Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça geeft niet op en heeft deal van tachtig miljoen met Ajax staan’

Laatste update:

Barcelona dreigt de regie in de strijd om Matthijs de Ligt te verliezen, maar de Catalanen geven niet op in de strijd om de aanvoerder van Ajax. ESPN meldt maandagmiddag namelijk, op basis van bronnen binnen de club, dat de kampioen van Spanje aankomende week opnieuw met zaakwaarnemer Mino Raiola om de tafel wil gaan zitten voor een final push.

Barça leek lange tijd de beste papieren voor de komst van De Ligt in handen te hebben, maar slaagde er in de afgelopen maanden niet in om een transfer definitief over de streep te trekken. Concurrerende grootmachten als Juventus, Manchester United, Liverpool en Paris Saint-Germain roken daarna bloed en laatstgenoemde club legde onlangs een aanbieding neer die het kamp-De Ligt wel kon bekoren.

Barcelona wilde De Ligt de afgelopen weken geen beter contract aanbieden dan Frenkie de Jong heeft ondertekend en de bron van ESPN wil niet onthullen of dat nu wel het geval is. Als de Spaanse grootmacht er toch in slaagt om De Ligt ervan te overtuigen om voor een verhuizing naar het Camp Nou te opteren, heeft het naar verluidt al wel een deal met Ajax staan. Barça maakt dan een bedrag van om en nabij de tachtig miljoen euro over naar Amsterdam om De Ligt over te nemen.

De Ligt zelf niet onlangs weten nog altijd geen beslissing te hebben genomen over zijn toekomst. Een eventuele overstap naar Juventus kwam zondagavond weer ter sprake toen de verdediger na afloop van de verloren Nations League-finale tegen Portugal op het veld een onderonsje had met Cristiano Ronaldo. De sterspeler van La Vecchia Signora vroeg de jongeling toen om naar Turijn te komen: “Ik verstond hem eerst niet. Ik schrok er een beetje van, dus daarom lachte ik. Maar ik heb niets gezegd”, deed hij uit de doeken tegenover de NOS.

Denk jij dat Matthijs de Ligt volgend seizoen voor Barcelona speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik Overmars was, zou ik de ligt de duurste verdediger aller tijden proberen te maken. Gewoon 85 mil vragen

10 juni 2019 om 14:39

Als ik overmars was zou ik na de 2 nations league wedstrijden blij zijn dat het bod van 80 miljoen er nog staat.
Los van zijn fouten verbleekte de Ligt nogal naast de huidige duurste verdediger. Zou niet inzien waarom de Ligt duurder zou moeten zijn terwijl naast elkaar duidelijk te zien is wie de betere is.

10 juni 2019 om 14:44

Mooi man. 19 jaar, laat al jaren in de EL (beste man in de finale) en de CL zien dat ie bij de absolute top hoort, maar speelt bij Oranje nog wat onwennig en opeens moet Ajax nog blij zijn met een bod van 80 miljoen. Hoe snel je waarde omlaag kan schieten...het blijft bijzonder. Twee mindere potjes en zeg maar dag tegen je reputatie.

10 juni 2019 om 14:44

Right. Scoorde tegen Engeland de gelijkmaker en haalde de angel uit elke aanval in de tweede helft, met name tweede helft plus verlenging. Tegen Portugal is hij een keer door de benen gespeeld, en als onze voorhoede ook maar een beetje meer hun best hadden gedaan om een maar een bal fatsoenlijk aan te nemen had niemand het nog over die tegengoal. Of is Virgil van Dijk ook een overschatte verdediger omdat hij ooit Giroud liet lopen en scoren?

10 juni 2019 om 15:01

Ach, van die gloryunited moet ik nog steeds de eerste positieve bericht over Ajax of een van haar spelers zien... Een speler hoor je natuurlijk niet over 2 wedstrijden te oordelen, heel de wereld heeft natuurlijk gezien dat hij in de CL elke spits kan uitschakelen. Wat hij laat zien getuigt alleen maar van absolute wereldklasse.

10 juni 2019 om 15:03

@arie vink

zijn waarde is nergens boven de 80 miljoen geweest. een paar goede potjes brengen zijn waarde net zo hard omhoog als 2 slechte potjes het omlaag halen. Dus het is net zo bijzonder hoe snel zijn waarde gestegen is.

in de EL finale was de Ligt misschien de beste aan Ajax kant maar zeker niet de beste in de wedstrijd dat was Fellaini. Hij ontregelde het hele Ajax spel.

In de CL heeft De Ligt zeker laten zien dat hij met de top mee zou kunnen alleen dat is mijn hele punt niet. Mijn punt is dat hij het niet waard is om de duurste verdediger ooit te worden. Dat is iets anders.

10 juni 2019 om 15:06

@patroo

De gelijkmaker was zeker een goede goal. Alleen die goal werd een gelijkmaker doordat De Ligt een fout had gemaakt tegen de snelle wendbare Rashford in de 1e helft. Dat door de benen spelen is een grote fout omdat hij onbesuisd inkwam en daardoor makkelijk uitgespeeld werd. Je kan wel naar de aanvallers wijzen dat ze niet gescoord hebben, maar ook al was het 8-1 geworden voor Nederland. Die eene blijft hoe dan ook een fout

10 juni 2019 om 15:06

Tja net als die mensen die na elke verdedigende actie en goal van De Ligt er 10 miljoen bij optellen.

10 juni 2019 om 15:10

@maradungatje

Dat ik niet mee ga met de hosanna betreft Ajax: daar heb je gelijk in. Alleen is dat iets anders dan niet positief zijn. Ik eer wie ere toekomt alleen ik ben ook kritisch wanneer de kritiek terecht is.
Als je een speler niet over 2 wedstrijden mag oordelen, dan mag je dat ook niet over 8 CL wedstrijden doen.
De Ligt laat hele goede dingen zien maar desalniettemin ook kleine slechte dingetjes. Daar is nog genoeg ruimte voor verbetering. Alleen kunnen de meeste mensen het niet hebben dat de Ligt ook minder goede eigenschappen heeft. Kritiek hebben op de Ligt lijkt hier op VZ wel een soort afgoderij. Dat vind ik belachelijk en daar zul je mij zeker over blijven horen

10 juni 2019 om 15:13

Hij is 19 dat je hem op fouten wil beoordelen is prima maar noem mij 2 spelers die even oud zijn en dezelfde klasse in zowel club als internationaal verband hebben laten zien. De bedragen die genoemd worden 80+ zijn alles behalve absurd aangezien je er 15 jaar mee voorruit kunt als je hem haalt.

10 juni 2019 om 15:15

Zijn waarde heeft ie nu juist verdiend door al jaren vrij constant te presteren op het allerhoogste niveau. Het is juist niet zo dat hij opeens 20 miljoen meer waard is na een goede pot, dat doet ie namelijk wekelijks en is een bevestiging van zijn kwaliteiten. Die paar (!) potjes waar hij minder goed presteert zijn vaak reden om zijn waarde gigantisch te laten zakken, om hem overschat te vinden oid. Dat vrijwel elke topclub nu met een transferwaarde rond de 80-90 miljoen komt, is niet vreemd en is hij wel degelijk waard. Matthijs is het grootste verdedigende talent ter wereld, dat bewijst ie jaar in jaar uit en met de huidige transfermarkt betaal je daar nu eenmaal de hoofdprijs voor. Of je nu een paar foutjes maakt in twee wedstrijden of niet.

10 juni 2019 om 15:15

Als CR7 je vraagt, moet je gaan. Een no-brainer.

10 juni 2019 om 15:19

“Kritiek hebben op de Ligt lijkt hier op VZ wel een soort afgoderij. Dat vind ik belachelijk en daar zul je mij zeker over blijven horen.”

En dat vind ik altijd een zwak en belachelijk antwoord als er een grotere groep is die op je berichtje reageert. Men is het gewoon niet met je eens en dan krijg je inderdaad een discussie. En dat er dan een paar doorslaan, ach.. laat gaan.

10 juni 2019 om 15:32

@huntie020

De Ligt is zeker topcategorie in zijn klasse en leeftijdsklasse. Echter is er geen garantie dat je met de Ligt 15 jaar vooruit kan. Blessures zitten in een klein hoekje. Daarnaast is een bedrag niet alleen op de toekomst gericht maar ook op de al geleverde prestaties.
De Ligt heeft een goed CL seizoen gespeeld tot Spurs thuis. Alleen speelt hij nog steeds in de eredivisie. Daar goed presteren is een mindere prestatie dan goed in de BPL presteren zoals van Dijk heeft gedaan. tussen de 70 en 80 miljoen is een goede prijs voor de Ligt maar om een verdediger van de eredivisie die minder goed is dan zijn landgenoot de duurste verdediger te maken vind ik een overwaardering van De Ligt. Van Dijk is beter en terecht dat hij duurder moet blijven dan De Ligt.

10 juni 2019 om 15:41

@arie Vink

Hij heeft 12 goede CL wedstrijden gespeeld en 9 in de EL Dat is op het hoogste niveau. Goed presteren in de Eredivisie is niet het allerhoogste niveau.

Velen hier op VZ schreeuwden na elke CL wedstrijd dat de Ligt weer 10 miljoen extra waard is. Ga het maar na, helaas overdrijf ik niet. Ik overschat of onderschat de Ligt helemaal niet. Ik weet zeker dat hij een toptransfer zal maken voor boven de 70 miljoen. Als hij nog leert omgaan tegen snelle behendige spitsen kan hij zeker de beste CV ter wereld worden in potentie. Alleen Van Dijk heeft zich veel meer bewezen op een hoger niveau dan de Ligt en daarom zou ik het niet fair vinden als de Ligt duurder zou worden dan Van Dijk.

over je reactie#76:
Ik ga nooit discussies uit de weg en als iemand goede argumenten in de weegschaal legt, kan ik dat zeker waarderen. Alleen slaan er geen enkeling door maar veel meer dan nodig zou zijn. Dan krijg je op een afwijkende mening van die reacties als:

' Ach, van die gloryunited moet ik nog steeds de eerste positieve bericht over Ajax of een van haar spelers zien'.

Dit zijn natuurlijk nonargumenten en daar kan je geen discussie mee voeren. Dat vind ik jammer. Inhoudelijk slaat het op kak en is meer een zwart makerij van iemand dan daadwerkelijk een goede inhoudelijke discussie

10 juni 2019 om 15:55

Zegt al genoeg over jouw club als Fellaini de beste was in een wedstrijd, hahaha

10 juni 2019 om 16:03

@gloryUnited: Maar wel 75 miljoen is zijn marktwaarde geweest of is het. Je gaat 19 jarig wereldtalent, aanvoerder van Ajax en international niet voor maar 5 miljoen boven ze waarde gaan

10 juni 2019 om 16:06

@ Fc Scheidsrech

Alleen 19 jarig wereldtalent draagt bij aan eventueel een hogere prijs.
Romano Denneboom en Martijn Meerdink waren ook internationals en spelers als Siem de Jong zijn ook aanvoerder van Ajax geweest.

Verder kan je zijn waarde niet vaststellen. De marktwaarde is wat clubs ervoor willen betalen, alleen zo kan je de waarde bepalen. Dus als de marktwaarde rond de 75 miljoen ligt dan zal hij voor niet heel veel meer dan dat gaan, want clubs zijn dus rond dat soort bedragen bereid neer te leggen

10 juni 2019 om 16:07

21 Europese wedstrijden ijzersterk spelen, tegen topclubs, op je 19e, voor een NLse club...ja, dan heb je jezelf wel bewezen hoor. Of ie wel of niet duurder wordt dan Virgil vind ik zelf niet zo belangrijk. Virgil is natuurlijk verder en is gewoon de beste CV ter wereld. Het gaat mij erom dat ik het overdreven vind dat de 80 miljoen (of het bedrag daar in de buurt) ter discussie komt te staan na twee mindere wedstrijden, terwijl hij op zijn jonge leeftijd al zolang stabiel presteert. Laten we ook niet vergeten dat die Golden Boy award niet uit de lucht is komen vallen. Goed, het lijkt me aan beide kanten wel duidelijk nu. Anders blijven we herhalen.

10 juni 2019 om 16:10

Barcelona heeft 222 miljoen ontvangen voor Neymar 150 miljoen neergelegd voor Countinho waarvan iedereen zowat wel wist niet ging slagen. Als ze De Ligt echt willen zijn ze echt wel bereid 90 te betalen. Zo niet dan gaat ie maar lekker naar PSG, misschien winnen ze dan CL eindelijk eens

10 juni 2019 om 16:12

Maar niet op hun 18e al Glory.....

10 juni 2019 om 16:16

ander voorbeeld: Boetius debuteerde op zijn 18e.

10 juni 2019 om 16:22

En dat aan het einde van een zwaar seizoen. Sommige mensen zijn gewoon niet realistisch genoeg om zulle uitspraken te relativeren voordat ze op de button ‘ versturen’ drukken

10 juni 2019 om 16:29

Haha vandaar dat hij in het team vh toernooi staat....

10 juni 2019 om 16:31

Omdat Ronaldo ook wel weet dat als de Ligt bij Barca eindigd hun Europese kansen in de toekomst toenemen. Ik denk dat Matthijs eerder naar Frenkie, Jasper en wellicht Koeman luistert dan naar Ronaldo.

10 juni 2019 om 16:37

Ik kan me ook nog een interview van paar weken terug herinneren waarin werd gevraagd waaruit blijkt dat hij zo gegroeid is. Zijn voorbeeld was: vroeger vloog ik overal in en dat ging vaak goed maar ook wel eens fout, nu heb ik het overzicht en kies ik de momenten uit. Nou g isteren heeft ie feitelijk getoond niet te hebben geleerd wat hij zelf vindt dat hij goed beheerst. Was geen reden om zo dom in te stappen gezien de ruimte achter hem icm de lopende Portugezen.

10 juni 2019 om 17:31

Leuk spelertje. Maar als het om de prijzen gaat komt hij te kort. Zowel in de CL al Nation league. En eerder al een plaatsing op het WK

11 juni 2019 om 13:43

Barcelona zijnde, zou ik de prijs nog torenhoog opdrijven en dan laten vallen als een steen. Als de speler en zijn omgeving enkel om het geld naar Barca willen, dat ze dan maar elders gaan. Er zijn nog heel veel goede verdedigers. Zowel Umtiti als Lenglet buiten, dan is er geld genoeg binnen voor 2 veel betere spelers. Als de Ligt geen hart heeft voor Barca, dat hij dan maar verder in het geld gaat zwemmen.

Als hij enkel naar een club wil gaan omdat die meer geld bieden, hoeft die van mij niet te komen. De Ligt doet zich voor als een nuchtere jongen, maar is dat totaal niet. 19 jaar, heeft Raiola als zaakwaarnemer (!) en wil een exorbitante salaris. Hij mag wel het grootste talent op zijn positie zijn, maar hij gaat in de toekomst alleen maar problemen met zich meebrengen qua contracttaferelen met die Raiola.

10 juni 2019 om 14:29

hoe kom je daar nou bij, alsof het hebben van raiola je kansen als speler verkleint, het vergroot ze juist, met raiola weet je dat je krijgt wat je verdient als speler. barca moet gewoon een goed verhaal hebben voor raiola aangaande zijn client, en dat hebben ze niet, niet qua financien ook niet qua toekomstperspectief. wat verwacht je dan van de ligt?

10 juni 2019 om 14:31

Nee, onjuist. De Ligt wil een marktconform salaris en voor iemand die zo jong is, al zoveel heeft gepresteerd (Europa League, Champions League, Oranje, aanvoerder Ajax) en de Golden Boy Award heeft gewonnen moet gewoon een hoog jaarloon betaald worden. Kijk naar Mbappe. De Ligt is de verdedigende versie van Mbappe; een speler die op zijn positie de komende 15 jaar tot de wereldtop kan behoren. Dit is een zeldzame kans om zo'n talent aan te trekken, want als zo'n jongen nu naar een andere topclub gaat wordt het een kansloos verhaal. Barça, of welke andere topclub dan ook, kan hem nu halen en daar hoort een gigantisch salaris bij.

10 juni 2019 om 14:36

Wat zijn die exorbitante salariskosten? Zie nergens in de media dit staan? Als De Ligt een laag salaris krijgt heeft hij ook een lage afkoopsom. Verder heeft Barca zichzelf het ontzettend lastig gemaakt omdat hun Salarishuis al ontzettend groot is.

10 juni 2019 om 14:42

@ de toekomst.

Nou nou hij heeft de Golden Boy gewonnen. Dat is kennelijk ook pas een prestatie nu de Ligt hem gewonnnen heeft.
Bij Pato, Anderson, Balotelli, Gotze, Renato Sanches, Pogba hoorde je niemand dat dit ook Golden Boy winnaars waren.

10 juni 2019 om 14:42

Haha dat klopt, hun salarishuis is gekkenwerk... Alhoewel ik volgens mij las dat Umtiti 5 of 6 miljoen per jaar verdiende, dat vond ik dan weer meevallen..

10 juni 2019 om 14:43

Nee, maar die zijn toen ook vaak voor absurde bedragen verkocht als ze snel daarna een transfer maakte. Tenminste, kijk naar Mbappe en Sanches. Anderson was in die tijd ook een dure aankoop van United.

10 juni 2019 om 15:05

@gloryunited, klopt dat zijn ook geen Nederlanders. Vandaar jij ook niet veel hoorde. Zoek anders even de voetbalzone van Italië op van 10jr geleden.
Laten we inderdaad maar doen alsof deze prijs niets voorstelt. Van alle talenten over de hele wereld als beste worden gekozen. Nou nou...

10 juni 2019 om 15:08

Uhm, Gloryunited. Natuurlijk hoorde je daar wel mensen over, wat is dat nu voor een lariekoek. Daar wordt elk jaar gewoon aandacht aan besteed. En dat er nu vanuit Nederlandse media (en publiek) meer aandacht voor is, is logisch, want hij ís een Nederlander. Als Nederland het Songfestival wint, hoor je ook iedereen over Duncan. Terwijl herinner jij je alle buitenlandse winnaars nog? Zo werkt dat nu eenmaal. Duncan kan nu meer geld vragen voor zijn concerten dan als hij een onbekende verliezende Voice of Nederland-zanger was.

10 juni 2019 om 15:11

@gloryUnited de wereld bestaat ook buiten Nederland he. Dat wij 1 artikel genoeg vinden over een Franse/Braziliaanse/Portugese goldenboy betekent niet dat het niemand boeit.

10 juni 2019 om 15:16

@De Toekomst

Die hebben zeker absurd dure transfers gemaakt, maar dat komt niet doordat ze de golden Boy award gewonnen hebben. Die wonnen ze pas na de transfer
Mbappe won in oktober 2017 de Golen boy maar ging in de zomer van 2017 al naar Psg.
Sanches won de Golden boy in oktober 2016 en transfereerde naar Bayern al in juli 2016.
Martial won in de Golden Boy in december 2015 en transfereerde naar United in de zomer van 2015

Dus hun toptransfer hebben ze niet te danken aan de golden boy award

10 juni 2019 om 15:21

@maradunga

ik verwoordde mijzelf wellicht verkeerd. Natuurlijk is het een prestatie om Golden Boy te winnen. Wat ik wil zeggen is dat het bij alle andere transfers nooit een argument geweest is mbt de prijs.
Sterling naar City is niet meer geworden omdat Sterling toevallig ook een Golden Boy winnaar was.
Martial, Sanches en Mbappe hadden allen hun top transfer al gemaakt voordat ze de Award kregen.
Gotze werd ook niet meer waard door de award.

Mijn punt is dus dat die award je niet per se meer waard maakt. Daarnaast zijn veel golden boy winnaars later niet bij de absolute top gekomen dus zegt die prijs ook niet alles.

Als de Ligt 80 miljoen waard is, komt dat door zijn prestaties. Maar het is niet dat e Ligt opeens 90 miljoen waard is omdat Golden Boy winnaar is. zo werkt het nu eenmaal niet, gezien het verleden

10 juni 2019 om 15:26

@oz81

Ik zeg ook niet dat je er niemand over hoort. Ook voor jou: mijn punt is dat bij transfers van Golden boy winnaars de prijs niet hoger is geworden door de award .
Sterker nog de laatste winnaars maakten hun transfers al voordat ze de award kregen.

Toen United Pogba haalde voor 105 miljoen hoorde je niemand zeggen: Oh ja die 105 miljoen is het zeker waar want Pogba is een Golden Boy winnaar.

De award winnen is echt iets goeds alleen zegt het niet alles aangezien velen het ook niet gehaald hebben in de top. Slechts 8 vd 16 wel op dit moment. Daarnaast is het ook geen waarde verhogende award gezien het verleden met vorige winnaars en diens transfers.

Wij proberen hier een hogere prijs voor de Ligt te legitimeren omdat het oa een Golden BOy winnaar is en dat is naar mijn mening geen juiste manier om dat te legitimeren aangezien dat draagkracht mist gezien de vorige golden boy winnaars

10 juni 2019 om 15:30

Dat hoorde je bij die andere ook hoor.. verschil is dat dit Nederland is en de Ligt ook, dus dan krijgt hij en zijn prestaties meer aandacht natuurlijk

10 juni 2019 om 16:33

Als je 19 bent kun je nog zeker 4x een salarisverhoging vragen. Het is niet dat je kattenpis krijgt bij topclubs en die zijn ook voorzichtig want als je in de komende jaren niet verder ontwikkeld of een blessure optreedt dan zit je met een dik salaris.

10 juni 2019 om 14:39

Je mag raiola een kwal vinden, en clubs ook, maar hij haalt wel de beste deals eruit voor zijn "cliënten"... + alle spelers zien hem toch graag en lopen met hem weg.

10 juni 2019 om 20:48

Dat hele Raiola verhaal is zwaar overdreven. Verratti zit ook al 7 jaar bij PSG en Pogba heeft als professional alleen voor United en Juventus gespeeld, nou wat veel zeg :' En Donna is al 3 jaar basis en speelt nog steeds maar bij Ac Milan? Dus wat nou Raiola geen warm hart voor zijn spelers....

10 juni 2019 om 14:49

Ik ben het met je eens bij Raiola krijgen spelers altijd de beste contracten bij de beste clubs maar ze komen altijd met een hoop gezeik binnen en gaan ook altijd met een hoop gezeik weer weg

10 juni 2019 om 20:48

Zoals wie?

10 juni 2019 om 15:00

Van mij hoeft hij ook niet naar Spanje te komen, niet naar Real, Barça of Atletico, persoonlijk heb ik altijd zoiets van het is graag of niet. De Ligt laat nu zien dat het hem niets uitmaakt waar het is, als het salaris maar goed is. Dat vind ik prima hoor en zijn kwaliteiten worden daar niets minder van, maar ik heb liever dat de broodvoetballers in Engeland of bij PSG gaan voetballen. Ja ik weet het , dit is niet van deze tijd. Het zei zo.

10 juni 2019 om 15:52

Oeps, het moet natuurlijk, het zij zo zijn🙈

10 juni 2019 om 15:01

Fijn dat jij het allemaal zo goed weet. En knap dat je weet wat hij denkt zonder dat je hem kent.
Raiola haalt het maximale er uit voor spelers. Chic? Nee, meestal niet. Maar wel lucratief. Dus kiezen spelers daar vaak voor. Niet zo vreemd, lijkt me.

10 juni 2019 om 16:20

@Wagwan wat een onzin! En nog zoveel likes krijgen ook nog, laat ook meteen het niveau hier zien. Barca moet gewoon betalen zij zijn kopende partij 'graag of niet'. Men moet eens kappen alsof Barca het walhalla is en Mathijs zich daar alleen kan ontwikkelen. Hij is nu 19(!!!) hoezo al die haast om nu al bij Barca te belanden. 'Alleen maar problemen' hoe kom je daarbij omdat Raiola het even hard speelt als de clubs. De clubs hier over piepen ... als Raiola zo onmogelijk is en een zelfvernietigend effect heeft. Waarom heeft hij dan zoveel toppers in stal, Zlatan en Pogba lijken me niet de makkelijkste jongens. Spelers lopen weg met Mino, het is de media en voorgeschoteld door clubs die hem willen stigmatiseren. Trap daar toch niet in en vorm je eigen mening ipv horen zeggen en wilde aannames.

10 juni 2019 om 16:20

@Wagwan wat een onzin! En nog zoveel likes krijgen ook nog, laat ook meteen het niveau hier zien. Barca moet gewoon betalen zij zijn kopende partij 'graag of niet'. Men moet eens kappen alsof Barca het walhalla is en Mathijs zich daar alleen kan ontwikkelen. Hij is nu 19(!!!) hoezo al die haast om nu al bij Barca te belanden. 'Alleen maar problemen' hoe kom je daarbij omdat Raiola het even hard speelt als de clubs. De clubs hier over piepen ... als Raiola zo onmogelijk is en een zelfvernietigend effect heeft. Waarom heeft hij dan zoveel toppers in stal, Zlatan en Pogba lijken me niet de makkelijkste jongens. Spelers lopen weg met Mino, het is de media en voorgeschoteld door clubs die hem willen stigmatiseren. Trap daar toch niet in en vorm je eigen mening ipv horen zeggen en wilde aannames.

10 juni 2019 om 18:00

Savano

Dat Ajax 80 miljoen vraag, heb ik geen probleem mee. Barca is zelfs bereid dat te betalen. Waar ik me wel aar irriteer is dat iedereen De Ligt afdoet als een intelligente en nuchtere jongen, maar in de tussentijd wel in zee gaat met Raiola, onlangs nog veroordeeld door de Italiaanse bond en de Fifa. Raiola's clienten altijd clubhoppers... Zijn clienten komen altijd met veel gezeik naar een club en verlaten de club ook altijd met gezeik. Jongens als Balotelli en Ibrahimovic zijn daar een goed voorbeeld van. Zorgt altijd voor chaos. Niet voor niets zijn

10 juni 2019 om 19:32

De Ligt kan toch gewoon zeer intelligent zijn en op geld uit zijn? Dat hij het niet showt met dikke gouden kettingen betekent niet dat hij het niet belangrijk vindt. Alsof alleen domme jongens op geld uit zijn. Op Wallstreet stikt het van de intelligente welbespraakte mannen die op geld uit zijn.

Raiola is trouwens weer vrijgesproken.

Persoonlijk denk ik dat het allang beklonken is dat de Ligt naar Barca gaat.

10 juni 2019 om 14:27

ik weet zeker dat het barca niet wordt, het gaat tussen juve, psg en de clubs uit manchester

10 juni 2019 om 14:47

Oh ja, jouw goed ingevoerde bronnen zeggen dat. Was het weer bijna vergeten.

10 juni 2019 om 17:05

wat weet je nog meer zeker?

10 juni 2019 om 14:27

Oké, en wat is volgens jou dan de reden dat dit nog niet bekend is gemaakt? De Ligt lijkt mij niet het type om zoiets zonder reden geheim te houden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hetzelfde dacht toen de competitie nog bezig was, maar aangezien het daarna niet bekend werd gemaakt geloof ik nu niet dat de deal al rond is met Barça.

Leuk en aardig, maar als PSG 90 miljoen biedt zou ik het wel weten als Ajax zijnde.. Een korting van 10 miljoen geven op één speler... Dat kan je als beursgenoteerd bedrijf misschien niet eens doen?

10 juni 2019 om 14:28

klopt, het zou ajax niet moeten schelen waar hij naar toe gaat en het kan ze ook niets schelen. hoogste bieder wint

10 juni 2019 om 14:35

Hoogste bieder niet perse voor mij, maar een verschil van 10 miljoen is wel te groot. Lijkt mij niet dat een beursgenoteerd bedrijf zomaar een tak (in dit geval speler) voor meer dan 10% onder de marktwaarde mag verkopen. Dat zou op mij zeer vreemd overkomen in ieder geval... En natuurlijk ligt dat in de voetballerij wat anders, omdat spelers waard zijn wat de gek er voor geeft, maar als dat het echt 10 miljoen is, lijkt mij dat te groot.

10 juni 2019 om 15:10

Als De Ligt naar Barcelona wilt, gaat die gewoon naar Barcelona hoor. Of denk jij serieus dat Overmars een geweer tegen zijn hoofd houdt en hem dwingt? Je bent pas dom bezig als je als beursgenoteerd bedrijf hem niet laat gaan omdat een andere club 10 miljoen meer biedt. Dan blijft die nog een jaar (wat wel positief is voor Ajax op sportief gebied), en verkoop je hem voor minder geld. Volgend seizoen wordt echt niet beter dan dit hoor, dus gaat er sowieso een devaluatie plaatsvinden in zijn transfersom. Of je laat hem zijn contract uitdienen en krijg je er helemaal niks voor. Dan ben je pas dom bezig als beursgenoteerd bedrijf.

10 juni 2019 om 15:14

Je legt me woorden in de mond.. Heb nooit gezegd dat Overmars De Ligt moet dwingen om iets te doen.

10 juni 2019 om 15:25

Dat is waar. Maar jij denkt dat 10 miljoen een te groot verschil is? Dus hoe denk jij dat ze bij Ajax dan deze casus gaan oplossen?

10 juni 2019 om 15:38

Hoe Ajax het op gaat lossen, weet ik natuurlijk niet. Hoe ik het op zou lossen, als alle geruchten waar zijn, zou het bod van PSG accepteren en Barcelona vertellen dat ze minimaal met 85 miljoen aan moeten komen of met aanvullende zaken moeten komen om het gat te overbruggen. Anders afwijzen. Zie De Ligt niet als speler die ongemotiveerd zal raken.

10 juni 2019 om 15:47

Is ook wel een goed signaal jaar je (jeugd)spelers. Wil jij graag naar een club, maar een andere club biedt marktconform bijna hetzelfde bedrag, dan moet jij gewoon blijven.

10 juni 2019 om 20:40

Bijna hetzelfde? 10 miljoen minder...

10 juni 2019 om 14:29

Ja en als de ligt daar nou niet heen wilt?

10 juni 2019 om 14:31

Dan blijft hij.

10 juni 2019 om 15:06

Ik weet niet of je dat kan doen als beursgenoteerd bedrijf.

10 juni 2019 om 14:31

En wat als de Ligt niet naar PSG wilt maar naar Barcelona? Ajax kan geen bod van 80 miljoen weigeren als de Ligt alleen naar Barcelona wilt.

10 juni 2019 om 14:32

Ajax kan wel een bod van 80 miljoen weigeren. Als PSG echt 10 miljoen meer biedt, heeft hij de keuze tussen PSG en Ajax.

10 juni 2019 om 14:34

En wat als bergwijn niet naar Spurs wil maar naar Ajax? Moet psv dan ook maar genoegen nemen met 30 miljoen ipv 40 miljoen omdat bergwijn per se naar Ajax wilt?

10 juni 2019 om 14:35

Hahah dus als de Ligt niet psg wil maar barca die 80 mil wil betalen zegt ajax volgens jou nee blijf je maar? Hahaj alsof ze dan 80 mil laten gaan. Jullie ajaxfans zijn nog niet af van die roze wolk.

10 juni 2019 om 14:38

Nee, Zytto, dan werkt dat natuurlijk niet zo haha... En nogmaals, natuurlijk mogen clubs ook wel iets meewerken als een speler een voorkeur heeft, maar 10 miljoen laten liggen vind ik dat te gek. Zelfde als dat PSV een bod van 40 miljoen op Bergwijn heeft, Ajax maar 30 miljoen wil betalen en Bergwijn naar Ajax wil. Dan zou ik, als ik PSV was, ook zeggen dat Bergwijn kan kiezen tussen PSV of die buitenlandse club.

10 juni 2019 om 14:40

Joh barcalover, waarom niet? Jouw redenatie is nog krommer... Dan kan Barça net zo goed 25 miljoen bieden toch? Ajax moet het bij jouw gedachtegang toch maar doen met wat Barcelona zelf wil betalen en moet dat maar als een mak lammetje accepteren...

10 juni 2019 om 14:43

Dus Ajax laat geen 10 miljoen liggen, maar wel 80 miljoen als de Ligt zelf naar Barca wilt? Duidelijk...

10 juni 2019 om 14:45

Ja, nogmaals troy, met die gedachtegang kan Barcelona ook 25 miljoen bieden, want volgens jou "laten we dan 25 miljoen liggen".... Simpele gedachtegang.. Ajax moet zijn spelers alleen verkopen voor de hoofdprijs. Volgens geruchten is dat nu 90 miljoen voor De Ligt, dus voor minder zou ik hem lekker houden ja. Volgend seizoen willen we ook wat voorstellen.

10 juni 2019 om 15:17

Barcalover123 ben ik met je eens hoor, maar ik heb deze bergwijn al meerdere keren zien roepen dat psv bepaald waar bergwijn heen gaat en dat dat niet Ajax is, maar vervolgens reageert hij wel zo onder De Ligt. Vrij tegenstrijdig lijkt me.

10 juni 2019 om 15:34

Dat zou Ajax kunnen doen, maar Ajax gaat niet zo met haar spelers om en zullen die 80 milj gewoon accepteren

10 juni 2019 om 15:40

@zytto34

Stel dat PSV 25 miljoen euro bied op Tadic en Tottenham 15 miljoen euro. Aan welke club zou je Tadic (laten we van uit gaan dat hij naar beide clubs wel naar toe wilt gaan) verkopen als ik vragen mag? Volgen jouw moet Ajax Tadic dus verkopen aan PSV?

10 juni 2019 om 17:06

Ja. Lijkt me logisch. Je krijgt bijna het 2-voudige.

10 juni 2019 om 14:42

Het feit is: als psg 90 mil biedt en de Ligt niet wil, dan bestaat dat bod niet. Dan is het kiezen tussen 80 miljoen of nog een jaar de Ligt bij ajax en het jaar daarop nog maar 50 miljoen vangen omdat zn contract korter doorloopt. Dat scheelt weer 30 mil en dát kun je als beursgenoteere bedrijf niet maken..

10 juni 2019 om 14:47

Ja, en als we zo redeneren bestaat dat bod van 80 miljoen van Barcelona ook niet als Ajax dat niet voldoende vindt en, als De Ligt voor 50 miljoen vertrekt volgende zomer, maken we dan 50 miljoen winst...

10 juni 2019 om 15:04

@De Toekomst

"leuk en aardig, maar als PSG 90 miljoen biedt zou ik het wel weten als Ajax zijnde.. Een korting van 10 miljoen geven op éã©n speler... Dat kan je als beursgenoteerd bedrijf misschien niet eens doen? "

Heeft helemaal niets met korting te maken. Het is uiteindelijk altijd de speler die beslist en bepaalt onder welk contract hij zijn krabbel zet. Je hebt het kennelijk nog niet door, maar het gaat hier niet om de koop of verkoop van een huis, maar om een arbeidsovereenkomst van een mens. Hoe zou jij het vinden als je huidige werkgever gaat uitmaken wie je volgende werkgever wordt?. Als De Ligt perse naar Barcelona wil, gaat De Ligt naar Barcelona ook al biedt PSG 50 miljoen meer. Het enige dat Ajax in dat geval kan doen, is hem aan zijn contract houden en dan zit de club niet alleen met een gefrustreerde speler, maar ook met 1 die volgend seizoen de helft minder waard is. Als het niet meer is. Je slaat de plank derhalve volkomen mis. Als De Ligt ten koste van alles naar Barca wil, kan hij zijn contract ook nog door de rechter of via het CAS laten ontbinden en dan ontvangt Ajax slechts een fractie van die 80 miljoen waar nu over wordt gesproken. En omdat men bij Ajax niet met de onderbuik maar met het verstand denkt, gaat men het echt niet zover laten komen.

10 juni 2019 om 15:09

Ik zeg echt nergens dat De Ligt maar bij PSG moet tekenen als die het meeste bieden. Ik zeg dat De Ligt dan de keuze heeft tussen Ajax en PSG. En dan kan hij zelf dus kiezen. Als hij dan liever bij Ajax blijft, zal hij echt niet ongemotiveerd voor de dag komen. Sowieso is hij daar het type niet voor. Daarnaast ging heel dat verhaal volgens mij vorig seizoen ook op voor Ziyech, maar is het tegenovergestelde gebeurd..

10 juni 2019 om 15:57

@De Toekomst

"ik zeg echt nergens dat De Ligt maar bij PSG moet tekenen als die het meeste bieden. Ik zeg dat De Ligt dan de keuze heeft tussen Ajax en Psg. En dan kan hij zelf dus kiezen. Als hij dan liever bij Ajax blijft, zal hij echt niet ongemotiveerd voor de dag komen".

Is natuurlijk complete onzin. Als hij naar Barca wil en Ajax geen genoegen neemt met het bedrag dat die club biedt, is het niet zo dat hij dan verplicht is om dan maar te kiezen tussen Ajax en de club die de vraagprijs wel wil betalen. Dat is een bijna kinderlijke voorstelling van zaken. In dat geval is het gewoon zo dat hem de keuze wordt ontnomen en dat het aan hem is om daar of genoegen mee te nemen of op een andere manier proberen om onder zijn contract uit te komen en alsnog de keuze die hij voor ogen heeft, te maken.

10 juni 2019 om 19:11

Klopt, die optie heeft De Ligt ook. Maar hij zal minder sterk staan, aangezien hijzelf juist degene lijkt te zijn die de boot bij Barcelona lange tijd heeft afgehouden....

Hoe gek het ook klinkt vind ik 85 miljoen voor De Ligt aan de lage kant. Zeker als je kijkt wat er tegenwoordig wordt bepaald voor bepaalde miskleunen. De Ligt is met 19 jaar aanvoerder van Ajax, die het kampioenschap en de beker hebben gewonnen, halve finale Champions League gehaald, 17-voudig international en talent van het jaar. Daarvoor mag Ajax echt wel meer geld vragen.

10 juni 2019 om 14:38

Hij is met dat bedrag al de duurste verdediger ooit. Tevens zullen er maar een paar spelers duurder dan hem zijn geweest. Hij is geen aanvaller, anders was hij meer waard.

10 juni 2019 om 15:01

Sommige mensen zijn de realiteit kwijt. 85 miljoen is voor eredivisiebegrippen gewoon buitenaards, ook met een markt op hol. Als dat laag is... wat vindt je dan hoog vraag ik me af. 120? We hebben het niet over een premier league club, maar over Ajax. Ik hoop tegen beter weten in dat hij blijft. Maar als hij weg wil en dat wil hij, dan is alles boven de 75 fantastisch. Denk dat het zo 5 jaar duurt voor een eredivisieclub weer een speler voor 50+ verkoopt. Dat blijft gewoon grof geld.

10 juni 2019 om 15:16

Is maar net hoe je er tegenaan kijkt.. Als je zegt dat we het hebben over een Eredivisieclub heb je gelijk, als je zegt dat je het over een halve finalist Champions League hebt klopt het ook... Het is maar net hoe je het zelf wilt zien en noemen.

10 juni 2019 om 15:20

@manodedios

"sommige mensen zijn de realiteit kwijt. 85 miljoen is voor eredivisiebegrippen gewoon buitenaards, ook met een markt op hol. Als dat laag is... wat vindt je dan hoog vraag ik me af. 120? We hebben het niet over een premier league club, maar over Ajax".

Als je je zo klein opstelt, zal je ook als kleine worden behandeld. En zal je inderdaad nooit zulke bedragen ontvangen. Toch heb je enigszins gelijk en is 85 miljoen heel veel geld. Dat heeft echter niets met de eredivisie te maken. De Ligt en De Jong hebben zich ook in de CL en Oranje meer dan voldoende laten zien om een dergelijke transfersom te rechtvaardigen. De marktwaarde wordt niet bepaald door de competitie waar een speler in speelt, maar door de belangstelling die er voor hem is. En voor De Ligt en De Jong was en is zoveel belangstelling dat de clubs met elkaar moeten concurreren om de buit binnen te halen en dan kom je op een markt die op hol is geslagen vanzelf op de bedragen die worden genoemd uit. Het is echter nog altijd de speler die bepaalt onder welk contract hij zijn handtekening zet en als dat niet onder het contract van de hoogste bieder is, zal zijn club met minder genoegen moeten nemen. Als zijn club daar voor zou gaan liggen, kan de speler als hij dat zou willen, zijn contract door de kantonrechter laten ontbinden. De schadeloosstelling die hij de club dan moet betalen, is in Nederland in de wetgeving vastgelegd en bedraagt slechts een fractie van het bedrag dat bijv. Ajax nu via de markt voor De Ligt kan ontvangen. Over een jaar kan De Ligt zijn contract ook eenzijdig opzeggen door een beroep te doen op het Webster-Arrest. Als hij 1,5 miljoen per jaar verdient, krijgt Ajax dat bedrag (de restwaarde van zijn contract) als schadevergoeding. Dat gaat de club natuurlijk nooit riskeren. Het is derhalve niet de competitie die in NL een waardendrukkend effect op de transfersom heeft, maar de wetgeving.

In Belgie is overigens al meer dan 40 jaar dezelfde wetgeving van toepassing als sinds 2015 in NL (de Wet van 78) en dat heeft daar tot gevolg gehad dat de hoogste afkoopsom die een Belgische club ooit heeft ontvangen, 25 miljoen bedraagt (youri Thielemans, Anderlecht). En dat terwijl het land de laatste jaren de ene na de andere topspeler heeft voortgebracht. Dat de bedragen hier hoger liggen heeft ermee te maken dat er in NL op dat vlak nog geen jurisprudentie is omdat er sinds de invoering van de Wwz nog nooit een speler naar de rechter is gestapt om zijn contract te laten ontbinden. Zodra dat wel gebeurt, is de kans zeer groot dat de bedragen die er nu voor De Jong en De Ligt worden betaald, tot het verleden gaan behoren. Of in ieder geval zeldzamer worden. Het lijkt me duidelijk dat de Nederlandse clubs er alles voor over hebben om dat zo lang mogelijk zo te houden en er voor passen om zo hoog in de boom te gaan zitten, dat een speler niet weg komt als hij dat wil. En zich wel genoodzaakt ziet om naar de rechter te stappen om onder zijn contract uit te komen..

10 juni 2019 om 15:20

@helemaal mee eens Manodedios. Maar helemaal omdat het een verdediger is, is het al helemaal belachelijk veel. Hij kan nog ontzettend veel leren zoals we onder andere bij NL zien.

10 juni 2019 om 16:02

@FC Den Bosch

"hoe gek het ook klinkt vind ik 85 miljoen voor De Ligt aan de lage kant. Zeker als je kijkt wat er tegenwoordig wordt bepaald voor bepaalde miskleunen".

Wonderlijke redenatie. Het is natuurlijk niet zo dat als het huis van mijn buurman voor veel geld wordt verkocht en achteraf blijkt dat die gebreken heeft, mijn huis ineens ook veel minder waard wordt terwijl die dergelijke gebreken niet heeft.

Wat ik niet zo goed snap, wie gaat erbij Barca banken? Piqué, Lenglet of Umtiti? Zal wel iemand weggaan dan...

10 juni 2019 om 14:52

Lenglet denk sowieso. Verder kan er natuurlijk ook worden gerouleerd, want Pique wordt wat ouder, Umtiti heeft soms last van pijntjes en De Ligt is nog jong.

10 juni 2019 om 14:57

Met dit bestuur/vriendjespolitiek zou ik dat niet te snel roepen. Dit is de slechtste tijd om in te stappen bij FC Barcelona. Het is mijn club, maar als ik de Ligt was zou ik naar City of Juve gaan. Wanbeleid op en top bij Barcelona momenteel.

10 juni 2019 om 15:02

Denk wel dat elke club met de ligt en de jong redelijk aan de toekomst werkt.

10 juni 2019 om 15:12

Mwah... Denk ook dat als een club nu De Ligt en De Jong weet te halen, ze uitstekende zaken doen. Zeker bij het vroegere spel van Barça passen ze. Arthur past er ook beter bij. Ik zie het wel beter worden, maar wat meer jeugd zou ook wel weer mooi zijn.

Als ik PSG was zou ik voor Koulibaly gaan is toch nog steeds beter dan de Ligt en zal niet heel veel meer kosten. Ik denk dat de Ligt uiteindelijk toch naar Barca gaat maar dat Raiola dit spelletje speelt om er extra geld uit te slepen.

Ajax kan net zo goed een samenwerkings verband met Barca aangaan. Barcelona ziet wel wat in de Ajax-school en ze delen dezelfde voetbalvisie. De kans is groot dat bij ieder supertalent van Ajax, Barcelona geïnteresseerd is. Ajax moet daar meer uithalen. Geef Barcelona de kans om als eerst met de speler en club te onderhandelen. Vraag niet extreem hoge bedragen. Bijvoorbeeld 70 miljoen voor de Ligt. En als tegenprestatie zou Ajax in de jeugdopleiding van Barcelona bijvoorbeeld jaarlijks met 2 a 3 jeugdspelers mogen onderhandelen die de scouts van Ajax zien zitten. Mocht de speler overtuigd zijn dan zou Ajax deze speler voor een opleidingsvergoeding over mogen nemen.

(wellicht niet haalbaar, maar Ajax moet echt meer uit de onderhandelingen met Barca halen). Alleen geld vind ik zelf niet voldoende. Ajax moet ook jeugdspelers proberen te betrekken in de deals. Anders worden we hofleverancier van Barcelona.

10 juni 2019 om 14:52

Ajax moet helemaal niks met Barcelona doen. Niks geen korting op wie dan ook. Laat ze maar betalen. De troep uit hun jeugdopleiding mogen ze lekker zelf houden. Die hebben ze namelijk zelf totaal naar klote geholpen. Daar komt al 10 jaar helemaal niks meer uit. Uit dat niks moeten wij dan tegen korting 2 spelers halen? Ga toch weg.

Voetbalvisie lijkt ook in niks op elkaar. Alle ballen op Messi en bidden dat hij het doet. Geen creativiteit op het middenveld en onbenullen als Boateng huren omdat zelfs dat niveau niet in de opleiding zit. Voor de rest kopen, kopen, kopen. Dat is de visie van Barça.

10 juni 2019 om 14:58

@ masterd beetje kort door de bocht als je kijkt naar de prijzenkast van Barca. Je kan niet ieder seizoen domineren. En een bepalende speler hoort erbij. Zie real met of zonder Ronaldo. Messi is gewoon een luxe voor het hedendaagse voetbal. Het wordt heus geen gewoonte dat messi's jaarlijks op het toneel verschijnen. Tot slot heeft de jeugdopleiding van Barcelona troep noemen geen nut. In een team dat tot de top 3 van de wereld behoort kom je ook niet zomaar tussen.

10 juni 2019 om 15:08

Jij leeft te veel in het verleden. Barca's visie lijkt in niks meer op die van Ajax. Het is kopen, kopen, kopen in een 4-4-2 systeem. Een middenveld zonder creativiteit. Vechtvoetbal, met een vleugje Messi. Meer is het al een tijdje niet meer. Niks filosofie.

Dat de jeugdopleiding van Barça in de top 3 zou horen is lachwekkend. Wat is daar de laatste jaren uit voort gekomen? Sergi Roberto en that's it. Teren op reputatie noemen we dat. Het is gewoon bagger wat daar loopt. Jaren terug hebben we het met kneuzen als Bojan en Cuenca geprobeerd. Die konden al helemaal niks. Nu is het niveau nog slechter. Alles wat niveau heeft wil niet naar Ajax. Niks geen cadeautjes, maar betalen en die poenclub leegtrekken tot op de laatste cent.

10 juni 2019 om 15:13

Ik kan master d's betoog aangaande la masia alleen maar beamen. Het stelt met alle respect niks voor en is gehyped door de lichting van iniesta.

10 juni 2019 om 15:24

Had het erover dat Barcelona de top 3 van de wereld is en niet de jeugdopleiding. En dat het moeilijk is om als jeugdspeler in ploeg te komen dat dus in de top 3 hoort.

10 juni 2019 om 17:12

@ bocherie

"lichting van iniesta"

nee gozertje
het is de lichting van messi pique en fabregas.

Xavi kwam eerder dan iniesta
en iniesta kwam later dan xavi

10 juni 2019 om 14:54

Volgens geruchten wilde die jeugdspelers van Barça niet naar Ajax... Dus korting geven voor afwijzingen..??

10 juni 2019 om 15:00

Waarom zouden ze niet willen. Zie Onana bijvoorbeeld. Denk dat je jonge gasten zeker kunt verleiden om in Jong Ajax te spelen. De tweede competitie in Nederland is echt niet verkeerd om als onbekende speler je zelf in de kijker te spelen. Dit is althans mijn blik erop. Het is natuurlijk makkelijk gezegd.

10 juni 2019 om 15:10

Ze schijnen het al gevraagd te hebben bij Busquets, Alena, Puig bijvoorbeeld. Allemaal schijnen ze bedankt te hebben voor Ajax..

Ik blijf het zeggen hij moet naar Liverpool gaan samen met van dijk beter met elkaar voor elkaar ingespeeld worden voor nl elftal en Liverpool en op het moment word Barça alleen maar minder sorry ik bedoel fc Messi de afgelopen 3 jaar a 4 jaar is het helemaal niks vind ik en Liverpool juist opkomend en vele malen beter Messi is op als we allemaal eerlijk zijn en realistisch kijken naar Barça is het beetje op daaro mar goed zo denk ik erover

10 juni 2019 om 14:54

Ja, maar Liverpool wil al helemaal niet aan zijn salariseisen voldoen..

10 juni 2019 om 15:12

Maar zelfs een Messi in deze vorm is nog steeds de beste aanvaller ter wereld. Barça is toe aan wat verse krachten. Frenkie is alvast een goeie aankoop die echt wat kan gaan toevoegen en ook de Ligt zou een slimme aankoop zijn met oog op de toekomst.

Ik zou er gewoon 100 miljoen voor vragen, is wel te veel maar Ajax hoeft ook niet te verkopen en De Ligt is pas 19 en hoeft dus ook niet zo vroeg te vertrekken.

10 juni 2019 om 15:18

Ik denk dat het een gokje is om nu meer te vragen. Uiteraard is hij de meest begeerde verdediger ter wereld, maar het is de vraag of er momenteel een team is dat het bedrag wil overmaken. Stel voor dat hij dan nog een seizoen blijft, dan moet je er wel rekening mee houden dat zijn waarde kan dalen. Hij heeft nu echt een topjaar gehad, dus eigenlijk kan het volgend jaar alleen maar tegenvallen. Ik denk dat Ajax nu moet cashen en zeker niet in de positie zit om een bedrag van 80 miljoen zomaar af te slaan. Als ze dat bedrag slim herinvesteren kunnen ze echt wel een paar verdedigers halen die er direct staan.

10 juni 2019 om 16:16

@voetbalpassie

"ik zou er gewoon 100 miljoen voor vragen, is wel te veel maar Ajax hoeft ook niet te verkopen en De Ligt is pas 19 en hoeft dus ook niet zo vroeg te vertrekken".

En daar sla je de plank dus volledig mis. Stel dat De Ligt 2 miljoen per jaar zou verdienen bij Ajax en Ajax hem nog een jaar aan zijn contract zou houden. In dat geval kan hij volgend jaar voor hetzelfde bedrag zijn contract opzeggen door gebruik te maken van het Webster-Arrest. Omdat in Artikel 17 van de Fifa reglementen is vastgelegd dat een speler in zijn laatste contractjaar het recht heeft om zijn contract eenzijdig op te zeggen tegen betaling van de resterende contractwaarde (=salaris). Een speler van 27 jaar of ouder kan dat zelfs twee jaar doen voordat zijn contract afloopt. De enige voorwaarde daarbij is dat hij dat binnen de daarvoor vastgestelde termijn doet. Dat Ajax De Ligt niet behoeft te verkopen, is letterlijk gezien waar, maar dat gaat hun dan wel een inkomstenderving van 78 miljoen kosten. En die vrije keuze stelt in de praktijk dus helemaal niets voor.

Ik denk dat de ligt gewoon bij Ajax blijft

10 juni 2019 om 16:56

Of Barca koopt de ligt en hij blijft nog een jaar.

Ik zou het superleuk vinden als Mathijs naar Juventus zou gaan. Ik vond het leuk wat Cristiano Ronaldo tegen hem zei na afloop van de wedstrijd van gisteren "kom bij ons spelen". Juventus past wel bij hem. Zou een typische Italiaanse verdediger kunnen worden. Daar leert hij wel niet zo naar voren te lopen. Daardoor viel 1 van de tegengoals tegen Tottenham Hotspur.

En nog steeds zijn er mensen die beweren dat Barcelona geen koopclub is geworden.

100 miljoen en niet voor minder. Potentie spat van die jongen af. Staat gewoon onder contract bij 1 van de 4 beste clubs in Europa. De hoofdprijs dus!

120 miljoen anders niet te koop dan blijft hij maar een jaartje. En dat wordt betaald als Ajax het zo speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren