Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Feyenoord overgekomen Ajax-talent: ‘Altijd supporter geweest’

Laatste update:

Voor Quinten Timber van Ajax Onder-19 staat aanstaande zaterdag een saillante ontmoeting op het programma met de leeftijdsgenoten van Feyenoord. De zeventienjarige middenvelder speelde tot zijn dertiende in de jeugdopleiding van de Rotterdammers, waarna hij overstapte naar Ajax. “Ik sliep vroeger al onder een Ajax-deken”, aldus het talent op de website van zijn club.

Toen Timber nog voor amateurclub DVSU speelde werd hij al gescout door Ajax. "Mijn broertje Jurriën en ik kregen een aanbod van Ajax”, zegt de Utrechter. “Op dat moment wilde Feyenoord juist mijn andere broer Dylan aantrekken. We zijn met z'n drieën naar Rotterdam gegaan, want dat was makkelijker voor mijn moeder. Na veel overwegingen met mijn familie en de club zijn Jurriën en ik later overgestapt naar Ajax."

Timber ziet verschillen tussen de opleidingen van beide clubs. "Bij Feyenoord kregen we vooral strijdlust mee, maar we wilden ook op voetbalgebied vooruitgaan”, vertelt de Nederlandse jeugdinternational. “Dat kan het beste bij Ajax. Bovendien ben ik altijd fan van Ajax geweest. Vroeger sliep ik al onder een Ajax-deken. We zijn blij om hier te mogen spelen."

Zaterdag speelt Timber met Ajax Onder-19 tegen Feyenoord Onder-19. Bij winst is het Amsterdamse jeugdteam verzekerd van het kampioenschap. "In Spanje heb je Barcelona - Real Madrid, in Duitsland Dortmund - Bayern München en hier in Nederland Ajax - Feyenoord. Die sportieve haat, de wil om te presteren en de trots waarmee je speelt is zo groot. Mooier kan niet: kampioen kunnen worden op De Toekomst tegen Feyenoord. Dan moet je de titel ook pakken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 zin vat het verschil goed samen. Bij Feyenoord wordt er teveel gefocust op strijdlust. Denk dat hij dat goed gezien heeft.

24 mei 2019 om 16:58

Denk dat hij vooral probeert te scoren bij de Ajax aanhang.

24 mei 2019 om 17:05

Is als het goed is bij elke club die serieus bezig is belangrijk. Maar hiernaast leer je nog meer. Als je onvoldoende talent hebt moet je het al meer van strijdlust hebben. Niks mis mee. Gaat wel vaak om de spelopvatting. In hoeverre wil je bepalen en train je hier op.

24 mei 2019 om 17:01

Ah ja, dezelfde Labyad die PSV in 2015 nog de mooiste club van Nederland noemde. Dit soort uitspraken moet je totaal niet serieus nemen. Spelers zeggen dit alleen maar om de supporters van hun huidige club te pleasen.

24 mei 2019 om 17:23

@Hoofondeconcen: nou, als Ajacied kan ik het beamen wat Davilla zegt. Is altijd wat makkelijk scoren naar je huidige broodheer, wel begrijpelijk. Maar als deze jongens naar PSV ipv Ajax waren gegaan, hadden ze waarschijnlijk iets in dezelfde trant gezegd.

24 mei 2019 om 18:00

Of miss realistisch en iemand die niet 24/7 door een ajax bril kijkt...

24 mei 2019 om 17:04

Vind ik niet hoor, maar goed dit soort gevallen heb je bij elke club. Enkel heb je nu een paar die het kenbaar maken. Die hetze is laatste tijd wel beetje overdreven dat ajax oh zo geweldig is wat ze overduidelijk niet zijn.

24 mei 2019 om 17:06

Als Labyad volgend jaar in pak hem beet Twente speelt, is dat plots de mooiste club van NL.

24 mei 2019 om 17:06

Tot ze volgend jaar ergens anders spelen en plots van mening veranderd zijn. Nee, ik hecht weinig aan dit soort uitspraken.

24 mei 2019 om 17:07

Net als bij de nieuwe keeper die Ajax gehaald heeft zeker. Dat vond ik als Feyenoorder ook heerlijk.

24 mei 2019 om 19:28

Ja, ik vond dat filmpje wel leuk ja en goed mee omgegaan van Overmars en Van Der Sar.

24 mei 2019 om 17:15

Is er ooit een speler van een club geweest die zijn eigen club minder vond en de concurrent beter noemde?

24 mei 2019 om 17:17

@hoogindeconcen

Quite: " Haha ik blijf dit als Ajacied toch heerlijk vinden. Je hoort het vaker, ook bij Noa Lang, en bij Labyad met Psv. Ajax blijft toch de club met de meeste uitstraling" .

Volgens mij hebben Steven Bergwijn en Donyell Malen zich in dezelfde termen uitgelaten over Ajax. Ik denk dan ook dat het meer met de speler en zijn carrierverloop te maken heeft dan met een club. Maar reken je gerust rijker dan je bent.

24 mei 2019 om 19:26

Heeft Bergwijn dat tegen jou gezegd dat? Geloof toch niet alles wat in de media voorbij komt.

24 mei 2019 om 19:32

De volgers van verschillende media kanalen neem ik niet serieus. Enquetes even min: voor welke club ben je? "Ajax". Wat is buitenspel? "Weet ik niet". Dus die dingen neem ik met een korrel zout. Maar natuurlijk heeft Ajax de grootste uitstraling, dat hebben zij verdiend door alle prijzen die ze gewonnen hebben.

25 mei 2019 om 11:34

@hoogindeconcen

Quote: "bergwijn wil graag terug naar Ajax hoor, dus ik weet niet wat je precies bedoelt...".

Zo moeilijk is het niet. Dat er een causaal verband zou zijn tussen de uitstraling van Ajax en uitspraken als die van Q. Timber en Noah Lang, is niet meer dan een aanname. Dat heb jij met geen enkel argument hebt kunnen aantonen. Ik heb die aanname proberen te weerleggen met gelijksoortige uitspraken die zijn gedaan door spelers die de Ajax opleiding hebben doorlopen en nu voor een andere BVO (psv) spelen. Dat Ajax meer uitstraling heeft en meer sympathisanten heeft, heb ik nergens ontkend, dat zo ook heel dom zijn omdat er met enige regelmaat onderzoek naar wordt gedaan waaruit dat duidelijk blijkt. Dat heeft echter helemaal niets met de uitspraken van Timber en Lang te maken zoals jij ons wilt doen geloven. Bovendien heeft Ajax niet alleen meer sympathisanten dan de andere clubs, maar zijn er ook meer mensen die een hekel hebben aan de club. Daarnaast zijn de sympathisanten waar jij het over hebt, veelal successupporters die intrinsiek niets met Ajax hebben, maar deelgenoot willen zijn aan het succes dat de club heeft. Dat is nog maar eens gebleken tijdens de halve finale van de CL toen Bn'ers die je nooit bij Ajax ziet, zich ineens geroepen voelen om massaal hun liefde voor de club te betuigen. En dan is het nog maar de vraag of je daar wel zo blij mee moet zijn. Ook wat supporters betreft, is kwaliteit echter altijd te prevaleren boven kwantiteit.

24 mei 2019 om 17:19

Ja vind je? Als het lekker weer is in mei en Ajax staat tweede of derde, zie je in de Arena gaten in het publiek. Dan zitten de fans lekker op terras, in een bootje over de gracht of aan het strand. Staan ze eerste, worden ze kampioen of is er zelfs kans om hartstochtelijk 'wij zijn de beste' te blèren als in een jaargang de twee toevallig samengekomen wereldtalenten in een goed team tot hun recht komen en de CL-finale voor het grijpen hebben, dan verdringen ze zich weer langs de A2. Successupporters zoeken succes, met uitstraling heeft dat niet zoveel te maken denk ik.

Ik vind Ajax een mooie club, maar de beleving is me veel te afstandelijk, te vrijblijvend. Een vriend van me is Ajacied en was de voorbije jaren door-en-door kritisch op alles bij de club. Niets klopte meer en het zou hem allemaal wat. Nu zo'n seizoen en zwanger van geluk is het een melodramatisch gedweep dat geen weerga meer kent. Bij Ajax kun je aansluiten wanneer het je uitkomt. Dat werkt voor veel mensen.

Persoonlijk vind ik het knusse, familie-achtige en warme sfeertje en het goede beleid bij de club wat PSV tot mijn favoriete team maakt. Maar als je het over uitstraling en supportersbeleving hebt vind ik Feyenoord de club met de sterkste uitstraling. Werkelijk een bolwerk waar je niet van loskomt als je er mee verbonden bent. Het is een groot lijden, samen lijden, medelijden, tot het cynische toe en als er wel succes is dan wordt dat op zo'n manier gevierd dat een zigeunerwake erbij verbleekt. Feyenoord is cult, veel meer dan voetbal. Dat is pas uitstraling. Dat zo'n snotneus uit dit artikel onder een Ajax-deken sliep en heimelijk al die tijd voor zijn huidige club was - goh, verrassing zeg (zie Labyad, zie Huntelaar) - doet daar niets aan af.

24 mei 2019 om 17:24

Ach je hebt overal succes supporters dus leuk dat je het weer op Ajax afschuift. Ondanks dat PSV het leuk deed dit seizoen was het stadion ook niet altijd volledig gevuld net als in de kuip.

24 mei 2019 om 17:30

Gomes, jouw laatste alinea is bijna poezie ...

24 mei 2019 om 17:45

Warme sfeer bij PSV? Zouden we dat eens aan Perreiro en Guti vragen? Ramselaar misschien, die ondanks een meerjarig contract alleen verkocht mocht worden. Maher zal ook vast warme gevoelens hebben overgehouden aan PSV......

24 mei 2019 om 17:47

Die laatse zin rekende ik niet mee, maar wat daarvoor staat raakt de kern.
Dat jij dat niet snapt... soit ...

24 mei 2019 om 18:05

Jij bent wel goed in om je mening als iets feitelijks over te laten komem of niet?

24 mei 2019 om 18:07

En andersom heb je ook van dat soort verhalen. Is bij elke club zo. Maar snap wel wat die zegt een grotere club trekt gewoon meer succes supporters, kijk bijv. barca en real

24 mei 2019 om 19:39

Ach. Alsjeblieft hoor. Bij Feyenoord zijn er de laatste jaren ook vaak genoeg lege plekken te zien. Met succes krijg je ook successupporters en dat is bij Feyenoord niet anders. Sinds ze weer een aantal prijzen hebben gepakt, zie je dat er supporters zijn die nu meer van de club verwachten en zodra het minder is blijven ze weg. Heb genoeg collega's die Feyenoorders zijn en zelfs die zeggen dat de sfeer in De Kuip de laatste jaren gewoon minder is geworden.

En dat jij een vriend hebt die voor Ajax is en jij daar je conclusies uit haalt hoe de beleving van de gemiddelde Ajacied volgens jou is, vind ik echt bullshit. Zat een tijd geleden met een jongen in de klas die voor Feyenoord was. Als het goed ging, was hij trots om te zeggen dat hij Feyenoorder is. Verliezen ze, dan hoorde je hem niet. Moet ik nu op basis van een klasgenoot er ook maar conclusies uit halen dat Feyenoorders niet achter hun team staan als het slecht gaat? Echt dikke onzin.

24 mei 2019 om 17:28

Met de F-side op het vinkentouw is het logisch dat je dit zegt anders kan het wel eens verkeerd aflopen.

Ik zou er persoonlijk niet te veel waarde aan hecten, maar als jouw dag nu goed is ... prima.

24 mei 2019 om 17:37

Bah. Precies om deze zelf ingenomenheid wordt die club zo verafschuwd.

24 mei 2019 om 17:59

Je doet er ook werkelijk alles aan om die reacties te krijgen van mensen. Ongekend zeg. Als je je eigen club zo super geweldig en de beste van de hele wereld vind moet je daar lekker van genieten. Maar dit uitlokkerige gedoe daar moet je toch zelf op een gegeven moment ook genoeg van krijgen? Sluit nou maar weer aan bij de rest van het clubje want er volgen vast wel weer een keer een paar jaren dat het minder gaat en dan zul je toch je Ajax petje weer ff af moeten zetten. Succesvolste club en rijkste club is idd iets wat je gewoon aan de hand van statistieken etc kunt bepalen maar de rest is toch wel degelijk subjectief. Dus claim de tester niet bij aub

24 mei 2019 om 18:09

Is het een idee om je account in 'hoogindebol' te veranderen? Heb je het namelijk wel gekregen door afgelopen succes seizoen

24 mei 2019 om 20:15

Ik lees langer dan vandaag en ook op dit soort fora. Een beroepsprovocateur als jij haal ik er direct uit. En ja Ajax is inderdaad de beste club in Nederland op sportief en commercieel vlak. Maar dan moet je niet komen met dingen als uitstraling en iedereen wil liever naar Ajax omdat ze de beste zijn. Ja ze zijn de sportief de beste maar niet iedere speler kijkt enkel naar dat aspect. Tot voor dit seizoen zouden er wellicht meer spelers voor PSV kiezen dan voor Ajax. Nu is dat weer even anders maar het zou jou en anderen sieren om niet direct zo hoog van de toren te blazen als er een keer een speler (met nota bene een Ajax verleden) aangeeft liever bij Ajax dan bij een andere club te spelen.

24 mei 2019 om 18:04

Je raakt dus opgewonden als een 16 jarige dit over jouw clubje zegt? Je moet dan zo leven hebben denk ik dan..

24 mei 2019 om 18:24

Is wel schattig dat je steeds moet benadrukken dat jij Ajax de beste vindt. Dat doet mijn neefje van 6 ook over Feyenoord.

24 mei 2019 om 18:33

Hoe heet die keeper van Emmen ook alwaar die Ajax heeft gekocht

24 mei 2019 om 18:53

Alsof er geen spelers zijn die dit hebben met Feyenoord en PSV. Vraag anders ff aan Scherpen?

24 mei 2019 om 19:24

Eerder makkelijk scoren hoor. Gaat hij straks naar het tweede niveau in Duitsland dan was hij ook altijd al fan van die club.

Als je naar de beste voetbalschool van het land kan moet je dat natuurlijk doen. (mening) Je bent namelijk profvoetballer geworden om zo goed mogelijk te worden en daar horen soms beslissingen bij die supporters niet leuk vinden.

24 mei 2019 om 17:27

Dan ook niet zeuren als die jongens vertrekken naar een grotere competitie

24 mei 2019 om 22:18

Maar hoeveel van die spelers spelen voor een absolute topclub? Volgens mij nul.

Het was ook voornamelijk een geldkwestie. Ging om de reisvergoeding. Ze kwamen op een leeftijd dat Ajax kinderen met een busje heen en weer rijdt. Als ik het dan als moeder zijnde niet breed heb dan zou ik mijn kinderen ook liever gratis in een busje zien.

24 mei 2019 om 17:17

Precies dit. Daarom scout local.

24 mei 2019 om 17:43

Nee, biedt reiskostenvergoeding of rijd busjes. Zo arm is Feyenoord nou ook weer niet. Als je alleen maar lokaal scout dan krijg je heel veel jongens die je dan maar aanneemt om een team vol te kijken. De concurrentie gaat natuurlijk gewoon door met scouten in andere gebieden op de meest slechtste jeugdopleidingen na. Categorie Graafschap/roda JC

Als er feyenoorders bij ajax spelen mogen ze wat mij betreft ook vertrekken als ze weg willen. Die gasten lekker zelf laten kiezen. Timber is wel een groot talent al verwacht ik van Gravenbergh en Unuvar meer.

24 mei 2019 om 20:23

Tuurlijk zijn die er, maar zolang ze spelen voor het team en geen problemen maken etc zou ik niet weten waarom ze weg zouden moeten.

Wat een kleuter zeg. Ik sliep onder een ajax deken... sneren naar je oud werkgever.. chique! Mentaliteit van tegenwoordig...

24 mei 2019 om 19:16

Oudwerkgever? Een club waar hij speelde toen hij 11 jaar oud was? Het is meer te vergelijken sneren naar je basisschool.

Verschil is ook dat bij Ajax jonge spelers vaak in hogere lichting spelen. Dan bouw je ook nog eens fysiek en handelingssnelheid op.

24 mei 2019 om 18:36

Alleen zo jammer dat er de laatste 10 jaar amper iets doorkomt. Nu met Mathijs een exponentieel talent, en vd Beek ook veel kwaliteit. En Kluivert ook eigen jeugd, maar dat is het wel zo'n beetje van de afgelopen 10 jaar.

25 mei 2019 om 09:20

Dat doet zo ongeveer elke prof jeugd opleiding binnen Nederland dus dat is niet het verschil.

Over wedstrijd zelf, Feyenoord is imo de grote favoriet. Verwachting is dat Ajax met 7 B-junioren (3 uit '03, 4 uit '02) gaat starten waarvan 5 spelers net EK achter de rug hebben. Die gaan fysiek op zijn voor de 60e minuut. Broertjes Timber moeten de kar gaan trekken, Jurriën moet het achterin neer gaan zetten en Quinten moet op het middenveld slag gaan winnen anders gaat het een makkelijke pot voor Feyenoord worden. Reden van overstap van deze Quinten (en zijn broer Jurriën) was trouwens niet per se clubvoorkeur maar juist het reizen. Reizen is stuk beter geregeld bij Ajax en werd volledig op orde gemaakt om het haalbaar te maken. Ook met school etc kwamen ze beter weg. Niet dat ik niet geloof dat ze voor Ajax zijn, dat kan natuurlijk altijd.

Toen was dat zo, maar nu niet meer. Ik zie niet zoveel verschil tussen beide opleidingen. Hou Achraf Bouchataoui in de gaten vanmiddag. YouTube kanaal Ajax of Feyenoord.

"timber ziet verschillen tussen de opleidingen van beide clubs. "bij Feyenoord kregen we vooral strijdlust mee, maar we wilden ook op voetbalgebied vooruitgaan”, vertelt de Nederlandse jeugdinternational."

ik mag toch hopen dat dit niet waar is. voetbal word 9 van de 10 keer beslist op individuele klasse en niet alleen op strijdlust. natuurlijk is strijdlust een belangrijk onderdeel maar er moeten ook jongens zijn in de jeugdopleiding waar word gefocust op het technische aspect, anders gaat er iets goed verkeerd in onze jeugdopleiding

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren