Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Sar kijkt op van commotie: ‘Daar moet je als grote jongens mee dealen’

Laatste update:

Edwin van der Sar bevestigt dat Steven Bergwijn een van de spelers is die door Ajax in de gaten wordt gehouden. De aanvaller van PSV wordt de voorbije dagen veelvuldig in verband gebracht met een transfer naar Ajax, hetgeen tot veel commotie heeft geleid in de voetballerij. Van der Sar reageert woensdagavond bij FOX Sports nuchter op de geruchten.

"Volgens mij zijn er wel meer geruchten in het voetbal. Als er dan zó heftig op gereageerd wordt... Ik kan er eigenlijk niet zoveel mee", vertelt de algemeen directeur van Ajax vlak voor de uitwedstrijd tegen De Graafschap. "Bij Ajax worden we ook regelmatig onder vuur genomen of gaan er verhalen rond, maar ik denk dat je daar als grote jongens mee moet dealen. Er zijn vaak verhalen in de pers. Je maakt als club beleid en daar ga je dan voor."

Op de vraag van analist Kenneth Perez of Ajax daadwerkelijk geïnteresseerd is in Bergwijn, antwoordt Van der Sar in elk geval niet ontkennend. "Er wordt bij ons aan heel veel spelers getrokken. Het is dan niet raar dat je zowel in het binnenland als buitenland rondkijkt. Het is niet gek dat Steven genoemd wordt bij Ajax. Er zijn meer spelers uit Nederland die bij Ajax op een lijstje staan. Uiteindelijk is het van tal van factoren afhankelijk, maar goed: ik begreep vanuit Eindhoven dat het niet mogelijk was."

Eerder deze week werd een transfer van Bergwijn naar Ajax al uitgesloten door Mark van Bommel. "Ik kan je zeggen: dat gaat bij Steven niet gebeuren. Misschien wel een buitenlandse transfer, maar niet een binnenlandse", zo liet de trainer van PSV weten via de officiële kanalen van de Eindhovense club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind het allemaal vrij onduidelijk. Gaat Ajax er nou vol voor? Wil Bergwijn graag of niet? Het enige wat duidelijk is dat PSV het niet wil, maar goed dat zullen we wel zien als Ajax 35 miljoen bied.

15 mei 2019 om 19:23

Bij een bod van 35 miljoen van Ajax wordt er bij PSV echt niemand onrustig hoor.

15 mei 2019 om 19:26

Dat kan je wel heel makkelijk zeggen, maar volgens mij is er nog nooit iemand voor meer verkocht. Dus om zomaar een bod van tafel te vegen wat een clubrecord zou betekenen, lijkt mij onverstandig. Ook al is het van een concurrent.

15 mei 2019 om 19:27

Nee, maar bij familie Bergwijn wel en dan word het leuk.

15 mei 2019 om 19:27

Logisch Skede, dan gaat er een strik omheen en naar de hoofdstad😉

15 mei 2019 om 22:42

Ik denk idd ook dat Ajax er voor gaat. Welke andere nederlandse speler is er klaar voor? Als Neres gaat dan gaan we 100% voor Bergwijn. En waarom niet?

16 mei 2019 om 12:46

35 miljoen, ik zou het wel weten. PSV heeft aangegeven niet veel te kunnen investeren zolang er niemand weggaat. En dat, terwijl er toch wel wat versterkingen hier en daar nodig zijn. Of wil je met een gemankeerd centrum blijven spelen?

35 miljoen is echt een hele hoop geld voor een Eredivisie-club. Denk ook niet dat een andere club dat voor Bergwijn zou neertellen. Misschien dat een buitenlandse club 25-30 biedt, maar dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je de 35 van Ajax laat liggen.

15 mei 2019 om 19:25

Vgm hebben ze gewoon interesse, meer niet. Telegraaf pakt dit op en maakt er 'ajax gaat vol voor...' en vervolgens heb je het halve land die dat overneemt.

15 mei 2019 om 19:27

Ajax gaat niet meer bieden dan 30, denk ik.
Verwacht ook niet dat PSV er meer voor krijgt, op basis waarvan zou Bergwijn zoveel waard zijn?
Goede statistieken in de eredivisie, voor ongeveer 25% betrokken bij alle goals maar dit allemaal in de eredivisie. De potentie en groeimogelijkheden zijn er wel, 30 miljoen lijkt me een redelijke prijs.

15 mei 2019 om 19:38

Voor een buitenlandse transfer is dat ook een prima bedrag, maar binnenlands moet je natuurlijk met meer aankomen.

15 mei 2019 om 19:56

Want in het binnenland is meer geld of zo? Binnenlandse transfers leveren doorgaans minder op.

15 mei 2019 om 20:27

De media doet alsof Ajax hem zeker gaat halen.. de directieleden bevestigen dit nut, maar ontkennen ook niet.. aan de ene kant is 35 milj wel heel veel, maar de andere kant: er komt ook meer dan 80 binnen voor Frenkie alleen al, je moet de centen ergens aan uitgeven...

15 mei 2019 om 20:27

De media doet alsof Ajax hem zeker gaat halen.. de directieleden bevestigen dit nut, maar ontkennen ook niet.. aan de ene kant is 35 milj wel heel veel, maar de andere kant: er komt ook meer dan 80 binnen voor Frenkie alleen al, je moet de centen ergens aan uitgeven...

15 mei 2019 om 20:44

Nou ik hoop dat Ajax hem niet voor al die miljoenen haalt. Dan zie ik liever een andere speler. Zo bijzonder vind ik hem niet en je spekt de kas van een concurrent. Die concurrent kan dan weer versterkingen halen. Ik vind het een slecht plan. Natuurlijk kan PSV ook versterkingen halen als ie naar het buitenland gaat maar dan heeft Ajax die versterkingen niet betaald.

15 mei 2019 om 21:35

Het is heel simpel. Ajax verkoopt de eigen spelers voor de hoofdprijs. Dus moeten ze ook de hoofdprijs betalen voor de spelers die ze kopen.

Wauw - dat is een dikke steek onder water die EvdS uitdeeld aan de PSV beleidmakers!
EvdS heeft wel volkomen gelijk. Het is vd zotte hoe PSV gereafeerd heeft - we hebben de uitleg ervoor via verschillende analisten langs zien komen.
Bottomline: Bergwijn is 4 jaar speler vh Eerste geweest en zijn transfer verdiend - als Ajax bereid is te betalen dan moet PSV niet zeuren. Van het geld kunnen meerdere vervangers gehaald worden. Of is PSV boos dat Ajax het inderdaad betalen kan en was daar niet op gerekend?
Ik denk trouwens dat Bergwijn sws niet naar Ajax gaat - te duur - maar dat Ajax het wel voor elkaar heeft PSV op de kast te krijgen en eigen glazen in te gooien

15 mei 2019 om 19:42

Volgens mij zeurt PSV helemaal niet en gaf MvB gewoon netjes antwoord op de vraag van een journalist. Uiteindelijk is een vertrek van SB uiteraard bespreekbaar als MO en Evds genoeg geld op tafel leggen, iedereen weet hoe dit soort spelletjes werken. PSV wordt er helemaal niet slechter van als Ajax (te) veel geld betaalt voor SB. JdJ en TG kunnen van dat geld moeiteloos twee gelijkwaardige vervangers halen.

15 mei 2019 om 20:06

Krijg toch de indruk dat niet alle kampen er zo nuchter en relax instaan.

15 mei 2019 om 20:26

Precies, de emotionele reacties uit Eindhoven laten niet echt blijken van rust en relaxedheid

15 mei 2019 om 22:14

Hoezo emotioneel? Ze zijn gewoon duidelijk. Ze verkopen niet aan de concurrent. Dat is toch gewoon een normaal signaal.

16 mei 2019 om 02:08

Dank je voor je uitleg DV. Ik (GS) vond het informatief!

15 mei 2019 om 19:56

@Curacao: vd Sar bedoelde met grote jongens zijn zowel PSV als Ajax mee.

15 mei 2019 om 20:24

Klopt, maar hij zegt daarbij “ wij zouden nooit zo reageren” dat is een steek onder water van heb ik jou daar

15 mei 2019 om 20:22

Een dikke steek? PSV reageert gewoon heel goed. Direct afkappen en de supporters geruststellen.

Prima speler voor Ajax maar maximaal 25 miljoen met 20% doorverkoop. Ajax is financieel veel verder en dat merkt PSV nu, alle credits voor Overmars hoe hij onderhandeld. Bij PSV staan ze al met 2-0 achter, in Europa lezen ze ook dat PSV niet wil verkopen aan Ajax voor zoveel miljoen, tactisch niet slim om te onderhandelen en Bergwijn wil zich nog wel bewijzen aan Ajax.

Bergwijn en Odegaard erbij of eventueel Vargas uit Argentinië

Lekker 75 miljoen vragen voor bergwijn. Dat schrikt ajax wel af. Voor buitenlandse clubs 45 miljoen.

15 mei 2019 om 19:59

Waar niet gelijk 15 miljoen voor een buitenlandse club. Dat zal Ajax pas leren..

15 mei 2019 om 23:45

Als je als nederland zijnde klaagt dat de competitie te zwak is en je gaat vervolgens de beste speler bij je concurrent wegkapen ben je niet goed wijs. Het is niet omdat het ajax is maar ik zou aan een directe concurrent nooit verkopen tenzij t een giga offer is. In dit geval is het ajax maar had net zo goed feyenoord kunnen zijn. Je bent zeker voor ajax?

Je kan lullen als brugman, maar als Ajax slim is pakken ze Bergwijn en Vilhena, 40 om 15 miljoen en dan hebben beide clubs de ruimte een vervanger te zoeken en blijft het grote geld binnen Nederland!

15 mei 2019 om 20:00

Wat moet Ajax met Vilhena...? Die is toch veel te beperkt voor het spel dat Ajax speelt?

15 mei 2019 om 20:05

Als je een speler als Neres kan halen voor 15 miljoen dan ga je toch geen 40 miljoen voor Bergwijn betalen...

Vilhena lijkt me ook niet het niveau dat Ajax moet nastreven

15 mei 2019 om 20:08

Sterker nog, waar komt opeens die vaderlandsche liefde van Overmars vandaan? Ik zou 20 voor Bergwijn al meer dan zat vinden.

15 mei 2019 om 23:46

En ik zou als psv zijnde niet lager gaan dan 75 miljoen.

Ik snap wel waarom Bergwijn naar Ajax wilt komen, 1 seizoen vlammen en hij kan echt naar een topclub. Ajax heeft toch wel dat internationale allure. Het is een Amsterdamse gozert. Maar je zou toch denken dat hij dan eerder naar Ajax zou willen komen? Waarom nu perse?

15 mei 2019 om 20:25

Kan je mij misschien verwijzen naar het interview waarin Bergwijn zegt naar Ajax te willen? Of is dat gewoon verzonnen?

15 mei 2019 om 20:29

Elke Amsterdammer speelt volgens mij uiteindelijk toch het liefst bij AJAX. Lijkt me dat je als Amsterdammer (ben ik ook) als kind waarschijnlijk droomt van Ajax en niet van PSV. Dus ja het is een aanname, maar ik denk dat hij in zijn hart toch een Ajacied is.

15 mei 2019 om 20:41

Ik ben Amsterdammer maar zou voor geen goud bij Ajax willen spelen. Duizend keer liever bij Feyenoord. En Ajax is niet met hoofdletters, aangezien het een halfgod betreft, geen afkorting.

15 mei 2019 om 21:02

@benzema, als Bergwijn niet naar Ajax zou willen dan zou hij dat wel zeggen. Het feit dat hij niets zegt duidt erop dat hij wel interesse heeft.

PSV deed in de jaren ‘80, toen Ajax financieel moeilijk zat, niet anders door Koeman en Vanenburg met de Philips-gelden bij Ajax weg te plukken en via een omweg Lerby, Kieft en Arnesen. Bij Feyenoord plukten ze Gullit en Nielsen weg. Ook hebben ze nog geprobeerd Rijkaard te verleiden tot een overstap naar Eindhoven.

15 mei 2019 om 20:55

Maar PSV zit financieel helemaal niet moeilijk. Daarnaast zijn er meerdere buitenlandse club, met meer geld, geïnteresseerd in Bergwijn. PSV kan ieder bod van Ajax voor Bergwijn weigeren en hem voor net zoveel geld verkopen aan een buitenlandse club. Dus waarom zouden ze dat niet doen? En waarom zou Bergwijn eigenlijk naar Ajax willen? Dat is gewoon een stap opzij, dus daar schiet hij helemaal niets mee op, dan kan hij net zo goed bij PSV blijven.

15 mei 2019 om 21:10

Dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat PSV hier blijkbaar verbolgen of ontstemd over is. Dan denk ik: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Het is een gerucht! Er is geen contact geweest tussen PSV en Ajax en er is geen interesse kenbaar gemaakt aan de verantwoordelijken.
PSV hoeft niet te reageren. Er is geen bod!

Een onzin verhaal wat maar al te graag door pers wordt opgepikt. Om de Psvers gerust te stellen.... als Ajax spelers gaat halen voor bedragen van 40+ miljoen dan zou ik me in Eindhoven juist geen zorgen maken. Dan is het een kwestie van tijd voordat het financieel weer bergafwaards gaat met de Amsterdammers.

Toen Vermeer naar Feyenoord wilde heb ik ze anders flink horen klagen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren