Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB maakt nieuwe speeldata play-offs bekend

Laatste update:

Speelronde 33 van de Eredivisie wordt definitief afgewerkt op 15 mei en wordt daarmee de laatste speelronde van het Eredivisie-seizoen, zo bevestigt de KNVB vrijdagmiddag via de officiële kanalen. Donderdag liet de voetbalbond al weten het voornemen te hebben het programma van zondag 28 april naar woensdag 15 mei te verplaatsen en inmiddels staat dat ook vast. De duels beginnen om 19.30 uur.

Ajax zou oorspronkelijk op 28 april in actie komen tegen De Graafschap, maar doordat de Amsterdammers twee dagen later in Londen het eerste duel met Tottenham Hotspur spelen in de halve finales van de Champions League, is besloten de volledige laatste speelronde met bijna tweeënhalve week te verplaatsen. Alle thuisspelende clubs hebben inmiddels de benodigde instemming voor van de betreffende lokale autoriteiten, zo klinkt het.

Nog niet bekend is wat verplaatsing van de laatste speelronde betekent voor de play-offs voor Europees voetbal, maar komende week worden de mogelijke scenario’s daarvoor 'in kaart gebracht'. "We begrijpen heel goed dat deze verplaatsing voor supporters tot problemen kan leiden. Dat hebben we ook zoveel mogelijk trachten te voorkomen. Een oplossing was nodig maar helaas konden we niet kiezen uit een optie die nergens pijn zou gaan doen. Dat neemt echter zeker niet weg dat wij dit bijzonder vervelend vinden", aldus directeur betaald voetbal Eric Gudde.

"De KNVB wil verder alle clubs, gemeentes en politiekorpsen bedanken voor hun snelle handelen", vervolgt Gudde. "Zonder hun slagvaardigheid zou het niet mogelijk zijn om zo snel tot een oplossing te komen. Nu dat alle betrokkenen en de fans hierdoor duidelijkheid hebben en de sportieve uitgangspunten gewaarborgd zijn, hopen we op een spannend slot aan een mooi en vooral uniek voetbalseizoen."

Laatste twee speelrondes Eredivisie:

Zondag 12 mei
sc Heerenveen – NAC Breda
Feyenoord – ADO Den Haag
AZ – PSV
Willem II – FC Emmen
PEC Zwolle – VVV-Venlo
Ajax – FC Utrecht
Heracles Almelo – Excelsior
Vitesse – De Graafschap
FC Groningen – Fortuna Sittard

Woensdag 15 mei
FC Utrecht – sc Heerenveen
NAC Breda – PEC Zwolle
PSV – Heracles Almelo
Fortuna Sittard – Feyenoord
Excelsior – AZ
De Graafschap – Ajax
VVV-Venlo – Vitesse
ADO Den Haag – Willem II
FC Emmen – FC Groningen

Update 29 april 16.59 uur - KNVB maakt nieuwe speeldata play-offs bekend
De KNVB heeft maandagmiddag de nieuwe data voor de play-offs om Europees voetbal en promotie en degradatie bekendgemaakt. De play-offs om Europees voetbal starten op 18 mei en eindigen op 28 mei. De play-offs die uit moeten maken of er clubs uit de Eredivisie naar de Keuken Kampioen Divisie degraderen, gaan op 10 mei van start en eindigen eveneens op 28 mei. De verplaatsing van de play-offs was nodig nadat de hele Eredivisie-speelronde 33 vanwege de Europese successen van Ajax werd overgeheveld naar 15 mei.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi. Is gebeurd. KNVB moet lessen hieruit trekken. Zullen we er nu over ophouden. Laatste dagen zijn we overspoelt met iedereens kijk erop. Jammer dat zo ging, laten we nu gewoon genieten van een spannende titelrace en een Nederlandse ploeg in de halve finale CL. (Wat veel van de leden hier, inclusief mij nog nooit eerder gezien hebben).

19 april 2019 om 17:47

Ik zou als club zijnde gewoon zeggen we laten ons stadion leeg. Ik zou hier nooit zo akkoord mee gaan als feyenoord psv of andere club zijnde uit de eredivisie.

19 april 2019 om 17:51

Dat kan toch helemaal niet. Mensen hebben toch een jaarkaart en recht op die thuiswedstrijd. Hebben we het nog niet eens over het tv geld en andere inkomsten bij een thuiswedstrijd. Beetje erg simpel en naïef gedacht. Kon simpel weg niet anders, verdiep je er even in.

19 april 2019 om 17:55

Je zou niet accoord zijn gegaan, dus neem ik aan dat je een beter voorstel hebt. En kom niet aan met het programma laten staan, want dat mag niet. Ben benieuwd waar je mee komt.

19 april 2019 om 18:03

Ik heb er inderdaad recht op, maar op woensdagavond red ik nooit en zeker niet zo vroeg. Met mijn eerste seizoenkaart kon ik lekker bijna alles op zaterdag, nu met moeite een handje vol. Mijn recht is dus totaal niet belangrijk.

19 april 2019 om 18:08

En de KNVB kan niet met iedereens persoonlijke planning rekening houden. Als we dat zouden doen, zouden bij de CL finale van 2025 pas klaar zijn met het plannen van deze wedstrijd. Als je alleen op zaterdagen naar wedstrijden lan, vraag me af het wel verstandig is een seizoenskaart aan te schaffen. Omdat ik betwijf of dit dan uit kan.

19 april 2019 om 18:44

Want? De KNVB heeft een blunder in zn programma gemaakt door geen rekening te houden met eventuele halve finale van welke Nederlandse club ook.. nu verplaatst de UEFA de wedstrijd spurs Ajax niet en mag Ajax volgens de UEFA regels waaraan de KNVB zich conformeert gewoon niet zo snel opeenvolgend spelen en moet de KNVB schuiven... kan Ajax niks aan doen is fout van de KNVB dus hou op met dat onderbuik gevoel en reageer realistisch als je dat tenminste kan.

19 april 2019 om 19:18

@harryloenst:

Je hebt een Maand de tijd om een halve snipperdag te vragen. Als je dat niet lukt wil ik je dringend adviseren een andere werkgever te zoeken.

Daarbij is het "recht" van een individu in deze uitzonderlijke situatie inderdaad niet belangrijk.

19 april 2019 om 20:06

@ ramondore

Zeer volwassen van je om veilig achter je toetsenbord in twijfel trekken of iemand wel realistisch kan nadenken. Zou eigenlijk niet moeten reageren maar ik zal hrt toch doen.

Je zegt dat de knvb geen rekening heeft gehouden met een eventuele halve finale van een nederlandse ploeg, maar heb je dat zelf wel dan? Als het een EL halve finale zou zijn was er niks aan de hand geweest. Ook doordat koningsdag nu op de zaterdag is kunnen veel steden op die dag de politie niet inzetten voor een voetbalwedstrijd. Neem daarbij nog koningsnacht. In dat weekend viel dus niks te schuiven anders hadden ze alles netjes 1 dag kunnen vervroegen en was er helemaal niks aan de hand geweest.

19 april 2019 om 17:55

Competitie vervalsing ten top. En ze willen allemaal naar een betere competitie waar nog meer gespeeld gaat worden.

19 april 2019 om 17:59

Ik denk dat juist door deze hele ronde te verplaatsen de kans op competitievervalsing minimaal is. dit is de beste keuze binnen de mogelijkheden die er waren omdat de graafschap ajax niet op zondag gespeeld mocht worden.

19 april 2019 om 18:12

Ik begreep gisteren dat dat helemaal geen (UEFA) regel is maar een algemeen geaccepteerde richtlijn. Als je wil kan je daar van afwijken. Dan heeft Ajax echter geen optimale voorbereiding.

19 april 2019 om 18:45

Ik zou het zelf juist krom vinden als de KNVB niks had gedaan. Ze zijn degene het schema ontwierpen en die besloten hier geen rekening mee hielden. Dat een derde hier dan het dupe van wordt is dan erg lullig.

19 april 2019 om 17:55

Playyoffs eruit gooien en de problemen zijn er niet meer.
Playoffs zijn altijd al een lachertje geweest en veroorzaken nu ook problemen.
Daarnaast moeten ze in Nederland ook de winterstop eruit halen zodat als er wedstrijden verplaatst moeten worden er meer ruimte is.

19 april 2019 om 17:56

Ja,Toch vreemd want ploegen willen graag de play offs halen, maar als ze er eenmaal zijn krijg je vaak gezapige potjes zonder publiek

19 april 2019 om 18:13

De Play-off is fantastisch voor teams zoals Vitesse, Utrecht, groningen, Heracles, heerenveen en ADO. De spanning blijft dan tot het eind voor de ploegen van pak m beet plek 5 tot en met 11.

19 april 2019 om 20:00

Zo weet niet wat jij die tijd van het jaar doet? Maar herinner me juist waanzinnige gestoorde wedstrijden, veel actie en goals en bizar verloop, leuker dan 98% van de eredivisiewedstrijden

19 april 2019 om 18:02

Helaas is niet iedereen het hierover eens. Wat natuurlijk te begrijpen valt, mits dit te onderbouwen is. Voor Varenak en TommyHp zou ik wel graag willen weet waarom ze dit zo vinden en hoe ze het probleem zouden oplossen.

19 april 2019 om 18:11

@La-Decima
Ik verwacht dat de meeste hier toch wel ouder dan 14 jaar zijn. Al is dat niet altijd aan onze reacties af te lezen.

19 april 2019 om 18:28

Ik had het anders moeten verwoorden, hiermee bedoel ik meer het actief meemaken van een Nederlandse ploeg die een halve finale van de CL haalt. Haha iedereen heeft zijn manier om zich even jong te voelen.

20 april 2019 om 07:51

Ik dacht zojuist, nog nooit eerder gezien? PSV stond toch in de halve finale Cl.....maar dat is alweer 13-14 jaar geleden besef ik me. Dus iedereen onder de 20 heeft hier inderdaad mogelijk geen herinneringen aan.

Enige juiste oplossing. Er is geen andere mogelijkheid dus laat de andere clubs zich nou er gewoon eens bij neerleggen.

19 april 2019 om 17:47

De andere clubs leggen er zich ook bij neer, maar daarom hoeven ze het er niet mee eens te zijn.

19 april 2019 om 22:24

Vrijwel alle andere clubs zijn het er ook gewoon mee eens. Alleen Zwolle niet, maar die kwamen ook niet opdagen bij de vergadering waar dit besloten werd. Alleen het sentiment van de supporters speelt te veel op in dit geval.

19 april 2019 om 17:58

Natuurlijk is er een andere oplossing:
1. Alleen Graafschap - Ajax verplaatsen
2. De CL wedstrijd op woensdag spelen

Stelletje amateurs bij de KNVB....

Nu hebben we dus een woensdagavond half lege stadions, wat gewoon een dikke inkomstenderving is voor de kleinere clubs. Denk dat iedereen Ajax de Cup met de grote oren gunt, maar om er nou financieel bij in te schieten gaat wel heel ver!

19 april 2019 om 18:02

De graafschap ajax verzetten stuitte op meer tegenstand omdat de laatste twee rondes dan niet meer tegelijkertijd gespeeld zouden worden. Daarnaast bleek dat ook lastig te organiseren.
Ik vind ook wel dat ajax een deel van de CL opbrengsten zou mogen delen met de eredivisieclubs, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren

19 april 2019 om 18:03

Dit dus. Niemand staat stil bij de extra onkosten en misgelopen inkomsten. Ik hoop dat de clubs hierin enigszins gecompenseerd worden, evenals de fans voor wie het nu plotseling onmogelijk wordt om de wedstrijd te bezoeken.

19 april 2019 om 18:16

Wat heeft de KNVB voor invloed bij de UEFA dat ze kunnen eisen dat de CL wedstrijd op woensdag wordt gespeeld? Daarnaast, als dat was gebeurd, had Ajax de 2e wedstrijd op dinsdag gespeeld wat blijkbaar ook niet had gekund ivm de bekerfinale. Het enige wat je de KNVB kwalijk kan nemen is dat ze niet goed geanticipeerd hebben aan het begin van het seizoen.

19 april 2019 om 18:49

Dr duck ik ben Ajacied maar daar raak je de kern! Ajax mag meedoen aan de cl door behaalde resultaten in de eredivisie en zou dus deze inkomsten 50% mogen afstaan ten behoeve van de andere clubs zodat de competitie beter wordt en geloof me dan juicht heel Nederland weer mee!!

19 april 2019 om 19:22

@hijniet!:

Het wordt de fans niet onmogelijk gemaakt en al zeker niet plotseling. Je hebt een bijna een maand de tijd om iets te regelen op je werk (eerder weg, halve snipperdag of wat dan ook). Als je dat niet lukt, of je hebt dat er niet voor over, dan is dat jouw probleem.

19 april 2019 om 20:38

Dennis van leeuwen dat is toch wel de wereld op zijn kop. Dus omdat iemand iets niet kan regelen os dat zijn probleem om het zooitje van de KNVB goed maken. Beetje rare opmerking

Hypocriete reacties zullen hier komen. Maar op zondag spelen en daarna dinsdag is gewoonweg niet te doen. Ik daag mensen hier uit om andere competities te noemen waar dit gebeurd, m.u.v. de Premier League in de veel bekritiseerde December-maand. Ik zou als fan van andere club ook heel ontevreden zijn, maar blijkbaar is dit de enige keus gezien het feit dat Koningsdag en Koningsnacht hun schaduw werpen over deze speelronde.

19 april 2019 om 18:32

En daarnaast natuurlijk 4 mei icm bekerfinale 5 mei

19 april 2019 om 19:25

Buiten de maand december ook.
De spurs spelen op maandagavond 6 mei een uitwedstrijd tegen Bournemouth en op de woensdagavond tegen....jawel.....Ajax

19 april 2019 om 19:43

Nou wij spelen morgen en komende maandag, dus snap je punt niet zo, en wij kunnen Maandag kampioen worden

19 april 2019 om 20:30

Op 5 mei heb je Newcastle - Liverpool en op 7 mei Liverpool - Barcelona. Spurs heeft voor de tweede maal al dit seizoen een wedstrijd op zondag en dinsdag / maandag en woensdag, wat ook tegen Ajax het geval is. Daar wordt niet geschoven in het programma; waarom hier dan wel? Het is pas hypocriet dat Ajax alles op alles doet om te verzetten, terwijl hun eigen tegenstander met exact hetzelfde probleem kampt en dit gewoon accepteert. Ik blijf erbij dat de KNVB vooraf beter had moeten plannen en ik blijf erbij dat als Ajax met wat wissels niet van De Graafschap en Willem II kan winnen, ze niet eens recht hebben op de titel. Spurs en Liverpool zijn ook nog met een pittige strijd voor het kampioenschap / CL voetbal bezig en spelen in verhouding tegen een sterker team dan dat Ajax dat moet doen.

29 april 2019 om 19:16

Nope New - Liv is op zaterdag 4 mei. Ook Spurs heeft het dit seizoen nog niet 1x gehad dat zij 2 dagen later weer een wedstrijd speelden, zelfs niet in de bomvolle weken rond kerst/oud&nieuw. Dit gebeurt rondom de jaarwisseling incidenteel in Engeland maar eigenlijk slaat dot nergens op, vinden ook veel coaches aldaar. Verder gebeurt het nergens ter wereld, met 1 dag tussen 2 wedstrijddagen spelen. Over hypocriet gesproken zeg, gewoon wat speeldata verzinnen om je punt te maken terwijl die helemaal niet kloppen..

Geweldig nieuws dit natuurlijk voor Ajax. Maar ook goed voor de punten van het Nederlandse clubvoetbal. Dit soort maatregelen hebben hun nut al bewezen. Maar nu moet de Knvb dit wel ieder seizoen doen voor welke Nederlandse club Dan ook die Europees speelt. Wel zo eerlijk.

19 april 2019 om 18:15

Dat wordt dan een heel lastig te plannen competitie volgende seizoenen, aangezien er in de eerste seizoenshelft verschillende clubs in de poule fase van de EL/CL zullen gaan uitkomen.

19 april 2019 om 18:22

Dat is dan het probleem voor de Knvb, zij hebben zelf deze "can of worms" geopend. Als de Knvb dit volgend seizoen niet doorvoert voor elke club die Europees speelt heb je de rapen gaar.

19 april 2019 om 18:33

Ik denk dat het in de komende jaren makkelijker is, want dan vallen 4 mei en Koningsdag niet meer in een weekend. Over paar jaar natuurlijk weer. CL met die 2 dagen is gewoon altijd lastig plannen.

19 april 2019 om 19:22

Gewoon geen Europees geplaatste ploegen tegen elkaar laten spelen voor en na een Europese, of alleen Europa League clubs en CL-clubs tegen elkaar.

19 april 2019 om 19:46

Tja, dan zit je met een CL ploeg die 3e wordt in de poule. Gaat de wedstrijd op zaterdag niet meer door omdat ze de donderdag al laat moeten ballen. Blijft lastig. Volgend jaar gelukkig minder feestdagen in de weekenden van het eerste halfjaar. Nu nog een ploeg die er tegen die tijd in zit

Ik vind het prima zolang het ook gebeurt bij PSV, Feyenoord of een andere Nederlandse team die ver komen in de CL of EL

19 april 2019 om 17:49

Of bij AZ, Heerenveen of Vitesse. Moet allemaal niks uitmaken. Alles in het belang van het Nederlandse club voetbal. Prima toch! Is de 10e plek op de coefficentenlijst trouwens al bijna in het vizier? Weet iemand dat misschien?

19 april 2019 om 18:01

Helaas hebben we zoveel punten achterstand op turkije dat het dit jaar ook niet meer goed gaat komen. Het is zelfs zo erg dat als de resultaten van 5 jaar geleden wij als Nederland weer 12de staan, achter dat zelfde Oostenrijk wat we nu net ingehaald hebben

19 april 2019 om 18:30

Vitesse, AZ, Utrecht en Feyenoord hebben ook gewoon de kwaliteit om in zo'n groepsfase terecht te komen en eventueel een ronde verder. Dat zou al een hele hoop schelen. Vorig jaar was gewoon een rotslecht jaar. Feyenoord had natuurlijk geen Champions League-waardige selectie, bij Ajax was men compleet van het padje door Nouri, PSV had een inzinking tegen een club waar we zelden van horen.. tja.

19 april 2019 om 17:49

Dat hoop ik ook Bergwijn, het zou mooi zijn als meer Nederlandse clubs daar voor zorgen...

19 april 2019 om 17:49

En niet alleen maar bij Psv, Feyenoord of Ajax. Maar bij iedereen die Europees speelt.

19 april 2019 om 17:54

Gaat wel pas in vanaf de achtste finales toch? Toen begon de Knvb in te grijpen.

19 april 2019 om 17:57

Nee, per direct als het nodig is. Dus ook in de groepsfase.

19 april 2019 om 20:35

Zo moeilijk is het plannen niet hoor. Er zou middenin het seizoen geen verschuiving nodig zijn als men gewoon simpelweg rekening houd met ploegen in de halve finale, zowel EL als CL. Stel de ploegen zitten er dan niet meer in, is er ook niets aan de hand en hou je gewoon het schema aan. Voorafgaand aan het seizoen weet men wie in welke competitie speelt, dus baseer je daar je planning op, waarbij je bij Ajax en PSV rekening houd dat ze terug kunnen vallen naar de EL. Men doet allemaal veel te moeilijk, maar zo moeilijk is het allemaal niet. Als je dit soort dingen niet kan binnen een bond, wat heb je er dan te zoeken?

19 april 2019 om 19:16

Bij Atletico-PSV was er geen probleem. Die wred op dinsdag gespeeld, terwijl PSV-Ajax pas op zondag was.

19 april 2019 om 17:53

Gaat zeker gebeuren... Gewoon niet verliezen van Trencin of ander soortig clubjes. Hopen dat de groep van PSV aankomende CL niet zo belachelijk zwaar zal zijn. Achteraf komen daar twee halve finalisten uit en een team dat net zo goed de Europa League kon winnen (nipt eruit tegen Frankfurt).

19 april 2019 om 18:00

Benfica zat niet bij PSV 😋
Inter was de derde ploeg in die groep.

19 april 2019 om 18:05

Weet ik, maar die ronde daarvoor wel.

19 april 2019 om 17:53

Geen reden dat zorg dus. De laatste keer dat Feijenoord of PSV ver kwamen stamt uit de vorige eeuw.

19 april 2019 om 18:03

PSV haalde in 2005 nog de halve finale van de CL maar ik denk niet dat je toen nog geboren was dus ik neem je niks kwalijk

19 april 2019 om 18:03

Wat is ver......1/8e finale vind ik ook wel ver

19 april 2019 om 18:04

Jammer, feyenoord won deze eeuw nog de uefacup en psv haalde de halve finale van de CL. Zelfs az heeft deze eeuw de halve finale in Europa gehaald

19 april 2019 om 18:22

Arrogantie geboren uit onwetendheid.
PSV haalde 15 jaar geleden de halve finale CL en Feyenoord won deze eeuw -als laatste NL deelnemer- een Europese cup.

19 april 2019 om 20:37

Helaas is het Ajax die als laatste deze eeuw weer eens een Europese halve finale haalde.. Echt, waar sommige Ajacieden het toch van halen 🤷🏼‍♂️

19 april 2019 om 17:56

Bij de Europa league zal je nooit tegen problemen aanlopen omdat die wedstrijden altijd op donderdag zijn en ze daarom in het weekend op zondag kunnen spelen.

19 april 2019 om 17:59

In het verleden is dit al eens gebeurt bij PSV nadat ze uit bij Estoril gespeeld hebben. Toen is de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord die zondag zou zijn verzet. Omdat PSV de 2e helft van de Europa league wedstrijd op vrijdag speelde ivm de hevige regenval op donderdag

19 april 2019 om 18:06

Dat moet zeker gebeuren! Het zou ook wenselijk zijn om de competitie eerder te laten beginnen om clubs uit nl meer kans te laten geven om door de voorrondes te komen. Probleem is natuurlijk de transferwindow waardoor het lastig is om tijdig de selectie rond te hebben

19 april 2019 om 18:43

Klinkt heel vreemd, maar bij de EL doet zich dat probleem niet voor, juist doordat die wedstrijden op donderdag zijn. Hooguit bij de midweekse speelronde zou je dan moeten schuiven. Twee jaar geleden was er namelijk geen enkel probleem tot aan de finale. Dit gezeik krijg je puur door de CL met de wisselende speeldagen. De verplaatsing van PEC was nog een tegemoetkoming aan Ajax. De verplaatsing van de complete speelronde (echt drie keer K voor alle supporters) komt juist door de regelgeving. Vergis je niet, was het omgedraaid met de speeldata, dan was ook werkelijk waar alles op de kop gezet omdat dan de bekerfinale eruit moest.

19 april 2019 om 19:12

Precies Kai.

De Knvb heeft in onderling overleg met de Uefa overigens juist voor de dinsdag/woensdag variant gekozen omdat de bekerfinale niet verplaatst kon worden. Een woensdag/woensdag variant was onbespreekbaar bij de Uefa. Kunnen we allemaal terugvinden in het persbericht van de Knvb

19 april 2019 om 22:25

Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat dit niet nodig zal zijn. Ik mag hopen dat de KNVB iets geleerd geeft en rekening gaat houden met de mogelijkheid dat een club ver komt in Europa.

19 april 2019 om 23:17

ze hebben er organisatorisch een potje van gemaakt door de hele tijd wedstrijden te schuiven. heb de indruk dat het niveau binnen de knvb de afgelopen 10 jaar minder is geworden dan voorheen.

Tja geen oplossing was perfect, ik zelf doe het ook liever op een Zondag, maar dit is de beste oplossing. Dus nu klaar en ophouden

Iemand die mij kan vertellen waar deze regel van twee volledige dagen rust expliciet te vinden is? Gister werd er op mensen die stelden dat er toch 48 uur rust was verontwaardigd gereageerd met dat het over twee volledige dagen rust moet gaan, zonder dat men kon beschrijven waar dit dan staat.

19 april 2019 om 17:58

Pak het boek van de uefa reglementen er maar bij, de enige juiste en correcte bron die volgens sommige hier nog niet is toegepast.
Als iemand een verwijzing heeft naar 48 uur of 2 volle speeldagen hebben we betrouwbare informatie. De rest blijft allemaal discussies aanhouden terwijl niemand de feiten op een rijtje heeft,

19 april 2019 om 18:01

"Het boek van de UEFA-reglementen"

Dit is mij te vaag, heb je toevallig ook een linkje? Heb je zelf het reglement ook gelezen?

19 april 2019 om 18:15

https://www.uefa.com/multimediafiles/download/regu...
Succes met zoeken.

19 april 2019 om 18:24

Gisteren werd tijdens de EL rapportage ontkende dat er een zgn “2 volle dagen” regel zou zijn. Hooguit een richtlijn.
Dus het regel argument is kul.
Wel eens omin te grijpen en de NL deelnemer optimaal te prepareren.

19 april 2019 om 18:25

Ik heb deze regels al grotendeels doorgenomen en niks kunnen vinden. Als iemand weet waar het staat hoor ik het graag. Tot die tijd vind ik het uiterst vreemd dat iedereen verwijst naar regels waarvan (bijna) niemand weet waar dezen staan.

19 april 2019 om 19:03

Gerard, het is lekker bijdehand lullen over de regels van de Uefa, maar daar staat slechts 48 uur beschreven. De Knvb heeft voorafgaand met alle NL clubs besproken dit zelf te interpreteren als 2 volle dagen rust. Het is dus een afspraak die de Knvb met alle (!) eredivisieploegen heeft gemaakt, niet een regel van de Uefa. Mocht je dat niet geloven, directeur Betaald Voetbal van de Knvb (oftewel Eric Gudde) bevestigt dit zelf op de Knvb site.

Desalniettemin, afspraak is afspraak, dus het moest verzet worden en dat is maar goed ook. Maar verwijzen naar een regel van de Uefa -die niet bestaat- is kul. Nogmaals bekijk het zelf maar op de Knvb site in het persbericht omtrent de verplaatsing.

19 april 2019 om 19:06

Maar waarom heeft de KNVB dat dan niet als argument opgegeven?
En Bournemouth - Spurs staat op maandagavond 6 mei op het programma terwijl ze op woensdagavond 8 mei tegen Ajax spelen. Die tussentijd is nog korter.

19 april 2019 om 19:09

Bournemouth tegen Spurs is 46u voor aanvang van het CL duel pas afgelopen, deze moet dus wel verplaatst worden op basis van de 48-uurwerk regeling (is de FA ook mee bezig, wedstrijd gaat waarschijnlijk naar zaterdag ervoor). Liverpool tegen Newcastle (05/05) is 50u voor aanvang van het CL duel afgelopen, en zou eventueel dus doorgang kunnen krijgen. Echter heeft de FA ook aangekondigd deze wedstrijd (waarschijnlijk een dag) naar voren te willen halen.

19 april 2019 om 19:28

Maar waarom is Ajax dan verplaatst? Dit was meer dan 48 uur

19 april 2019 om 19:39

Om ze optimaal te prepareren voor deze speciale wedstrijd. Op zich niets mis mee.

19 april 2019 om 19:39

Omdat de Knvb voorafgaand aan dit seizoen met alle clubs om tafel is geweest. Daarin is besloten om vanuit de Knvb deze regel als minstens 2 volle rustdag te interpreteren. Clubs gingen toen allemaal akkoord (niet wetende voor wie het wel/niet zou gelden natuurlijk), dus iedereen heeft dit indirect eigenlijk allemaal wel geaccepteerd. Dat het een complete speelronde betreft is alleen omdat de laatste 2 wedstrijden altijd gelijk moeten plaatsvinden (ivm competitievervalsing).

19 april 2019 om 18:00

In de reglementen van de UEFA bestaat deze regel ook niet. De UEFA schrijft 48 uur voor als in echt 48 uur. Schijnbaar heeft de KNVB daar alleen zelf 2 volledige dagen van gemaakt op basis van klachten.

19 april 2019 om 18:15

Graag een bron van de Uefa die de 48 uur noemt.

19 april 2019 om 18:29

Graag een bron van de 2 volle dagen regel

19 april 2019 om 19:15

@ Njfromvol

Ben ff het archief ingedoken omdat ik iemand al had zien zwaaien met het betreffende artikel in een ander draadje.

Met dank aan @tomido

Er staat in de officiele regels;; Artikel 24.02 ";b. At least two rest days are provided between each team';s matches (i.e. a team that plays on Thursday cannot play again until Sunday at the earliest).";

Zelfs het artikel nummer staat erbij dus kwestie van goed zoeken

19 april 2019 om 19:26

Dat gaat over het EK 2020, ik ken het draadje

19 april 2019 om 20:42

Ik dat geval ben ik heel benieuwd waar onze grote schreeuwerd kyle66 is. Die gisteren zowat iedereen afbrandde en dom noemde en weet ik veel wat nog meer. En nu blijkt hij dus er faliekant naast te zitten. Wat een grap

Knap waardeloos, maar we kunnen dit de KNVB en Ajax niet kwalijk nemen, want volgens de regels is dit ongeveer het enige alternatief. Van mij had vrijdagmiddag ook gemogen, maar ik snap het wanneer de Graafschap dit niet wil.

19 april 2019 om 19:17

@ lord

Niet zo zeer niet wil maar niet kan. Men krijgt het vanwege koningsnachtfeesten en beveiliging niet rond.
Daarbij worstelt de Knvb dan ook met haar eigen regels dat de laatste 2 competitierondes gelijktijdig verspeeld dienen te worden.

Dus het was hier zoeken naar een speld in een hooiberg . Bekerfinale verzetten kon ook niet vanwege andere verplichtingen in het stadion.

Bijkomend probleem is dat Ajax op nog 3 fronten in de race is.

Op zich nog positief voor de graafschap kunnen ze misschien wederom Ajax dwarsbomen voor de titel op de laatste speelronde. Ook leuk om Ajax-Utrecht en Az-PSV een speelronde eerder te hebben misschien wordt dat dan nog wel heel interessant.

19 april 2019 om 23:20

dat zou pijnlijk zijn! denk niet dat ajacieden daar bovenop zullen komen als t weer gebeurt. denk ook dat de 33e speelronde bepalend zal zijn

Ik vind het allemaal prima, maar waarom wordt het op woensdag gespeeld en niet in het weekend? Een laatste speeldag door de week is wel heel kut.

19 april 2019 om 19:06

Anders moesten de play-offs (nog) verder uitlopen, zit je daarna weer met een te korte vakantieperiode voor internationals etc. Het was gewoon een warboel, maar uiteindelijk is dit de enige juiste oplossing. Hoe omslachtig het ook is..

Je hoort een hoop mensen over dat het een UEFA regel is maar waarom heeft de KNVB dat dan niet als argument opgegeven? Scheel een hoop gezeur.

Daarbij circuleert er een afbeelding op het internet over de regelementen van de UEFA maar deze is van de Nations League.

En Bournemouth - Spurs staat op maandagavond 6 mei op het programma terwijl ze op woensdagavond 8 mei tegen Ajax spelen. Die tussentijd is nog korter.

19 april 2019 om 19:26

@gt77:

Laat de regelgeving vanuit de Uefa nou precies de reden zijn waarom Bournemouth - Spurs ook verplaatst gaat worden..

19 april 2019 om 19:33

Waarom komt de KNVB dan niet naar buiten met deze regel? Scheelt een hoop discussie en gezeur

19 april 2019 om 20:49

Ik vermoed dat "men" dacht dat dit min of meer algemeen bekend was, maar blijkbaar heeft de Knvb zich vergist. De afgelopen dagen is er in de verschillende berichten hier over het verplaatsen al door menig persoon gepost waarom de wedstrijd tegen de Graafschap verzet moest worden, omdat de vrijdagmiddag (de enige andere optie) niet haalbaar was vanwege koningsnacht.

De spurs moeten op maandag naar Bournemouth en op woensdag naar Amsterdam, real had 2 los classicos in de benen maar in Nederland kan dat allemaal niet. Ik gun Ajax haar succes maar de KNVB maakt er wel een bende van.

19 april 2019 om 23:21

ik heb sterk de indruk dat de knvb organisatorisch zwakker is dan 10,20,30 jaar geleden. de chaos waarin ze zaten 1.5 jaar geleden zijn ze nog niet te boven lijkt me.

in engeland spelen ze gewoon door ,,geen gezeur over het verplaatsen van wedstrijden
de knvb is ajax dat is al jaren zo dat voortrekken van die club blijft altijd bestaan ,competitie vervalsing
de laatste wedstrijd tegen utreg is de kampioenswedstrijd ze moeten denk ik nog een jaartje wachten :-)

20 april 2019 om 07:50

Kom eens met voorbeelden?

Ik ben er helemaal klaar mee. Mijn stoel in het stadion blijft op 15 mei leeg. Bedankt KNVB!

Wat een jaloezie naar Ajax toe zeg. Ajax kan hier niks aan doen maar het is net of Ajax de schuld krijgt voor dit probleem. Hoe op met het gezanik en wees blij dat Ajax zover is gekomen, regels zijn regels en ga niet naar andere kijken. Blijf allemaal lekker thuis de 15e

Eerst 2,5 week vrij om daarna nog ff 6 potjes te spelen in 16 dagen. Als de Knvb het echt serieus neemt wie er europa in gaat neem je toch iets langer de tijd voor dit.

29 april 2019 om 18:18

Ach het was eerst 2 weken rust (13 dagen) en dan 5 wedstrijden in 13 dagen. Daar waren alle clubs het ook mee eens. Niet zo zeuren dan als er 1 wedstrijd en 4 dagen bijkomen (totaal 17 en niet 16 zoals je beweert)

Ik snap niet dat het hele schema, inclusief play-offs helemaal overhoop worden gegooid. Verplaats de wedstrijd van Ajax tegen de Graafschap en laat de rest lekker hetzelfde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren