Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik wil dolgraag terugkeren bij Oranje, dat lijkt me logisch’

Laatste update:

Davy Klaassen hoopt zo snel mogelijk weer een oproep te krijgen voor het Nederlands elftal. De aanvallende middenvelder speelde ruim een jaar geleden zijn laatste interland. Na zijn transfer van Ajax naar Everton belandde hij op de bank en kwam hij een heel seizoen nauwelijks aan spelen toe. Nu hij een vaste waarde is bij Werder Bremen, hoopt hij op een rentree in Oranje.

Klaassen maakte afgelopen zomer de overstap naar Werder Bremen en heeft zich daar in korte tijd in de basis gespeeld. De volgende stap moet wat hem betreft het Nederlands elftal worden. “Ik wil dolgraag terugkeren bij Oranje. Dat lijkt me logisch”, aldus Klaassen, die door Koeman werd gebeld toen hij werd aangesteld als bondscoach. “Hij zei dat ik een optie zou zijn voor de Oranje-selectie zodra ik weer een tijd aan spelen zou toekomen. Dat vond ik netjes. Daarna hebben we elkaar niet meer gesproken. Dat hoeft ook niet, als daar geen aanleiding voor is.”

De 25-jarige Klaassen kwam dit seizoen in alle competities dertien keer in actie voor Werder Bremen en was driemaal trefzeker. Toch kwam het nog niet tot een oproep. Volgens Klaassen heeft het uitblijven van een uitnodiging niets te maken met zijn gezamenlijke tijd met Koeman bij Everton. “Het is niet zo dat er iets is blijven hangen uit de Everton-periode, helemaal niet", zegt Klaassen tegen Voetbal International. "Ook toen hij me bij Everton op de bank zette, bleef onze verstandhouding goed. Ik moet bij Werder gewoon laten zien wat ik waard ben. Dan is het aan de bondscoach of dat goed genoeg is voor een uitnodiging.”

Klaassen merkt van een afstand dat de sfeer, het spel en de resultaten van het Nederlands elftal beter zijn onder Koeman. “Algemeen bekeken staat er weer een team met één idee en één doel. Daar wil ik zo snel mogelijk weer deel van uitmaken. De eerste stap heb ik genomen met mijn transfer en basisplaats bij Werder. De volgende stap moet naar Oranje leiden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrees dat dit een moeilijk verhaal voor hem gaat worden... op zijn positie zijn er op dit moment een aantal betere voetballers. Bovendien is spelen bij Werder nou niet echt de top.

16 november 2018 om 09:43

Hij is beter dan bijv. Van der Beek. Verder staat Werder 7e.... 3 punten minder dan Bayern. niets mis mee lijkt me..

16 november 2018 om 09:47

Zeker niets mis mee, maar de 7e positie in DU is niet iets waardoor je niet om hem heen kunt ofzo. Klaassen begint net pas te draaien. Als hij zich eerst even goed laat gelden, dan komt de rest vanzelf.

16 november 2018 om 09:50

Heracles staat 4e moeten we daar ook spelers vandaan halen? Laat hij en Werder dit langer volhouden het is niet zo dat Werder altijd met 3 punten achter Bayern staat...

16 november 2018 om 09:51

Beter dan Vd Beek? Sorry maar Donny is toch echt wel een klasse beter hoor. Ze hebben allebei scorend vermogen voor een middenvelder maar technisch en zeker ook tactisch gezien is Vd Beek de betere.

16 november 2018 om 10:02

Jaa, de Nederlandse competitie is natuurlijk veel zwaarder dan de Duitse.

Ik begrijp wel wat hij zegt, maar Klaassen begint net pas weer een beetje te spelen. Op dit moment zou ik andere spelers kiezen met meer ritme en vorm. Wellicht over een paar maanden.

16 november 2018 om 10:03

Inderdaad, Klaassen is misschien voor de basis niet van het niveau dat je moet nastreven als Nederlands elftal zijnde, maar ik heb veel liever spelers als Strootman en Klaassen op de bank, dan een Vilhena of een van de Beek.

@afcajax0164

Kom op man, Klaassen was éã©n van de dragende spelers van het team dat de Europa League finale haalde. Van de Beek mag er van dromen dat hij zo'n Ajax carriã¨re tegemoet gaat.

16 november 2018 om 10:21

Je selecteert toch niet op basis van sentiment? Hij zegt niets raars want vd beek is technisch gwn de betere

16 november 2018 om 10:57

Waarin is hij technisch dan beter dan Klaassen? Ik ben echt oprecht benieuwd want ik zie het gewoon niet. Ze hebben allebei een goede functionele basistechniek en komen goed mee in het positiespel. Qua schiettechniek is van de Beek zeker niet beter, hooguit gelijkwaardig. Zodra van de Beek in de kleine ruimte belandt met de bal, zie je dat zijn handelingssnelheid niet hoog genoeg ligt om zich hier a la Ziyech of Tadic uit te voetballen.

16 november 2018 om 11:10

Muah, ik vind het bij Van de Beek ook iets minder houterig ogen. Klaassen zit nog wel een niveautje hoger. Dan heb ik het over mentale weerbaarheid, positionering en als aanjager.

16 november 2018 om 12:16

Van de Beek was bijna net zo belangrijk voor dat Elftal als Klaassen. Net zo als Tete. Van de Beek moest overwinningen en nederlagen die een ronde verder opleverde eruit slepen als vervanger van schone. En dat deed hij geweldig. Net zo als tete in Europa gewoon belangrijker was dan Veltman en ongeveer net zoveel wedstrijden heeft gespeeld. Donny is sneller en technisch verfijnder dan Klaassen. Daarom kan Donny een rol op zes wel invullen, waar Davy volledig door het ijs zakt. Donny is ook veel breeder inzetbaar dan Davy. Zelfde geldt voor Vilenha. Davy hoef je echt niet als back in te zetten. Donny en Vilenha kunnen die rol invullen als het moet (niet net zo goed als een echte back, maar wel beter dan bv een Blind in mijn optiek).

16 november 2018 om 13:59

Ik vind echt niet dat vd beek beter is dan klaassen. In potentie misschien wel maar vd Beek haalt nu echt niet dat niveau dat Klaassen in zijn laatste seizoen had. Een klaassen in goede doen zou denk ik best wel eens op 10 in de basis kunnen spelen bij Ajax, was in zijn laatste seizoen zo belangrijk en bepalend.

Ik weet niet zo goed hoe hij het nu bij Werder Bremen doet maar in principe is het een speler die het niveau van Oranje wel aan zou moeten kunnen. Volgens mij komt hij ook nu pas weer echt aan spelen toe en hebben we best veel vergelijkbare middenvelders, dus ik kan me er ergens wel in vinden dat hij nu niet geselecteerd is. Als Klaassen in goede doen is doet hij voor mij in ieder geval niet onder voor Vilhena, Strootman, vd Beek (vooralsnog), Rosario en misschien zelfs de Roon. Het grootste probleem is volgens mij dat Klaassen zou moeten concurreren met Wijnaldum op t moment, maar ik zou hem als hij speelt zoals hij bij Ajax speelde wel als voornaamste back up zien.

16 november 2018 om 17:46

Nee. Dank je. We hebben nu betere middenvelders

16 november 2018 om 09:47

Als je een 30-jarige Vormer oproept (ook al zit die er nu niet bij), kan je naar mijn mening beter voor Klaassen kiezen. Al denk ik dat spelers als Wijnaldum, Propper en Frenkie de Jong wel hoger in de rangorde staan.

16 november 2018 om 10:10

Laten we hopen dat de door jou genoemde spelers inderdaad hoger staan. Neemt niet weg dat als Klaassen het een seizoen goed doet, hij zeker in aanmerking moet komen, en van de beek bijvoorbeeld moet vrezen voor zijn plek.

Als hij op deze basis blijft presteren dan zal er na de winterstop vast wel een oproep volgen. M.i. is hij beter dan een aantal andere middenvelders die er nu wel bij zitten (vilhena, VD Beek, Rosario en De Roon)

16 november 2018 om 11:12

Op van wat is die beter dan deze middenvelders? Ik vind het allemaal vergelijkbaar, al kan je hem niet echt vergelijken met vilhena, rosario en de roon. Het enige wat ik mij kan herinneren van klaassen in oranje is dat die opgenoemd werd bij de opstelling, het volkslied zong en heel sporadisch een doelpunt maakte. Van de rest wat die compleet onzichtbaar.

16 november 2018 om 10:08

Nou ja, hij was een vaste Oranje klant in zijn periode bij Ajax. Daarna een periode niet gespeeld en nu wel weer. Niet zo heel raar lijkt mij. Is, mits in vorm, iemand die je er bij kunt halen.

16 november 2018 om 10:12

Ja en zoals je al eerder postte, hij is echt niet slechter dan de Roon van de beek of Rosario. Gewoon een optie voor oranje, maar voorlopig niet voor de basis

16 november 2018 om 11:18

Nou zijn De Roon en Rosario niet zijn concurrenten, dus die vallen weer af.

Klaassen is het beste op 10 en daar hebben we nu Wijnaldum die duidelijk beter is. Daarnaast hebben we spelers als Propper, Frenkie de Jong, Van de Beek en Memphis Depay die hier ook nog uit de voeten kunnen. Zelfs Promes kan hier spelen.

Nou ben ik persoonlijk geen fan van Van de Beek en Promes en ik zie Klaassen nog wel terugkeren als hij inderdaad zo doorgaat als dat hij nu doet.

16 november 2018 om 10:11

Plus hij is een van de weinige Nederlanders in het buitenland die het nu iets beter doet, dus dat helpt ook een beetje.

Het is toch volkomen logisch dat hij dit roept. Hij zegt niets geks. Persoonlijk denk ik dat Klaassen bij de volgende interlands een oproep krijgt, mits hij zo door blijft gaan als nu het geval is.

Klaasen is gewoon een nuchtere en hardwerkende speler, iemand die je goed in een groep erbij kunt hebben. Aanvoerder geweest van Ajax, dus ook een goede persoonlijkheid. Heeft het zwaar gehad in Engeland en knokt zich nu terug. Dat zegt ook iets over zijn persoonlijkheid en dat ziet Koeman ook.

Voor deze interlands was het nog te vroeg, ook vanwege het belang en dat heeft Koeman ook keurig en heel helder uitgelegd. Straks gaat hij hem zeker testen in de groep, daar ben ik van overtuigd.

Ten koste van welke speler dit dan zou moeten gaan, weet ik nog niet, maar hij concurreert niet met spelers als Proper en De Jong. Eerder wellicht met iemand als Villena, van De Beek en Wijnaldum. Die laatste is terecht een zekerheid bij Koeman, de rest ligt heel dicht bij elkaar.

Niet goed genoeg in mijn ogen. In zijn tijd bij Ajax werd hij al flink overschat.

Klaassen? Kansloos. Hooguit bij veel blessures. Het verschil tussen Klaassen en van Beek? van Beek is vele malen intelligenter. In zijn spel, maar ook in zijn hoofd. Ik vergeet nooit meer de wedstrijd in Milaan met Klaassen tegen Balotelli. Ajax kwam tegen 10 Milanezen te staan. Verder hoef ik niets meer te schrijven. Iedereen weet wat er na 90 minuten en extra tijd gebeurde.

Prima aan het terugkomen deze jongen. Gewoon in het vizier houden, en volgende stage erbij pakken ipv bv Vilena of v/d Beek. Sterke box to box spelers altijd welkom.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren