Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Jong profiteerde van ‘kleinere jongens’: ‘Zo spelen, is geen schande’

Laatste update:

PSV wist zondag overtuigend te winnen van Ajax (3-0), mede door het goede werk van Luuk de Jong. De spits speelde een belangrijke rol in de overwinning op de titelconcurrent, onder meer door de 2-0 te maken. De Oranje-international concludeert in gesprek met Voetbal International dat de Eindhovenaren de juiste tactiek hanteerden.

“Wij wisten dat we Ajax vanaf het eerste moment fanatiek moesten aanpakken. Dat hebben we gewoon heel goed gedaan. Zij vinden dat toch niet zo lekker. De manier waarop we voetbalden, was heel goed”, aldus De Jong. De aanvaller erkent dat het ontbreken van Matthijs de Ligt, die vanwege een blessure verstek moest laten gaan, invloed had op de wedstrijd.

“Natuurlijk was het voor ons fijn dat ze achterin met wat kleinere jongens speelden. Ik ben in de lucht misschien wat sterker dan zij, daar konden wij zeker van profiteren. Net als het vasthouden van de ballen, het neerleggen voor anderen of ze in de diepte aanspelen. Dat we zo spelen, is geen schande”, stelt De Jong, die benadrukt dat de goede start van het seizoen niet betekent dat men mag verslappen bij PSV.

Ook Pablo Rosario roemt de teamprestatie van PSV. “Als je ziet hoe we met elkaar bezig zijn vanaf het begin van dit seizoen, dan kan iedere speler die nu op het veld staat, goed mee met dit niveau. Dat doe ik nu ook. (...). Als ik zie hoe ik vorig seizoen op het veld stond en nu, dan is dat wel een heel groot verschil. Dat heeft met mijn ontwikkeling en de minuten die ik speel te maken. Het is nu zaak te blijven groeien.”

Verwacht jij dat PSV landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede ploeg psv die met v.Bommel een aankomend toptrainer in huis heeft lijkt het. Je ziet Psv echt stappen maken terwijl onder Cocu veel spelers zich niet veder ontwikkelde al heeft Cocu het ook niet slecht gedaan! Grootste verschil is vooral dat er met v.Bommel iemand staat terwijl Cocu qua persoonlijkheid best wat feller mag worden. Het seizoen is nog lang dus zal niet zeggen dat Psv kampioen word maar zie ze wel heel ver komen als ze deze lijn doortrekken.

Het was vanaf het begin dit seizoen al wel duidelijk dat Ajax (overigens evenals Psv) nogal dun in de verdedigers zit. In de Eredivisie is dat nog geen probleem buiten de onderlinge wedstrijden, maar een blessure achterin in de CL kan grote gevolgen hebben.

26 september 2018 om 12:29

PSV heeft met saintsburry, Isimat en Behich toch gewoon een dubbele bezetting achterin?

26 september 2018 om 12:38

Dan zegt niet zo veel. Ajax heeft Schuurs en Wöber. Het gaat om het niveau van spelers en de keuze die de coach vervolgens maakt.

26 september 2018 om 12:56

Jongens van PSV hebben toch wel wat meer (Eredivisie) ervaring dan de Ajacieden

26 september 2018 om 12:58

Exact wat Tipptopp al aangeeft. In het geval van Ajax: Schuurs is nog te onervaren en Wober heeft gewoon het niveau niet. In het geval van PSV hebben ze een iets betere bezetting, maar zij hebben geen verdediger van het niveau De Ligt.

26 september 2018 om 13:13

Waaruit blijkt dan dat Wober het niveau niet heeft? Heeft het toch altijd prima gedaan? Dat hij op de bank plaats moest nemen nadat Blind gehaald werd als LCV begrijp ik. Blind zet je er uiteraard niet naast als je hem net voor een record bedrag hebt gehaald. Maar ik heb Wober nooit echt door de mand zien vallen. Zal best eens een mindere dag hebben, maar dat hebben er meer.

26 september 2018 om 14:04

@sirius
Psv heeft zeker geen de Ligt. Maar psv heeft Schwaab. Schwaab vertegenwoordigd zeker geen miljoenen maar hij is voor eredivisie begrippen een hele goede verdediger.

26 september 2018 om 14:36

Dat klopt op zich, maar het is wel merkwaardig (en verrassend!) dat als Viergever tegen Barcelona na 70 min het veld verlaat het een kwartier later van 1-0 naar 4-0 is gegaan.
Isimat maakte de boel zwakker en was niet bijna net zo goed als Viergever.

26 september 2018 om 17:41

Schwaab en de Ligt ontlopen elkaar weinig qua niveau dus die 2 zijn inderdaad gelijkwaardig.

En voordat iedere Ajax fan gaat zeggen dat de Ligt veel beter is: ja hij is op jongere leeftijd op hetzelfde niveau en zou veel beter kunnen worden. Maarrrr of hij dat niveau nog bij Ajax gaat halen of bij pakweg Barca weet niemand.

Het verschil in fysiek op het veld tussen PSV en Ajax was wel zeer opmerkelijk. PSV heeft zeer veel sterke jongens (Dumfries,Hendrix, De Jong, Rosario). De Ligt is dat natuurlijk ook maar verder zijn het vooral jongetjes.

26 september 2018 om 13:25

Moment opname. Kom mij niet wijsmaken dat kjh en tagliafico fysiek zwak zijn. In ieder geval echt wel fysieker dan hendrix en Rosario).

26 september 2018 om 13:35

Haha Tagliafico is nog geen 1.70 man. De Jong is fysiek ook sterker dan Huntelaar. Om over het middenveld maar te zwijgen.

26 september 2018 om 14:07

Tagliafico is fysiek zeker wel op orde (zeker gezien zijn lengte) maar fysiek gezien is psv wrl sterker.

26 september 2018 om 17:13

Dus ? Davids is altijd ook kort geweest, maar die was fysiek gewoon sterk. Als je niet weet wat fysieke kracht inhoudt zwijg dan maar. Heeft niks te maken met lengte....

26 september 2018 om 17:28

Hoe kun je zeggen dat de 35 jarige Huntelaar en de kleine Tagliafico fysieker zijn dan Rosario en Hendrix?

Tagliafico is een leuk vechtertje, vergelijkbaar met angelino.
Hendrix en Rosario zijn beesten in de duels.

Ik als PSVer vindt het allemaal maar overdreven. Alsof PSV gewonnen heeft door de hoge ballen op Luuk de Jong.
Het eerste doelpunt is inderdaad opgezet door Luuk de Jong. Maar niet door de lucht maar over de grond.
Het tweede doelpunt is afgedwongen door druk te zetten vooruit.
Het derde doelpunt is opgezet door een kopduel die Lozano won van de langere Mazraoui.
Ajax heeft zoals in april verloren doordat Ajax zwak is zonder bal en geen raad weet met elftallen met veel diepgang.
Dit heeft helemaal niet te maken met de Ligt. Ook met hem snijden teams met diepte er makkelijk doorheen.

26 september 2018 om 12:41

Die 2e goal is gewoon een blunder van Onana. Levert de bal zo in de voeten bij een PSV speler. De 3e goal vond ik als enige dat die goed was uitgespeeld. Maar goed ze tellen alle 3 natuurlijk haha.

26 september 2018 om 13:10

2e goal was vooral een blunder van Frenkie de Jong.
Die zit er volledig naast.

26 september 2018 om 13:26

Blunder van Frenkie bedoel je. Die timede wel heel belabberd

26 september 2018 om 14:03

@afc Ajax
Ik ben het niet met je eens. Ik vind het een fout van zowel de Jong als Blind. Iedereen met een beetje verstand weet dat je als centrale verdedigers direct moet knijpen als de keeper de bal lang speelt om het centrum dicht te houden.
Frenkie de Jong blijft ondanks de uittrap aan de zijkant lopen en ook nog eens aan de buitenkant van Luuk de Jong. Hij begint pas te knijpen toen Hendricks kopte. Blind staat helemaal aan de zijkant links en begint ook pas te knijpen naar binnen toen Hendricks de bal kopte.
Positioneel dramatisch verdedigt.
Dat Onana de bal geen vaart kan geven is omdat het een keeper is die de bal alleen goed kan raken wanneer hij de bal voor hem heeft en niet wanneer hij de bal zijwaarts krijgt. Dan komt het op traptechniek aan omdat je geen gebruik kan maken van de snelheid van de terugspeel pass.
Edn verdediger hoort bij elke uittrap van de keeper binnen 2 seconden naar het centrum geknepen staan. Ook al was de bal verder gekomen dan Hendricks een kopduel kan verloren worden.
Als Umtiti en Pique in de opbouw ver uit elkaar staan. 1 helemaal links en de ander helemaal rechts en ze worden onder druk gezet. Dam gaat de bal naar de keeper die de bal uittrapt. Is de afstand tussen de twee te groot om te overbruggen dan is het Busquets die het centrum achterin dicht houdt omdat hij daar al nagenieg staat ivm zijn inzakkingen in de opbouw.
Het centrum openlaten bij een lange bal van de keeper is dodelijk. Een lange bal van de keeper moet je rekenen als balverlies dus ga je zo snel mogelijk in de formatie van balverlies. Dit zijn gewoon simpele basisregels.

en dan wil Ajax nu weer Magallan halen die maar 1 centimeter groter is als Blind en De Jong. ik snap het beleid daar echt niet op dit moment als het op de verdediging aankomt

26 september 2018 om 12:44

als overmars het maar snapt , magallan is een killer - voetballend niet zo sterk maar wel een moordenaar. zie jij in blind of frenkie een moordenaar alla Moreno? heel verstandig om zo jongen er bij te halen dus.

26 september 2018 om 13:23

@japie krekel, ja laten we de aankopen beoordelen op centimeters...

26 september 2018 om 13:53

@hmng

precies. lengte is totaal niet belangrijk voor een verdediger

26 september 2018 om 14:19

Kijk maar naar tagliacafico veruit beste back van nl en wint (koppend) vrijwel altijd van de grote sterke spitsen, lengte zegt niet altijd wat dus

26 september 2018 om 18:31

Jij vind tagliafico de beste back maar ik zou heem niet willen wissele met Angelino

26 september 2018 om 13:19

Lengte is een factor, maar het gaat uiteindelijk om de duelkracht die eruit voort komt. Wie een centimeter langer is, hoeft een centimeter minder hoog te springen om dezelfde hoogte te halen, en dat laatste is waar het uiteindelijk om gaat: of je daarmee sterk genoeg bent om Luuk de Jong af te stoppen. Daar lijkt Magallan me (gebaseerd op het beperkte materiaal dat ik van hem gezien heb) toch beter in dan Frenkie of Daley.

Magallan zal het qua lengte inderdaad nog altijd niet halen bij Luuk de Jong, maar hij zal wel meer body (en agressie) in de verdediging weten te brengen, waardoor Luuk de Jong in de toekomst (eventueel) tegen hem echt niet weer zo'n makkelijke middag zou hebben als afgelopen zondag. Natuurlijk is het lekkerder voor Ajax als ze een nog veel grotere, sterkere en betere verdediger op die plek zouden kunnen zetten, maar vind maar eens een nieuwe Jaap Stam of Matthijs de Ligt!

hoe blij kan je zijn met een overwinning op ajax. woensdag en we hebben het er nog steeds over. De overwinning is binnen maar de manier waarop krijgt natuurlijk geen schoonheidsprijs. anti voetbal pas bij psv ik denk als ze dit zo vol blijven houden worden ze wel kampioen.

eerlijke is eerlijk het was geen eerlijk gevecht, met het niet spelen van de ligt waardoor er op meerdere posities andere poppetjes stonden. ben benieuwd hoe de wedstrijd zou zijn in Amsterdam. 1 ding is zeker psv gaat de lange bal hanteren.

26 september 2018 om 13:04

Geen eerlijk gevecht nu de Ligt er niet bij was?! Nee laten we de uitslag maar ongeldig verklaren, dit was niet fair! Dit is een teamsport, Ajax is op heel veel vlakken, met name volwassenheid, volledig afgetroefd.

26 september 2018 om 13:25

70 miljoen geinvesteerd en het blijkt dat je geen enkele goede vervanger hebt voor de Ligt. Dan mag Overmars zich toch wel heel erg achter de oren krabben.

26 september 2018 om 14:13

Dat je door 1 blessure op meerdere posities een andere speler had staan zegt veel over de selectie van Ajax en over de trainer.

Een duidelijk gevalletje van een wedstrijd die al gelopen was voor hij begon door de tactieken van beide coaches. De combinatie van voortdurend zo'n 7 tot 8 man voor de bal bij ajax terwijl er van die 3 achter de bal maar twee echte verdedigers waren is vragen om problemen tegen zo'n snelle en sterke voorhoede als die van psv...

Ten Hag zal hier hopelijk van geleerd hebben, anders wordt het nog knap lastig in de CL. Want tegen een bayern en in mindere mate benfica ga je deze problemen ook tegenkomen. Benieuwd hoeveel de aanwezigheid van de Ligt op had kunnen lossen.

26 september 2018 om 13:01

Ten hag heeft gewoon gegokt en verloren. PSV was gewoon beter deze wedstrijd hoe vervelend ik dat als ajacied ook vind. Nu echter hopen dat hij hiervan geleerd geeft en idd in de cl niet dezelfde fouten maakt.

Blijf het opvallend vinden hoe er de laatste dagen wordt gehammerd op de strijd De Jong vs het Ajax-centrum zonder De Ligt (en dat Ajax-centrum het liet afweten etc.). Naar mijn bescheiden mening werd de wedstrijd verloren op het middenveld en in het koppel Mazraoui-Bergwijn (en een niet fantastische Onana) en niet in het centrum.
- 1-0 gaat gelukkig door 3 paar benen heen, maar begint met Bergwijn die volledig vrij meters kan opstomen, dan moet worden opgepakt door De Jong (die dan dus niet meer in het centrum is) en een Onana die slecht wegwerkt op het schot van Bergwijn
- 2-0 is gewoon een slechte uittrap van Onana, waarbij De Jong en Lozana daardoor direct 2-tegen-1 staan (ook omdat de rechtsback al op de middenlijn staat en niemand het duel op het middenveld aangaat met Hendrix). Dat De Jong er vervolgens naast zit en verkeerd time is de beslissing, maar heeft uiteindelijk niks te maken met 'centrum stond niet' of 'de Jong was veel beter dan de kabouters', gewoon opstapeling van persoonlijke fouten die los staat van de opstelling of tactiek van zowel PSV als Ajax.
- 3-0 valt ook (net als de 1-0) door dat Bergwijn volledig vrij kan doorstomen, op doel schieten, slecht wegwerken van Onana en Lozano die wel oplet. Ook hier is het meer middenveld en rechterkant die verzuimen dan dat het Ajax centrum nu zo slecht is of De Jong niet kan handelen.

26 september 2018 om 14:06

Juist. Ik snap die grote adoratie van Mazraoui dan ook niet zo goed. Toegegeven, tot nu toe deed hij het niet slecht, maar tegen de modale Eredivisieclub als rechtsback meevoetballen zou bijna iedere flankspeler in de jeugd van Ajax moeten kunnen. Bij de eerste echt grote test (psv) viel hij verdedigend gezien door de mand. Niet dat je hem dat echt kan aanrekenen, want ik denk niet dat je kan verwachten dat iemand die net pas op die positie speelt meteen alle automatismen van een back heeft.

Ik wil hem eerst eens een jaar als back zien spelen voordat ik een oordeel geef. Tot nu toe vind ik hem in verdedigend opzicht niet sterk genoeg voor Ajax om er echt op te vertrouwen.

26 september 2018 om 14:19

Ik heb begrepen dat hij ook in de jeugd wel vaker in de verdediging stond (als hij niet op de bank zat).

Hij zegt nu dan wel zelf dat het geen schande is, maar waarom überhaupt de drang om het spel te moeten verdedigen? Ik heb genoten van de manier waarop PSV heeft gevoetbald

Het gaat niet om lengte maar om slimheid, als je luuk de Jong na zijn eerste twee gewonnen duels door huntelaar bij een standaard situatie een beuk had laten geven, en die bergwijn ook dan geef je een signaal af dat er niks te halen valt. Dat is de wedstrijd lezen en daarop anticiperen zoals poulsen een aantal jaren geleden deed tegen van Bommel en toivonen. Nu was het allemaal te lief en liet ajax (en in mindere mate de scheids) teveel toe. Psv heeft echt geen beter elftal, want de backs moeten zich te schompes rennen om hun centrum te steunen omdat ze anders aan alle kanten voorbij worden gelopen. Het middenveld is degelijk maar heeft niet de klasse en talent van dat van Ajax. Voorin zijn ze voor eredivisie begrippen wel dodelijk maar internationaal valt ook de Jong door de mand. Bij psv denken ze nu dat ze heel goed zijn maar een paar wedstrijden hebben ze met geluk gewonnen, een paar wedstrijden overtuigend en andere op individuele klasse (van de kleinere clubs) het totale spel van Ajax is beter alleen is het zo, hard work beats talent if talent doesn't work hard.

26 september 2018 om 14:38

Mooi al die nutteloze oneliners in je stuk. PSV heeft recht om te denken dat ze beter zijn: staan in dezelfde CL, staan 5 punten los van Ajax en Feyenoord en hebben afgelopen weekend met duidelijke cijfers gewonnen. In welke wereld mag je nu niet denken dat je (op dit moment) beter bent? Ja klopt, in Zwolle en Sittard werd in de slotfase pas gewonnen, zoals Ajax in Venlo en thuis tegen Heracles ook met moeite nog wat recht zette en allerminst overtuigend was. Ik snap dat dit om CL voorrondes was en Ajax er 2 meer had dan PSV, maar toch heeft Ajax over de gehele linie niet genoeg breedte om blessures gelijkwaardig op te vangen. De ligt is er 1 van, maar als Huntelaard nu langdurig uitvalt heb je ook geen waardige spits. Sierhuis valt tegen en dolberg is nog geen schim van zichzelf 2 jaar terug. We zullen het zien over 28 wedstrijden, maar ik voorzie momenteel weinig dreiging voor PSV in Nederland.

26 september 2018 om 14:39

Even ern paar opmerkingen:
Jij vind Neres, Eiting met Schone beter dan Pereiro (met zijn 4 doelpunt tegen Ajax), Hendrix en Rosario? Ik denk juist dat het middenveld van PSV veel meer bij elkaar aansluit dan dat bij Ajax het geval is.
De backs van PSV hebben juist heel veel drang nasr voren, maar kunnen ook verdedigen (ik heb gehoord dat Mazaraoui Bergwijn nog steeds aan het zoeken is).
En ja PSV heeft niet elke wedstrijd goed gespeeld maar zoals jezelf al zegt genoeg klasse om deze wedstrijden te winnen. Ajax heeft ook slechte wedstrijden gespeeld en heeft er 1 met behulp van de VAR gewonnen, 1 gelijk gespeeld en 1 verloren. Dus ajax heeft op dit gebied blijkbaar minder klasse dan psv.
En over de jong gesproken, Luuk speelde een Nederlands international volledig uit de wedstrijd terwijl Huntelaar niets voor elkaar kreeg bij de door ajax supporters onderschatte Schwaab.
Maar zolang de Ajax spelers er net zo over denken dan dat jij doet, hoeft psv zich geen zorgen te maken.

Het gaat niet om lengte maar om slimheid, als je luuk de Jong na zijn eerste twee gewonnen duels door huntelaar bij een standaard situatie een beuk had laten geven, en die bergwijn ook dan geef je een signaal af dat er niks te halen valt. Dat is de wedstrijd lezen en daarop anticiperen zoals poulsen een aantal jaren geleden deed tegen van Bommel en toivonen. Nu was het allemaal te lief en liet ajax (en in mindere mate de scheids) teveel toe. Psv heeft echt geen beter elftal, want de backs moeten zich te schompes rennen om hun centrum te steunen omdat ze anders aan alle kanten voorbij worden gelopen. Het middenveld is degelijk maar heeft niet de klasse en talent van dat van Ajax. Voorin zijn ze voor eredivisie begrippen wel dodelijk maar internationaal valt ook de Jong door de mand. Bij psv denken ze nu dat ze heel goed zijn maar een paar wedstrijden hebben ze met geluk gewonnen, een paar wedstrijden overtuigend en andere op individuele klasse (van de kleinere clubs) het totale spel van Ajax is beter alleen is het zo, hard work beats talent if talent doesn't work hard.

Hoezo zou dat een schande zijn? Het is toch juist de bedoeling dat je gebruik maakt van de zwaktes van de tegenstander. PSV heeft (helaas) gewoon verdiend gewonnen. Ik denk niet dat het seizoen nu al gespeeld is, want een misstap is snel gemaakt, maar dat er een mokerslag is uitgedeeld moge duidelijk zijn. Ben benieuwd hoe wij ons hierna weer gaan presenteren. Als we er nou ook 5-0 afvliegen tegen Bayern kan ik toch geloven dat het vertrouwen een flinke ram krijgt.

26 september 2018 om 14:42

Ik denk juist niet dat er snel misstappen volgen. Ik denk dat het verschil met de andere teams dit jaren groter is dan de voorgaande jaren. Dus elk puntverlies kan dodelijk zijn. Ik verwacht niet dat je met 75 punten (zoals onder de Boer) kampioen wordt. Ik denk eerder dat het een strijd wordt zoals bij het kampioenschap van Twente.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren