Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Twee voor twaalf’ voor Twente: ‘Grote bedrijven zijn ook weleens omgevallen’

Laatste update:

Ted van Leeuwen is sinds enkele dagen officieel in dienst bij FC Twente als technisch directeur. De voetbalbestuurder is teruggekeerd in Enschede na een periode bij het Deense Esbjerg fB. Na de degradatie naar de Eerste Divisie is er genoeg te doen voor Van Leeuwen en hij waarschuwt in gesprek met de NOS dat het ‘twee voor twaalf’ is voor FC Twente.

Investeerders hebben een bedrag van acht miljoen euro toegezegd, op voorwaarde dat de gemeente Enschede garant staat voor zeven miljoen. Maar het lokale bestuur is voorlopig niet van plan om dat te doen. "Het is zorgwekkend, maar Twente heeft ook ontzettend veel supporters en ontzettend veel sponsors. En die mensen doen er echt alles aan”, zegt Van Leeuwen, die naar eigen zeggen nog acht tot tien spelers zou willen toevoegen aan de selectie.

“Er is een beweging op gang gekomen na de degradatie. Dat vind ik echt ongehoord, bijna cult. Daar klampen we ons aan vast”, vervolgt de nieuwe technisch directeur van FC Twente. “Deze club is te groot om om te vallen. Maar er zijn hele grote bedrijven ook weleens omgevallen. Iedereen moet weten dat het twee voor twaalf is.”

Wout Brama is een van de nieuwe spelers van FC Twente en zegt er vertrouwen in te hebben dat het goedkomt. “Hopelijk komt het met de gemeente, de club en de investeerders ook goed”, zegt de middenvelder, die overkwam van het Australische Central Coast Mariners. Verder versterkte FC Twente zich tot dusver met Tim Hölscher (Esbjerg), Ulrich Bapoh (VfL Bochum) en Matt Smith (Manchester City).

Zie jij FC Twente op korte termijn omvallen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het alweer, of nog steeds twee voor twaalf. Wat een soap. Over ruim een maand begint de ' keuken kampioen divisie (hoe krijg je het je bek uit)
Ik zeg; verschaf vandaag duidelijkheid, wordt het wat mooi, ga er voor en succes van Leeuwen. Wordt het niet wat stekker eruit en kappen.

4 juli 2018 om 08:56

Kerel.. Denk je nou echt dat ze persé vandaag duidelijkheid willen verschaffen? En anders heel de club FC Twente maar failliet laten gaan? Gelukkig voor heel veel mensen sta jij niet aan het roer bij een groot bedrijf...

4 juli 2018 om 09:03

Dat denk ik niet, dat hoop ik. Wordt eens tijd dat het weer gewoon over voetbal gaat, voor al met nog een ruime maand tot de competitie start. En dan de hele tijd dit soort berichten, nee dat stelt mij niet gerust. Ik wou dat men de belofte van transparantie eens uit ging voeren zodat de supporters weten er gaande is. Maar het lijkt nog een groot mistig moeras waaruit af en toe een horror scenario uitkomt.

4 juli 2018 om 09:24

Ja dat wordt dus gecreëerd door de media. Door hier telkens weer een artikel over te maken. Maar de situatie is nog niet veranderd sinds afgelopen weken. Desondanks hoop ik ook dat ze er snel uit komen met sponsoren en de gemeente. Zodat het inderdaad weer over voetbal kan gaan. Al blijft dat lastig aangezien het makkelijk scoren blijft voor de media om randzaken erbij te halen waar het kan.

4 juli 2018 om 09:57

Jij noemt het makkelijk scoren en randzaken. Maar dit zijn toch gewoon hoofdzaken? De club staat er ontzettend slecht voor. Het is toch logisch dat de media daarover bericht?

4 juli 2018 om 10:06

Zoals Frisianreds al zegt, dit zijn geen randzaken. En ik hoop voor de Twente fans dat er ook niet zo naar gekeken wordt want dan weet je een ding zeker dat Twente het dan net gaat redden.

|de tijd zal het leren.

4 juli 2018 om 10:23

Fctukkers

Randzaken? De directie van FC Twente staat op het punt een eigen faillissementsaanvraag in te dienen en jij doet dat af met 'randzaken'???
Okay dan. Mij lijkt het een halszaak, maar dat terzijde.

4 juli 2018 om 10:34

Het zijn nu inderdaad hoofdzaken. Ik bedoel daarmee, dat als Twente er uit komt en het daarna weer over voetbal kan gaan, dat het makkelijk blijft om nog steeds financiële informatie te blijven verspreiden door de media om makkelijk views te scoren. Als deze ellende voorbij is, en we kunnen ons gaan richten op komend seizoen, dan zijn het allemaal randzaken. Aangezien het voetbal dan de hoofdzaak is, voor ons supporters.

4 juli 2018 om 10:34

Zegt de directie dat ze die aanvraag in gaan dienen of zegt een journalist dat? Een heel groot verschil is dat.

4 juli 2018 om 10:54

Als als als. Als alles is afgewerkt zijn het geen randzaken. Maar afgewerkte zaken. Jij staat symbool voor de Twente supporter en bestuurder. Het ligt allemaal aan andere mensen en vooral de media. Fct kan er zelf niks aan doen. Moet echt verschrikkelijk zijn voor je

4 juli 2018 om 11:09

@zwig; Citeer mijn tekst waar ik dat zeg? Het is wel verschrikkelijk vervelend om overal berichten te moeten lezen over de financiële situatie, die nu al lang en breed bij iedereen bekend is en er steeds weer opnieuw verbaasde reacties komen van iedereen. Ik ben blij als het straks weer over voetbal gaat en niet over de financiën, ook al is dit nu de realiteit. Het is niet waar je als supporter telkens op zit te wachten en waarvoor je van het voetbal spelletje bent gaan houden. Er zijn veel mensen die telkens hierover verbaasde en geërgerde reacties geven alsof het hun zelf aan gaat. En daarbij aangeven dat ze de club dan maar liever failliet zien gaan en dergelijke. Dit is ook deels waarom het zoveel los maakt bij de club en supporters in omgeving, en de wil om te blijven bestaan en terug te komen aan de top groter is dan ooit. En dat is een goede en gezonde mentaliteit die je niet overal in het land ziet. Diep van binnen weten ook de meeste mensen hier dat Twente hier bovenop gaat komen en daarom moeten ze nu in deze situatie zoveel mogelijk gal over Twente spuwen. Als een faillissement écht aan de orde is en er daadwerkelijk aan zit te komen, dan zouden de reacties eerder gaan over medelijden.

4 juli 2018 om 11:44

Waar veel mensen niet tegen kunnen is dat er continu lijken uit de kast komen en Twente weer 8-10 spelers wil toevoegen aan de selectie. Ze zijn al gedegradeerd. Verlaag je salarishuis, val terug op je jeugd en betaal je schulden zsm af. Dan zal je niemand meer horen klagen.

4 juli 2018 om 11:58

Er komt toch helemaal geen lijk uit de kast?? Dit is gewoon een bestaande situatie die niet opeens vandaag is veranderd. van Leeuwen reageert er gewoon op in een interview, om even aan te geven hoe moeilijk het voor hem is om een goede selectie te vormen. En juist daarvoor is hij gehaald, hij kan met een minimaal budget, toch nog een paar redelijke spelers strikken. Dat is eigenlijk waar het verhaal over gaat. Maar het eindigt zoals altijd in een discussie over de financiële situatie.

4 juli 2018 om 13:44

Enig, waarde Enig,

Velderman verwoorde het het best, een kip dat zit te broaden moet je niet storen, dat geldt ook voor Ted nu.

4 juli 2018 om 11:40

Het stadion waar al 32 miljoen gemeentegeld in zit gaan ze dan echt nooit terug krijgen.
AL die mensen die in een klap werkeloos worden en alle spelers zijn transfervrij dus daar zal niemand geld voor vangen.

4 juli 2018 om 15:06

Die stekker kun je er niet zomaar even uit halen. Sponsoren en geldschieters zitten er al voor miljoenen in om nog maar te zwijgen over de gemeente. Het is dus voor geen enkele betrokken partij goed dat de club failliet zou gaan. Enschede moet nu al bezuinigen en kan een schuld van 55 miljoen er echt niet bij gebruiken en dat is exclusief indirecte schade als gevolg van een faillissement.

Het is al 4 jaar 2 voor 12 bij Twente , en toch gaan ze gewoon weer 8 tot 10 spelers halen die tonnen kunnen verdienen bij die club. Jammer voor het Nederlands voetbal dat deze mooie club door luchtkasteelmanagement zo is afgegleden.

4 juli 2018 om 08:37

Ja dat blijft speciaal, geen geld hebben maar wel spelers wegkapen voor de neus van je concurrent met een hoger salaris bod. Soms lijkt het of er in de top van Twente weinig veranderd, geld wordt nog steeds erg makkelijk uitgegeven en daarna vraagt men de gemeente rustig om wederom een grote zak geld.

4 juli 2018 om 10:05

Het is ook om te huilen. Maar het problemen stapelen zich nog op.. na 4 jaar went het 2 voor 12gevoel en zijn ze bij twetne minder gemotiveert iets eraan te doen dus ik zie de club komend seizoen wel omvallen tenzij de gemeente de geldkraan weer eens open zet

4 juli 2018 om 10:53

Je hoeft er toch niet voor doorgeleerd te hebben om in het interview te lezen dat van Leeuwen in een normale situatie HET Liefst 8 tot 10 spelers erbij zou willen hebben. Dan kom je aan een normale selectie die andere clubs ook hebben. Maar hij zegt erbij dat dat er niet in zit.
Als dat er toch staat, hoe kom je dan tot jouw reactie. Dat vind ik verbazingwekkend.

4 juli 2018 om 13:41

Niet alleen door luchtkasteelmanagement. De laatste anderhalf jaar was er namelijk weer een verval vanuit de top (het bestuur) en dat sluist door naar het voetbalbedrijf en de selectie. Dat bestuur was ook niet capabel om goede beslissingen te maken.

De club wist dat het enige noodzakelijke was om niet te degraderen en dan heb je mensen nodig die een dergelijke selectie op de been kunnen brengen. Dat is overduidelijk niet gebeurd en ook op bestuurlijk gebied zijn er heel veel fouten gemaakt.

Ik vind het wel heel bijzonder dat Twente via Van Leeuwen aangeeft het is 2 voor 12, we hebben 15 miljoen nodig, en oh ja, we moeten ook nog even 8 tot 10 spelers halen..

Volgens mij kan Twente maar 1 ding doen, gebruik de jeugdspelers die je nu al hebt. Geen extra kosten, wellicht een speler die goed doorbreekt en die je dik kan verkopen.
ja dan wordt het heel lastig in de KKD maar dat wordt het, denk ik, zowieso al.

Toen feyenoord in de geldzorgen zat deden ze het ook met jeugd. EN daar hadden velen ook weiig vertrouwen in. Maar kijk hoe dat uitgepakt heeft. plus je wint er ook goodwill mee in de rest van Nederland. En ik denk dat ze dat ook wel een beetje kunnen gebruiken.

Ik zou zeggen, jeugd erin en met Brama en de andere aankopen van nu, kan je het prima doen. Brama is de uber mentor denk ik. Die kan die jonge spelers prima wat bij brengen.

4 juli 2018 om 09:49

Welke jeugd er is juist de afgelopen 8 jaar bezuinigd op de jeugdopleiding die moet weer van onderop opgebouwd worden
En de gemeente moet gewoon een aantal aandelen opeisen bij Twente

4 juli 2018 om 10:05

Kolder, de gemeente moet niks. Het enige wat de gemeente moet is zelf al 10 miljoen bezuinigen op oa zorg, dus dikke doei aan het moeten kopen van aandelen

4 juli 2018 om 10:55

Dat is een lulverhaal van een of andere econoom van de UT. Aandelen opeisen als compensatie. Wat voor waarde hebben die aandelen dan?

Het is een zwarte periode voor deze club.
Degraderen en dan ook nog vechten tegen faillissement.
Ik ben totaal geen fan van Twente 04, maar ik zou het toch jammer vinden als zo'n traditionele club teloor zou gaan.

4 juli 2018 om 12:25

Noodzakelijk om '04' erbij te vermelden?

Mensen! Hou a.u.b. op met reageren als je niet, maar dan ook helemaal niets, weet van de situatie bij Twente. Als je af en toe eens een artikeltje leest over Twente betekent niet dat je ook maar iets weet van de werkelijke situatie. Het is natuurlijk goedkoop views scoren als er weer eens een artikel over Twente wordt gemaakt en de financiële situatie erbij wordt gehaald. De media kunnen je maken en breken, ze creëren een bepaald beeld en iedereen loopt met de kudde mee. Laten we zien wat hier uit gaat komen, maar geloof mij, Ted van Leeuwen is gekomen om spelers binnen te halen, en niet om de financiële situatie op te lossen.

4 juli 2018 om 09:20

En hoe moet Van Leeuwen die spelers Betalen? Met dopjes van de Grolsch? Geen geld geen spelers halen en roeien met de riemen die je hebt en het beste er van maken,dan maar een aantal jaren in de KKD divisie.

4 juli 2018 om 09:23

Je zegt een hoop algemene dingen bij een interview met de nieuwe TD, mede over de financiële situatie. Vervolgens eindig je met ‘Ted van Leeuwen is gekomen om spelers binnen te halen, en niet om de financiële situatie op te lossen’. Is dit nu niet precies waar mensen over vallen? Je kan wel zeggen dat er niet gereageerd moet worden als iemand de ins-en-outs niet kent. Maar het lijkt me duidelijk, zonder verdere details, dat is vastgesteld dat de financiële situatie bij Twente een groot probleem is. Dan is het toch apart om een interview te lezen waarin een bestuurder zegt dat het twee-voor-twaalf is, en daarna ook even te zeggen, oh ja, er moeten nog acht tot tien spelers bijkomen. Zeker wanneer de momenteel aangetrokken spelers wel degelijk geld kosten. Ik kan niet anders dan dat op zijn minst opmerkelijk te vinden. (En kan me dan ook goed vinden in de reactie van Assenaar hierboven, die een parrallel trekt met Feyenoord.) Kan jij me vertellen welk stukje informatie ik mis, zodat ik de gang van zaken beter in de context kan plaatsen?

4 juli 2018 om 09:35

Jij mist hier, dat als de gemeente garant gaat staan voor een x aantal miljoen. Dat Twente daarna gewoon serieuze zaken kan gaan doen wat betreft het aantrekken van spelers. Er zit namelijk een daadkrachtige sponsorgroep achter Twente ,die groter is dan menigeen denken, en een echt hart voor Twente en de omgeving. Deze gaan er voor zorgen dat Twente blijft bestaan. Maar natuurlijk blijven ook zij ondernemers en zullen ze dit natuurlijk niet zomaar ergens in stoppen zonder te weten wat er gebeurt en welke risico's eraan vast zitten. En natuurlijk is het dan bij Twente 2 voor 12, de gemeente moet weten dat het ook actie moet ondernemen. Hier kan je immers niet laks op reageren, ook al weten ze dat het goed gaat komen. Dit zullen ze niet openbaar gaan maken totdat de 100% zekerheid daar is.

4 juli 2018 om 09:47

Akkoord. Maar er is toch geen onduidelijkheid over de positie van de gemeente?

Ik kan mee goed indenken dat de gemeente overstag zal gaan, aangezien er naast het plezier van veel mensen, ook gewoon een hoop banen op de tocht staan.
Het is echter wel zo dat het - wederom - om vele miljoenen gaat. De berichtgeving rond de opstelling van de gemeente is dan ook typerend. Die komt toch best definitief op mij over. Meestal worden er minder beslissende teksten gebruikt naar de pers toe. Ik ben zeer benieuwd.

4 juli 2018 om 09:48

Die daadkrachtige sponsorgroep komt met behulp van Reggeborgh met kunst- en vliegwerk misschien tot 8 miljoen, bij Feyenoord haalde men binnen een mum van tijd 30 miljoen op.

4 juli 2018 om 09:54

Fc tukkers, het is wel tegenstrijdig dat de daadkrachtige sponsor groep met een hart voor Twente alleen geld wil geven als hun inleg gegarandeerd wordt door de gemeente. De enige met een groot risico is de gemeente.

4 juli 2018 om 10:19

Dat hart hebben ze ook alleen maar als de gemeente garant staat voor het grootste deel van hun investering. Op die manier kan ik ook wel investeren.

4 juli 2018 om 10:37

@Falcao wat een oneerlijke vergelijking. Feyenoord is de club met misschien de grootste achterban van NL (als Ajacied zijnde moet ik natuurlijk zeggen dat de meningen daarover verdeeld zijn). De club heeft een veel grotere historie en naam. Het financiële achterveld is dus ook veel groter. Investeren in Feyenoord is veel voordeliger. Natuurlijk halen ze daar veel sneller veel meer geld op.

4 juli 2018 om 10:39

Als ondernemer wordt je nou eenmaal niet groot door domweg overal in te investeren en dan maar hopen dat het goed komt. Nee, deze willen natuurlijk niet zichzelf erin ten onder zien gaan. Ook al hebben ze er vertrouwen in dat dit niet gebeurt, dan nog handelen ze niet blind en naïef. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren, zo lang er niets veranderd kunnen ze elke week een nieuw artikel plaatsen van iemand die hierop heeft gereageerd.

4 juli 2018 om 10:46

Een ondernemer moet juist meestal geld investeren om groot te worden, het is juist een gemeente die zo'n groot risico moet lopen door geld te lenen of garant te staan.

4 juli 2018 om 10:57

Fctukkers

"er zit namelijk een daadkrachtige sponsorgroep achter Twente ,die groter is dan menigeen denken, en een echt hart voor Twente en de omgeving."

Ja, ze hebben zo'n echt hart voor Twente en omgeving dat ze acht miljoejn bij elkaar gelegd hebben maar wel eisen dat de gemeente die investering dekt me een garantstelling van zeven miljoen. Oftewel, we willen best geld in de Twente stoppen, maar dan alleen als de gemeente het risico draagt (want als Twente dus alsnog omvalt, dan kunnen die daadkrachtige sponsors dus hun geld van de gemeente terug vragen en zijn alleen de burgers van Enschede de dupe.

Jaja, mooi hart!

4 juli 2018 om 11:01

falcao

" bij Feyenoord haalde men binnen een mum van tijd 30 miljoen op."

Oh ja? Alleen bestond dat 'ophalen' dus simpelweg uit het omzetten van de schulden in aandelen. Oftewel, al die mensen die in totaal nog zo'n slordige 30 miljoen tegoed hadden, kregen in ruil voor hun lening aandelen. Boekhoudtechnisch: vreemd vermogen is omgezet in eigen vermogen. Overigens, de meeste van die mensen hebben inmiddels, een jaar of acht na dato, volgens mij nog steeds niet hun geld terug ontvangen, of is dat wél zo?

Begrijp me goed, schuldsanering is schuldsanering. Het heeft Feyenoord er weer bovenop geholpen. Maar met de term 'ophalen' suggereer jij dat er dus een aantal mensen, eventjes, 30 mijoen uit eigen zak op tafel gelegd hebben. Feitelijk gezien is daar dus geen sprake van geweest.

4 juli 2018 om 11:14

@constant kante; Ze weten dat Twente niet gaat omvallen, maar willen de hulp en steun van de gemeente Enschede mee hebben. Door er met zijn allen achter te gaan staan, zal Twente blijven bestaan. Burgers van Enschede zijn juist de dupe als de gemeente, Twente nu laat vallen.

4 juli 2018 om 11:37

@constant - Die aandelen zijn inderdaad nog niet (volledig) teruggekocht. Maar daar is in principe ook nog jarenlang de tijd voor. De plannen zijn/waren er wel om dit versneld terug te kopen door de snel versterkte financiële situatie door o.a. Champions League inkomsten.

4 juli 2018 om 11:47

@finidithulani
Dat weet ik heus wel. Wil er alleen mee aangeven dat wat Munsterman destijds beweerde over de potentie van Twente in relatie tot Feyenoord en PSV nogal overtrokken was.

4 juli 2018 om 13:42

falcao

Maar dat weet toch iedereen nu wel dat Twente niet met Feyenoord kan wedijveren op dat gebied? En iedereen weet nu toch ook wel dat Munsterman een megalomaan was? Wat probeer je nu weer op te rakelen? Is de grote bek van Munsterman over Feyenoord destijds nog relevant voor deze zaak en financiele wanorde? Nee.je bent weer ouderwets stemming aan het maken, dat is echt niet nodig want iedereen is het eens met je hier.

4 juli 2018 om 13:46

Enig, laat je verrassen waarde vrind! Reggeborgh heft de lead, men zit te broaden, laat je verrassen.

4 juli 2018 om 13:50

@ Twenteov
Er zijn nog genoeg fans die het nog steeds niet begrijpen. Kom nog veel te vaak termen tegen die me doen vermoeden dat dit zo is. Too big too fail, grote groep sponsors paraat, clubhart, gemeente kan toch geen kant op blablabla. In de praktijk kon dit wel eens vies tegenvallen. Zoveel grote bedrijven hebben we in Twente niet meer, op misschien Reggeborgh na. Grolsch, Arke, Hartman, Vredesteijn, Koninklijke Ten Cate, Bolletje, Stork, Holec etc. Allemaal verkocht. Wie zijn die 'grote sponsors' dan? Hooguit een paar middelgrote familiebedrijven maar geen multinationals. Nu jij weer.

4 juli 2018 om 14:03

falcao

Wauw, en nu trek je het weer breder in een keer?

Lees mijn reactie en zie dat ik het puur over je bericht over de grote bek van Munsterman t.o.v. Feyenoord heb en niet over de mogelijke achterban, sponsoren e.d. Of praat ik nu Chinees voor je?

En: 'nu jij weer?'. Vond je je laatste post werkelijk een grote burn?
Ik word al genoeg genaaid door mijn eigen club dus die loze woorden van jou in zo ongeveer 85 berichten in ieder Twente topic halen echt weinig uit.

4 juli 2018 om 14:17

Twenteov

Nee hoor. Maar heb de indruk dat de 'potentie' van de club nog steeds behoorlijk overschat wordt. Vandaar mijn opsomming van bedrijven die verkocht zijn. Twente moet eerst naar het nulpunt voordat het weer beter gaat. Heb de indruk dat dit punt nog steeds niet bereikt is.

4 juli 2018 om 14:32

Grote bek van Munsterman over Feyenoord??
Wat dan? Feyenoord was de enige club die hij zo hoog had zitten dat hij die meerdere malen aan heeft gehaald als, niet in te halen, en de absolute topclub van Nederland.. En daar zijn feyenoorders dan gepikeerd over of zo?

feiten mensen, feiten.

4 juli 2018 om 09:44

Ik krijg een dejavu naar de Munsterman tijd waar sommige Twente fans hier ook soortgelijke teksten riepen naar de rest.

4 juli 2018 om 10:02

@tubes
Inderdaad. In die tijd werd iedere andere supporter ook voor dom en onwetend uitgemaakt. We begrepen er niks van. Munsterman was een groot zakenman die echt wel wist waar hij mee bezig was...

4 juli 2018 om 10:12

Ho ho, paar roeptoeters niet representatief laten blijken voor FC Twente fans in het algemeen. Of in ieder geval niet mij persoonlijk dan. Wel mis ik soms net dat kleine beetje nuance, maar dat is in dit artikel niet van toepassing.

4 juli 2018 om 10:40

Dat zijn ook de lui die ik bedoel. Daarom neem ik de "jullie weten niet waar je over praat" teksten met een korrel tegenwoordig. Gelukkig blaast niet iedereen hoog van de toren.

4 juli 2018 om 11:22

@tubes; Het lijkt er inderdaad behoorlijk op. Maar de werkelijkheid is dat de situatie toch behoorlijk anders in elkaar zit, vergeleken met de tijd van Munsterman. Desondanks, bedankt voor je reactie. Wij zullen volgend seizoen gaan strijden om het kampioenschap in de 1e divisie in hopelijk een mooi seizoen, met als doel directe promotie naar de Eredivisie. Deze club is, buiten alles wat er binnenskamers ook allemaal is gebeurd bij Twente, toch een prachtige club. Hopelijk kunnen we weer de club worden waar iedereen uit de omgeving trots op kan zijn, ook de mensen die zich er op dit moment niet mee willen associëren.(@tukkertje91/@frisianreds)

4 juli 2018 om 10:13

@FCTukkers
Volgens mij snapt iedereen hier juist prima dat Twente afhankelijk is van de miljoenengarantstelling van de gemeente. Dezelfde gemeente die al voor vele miljoenen in de club zit. Bij Twente legt men nu opnieuw de bal bij de gemeente. Jij lijkt het normaal te vinden dat de gemeente weer even voor een 8 miljoen garant gaat staan. Doen ze dat niet, wat heel goed te verdedigen zou zijn, dan is de gemeente de boeman. Ondertussen wil Van Leeuwen nog even een hele batterij spelers halen. Die houding van Twente bevalt velen hier niet. Daarvoor hoef je echt niet ieder dossier te hebben gelezen.

Maar mocht ik het helemaal verkeerd zien, dan hoor ik het graag.

4 juli 2018 om 10:59

Van Leeuwen wil geen hele batterij spelers halen, maar zegt dat er Eigenlijk nog 8 tot 10 spelers bij de selectie moeten. Maar zegt ook dat dit in de huidige situatie niet kan. Het is maar wat je wilt lezen.

4 juli 2018 om 11:34

@fctukkers

Je schrijft: "mensen! Hou a.u.b. op met reageren als je niet, maar dan ook helemaal niets, weet van de situatie bij Twente. Als je af en toe eens een artikeltje leest over Twente betekent niet dat je ook maar iets weet van de werkelijke situatie".

Hoezo niets weten van de werkelijke situatie. Die wordt bijna iedere week door bestuurders van Twente en raadsleden van Enschede naar buiten gebracht. De situatie is volgens mij zo helder als glas. Een megalomane bestuurder heeft met zijn luchtfietserij en frauduleuze handelingen de club in grote problemen gebracht en die plukt daar nu de wrange vruchten van. De grootste boosdoeners zijn echter de commissarissen van Twente die hun taak als toezichthouder niet naar behoren hebben uitgevoerd en het onder hun ogen hebben laten gebeuren. Zij hadden de problemen kunnen voorkomen, door het megalomane gedrag van Munsterman en co in te perken. Al kan het natuurlijk ook zijn dat ook zij door de Directie zijn misleid.

De raadsleden van de gemeente Enschede staan voor een duivels dilemma omdat ze door Twente een nieuwe garantstelling te onthouden, misschien wel de ondergang van de club inluiden, terwijl die garantstelling nauwelijks is te verkopen aan de belastingbetaler vanwege het feit dat de gemeente al 10 miljoen op de zorg moet bezuinigen om de begroting rond te krijgen. Welke keuze ze ook maken, hij is nooit goed. Bij de vorige steunoperatie van de gemeente heeft Twente een premie van 2,5 miljoen aan de gemeente moeten betalen om te voorkomen dat die operatie zou kunnen worden aangemerkt als staatssteun. Het is dus nog maar zeer de vraag of de gemeente Twente maar kan blijven subsidieren zonder dat de Eurocommissaris van Mededinging daar een keer een veto over uitspreekt.

Twente had op het dieptepunt een schuldenlast opgebouwd die 77 miljoen bedroeg en dat op een jaar begroting van 45 miljoen. De rente die de club over die schulden moest betalen, bedroeg alleen al 1,5 miljoen. Dat is natuurlijk de schuld van bestuurders die door de club zelf zijn aangesteld. En niet van de media. Bovendien is het de taak van die media om nieuws te coveren en als een club overeind moet worden gehouden met overheidssteun, heeft de belastingbetaler natuurlijk het volste recht om daarover te worden geinformeerd. Het is volslagen onzin om te suggereren dat de media een beeld van de problemen bij Twente zouden vormen dat de waarheid geweld aandoet, terwijl de informatie daarover bij voortduring door clubmensen van Twente zelf naar buiten wordt gebracht of via de openbare raadszaal van de gemeente Enschede. In je reactie sla je de plank dan ook volkomen mis.

4 juli 2018 om 13:51

@fctukkers

Het probleem is dat werkelijk niemand iets weet van de situatie bij FC Twente. Sommigen staan er dichterbij en krijgen iets meer mee dan een gemiddelde supporter, maar zelfs Velderman weet niet hoe het er precies voorstaat en wat er allemaal gaat gebeuren. De club zit met gebonden handen en is nu volledig afhankelijk van derde partijen. Zo simpel is het gewoon.

Wat veel mensen echter vergeten en gezien jouw reacties jij ook, is dat het huidige probleem slechts een probleem van de korte termijn is. Er is acute geldnood en daar zijn ze nu eerst mee bezig. Echter is de club sowieso failliet als het niet promoveert.

De mooie woorden dat de club twee jaar kan overleven in de Jupiler League is hetzelfde als de mooie woorden dat de naheffing van de Fiod en de zaakwaarnemer van Corona allang ingecalculeerd waren en geen problemen zouden opleveren. Het waren enkel mooie woorden op de menigte in toom te houden.

Zelfs als het gedoe met geldschieters en de gemeente word opgelost, ben je nog lang niet uit de gevarenzone. Dat is ook de reden waarom de geldschieters enkel willen investeren in het voetbalbedrijf en waarom de gemeente heel erg terughoudend is voor een aanvullende garantstelling. Mocht het uiteindelijk allemaal niet baten, zitten ze er nog voor veel meer geld in.

Misschien de begroting eens terugschroeven.

4 juli 2018 om 09:49

Daarmee kun je je schulden niet afbetalen.........

4 juli 2018 om 09:57

Juist wel. Als je minder uit geeft dan dat er binnen komt hou je geld over om je schulden af te lossen. Dit is ook 1 van de problemen van twente. Al jaren geven ze meer uit dan dat eet binnenkomt. Door de verkoop van Ziyech en het kwijtschelden van vele schulden is het negatief eigen vermogen maar ruin 5 miljoen (in 2017).

4 juli 2018 om 10:05

Wel een heel simpele redenering. Je hebt te maken met vaste lasten en lang/kort lopende schulden. Natuurlijk helpt bezuizigen, maar denk je niet dat Twente daar zelf aan gedacht heeft. Bezuinigen heeft zo zijn grenzen. Die grens is schijnbaar al lang geleden bereikt. Enige optie is nu dat er meer geld binnengeharkt moet worden om aan de verplichtingen te kunnen voldoen.

4 juli 2018 om 10:50

Vooral op korte termijn valt bij een voetbalclub veel te verdienen. Als je hoort dat brama 200.000 gaat verdienen had je zo wat geld kunnen besparen. En waarom een 2de directeur ?

4 juli 2018 om 09:54

Was nog niet gebeurd nee.

4 juli 2018 om 10:00

Iedereen weet dat de begroting aangepast is omdat de inkomsten dalen, echter kun je je afvragen of op uitgaven net zoveel ingeleverd wordt of juist meer zodat je geld onderhoudt en niet te kort komt. Zo moeilijk is dit toch niet ?

4 juli 2018 om 11:35

Als iedereen weet dat de begroting is aangepast, omdat de inkomsten dalen, had iedereen ook kunnen weten dat ze al ik weet niet hoelang aan het inleveren zijn op uitgaven.

4 juli 2018 om 12:18

Inleveren op uitgaven een dan behoorlijk wat meer dan sparta willen betalen aan een speler strookt niet.

4 juli 2018 om 11:10

Is al met 12 miljoen van 30 naar 18 teruggebracht. Maar uiteindelijk houdt je je vaste lasten over. Het gaat hier niet om een club met een 30 jaar oud, krakkemikkig, afgeschreven stadionnetje van 5000 stoeltjes. Er zijn al heel veel mensen ontslagen, zelfs op heel belangrijke posities.
Waar het vooral mis is gegaan is dat van Halst zijn taak als commercieel directeur heeft verwaarloosd. Ik heb een jaar lang naar een lege sponsortribune en lege skyboxen aan zitten kijken.
Aan bezuinigen zit een ondergrens. Uiteindelijk moet je ook zorgen voor voldoende omzet. Dat heeft hij laten sloffen. Hij heeft erg goed voor zijn persoonlijke omzet gezorgd (hoog salaris + TV optredens), maar zorgen voor inkomsten voor de club, ho maar.
Het aantreden van van Halst is als een ernstige bacteriële infectie na een operatie geweest. Je hebt de operatie overleeft en dan sterf je nadien door de infectie. De 6,3 miljoen van de makelaar van Corona was gewoon een transferdeal die Munsterman heeft gesloten. Twente kreeg 10 miljoen van Porto en 6,3 was daarvan voor de makelaar. Niks mis mee. Dat geld is ook betaald en die 6,3 miljoen is op de bank gezet. Dit is nog eens bevestigd door Onno Jacobs.
Nu blijkt het geld er niet meer op te staan. Dat heeft van Halst namelijk uitgeven voor zijn transfers en trainers afkoop. Daarom moet nu ineens de gemeente weer inspringen.

4 juli 2018 om 12:20

Hoe kun je over bezuinigen praten als je meer dan sparta wil betalen voor een speler ? Dan zit er volgens mij nog behoorlijk wat rek in de uitgaven.

4 juli 2018 om 13:58

Ik heb het idee dat men door de bomen het bos niet meer ziet. Dat verdubbelen van het loon van Schenk is naar mijn mening meer een wanhoopspoging dan een goed doordachte actie. Overigens is Schenk (nog) niet binnen, dus FC Twente betaalt momenteel nog niets. Jij baseert de conclusie over een begroting puur en alleen om 1 kwestie die op dit moment speelt.

Je kunt een begroting niet zomaar even naar boven of naar beneden schroeven wanneer je dat wilt. Daar moeten veel zaken voor gerealiseerd worden. Achtien miljoen euro was dus schijnbaar het minimum voor het huidige FC Twente.

4 juli 2018 om 14:34

Janssen, waarom is Schenk eigenlijk nog niet gepresenteerd?

4 juli 2018 om 20:12

Geen idee. Misschien wacht hij op duidelijkheid van de sponsoren en gemeente, en kiest hij uiteindelijk toch voor zekerheid. Maar het blijft toch vreemd dat je moet bezuinigen en dat je zoveel meer WILT betalen.

4 juli 2018 om 12:27

@maurice1965

Je schrijft: "misschien de begroting eens terugschroeven".

De begroting is al terug gebracht naar maximaal 18 miljoen. Dat lijkt veel voor Eerste Divisie begrippen, maar is dat natuurlijk niet omdat de club al die leningen moet aflossen. De club wil binnen 1 of 2 jaar weer terug naar de hoogste afdeling vanwege de televisie inkomsten. Daar is een sterke selectie voor nodig. Het is te hopen dat die plannen geen obsessie worden en men daardoor weer in oude fouten vervalt en verder wil springen dan de polsstok lang is.

Brama in de Keukenkampioen-League voor 2 ton op de loonlijst en die nieuwe extra directeur (naast Velderman) Edward van der Veen (die van Avia Weghorst van de vader van Wout komt) per 1 juli voor 25k per maand op de loonlijst...

4 juli 2018 om 10:42

Brama gaat geen 2 ton verdienen en Van der Veen komt niet eens op de loonlijst die wordt extern gefinancierd.

4 juli 2018 om 10:46

Ah, nog meer constructies. Je zou denken dat Twente daar geen trek meer in heeft.

4 juli 2018 om 14:01

Dat neemt niet weg dat het veel te veel geld is voor een functie als je ziet hoe nijpend de situatie is. 25.000,- per maand is 300.000,- per jaar! Velderman verdient ook een dergelijk salaris en hij voert z'n taken niet eens capabel uit. Zelfs veel bestuursleden bij clubs in de Eredivisie hebben niet zo'n salaris.

Als het 2 voor 12 is voor Twente, dan is het toch te gek voor woorden dat het überhaupt mogelijk is dat Twente Xandro Schenk een hoger salaris kan bieden dan Sparta? Ik kan me ook nog herinneren dat ten tijde van de uitspraak over de fraude door Munsterman en consorten er door Twente mee geschermd werd dat degradatie als sanctie Twente de kop zou kosten. Dat was dus ook gewoon een loos dreigement. Ik begrijp dat FC Twente belangrijk is voor de stad en de regio, maar ga eerst de tering naar de nering zetten, voordat je aanklopt bij de politiek. En daarbij past het niet dat je spelers een hoger salaris biedt dan een andere topclub in de Keuken Kampioen Divisie.

4 juli 2018 om 09:28

Ja maar als ze niet direct promoveren gaat de club ook failliet is het verhaal dan weer. Zo lusten we er nog wel meer.

Natuurlijk wil Twente nog 10 spelers halen, dat is toch niet zo vreemd? Is er laatst niet een onderzoek geweest waar uit zou blijken dat het bijna onmogelijk wordt voor Twente om te overleven als ze niet binnen 2-3 jaar promoveren?

4 juli 2018 om 10:45

Tja, ik wil ook graag nog een Jaguar voor de deur hebben, maar mijn budget laat dat nu eenmaal niet toe.

Twente mag gewoon even lekker op de blaren gaan zitten wat mij betreft, doe het maar met je jeugdelftal. Dan eindig je misschien laatste in de Keuken Kampioen Divisie (ik ga hier niet aan wennen), maar dan komt het misschien nog goed daar.

4 juli 2018 om 11:51

RKC Supporter hier. Ben het volledig met je eens. Wij zaten een aantal jaren in dezelfde situatie als Twente. Ook bij ons is er veel wanbeleid gevoerd en zijn wij afgelopen jaar door hulp van de gemeente en Mandemakers uit de problemen. Ook daar zat een schimmige constructie bij om de gemeente mee te laten gaan bij de verkoop van het stadion, maar goed, dat is een andere discussie.

Wat ik oprecht niet zo goed begrijp is dat de FC Twente supporters die hier reageren zo zelfverzekerd zijn om te roepen dat ze zeer zeker voor promotie en kampioenschap mee moeten gaan spelen.

Wees blij dat je er nog bent man, iets meer bescheidenheid mag wel. Wij (rkc) spelen nu ook al een paar jaar echt gewoon kut voetbal, en eindigen op vorig jaar na ook steevast onderin de eerste divisie de laatste jaren, dat hoort er nu eenmaal bij als de club er zelf een zooitje van maakt. Is dat leuk? Nee. Zou ik liever zien dat we weer voetballen zoals een paar jaar geleden en wonnen van PSV en Feyenoord? Ja tuurlijk, maar ik ben al lang blij dat ik nog langs kan gaan bij wedstrijden van Rkc.

Nu is Twente natuurlijk een stuk groter, maar daar zijn de bedragen die ze vragen en schulden die ze hebben ook een stuk groter. Ik snap hoe de Twente supporters zich enigzins voelen, maar kom op, een beetje realisme mag wel.

4 juli 2018 om 12:13

Maar dat is het dus. Het is te vergelijken (een beetje) met Rkc. Ja de club doet het kut nu. Ja, de spelers doen af en toe pijn aan de ogen. Maar een beetje bescheidenheid (de nuchterheid waar Twente supporters altijd zo trots over doen) zou ze sieren. Maar nee, het is allemaal de schuld van externen...

Op deze manier gun je die club bijna een faillissement.

Jij ook succes, ik denk dat RKC redelijk op de weg terug is niet?

4 juli 2018 om 13:41

Precies dit ja. Clubs als Oss en Dordrecht werken met spelersbudget van 500.000 / 800.000 euro.. Als je ziet Twente nu spelers haalt voor rond de 300.000 euro en (gezonde) clubs uit eerste en eredivisie aftroeft..
Op kantoor en in de jeugd werken bij Twente nog altijd een veelvoud aan personeel van menig eredivisieclub. Toon je bescheiden en haal die plaat voor je kop weg FCT!

4 juli 2018 om 13:53

Waagplein, Timmeeeh

Ah kijk, Twentesupporters wordt hier weer e.e.a. verweten en over 1 kam geschoren. Kennelijk vertegenwoordigd iedere supporter hier zijn/haar eigen streekgenoten/medesupporters heel makkelijk. Ik heb persoonlijk al zo'n 85 keer gezegd dat ik het mes op de keel van de gemeente Enschede erg onsmakelijk vind en het puur wanbeleid vind wat er allemaal gebeurd. Ik zie hier veel medesupporters die net als ik ook denken dat we niet direct weer kampioen gaan worden, dat hoor ik in mijn omgeving ook heel regelmatig. Ik hoor nog vaker van medesupporters dat we dit niet te boven gaan komen en helemaal ophouden te bestaan. Wat nou zelfverzekerd? Het is echt net wat jullie willen horen/zien als iemand zaken weer eens te positief belicht.

Wat wil je nog meer van me horen?
Want je weet dat ik het je graag naar de zin maak.

4 juli 2018 om 14:06

@waagplein

Waar heb je het over? Ik heb al maanden geen zelfverzekerde reactie van FC Twente supporters gehoord en de laatste twee weken nog veel minder. Men maakt zich juist ernstige zorgen, want de club balanceert echt op de rand van de afgrond.

Verder nemen een aantal supporters telkens uitgebreid de tijd om alles uit te leggen (de ene met meer kennis van zaken en/of connecties dan de ander), maar telkens met goede bedoelingen.

Ik zie bijvoorbeeld Twenteov en reds1965 in het bijzonder de laatste dagen lappen tekst achter elkaar schrijven om meer inzicht te krijgen in de situatie. Hoe kom je dan in hemelsnaam bij een zelfverzekerde supportersschare en een gebrek aan bescheidenheid?!

4 juli 2018 om 14:15

1 quote Timmeeehhh, 1 quote van een twente supporter hier dat ' we ' direct weer promoveren.

4 juli 2018 om 14:19

Daarom ben ik altijd blij met jou, jij maakt het het waard om op Twente topics te reageren

Zoals je ziet hebben we het over supporters, als in meervoud. Ik weet dat jij het onsmakelijk vindt, dat heb ik je al meerdere malen zien aangeven, maar er nog steeds een aantal van die gasten die een plaat ter grote van het Empire State Building voor hun kop hebben. En die gastjes springen er, zoals altijd, ertussen uit.

Maar wat er dan nog wel veel gebeurt is het verdedigen van gedoe omtrent die speler die voor veel meer geld bij Twente is gaan voetballen in plaats van bij Sparta. Of het feit dat Pusic nog steeds geen contract heeft. Dat zijn dingen die het heel makkelijk maken om te bashen op Twente. Het toont namelijk geen bescheidenheid aan die de club zou sieren. Alles moet op alles gezet worden om direct te promoveren, terwijl het veel beter zou zijn, zoals hierboven aangegeven is, om bij 0 te beginnen. Alle spelers eruit, doe wat met je jeugd. Ja, die is er nog niet klaar voor, maar Twente is toch groot genoeg om door te groeien daaruit? Tenminste, dat wordt mij altijd voorgehouden.

4 juli 2018 om 14:31

@waagplein

De situatie is heel simpel. Als de club niet promoveert, gaat het failliet. Niemand gaat namelijk geld gooien in een bodemloze put. De steun heeft natuurlijk een limiet en daar zit FC Twente momenteel heel dicht tegenaan.

Op 0 beginnen betekent dus een faillissement. Dat betekent een flink verlies voor de gemeente en een stadion waar nauwelijks iets gedaan mee kan worden, het bedrijfsleven zit er voor miljoenen euro's in en schuldeisers kunnen fluiten naar hun centen.

Het feit dat mensen als Pusic nog geen contract hebben is het gevolg van wanbeleid. Dan moet je bij de Rvc, Van Halst en Velderman zijn. Natuurlijk is het makkelijk 'bashen' op FC Twente. Ik heb ook nooit ontkend dat het terecht is. Echter zie ik dan wel graag goede argumenten.

Natuurlijk heb je altijd mensen met een plaat voor het hoofd, maar daar lach je toch gewoon om? Vuur met vuur bestrijden heeft dan ook geen nut. Dan zie ik liever goede argumenten om uit te leggen hoe je er over denkt.

4 juli 2018 om 14:52

Mooi gesproken, maar toch zie ik niet helemaal in waarom het niet nog verder kan worden teruggedraaid. Juist door een sterke terugdraai van de financiën kan er een fundament voor de toekomst worden gelegd.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat vooral het stadion voor de gemeente een blok aan hun been wordt. Want wat kan je in vredesnaam met een zo'n groot stadion zonder club die erin speelt. Slopen en er woonhuizen neerzetten lijkt mij het makkelijkste....

4 juli 2018 om 15:00

Klopt, maar dat kost ze nog meer. Slopen kost geld en woonhuizen bouwen kost nog veel meer. Voor je daar winst uit gaat halen, ben je zo'n 30 jaar verder. Voor de gemeente is het nu al een lastig verhaal. Zij hopen dat het bedrijfsleven en sponsoren de club er bovenop helpen zodat de gemeente het geld terugkrijgt. Of dat gaat lukken, weet ik niet.

4 juli 2018 om 15:31

@waagplein Ben het nogmaals compleet met je eens. Even door de zure appel heen. Ik begrijp heus wel dat niet alle Twente supporters denken zoals bijvoorbeeld degene die het hardste roepen hier, maar dat zijn wel degene die het voor de rest verpesten zogezegd.

Met RKC gaat het opzich wel redelijk de goede kant op. Schulden zijn zo goed als allemaal weggewerkt, en het stadion wordt dit jaar flink opgeknapt. Kwa selectie ziet het er alleen nog niet zo goed uit, maar we gaan het zien wat het wordt dit jaar.

4 juli 2018 om 15:33

@twenteov Ik begrijp dat ik jullie nu allemaal over éã©n kam scheer en ik begrijp heus wel dat er ook een heleboel supporters wel begrijpen hoe de vork in de steel zit en hoe frustrerend het kan zijn als je club op de rand van de afgrond bungelt.

Het zijn alleen wel degene die hier het hardste roepen waardoor er geen sympathie bij andere supporters wordt gekweekt. Ik waardeer jouw reacties en uitleg juist heel erg, maar het is gewoon een opstapeling van alle dingen de laatste jaren denk ik waardoor veel mensen zo over Twente denken.

4 juli 2018 om 11:46

Ach die onderzoeken kun je geen fluit mee. Zou FCT niet failliet zijn bij degradatie? Was suggestief maar het argument is wel gebruikt als pressiemiddel tegen de KNVB. Was het bericht niet dat wanneer gemeente Enschede niet bijspringt de stekker er nu uit zou gaan? Is niet gebeurt maar was een pressiemiddel voor gemeente Enschede . Die onderzoeken daar kun je beter je gat mee afvegen, dan heb je er nog wat aan. Ben verschrikkelijk Twente moe, en dat voor iemand uit Twente, maar merk wel om me heen dat dit wel voor meer personen geldt. Enschedees voetbal kent een rijke historie van financiele problematiek, daarom is de fusieclub pas in 65 opgericht...

4 juli 2018 om 12:14

Toch verwonderlijk dat jullie (als in Heracles) zoveel ouder zijn, maar toch een veel kleinere schare fans hebben opgebouwd in die periode. Komt dat omdat Heracles zich altijd heeft gefocust op Almelo in plaats een wat groter gebied?

4 juli 2018 om 14:09

FCT is ontstaan uit fusies waarbij ook Heracles ooit gevraagd is welke gelukkig voor de eer heeft bedankt. Die fusie was namelijk al ontstaan door financiële problematiek in Enschede. FCT ging idd zich op de regio richten waarbij Heracles afzijdig bleef en dus ook minder middelen had qua geld/support etc (Heracles is immers geen grote fusieclub). Daardoor voetbalde Heracles jarenlang in de eerste en FCT in de eredivisie.

4 juli 2018 om 14:11

@waagplein

Heracles speelt welgeteld zo'n 18 jaar Eredivisie sinds de oprichting, 2 seizoenen in de Tweede Divisie, 2 seizoenen in de Eerste Divisie en 42 jaar in de Eerste Divisie (jupiler League en andere benamingen).

FC Twente speelt al sinds 1965 in de Eredivisie en is voor afgelopen seizoen slechts 1x gedegradeerd. Het jaar erna promoveerden ze gelijk weer. Dat alleen al zorgt voor een enorm verschil in supportersschare.

4 juli 2018 om 14:12

Harecles,
In Enschede wordt als sinds 1885 gevoetbalt, Jan Bernhard van Heek was de naam.
In 1888 fuseerden EFC en PW tot het huidige EFC PW, Willem 2 speelt nog altijd in onze shirts en ook het nederlands elftal heeft in Enschedese Football Club Prinses Wilhelmina outfits gevoetbalt.
Kom in Enschede niet met voetbalcultuur aan zeg, Enschede gaat voetbaltechnisch veeeeeel verder terug dan Almelo.

4 juli 2018 om 15:48

Zo zeg, dus het wordt een wedstrijdje wie heeft de grootste? Who cares, geen zin in, ik had het over financiële problematiek in Enschede welke al decennia voortschrijdt.

Zolang de gemeentes er maar geen centen aan besteden. Te gek voor woorden. Er word ff op zorg bezuinigd zodat twente spelers kan kopen

Lekker opdoeken deze club.

4 juli 2018 om 11:27

Dit zal niet gebeuren.

4 juli 2018 om 11:55

Ongetwijfeld, maar zou wat meer bescheidenheid niet wat meer op z'n plaats zijn dan? Je kunt hier wel van de hoogste toren gaan lopen roepen, maar klap alsjeblieft in je handjes dat je er nog bent wanneer jullie gered worden.

4 juli 2018 om 12:04

Bescheidenheid is inderdaad wat meer op zijn plaats. Evenals het roepen dat het zonde is voor het Nederlandse voetbal om een club als Twente te verliezen. I.p.v. dat ze liever zien dat de club wordt opgedoekt? Het is een situatie waar niet één supporter of speler aandeel in heeft, waarom zou de club dan niet meer mogen bestaan?

4 juli 2018 om 14:09

Supporters hebben er zeker wel aandeel in gehad. Wanneer supporters een trainer weg willen hebben laten ze zich luidkeels horen. Alle verhalen over Munsterman waren alleen maar lastig en haalden de fans uit hun grote droom. Als de supporters beter geluisterd en kritisch nagedacht hadden, was Munsterman nooit zo ver gekomen. Maar ja, dan liever 'ich habe es nicht gewusst.'

4 juli 2018 om 14:15

@falcao

Dat is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Het 'beleid' van FC Twente werd in de tijd van Munsterman overal aangehaald als het grote voorbeeld en op slechts een enkeling na had niemand vraagtekens.

Om dus nu te zeggen dat men destijds beter na had moeten denken, is dus veel te makkelijk. De complimenten kwamen namelijk niet alleen uit Tukkerland, maar uit elk hoekje en gaatje van Nederland. Niemand was op de hoogte van de puinhoop die gecreeerd werd.

Nu is alles boven tafel en dan is een conclusie trekken heel makkelijk. Het is natuurlijk ook vrij bijzonder hoelang Munsterman de financiele puinhoop verborgen heeft kunnen houden. Normaal lekt er altijd wel iets, maar dat was deze keer niet het geval.

Over het gedoe met trainers; dat gebeurt bij letterlijk elke club. Zie bijvoorbeeld Ten Hag bij Ajax en hij zit er pas een half jaar en zo zijn er nog genoeg voorbeelden van clubs. Echter is het bij FC Twente niet ideaal omdat ze in de financiele problemen zitten.

4 juli 2018 om 15:02

Er waren genoeg vraagtekens van mensen met gezond economisch verstand. Maar veel sportmedia ontbeert dit blijkbaar. En Derksen wel helemaal, die Munsterman mede salonfähig maakte.

4 juli 2018 om 15:50

Maar die vraagtekens werden pas openbaar gemaakt toen de beerput openging. Toen waren er ineens honderden mensen die hun twijfels hadden. Dan is het natuurlijk niet meer zo moeilijk om conclusies te trekken. Feit is gewoon dat je niet kunt oordelen als de jaarrekeningen niet juist zijn.

4 juli 2018 om 16:26

Veel mensen die vanuit Wegener met Munsterman gewerkt hadden, hebben al geruime tijd aan de bel getrokken. De journalisten economie en sport van de Tubantia bijvoorbeeld hebben vaak genoeg gewaarschuwd. Maar dat werd door de fans dikwijls afgedaan als jaloezie of rancune. Niet voor niets is Johan Plageman vroegtijdig opgestapt.

4 juli 2018 om 18:23

@falcao; Dit gebeurde allemaal in de tijd dat er al de nodige twijfel was ontstaan en het voor Munsterman niet meer te houden was dat de beerput open zou gaan. Niet in de tijd zoals Sirius aangeeft, dat het allemaal nog rooskleurig leek te gaan. Hoe makkelijk is het om nu te roepen dat de supporters dit allemaal allang door hadden moeten hebben. Denk eens na man, en steek niet je kop in het zand. In de tijd van Munsterman werden spelers elk seizoen nog voor miljoenen verkocht, moeten de supporters dan bij zichzelf gaan nadenken of het wel uit kan dat we zelf ook eens een speler van een paar miljoen kochten? of dat het er een ring bij op het stadion werd gebouwd. Dat zijn toch zaken waar je, zo lang er niets gebeurd, helemaal geen inzicht in krijgt. Net zoals bij iedere andere club op dit moment totaal geen inzage is, hoe alles wordt gefinancierd. Zo lang het allemaal klopt, en goed gaat, hoor je er niemand over.

5 juli 2018 om 09:08

Bedrijven en clubs die te snel groeien daar is 10 van de 10 keer wat aan de knikker. Of je moet de lotto gewonnen hebben of een uitvinding gedaan hebben. In reguliere business is dergelijke groei onmogelijk.

5 juli 2018 om 10:05

Daar ga je al, een voetbalclub is geen reguliere business. Kijk naar een AS Monaco die door beetje wijsheid en een beetje geluk, spelers aan heeft getrokken die zich stormachtig hebben ontwikkeld en voor tientallen miljoenen zijn doorverkocht. Bij FC Twente was het in een mindere mate hetzelfde aan de hand. Alles wat Twente aantrok bleek goud te zijn en ze gingen achter elkaar de deur uit van rond de 10 miljoen en enkelen er zelfs dik over. En dit alles gebeurde eigenlijk pas nadat Twente al de groei had ingezet met betrekking tot het stadion. Het leek in die tijd dus écht wel goed te gaan met Twente. Maar wellicht ligt er voor jou een grote toekomst voor je, aangezien jij dit allemaal hebt aan zien komen. Chapeau!

Zorg voor een team met 25 zo goedkoop mogelijke spelers. Doel moet niet zijn promoveren, maar bezuinigen. Verkoop iedere speler die een paar ton op kan leveren.

En ja, dan speel je voor de onderste plaatsen in de Keuken Kampioen divisie. Maar goed, met deze financiële situatie hoor je daar ook.

Geen enkele club is te groot om om te vallen! Hoogmoed, dat komt voor de val.

Jammer dat het zo gelopen is
Helaas moet de gemeente weer bij springen met gemeenschapsgeld
Dat daar nog geen besluit is genomen dat is terecht
Zitten veel ogen en haken aan
Als het gebeurd zijn de problemen niet mee opgelost dus de beslissing moet wel overwogen worden en dat kost eenmaal tijd
Twee voor twaalf of niet

Als Twente zoveel supporters en sponsoren heeft waarom aankloppen bij de gemeente om nog meer gemeenschapsgeld? Bij Blokker komen heden ten dagen nog steeds veel klanten maar staan toch op omvallen en ook die kunnen niet aankloppen bij de gemeentes waar ze zitten. Wanbeleid moet je niet kunstmatig in stand willen houden.

4 juli 2018 om 14:21

En hier ligt nu net het probleem. Jij beweert dat de supporters de ernst van de situatie niet in zien, maar gezien jouw betoog snap jij de ernst van de situatie niet. Als de club de luxe had dat te doen, hadden ze dat natuurlijk gedaan. Het probleem is dat de club niet kan overleven in de Jupiler League over een langere periode. Je vergeet dat ze een flinke schuld hebben en die zal afgelost moeten worden. Ze Moeten dus promoveren, anders is de club sowieso failliet.

4 juli 2018 om 14:43

Als dat echt zo is kan je het licht beter nu al uit doen. Ik denk (en oke dat is op basis van aanamens) dat dit niet noodzakelijk is. De krachten achter Twente moeten te mobiliseren zijn in een zeg even 10-jaren plan. Over 10 jaar terug in middenmoot Eredivisie. Niets meer niets minder. Ik snap heel goed dat er bij Twente veel geld in vasten lasten zit, zowel kapitaal als stadion. Maar niets is onmogelijk als de gedachte 'wij zijn de nr 4 van NL' maar even achterwegen wordt gelaten. Je personele organisatie + spelersbudget is nog onrealistisch hoog. Misschien moet je directie/bestuur even op bezoek bij Willem II, NAC, Sparta, RKC, Cambuur etc om te weten wat het is om met beperkte middelen te werken.

4 juli 2018 om 14:56

Maar dat spelersbudget is slechts een heel klein probleem vergeleken met de rest. Ze hebben een flinke schuld en daar is nog 10 miljoen euro bijgekomen door de naheffing en de zaakwaarnemer van Corona. Daar kun je alle plannen op losgooien, maar voor een club in de Jupiler League is dat een onmogelijke opgave. De krachten achter FC Twente gaan natuurlijk niet investeren in een bodemloze put.

Je kunt wel aankloppen bij Willem II, Nac, Sparta, Rkc, Cambuur enzovoort, maar zij hebben geen schuld van zo'n 55 miljoen euro (daar zit de hypotheek overigens wel bij). De situatie is gewoon heel erg moeilijk te overzien op dit moment. Totdat FC Twente een officieel statement doet, blijft het afwachten wat er gaat gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren