Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vier redenen achter besluit van Van Basten om in de zomer weg te gaan’

Laatste update:

SC Heerenveen maakte woensdag officieel bekend dat Marco van Basten na dit seizoen niet doorgaat als trainer. Zijn tweejarige contract loopt in de zomer ten einde en hij heeft besloten niet bij te tekenen, omdat hij ‘het goede gevoel’ mist. Voetbal International weet dat enkele zaken Van Basten dwarszitten, dit seizoen. Mede daardoor zou de oud-topspits tot zijn besluit zijn gekomen.

/

Volgens het weekblad was Van Basten niet zo blij dat Magnus Wolff Eikrem verkocht werd aan Cardiff City, vindt hij de invloed die Riemer van der Velde en Foppe de Haan hebben op Hans Vonk te groot en heeft hij geconcludeerd dat er financieel weinig mogelijk blijft in het Abe Lenstra Stadion. Bovendien acht hij de kans reëel dat Alfred Finnbogason en Hakim Ziyech in de zomer weggaan uit het Friese haagje.

Zijn zaakwaarnemer Perry Overeem wil geen details noemen, maar geeft aan dat Van Basten veel tijd nodig had om ja te zeggen tegen sc Heerenveen. “En duidelijk niet zonder reden. Waarom hij dat gevoel heeft gekregen mogen jullie zelf invullen. Maar het ontwikkelt zich natuurlijk wel door allerlei processen en omstandigheden. Het is wel prettig om te kunnen zeggen dat Marco dit besluit niet heeft genomen omdat hij al een andere club heeft”, aldus Overeem.

Denk jij dat Marco van Basten volgend seizoen een andere club traint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begrijpelijke beslissing van Van Basten lijkt me. De club loopt op dit moment niet erg lekker en me het oog op de toekomst lijkt me ook weinig mogelijk.

29 januari 2014 om 15:57

inderdaad, geen eer te behalen bij Heereveen momenteel

ik had al veel eerder verwacht dat hij zou gaan, Koeman bij Utrecht had precies hetzelfde probleem, alle bepalende spelers vertrokken en er waren geen mogelijkheden...

bij zijn aanstelling werden Narsingh, Assaidi en Dost verkocht, en geen goede vervanger terug gehaald..alleen Finbogasson is een goede aankoop gebleken, maar ook die cijfers die hij in Belgie haalde waren geen garantie voor succes

financieel zijn er veel te weinig mogelijkheden, erg jammer want heereveen speelt altijd mooi aanvallend voetbal, wat ook goed bij de trainer v basten past

29 januari 2014 om 16:04

@tinuske80
Leuk wat je zegt als laatste over het mooi aanvallende voetbal.
Dat is nou net datgene dat we missen onder van Basten.

Het is trouwens bij Heerenveen altijd al zo geweest dat de beste spelers verkocht werden. Vervolgens worden dan weer onbekende namen binnengehaald die zich kunnen laten zien en ontwikkelen. Enkel zijn er afgelopen jaar wat minder spelers aangetrokken, wat logisch is aangezien er jeugdspelers klaar stonden.

29 januari 2014 om 16:19

Dan zal het aan het materiaal liggen, bij ajax probeerde bij ook altijd aanvallend te spelen, en bij oranje ook en dat deed hij op het EK 2008 heel erg goed (de rest was het niveau wel slecht)

hij heeft nu helaas het materiaal niet om echt aanvallend te gaan spelen

ben het wel met je eens dat ze altijd onbekende namen haalden en het vaak voor elkaar kregen om er hele goede spelers van te maken

maar als je als trainer binnen komt, en je drie beste spelers vertrekken voor best veel geld, vind ik dat je wel een deel van dat bedrag zou moeten kunnen besteden

ik hoop ook dat heereveen in het linkerrijtje blijft voetballen de komende jaren

29 januari 2014 om 16:19

Inderdaad, toen hij trainer werd was de tijd dat de complete voorhoede (aissaidi, Dost, Narsingh) was vertrokken samen met nog enkele spelers meer. Toen was Heerenveen ook eerst zoekende, maar daarna werd het toch weer een degelijk team. Heerenveen weet altijd wel weer nieuwe spelers te krijgen die wat toevoegen, daar ligt de uitdaging voor Van Basten om iets te bouwen. Maar ik kan begrijpen dat het best frustrerend is als trainer om elk jaar te zien dat je net opgebouwde team weer uit elkaar wordt getrokken en je opnieuw kan beginnen.

29 januari 2014 om 16:38

dan vergeet ik gewoon Viktor Elm en Daryl Janmaat...dan heb je echt 5, zeker voor heereveen begrippen, topspelers verloren

dat was dus bij utrecht met wolfswinkel,strootman,mertens, vorm, silberbauer en tim cornelisse

29 januari 2014 om 20:52

Toch is het bijzonder dat je juist het aanvallende voetbal aanhaalt. Daar stond Heerenveen altijd bekend om. Van Basten maakte er een saaie counterploeg van. Dan kun je de schuld bij de clubleiding leggen, maar je kunt ook naar Van Basten zelf kijken.

Hij lijkt altijd vanuit de verdediging te denken. Hij klaagt nu over het gemis van Eikrem, maar verkoos altijd de verdedigend ingestelde De Roon en Van den Berg boven rasvoetballer Eikrem.

Tegen Feyenoord was hij te bang om Ziyech in te zetten en tegen Cambuur haalde hij de sterkste verdediger uit de basis voor domme kracht Zomer. De spelers gaven aan dat ze tegen Cambuur, met een begroting die 5 keer in die van Heerenveen past, compact moesten staan en afwachten op een counterkans. Dát is in mijn ogen laf voetbal. Niet Heerenveen-waardig.

Hij is een uiterst correcte man in de pers, een goed uithangbord. De wijze waarop hij zijn team laat spelen is echter teleurstellend. Daarom ben ik ook niet rouwig om zijn vertrek.

Kan het goed begrijpen vanuit zijn positie.

Er is en blijft niet veel mogelijk in Heerenveen om aan een mooi team te bouwen. Spelers als Ziyech en Finbogasson zullen inderdaad wel snel vertrekken en de opvolgers staan nou ook niet zo 1,2,3 klaar. Denk dat die buitenspeler met de moeilijke naam wel weer een pareltje is en misschien Uth vanaf volgend seizoen in de spitspositie, maar de rest is niet van al te hoog niveau

Vind het alleen wel raar als het waar is wat hier beweerd wordt rond Eikrem dan, aangezien van Basten nou ook niet echt liet blijken dat hij die nodig had, als je dan voor leuk bedrag zo'n speler kan verkopen moet je dat als club die de centjes nodig heeft zeker doen.

Misschien vanaf volgend seizoen Foppe weer aan het roer?

29 januari 2014 om 16:26

Bilal is toch niet zon moeilijke naam? blijft jammer dat hij gaat, als hij was gebleven had Ziyech ook wel bijgetekend.

29 januari 2014 om 16:31

Haha de voornaam valt inderdaad nog wel mee

29 januari 2014 om 21:35

Daarom gewoon Bilal noemen en de rest vergeten, veel te moeilijk haha

Haha, niet blij dat Eikrem verkocht werd? En wie zat er bij Heerenveen altijd op het bankje omdat Joey van den Berg altijd moest spelen? Juist! Eikrem.

Matige selectie, hij heeft er het maximale uitgehaald... De sterkhouders verdwijnen deze zomer net als 2 jaar geleden: dost, narsingh en assaidi deden...

Voor dat van Basten tekende wist hij dat iedere zomer zijn beste spelers zouden vertrekken, dat is namelijk al zolang als dat de club bestaat. Dus nu moet hij niet doen alsof dat iets nieuws is.

29 januari 2014 om 15:51

Van Basten kennende wilt ie natuurlijk alleen maar spelers gaan kopen & verkopen wat ie zelf wilt dus lijkt me beter dat ie gewoon inderdaad weggaat.

29 januari 2014 om 18:20

Ik ben er op zich niet rouwig dat ie vertrekt. de enige spelers het hele elftal draait op ziyech en finny. voor de rest heb ik niet echt het idee dat er spelers echt beter zijn geworden. Plus, van basten speelde met te veel aanvallende middenvelders waardoor de verdediging te veel belast werd. hierdoor kreeg je gewoon te veel tegen goals tegen.
Ik hoop dat ze art langeler, been of pastoor naar heerenveen halen. verbeek word niks aangezien hij nog een contract voor 2 jaar heeft.

Een verstandig besluit. Er is werkelijk geen eer te behalen in Heerenveen met de middelen die er zijn. Zeker volgend jaar als de toppers ook nog weggaan

29 januari 2014 om 15:51

@wazza

Uit de mond van een Feyenoordsupporter is dat dan wel weer raar om te horen moet ik zeggen. Koeman stapte ook in bij een Feyenoord zonder mogelijkheden en budget, heeft daar toch behoorlijke eer aan behaald.

29 januari 2014 om 15:56

Maar dan praat je natuurlijk wel over een echte club! Friezen zijn nou eenmaal moeilijk en stugge mensen met een rare taal. Ten twee stapte Koeman in bij Feyenoord met wel degelijk mogelijkheden, alleen geen budget.

29 januari 2014 om 15:57

Ja oke....maar Koeman heeft het geluk dat Feyenoord een goede jeugdopleiding heeft.
Kan je van heerenveen niet zeggen.

29 januari 2014 om 16:08

Heerenveen heeft ook één van de beste jeugdopleidingen van Nederland, iedereen zei vorig jaar ook dat Heerenveen het zo moeilijk zou krijgen zonder Djuricic, maar daar kwam dus weer ziyech boor in de plaats.

29 januari 2014 om 16:33

@sloper: überhaupt wel eens in Friesland/bij Heerenveen geweest? Stug en nuchter ok, moeilijke mensen kom je veel meer tegen in de Randstad hoor. En wat die rare taal betreft spreekt iedereen gewoon Nederlands dat beter te verstaan is dan Limburgs of Brabants en ze spugen tenminste niet in je gezicht als ze de (natte) T uitspreken. Eens temeer een subjectieve constatering op basis van vooroordelen. Bovendien is de jeugdopleiding van Heerenveen prima hoor, loopt veel talent rond dat regelmatig doorbreekt. De jeugdteams draaien bovenin mee en jong Heerenveen werd vorig jaar met twee vingers in de neus kampioen in een competitie met jong Ajax, Feyenoord en PSV.

29 januari 2014 om 18:38

@faberge
"eens temeer een subjectieve constatering op basis van vooroordelen" ?????

Als hier iemand zijn bericht besmeurt met vooroordelen, dan jij wel.
De manier waarop jij die spuit over de Randstad en met name de zuidelijke provincies heeft verdacht veel weg van incestueus dorpsidiotisme....

Afin, voor je pleit in ieder geval jouw keuze van de nickname.
Je bent inderdaad een ei...

29 januari 2014 om 21:07

@oleguapa
Faberge komt met vooroordelen, net als Sloper31 met simplistische vooroordelen over Friezen komt. Nog een paar: alle Amerikanen lijden aan obesitas en alle moslims zijn terroristen. Oh ja, en alle Rotterdammers zijn domme havenarbeiders die steevast "hij heb" en "ik hebt" zeggen. Je opmerking 'incestueus dorpsidiotisme' klinkt leuk en maakt je vast trots, maar het tekent eerder je eigen bekrompen geest.

29 januari 2014 om 21:53

@frisianreds

Is er een reden waarom je jouw desolate geestestoestand op mij probeert te projecteren?
Voortkomend uit een laag zelfbeeld wat je daarmee probeert te onderdrukken, misschien?
Of voel je je persoonlijk aangesproken met die vergelijking?

29 januari 2014 om 22:30

Precie zoals ik al eerder zei. Friezen praten raar.

30 januari 2014 om 00:12

@oleguapa

Ook al amateurpsycholoog. Je lijkt je hier superieur ten opzichte van anderen te voelen. Misschien moet ik de woordenwisseling, discussie kun je het moeilijk noemen, maar met je staken. Medelijden met bekrompen personen zoals jij is meer op z'n plaats.

30 januari 2014 om 11:54

Ach jongen, ik heb best bewondering voor Friesland.
Ze hebben daar aardig stamboekvee rondlopen.

Alleen jammer dat jij als een soort representant daarvan hier wat op VZ meent te moeten loeien...

29 januari 2014 om 15:57

Hier ben ik het niet mee eens, het is algemeen bekend dat als er toppers bij Heerenveen weggaan er in de jeugd altijd wel weer nieuwe klaarstaan, kijk naar Sinkgraven bijvoorbeeld, ook heeft Heerenveen, goede scouts die voor weinig geld weer een topper binnenhalen, kijk naar Djuricic, Pranjic, en Finnbogason zelf.

Welke trainers kunnen het stokje volgend jaar overnemen? Terugkeer van Foppe? Adriaanse? Been? Brandts?

29 januari 2014 om 16:09

Pastoor (vrij, oud-speler), Verbeek(bij degradatie met Nurnberg), Allbäck (oud-speler, assistent-bondscoach bij Zweden). Dat zijn eerder de namen. Been en Adriaanse lijken me wat te duur, en Brandts lijkt me niet het type dat we zoeken.

Zyiech gaat dus komende zomer weg, aagezien hij verlenging hing aan het aanblijven van Marco. Beniewd waar hij gaat belanden, denk dat hij bij AZ de vervanger van Martens zou kunnen worden.

29 januari 2014 om 16:02

Misschien alex pastoor met zijn verleden bij Heerenveen. Ik hoop zelf op Verbeek maar die zit net in Duitsland.

29 januari 2014 om 20:03

Hij heeft het over ziyech en opeens begin je over pastoor..

29 januari 2014 om 20:26

Hij wilde inderdaad de verlenging afwachten, maar zei daar niet bij met wat voor reden. Wilde hij alleen bijtekenen wanneer van Basten bleef? Of alleen maar wanneer van Basten vertrok? Is nog even afwachten dus, maar ik hoop op her laatste.

Hoop dat Ziyech naar Twente komt als vervanger van Tadic. Wordt een goudhaantje, voor 3 miljoen kopen en voor 13 miljoen verkopen

Hij heeft door een eenzijdige optie van Heerenveen een contract tot 2015 dus +/- 3 miljoen.
Hem een contract voor 5 jaar geven en over 3 jaar weet ik zeker dat die dan met ene nog 2 jarig contract 13 miljoen op kan leveren + het belangrijkste is dat wij Twentesupporters er 3 jaar lang van kunnen genieten

29 januari 2014 om 15:59

Twente heeft Mokthar toch al voor die plek?

Jammer, heeft veel talenten de kans geven zich te ontwikkelen

Zeer verstandig keus. Nu het maximale uitgehaald. Op naar de volgende uitdaging

Ik hoop wel dat van Basten een mogelijkheid gaat krijgen om aan de slag te gaan bij een topclub in Engeland, Spanje of Italie.

29 januari 2014 om 19:35

laat van basten zich eerst maar eens in nederland bewijzen hij heeft nog vrij weinig gepresteerd als trainer je kan dan wel een wereldspits geweest zijn dat betekend nog niet dat je ook een wereldtrainer bent dus england spanje of italie is hij in mijn ogen nog niet aan toe

Op zich klopt het dat er bij ons weinig mogelijk zal zijn. De komende jaren moet er alleen maar verder bezuinigd worden, dus de sterkhouders gaan weg als ze poen op kunnen leveren. Dat Eikrem vertrok was een enorme aderlating voor het elftal, alleen was van Basten degene die vond dat Eikrem op de bank moest omdat Eikrem en Ziyech samen zogenaamd niet mogelijk was.
Stukje over Riemer en Foppe klopt natuurlijk ook als een bus. Met name Riemer zal de club niet loslaten tot hij er niet meer is. Het is lastig om daarmee om te gaan, dat geloof ik best.

Van Basten heeft hetzelfde probleem als Koeman bij Feyenoord; te weinig financiële mogelijkheden en een selectie die tekort komt om echt stappen te maken, en waarvan de beste spelers, zoals Finnbogasson en Pelle, niet onwelwillend tegenover een vertrek staan. Dan kun je inderdaad beter de eer aan jezelf houden. Hoop dat Koeman hetzelfde doet.

29 januari 2014 om 16:08

Er is een verschil. Feyenoord maakt stappen vooruit waar momenteel nog weinig van te merken is. Het budget bij Feyenoord groeit niet (hard), maar krimpt ook niet. Bij Heerenveen moet echt bezuinigd worden. Daar gaat de trainer de gevolgen van merken.

Bij Feyenoord is het budget volgens mij stabiel, terwijl bij Heerenveen het budget omlaag gaat.

29 januari 2014 om 16:38

Dat is toch precies wat ik zeg?

Dus dat betekent dat Ziyech niet gaat bijtekenen? Hij wilde dat van Basten bleef als eis om bij te tekenen toch? Hoop dat 'ie wel in Nederland blijft. Zie hem het liefst bij Ajax als vervanger voor Erikssen (Duarte.. Tjah) of bij Vitesse voor als Labyad vertrekt.

van Basten wordt hoofd opleidingen bij AC Milan...let OP !

29 januari 2014 om 16:10

Haha onzin, die functie past niet bij Van Basten.

29 januari 2014 om 16:13

we'll see

29 januari 2014 om 16:44

Dat geloof ik ook niet zo, maar ik had een co-trainersschap met Seedorf wel een kans willen zien krijgen, of Van Basten als technisch directeur daar met een adviserende rol.

Feyenoord kan hier voordeel bij hebben. Van Basten is een Nederlandse trainer, grote naam, ontwikkelt zich als trainer goed de afgelopen jaren en kan wellicht spelers als Van Anholt (vervanger Janmaat) en Ziyech meenemen (aanvulling op het middenveld/ter vervanging van Immers). Ook weet hij altijd ervoor te zorgen dat er minimaal één makkelijk scorende aanvaller is. Dit kan handig zijn bij het vertrek van Pelle. Finnbogason had bijvoorbeeld ook een slecht moyenne voor een spits, maar mede door Van Basten is het nu een van de makkelijkst scorende spitsen in de Eredivisie.

De andere namen die genoemd werden (adriaanse, Van Gaal en Advocaat) lijken mij niet haalbaar (advocaat en Van Gaal, beide al aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in Nederlandse clubs, Advocaat had daarna wel nog ingestemd met AZ, maar meer door zijn band met de club) of geschikt (adriaanse heeft bij zijn vorige clubs weinig tot niks gepresteerd en ''is er al een tijdje uit''.

Feyenoord zocht volgens mij een (liefst Nederlandse) trainer en had geen budget om een trainer los te weken bij een andere club. Het moest dus een clubloze trainer zijn. Andere opties zijn dan Rijkaard, Jol, Pastoor, Ten Cate of Koster volgens mij.. Nederlandse trainers die het nog niet denderend doen en wellicht ontslagen worden zijn Van der Brom, Been, Verbeek, Van Marwijk en Meulensteen.. Ook Moniz en Rutten zijn er nog.

Ook van die lijst zullen enkele trainers weer afvallen. Been zie ik niet terugkeren zolang Van Geel werkzaam is in Rotterdam, Ten Cate is volgens mij echt gestopt, Rijkaard.. Tsja, zal denk niet komen. Moniz en Meulensteen zijn, eigenlijk net als Rutten, vooral erg goede assistent trainers. Al met al vind ik Van Basten bij de betere en haalbare kandidaten horen. In mijn ogen is hij daarom zeker een goede optie voor Feyenoord, wanneer Koeman niet verlengt.

29 januari 2014 om 16:14

Waarom altijd zo ingewikkelt doen.. gewoon Van Gastel hoofdtrainer maken met een Boskamp als ervaren assistent. Echte clubmensen die bovendien de jeugd als geen ander kennen.

Ik hoef geen Van Basten hier te zien rondlopen... matige trainer, een tactisch onbenul (vraag het de Heerenveen supporters). Nee dank je..

29 januari 2014 om 16:26

Jullie waren in het begin ook zeer teleurgesteld en sceptisch over de aanstelling van Ronald Koeman en meerdere gerespecteerde Feyenoorders noemen hem bijna wekelijks een tactische onbenul, maar uiteindelijk haalt hij jaarlijks wel het maximale uit Feyenoord..

Boskamp heeft trouwens al vaak aangegeven niks meer te zien in een rol op het trainingsveld en Van Gastel vond men, volgens de media, nog te onervaren. Daarbij doet Van Gastel volgens mij al redelijk veel en is hij het 100 eens met de manier waarop Feyenoord door hem, Koeman en Van Bronckhorst geleid wordt. Die frisse wind waar ik veel Feyenoord supporters naar hoor snakken zal er dan ook niet echt komen...

En voor de duidelijkheid ik geef alleen aan dat Van Basten een goede kandidaat zou kunnen zijn naar mijn mening, niet dat hij de gedoodverfde toekomstige trainer van Feyenoord moet zijn en Feyenoord dom is als zij het niet doen. Van Basten heeft namelijk ook minpunten, net als elke trainer die bij Feyenoord terecht zal komen. Het is alleen zoeken naar een trainer met minpunten die het minst tot uiting zullen komen bij Feyenoord of het best aangevuld zullen worden door de technische staf.

Met Van Gastel en Van Bronckhorst hoeft Feyenoord bijvoorbeeld geen trainer wiens sterkste punt veldtraining is. Meulensteen, Moniz, Ten Cate, Rutten en Koster vallen wat mij betreft dan al af.

Het moet een beschikbare trainer zijn en hierdoor vallen Van Gaal, Advocaat, Van Marwijk, Verbeek, Been en Van der Brom af.

Dan blijven namen als Gullit, Pastoor, Jol, Rijkaard, Van Basten en Adriaanse over.

Gullit heeft meerdere keren laten zien niet geschikt te zijn voor de functie van hoofdtrainer. Adriaanse faalde bij zijn laatste clubs en is al een tijdje clubloos, ook niet voor niets. Pastoor heeft het even goed gedaan bij Excelsior en Nec, maar als hij voor de groep komt te staan zal dit ook een teleurstelling zijn voor de spelers. Rijkaard en Jol zullen redelijk dure trainers zijn en eerder geneigd zijn voor een club te kiezen in een sterkere competitie of een club die meer salaris biedt.

Dan blijft Van Basten over. Iemand die ervaring heeft opgedaan als bondscoach, als clubtrainer de grootste beginnersfouten heeft gemaakt bij Ajax, zich een periode teruggetrokken heeft om daarover na te denken en zich bij Heerenveen ondanks het vertrek van de beste spelers en de minimale financiële middelen uitstekend staande weet te houden. Ook passen de kwaliteiten van Van Gastel en Van Bronckhorst perfect bij Van Basten's minpunt(en) op tactisch gebied.

29 januari 2014 om 16:38

Muah ja ik was sceptisch mbt Koeman en ben het nu nog. Het eerste jaar was fantastisch maar imo met dank aan Guidetti en een opgeleefde El Ahmadi.. vorig jaar en dit jaar is het echter voetballend dramatisch. En als je als trainer zijnde een Immers op 10 zet (terwijl je toptalenten Sleegers, Karsdorp, Achahbar of Vilhena er ook kan neerzetten) snap je er weinig van.. nee ik heb Koeman nog steeds niet hoog zitten als trainer en ben blij als hij weg is.

Ernaast is Koeman vrij dictatoriaal... ga nu niet denken dat als Gio of Van Gastel trainer zouden zijn zij op dezelfde voet als Koeman zouden doorgaan..

Het is heel begrijpelijk dat hij weg gaat bij Heerenveen.
Toen hij er kwam was het een leuke ploeg met veel potentie.
Maar na het verkoop van je beste spelers, blijft er niet veel over.
Dan heb je nog hoop omdat er weer wat leuke en goede spelers bij zitten en dan moet je aan horen dat deze met alle waarschijnlijkheid ook weg zullen zijn aan het einde van het seizoen. Daar wordt je als trainer niet blij van.

29 januari 2014 om 16:27

Fout. Toen Van Basten kwam stond er een onervaren, kwalitatief matige selectie. Eerst verdiepen, dan reageren.

Jaja, Eikrem en de invloed van Riemer en Foppe, financiën bla bla bla.......

Daarom zat Eikrem alleen maar op de bank zeker? En moet ik hieruit concluderen dat Van Basten duidelijk niet achter de komst van Lurling staat? We zullen zien of Lurling zaterdagavond in de basis staat. Financieel niks mogelijk? Dat was bekend bij de heer Van Basten.

Ik wordt hier moe van. Een week of twee geleden waren er nog een paar hobbels. Nu is het "goede gevoel" weg. Het "goede gevoel" van een gevulde bankrekening misschien???

29 januari 2014 om 16:20

Dat Eikrem niet in de basis staat zegt helemaal niks. Ten eerste zijn de reservespelers ontzettend belangrijk om de basisspelers scherpt te houden en zodat Heerenveen bij schorsingen, blessures en vormverlies bij spelers ergens op terug kan vallen. Ook zegt het niks dat Eikrem nu nog geen basis stond, want hij zat er pas een paar maanden en voor hetzelfde geldt had Van Basten grote plannen met hem in de tweede seizoenshelft.

Voor een trainer is het daarnaast niet prettig werken als Hans Vonk op papier technisch directeur is, maar achter de schermen eigenlijk op die stoel zit met nog twee anderen. Dan zijn eigenlijk 4 mensen met het selectiebeleid bezig, waarvan twee zich kunnen verschuilen achter Vonk en vanwege hun verleden bij Heerenveen altijd een conflict zullen winnen van ''een buitenstaander''. Zoals Johan Cruijff eigenlijk van niemand kan verliezen bij Ajax.

Of Van Basten blij is met Lurling? Ik weet het niet, maar ik kan het begrijpen dat je niet blij ben met een oude buitenspeler die een reserverol niet kan accepteren, terwijl hij eigenlijk niet goed genoeg meer is voor de basis...

Van Basten neerzetten als iemand die voor het geld naar Heerenveen gaat klopt ook echt he-le-maal niet. Dat weet jij ook. Met zijn naam had hij zo naar weet ik het wat voor een land gekund om net zoals Maradona ordinair te cashen en te teren op zijn naam! Hij heeft zich ingespannen voor jouw club, terwijl hij wist dat de beste spelers gingen vertrekken en daar niks voor terugkwam! Wat een ondankbaarheid richting iemand die jullie club goed heeft gedaan.

29 januari 2014 om 16:52

Jij mag het ondankbaar vinden. Ik denk daar anders over.

Eikrem is één zo niet twee klassen beter dan Van den Berg. Die had gewoon moeten spelen, simpel zat. Is ook direct voor de basis gehaald trouwens. Sowieso heeft Van Basten bepaalde voorkeuren(zoals Rajiv Vanlaparra).

Het verhaal Vonk kan ik enigzins inkomen. Ik kan als buitenstaander niet oordelen over hoe groot de invloed van Riemer en Foppe is. Maar ik vermoed groot. Kan het aantrekken van Lurling hier niet afgezonderd van zien, al ben ik er best blij mee trouwens.

Een paar weken geleden waren het nog wat hobbeltjes. Nu is het goede gevoel weg. Dat kan niet alleen met bovenstaande te maken hebben. Geld is misschien wat kort door de bocht moet ik erkennen. Wellicht een andere aantrekkelijkere uitdaging? Dat hij zich ingespannen heeft voor de club is helemaal waar, maar ook niet meer dan normaal natuurlijk!

Ik wens hem oprecht het allerbeste toe en hoop op wat moois voor hem. Persoonlijk vind ik dit wel het beste, sorry.

29 januari 2014 om 17:11

Eikrem had ook de voorkeur van Van Basten als ik mij dat goed herinneren, maar later bleek een middenveld met Ziyech en Eikrem te aanvallend. Het kwam erop neer dat een meer verdedigende speler nodig was om de verdediging te ondersteunen.

Verder is VI aan het gissen en in sommige redenen kan ik wel inkomen. Lurling kan ik niet helemaal plaatsen trouwens, maar al met al zullen het denk wel dit soort zaken zijn; financieel moet Heerenveen bezuinigen, terwijl Van Basten dat in het begin ook te horen kreeg en sindsdien voor miljoenen verkocht is zonder hiervoor echt spelers terug te krijgen... Dan valt het hard op je dak als er vervolgens nog meer bezuinigd moet worden en je, in plaats van iets op te bouwen bij Heerenveen, de schade moet zien te beperken.

Ook is Heerenveen sinds de komst van Van Basten op bestuurlijk niveau een chaos, tenminste.. Dat is te hard gezegd misschien, want ik weet niet hoe het daar echt zit, maar dat beeld word in de media geschetst. Veel wisselingen, vriendjespolitiek, mensen die op de achtergrond de touwtjes in handen willen hebben etc.. Als het zo is als in de media geschetst wordt snap ik dat het geen prettig gevoel geeft..

Verder verwacht ik niet dat het vertrek van Eikrem of de komst van Lurling een grote invloed heeft gehad, misschien meer de manier waarop die transfers gegaan zijn (misschien zonder medeweten of toestemming van Van Basten of zo).

29 januari 2014 om 16:39

Cash zal Van Basten genoeg hebben. Deze man is "loaded" en hoeft zijn bankrekening niet meer te bullen. Als hi jdat had gewild was hij in eerste instantie nooit naar Heerenbeen gekomen.
De naam Van Basten heeft er voor gezorgd dat Unive het sponsorschap heeft verlengd en dat Finnbogasson zijn waarde met veelvoud vermeerderd is. Tevens heeft hij jonge spelers betet gemaakt . Dat Eikrem geen constante basisspeler was, zegt toch niets over het feit of hij hem wel of niet kwijt wil? Spelers 12 t/m 18 zijn ook ontzettend belangrijk om een constant seizoen te draaien.
Ik kan er heel goed ikomen dat als hij volgend seizoen de Ziyech en Finnbogasson gaat zien vertrekken en daar niemand voor terugziet, hij er genoeg van heeft. Dat een club als Heerenveen de beste spelers moet verkopen is een feit, maar je moet er wel iets voor terug kunnen halen

29 januari 2014 om 18:31

Hou jezelf niet voor de gek. Marco ontvangt 600.000 per jaar. Een vrij riant salaris voor een dergelijke positie bij een club met een dergelijke status. Voor minder doet hij het ook echt niet.

29 januari 2014 om 23:29

Dus jij denkt dat Marco van Basten niet meer dan 600.000 euro per jaar zou kunnen verdienen?? Ik durf te wedden dat hij destijds bij Ajax, minimaal een miljoen verdiende en daar is hij zelf opgestapt. Deed ie ook voor het geld zeker??

Aangezien Advocaat waarschijnlijk niet gaat verlengen bij AZ. Zou Van Basten een goede optie zijn

Van Basten zou bij Feyenoord ook weer te maken krijgen met elftal dat helemaal moet worden opgebouwd. Hoewel hij dat goed gedaan heeft bij Hveen denk ik dat hij nu naar een club wil waar al een beter elftal staat. In NL alleen Ajax als de Boer naar Barca zou gaan. In het buitenland Milan maar daar zit Seedorf net. Ik vind hem wel een type om naar de VS te gaan net als Klinsman

Ik denk dat Advocaat wel gaat verlengen maar anders zou AZ hele goede optie zijn. Scheelt weer wat kilometers. Twee jaar AZ en dan komt er wel weer ergens een plaatsje vrij.

Bullshit redenen. Als Van Basten Eikrem wilde houden, had hij hem maar op moeten stellen.

Overigens moeten mensen hier wel even het verschil tussen Van Basten en VI uit elkaar houden. Van Basten en zaakwaarnemer willen niets over dit besluit kwijt, VI loopt slechts te gissen naar redenen.

29 januari 2014 om 16:37

Ja, want iemand niet opstellen geeft aan dat hij gemist kan worden als kiespijn? Zelfs ik weet dat Van Basten het in Eikrem zag zitten, maar hem niet op kon stellen omdat de balans in het team dan verstoord zou worden.. Het zou te aanvallend zijn met Ziyech er ook nog bij.

29 januari 2014 om 16:47

En de momenten dat ze wel samen spelen.

Win je met 4-2 en 1-5 van Az..

29 januari 2014 om 18:29

Grappig. Uit bij AZ was het eerste duel dat Van Basten het aandurfde, en die werd met 1-5 gewonnen. Hoe kun je in godsnaam balans in het elftal verstoren als er überhaupt al geen balans aanwezig is?

Je praat al net zo als Van Basten. Blijf ver uit Friesland is mijn tip, de mensen zijn het er niet met je eens.

Assistent bij AC Milan lijkt een logische stap.

29 januari 2014 om 18:32

Hij heeft de aftocht van Seedorf bij het Nederlands elftal ingeluid, denk het dus niet.

Die gaat Seedorf assisteren bij Milan gok ik!

Wellicht volgend jaar AZ of Twente?

Us heerenveen is maar een naar klubje geworden! Jammer dat hij weg gaat! Tijd dat het bestuur opdonderd! elke week 90.000 knaaken te kort komen, is niet gezond!

29 januari 2014 om 18:34

Er is net een nieuw bestuur, wat niet hoofdverantwoordelijk is voor de schade aangericht door anderen. Er zijn nog geen tekenen dat het pas geinstalleerde bestuur niet functioneert.

29 januari 2014 om 21:15

Wat moet uit onwetendheid reageren toch lekker zijn. Gewoon nergens in verdiepen, maar lekker dom overal op reageren.

Ik vind het grootste nadeel dat Ziyech hem waarschijnlijk nu volgt. Dat hij weggaat vind ik niet eens zo jammer. Voor Heerenveen vond ik het mooi dat zo'n grote naam 2 jaar aan de slag is geweest. Hij heeft het nog niet eens zo slecht gedaan, gezien de beschikbare middelen. Een groots afscheid verdient hij nou weer niet als hij vertrekt, maar een stevige handdruk toch zeker.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat hij weg gaat aan de andere kant hij heeft niet gebracht wat ik had gehoopt.
Ik mis veel passie en beleving bij de spelers en daar vind ik dat hij heeft gefaald.
Hij heeft spelers beter gemaakt absoluut maar ik vind het ook wel heel jammer dat hij over transfers/beschikbaar geld begint te jammeren als hij miljoen wil uitgeven moet hij niet bij Heerenveen zijn en misschien wel niet in Nederland.
Kortom bedankt en tot ziens, en ik hoop een iemand als Gertjan Verbeek

De 5e reden, na dit seizoen gaat hij bij AZ werken. Dichterbij huis, bestuurlijke rust en financiële mogelijkheden.

29 januari 2014 om 20:38

Veel succes dan met Van Basten. Met alle respect, maar wat hij bij Heerenveen heeft neer gezet wordt ik niet vrolijk van. De stand op de ranglijst verbloemd veel want het voetbal is al anderhalf jaar om te janken.

29 januari 2014 om 21:09

Een beetje zoals Verbeek bij AZ? Kan er moeilijk over oordelen, behalve dat hij tekende op het moment dat de beste voorhoede nog in Friesland actief was en deze op de eerste trainingsdag allemaal waren verdwenen. Daarnaast nogal wat bestuurlijke onrust in combinatie met een financiële chaos. Over die financiële chaos gesproken. Wat is dat toch met die Friezen? Ze lijken zo nuchter en behoudend maar eerst al die praktisch failliete Friesland Bank en nu weer Heerenveen. Kunnen jullie nou echt niet met geld omgaan?

29 januari 2014 om 22:55

Onzin om hiervoor de Friezen aan te halen.
DSB bank ging volgens mij ook al failliet, Evenals HFC Haarlem, kunnen Noord-Hollanders dan ook opeens niet met geld omgaan?

Daarbij zit Heerenveen nog gewoon in categorie 3 van de Knvb. En hebben ze nog altijd een positief eigen vermogen. Dus nog altijd een van de gezondste clubs van Nederland.

Dat de hele voorhoede verdwenen was, kon iedereen in januari al zien aankomen. Dus ook van Basten. Daarbij is sinds jaar en dag bekend dat Heerenveen zijn beste spelers verkoopt en hier onbekende jongens voor terughaalt. Dan is het taak aan de trainer om deze jongens beter te maken en te laten ontwikkelen. Dus als van Basten dit niet wist, had hij zich beter moeten inlezen in de club voor hij tekende.

30 januari 2014 om 09:32

Zegt iemand die als hoofdsponser DSB Bank had?? Wil je de ins en outs van Friesland Bank graag weten? Even op Google kijken en je komt interessante informatie tegen over een bank buiten Friesland die Friesland Bank destijds overnam.

Toen Van Basten tekende wist hij wel degelijk dat zowel Dost, Assaidi als Narsingh niet te behouden waren. Daarvoor zijn prima vervangers gehaald in combinatie met talentvolle jeugd die kampioen in de beloftencompetitie waren geworden.

Jonge trainer voor de groep zetten komt een goede jeugd aan met huser Marinus Amersfoort vroest chacon Bilal van Aken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren