Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zonder hulp van Xavi en Iniesta zou Messi nu echt niet zo goed zijn’

Laatste update:
/

Er is al veel over gezegd en geschreven: hoe zou Lionel Messi functioneren wanneer hij Andrés Iniesta en Xavi niet in zijn rug had om hem te voorzien van goede passes? De één meent dat El Pulga ook dan nog zou fonkelen bij Barcelona en de ander meent dat hij dan veel minder doelpunten zou maken. Roberto Trashorras behoort tot die laatste categorie: de middenvelder van Rayo Vallecano staat zaterdagavond oog in oog met Messi.

Rayo en Barcelona treffen elkaar in de negende speelronde in het Teresa Rivero-stadion. Vorig seizoen scoorde Messi thuis eenmaal tegen Rayo (4-0) en uit tweemaal (0-7). De Argentijn is altijd de blikvanger bij zijn team, maar Trashorras vindt dat Messi het niet had gekund zonder de dirigenten achter zich op het middenveld. “Zonder hulp van Xavi en Iniesta zou Messi niet de speler zijn die hij nu is.”

In gesprek met Ser Esports vervolgt Trashorras dat hij het met twee Barcelona-spelers in het bijzonder goed kan vinden. “Ik heb nog steeds een goede band met Víctor Valdés en Iniesta. Het is altijd bijzonder om uit te komen tegen spelers, met wie je in je jongere jaren nog samenspeelde.” Trashorras begon zijn loopbaan bij Barcelona, maar stapte in 2003 over naar Real Madrid. Pas bij Numancia en Las Palmas kwam hij regelmatig aan spelen toe.

Ben jij het eens met Roberto Trashorras?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Messi nog steefs zou schitteren, alleen dan iets minder erg.

Grootste onzin ooit ook dit. Hij krijgt nauwelijks assists van hun. Hij zet de aanvallen zelf op en scoort meestal omdat hij zo goed is, niet omdat die assists krijgt.

27 oktober 2012 om 14:39

Is ook makkelijk te counteren deze opmerking. Laatste 13 wedstrijden bij Argentinië heeft ie 13 goals gemaakt. Zonder Xavi en Iniesta.

27 oktober 2012 om 14:46

Ach messi wordt ook nooit aangepakt. Elke tegenstander weet hoe goed hij is maar nooit eens dubbele dekking of kamikaze tackles die ze bij de rest wel doen

27 oktober 2012 om 14:51

Ja, maar in al die wedstrijden daarvoor had hij toch relatief weinig goals voor Argentinie gemaakt.

27 oktober 2012 om 14:52

Nee klopt Messi krijgt geen dubbele dekking maar zelfs dekking met 3, 4 man om zich heen. Als je serieus gaat beweren dat Messi alle ruimte krijgt om zijn ding te doen, dan kan ik je , helaas, niet serieus nemen

27 oktober 2012 om 14:53

Volgens mij proberen ze het vaak genoeg, alleen lukt het niet.
Zie soms mensen een sliding maken die hij gewoon te snel af is..ontwijkt..ze kunnen hem vaak niet raken.
Dat had Cruijff vroeger ook een beetje..
Staan heel licht op hun benen en zijn heel snel

27 oktober 2012 om 14:58

@ El fenomeno

Maar wel belachelijk veel assists. Of die dan werden afgemaakt is een ander verhaal. Kijk de filmpjes er maar op na. Messi Wk2010 en de Copa America. Moet je maar eens zien hoeveel beslissende passen hij gegeven heeft.

Tegen Duitsland was hij nagenoeg onzichtbaar. Dat geef ik toe. Maar wie niet van Argentinie? Tot die wedstrijd heeft al zowat alle doelpunten voorbereid, maar daar hoor je dan ook niemand meer over. Op de Copa America heeft hij volgens mij, letterlijk alle doelpunten voorbereid.

27 oktober 2012 om 15:02

Enof hij kamikaze tackles op zich krijgt, zowat elke wedstrijd maar hij ontwijkt alles heel slim.

27 oktober 2012 om 16:59

@mr torres

een dubbele dekking bij messi betekent dat een andere barcelona speler niet gedekt is... soms zie je messi 3-4 man voorbij dribbelen en dan scoren of een assist geven.. dus die dubbele dekking kan ineens tot uw nadeel uitdraaien...

wordt messi gedekt door 2-3 man. den staat alves, alba, iniesta, villa pedro wel vrij...

27 oktober 2012 om 19:14

De gave die Cruijff had zie je inderdaad behoorlijk terug bij Messi en dat is inderdaad de reden waarom hij nooit geraakt wordt. Althans, niet goed geraakt wordt en dus ook nog nooit ernstig geblesseerd is geraakt door een doodschop. Cruijff las het spelletje zo goed, waardoor hij de tegenstander altijd een stap voor was. Messi doet precies hetzelfde. Dit zie je vooral vanaf de zijlijn erg goed of op tv. Dan zie je al dat Messi weet wat hij gaat doen en ook wat hij moet doen, voordat hij de bal heeft. Bij Xavi zie je dit overigens ook af en toe wel. Die draait altijd de goede kant op en vind altijd de vrije ruimte als hij in balbezit komt.

Natuurlijk zijn Xavi en Iniesta enorm belangrijk voor hem, maar het is niet zo dat hij niet zou schitteren zonder hen. Dit zou hij absoluut doen, maar niet zo erg als nu. Hij zou ten alle tijden een mindere voetballer zijn, maar absoluut nog steeds tot de besten behoren. Het spel van Barcelona en de stijl van La Liga is gewoon voor hem gemaakt.

27 oktober 2012 om 19:29

Wanneer stopt dit is? Dat Messi zogenaamd veel minder is zonder Xavi en Iniesta. Kijk 1 keer op youtube een dribbel compilatie van hem. Dan zie je 100 dribbels die hij zelf opstart en 9 van de 10 succesvol beeindigd. Alleen bij Messi zie je die dribbels, verder niemand. En hij is niet voor niets de beste speler ter wereld (mijn mening). Daarom is hij moeilijk te stoppen. Niet omdat de verdedigers te dom zijn hoor, Gewoon omdat Messi te goed is!

27 oktober 2012 om 22:25

ik denk serieus dat dat komt omdat hij niet te raken is, iedere verdediger weet inmiddels dat als je hapt bij zijn schijnbewegingen hij weg voor je kan knipperen.
Daarom maakte hij in het begin van zijn carriere dat fantastische doelpunt tegen getafe, toen had hij noch niet die dribbel-reputatie als nu

27 oktober 2012 om 14:42

Wat me opgevallen is, is dat Messi met bijna iedere speler wel een goede duo vormt. Messi- Pedro, Messi- Iniesta, Messi- Xavi, Messi- Dani Alves, Messi- Villa, Messi- Fabregas,...

Het is gewoon zo dat Messi zich aanpast aan de spelers. Met Dani Alves speelt Messi graag korte ballen, met Pedro doet hij graag 1-2tjes, met Villa doorsteekballen, ...

27 oktober 2012 om 18:00

Hoe kan dat nou onzin zijn ? Xavi en Iniesta hebben de tegenstanders vaak zo murw gespeeld dat Messi gewoon alle ruimte heeft. Ik vind dat Messi dit jaar pas voor het eerst tekenen vertoont dat hij Xavi en Iniesta minder nodig heeft. Alle jaren ervoor had hij ze echt wel nodig.

Al ben ik totaaal geen Barca-fan, wat een onzin zeg. Natuurlijk, ze zijn belangrijk, maar echt niet zó belangrijk als men denkt. Waren laatst statistieken hoeveel assisten Xavi en Iniesta leverden aan Messi en dat waren er echt heeel weinig

27 oktober 2012 om 14:19

Voetbal gaat ook niet alleen om assisten e

27 oktober 2012 om 18:02

Het gaat niet om assisten. Het gaat erom dat Xavi en Iniesta met hun tiktak spel de tegenpartij kapot tikken. Dan is het voor Messi een koud kunstje om tegen te scoren. Xavi en Iniesta creeren de ruimtes die Messi nodig heeft om succesvol te zijn. Gelieven een beetje ruimdenkender te kijken dan gewoon naar wat statistiekjes.

Tja het maar hoe je het bekijkt.zonder Xavi en Iniesta zou Messi niet zo goed zijn das misschien wel waar.maar Zonder Messi zou Barca ook niet zo goed zijn.

27 oktober 2012 om 14:24

Perfecte voorbeeld van teamwork, waarbij het geheel meer is dan de som van de delen.

27 oktober 2012 om 18:06

Ben je daar wel zo zeker van ? Ik denk dat Messi teveel protagonisme opeist waardoor de andere spelers bij Barcelona in de moeilijkheden komen. Bijvoorbeeld, waarom denk je dat het voor Barcelona zinloos is om langs de flanken te komen ? Omdat Messi de spits is. Messi kan hoge ballen niet afwerken. Dus moet alles langs het midden gaan. Wat doen teams ? Ze gooien het midden vol met spelers en nu is het voor Barcelona onmogelijk om door die muur heen te breken. Puur en alleen omdat Messi spits moet spelen. Messi is in mijn ogen geen spits. Het is een achter de spitsen ofwel een linksbuiten speler. Als Messi op een andere plek zou spelen en in de spits zou een speler zoals Falcao rondlopen, dan had Barcelona meer opties dan via het midden komen. Dan kon de tegenstander zich niet zo makkelijk opstellen.

27 oktober 2012 om 18:11

@realzidane22

Ja net als Zonder Ozil en Alonso had C Ronaldo niet zoveel gescoord bij Madrid en bij Portugal laat C Ronaldo het niet zien zonder zijn ploeggenoten. Maar zonder C Ronaldo zou Madrid ook niet zo goed zijn.
Praat aub geen onzin man.jullie Madrid fans zijn altijd opzoek naar iets.

Messi is een werelspeler die het ook kan laten zien zonder Xavi en Iniesta en bij Argentinie laat het ook zien.

27 oktober 2012 om 19:22

In dit geval zegt hij juist niets verkeerds. Het is toch een feit dat als je Xavi en Iniesta weghaalt, het volledig van Messi af moet komen en hij dus minder presteert. Dan is alle focus gevestigd op Messi, nu moet het op meerdere spelers gevestigd worden. Hij zegt niet dat hij dan bij voorbaat al slecht is, maar zeker wel minder. De Messi van Argentinië is niet de Messi van Barcelona, maar ondanks dat is hij nog steeds wereldtop en beslist hij wedstrijden. Het zijn niet de Real fans die altijd wat te zeuren hebben, maar de Barcelona fans zoals jij die dat er altijd van maken door de reactie gewoonweg dom te interpreteren.

Daarnaast was het Ronaldo die als hangende rechtsbuiten Man Utd bijna persoonlijk naar de titel leidde. Daar had hij geen Özil, Alonso, Kaka of Modric. Daar had hij Scholes, maar die stond veel minder diep dan een Özil of Iniesta. De Ronaldo van Man Utd was veel meer genieten dan die van Real.

Hij laat het anders de laatste tijd bij Argentinië ook zien. En zoveel assists ontvangt hij nou ook weer niet van hun. sterker nog, ik denk dat messi meer assists geeft dan Xavi

27 oktober 2012 om 14:44

Sterker nog, hij geeft meer assists dan Xavi en Iniesta bij elkaar. Bovendien was het Alves altijd die de meeste assists gaf aan Messi.

Ben van mening dat Barca nooit zo goed zou draaien wanneer Xavi en Iniesta niet zouden spelen. Deze 2 domineren het middenveld al tijden. Ondanks dat is Messi natuurlijk een veelzijdige aanvaller. Hij scoort er op los en geeft andere ook veel goals op een presenteerblaadje. Bovendien zet hij vaak zat een aanval op om die vervolgens zelf af te ronden.
Zou je een Ozil en Di Maria achter Messi zetten en hij zal er net zoveel maken als nu.

27 oktober 2012 om 18:07

Mannekes, mannekes. Het gaat niet om assists. Xavi en Iniesta creeren ruimtes in het middenveld waar Messi van profiteert. Kijk eens wat verder dan getalletjes en statistiekjes. Dank je wel.

27 oktober 2012 om 19:29

Heb je dat zelf bedacht Navarro? Wat je zegt is namelijk niet zo moeilijk om waar te nemen. Mensen hier kijken nu eenmaal naar de statistieken aangezien ze daar veel informatie uit kunnen halen. Denk dat een blinde nog wel kan zien dat Xavi en Iniesta ruimtes creëren voor de lopende mensen door lang de bal vast te houden. Maar bedankt dat je het even heb opgehelderd.

Dit zeg ik al vaker zonder Iniesta en Xavi was Messi een gewone speler met alles respect..

27 oktober 2012 om 14:22

Dat zien we bij Argentinë ja.

27 oktober 2012 om 19:25

Daar is hij niet de Messi van Barcelona, maar wel een uitzonderlijk goede speler. Daar moet hij veel meer zelf doen en dan zie je dat het gewoon wat moeizamer gaat. Hij doet het nu uitstekend bij Argentinië, maar bij Barcelona is hij nagenoeg perfect. Dat verschil wordt gewoon gemaakt door middenvelders als Iniesta en Xavi. Dus nogmaals - voordat ik weer verkeerde interpretaties krijg van mensen - Messi is een uitzonderlijke speler, maar Xavi en Iniesta brengen net dat beetje extra waardoor hij meer is dan een uitzonderlijke speler.

27 oktober 2012 om 19:39

Ik ben het met je eens hoor. Natuurlijk speelt hij beter door Xavi en Iniesta en is hij minder zonder ze. Dat zie je ook bij Argentinië, al ligt dat niet alleen aan dat hij de spelers Xavi en Iniesta mist. Maar Madrid. zegt dat hij een gewone speler zou zijn zonder Xavi en Iniesta. Dat is niet waar want bij Argentinië presteert hij (sinds een tijdje) ook geweldig.

27 oktober 2012 om 14:27

'met alle respect' zegt ie ook nog..
Doe niet zo belachelijk. Je nick zegt meer dan genoeg.

27 oktober 2012 om 14:34

Een gewone speler?

Messi's dribbel en inzicht/uitvoering zijn fenomenaal man. Daar heeft hij Iniesta of Xavi echt niet voor nodig. Hij begrijpt net zo goed het spelletje en voert het combinerende spel zelfs beter uit dan die 2. Messi blijft ook zonder hen gewoon een uitstekende speler. Kijk maar hoe hij Argentinie al een hele lange tijd op sleeptouw neemt. Voorheen was dat niet duidelijk zichtbaar maar ook toen zette hij aanval na aanval op. Nu lijkt de rest ook meer van zich te laten horen waardoor Messi niet meer genoodzaakt is om ballen vanaf zijn eigen helft te komen ophalen. En nu komt wel duidelijk naar voren dat hij in elk willekeurig team zijn ding kan doen. Ik bedoel duhh, natuurlijk kan hij dat !!

Messi is Messi en wat betreft Iniesta en Xavi... kom op alsof zij al het combinerende werk uitvoeren bij Barcelona. Messi laat zich zovaak terugzakken om mee te helpen de boel kapot te spelen. Hij geeft soms zelfs belachelijke steekpassen van rond de middenlijn. Dus ff serieus, hoezo Iniesta en Xavi man... ??

Men heeft het wel altijd over Iniesta en Xavi , maar vergeten voor het gemak even dat Busquets minstens zo belangrijk is. Echt jongen, wat mensen allemaal verzinnen om Messi maar een gewone speler te doen lijken, om moe van te worden.

27 oktober 2012 om 14:35

Nee, nee en nog eens nee. De enige reden waarom je dit zou zeggen, zou zijn dat Madrid. je naam is. Messi is echt wel een geweldige voetballer. Ook als Xavi en Iniesta een keer niet meedoen, speelt hij nog steeds fantastisch. Ook bij Argentinië doet hij het gewoon goed. Grote onzin.

27 oktober 2012 om 14:37

Messi maakt super veel assistent en doelpunten en als die doelpunten maak is het vaak nog zo dat hij iedereen in Zijn 1tje weg speeld en geen assist krijg

27 oktober 2012 om 14:55

Wat jij zegt is ook alleen maar jouw mening..net als een ander zijn mening heeft.
Merendeel vind Messi de beste speler..hij laat het nu ook steeds meer bij Argentinie zien.
Hij is gewoon goed..of een ander er nou wat mee te maken heeft of niet zul je niet weten. Hij doet het nu met de spelers die nu om hem heen staan. En dat doet hij werelds.

27 oktober 2012 om 18:22

@madrid.

En iedereen ziet ook aan je naam dat je een Madrid fan bent en dat je 30 rode duimpjes krijgt.
Hier blijkt aan als jij het over Messi hebt dat je subjectief bent en C Ronaldo objectief.

27 oktober 2012 om 19:27

Ook over Ronaldo is hij subjectief, want hij zal hem hoogstwaarschijnlijk de beste vinden. Dan nog is het geen feit, dus niet objectief. Gebruik bepaalde taal niet als je niet weet hoe je het moet toepassen.

Dit is weer zo'n 2010 argument van de Messi-haters. Hij bewijst wekelijks dat hij zelf zijn kansen creeërt en ze ook afmaakt. Tuurlijk krijgt hij wel is nuttige ballen van Xavi en Iniesta, maar we moeten niet doen alsof het alleen maar intikkers zijn die hij maakt. Daarnaast zorgt hij ervoor dat spelers als Fabregas in scoringspositie komen. Ook bij Argentinië scoort hij de laatste tijd steeds vaker. Volgens mij heeft hij afgelopen seizoen ook meer assists gegeven dan Iniesta en Xavi, dus volgens mij zijn mensen meer van hem afhankelijk dan andersom.

En Ronaldo kan niet zonder Ozil en Di Maria, Falcao niet zonder Arda en Adrian en Torres niet zonder Mata en Hazard bla bla. Zo kunnen we eindeloos doorgaan.

27 oktober 2012 om 18:58

Torres kan het ook niet met Mata en Hazard

Verder heb je gelijk

Als Özil, Kaka of Kagawa er achter staat scoort hij ook gewoon aan de lopende band. Lijkt me vrij logisch dat als een Trashorras Messi moet bedienen dat het minder word..

Kan je ook andersom zeggen. Xavi en Iniesta waren nooit zo goed geweest als er iemand anders op de positie van Messi speelde. Want iemand anders had waarschijnlijk nooit die goede passen zo aangenomen en zo goed afgemaakt als Messi. Een ander was waarschijnlijk niet goed de ruimtes ingelopen op de passen van Xavi en Iniesta, zoals Messi dat doet.
Want dan zouden die passen van Xavi en Iniesta juist slecht zijn omdat een andere speler als Messi niet op de goede plek zou staan en vrij lopen.

27 oktober 2012 om 18:09

Xavi en Iniesta zijn wereldkampioen geworden zonder dat Messi erbij was.

27 oktober 2012 om 18:59

Oh ok, dat is natuurlijk alleen aan hun te danken?

27 oktober 2012 om 19:29

Niet alleen aan hun, maar het ontkracht wel direct je argument, aangezien zij daar ook de bepalende spelers zijn. Iniesta en Xavi laten het team gewoon draaien en dan is Messi de ideale speler om te hebben. Als het zo was dat Messi ervoor zorgde dat hij die twee beter maakte, was Argentinië nu kampioen van deze wereld en niet Spanje.

27 oktober 2012 om 20:52

Maar Spanje is wel meer dan alleen Xavi en Iniesta voor de duidelijkheid. Messi daarentegen moet het zien op te lossen met een stel individualisten en een verdediging waar zelfs psv voor zou bedanken.

Ik zou Iniesta alleen in zijn eentje bij Argentinie willen zien. Dus in plaats van Messi. Kijken of hij dan nog steeds zo makkelijk tiki taka kan spelen en wedstrijden domineren zoals hij dat bij Spanje doet. Messi zou ipv Iniesta bijvoorbeeld nog makkelijk wereld en europees kampioen kunnen worden met Spanje. Omdat het team nagenoeg bestaat uit spelers die het spelletje begrijpen en op die manier wedstrijden kunnen domineren.

Belachelijke vergelijking dus. Spanje is meer dan alleen iniesta en xavi. Ik had die 2, of 1 ervan graag bij een ander willekeurig land willen zien, en niet een voetbalmachine als die van Spanje.

28 oktober 2012 om 02:17

Neen, er zijn nog andere spelers die van belang zijn. Je hebt alle andere spelers ook nodig. Denk je dat Messi niet andere spelers nodig heeft of wat ? Denk je dat hij alleen tegen een heel team kan winnen ? Mijn punt is dat Xavi en Iniesta het verdomd makkelijk maken voor Messi om zo uit te blinken. En ik weet wel dat er in Spanje andere talenten zijn, maar de motor van het hele tiki taka zijn Xavi en Iniesta. De andere spelers kan Spanje vervangen en dan spelen ze nog tiki taka. Maar vervang Xavi en Iniesta en de tiki taka is gedaan.

Elke voetballer, die topspelers in zijn team heeft, en schittert, zou minder schitteren, zonder topspelers in zijn team.

Hij heeft op zich wel gelijk, maar dat is logisch. Iniesta en Xavi zijn twee briljante spelers, die maken elk elftal beter. Eigenlijk zegt hij dus dat Messi minder uit zou blinken in een minder goed elftal, wat niet vreemd is.

Om maar even iets te noemen, als hij een elftal als Heracles of VVV om zich heen heeft, dan presteert Messi natuurlijk ook minder. Dat geldt natuurlijk voor iedere speler, of het nou Messi, Ronaldo, Falcao of Ibrahimovic is. Hoe beter de rest van het elftal, hoe beter jij ook kan spelen. Het blijft een teamsport.

Omgekeerd gaat het ook, zonder Messi waren Xavi en Iniesta nooit zo goed geworden.

Voetbal is een teamsport. Het gaat om spelers die met elkaar moeten spelen, niet 1 speler die de held is en de rest als waterdragers. Daarom dat Messi beter is dan andere voetballers die misschien meer egoïstischer zijn.

Vooropgesteld dat Xavi en Iniesta wereldspelers zijn, is het niet andersom? Brengt Messi de rest van Barcelona niet naar een hoger niveau?

Geen enkele voetballer kan zonder zijn teamgenoten. Je kan hetzelfde zeggen bij Pelé, Cruijf en Zidane. Het was niet zo dat zij in teams speelden waar de rest allemaal koekenbakkers waren. Cruijf bij Ajax had zeker wel een aantal topspelers om zich heen, helemaal bij het Nederlands elftal in die tijd. Ook Zidane had topspelers om zich heen bij Real Madrid en het Franse elftal.

De enige die misschien echt veel zelf heeft gedaan is Maradonna, als je kijkt naar zijn prestaties bij Napoli.

Het grappige is dat niet Xavi of zinkerts de meeste assists geeft op Messi, maar Dani Alves.

27 oktober 2012 om 14:45

En dat hij ook met Alves een veel betere klik heeft op het veld. Wat ook grappig is dat er haast nooit gesproken wordt over Busquets die minstens zo belangrijk is op het middenveld. Ook is grappig dat Messi net zo goed andere spelers 1 op 1 met de keeper zet en Messi net zo goed op het middenveld een rol van betekenis heeft.

Messi heeft echt een WK nodig om al die monden te snoeren van die wanhopig haters die maar onzin blijven zoeken om Messi naar beneden te halen. Helaas bestaat het Argentijnse elftal vaak uit een eenmansleger. Maargoed het begint wel ergens op te lijken daar, dus wie weet.

27 oktober 2012 om 18:10

Dat verwondert me niet. Alves zoekt altijd Messi op, gewoon omdat het zijn vriendje is. Ik heb hem zo al vaak balverlies zien leiden omdat hij liever de bal gaf aan Messi in een moeilijke positie dan aan iemand anders in een veel betere positie. Ik vind dat topvoetbal onwaardig van Alves.

Bij Argentinië heeft ook geen Xavi en Iniesta en dan scoort hij ook!

27 oktober 2012 om 14:38

Niet alleen scoren, hij zet al jaren aanval na aanval op. Vaak zelfs in zijn eentje. Die gast steekt daar met kop en schouders boven de rest uit, het is echt te belachelijk voor woorden. Maar de laatste tijd lijkt de rest ook meer van zich te laten zien.. eindelijk !

Wat een domme uitspraak zeg met alle respect! Dan ken ik net zo goed zeggen , zouden iniesta en xavi wel zo goed zijn zonder messi

Als hij voor Argentinie speelt scoort hij tog ook elke wedstrijd 2 of 3, daar heeft die geen Xavi of Iniesta voor nodig.

Daarom wordt het spelletje ook met elf man gespeeld.

Voetbal is een teamsport.

Ergens klopt het ook wel. Denk dat Messi wel iets minder zou zijn zonder al die geweldige steekpasses van Iniesta, Xavi en natuurlijk ook de rest van Barcelona.

27 oktober 2012 om 14:47

Welke geweldige steekpassen? LOL

Als er met geweldige, beslissende steekpassen wordt gestrooid dan is het wel door Messi zelf.

27 oktober 2012 om 14:49

Dacht je, maar Iniesta en Xavi steken daar toch echt bovenuit mee.

27 oktober 2012 om 15:03

Haha nou daar vergis jij je dan behoorlijk in. Messi geeft al seizoenen achter elkaar +20 assists. Iniesta en Xavi samen, komen daar niet eens in de buurt.

Messi is dus echt wel beslissender met een assist dan Iniesta en Xavi hoor. Het is niet eens voor discussie vatbaar, kijk de cijfers er maar op na. Heb namelijk het idee dat je niet al te veel voetbal kijkt. Niet naar Barcelona althans.

27 oktober 2012 om 14:48

Ja, zonder 2 van de beste middenvelders ter wereld draait Barcelona (en dus ook Messi) minder. Logisch toch?

Verschil is dat Xavi en Iniesta de spelmakers zijn en zonder hun moet Messi meer naar het middenveld zakken om het spel te maken(aangezien Thiago nog jong is en Cesc niet veel ervaring heeft in de P.d.). Hierdoor krijgen we een andere, minder explosieve (maar nog steeds briljante) Messi te zien.

Zidane, Ronaldo el Gordo, CR7 zouden ook een stuk minder zijn als ze niet in een topteam zouden spelen. Dat is inherent aan een teamsport. Je kan het niet alleen. Net als een wielrenner die in een slechte ploeg rijdt niet de Tour kan winnen.

nee en alle andere topspelers of legendes ala Maradonna Crijff Pele Zidane,ronaldo etc. hebben of hadden geen goede spelers nodig zeker.die maakten elke wedstrijd een paar solo's en scoorde er op los.en verdedigde en pakte ballen constant in hun eentje af.

Dat is logisch, je zou maar een beperkte voetballer zijn als je geen gebruik wist te maken van twee fenomenen als Xavi en Iniesta achter je. Neemt niet weg dat Messi ook zonder hun een geweldige voetballer is, en dat heeft hij vaak genoeg laten zien, hoewel er nog altijd mensen zijn die denken dat ze anderen wijs kunnen maken dat Messi maar een modale voetballer is. Lachwekkend.

Messi betrekt anderen meer in het spel en laat hen beter spelen. Omgekeerd is dit dan natuurlijk ook het geval maar dat komt ook omdat Messi daar voor kiest. Dus Iniesta en Xavi laten Messi beter spelen maar dit komt omdat bij zijn speelstijl past en andersom spelen zij ook beter door hem.
Ik heb nou niet het gevoel dat Ronaldo zijn teamgenoten echt beter laat spelen. Ja natuurlijk is het makkelijker spelen als je op voorsprong komt als Ronaldo scoort maar direct zijn teamgenoten beter laten spelen is niet zo duidelijk het geval, omdat hij hen veel minder in het spel betrekt dan anderen (ronaldo wil altijd het eindstation zijn, Messi zet aanvallen zelf op). En natuurlijk zijn er uitzonderingen dat Ronaldo een keer een geweldige aanval opzet maar over het algemeen is dit toch minder.

27 oktober 2012 om 15:19

Toch valt het me de laatste tijd op dat Ronaldo juist heel veel voor het team zich inzet. Speelt de bal veel af en dergelijke. Dat heb ik met Messi niet altijd zo.

27 oktober 2012 om 15:32

Onzin, als er iemand een teamspeler is is het messi wel, altijd assists,passing en zet ze ploeggenoten regelmatig vrij.

Altijd dat achterlijke gelul he , tuurlijk zou die wel wat minder presteren , logsich , maar dat is ook bij C.ronaldo het geval bij portugal.
Of Ibrahimovic bij Zweden etc etc

Zonder Xavi en Iniesta hadden ze Thiago en Fabregas achter Messi ook niet bepaald prutsers.

Hoe simpel scoren is dit? Als je teamgenoten je niet beter maken, doet de trainer iets goed fout. Zo geld dat ook voor Messi, Xavi en Iniesta.

Mensen bekijken het vaak verkeerd, ze doen alsof messi afhankelijk is van assists van iniesta en xavi dit is natuurlijk onzin wat al veel uitgelegd is hier.
Waar messi wel heel erg van profiteert is de speelstijl van Barcelona, dankzij dirigenten xavi,iniesta en ook busquets is er steeds meer dan 70 balbezit, dit geeft messi de gelegenheid veelvuldig aanvallen op te zetten met zijn teamgenoten en gevaarlijk te zijn.

Dus ja messi zou iets minder (vooral anders) presteren zonder die 2 achter zich (logisch ook want het zijn 2 legendarische middenvelders), maar het is niet zo dat hij zonder hen niet presteert.
Als je vaak Barcelona kijkt zie je dat het gewoon lekkerder loopt met iniesta en vooral xavi in de basis, dus het draait meer om de bijdrage van hen aan de algehele stijl en balbezit van de ploeg dan de directe assists op leo.

Met 9 man spelen lijkt me inderdaad erg lastig, zelfs voor Messi.

27 oktober 2012 om 15:59

Klopt, hij had net evengoed kunnen zeggen:‘ Zonder een bal zou Messi nu echt niet zo goed zijn’

Dan ben je profvoetballer en kom je met zulke wijsheden aanzetten. Zonder Xavi en Iniesta zou het hele elftal minder lopen en iedereen plukt zijn vruchten van hun aanwezigheid (behalve misschien een Zlatan die het gewoon te ingewikkeld vindt), maar om nou te zeggen dat zij zo beslissend zijn in de doelpunten die Messi maakt? Messi heeft in zijn kortere carrière meer aanvallen opgezet dan die twee in hun langere carrières bij elkaar opgeteld. Anders gezegd, hij heeft een groter aandeel in het creëren van al de kansen die hij krijgt dan Xavi en Iniesta. Zeker dan Xavi. Fenomenale voetballer maar niet iemand die voor de vele kansen zorgt. Hij temporiseert, verdeelt en stuurt en is in die zin beslissend maar goed, 'de rest' doet Messi vaak genoeg helemaal zelf. Daarom kan hij ook bij Argentinië accelereren terwijl Xavi volgens mij een Catalaan is en Iniesta uit spanje komt.

In een team waar Iniesta, Xavi en Busquets niet spelen heb je waarschijnlijk veel minder balbezit en controle. Dus ook minder tijd om dat ene gaatje te zoeken. Echter heb je ook meteen veel minder ruimte omdat je met 21 man op de helft van de tegenstander staat te drukken. Als je à la van Gaal meer zou inzakken of à la real ook fases het initiatief aan de ander laat heb je veel meer ruimte en ik kan me moeilijk voorstellen dat meer ruimte nou vervelend zou zijn voor de productiviteit van Leo. Minder controle maar meer ruimte, ik weet niet of Messi erop achteruit zou gaan als er minder balbezit is. Ik denk dat hij simpelweg altijd en overal kan slagen omdat hij ontzettend veel facetten beheerst, met iedereen kan samenspelen en de individuele kwaliteiten heeft om iedere tegenstander te passeren (tenzij het er simpelweg te veel worden).

Messi heeft zeker wat aan de genialiteit van Xavi, Iniesta en Busquets, maar andersom ook. Bij statische spelvertragers als Zlatan voorin kunnen ze de bal zelden goed kwijt en bij blinde paarden als Alexis raken ze gewoon verdwaald in al het doelloze geren. Een Tello en Afellay die voorspelbaar op de flank plakken om constant enkel ofwel de achterlijn te halen ofwel de bal simpel terug te geven kan ook weinig betekenen voor Iniesta of Xavi. Je moet slim lopen, geïnspireerd spelen en creatief zijn. Messi is dat als geen ander, Pedro en Cuenca kunnen het ook goed en Villa deed dit in zijn goede periode uitstekend (al was het soms eentonig en stond hij zo vaak op dezelfde knullige wijze buiten spel dat je je begon af te vragen of hij de regel wel snapte).

Natuurlijk zou Messi minder zijn zonder twee van de beste middenvelders/spelers ter wereld maar dat geldt voor iedereen. Ronaldo zou minder zijn met mindere teamgenoten en zelfs een prof van RKC zou minder zijn met (nog) mindere teamgenoten. Feit is wel dat Messi zonder die teamgenoten nog altijd onvoorstelbaar goed is.... Maar wel minder goed.

Ik ben blij dat er clubs zijn met een eigen filosofie en daardoor kleinere spelers als Messi, Xavi en Iniesta kunnen doorbreken terwijl ze bijvoorbeeld in Engeland de jeugd niet eens zouden overleven omdat ze fysiek het niet aankunnen.
Dit trio was nooit zo goed geweest als Barcelona er niet was geweest maar dat boeit natuurlijk geen drol. Deze drie zijn de beste spelers van de afgelopen 5 jaar en staan aan de basis van het beste team ooit. Voetbal zoals het gespeeld zou moeten worden.

pfffff...slap gelul. Voor elke voetballer is het makkelijker voetballen met goede spelers om je heen. natuurlijk zou messi minder scoren en minder opvallen als hij bij de nummer 18 in spanje zou spelen.
Maar vorig jaar heet hij zn meeste goals gescoord zonder hulp van iniesta en xavi.

Voor de rest is het dus gewoon een opendeur intrappen...met wereldspelers om je heen is het makkelijker voetballen...dat geldt voor iedereen

Daarom heet voetbal ook een teamsport..

Kom op zeg, zonder Xavi en Iniesta zijn alle negen andere spelers minder, heeft niks met met Messi individueel te maken.

Ik ben het natuurlijk niet eens met wat hij zegt. Maar wel is het zo dat het spel met Xavi en Iniesta een stuk doordachter en met meer snelheid wordt gespeeld. Op het juiste moment inspelen... Maar natuurlijk is Messi zonder deze 2 grootheden ook nog de allerbeste. Het aantal assist en de dribbels, de combinaties..

Jamesmark zei het goed. HIj kan zo geweldig goed samen spelen met Pedro, Villa, Iniesta, Xavi, Alves, maar na mijn mening is Busquets degene die het spel van Barcelona in balans brengt en ervoor zorgt dat er van achteruit een tandje sneller wordt gespeeld. Als we Song afgelopen Dinsdag zagen spelen dan zie je pas hoe belangirjk Busquets is. Die man is gewoon 10x slimmer en geeft de passes wel waar Song denkt ik doe wel de minder risico volle pass.

Ook al staat Clasie op het middelveld Messi scoort altijd.

klopt wat die speler zegt !! Messi is vanaf zn 12e barca systeem gewend ingespeeld enzo. Zo lang met die spelers gespeeld en xavi en iniesta ook lang de systeem en voeren het perfect uit de tikkitakka en zijn top5beste middenvelders op aarde!! En by argentinie laatste halfjaar goed maar kom op zijn oefengames en kwalificaties geen groot toernooi met enorme druk laat ie het afweten samuel eto o scoorde ook veel by barca!! Enorm veel afmakers en eigen acties ronaldo man u real en portugal wk 2006 ek 04 ek 2012 bewezen..groot moment

Wie had verwacht dat sahin by real zou falen sheva by ac er zijn genoeg voorbeelden rivaldo by ac terwijl rivaldo landelijk en club master was en messi no! Laat messi ander club competitie bewijzen italia byv tegen harde verdedigers zonder 70 procent balbezit als by barca. No tikitakka of engeland dan mag hij praten! By barca hij is uitgeleerd alles bewezen al

Messi is gwn een wereldspeler, en bewijst dat nu eindelijk ook bij Argentinie, maar opgehemeld wordt ie wel. Hij kon ongelofelijk goed voetballen maar dat hij nu dat hele team terroriseert irriteert me een beetje, als iemand 's een x niet de bal aan hem aangeeft wordt ie helemaal boos en gaat hij 5 lopen mopperen en niet meeverdedigen, net als die kaarten aanvragen bij de scheids vind ik heel vervelend.

@smk88

Meneer Madrid fan en C Ronaldo fan. Ik heb je je profiel bekeken en zie namelijk info bij jouw clubs dat jij een Man Utd, Madrid en C Ronaldo fan bent dus logisch dat jij vind dat C Ronaldo het wel laat zien bij Man Utd, Madrid en bij Portugal en Messi zwak zonder Iniesta en Xavi onbegrijpelijk maar ja dat zijn we wel gewend bij Messi haters en Madrid en C Ronaldo fans zoals jij. Hieruit blijkft dat jij totaal alleen maar onzin praat en niet eens weet wie Messi eigenlijk is en wat ie allemaal doet op het veld.

Tegen Depor schitterde hij, net als zoveel andere wedstrijden zonder Xavi of Iniesta. Staren mensen zich blind ofzo? Het is gewoon een goeie voetballer, en wie zou er nu niet beter worden als je Xavi en Iniesta achter je hebt op een voetbalveld? Het is zo goedkoop die redenering.

27 oktober 2012 om 21:06

Alexis Sanchez en Ibrahimovic.

Je kunt zeggen wat je wilt, maar met Iniesta en Xavi, door de controle die ze ten alle tijden willen blijven behouden, krijg je wel dat de tegenstanders zich laten terugzakken en de ruimtes rond de 16 enorm klein worden. Ik denk serieus dat het zelfs moeilijker voetballen is met deze 2 omdat het niet altijd open wedstrijden zijn en je dus niet zomaar even gelanceerd wordt. Je moet alles kapot spelen en als je niet over de nodige spelinzicht, goede balbehandeling en handelingssnelheid beschikt dan kun je het zomaar als wereldtopper die het bij een heel moeilijk krijgen. Het bewijs is een Sanchez die bij Udinese veel ruimte krijg in de counter en een hele gevaarlijke speler leek te zijn. Maar bij Barca in die kleine ruimtes valt het toch wel allemaal tegen eerlijk gezegd. En ja Ibra kwam erachter dat er veel meer is dan rond de 16 een bal aangespeeld krijgen , nog even rustig controleren en vervolgens op doel te vlammen. Die kwam erachter dat er voetbal werd gespeeld op een erg hoog niveau waar je naast technische kwaliteiten ook een stel hersenen voor nodig had.

Misschien was deze reactie onnodig haha, maar wilde alleen zeggen dat het niet altijd zomaar makkelijker wordt als je met Iniesta en Xavi in het team speelt.

Minde doelpunten denk ik, maar nog steeds super goed... Daarom zou ik zo graag een keer in een ander team zien....

Maar de beste met CR7 zou hij blijven dat weet ik wel zeker.

27 oktober 2012 om 21:00

@r7manuajax

C Ronaldo zou ook minder doelpunten scoren zonder Ozil en Madrid. Kijk bijvoorbeeld bij Portugal laat C Ronaldo het niet zien omdat hij ze ploeggenoten mist.
Het is juist dat Messi Barca bediend en ook zonder Xavi en Iniesta zou Messi alsnog meer scoren. ZIe Argentinie vs Urugeway en Chili hoe Messi dodelijke speelde zonder Xavi en Iniesta. Messi is een complete voetballer.

Ikzelf ben een barca-fan en wat ik nu ga zeggen gaat niet over Messi, Xavi of Iniesta. Maar als ik naar de spel van barca kijk dan erger ik me er echt enorm aaan! Alleen dat rondtikken rondom de 16e, dat is heel erg irriterend. Hoe dan ook, barca wordt dit jaar kampioen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren