Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Oostveen benadrukt: ‘Blind blijft, wij weten waar we mee bezig zijn’

Laatste update:

Danny Blind blijft aan als bondscoach van het Nederlands elftal, zo benadrukte directeur betaald voetbal Bert van Oostveen na de uitschakeling van Oranje voor het EK van 2016. De bondscoach zelf liet na de nederlaag tegen Tsjechie ook al weten dat hij niet van plan is om op te stappen. “We gaan door met elkaar", aldus Van Oostveen.

/

"Ondanks de teleurstelling van vanavond zijn we aan het bouwen aan een relatief jong team", zo gaf Van Oostveen te kennen in gesprek met de NOS. "Dat is pijnlijk op bepaalde momenten. Dan moet je niet weglopen maar blijven staan. Dat doet de KNVB en dat doet Danny Blind. Hij gaat door, die garantie heb ik. Wij gaan verder met bouwen. "

“Het verhaal van vanavond is het verhaal van de hele reeks. Alles wat mis kon gaan, is misgegaan. Maar wij weten waar we mee bezig zijn." Daarmee gaf Van Oostveen ook zelf aan dat hij door wil. Hij voelt naar eigen zeggen volledige steun van de vijf commissarissen van de KNVB. "De druk op de positie van directeur betaald voetbal bij de KNVB is van alle tijden. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen", zo stelde de topbestuurder van de KNVB.

Was het maar zo simpel! (Via @MackelenberghD)

Posted by voetbalzone on dinsdag 13 oktober 2015

Danny Blind is een goede bondscoach voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wegwezen van Oostveen, totale aanfluiting. Walgelijke reactie.

13 oktober 2015 om 23:47

Echt he en dan vertellen dat het allemaal zo goed, die gast heeft echt een flat gebouw voor zin kop en ziet dingen die wij niet zien.

14 oktober 2015 om 02:34

Dat klopt. Hij ziet bepaalde talenten die er nu binnen zes jaar zouden kunnen staan waarbij jou naar het nu kijkt. Komende jaren word het alleen maar weer beter geloof me. Iedereen zit te zaniken is te jong. Jah die worden ook ouder. Nu ff een tik krijgen leren ze van en komen ze alleen maar sterker uit.

14 oktober 2015 om 09:20

Wat een naïeve gedachte. Voorlopig staan er helemaal geen grote talenten op. Allemaal middelmaat. Alsof v Oostveen kan zien dat er grote talenten aankomen. Die man is een nietsnut.

13 oktober 2015 om 23:50

Van oostveen van de KNVB adviseert van oostveen van de KNVB. Garanties zijn gegeven door van oostveen van de KNVB.
Je moet echt wel Blind zijn om nog vertrouwen in die man te hebben.

13 oktober 2015 om 23:53

Word misschien tijd voor een buitenlandse topcoach, moeten af van die Hollandse school onzin.

13 oktober 2015 om 23:57

Van Gaal heeft toch geen 4-3-3 gespeeld? Koeman bij Feyenoord toch ook niet? Van Basten bij Heerenveen al helemaal niet...

Wat een onzin dat elke Nederlandse trainer alleen maar 4-3-3 speelt omdat het hoort. Misschien is het wel gewoon een opstelling die vele mogelijkheden biedt?
Moeten we tegen Kazachstan en Letland dan maar gewoon met 6 of 7 verdedigend ingestelde spelers spelen? Hou toch op...
Ook wel grappig trouwens dat Oranje met zijn 5 verdedigers keer op keer achter kwam en dat toen Van Gaal met de selectie overschakelde naar een 4-3-3 ze telkens zich wisten terug te knokken.

14 oktober 2015 om 00:10

Ben het er mee eens. Las vandaag een artikel waar in stond dat elke Nederlander besmet is met het 'balbezit' virus. Altijd maar 4-3-3 en op balbezit. Een coach uit een ander land me een totaal andere visie is wel een keer goed denk ik.

14 oktober 2015 om 00:15

Wat deed van Gaal op het WK dan? Wat deed Koeman bij Feyenoord en wat deed Van Basten bij Heerenveen?

........ Allemaal 5 verdedigers gebruikt.. Daarnaast hebben we onder Van Marwijk ik weet niet hoe lang 4-2-3-1 gespeeld en zou als Strootman niet geblesseerd was geraakt dat nog steeds de opstelling zijn. Van Gaal ging alleen met 5 man achterin spelen omdat Strootman er niet bij was hoor.

14 oktober 2015 om 08:18

De toernooien in 1988, 1998, 2000 en 2014 waren feitelijk zonder 4-3-3. Wat bedoelt men qua systeem dan eigenlijk precies met Hollandse school?

14 oktober 2015 om 10:49

Knopse.

Spijker op zijn kop. Buitenlandse trainer is het enige wat dit oranje nu nog kan helpen.

14 oktober 2015 om 00:06

Maar wat verwachten jullie dan dat ie zegt. Dat ie maar gewoon z'n ontslag aanbiedt?
Volgens mij ligt lang niet alles aan de coaches, maar is ons materiaal gewoon ondermaats, en heeft het ook vaak niet echt meegezeten, op verschillende manieren.

Wat kan Blind (en v Oostveen) er bijv aan doen dat Indi zo'n domme rode kaart pakt. Of dat Blind jr en Cillissen opeens zo gruwelijk de fout ingaan? Niet meer opstellen zeg je? Makkelijk achteraf praten. Dat je een basisspeler van United en de beste keeper van NL (op dat moment) opstelt lijken mij geen vreemde keuzes.
Het zijn vooral de spelers die het dmv individuele fouten verprutst hebben

Moet v Oostveen dan zeggen: Ja het lag allemaal aan de coaches, alle ellende komt door hen, dus ik heb het helemaal fout gedaan. Ik vind dat een beetje simpel.onder elke coach konden deze fouten gemaakt worden. Zelfs de beste coach ter wereld had deze 3 potjes kunnen verliezen, gezien de omstandigheden. 4 wedstrijden zegt trouwens ook zeer weinig, je hebt wel langer nodig om al meteen de handdoek in de ring te gooien. Als ie zou toegeven aan de huidige roep van de 'massa' zou pas echt belachelijk zijn in mijn ogen.

Het argument: ''hij is gewoon eindverantwoordelijke'', kan ik inkomen, maar dan zijn veel reacties hier alsnog erg overdreven om puur op basis daarvan v Oostveen de grond in te boren.

14 oktober 2015 om 00:16

Blind zou er voor kunnen kiezen om Indi niet op te stellen. Die doet onder druk vaak de meest idiote dingen in het veld. Ook onder Van Gaal al.

14 oktober 2015 om 00:17

Oostveen is al fout gegaan door de ideale kandidaat niet te selecteren.
Blind gokte voor deze wedstrijden op broekies met 7 wedstrijden eredivisie achter de rug. Nigel de jong niet selecteren is een doodzonde in dit elftal. Ja het lag wel aan blind en aan oostveen.

14 oktober 2015 om 00:19

Hou nou toch op man!

Je doet hetzelfde als Danny Blind en v Oostveen.
Je verschuilt je achter persoonlijke fouten.
Hoe durf je?!

Valt het dan niemand op dat v Gaal dat nooit maar dan ook nooit deed?
Nooit viel hij een speler af voor de camera's na een wedstrijd, weigerde soms zelf om spelers bij naam te noemen.
Wat doet Danny Blind na alle verloren wedstrijden?
Juist ja. Gelijk met namen v spelers strooien.
Gewoon meteen en er ook vol de schuld bij leggen.
En hij heeft misschien wel gelijk, maar het verteld mij wat over wat voor een persoonlijkheid hij is en dus geen leider!

Behalve dat, als het nou een knock out fase was ok, maar dit is een Poule/competitie.
Een competitie waar meerdere (!) wedstrijden gespeeld worden.
Tegen landen als Kazachstan en Andorra nota bene.
De helft van Europa heeft zich weten te kwalificeren!

Hou toch op met je persoonlijke fouten.
Persoonlijke fouten worden gemaakt door mensen die niet goed geselecteerd zijn.

Trouwens, ook als de spelers geen instelling hebben dan ligt dat aan de coach.
Misschien niet helemaal, maar wel voor een gedeelte.

Nee sorry, ze moeten beide weg.
En dan gaan "nieuwe" mensen wel bouwen en niet diegene die er al jaren een potje van maken.

14 oktober 2015 om 00:21

@timothy

Ja!!

Iedereen die bekend is met het concept 'eer' kan zich niet anders voorstellen dan dat hij zijn positie ter beschikking stelt. Achter Tsjechië en Turkije eindigen is al een afgang, maar nog enigszins acceptabel, maar ook nog achter Ijsland eindigen en alleen Kazachstan en Letland achter je laten is een totale deceptie. En als hoofdverantwoordelijken hoef je niet persoonlijk op het veld te staan om daar de verantwoordelijkheid voor te nemen. Blind en Oostveen falen keihard en hebben niet de eer om ontslag te nemen. Dát is het probleem, niet de voetballers die niet meezingen of iets dergelijks.

14 oktober 2015 om 00:22

@hunkstrom

Serieus? Ga je nog steeds BMI de schuld geven? Want die liet vandaag de doelpunten door? Lachwekkend.

14 oktober 2015 om 00:34

"Persoonlijke fouten worden gemaakt door mensen die niet goed geselcteerd zijn" vandaag 2 tegen goals door waardeloze van dijk waar 99% van voetbalzone om zat te huilenndat hij echt perse bij de selectie moest.

14 oktober 2015 om 00:51

Laten we even de teams naast elkaar leggen dan. Je kan toch wel concluderen dat Oranje meer individuele kwaliteiten heeft dan bijvoorbeeld IJsland, Turkije of Tsjechie, maar die drie landen zijn meer een team. En wie is er verantwoordelijk voor het smeden van een team? Juist, de bondscoach. Hiddink werd terecht verantwoordelijk gehouden voor de 10 punten uit 6 wedstrijden, maar Blind is net zo goed verantwoordelijk voor de 3 punten uit 4 wedstrijden.

14 oktober 2015 om 01:26

Het is toch echt realiteit. Blind kon na ongeveer 25 minuten bondcoachschap zijn plan in de prullenbak kieperen. Rood en Robben geblesseerd. Weg wedstrijd tegen Ijsland. Tegen Turkije gaan De Vrij, Blind jr en Cillissen gewoon grof in de fout. Heel grof. Daar kan een coach niets aan doen. Ja, andere spelers selecteren, maar denk je dat een willekeurige andere coach deze 5 spelers geen basisplek had gegeven..?

En wie dan? Rekik, Pieters, Veltman? Andere smaken (ook op het middenveld) dan waar Blind voor heeft gekozen zijn er niet, of je moet overstappen op debutanten. Dat laatste is (volstrekt logisch) gebeurd. Tete en Riedewald deden het prima, evenals Van Dijk. Van Beek en Karsdorp zouden alternaieven zijn. Ook debutanten. ..

Dit zijn nu eenmaal de smaken...

14 oktober 2015 om 07:53

@zappeltje. Jij bent zeker een ajacied. Die eerste en tweede goal begonnen al bij Riedewald en Tete die zijn man lieten lopen. Bij de eerste goal kon van Dijk er never meer bij omdat Riedewaldje lekker te laat was. Bij de tweede goal verdedigde hij niet sterk, maar het was wel eerst Tete die niet meeliep met zijn man. Het is wel heel simpel om de schuld alleen bij van Dijk te leggen. Meerdere hebben schuld vriend!

14 oktober 2015 om 13:32

Het is veel te makkelijk om alles op Oostveen en Blind af te schuiven. Het zou in mijn ogen juist een teken van zwakte zijn van van Oostveen als ie nu opstapt, toegevend aan de emotionele roep van de massa.

Iedereen laat zich nu leiden door emoties. Men heeft gewoon een zondebok nodig, en aangezien v Oostveen eindverantwoordelijke is is dat een mooi doelwit. Maar dat is veel te kortzichtig. Natuurlijk is het deels zijn schuld, maar om te zeggen dat het een aanfluiting zou zijn als ie niet uit zichzelf zou opstappen, is dom.
Hij heeft gewoon gelijk wanneer ie zegt dat ze aan het 'bouwen' zijn. Blind staat er 4 wedstrijden, dan kan je niet dat hele plan/investering direct overboord gooien. Zo werkt het niet en het zou gewoon nergens op slaan. Zelfs als je 3/4 verliest.

Wat betreft zijn keuze voor Hiddink: het is grappig dat iedereen op de aanstelling van Hiddink zat te bashen (naderhand!!!) maar voorafgaand aan zijn aanstelling was er een poll die uitwees dat Hiddink bij het volk op nummer 1 stond wat betreft kandidaten voor het bondscoachschap. Maar naderhand lekker roepen: ''het was belachelijk om Hiddink aan te stellen!!''.perfect voorbeeld voor de domheid en kortzichtigheid van de gemiddelde Nederlandse supporter.
Een ander voorbeeld is dat Blind zijn wissels tegen Ijsland bekritiseert werden omdat het niet aanvallend genoeg was. Men wou 'alles of niets' zien met spitsen in het veld. En nu wisselt ie 'alles of niets' tegen Tsjechie, en dan is het weer niet goed. Echt ongelooflijk.
Wat ook zo is is dat v Oostveen niks te horen krijgt als het goed gaat. Maar alle kots over zich heen krijgt als het slecht gaat.
Werd ie geprezen omdat ie v Gaal aan had gesteld? Nee, dat was allemaal de verdienste van v Gaal zelf. Maar als ie een keer een trainer aanstelt die het minder doet (wat gewoon kan gebeuren, en een trainer die het volk nota bene gewoon wilde zien) schreeuwt men moord en brand.

@hunkestrom
Niemand hoorde je vooraf over Indi. Was vooraf geen discussie over. En hij zat zelfs best aardig te spelen tot die korrt, en daarnaast waren er gewoon weinig alternatieven.

@feye, broekies selecteren? Hij had niet veel alternatieven he, en het heeft niet aan de broekies/debutanten gelegen.
De Jong ben ik met je eens, maar er valt ook wat voor te zeggen dat je tegen deze relatief zwakkere landen graag meer voetbal op het middenveld hebt staan. Vooraf hoorde je er niemand over de Jong, men was het er zelfs in grote lijnen over eens dat hij voetballend te weinig toevoegde en dat we meer voetbal moesten hebben. Maar naderhand wordt er natuurlijk weer anders geoordeeld. Zo simpel.

@hans Kazan,
V Gaal ging liever de strijd met de journalisten aan ja. Dat kan een manier zijn om zijn spelers uit de wind te houden ja, maar dat is wel vergezocht. Als het goed ging zat v Gaal vooral over zijn eigen geweldige ingevingen te praten.
Hij noemde niet echt spelers bij naam nee, maar iedereen wist wel over wie het ging. Hij had het ook wel over de dingen, zoals fouten, die een wedstrijd vormden hoor.
Blind noemde wel namen, maar niet op en manier dat een speler voor schut werd gezet oid. Iedereen heeft toch ogen en weet wie er fouten had gemaakt.

Dat is het nou juist: op een eindronde kan je je als coach veel beter profileren dan in een kwalificatie ronde Op een eindronde heb je als coach veel meer invloed. in de kwalificatie is het meer beuken tegen de muur van tegenstanders.

Persoonlijke fouten gemaakt door mensen die niet goed geselecteerd worden. Ja achteraf makkelijk praten. Wie waren er dan niet goed geselecteerd waar op voorhand niks voor te zeggen viel. Zo vreemd waren de keuzes echt niet, er was gewoon weinig beters.

@ Leonov,
Lees m'n eerste paar stukken.
Daarnaast is Ijsland niet eens zoveel slechter dan Tsjechie en Turkije hoor. En je ziet vaak dat kwalificatiewedstrijden tegen mindere teams juist lastiger kunnen zijn (voor een coach) dan wedstrijden op een eindronde.
Het is ook naief om nu te zeggen: ''we winnen niet eens van Ijsland, hoe moeten we dan ooit van Frankrijk, Spanje etc gaan winnen''. Want die vergelijking gaat totaal niet op. Als we de bus parkeren en Robben terughebben hadden we het bijna ieder topland alsnog moeilijk kunnen maken hoor, net zoals afgelopen Wk.

@willem
Je hebt wel een punt ja, organisatorisch moet het veel beter. Maar je moet wel bedenken dat je tegen dat soort verdedigende landen verplicht bent om aanvallend te spelen, want zij parkeren toch de bus. En juist dan komen de zwaktes van onze verdedigers aan het licht. Vooral als je vaak al vroeg (op ongelukkige/knullige wijze waar de coach weinig invloed op heeft) achterkomt wordt het lastig, want dan gaan die teams al helemaal achteroverleunen.
En wat dat betreft heeft het vaak ook niet echt meegezeten. Neem bijvoorbeeld dat penaltygeval gisteren van v Persie. Ik vond het persoonlijk niet echt een penalty, maar 9/10 scheidsrechters geeft er wel een penalty voor. Maar gisteren gaf ie hem niet. En tweemaal tegen Ijsland wordt ie dan weer wél gegeven. Zegt alles/ Eigen doelpunten van Janmaat en V Persie waren ook tekenend. Daar doe je als coach geen drol aan. Zelfde geldt voor die rode kaart van Indi.

14 oktober 2015 om 00:08

Dit is met stip de meest schaamteloze man van heel Nederland.

Ik heb denk ik nog nooit iemand zoveel schijt (ja schijt ja en niks anders) zien hebben aan de Nederlandse bevolking.
Iedereen, maar dan ook iedereen wil hem weg hebben.
Als je nu een stemmingsronde zou houden onder de bevolking dan heb je een eenheid, dat hebben we in de hele historie van de politiek nog niet eerder gezien.

Hij moet weg! Hij had allang weg moeten zijn.
Dit word absurd en dit is belachelijk.
Ik ga misschien te ver omdat we wel vaker dipjes in talent hebben gehad (daar heeft elke land wel mee te maken), maar deze man is gewoon in staat om alles kapot te maken zonder berouw!
He interesseert hem geen hol, enige wat hem interesseert is zijn CV, niks anders dan dat!
Hoe kan dit?

Ik ben geen hooligan of zo, maar ben gewoon in staat om 100 man op te trommelen en die man met bureau en al buiten te zetten. "wegwezen jij, het volk wil je niet meer".

Kom op zeg hey. Wegwezen met deze mini-Blatter.

14 oktober 2015 om 00:17

Iedereen veroordeelt de acties van de Twente supporters/aanhangers ten opzichte van Alfred Schreuder maar doen nu eigenlijk hetzelfde bij Danny Blind. De supporters, lees het opportunistische volk bepaald niet wie de bondscoach wordt en wie er bij de Knvb werkt.

14 oktober 2015 om 00:31

Nee dat klopt.
Op dit moment bepalen "wij" dat niet.
Maar het volk moet gewoon heel boos worden zodat de rvc niet meer om ontslag heen kan.

Weet je, ik ben het met je eens hoor.
Opportunisme regeert en dat is misschien niet altijd goed.
Maar dit is nu al jaren aan de gang, want iedereen met verstand van voetbal weet, dat we ondanks dat de staf en de selectie het wel heeft afgedwongen, we geluk hadden op het Wk.

Er is te lang niks gedaan.
Een fckn symposium als het al veel te laat is. Laat me niet lachen man.
Die alleen maar is gekomen omdat ze er niet omheen konden, v Oostveen heeft te lang gedaan alsof zijn neus bloed en hij alles onder controle heeft.
Mismanagement heet dat.
Daar kan een directeur/bestuurder gewoon voor aangeklaagd worden in het bedrijfsleven.

Hij moet gewoon weg.
Dat is mijn mening en die zal ik blijven ventileren.
Ik vind het ongelooflijk dat hij met die grijns van hem gewoon durft te zeggen dat hij blijft en we op dezelfde voet doorgaan.

14 oktober 2015 om 09:47

@ hans kazan het nederlandse volk mag wel voor meer dingen op komen en niet alleen he

14 oktober 2015 om 09:53

@ hans kazan.
Het Nederlandse volk mag wel meer in opstand komen dan alleen het voetbal.
Alles wat er hier in de politiek gebeurd is ook mede verantwoordelijk vroeger had je nog echte talenten.Want toen kwamen ze nog graag naar nederland van uit het buitenland.En daar word je in de jeugd ook alleen maar sterker van.Maar tegenwoordig kom bijna alles uit eigen jeugd of word uit scandenavië gehaald.En moeten ze maa

14 oktober 2015 om 00:36

Is gewoon logisch, zonder robben is Nederland niks. En als de rest van het team dan ook nog eens overdatum is moet je met jeugd opnieuw beginnen, van vooraf aan. Jullie verwachten veel te veel. Dit heeft tijd nodig.

Hier ga je niet meer mee wegkomen Bert. Het is over en uit voor jou en Danny.

Van Oostveen en Blind moeten ophoepelen, hebben allebei zwaar gefaald. Ik voorspel nog meer schade voor oranje. Ze maken Oranje kapot.

13 oktober 2015 om 23:50

Begon anders bij hiddink hoor... Beetje blind de schuld geven maar die hiddink kan er ook behoorlijk weinig van

13 oktober 2015 om 23:52

Blind heeft zichzelf niet aangesteld maar had ook vriendelijk moeten bedanken. 1 jaar ervaring en nog mislukt ook.

13 oktober 2015 om 23:55

Blind maakte net zulke fouten, zo niet nog grotere. Vanavond weer. Zoet opstellen terwijl die totaal geen ervaring heeft. Bij de eerste goal gaat die totaal in de fout, bij de tweede ziet hij er niet lekker uit.

Depay had je in de rust al naar de kant moeten halen en Nigel de Jong was ook gewoon een aanvulling geweest zo vlak voor deze onervaren verdediging, of wellicht zelf tussen de twee centrale en dan de backs dieper.

13 oktober 2015 om 23:55

Nederland stond nog wel 3de toen hiddink vertrok.
Blind heeft het nog erger verpest als dat dan mogelijk was.
Echt drama die gast.

13 oktober 2015 om 23:55

Blind had samen met Hiddink weg gemoeten. Maar Blind draaide weer als een scholletje met alle winden met zolang zijn positie veilig is likt hij zich bij iedereen en kiest hij alleen het wiel waarvan hij denkt dat in functie zal blijven.

13 oktober 2015 om 23:56

natuurlijk , blind was medeverantwoordelijk en toen hij het voor het zeggen kreeg werd het nog gekker met die jong-ajax spelers . het beste zou een buitenlandse trainer zijn die geen enkele binding met de nl top 3 heeft of heeft gehad .

13 oktober 2015 om 23:57

Toen Hiddink weg ging, stonden we nog gewoon 3e. Blind heeft daarna nog meer gefaald. 3x verliezen van de 4 wedstrijden, waarvan 2x thuis is gewoon dik zakken voor je examen.

13 oktober 2015 om 23:58

Blind was onderdeel van de staff van Hiddink. Dus die had gewoon tegelijk weg moeten gaan.

13 oktober 2015 om 23:58

Hiddink heeft het zeker niet goed gedaan, maar toen hij vertrok stonden ze gewoon nog derde en hadden ze alles nog in eigen hand. Zonder Robben (en het geluk van Van Gaal) stelt Oranje gewoon niet zoveel voor, zo bleek al op het WK.

13 oktober 2015 om 23:58

Hiddink is dan ook (terecht) ontslagen, Blind doet het zo mogelijk nog slechter(i.i.g. niet beter) en mag blijven.

Kan niet wachten totdat beide weg zijn, al neem ik met het vertrek van Blind en de aanstelling van een voetbalman als technisch directeur persoonlijk ook al genoegen. Pas denk is er imo weer toekomst voor Oranje. Met deze samenstelling gaan we alleen nog maar dieper de afgrond in.

14 oktober 2015 om 00:00

Hiddink heeft het niet goed gedaan, maar Blind heeft het echt dramatisch gedaan 4 wedstrijden gespeeld 3 verloren tegen geeneens grote voetballanden. Waarvan ook nog 2x thuis.

14 oktober 2015 om 00:05

Kom op man... Je weet zelf ook dat iedereen Zoet in deze situatie had opgesteld. Als voor Stekelenburg was gekozen had iedereen weer gemiemeld over een Ajax-bril. Overigens vind ik Zoet helemaal niets, maar alle NL toptrainers wel. Zal dus wel iets van kwaliteiten hebben.

14 oktober 2015 om 08:23

Hiddink leek de boel net weer op de rit te krijgen met drie soevereine zeges: Letland 6-0 en 2-0 en Spanje 2-0. Waarom in godsnaam hem uitgerekend dan nog ontslaan? Dramatische timing.

13 oktober 2015 om 23:51

Ja man, zwaar gefaald. Man heeft 3 wedstrijden de tijd gehad. Geen trainer op de wereld had dit nog recht getrokken in drie wedstrijden.

13 oktober 2015 om 23:55

Het waren vier wedstrijden. In die vier wedstrijden hadden we het nog in eigen hand tot na wedstrijd wee. Die man heeft er 3 van de 4 verloren tegen 3 kwalitatief mindere ploegen. Dan moet je gewoon weg.

13 oktober 2015 om 23:56

"geen trainer had dit nog rechtgetrokken", vanwaar deze uitspraak? Winnen van Ijsland en Een half B elftal van Tsjechie lijkt me toch wel mogelijk... dat had elke trainer kunnen rechttrekken

13 oktober 2015 om 23:59

Dit meen je serieus of is dit puur om mensen uit de tent te lokken?

14 oktober 2015 om 00:12

Geen enkele trainer had dit recht kunnen trekken? Toen Hiddink weg ging en Blind kwam stond Nederland nog 3e hoor. Onder Blind zijn ze verder afgezakt.

14 oktober 2015 om 00:18

Ben het eens Adnanticus.

Echt ongelooflijk hoe iedereen elkaar napraat. Blind kan er vrij weinig aan doen dat Robben geblesseerd raakt, Martins Indi rood pakt, en De Vrij, Cilissen en Blind jr. kapitale fouten maken. Elke andere trainer had die spelers opgesteld. Blind kon na (ik geloof) 24 minuten van zijn bondscoachschap zijn plan al in de prullenbak gooien.

Als argument van slecht trainerschap wordt dan vaak aangehaald dat Blind Huntelaar nooit had moeten wisselen tegen Ijsland. Waarom niet? NL komt met 10 man, is Robben kwijt en staat op kwalificatie in de poule. Op het moment van wisselen had NL dus maar 1 taak: niet verliezen. Een gelijkspel is immers voldoende, met de wedstrijden tegen Turkije, Kazachstan en Tsjechie voor de boeg.

Verder is een veel gehoord argument voor het opkrassen van Blind dat hij een slecht selectiebeleid hanteert. Te Jonge debutanten... Na de wedstrijd tegen Kazachstan, waarin ze daadwerkelijk spelen, spreekt iedereen vol lof over Tete, Riedewald en Van Dijk... Spelers met wie Blind het dus wel aandurft en anderen (per definitie/ eerder) niet.

Het is gewoon een combinatie van een matige generatie en domme pech. Blind moet lekker blijven zitten met zijn staf. Allemaal wereldspelers geweest met ervaring in de internationale top op zowel club als national elftal niveau.

En voordat men weer reageert met ' de Ajax-bril' en ' onervaren coach'... Tete en Riedewald zijn gewoon goede spelers. Affelay, Rekik, Zoet en Narsingh zijn PSV-ers/kamp Psv. Zitten erbij. Winnen we daar de oorlog mee? Veltman wordt niet geselecteerd, dus Blind kijkt echt niet naar wie wel of geen Ajacied is. Sterker nog: bekijk de selecties onder Van Marwijk eens. Hij riep veel meer (kamp-)Ajacieden op dan Blind. Oja, onervaren coach en weinig succes...zie Joachim Low....

M.a.w. Blind moet gewoon blijven

14 oktober 2015 om 00:30

Blind heeft tactisch gewoon keihard gefaald tegen met name Ijsland. Met Van der Wiel spelen die 3 maanden niet gespeeld heeft. Narinsgh erin zetten voor Robben terwijl Narsingh een counterspeler is die niet tot zijn recht komt tegen een inzakkende tegenstander. Vervolgens na de rode kaart Huntelaar wisselen om op de counter te gaan spelen tegen een team dat inzakt. Met diezelfde wissel een extra verdediger erbij zetten zodat vier verdedigers de in Nederland mislukte Sightorsson kunnen afstoppen. In een wedstrijd die je moest winnen na de 0-1 achterstand niks doen en als je iets doet geen Van Persie brengen maar een buitenspeler zodat je een offensief begint met 3 buitenspelers en 0 pure spitsen. Tegen de Turken weer met Narsingh en Van der Wiel komen. Een prima spits als Huntelaar totaal passeren ten faveure van Luuk De Jong.... En dat alleen al in de eerste 2 wedstrijden!

Ontzettend onlogische dingen, nu zal er wel zo'n betweterige opmerking komen van 'als je het zo goed weet, doe het dan lekker zelf' maar wat Blind in die 2 beslissende wedstrijden heeft gedaan sloeg al nergens op. Tegen Kazachstan viel er weinig te verpesten maar vandaag was het weer eens drie keer niks. Als Blind nou ook maar enigszins logische dingen had gedaan en door pech had verloren had hij imo best een 2e kans verdient, maar hij laat gewoon zien een tactisch onbenul te zijn die de situatie niet verbeterd maar verslechterd heeft. Gaat, ondanks dat hij niet volledig hoofdverantwoordelijk is, de boeken in als de bondscoach die 4e eindigde in een EK kwalificatie-poule achter de gevreesde toplanden Tsjechië, Ijsland en Turkije en een een EK mist waar 24 landen aan meedoen. Iemand met een beetje zelfkritiek was opgestapt, iets wat elke Nederlandse bondscoach imo zou moeten doen als hij zich niet plaatst voor een eindtoernooi, bizarre omstandigheden daargelaten.

Dat weten wij niet en we zien het niet, Mr. van Oostveen ...

Jullie zij bezig met collectief falen ja. Wat een zelfingenomen en pedant mannetje die Van Oostveen. Als je hem hoort praten dan lijkt het alsof hij alles onder controle heeft en we ons zojuist soeverein gekwalificeerd hebben voor het EK. Veel praatjes heb je Bert, en zeer weinig daden. En al je daden waren ook nog eens foutief. Ga weg!!

Hoewel het al lang en breed gênant begon te worden, is de vernedering nu compleet. Nederland, het land van de revolutionaire speelwijzen en de vader van de voetbalgedachte, is er niet bij in Frankrijk. In plaats van te zoeken naar een schuldige (zoals bijna altijd gebeurd in dit soort dramatische situaties) moet er gekeken worden naar het onderliggende probleem. Het is niet voor niets dat Louis van Gaal noodgedwongen moet kiezen voor een systeem met vijf verdedigers, laat ik daar beginnen met de analyse.

Een oefenmeester als Louis van Gaal moest noodgedwongen kiezen voor een defensie met vijf man, laat ik dat nog een keer herhalen. Blijkbaar waren de twee centrale verdedigers destijds niet in staat om de ruimte die ontstaat achter hen (en zeker in de omschakelmomenten) af te dekken. Het was dan ook logisch dat Van Gaal dat enorme zwaktepunt zo klein mogelijk probeerde te maken door met een extra centrale verdediger en veel dichter bij het eigen doel te spelen. Ron Vlaar excelleerde in dat systeem, puur omdat zijn gebrek aan snelheid en handelingssnelheid gemaskeerd werd omdat hij niet meer hoefde op te bouwen. Zet je zo’n verdediger in een viermansdefensie, dan zal hij datzelfde niveau niet halen. Dan kan er wel gekeken worden naar bijvoorbeeld de blessure van Vlaar, maar het probleem ligt bij het feit dat onze centrale verdedigers blijkbaar de speelstijl van de middenvelders en aanvallers niet kunnen ondersteunen (in defensief opzicht). Blijkbaar kan Oranje niet met twee centrale verdedigers op de middellijn spelen en Van Gaal had dat gelukkig net op tijd door; helaas verbloemden zijn successen het onderliggende probleem.

Het middenveld en de aanval is lastiger te analyseren, zeker aangezien er gekeken naar de vorm van de individuele spelers het in principe mogelijk moet zijn om gevaar te stichten. Natuurlijk hebben blessures de nodige invloed gehad, maar de intentie waarmee het offensieve gedeelte van Oranje is in mijn optiek verkeerd. En daarvoor denk ik dat ik moet teruggrijpen op een cliché; er moet niet meer gekeken worden naar het balbezit, maar juist wat je met de bal in je bezit kan doen. Er wordt niet meer gecombineerd om tegenstanders te passeren, maar om de bal in bezit te houden. Dan kan je de bal honderd keer tussen de centrale verdedigers en de verdedigende middenvelder rondspelen, maar daar maak je geen doelpunten mee. Zeker wanneer het rondspelen op een enorm traag tempo gebeurd zal je zelfs een zwakke tegenstander als ze nu zijn tegengekomen in de kwalificatiereeks nooit wegspelen. We kunnen wel met z’n allen Spanje willen nadoen, maar die combineren op een snelheid die wel vijf keer zo hoog ligt als wat Oranje probeert te doen. Waarom kan een speler als Robben, Depay of Sneijder niet zelf een mannetje passeren? Nederland moet weer terug naar de voetbalpleintjes-mentaliteit; van je eigen creativiteit je directe tegenstander passeren in plaats van het eindeloze combinatiespel. Maar goed, dat is wat er aan de oppervlakte zichtbaar is; misschien ligt het probleem wel veel dieper.

Al met al een zeer teleurstellende kwalificatiereeks, waarbij ik me afvraag of een oefenmeester die het defensieve probleem blijkbaar niet herkend en het offensieve gedeelte niet kan inspireren moet blijven zitten. Dan kan Bert van Oostveen blijven hameren op het feit dat Blind 'aan het bouwen is', maar hij maakt nog steeds exact dezelfde fouten als Van Gaal (in eerste instantie) en Hiddink. Oranje heeft een oefenmeester nodig met een duidelijke visie en op tactisch vlak de defensie beter kan organiseren.

13 oktober 2015 om 23:58

uitstekende analyse. Las zoiets ook al in De Correspondent vandaag. Er is in het Nederlandse voetbal, zowel Oranje als als het clubvoetbal veel te veel nadruk op verkeerd balbezit. Balbezit wat eigenlijk helemaal niet effectief is, omdat je steeds passes ziet tussen de verdediging en de controlerende middenvelders.

Uitzonderingen zijn trainers als Bosz, Koeman en idd V. Gaal, maar er zal echt een cultuuromslag in het Nederlandse voetbal moeten komen.

14 oktober 2015 om 00:04

Oefenmeester Van Gaal moest anders tijdens het WK ook meerdere keren teruggrijpen van een 5 verdedigers-systeem naar en 4 verdedigers systeem. Er zijn een aantal wedstrijden geweest waarin Nederland achterkwam en zich terug knokte in het klassieke 4-3-3.

Daarnaast speel je tegen Letland, kazachstan en Ijsland. Er wordt veelte veel de nadruk gelegd op ons systeem, deze landen zou je in feite met 10 man nog moeten kunnen oprollen. Er zijn waarschijnlijk hele andere problemen binnen de selectie dan een verkeerd spelsysteem tegen letland.

Daarnaast kun je van Turkije verliezen, die hele best aardige spelers. Daar wordt ook veel te zwaar aan getild in mijn ogen.

14 oktober 2015 om 01:10

Tsja...geen enkele coach was met een 5-mans verdediging deze kwalificatiereeks ingegaan. Dat deed Van Gaal zelf overigens ook niet. Dat werkt op een WK met toplanden als tegenstander blijkbaar, maar daar kwam natuurlijk heel veel geluk bij kijken en Robben in absolute top vorm. Dat verbloemde erg veel.

Vwb je analyse over het middenveld: Manu speelt natuurlijk net zo. Het Nlse voetbal (de manier van spelen) is 1) achterhaald en 2) ontrafeld. Iedereen weet hoe het te bespelen is. Manu gaat het daarom ook niet redden dit jaar. Die Hollandse School is precies wat ook Ajax al jaren parten speelt, met name tegen de 'kleine tegenstanders'. Het is te statisch. I.v.t. bijv. Spanje is er te weinig beweging. Na de bal te hebben gespeeld is men in het topvoetbal op 4 posities vol in beweging incl. de afzender. In de Hollandse School straalt men graag vooral controle en beheersing uit. Dat kan inmiddels - vooral i.v.t topvoetbal - als laconiek worden gezien. Het is niet voor niets dat werkelijk iedere Nlse speler die een buitenlandse transfer maakt, direct aangeeft dat het tempo zoveel hoger ligt. Of het nu bij Lazio is of in de bodem van de Premier League..

Dat is iets wat moet veranderen. Dat zal via opleidingen moeten, maar er is natuurlijk een aantal spelers dat dit kan of gaat kunnen. Sneijder staat op eenzame hoogte op het middenveld en Robben voorin. Depay komt er hopelijk al vind ik hem voorlopig de balbehendigheid ontberen. Hij heeft net 1 of 2 balcontacten meer nodig. Vooral zijn balaanname is te slordig en daardoor gewoon nog geen topper. Klaassen is nog te voorzichtig en speelt met te weinig fantasie en flair. In El Ghazi geloof ik wel. Snel, technisch en doelgericht. Van Strootman moeten we hopen dat hij op niveau terugkomt. Clasie moet zich nog bewijzen, maar ik denk dat Koeman hem nog wel aan de praat krijgt. Blind is gewoon goed en potentieel top tussen topspelers. Wijnaldum net zo. Het zijn alleen geen kartrekkers. Bazoer, Hendrix, Propper en Van Ginkel komen er hopelijk bij. Verdedigend is het hopen dat Willems snel terugkeert en dat De Vrij, Van Dijk, Riedewald, Tete, Van Beek, Kongolo en Karsdorp zich blijven ontwikkelen.

Genoeg potentie. Nu hopen dat er per linie echt iemand op staat. Grootste zorg: de spitspositie..

Iedereen kan zien dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Een uitgebluste botoxman en een mislukte trainer met 1 jaar ervaring verkiezen boven iemand die laat zien wel goed te kunnen trainen aanstellen. Ga anders Berry van Breukelen, de toekomstig achterkleinzoon van Hans van Breukelen alvast aanstellen voor 2040.. .

Rot op met je bouwen. Je had daar 2 jaar geleden mee moeten beginnen door een capabele coach aan te stellen. Wat een aanfluiting! wegwezen met die gozer.

Heel nederland zit te wachten op die zgn masterplan na het congres van vorig jaar, maar van oostveen kan al zeggen dat ze goed bezig zijn? Met welke innovatieve ideeen ko,en ze om het nederlandse voetbal een boost te geven?

Gadverdamme....ze steunen en hebben het volste vertrouwen in elkaar......
Gewoon opstappen mannen na deze wanvertoning en afgang.
Zo werkt het leven.

Wat een arrogante zak is dit joh! Blehgg! Die manier van praten voor de camera... Wie denkt hij dat hij is? Hij is verantwoordelijk voor alle grote blunders die zijn gemaakt en dan nog zo doen voor de camera? Wie denk je dat je bent dan? Je stelt een oude vent aan die totaal niet bij deze groep past en bovendien het grootst mogelijk contrast vormt met de vorige bondscoach. Overigens terwijl er een goede man klaarstaat om het over te nemen. Dan wijs je al direct z'n vervanger aan... Een prutser die nog nooit iets bewezen heeft en ook bewezen heeft niet eens een normale selectie te kunnen samenstellen. Je hebt vandaag gezien dat de onervarenheid van een Riedewald, Tete, El Ghazi, Zoet, Bruma, Van Dijk totaal niks brengt! Je hebt uiteraard pech gehad dat je in veel wedstrijden geen Ron Vlaar, Robben, De Vrij, Janmaat, etc gehad hebt, maar dan nog mag je niet onder Ijsland, Turkije en Tsjechië eindigen. Daar staan zoveel mindere spelers, nog minder dan die van ons...

14 oktober 2015 om 00:04

Het deed me een beetje denken aan die Irakese minister in 2003 die riep dat er geen Amerikanen in Irak waren, terwijl de tanks al Baghdad binnen reden :-)

Talent is er wel, maar je zal een realistische leiding nodig hebben die die Oranje weer aan de praat krijgt.

Wij weten waar me mee bezig zijn? Serieus? Het elftal speelt dramatisch, er zit geen enkel idee achter. Het enige waar Blind en van oostveen mee bezig zijn is het opstellen van Ajaxtalenten zodat deze zich in de kijker spelen. ga toch fietsen man....

14 oktober 2015 om 00:26

Hahaha. Laten we alle Ajacieden of oud-Ajacieden idd links laten liggen en gaan voor Zoet, Afellay, Narsingh, Rekik, Bruma, Pieters, Wijnaldum, Lens, Depay. Wat een beroepskanjers! O wacht...die zitten er bij...

M.a.w. flauwekul. Veltman wordt ook niet geselecteerd. Bondcoaches selecteren echt niet met clubsbelangen hoor. Zo wel: verklaar dan het selectiebeleid van Van Marwijk even svp... Die selecteerde meer Ajacied dan Blind en geldt niet echt als een Ajax-man geloof ik...

Dat is duidelijk te zien dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Pffff ongelofelijk wat een puinhoop. Hij moet zelf opstappen. Daar begint t al bij die oostveen. Bezem er door heen..

Hopelijk barst de hel nu los waardoor beide niet meer terugkomen. Interviews waren tenenkrommend. Verantwoordelijk voor het grootste schandaal in de Nederlandse voetbalgeschiedenis en doodleuk blijven zitten. Ongekend.

Kent deze man geen schaamte? Realiseert hij zich niet dat heel Nederland hem uitkotst? Blind aanstellen was het domste wat je kunt doen. Gewoon wegwezen.

koeman zal toch nog niet willen komen geef blind kans.nu heeft ie Hiddinks zooi kunnen opruimen.

14 oktober 2015 om 08:28

Koeman wil denk ik best komen als van oostveen vertrekt.

Juist Van Oostveen! Oranje mist het Ek en de kampioen van NL speelt straks voorronde CL! Jullie weten waar jullie mee bezig zijn hahahaha laat me niet lachen man!

Arrogantie en totaal geen zelfreflectie. Oostveen is niet de enige. Blind heeft daar ook last van. Beiden hebben gigantisch gefaald maar ze blijven elkaar steunen. Puur om hun eigen hachje te redden. Tegenwoordig is eigen belang belangrijker. Ongelooflijk triest. Net als dat Depay de media negeert. Wie corrigeert hem? Het is een schande.

Wij weten waar we mee bezig zijn.. Ja joh, moge dat in ieder geval duidelijk zijn..

Tjongejonge... wat een kneus

Ten eerste gaat hij al voor het einde van de wedstrijd weg. Na zó'n aanfluiting hoor je in ieder geval naar Blind of de spelers te gaan.

Dan zijn teksten, 'we zijn aan het bouwen'... 'we weten waar we mee bezig zijn'... Zeg dan ook even met wat precies flapdrol want van alle fans ziet precies niemand waar we mee bezig zijn behalve fout na fout maken!

Dus, wie of wat moeten we nu inschakelen om een hervorming rond het Nederlands elftal te krijgen? Straks wordt die van Oostveen een 2de Blatter.

haha ja wij weten waar we mee bezig zijn,dat is het Nederlandse voetbal vernielen!!!!!!

Opzouten met die gast. Zelfs voor het laatste fluitsignaal vertrok hij al een schande is die vent

Hij weet helemaal niet waar hij mee bezig is! En dan met droge ogen zeggen dat hij met Blind wil aanblijven. Heeft hij dan geen verantwoordelijkheidsgevoel? Zijn eigen hachje is belangrijker dan wat dan ook.

Ik heb hier het FC Twente gevoel bij....allemaal ja knikkers en dekt elkaar. Als Blind blijft weet ik 100 zeker dat Zweden straks wint van Oranje in sep-15 hoef je geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben. Je kunt het WK vergeten in Rusland...dat is zeker. Er zit niets geen bevlogenheid in dit team er staat niets. Wat Louis van Gaal heeft opgebouwd is met de grond gelijk gemaakt.... Waarom / waar is Nigel de Jong...?

Het interview was te lachwekkend voor woorden. Dit geloof je toch niet? Een dooddoener als "we gaan door met bouwen" en "het georganiseerde symposium". Van Oostveen heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn functie. Het 4 jarenplan van Hiddink en Blind heeft desastreus gefaald.

Ik heb het sterke vermoeden dat er gewoon niks gaat veranderen en we moeten vrezen voor 2018.

"Wij weten waar we mee bezig zijn"

Ja hoor, want toen Hiddink en Blind als tandem aangesteld werden, was 'continuiteit' het toverwoord. Een jaar laten 'bouwen we aan een jong team' en is alles mis gegaan.

Maar gelukkig, ze weten wat ze doen.

mooi, dan weet iig nog iemand waar ze daar mee bezig zijn... stelletje mafklappers

Nou dan gaan we ook niet naar het wk van 2018. Want zowel Blind als van Oostveen hebben keihard gefaald. Ook vandaag stond er totaal geen team op het veld. En met Huntelaar , Sneijder , van Persie en Robben die alleen maar minder gaan worden vanwege hun leeftijd. Ziet het er erg somber uit voor Nederland.

Daarmee gaf Van Oostveen ook zelf aan dat hij door wil. Hij voelt naar eigen zeggen volledige steun van de vijf commissarissen van de KNVB.

Het is net als bij de FIFA houden elkaars hand gewoon boven het hoofd. Op basis waarvan is die steun nog in hem terwijl voetbalminnend Nederland hem helemaal zat is. Maar bllijf lekker zitten hopelijk pakt de media hem kei en keihard aan de komende tijd.

Public enemy number 1 en dan nog doodleuk benadrukken dat hij noch blind niet zal vertrekken!! Jup perfect zelfbeeld! Notttt

Ze moeten allebei opstappen hopen dat de raad van commisarissen van de Knvb ingrijp en dat ze allebei hun ontslag krijgen. Maar 1 punten weten te halen in de 6 wedstrijden tegen Ijsland Tjechie en Turkijke is toch een schandalig.

Als dit niet aangepakt wordt dan snap ik de wereld niet meer.. dan mogen ook meteen de commissarissen van de knvb naar huis.. die worden altijd nog betaald door de clubs.. maar dit moeten we en kunnen we niet meer toestaan.. wat een wanbeleid.. wat al veel eerder gezegd werd toen Blind al aangesteld werd als opvolger maar gewoon doorgaan lijkt het remedie.. nou kus mijn kloten maar..

Gewoon op deze weg doorgaan. Wat een top plan. Het diepte punt is bereikt, dus vanaf nu zal alles wel vanzelf beter gaan.... Zo werkt het dus niet hé!

Ze moeten gewoon de hele staf eruit gooien en met frisse gezichten beginnen.

Blind ging gewoon op de zelfde voet verder als Hiddink. Terwijl iedereen zag dat dat niet werkte.

Nou gelukkig maar. Zijn er toch nog 2 in Nederland die snappen wat ze doen.

Kan me herinneren dat 90% van de.bevolking van Marwijk weg wilde hebben met zijn saaie voetbal. Denk dat ze nu een moord doen voor die trainer die presteert en lak heeft aan mooi voetbal........ iets waar blind van kan leren en iets waar van oostveen schijnbaar niet voor durft te kiezen

Hoe kan Oostveen zoveel fouten maken op strategisch niveau. Hij heeft ervoor gezorgd dat Blind tot 2018 aanblijft. Hoe kan je nou ooit zeggen dat iemand 6 jaar in de staf kan zitten? Waarom nemen ze Blind aan als die nauwelijks prijzen heeft gepakt? Waarom neem je Van Nistelrooy en ook nog Van Basten op in je staf? Totaal geen logica. Van Basten had zijn eigen baan eigenlijk al opgezegd en dan ga je nog eens hem in de staf opnemen. Van Nistelrooy heeft totaal geen duidelijke mening en overwicht op de groep. Blind praat veel, maar heeft totaal geen eigen visie. De Knvb wist allang dat Guus een people manager is die gewoon iemand nodig heeft die sterk is in leiding nemen. Ze hadden Blind gewoon nooit vast moeten zetten tot 2018 en die extra plek moeten creëren in de staf voor Guus Hiddink. Dan had hij wellicht Henk ten Cate of misschien wel Seedorf ofzo meegenomen. Guus laat altijd dingen doen door zijn assistenten en hijzelf zorgt voor de sfeer en dat de spelers lekker in hun fel zitten. In Oranje is het altijd zo geweest dat je nooit 4jaar lang dezelfde bondscoach moet hebben, omdat de chemie gewoon weg is. Dat hoort gewoon bij deze generatie. Hoeveel mensen blijven tegenwoordig nou werken voor dezelfde werkgever. Iedereen is na 2 a 3 jaar uitgeblust bij een werkgever. Bert van Marwijk heeft dat gedaan door teveel dezelfde spelers op te stellen en hij geloofde nog in deze chemie. Blind die is zo krom als wat en gooit gewoon de hele opstelling overhoop. Is het nou zo lastig om een geode defensie neer te zetten? Alles heeft met communicatie te maken. Als je gewoon alle mogelijke scenario's bespreekt en dat duidelijk maakt naar de spelers toe, dan kan je toch nauwelijks fouten maken lijkt mij? Als je deze generatie teveel vrijheid geeft, dan gaat het helemaal fout. Zij hebben sturing nodig en duidelijkheid. Rijkaard zou de perfecte opvolger zijn, en ik voorspel dat Bert en Danny ontslag gaan nemen. Natuurlijk zeg je niet in de camera dat je gaat stoppen. Er is nu zoveel druk op de ketel gekomen, dat ze uit zichzelf moeten opstappen, want heel Nederland loopt te klagen. Zelfs in het buitenland begrijpen ze het niet.

14 oktober 2015 om 00:34

Ehh ja... het is echt zo lastig om een goede verdediging neer te zetten. Willems is geblesseerd en Riedewald is momenteel gewoon beter dan Kongolo en Pieters. Janmaat en Vd Wiel zijn gewoon voorbij gestreefd door Tete die het gewoon prima heeft gedaan. Centraal zijn Vlaar en De Vrij geblesseerd en wordt gekozen voor de centrale man waar heel NL blijkbaar om roept: Van Dijk. Naast hem nog een grote vent met Bruma. Die laatste had ook Veltman of Rekik kunnen zijn, maar daar worden we niet veel sterker van.

Dus is het zo moeilijk? Yep...

Hier is geen houden aan, dat kan letterlijk niet als je uit 4 duels 3 punten haalt en 4e in de groep word en niet naar het EK gaat.

Van Oostveen kan roepen wat die wil maar hier komt niemand mee weg,

Zelfs het enige positieve punt (dat deze kwelling eindelijk voorbij is) hebben ze weten om te zetten in iets negatiefs.. In plaats te overdenken wat er fout is gegaan komen ze met dit soort spierballentaal. Terwijl heel Nederland deze gasten uitkotst (sorry, kan het echt niet anders formuleren).

We kunnen ons met z'n allen dus verheugen op een volgende kansloze kwalificatie!

Werkelijk ongelooflijk, hij begint een beetje Blatter-trekjes te krijgen. Op een EK met 24 landen, waaronder voetbaldwergen als Albanië, Noord-Ierland en Wales is een drievoudig WK-finalist afwezig. Je kunt niet anders dan het een blamage noemen, en hij is hoofdverantwoordelijk.

Die van Oostveen is niet goed! k hoor hem zeggen dat ze aan het bouwen zijn en dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Als je de beste man hoor praten zou je denken dat we ternauwernood zijn uitgeschakeld omdat we domweg pech hadden. We hebben onder Danny Blind alleen gewonnen van Kazachstan, Van Kazachstan hadden we nog gewonnen met Bassie en Adriaan op de bank! Je verliest kansloos en met zeer zeer slecht voetbal zonder passie en inzet van Ijsland, Turkijke en Tsjechie. Er zit totaal geen lijn in het spel, spelers doen geen stap extra voor elkaar en de defensie faal keer op keer kinderlijk eenvoudig. Waar zijn we dan in vredesnaam aan het bouwen?? Onder Hiddink was het niet best, maar de afgelopen 4 wedstrijden waren dramatisch! De komende 2 (oefen) wedstrijden zijn tegen Duitsland en Frankrijk. Naar alle waarschijnlijk ga je deze wedstrijden met dit spel en deze instelling, met zeker 5 doelpunten verschil verliezen en gaat er een volkomen gesloopt elftal de nieuwe wk kwalificatiereeks in waar je met een zeer zware poule te maken krijgt. Als er niks verandert, ga je straks na het EK, ook het WK missen

Laat Blind en Van Oostveen maar gewoon aanblijven
In november staat er een oefenwedstrijd tegen Duitsland gepland en ik wil weten of Lineker gelijk heeft en we van het niveau Andorra zijn.

Bouwen met Bertje. Dat praatje had hij toch weer mooi ingestudeerd. Bouwen is het toverwoord.

Komt niet zo over Van Oostveen. Wanneer je aangeeft dat Oranje een type Nigel de Jong mist, lijkt het alsof je totaal niet weet waar je mee bezig bent. Gewoon in zien dat Blind meer assistent is dan bondscoach en zelf ook je biezen pakken!

Ik had heer van Oostveen en zijn reactie van vanavond helemaal begrepen als dit allemaal recent pas speelde , en ik prijs het wel dat ze (de knvb) wel een blok vormen...maar het is (helaas) al een poos gaande dat het nederlands voetbal geen progressie boekt. Sterker nog, de lijn daalt en daalt en daalt.

Ook dat de functie van Blind in een vrij vroeg stadium al bekend was vind ik frapant.
Andere personen hebben dan ook eigenlijk nooit een eerlijke kans gehad om bondscoach te worden.
Wellicht is dat zelfs een rede geweest voor bepaalde personen om nieteens mee te dingen omdat men al doorhad dat de volgende coach al klaar stond. (ps: is aanname van mijn kant maar het kan )

Over deze kwalificatiereeks;
het begon vond ik al bij het begin.. toen de poule bekend werd, er werd onderschat.
Daar is het al fout gegaan, en t moment dat men zich realisseerde dat het niet meer zo 1 2 3 zou gaan, toen was kwaad al geschied, ik vind het spijtig maar terecht dat Nederland er niet bij is.

Tot slot vond ik het ook een collectief falen , en ik heb niet elke pot live gezien , maar wat ik heb gezien was Sneijder de enige persoon waarvan ik steeds zoiets had van, hij gaat/ging er wel voor.
Het mocht helaas niet zo zijn.

ps: ik zag tijdens interview van Blind en van Oostveen dat ze "xxx" in oranje opgespeld hadden en knvb logo (leeuw)..is dat enkel omdat men in de Arena speelde? Of wa?
Miss kan iem mij uitleggen ofzo. Want ik zie even dat verband niet?

Wat een fiasco! Echt een dieptepunt in het NL voetbal is bereikt; geen kwalificatie in een poule waarbij de eerste 2/3 door gaan! NL competitie die steeds minder voorstelt; Nl'se clubs hebben het ontzettend moeilijk Europees (zelfs de Europa League is vaak dramatisch!), maar weinig toptalenten in deze lichting oranje spelers, directe CL plaatsing gaat binnenkort verloren... werkelijk aan alle kanten gaat het mis.

Er is op dit moment maar 1 man eindverantwoordelijk: de heer Van Oostveen!!
Wie kan deze man nog stoppen?? Zelf weet hij het te verkopen als of het allemaal onderdeel van een groter geheel is. Ga toch weg man, ook met het beleid om Blind al hoofdcoach te maken tijdens zijn assistentschap bij Hiddink; werkelijk ongelofelijk! Voor zo iets hoor je beloont te worden; niet als zekerheidje vooraf bepalen; unbelievanle!

En Blind kent ook geen schaamte. In 4 wedstrijden genoeg discutabele beslissingen genomen; Nigel de Jong was niet nodig met onze zwakke verdediging, Van der Wiel zelf na een schandalige vertoning rustig laten staan. Eerst Huntelaae in de basis, door een rode kaart geslachtofferd en vervolgens Van Persie de nummer 1; wat een visie! En als echte Ajacied vasthouden aan 4-3-3 terwijl we totaal geen buitenspelers hebben; Narsing, houdt op man 1,5 jaar uit vorm met z'n 2 linkerbenen. Nee middenveld of verdediging vooral niet versterken...
Wat een drama coach.

Uiteindelijk is gebleken dat wij te weinig kwaliteit hebben; paar sleutelspelers missen we & de voor sommige talenten is het gewoon te vroeg. Een Depay kan oranje nu nog lang niet dragen. Blind zakt trouwens ook erg door het ijs, niet alleen vandaag. Totaal geen bikkel in duels. Zelf vind ik trouwens ook Zoet totaal geen goede keeper. Dan liever Vermeer.

Als je het mij vraagt vond ik Sneijder wel goed spelen op de "6" positie (pirlo rol, versnelt inmiddels het spel). Probleem is natuurlijk wel dat je dan niet je verdediging versterkt...
Verder vind ik Tete best een verademing; eindelijk iemand die verdedigend beter is dan aanvallend (foutje vandaag kan de beste overkomen; man tegen man vind ik hem ijzersterk). Wijnaldum was ook niet echt gelukkig maar heeft het wel in zich. Depay; daarvan moeten we hopen dat hij snel stappen gaat maken die nodig zijn. Van Persie kan alleen nog als 10 / op het middenveld. Te weinig power, snelheid als diepe spits. En zal a la Van der Vaart nog maar max 60 min mee kunnen.

Willems & Robben lijken me onomstreden als ze weer fit zijn. Zelf ben ik gecharmeerd van Luuk de Jong. Voetballend beter dan Bas Dost, maar Dost heeft het meer bewezen in Duitsland. Van Strootman verwacht ik niet dat hij ooit nog terug komt op z'n oude niveau. Clasie is een ok voetballer (wel gif in z'n spel & redelijke pass), maar zal ook stappen moeten maken. Al met al is het wel dramatisch qua niveau. Dat we het moeten hebben van een Hendrix, speler die voor het eerst een paar leuke wedstrijden speelt (let wel; gestuurd door Guardado; wat een goede speler, leider met ervaring is dat. Daarom speelt Hendrix zo goed; Guardado in z'n rug). Tekenent voor het niveau nu.

Bazoer vind ik een toptalent (rust aan de bal, overzicht & heeft een goede handelingssnelheid). Maar kun je hem al naast Sneijder zetten?

Het blijft allemaal lastig... we hebben gewoon echt een mindere lichting als je vergelijkt wat andere landen te kiezen hebben. Ook het systeem werkt niet meer, veel te voorspelbaar & statisch. En we moeten er sowieso vanaf; de bal hebben zegt geen fluit!! Het gaat om het aantal kansen & goals dat je maakt.

Anyway; hopelijk wil Frank de Boer het NL elftal overnemen! Want in Blind heb ik totaal geen vertrouwen op basis van deze 4 wedstrijden.

Haha neemt die gast zichzelf nog serieus? Aub wegwezen, van oostveen en danny blind. Danku!

ik mis bert van marwijk Enorm. ok, het ek 2012 liep niet naar behoren en dat kan gebeuren, maar daarvoor 18 kwalificatiewedstrijden gespeeld (wk 2010 + ek 2012) en maar liefst 17 gewonnen en 1 verloren ( de allerlaatste ek kwalificatiewedstrijd tegen zweden, maar goed).

iedereen wilde vervolgens bert van marwijk weg hebben, want niet zulk mooi voetbal, geen nederlandse school en weet ik het allemaal.

bert van marwijk, je bent een absolute Held!!!

14 oktober 2015 om 06:41

In 2012 waren Sneijder en Van Persie ook twee klassen beter als nu en je had Nigel de Jong nog.

Aan het bouwen aan een jong team? Je moet verdorie de beste spelers selecteren! Zo'n Pieters kun je toch al 10 keer beter opstellen dan een jong talent als Riedewald. Riedewald zal (volgens de Ajax-kenners) uiteindelijk een waardige speler van het Nederlands Elftal worden, maar die is nu toch niet beter dan Pieters? En waar was Nigel de Jong?

We weten waar we mee bezig zijn, we zijn aan het bouwen...hahaha, wat een wanvertoning, zowel binnen als buiten het veld!

Hopen dat de raad van commissarissen ingrijpt

Haha wat een kwal is dit toch.
Deze dwaas heeft totaal 0,0 met voetbal en dat straalt hij ook uit. Tijd om te vertrekken loser, net zoals je vriendje blind

Er zal bij de Knvb toch wel een baas boven van Oostveen zitten die hem en Blind er uit gaan gooien. Niet verstoppen achter Hiddink want Blind heeft 4 wedstrijden de kans gehad maar het gigantisch verprutst. Er is dus maar een oplossing....

Het wordt alleen nog maar erger met de 'playstation' generatie. Inmiddels worden alle NLse talenten die ook maar een bal kunnen raken op hun 14e naar Engeland gehaald te worden om verpest te worden door het grote geld. Dat bertje daar eerst maar eens voor gaat strijden

Baart me nog grotere zorgen dat v Oostveen zegt dat hij weet waar hij mee bezig is. Is dus niet capabel omdat hij het niet aandurft zijn eigen falen te erkennen.
V Oostveen doet misschien andere goede dingen voor de Knvb ? Hij moet zich alleen niet meer bezig houden met het technische beleid. Wat mij betreft wegwezen of een technische directeur met voetbalverstand er neer zetten.
Nog twee jaar zo afgaan in de kwalificatie kan ik niet aan. Het contrast met het WK is te groot.

In dit interview zei die voor eerst de kern van de waarheid het nederlands club voetbal gaat ook niet goed maar dat was al gaande in het vorige wk.de enigste dragende speler van oranje wesley sneijder is puur op instelling een klasse voetballer steeds terug knokken uit mindere periodes en er voor gaan.

Memphis is een celeberity die voetbalt alsof hij op de rode loper loopt
Klaas is een ratje en zit te duwen en te trekken en verontwaardigt te kijken wanneer hij terug gefloten wordt
El ghazi passeert zn oma nog niet
Blind traag als dikke stront
Virgil verdedigt zoals hij dr uitziet. vrouwlijk!
Zoet heeft de reflex van een pandapeer, komt pas in beweging wanneer het net al trilt
Riedewalt is het E veldje nog gewend dus loopt constant verloren rond en dekt meneer lucht

Kortom: Met de middelen die we hebben vind ik de 4de plek zeer verdienstelijk! Ik ga naar buiten om te toeteren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren