Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AFCA reageert met drie veelzeggende woorden op toenadering Ajax tot Overmars

Laatste update:

Supportersclub AFCA heeft middels een statement gereageerd op de toenadering van Ajax tot Marc Overmars. Vrijdag bracht de NOS naar buiten dat de ex-directeur voetbalzaken, na zijn vertrek vanwege grensoverschrijdend gedrag, twee keer is benaderd voor een terugkeer. Beide keren zag Overmars daarvan af.

Het statement wordt ingeluid door drie veelzeggende woorden: 'Driemaal is scheepsrecht.' Supportersclub AFCA doelt daarmee op de twee mislukte pogingen en hoopt dat de oud-aanvaller in de toekomst terugkeert bij de club.

"Ook de AFCA Supportersclub heeft kennisgenomen van de meest recente berichtgeving over Marc Overmars", zo klinkt het. "Hierin komt naar voren dat Overmars tweemaal is benaderd voor een terugkeer bij Ajax. Onze reactie: ‘driemaal is scheepsrecht’."

"De AFCA Supportersclub komt op voor de belangen van de fanatieke supporters van ons aller Ajax. Onze mening hebben wij op de tribune meerdere malen verkondigd, en wij zullen deze ook op dit moment niet onder stoelen of banken steken."

Vervolgens richt de supportersclub zich tot Michael van Praag. "Het is teleurstellend om te zien dat de huidige voorzitter van de RvC, die deze functie ‘tijdelijk’ bekleedt, aan de NOS heeft laten weten dat een terugkeer er niet in zit zolang hij op die positie zit."

Reactie Van Praag


Van Praag gaf bij de NOS tekst en uitleg over de situatie rond Overmars. "Danny Blind heeft hem op persoonlijke titel benaderd", aldus de voorzitter van de RvC. "Is het gek dat hij contact heeft met Overmars? Nee. Danny behartigt de zaken van zijn zoon Daley en Overmars heeft laten weten eventueel geïnteresseerd te zijn in hem."

Van Praag ontkent contact te hebben gehad met Overmars. "Er zijn misschien wel meer mensen die lid zijn van de vereniging van Ajax die hem hebben gevraagd of een terugkeer bespreekbaar is, maar daar heb ik niet zoveel mee te maken. Bij ons (de huidige RvC, red.) is het in ieder geval niet bespreekbaar. In mijn periode keert Overmars niet terug bij Ajax. Dat kan ik uitsluiten."

Supportersclub AFCA benadrukt Overmars nooit te zullen laten vallen. "Hopelijk tot snel bij de club waar zowel jij als wij enorm veel van houden. En als mensen het veld moeten ruimen om tot een terugkeer van jou te komen, dan is dat maar zo", klinkt het tot besluit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou maar lid zijn van zo'n vereniging. Wat een holbewoners zeg. Ik wens de medewerkers binnen Ajax in ieder geval veel succes en hoop dat er qua cultuur nog een hoop verandert.

3 februari 2024 om 13:37



Duidelijk niet het hele stuk gelezen. Bij de huidige vereniging js het niet gebeurt en gaat het ook niet gebeuren. Buiten de, zo lees ik het, persoonlijke toenadering van Danny Blind om, weet ook niemand hoe Overmars dan zou zijn gepolst. Dus dat is dan ook geen serieuze poging geweest. Iedereen binnen Ajax (en dus vooral supporters) verlangt terug naar de tijd dat Haller, Tadic, Blind etc. naar Ajax kwamen dat Ajax voor nietszeggende spelers vele miljoenen kreeg, maar van Praag stelt dus dat dat niet meer gaat gebeuren (althans niet met Overmars). Duidelijk. En terecht naar mijn mening.

3 februari 2024 om 13:40

Als er buiten Van Praag om één of meerdere RvC leden hebben geïnformeerd bij Overmars voor een eventuele terugkeer, komt dat toch gewoon vanuit Ajax? Dat Van Praag daar dan niet in mee wilt, verandert daar niets aan. Het verlangen binnen een deel van Ajax is er en dat is al erg genoeg.

3 februari 2024 om 13:57

Hij heeft zijn straf wel gehad lijkt me toch? Moet die levenslang krijgen omdat hij een paar fotootjes heeft verstuurd? Houd toch op met dat papegaaien.

3 februari 2024 om 14:02

Papegaaien zou betekenen dat ik iemand napraat, in plaats van mijn eigen mening te verkondigen. Dat is hier dus niet het geval. je mag het gerust met me oneens zijn, maar ga me niet betichten van iets wat niet waar is.

3 februari 2024 om 14:03

@hansje1969,

Je kunt het bagataliseren, maar daar gaat het niet mee weg. Hij heeft veel goede dingen gedaan, maar er is geen weg terug! Deze ‘supporters’ voelen zich iets te belangrijk en spreken niet voor alle supporters. Hij had dit vanuit zijn functie nooit mogen doen. Hij heeft geen spijt betuigt, hulp gezocht of herstel gedaan. Dat is niet meer goed te praten!

Daarnaast is de structuur nu anders en zou hij maar een gedeelte van zijn functie kunnen uitvoeren

3 februari 2024 om 14:09

Nou Emilio er wordt enorme ophef gemaakt om die paar fotootjes. Niet alleen door jou inderdaad. En men praat in deze elkaar heel erg na. Moet Overmars dan een levenslange straf krijgen?

3 februari 2024 om 14:10

@hansje welke straf heeft hij gehad? In een interview de zielige uithangen want 'zijn familie heeft zoveel geleden'/ Naja als je 'een paar fotootjes' stuurt (300 pagina's aan eenzijge communicatie) dan ben je gewoon ziek in je hoofd en moet je psychologische hulp gaan zoeken. Vooral dat hij zelf niet inziet hoe fout hij is, is gewoon ziekelijk.

Dus in plaats van aan zichzelf werken (want deze man heeft een geesteziekte) is hij direct ingestapt bij Antwerpen en gaat hij door alsof er niets gebeurt is.

Ik zou mijn dochter niet voor een bedrijf willen hebben werken waar de baas zo'n zieke engnek is in ieder geval.

3 februari 2024 om 14:13

@ajaxglobal, ook aan jou de vraag, Vind je dat hij niet al zwaar genoeg gestraft is? Mag hij dan wel overeen jaar? Over twee jaar? Mag hij nooit meer ergens werken en ook niet bij een andere club?

3 februari 2024 om 14:18

Emilio. Ieder zijn mening wordt alleen enorm beïnvloedt door een heersende opinie van een meerderheid binnen een bepaalde cultuur. Daardoor zijn de normen en waarden, en dus ook mening over normen en waarden, binnen de ene cultuur heel anders dan binnnen een andere cultuur. Jij wordt dus wel degelijk beïnvloedt door een cultuur die heerst waarop je je mening baseert en dus zou je wel van papegaaien kunnen spreken. Doe verder overigens geen uitspraken of die al dan niet goed of fout is, maar tot zover even een stukje psychologie

3 februari 2024 om 14:22

@achterman
Natuurlijk spoor je niet als je zoiets doet. En natuurlijk is het abnormaal. Maar ik zie het nou niet als een misdaad waar je levenslang voor moet krijgen. En dan helemaal niet waarom je andere mensen binnen een vereniging holbewoners noemt, zoals Emilio hierboven.

3 februari 2024 om 14:26

De enige die het over levenslang heeft ben je zelf Hansje. Hij heeft een 2de kans gekregen bij Antwerpen en een schorsing van 1 jaar. Dat is het. Kan zijn werk gewoon weer oppakken bij Antwerpen daarna. Dat hij niet terug kan naar Ajax lijkt mij meer dan logisch door meerdere redenen. Of denk je dat dit bij andere bedrijven wel zou gebeuren?

3 februari 2024 om 14:31

@ Emilio Estevez "er zijn misschien wel meer mensen die lid zijn van de vereniging van Ajax die hem hebben gevraagd of een terugkeer bespreekbaar is, maar daar heb ik niet zoveel mee te maken. Bij ons (de huidige RvC, red.) is het in ieder geval niet bespreekbaar. In mijn periode keert Overmars niet terug bij Ajax. Dat kan ik uitsluiten." Binnen de RvC dus niet gebeurt. Dat Van Praag er niet in mee wilt staat nergens, er staat dat de RvC dat niet wil. En dus houdt Van Praag zich daaraan. Dus wie het was is gewoon niet duidelijk, en dus ook niet serieus. Of Van Praag moet hierin iets verzwijgen/liegen, maar dat lijkt me wel sterk eerlijk gezegd. @hansje1969 ja hij heeft zijn straf nu wel gehad. Dus wat mij betreft mag hij weer aan het werk straks. Binnen Ajax wordt dit toch aan alle kanten veel te ingewikkeld? Ook richting de 'slachtoffers'. Maar prima als hij straks bij Antwerp lekker verder gaat. Nog los van het andere artikel dat het financieel helemaal niet zo goed gaat met Antwerp...

3 februari 2024 om 14:40

@hansje, op zich eens over dat het onnodig is anderen hierom holbewoners te noemen, maar het is toch niet gek dat hij ontslagen wordt hierom? Hij krijgt helemaal geen levenslang, zoals jij het noemt. Hij kan toch ergens anders aan de slag? Het gaat hier om dat het bijzonder vreemd is dat hij terug zou keren naar Ajax, terwijl Ajax het moreel niet verantwoord vond om hem aan te houden. Het zou toch een slecht teken zijn als je hem na twee jaartjes dan maar weer aanstelt als TD? Dan neem je toch je overig personeel niet serieus, daar zitten mensen bij waarbij hij dit geflikt heeft…

3 februari 2024 om 14:41

Inke, Daar zit ook wel een kern van waarheid in en ik probeer daar zelf wel altijd een balans in te vinden. Iedereen moet natuurlijk zijn eigen ding kunnen doen, maar dat stopt dan wel, wanneer je er andere mensen (tegen beter weten in) mee raakt. Dat is in mijn ogen hier gebeurt en vraagt dan om represailles.

3 februari 2024 om 14:46

@hansje; ik snap sowieso die ophef niet. Was het niet zo dat ik las dat zij soortgelijks iets deed vanuit Overmars zijn mond? Achja, al is het niet zo lekker boeien. Een foto van zijn snikkel, haha kan er wel om lachen. Het is gebeurd, Overmars vindt het heus wel kut… let’s go with the flow en ga verder.

3 februari 2024 om 14:56

Janter,

weet je waar ik wel om kan lachen? Dat veel mensen zoals jij net doen alsof het alleen maar om een foto gaat. Jarenlang meer dan 300 pagina's aan eenzijdige foto's en berichten die grensoverschrijdend zijn. Dan snap je de ophef nog steeds niet?

3 februari 2024 om 15:17

@Ajaxglobal, hoezo is er geen weg terug. Wat is dat voor totale onzin. Zoals duidelijk is aangegeven bij de eerste toenadering, moet hij voor een terugkomst het goed maken met de slachtoffers. Of en wat daarvoor nodig is, is niet aan jou, mij of de media, maar aan de slachtoffers. Als er voor hen geen weg terug is dan kan hij niet terug komen zolang zij werkzaam zijn bij Ajax. Maar stel de desbetreffende dames vinden allemaal een andere baan of gaan met pensioen dan staat er bar weinig in de weg om terug te komen. En als desbetreffende dames vinden dat hij onder bepaalde voorwaarden terug kan komen dan moet hij daaraan voldoen alvorens hij terug kan komen.

3 februari 2024 om 13:58

En dan die laatste zin??? Wat een holbewoners! Ik mag toch hopen dat het huidige bestuur doof blijft hiervoor en dat die door sommigen heilig verklaarde Whatsapper lekker in België blijft!!

Wat een triest gebeuren.

Ben benieuwd of hun zussen, moeders, dochters, partners trots op ze zijn of dat die het ook ‘normaal’ vinden om dickpicks van hun baas te ontvangen… ‘Hoe was je dag schat?’ ‘Oh prima ik kreeg drie keer een lul doorgestuurd van de dokter/ directeur/manager’ ‘Fijn, dat het zo goed gaat op je werk!’

3 februari 2024 om 13:27





Ik vind de reactie van Overmars op NOS (gister oid?) wel verhelderend:

"ik ben geschorst omdat ik naar een vrouwelijke collega grensoverschrijdende berichten heb gestuurd. Dat het app-verkeer wederzijds was, doet niets af aan het feit dat ik dat nooit had mogen doen. Het is dom geweest. En ik vind het heel erg voor mijn vrouw Chantal, mijn twee kinderen en mijn familie die door mijn fout een verschrikkelijke tijd hebben doorgemaakt."

waar iedereen maar langsheen gaat is het feit hoe het nu uberhaupt gaat met die vrouw. Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat zij allang met haar gewone leven doorgaat etc. Nergens enig nieuws over hoe beschadigd zij werkelijk is, terwijl hier zoveel wordt gechat en geimpliceerd dat zij kapot zou zijn. Ja: dat zou kunnen, maar we weten het niet. Misschien is zij er eigenlijk ook al overheen...
Ik vind het jammer dat we niet echt iets weten van het slachtoffer.





3 februari 2024 om 13:33

Hij heeft wel lef om het woord wederzijds te noemen. Meer dan 300 pagina's aan eenzijdige foto's en berichten. Vastgesteld door een onafhankelijke partij.

3 februari 2024 om 13:36

Het maakt voor de sanctie toch niet zozeer uit hoe zij eraan toe is? Er wordt toch gewoon een oordeel geveld op basis van de verrichte acties. Anders zou men minder zwaar gestraft kunnen worden, wanneer het slachtoffer sneller herstelt, wat de rechtspraak op geen enkele manier ten goede komt.

3 februari 2024 om 13:36

De foto's waren zowel van de boven- als onderkant genomen

3 februari 2024 om 14:12

"dat het app-verkeer wederzijds was" LOL 300 pagina's aan eenzijdige communicatie. Deze man is geesteziek dat hij het wederzijds app-verkeer noemt.

3 februari 2024 om 14:20

Hij maakt alles kleiner dan het was. Ook heeft Ajax onderzoek laten doen en dit niet openbaar gemaakt. Maar hier hoor je maar een kant van het verhaal. Kennelijk was er genoeg materiaal om hem een jaar te schorsen, want de KNVB heeft het rapport opgevraagd. Ik denk dat we niet alles weten, ik heb bijvoorbeeld ook gehoord dat hij de vrijheid nam om regelmatig de vrouwenkleedkamer te betreden, terwijl dit niet was toegestaan voor mannen.

3 februari 2024 om 14:49

Tja, en hoe is dat verkregen? Juist, niet uit de gegevens van Overmars. Je eigen conversatie wissen is een makkie. En kom niet aan, dat is nog terug te vinden, want nee, dat is het niet. En daar hoef je niet zo heel veel moeite voor te doen. Er zal vast meer door Overmars gestuurd zijn als door die vrouw. Maar echt, degene die gelooft dat er 300 paginas eenzijdig appverkeer bestaat, die leest dus alleen wat.hij wil lezen. Maakt nog steeds dat er dingen gebeurd zijn die niet mogen gebeuren. Maar 300 pagina's eenzijdig app-verkeer, dat is gewoon lachwekkend en ondenkbaar.

3 februari 2024 om 14:58

heuvel,

Overmars is gewoon meegenomen in het onderzoek hoor. Die heeft alles kunnen laten zien. Dat jij er maar vanuit gaat dat het niet waar is, dat is pas lachwekkend

Wanneer gaan we eens stoppen met supportergroep tokkies een platform geven? Schrijf dan nog maar een paar extra atrikelen over Henderson, de VAR en Ihattaren.

3 februari 2024 om 14:05

Precies. 90% voelt zich niet vertegenwoordigd door deze groep!

Dan vraag ik me af of ze ook zo vergevingsgezind zijn wanneer het hun vrouw of moeder of wie dan ook is die Overmars z'n pielemuis krijgt toegestuurd en dan zonder excuus of enigszins spijt een maand later weer aan de slag gaat.

3 februari 2024 om 14:04

Als ieder persoon die ooit een pikante foto heeft verstuurd nergens meer mag werken dan wordt het nog druk bij het UWV.

3 februari 2024 om 14:06

Deze reactie kan weg. Geen onderbouwing of toegevoegde waarde

3 februari 2024 om 14:14

Jij snapt het niet. Het gaat niet om pikante appberchten of foto's. Dat zou Overmars niet moeten doen, want hij is getrouwd. Maar dat is niet strafbaar ofzo. Wat wel strafbaar is, is vanuit een machtspositie ongewenst pikante foto's en appjes te vertsturen. Als je daar het verschil niet tussen ziet dan snap je er echt helemaal niks van.

Ik zal wel niet al te veel duimpjes hiervoor ontvangen maar is het sturen van pikante foto's nou echt iets waar je nu jarenlang mee achtervolgd moet gaan worden? Hij is met pek en veren eruit gejaagd en op dit moment wereldwijd geschorst. Naar mijn idee kan hij daarna toch gewoon weer aan de slag, zelfs als dat weer bij Ajax zou zijn? Het is niet netjes en primitief wat hij gedaan heeft, maar er zijn toch ergere zaken dan dit? Voor Ajax zou het een zegen zijn voor de organisatiecultuur en daarnaast zullen er ook (me dunkt) keiharde afspraken gemaakt worden over eventueel 'wangedrag' bij een terugkeer.

3 februari 2024 om 13:33

Ben het deels met je eens maar is toch wel schrijnend als een directeur dit doet en ook gewoon smerig. Maakt misbruik van z’n positie en voor mensen die onder hem werken, is het enorm lastig om tegen je baas in te gaan. Hoe zou jij het vinden als dit bij je moeder of zusje gebeurd? Ik weet wel wat ik zou willen doen in ieder geval.. is gewoon onhoudbaar om dan in dezelfde positie terug te keren.. hoe raar moet dat zijn voor de vrouwen in kwestie. Ben het wel met je eens dat het jarenlang achtervolgen nergens voor nodig is. Hij heeft er van geleerd, excuses aangeboden en verder kan die ook niet veel meer doen. Alleen bij Ajax terugkeren, is wel een lastige..

3 februari 2024 om 13:35

Hoe zou jij het vinden dat je zus, dochter of welk familielid lastig gevallen wordt, daar hoogst waarschijnlijk psychisch een behoorlijke klap van gehad heeft en dat deze man naar een jaartje gewoon weer haar baas wordt. Vind je het dan nog steeds prima ?

3 februari 2024 om 14:24

Laat maar joh. Er valt niet door te dringen tot mensen die alleen aan hun eigen hachje denken en volledig voorbij gaan aan het gevoel van anderen en dan met name vrouwen. Want ja die zijn toch minder belangrijk he merk je vaak. Die staan er niet bij stil dat veel vrouwen zich onveilig voelen bij dit soort mannen. De denkwijze van dit soort mensen is te simpel voor woorden en ze zullen het nooit begrijpen.

3 februari 2024 om 14:35

“ Want ja die zijn toch minder belangrijk he merk je vaak.” wat een onzin, vrouwen worden nu door mannen verdedigt met hun leven, voetballers hebben zelfs vastgezeten doordat vrouwen blindelings werden geloofd op hun woord, het gaat er om dat vele denken dat Overmars nu wel genoeg gestraft is, personen zoals jij hebben pas vrede als hij dezelfde behandeling als Bin Laden krijgt lijkt het wel.

3 februari 2024 om 13:37

Maar wat verwachten jullie nou dat Overmars Ajax weer eenzaam aan de top gaat brengen? Die tijd is gewoon geweest. Je kunt beter blij zijn met hoe het nu weer gaat en vooruitkijken in plaats van terug.

3 februari 2024 om 13:44

Nee 1 jaar.

3 februari 2024 om 13:46

@cyber

Je hebt zeker gelijk, alleen ik denk dat veel mannen voorbij gaan aan het feit niet alleen persé aan 'stel dat het jouw vrouw of dochter is, maar stel dat je mannelijke baas jou ALS MAN heel de dag zijn lul stuurt?

Ik heb het idee dat mannen hier veel sneller iets over zouden zeggen, maar dat is dus ook, omdat geen een man dit lichtzinnig zou opvatten als het hunzelf en de mannelijke baas betreft.

Het is dus in werkelijkheid zo dat vrouwen veel meer het 'laten gaan'. Als je eens zo zien hoeveel ongevraagd lul foto's vrouwen gestuurd krijgen op weekbasis terwijl als iemand dit op straat doet dit gewoon strafbaar is.

Als Overmars zijn straf heeft uitgezeten lijkt mij dat niemand meer kan zeuren wanneer hij weer aan het werk gaat.

Mocht dit bij Ajax het geval zijn, lijkt mij dat Ajax dan eerst met de slachtoffers van toen in overleg gaat en duidelijke afspraken met Marc extra op papier zet.

Die man verdient een nieuwe kans, hij kan niet eeuwig zwart gemaakt blijven worden op onder andere deze webpagina. Overmars wordt nog net niet verdacht van moord of de oorlog in Oekraã¯ne, als je de mensen hier mag geloven.

Toevoeging: de tijden onder Overmars waren top en hoewel ik niet per definitie zeg dat hij niet meer terug hoeft te komen bij Ajax, weet ik ook niet of Ajax hem op relatief korte termijn weer aan zou moeten stellen. Ik zou er niet op tegen zijn dat Ajax hem polst zodra zijn straf erop zit (ik weet ook niet of ik het zou toejuichen), mensen verdienen namelijk gewoon een nieuwe kans, maar ik ben nog steeds van mening dat Marc zwarter gemaakt wordt dan nodig en dat wat hij deed erg fout was, mensen overdrijven in het beoordelen van zijn acties. Hij is geen moordenaar, geen verkrachter, geen drugsbaron en geen pedofiel, hij heeft misbruik gemaakt van zijn macht en zich als viezerik gedragen. Dat mag best in perspectief geplaatst worden. Hij is niet onschuldig, maar hij mag nog net niet worden opgehangen volgens de deskundigen hier.

3 februari 2024 om 14:08

Wanneer een pedofiel zijn straf heeft uitgezeten en daarna weer aan de slag gaat als leraar in je dochters klas. Dan is dat voor jou geen probleem?

3 februari 2024 om 14:16

Ik snap dat je nu met een vergelijking komt om het aan te dikken, maar ik vind dit geen juiste vergelijking.

Maar prima, ik speel wel even mee. Marc mag over een jaar weer elders een rol in de voetballerij vervullen, als TD van een andere club bijvoorbeeld. Vind jij dan dat hij nooit meer iets in de voetballerij mag doen? Immers, jij vergelijkt het met een pedofiel en een pedofiel kan/mag vanzelfsprekend niet meer aan de slag gaan als leraar.

5 februari 2024 om 11:03

Natuurlijk is het voorbeeld een beetje extreem.

Je kunt hem wat mij betreft als ajax zijnde niet meer terug halen. Dat kun je de 'slachtoffers' niet aandoen. Dat kun je als bedrijf ook helemaal niet doen.

Wat ik vooral het vervelende vind is dat hij vooral de dlachtofferrol pakt. Ik zou daar als ander bedrijf vooral moeite mee hebben om zo iemand dan aan te nemen.

3 februari 2024 om 14:16

Oprecht spijt betuigen is onderdeel van dat proces, maar daar is geen sprake van

3 februari 2024 om 14:22

Eens, daarom weet ik niet of ik hem terug zou willen bij Ajax. Dat is eigenlijk toch wel hetgeen wat ik nog steeds mis en dat is teleurstellend.

3 februari 2024 om 14:42

Inderdaad, in woord en gebaar.

3 februari 2024 om 14:46

Volgens mij ben je vergeten dat hij allang een 2de kans heeft gekregen, nota bene 4 week na zijn ontslag al. Straks mag hij zijn werk gewoon weer hervatten in België. Je snapt toch zelf ook wel dat teruggaan naar Ajax niet kan door verschillende redenen? Denk je dat zoiets gebeurt bij andere bedrijven?

Ook al is het nu 2-jaar geleden dat Overmars vertrok en ik er tot op de dag van vandaag nog van baal; Overmars moet niet meer terug naar Ajax. Hij heeft geweldig werk verricht bij Ajax. In de eerste paar jaar vooral puin geruimd en daarna geleidelijk aan alles opgebouwd, en vanaf 2016 goed gaan investeren in kwalitatief betere en goede spelers. Jammer dat hij zich blijkbaar al langere tijd niet kon gedragen bij Ajax tegenover vrouwelijke collega's en hij is ondanks het geweldige werk dat hij verrichte, meer dan terecht vertrokken bij Ajax.

En ik ben het niet vaak eens met van der Gijp, maar die zei het bij Vandaag Inside ook goed. Overmars moet ook niet meer willen terugkeren bij Ajax. Ten eerste is dat onmogelijk door wat hij heeft gedaan, maar ten tweede zullen de verwachtingen dan zo zijn dat Overmars de puinhoop waar Ajax in zit of zat wel even op zal lossen en dat zal alleen maar verkeerd kunnen gaan. De laatste maanden is Ajax gelukkig al op de betere weg, zowel sportief als bestuurlijk.

Dit zal tijd nodig hebben om alles weer goed op te bouwen en met o.a. van Gaal en van Praag als adviseurs, Blind in de RvC, de Lang (al zit die er al sinds de zomer voor de komst van deze namen die ik hier noem), Beuker als directeur voetbal en binnenkort Kroes als algemeen directeur zitten of komen er mensen bij die bij hun andere clubs (dan heb ik het vooral over Beuker en Kroes) hebben laten zien prima werk te kunnen leveren in de functies die ze daar hebben vervuld. Zag de Lang gisteren ook voorbijkomen bij Ajax TV waarin hij vertelde over de transfers van Rijkhoff en Henderson, het zoeken naar verdedigende versterkingen, contractverlengingen van o.a. Hato, etc. en daarin vond ik hem prima overkomen.

Hij is nu tijdelijk de TD en misschien dat Ajax hem wel in die functie zal behouden. Zal ik in ieder geval niet raar van opkijken. Vond hem in dat interview goed overkomen en weet ook precies wat de visie van Ajax is en hoort te zijn. Wilt talent aanvullen met ervaring en ook een goede doorstroom vanuit de jeugd. Mislintat had ook gladde praatjes, maar die vaarde zijn eigen koers en ging zowat tegen alle principes in waar Ajax voor staat. Dan heb je de Lang als TD, Beuker als directeur voetbalzaken (vooral verantwoordelijk voor de jeugdopleiding) en Kroes als AD. Kroes kan de Lang eventueel nog ondersteunen doordat hij eerder aandeelhouder van Go Ahead Eagles is geweest en zich ook bezig hield met transfers, maar ook mede-eigenaar van zaakwaarnemersbureau SEG Groep is geweest en ook de andere kant van de tafel kent.

De Lang heeft ook jaren lang bij twee zaakwaarnemersbureaus gewerkt en meerdere jaren scout bij Manchester City geweest. Bij de zaakwaarnemersbureaus waar hij heeft gewerkt heeft hij dan niet als een zaakwaarnemer gewerkt, maar deed wel contacten op en hield zich met o.a. contracten van spelers bezig. Andere opties als TD zie ik niet zo gauw en ik denk dat de Lang, Beuker en Kroes zich elkaar prima zullen versterken.

Dan is het alleen nog afwachten wie volgend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van Ajax zal worden. Van 't Schip doet het sinds zijn aanstelling goed met Ajax. Hij heeft bij mij de gunfactor. Niet als trainer voor volgend seizoen, want ik hoop dan toch op iemand anders volgend seizoen. Maar bedoel meer dat hij bij mij de gunfactor heeft dat hij zelf in een zeer moeilijke periode zat door het overlijden van zijn vrouw en hij toch bij Ajax instapte in een slechte periode voor Ajax en ze geleidelijk omhoog heeft laten komen. De afspraak met van 't Schip was eigenlijk dat hij in het technisch hart plaats zou nemen en Huntelaar zou ondersteunen.

Huntelaar zit nu al een tijdje thuis met een burn-out en ik kijk er niet raar van op als hij helemaal niet meer terugkeert. Hij was verantwoordelijk voor de contracten van de jeugdopleiding en meerdere taken van hem zijn eigenlijk al overgenomen door Beuker. Van 't Schip is iemand die graag met de jeugd werkt, misschien dat van 't Schip dan de hoofdopleidingen kan worden? Hij is wel iemand die weet wat er vanuit de jeugdopleiding bij Ajax gevraagd wordt en zo'n rol zie ik hem wel prima vervullen.

Als nieuwe trainer zie ik Ajax volgend seizoen wel voor een buitenlandse optie gaan. Namen die ik graag zie komen zijn Knutsen, Svensson en Hassenhuttl en dan precies in deze volgorde. De laatste twee zitten zonder club, maar hebben prima resultaten geboekt bij hun clubs op de laatste paar maanden bij de desbetreffende club na waardoor ze ook ontslagen werden. Knutsen verricht al jaren geweldig werk bij Bodo Glimt, zowel in Noorwegen als Europees.

3 februari 2024 om 14:12

Mooi stukje proza! Helemaal eens met je gedeelte over overmars.

Qua trainer nog 2 aanvullingen; gallardo en janssen vind ik ook beide interessant

Over een jaar kan die dan ook prima terugkeren. Dat gejank van die supporters mag nu wel stoppen toch. Marc stuurde foto's van zijn piemeltje, dat is fout, ff jaartje iets anders doen, heb je tijd om heel hard na te denken en tot het bizar moeilijk te verkrijgen inzicht te komen dat foto's van je piemel naar collega's dom en vies is (en dat je je vrouw en kinderen er nogal mee in verlegenheid brengt. Vooral je kinderen, fijn man op school gepest worden omdat je vader dat doet) en dan weer lekker terug naar Ajax.

Met andere woorden, het kan mensen niets schelen hoe de vrouwen in en rond de club zich hierom voelen. Overmars heeft zich seksueel misdragen tegenover je? Who cares? We willen zijn netwerk niet kwijt raken! Dat is belangrijk dan dat jij je veilig voelt! Vrij simpel. Het is vrij gek voor mij dat een vader/broer/zoon zo'n gast verdedigt. Ikzelf denk altijd ''ik wil zo'n gast niet om mijn moeder/zus/dochter hebben.'' Wil geen rare gozer in hun omgeving die rare seksuele opmerkingen maakt en dickpics stuurt. Blijkbaar vinden deze supporters dat geen probleem.

Ergens vind ik het ook wel humor. Ajax was ooit een relatief deftige club vergeleken met de meeste andere clubs in de eredivisie, maar een beetje sportieve tegenslag en de ware aard komt boven. Laat ze Overmars maar terughalen, ze maken zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren