Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zweden maakt er vier in Wit-Rusland en werkt aan doelsaldo

Laatste update:

De nationale ploeg van Zweden heeft zondagavond geen fout gemaakt in de achtste speelronde van de kwalificatiereeks voor het WK in Rusland. Het team van bondscoach Janne Andersson won met 0-4 van Wit-Rusland en na 37 minuten stond het al 0-3 in de Borisov Arena. Zweden is nu de koploper van Groep A.

De Scandinaviërs, die een wedstrijd meer hebben gespeeld dan Frankrijk, hebben nu een doelsaldo dat zes doelpunten beter is dan dat van het Nederlands elftal en zij liggen dus op pole position. De basis voor de zege werd al in de eerste helft gelegd: Emil Forsberg opende na achttien minuten de score door de doelman te omspelen en het verlaten doel te vullen. Christoffer Nyman verdubbelde de marge door defensief geblunder af te straffen en Marcus Berg tekende voor de 0-3, op aangeven van Forsberg.

Forsberg is nu in zijn laatste vijf interlands bij vijf doelpunten direct betrokken geweest: vier treffers en één assist. Dat aantal had nog hoger kunnen zijn, ware het niet dat Forsberg een vrije trap tegen de lat schoot. Zweden wist dat de punten wel binnen waren en scoorde na de onderbreking nog maar één keer: Andreas Granqvist benutte zes minuten voor tijd een strafschop.

Ondertussen staat Zweden al met 0-3 voor tegen Wit-Rusland! ⚽️⚽️⚽️ Slecht nieuws voor OnsOranje! 😔

Geplaatst door voetbalzone op zondag 3 september 2017

Wie eindigt hoger in de poule, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd. Ik had al zo'n vermoeden dat de onterecht afgekeurde goal van Dost in Zweden toen wel eens het verschil zou kunnen maken tussen wel of niet een WK. Ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat dat wel het geval zijn...

3 september 2017 om 20:07

Kom op he. Alsof die ene goal het verschil zal gaan maken. Zweden heeft gewoon een veel betere kwalificatie gedraaid dan ons Oranje. Gewonnen thuis van de Fransen en uit ook heel lastig gemaakt en daarnaast ook goed gedaan tegen de andere teams uit de poule . Ze hebben gewoon een sterke team en vind dat ze de groepwinst verdienen. Al gaat dat nog wel lastig worden met Frankrijk.

3 september 2017 om 20:14

En wat nou als Nederland de overige wedstrijden gewoon wint? Dan had je in feite gewoon moeten winnen van Zweden als er geen arbitrale dwaling was geweest. Hadb je in theorie 2x gewonnen van Zweden, 2x van Luxemburg en Wit-Rusland en 1x van Bulgarije, met 1 incident (bulgarije uit) en ingecalculeerde verliespartijen tegen Frankrijk. Dat is natuurlijk als Nederland nu alles wint. Ja, dan maakt die ene goal gewoon uit. Die ene goal scheelt 3 punten. 3 punten die uitmaakt of je 3 punten losstaat, of het op doelsaldo alsnog kan afleggen.

3 september 2017 om 20:18

Nou nou, groepswinst verdienen? Zweden verloor anders ook in Bulgarije. Daarnaast was die winnende goal tegen Frankrijk ook na een gigantische blunder in de slotseconden...

Ben het verder wel met je eens dat Zweden over 't algemeen sterk over komt. Sterker dan ik had verwacht.

3 september 2017 om 20:55

Ja Buitenspelgoal, dat klopt wel. Maar dan ga je wel heel makkelijk voorbij aan dat ene 'incident'. Ik zou liever de schuld bij jezelf zoeken als team en daar dan naar kijken. Dan blijft die afgekeurde goal natuurlijk balen. Net zoals het balen is dat Zweden vandaag even uithaalt. Het wordt heel moeilijk nu.

3 september 2017 om 21:47

Scandinaviërs moet je nooit onderschatten. Dat heeft Ajax ook al eerder meegemaakt tegen Kopenhagen, Molde en Rosenborg.

3 september 2017 om 20:14

@buitenspelgoal

Klopt ook maar deels, dat we door die afgekeurde goal het WK mislopen. Je moet namelijk nog 2 potjes tegen een andere nummer 2 spelen. Dat zijn ook niet allemaal koekenbakkers, zeker als je met alle pech nog tegen Italie loot.

3 september 2017 om 20:16

Uiteraard, maar dan heb je het nog steeds in eigen hand. Een team in de play-offs kun je eigenhandig uitschakelen (of erdoor uitgeschakeld worden). Je kunt zeggen dat we het nu ook nog in eigen hand hebben, maar dat is in de praktijk natuurlijk nagenoeg onwaarschijnlijk als Zweden een paar goals maakt tegen Luxemburg.

3 september 2017 om 20:30

Uit bij Bulgarije zijn ze ook aardig nat gegaan natuurlijk. Had je die gelijk gespeeld was het ook anders geweest. Al met al zijn we schrale subtop in Europa, niks meer. En dan kun je het WK missen zoals nu gebeurt. Wat mij betreft terecht, de Knvb mag wel eens te rade gaan waar het mis is gegaan.

3 september 2017 om 20:19

Mwoah, bepalend was gewoon Bulgarije uit!! met het alom geroemde gokje van master Blind, met de Ligt ..

3 september 2017 om 23:29

Dat arbitrale missers nog steeds zoveel invloed hebben op dit niveau is echt belachelijk.

Kan je prima zeggen ja maar we zijn ook slecht. Ja prima, maar de scheids hoort nul invloed te hebben en niet 1,5 of 10% en puntje bij paaltje hadden wij boven Zweden gestaan als die goal niet werd afgekeurd.

Feit.

Kan iemand mij vertellen waarom ze niet werken op basis van onderlinge resultaat dat is toch veel eerlijker? Nu kun je er 10 scoren tegen Luxemburg en alsnog doorgaan, beetje raar als je het mij vraagt

3 september 2017 om 19:57

Dan scoor je er zelf 11 tegen luxemburg? Oh nee want Janssen speelt

3 september 2017 om 19:58

Speelt er bij Zweden ook een Janssen dan?

3 september 2017 om 19:59

Nee, daar spelen spitsen die wel hun kansen afmaken.

3 september 2017 om 19:59

Heb je helemaal gelijk in! Ik vind t ook vreemd. Meen zelfs dat t ooit wel op basis van onderling resultaat is geweest. 6 goals maak je tov Zweden echt niet meer goed

3 september 2017 om 20:01

Onzin is dat, doelsaldo telt altijd als eerste. Ook in de competitie

3 september 2017 om 20:01

Niet in de Spaanse competitie 😇

3 september 2017 om 20:03

Ook niet in de CL, EL en EK kwalificatie

3 september 2017 om 20:01

Vond ik ook al raar ja. Op deze manier kun je gemakkelijk de tegenstander voor een miljoentje omkopen. Bij het EK doen ze het volgens mij wel met onderling resultaat.

Als Zweden met 0-4 kan winnen, kan NL het ook. Hopelijk geen Janssen meer i.i.g. Dan maken we een kans.

3 september 2017 om 19:59

Als je uit gaat van een minimale overwinning op Zweden thuis (verwacht niet dat Oranje daar ruim van wint), dan moet je met 11-0 of iets in die richting van Wit-Rusland winnen om Zweden nog in te halen op doelsaldo, ervanuitgaande dat Zweden ook wel met redelijke cijfers van Luxemburg wint.

3 september 2017 om 21:26

Nee, dat is pas wanneer er gekeken wordt naar overige nummeren 2 in de kwalificatie. In de poule zelf tellen die resultaten gewoon

Ik ga er vanuit dat na vanavond Nederland uitgeschakeld is. Zoveel doelpunten verschil met Luxemburg - Zweden nog in het verschiet maakt de tweede plek nagenoeg onmogelijk..

3 september 2017 om 20:19

Zweden heeft er in de vorige ontmoeting met Luxemburg ook maar één gemaakt.

3 september 2017 om 20:25

Laten we daar dan maar hoop uit putten..

Op de een of andere manier merk je niet dat het besef tot de ploeg doordrong. Alleen Robben haalde de bal snel uit het net.

Klopt het dat het doelstaldo tegen luxenburg niet meetelt omdat hun de nummer laatst zijn?

3 september 2017 om 20:25

Dat zou mooi zijn, maar ben er bang voor dat die info niet klopt..

3 september 2017 om 20:32

Nee dat speelt pas mee in de bepaling van de beste nummers 2.

Ze maakten vandaag geen fout (nederland wel een kleintje helaas door een tegengoal te krijgen) en ik denk dat ze momenteel een selectie hebben die het Nederland erg lastig kan maken. De afgekeurde goal van de heenwedstrijd zou zomaar eens van groot belang kunnen zijn.

Men spreekt van een sprankje hoop. Ik neem aan dat het dan gaat om een gelijkspel van Zweden tegen Luxemburg want op doelsaldo heb je echt geen kans meer. Wit-Rusland win je misschien met een 3-0 maar dat zal het ook wel zijn denk ik. Sta je nog steeds een bak goals achter.

3 september 2017 om 21:23

Waardeloos ruk systeem! Altijd telt het onderling resultaat bij de CL, het Wk ook volgens mij.

3 september 2017 om 23:32

We moeten gewoon 4-0 van Zweden winnen. Kan best joh, Zweden is een 1 man team en die 1 man is met pensioen

Gekkigheid natuurlijk, maar wie weet. Anders reageer ik het af op m'n IKEA meubels

Zweden laat nu wel zien waarom ze er zo goed voor staan. Op deze manier verdienen ze het ook.

Wit-Rusland hield echt open huis. Niet normaal hoe makkelijk goals werden weggegeven. Keeper die hele tijd naar voren kwam. Verdedigers deden geen moer. Ze leverden gewoon die ballen in. Zal je net zien dat ze tegen Nederland wel opeens goed en gegroepeerd gaan verdedigen.

3 september 2017 om 21:50

Dan moeten wij de Luxemburgers maar aansporen. Bestaat de BeNeLux nog?

3 september 2017 om 21:55

In handel misschien wel. Op dit moment houden ze goed stand tegen Frankrijk. Mocht het heel raar lopen tegen Zweden denk ik gauw aan maychfixing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren