Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zubizarreta kapt discussie af: ‘We laten de selectie echt niet verouderen’

Laatste update:
/

De leeftijd van de spelers van Barcelona ligt gemiddeld gezien hoog en daarover is in Spanje discussie ontstaan. Het elftal dat Luis Enrique afgelopen zaterdag opstelde in El Clásico tegen Real Madrid was gemiddeld 28,7 jaar en sommigen vragen zich af, of de Catalanen niet moeten verjongen. Technisch directeur Andoni Zubizarreta, hoofdverantwoordelijk voor de samenstelling van de groep, vindt het reuze meevallen.

“Het is een issue dat zich maar tijdelijk afspeelt. Hadden we met jongens als Marc-André ter Stegen, Marc Bartra, Sergi Roberto en Rafinha op het veld gestaan, dan was de gemiddelde leeftijd aanzienlijk omlaaggegaan. We hebben spelers in verschillende leeftijdscategorieën en we laten de selectie echt niet verouderen. Al geef ik toe dat de jongens die we in de zomer haalden, ervaren jongens waren. Met uitzondering van Ter Stegen en Douglas”, aldus Zubizarreta.

“Maar wij bouwen een team voor een heel seizoen, niet voor één wedstrijd”, vervolgt de directeur van Barcelona. De nestor in de spelersgroep van Luis Enrique is Xavi, die in januari 35 jaar wordt. Daniel Alves, Claudio Bravo en Jérémy Mathieu zijn 31 jaar en Adriano, Andrés Iniesta en Javier Mascherano zijn 30.

Vind jij de spelersgroep van Barcelona aan de oude kant?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Oh man, wat ben ik toch blij dat Laporta vrij gesproken is. Hopelijk keert hij terug in 2016. Dan met een goede TD. Zubi is een grap.

30 oktober 2014 om 16:06

Als Madrileen heb ik liever dat Rosell terugkeert.

30 oktober 2014 om 16:53

Ik kan dat zeker begrijpen. Rosell heeft niets goed gedaan bij Barcelona.

30 oktober 2014 om 16:19

Hij zei vandaag dat deze mensen hem en de club zo erg hebben behandeld dat hij eraan zit te denken om zich kandidaat te stellen. Ik zie hem de verkiezingen winnen met de steun van Cruijff en Guardiola. Dat zou nog eens een frisse wind betekenen. Zubi weg, niets toevoegende spelers weg, de juiste mensen op de juiste posities en boven alles: een kans om weer een nette club met klasse te worden.

30 oktober 2014 om 16:22

En koeman als trainer?

30 oktober 2014 om 16:55

Laten we maar hopen. Hij zei ook dat een aantal speler hem gefeliciteerd hebben, maar hij wou niet zeggen wie. Hij zei dat hij ze niet geteld heeft, dus met andere woorden dat er wel heel veel spelers hem steunen.

30 oktober 2014 om 17:16

Inderdaad als eerste Zubi weg, de man die nog steeds niet het probleem in de achterhoede heeft opgelost.

30 oktober 2014 om 17:46

Echt ongelooflijk hoe hij telkens faalt.

Zoals atlijd: Duur kopen, goedkoop verkopen.

Die oudere spelers kunnen heus wel nog een paar jaar mee. Behalve Xavi dan, ook al denk ik dat die zal vertrekken na dit seizoen. En ook Alves zie ik vertrekken. En barcelona heeft genoeg jongelingen voor de komende jaren. Onzin dit dus.

Wat doet Bravo in de goal, ik had gedacht/gehoopt dat Ter Stegen als eerste doelman was gehaald?

30 oktober 2014 om 16:34

Omdat Bravo een topkeeper is met veel ervaring. Bovendien was Ter Stegen geblesseerd.

30 oktober 2014 om 16:39

Kan er ook moeilijk zomaar een keeper uitgooien die record clean sheets haalt

30 oktober 2014 om 17:00

Precies, maar Bravi is echt een geweldige topkeeper. Heeft weliswaar 3 goals tegen RM , maar allemaal niet zijn schuld. Zelfs met die penalty stond hij toch in de hoek waar Ronaldo vaak scoort.

30 oktober 2014 om 21:06

Ben het helemaal met je eens, alleen dat penaltie-argument sloeg nergens op. Iedereen kan in de hoek waar Ronaldo het meest scoort (linkerhoek in ronaldo's oogpunt) duiken. Dat is niets speciaals...

30 oktober 2014 om 21:40

Maar niet iedereen doet het.

31 oktober 2014 om 17:16

Dat maakt het niet meer speciaal dat hij het doet. Zelfs ik kan het.

Gemiddelde leeftijd tussen de 26 en de 29 is voor een topclub helemaal niet gek, dat zijn nou eenmaal de leeftijden waarop spelers pieken.

Bovendien zit er genoeg jong talent aan te komen bij Barca en anders kopen ze die wel. Jongens als Xavi en Iniesta staan nu eenmaal niet om de zoveel jaar op uit je eigen opleiding.

30 oktober 2014 om 17:35

Haha sorry kan het niet laten, maar een gemiddelde leeftijd zoals jij het zegt van 27,5 is niet slecht voor een topclub?

Wat als je nou 5 mensen van 32 jaar. 2 van 31 jaar, 3 van 20,5 jaar en 1 van 19 jaar in je team hebt, heb je een gemiddelde van 27,5 en toch redelijk verouderd team die niet meer mee kan

Zoals ik al vaker zeg, statistieken kunnen ook heel misleidend zijn

30 oktober 2014 om 18:28

Nee, ook in jouw voorbeeld is er niets aan de hand. Waarom kan een team met 5 spelers van 32 niet meer mee?

30 oktober 2014 om 20:50

Dan zijn die 5 spelers waarschijnlijk over hun top heen. Een TOPclub heeft topspelers nodig.

31 oktober 2014 om 08:02

Xavi was op zijn 32e niet meer top?

Van der Sar was op zijn 32e niet meer top?

Stam was op zijn 32e niet meer top?

Van Nistelrooy was op zijn 32e niet meer top?

31 oktober 2014 om 10:24

Keeper telt niet omdat die een langere houdbaarheid datum hebben, andere drie minder top dan andere spelers. Stam, Nistelrooy en Xavi zeker weten niet meer DE top op hun 32e

Ter stegen Batra Sergi Roberto en Rafinha die hij noemt zijn wel jong maar gaan nooit het topniveau halen!! (ter Stegen kan het wel halen) de rest is het net niet! Munir en Hallilovic daar zie ik wel veeel potentie in.

30 oktober 2014 om 16:09

Waarom vergeet iedereen toch Sandro? Die jongen wordt denk ik een betere winger dan Alexis en Pedro.

30 oktober 2014 om 16:14

Sandro is geen winger, maar een spits. Perfecte vervanger voor Suárez, jammer genoeg delen ze bij Barcelona niet mijn mening.

30 oktober 2014 om 16:18

of adama traore of sergi samper die twee hebben ook potentie

30 oktober 2014 om 16:15

Je weet het nooit of ze een topniveau halen. Je vergeet Sergi Samper! Een groot talent. Ze zullen wel langzaam gebracht worden

Aub laporta kom terug jy krijgt ons wel weer terug!!

Er valt heel wat aan te merken op het werk van Zubizaretta, niet alleen de ouder wordende selectie..

Meest pijnlijke is dat hij te lang heeft nagelaten om defensieve versterking aan te werven en als hij het dan toch doet, dan is één van de gegadigden de immer gekwetste Vermaelen.

Verder altijd hetzelfde type speler waardoor Barcelona uitgesproken ééndimensionaal voetbal speelt en ondertussen alle verrassing uit de selectie verdwenen is.

Nog iets anders is dat hij altijd veel te duur inkoopt en veel te goedkoop verkoopt.

Als je vergelijkt hoe Real een overbodige Ozil en Di Maria aan woekerprijzen kan verkopen, dan is het om te janken hoe goedkoop Sanchez en vooral Fabregas konden vertrekken.

En zo zijn er nog wel een aantal zaken ; die man is gewoon onbekwaam ; hoe eerder hij vertrekt, hoe beter.

Respect voor hem als doelman, één van de beste die Barca ooit had maar als TD is hij echt waardeloos.

30 oktober 2014 om 17:17

Voor wie moest Barcelona gaan als verdediger? Ja Benatia kon, maar Roma deed heel moeilijk en ook hij zou geen oplossing zijn. Geloof me maar verdedigers zou het probleem niet oplossen bij Barcelona.

Jullie hebben goeie verdedigers alleen worden zij altijd op de counter en op snelheid gepakt, daar mag je Ramos, of Kompany noemen of Thiago Silva. Daar kan je niks tegen op doen, wat kan je als verdediger zijnde tegen aanvallers die verschrikkelijk snel zijn? Barcelona speelt te hoog, de verdedigers staan vaak aan de middenlijn en dat is gewoon zelfmoord tegen snelle aanvallers.

Dat zag je ook vorig jaar Bayern tegen Real Madrid, de Duitsers hebben fantastische verdedigers en de beste doelman ter wereld maar die counters zijn onhoudbaar.

Ik vind zelf Sergio Ramos de beste ter wereld, maar op het WK waar hij zo hoog speelde en waar Spanje zo zwak was werd Ramos vies vernederd door Robben puur omdat Ramos zo hoog speelde wat geen enkel verdediger graag heeft.

Mijn punt is, het ligt echt niet aan de technische directeur alleen is er geen betere optie. Alsof Pique of Mascherano zo slecht zijn. Dat zijn wereldverdedigers, Barcelona moet gewoon niet zo hoog voetballen en beginnen aan nieuwe tijdperk, een tijdperk, een nieuwe voetbalstijl net als de Bayern van Heynckess de Duitsland van Low en tenslotte, jullie aartsrivaal Real Madrid voetbal "na doen" een mix hebben van talent, snelheid, kracht en techniek. Bij Barcelona is het alleen techniek. En niets meer. Zelf conditioneel worden jullie simpel afgemaakt door sommige laagvliegers.

En over je punt met Real Madrid, je gaat toch Perez met alle respect niet vergelijken met Zubi? Dat Perez zijn spelers zo duur kan verkopen is puur meesterwerk.

Had je met Sergi Roberto ter Stegen Rafinha Douglas en Bartra.. Dan had je een inmense pakslaag gekregen. Gebasseerd op de 2e helft viel 3-1 nog reuze mee.

Van D. Alves Xavi weet je al dat die zometeen weg zijn. Bravo is gewoon een goeie keeper.

Mathieu is een miskoop als je ziet dat Benatia voor 5 mill meer naar Bayern is gegaan.

Met alle respect dat Bravo zo lang zijn doel had schoongehouden was puur omdat Barcelona in de competitie alleen maar tegen laagvliegers moest spelen. Enkel Villareal was de enige tegenstander met een beetje kwaliteit die het ze flink moeilijk had gemaakt. En het waren niet de reddingen van Bravo maar de lat en de paal en het slecht afwerken van sommige spitsen zorgden ervoor dat het doel schoon bleef + zakten al die ploegen fel terug waardoor er achterin bijna niks te doen was. En tegen Real viel de verdediging, het middenveld door de mand. Bravo kon tegen Real niet echt veel doen. Ik zeg alleen maar dat dit Barca een paar spelers moet uitzwaaien zoals xavi en alves die voor de club mooie dingen hebben laten zien en moet er een nieuw elftal met toptalenten die jeugd toch wel heeft of die de club tijdelijk uitleent gebouwd worden, zodat we in de komende jaren weer kunnen domineren.

Het zijn oude rotten maar je kan ze ook niet missen. Spelers met veel ervaring inruilen voor jonkies zonder ervaring kan niet als je mee wil doen voor de prijzen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren