Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wijnaldum: ‘Ik wilde heel graag naar Feyenoord, maar niet zoveel inleveren’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum wilde ‘heel graag terug naar Feyenoord’ afgelopen zomer, zo citeert Mikos Gouka hem in een bericht op X. De journalist van het Algemeen Dagblad plaatst een foto van Wijnaldum bij het bericht, waarop hij zichtbaar een interview geeft aan ESPN.

Wijnaldum moest afgelopen zomer het veld ruimen bij Paris Saint-Germain. Uiteindelijk verkaste hij pas op 2 september naar Al-Ettifaq. De Saudi-Arabische club betaalde acht miljoen euro voor zijn diensten.

De middenvelder geeft toe dat hij afgelopen zomer graag naar Feyenoord was teruggekeerd. Hij speelde tussen 2007 en 2011 al in de hoofdmacht van de Rotterdammers.
“Ik had in de zomer heel graag terug naar Feyenoord gewild, maar PSG vroeg tien miljoen euro…”, citeert Gouka het interview van Wijnaldum.

“Daarnaast was er ook nog mijn salaris. Dat maakte het vrijwel onmogelijk. Het kon alleen als ik heel veel zou inleveren en dat wilde ik niet. Verder waren er niet veel opties”, besluit de 33-jarige Rotterdammer.

Uiteindelijk liet Wijnaldum zijn jeugdliefde links liggen voor een avontuur in het Midden-Oosten. Bij Al-Ettifaq werd hij ploeggenoot van Jordan Henderson., Laatstgenoemde kreeg woestijnspijt en vertrok afgelopen winter naar Ajax.

Wijnaldum heeft geen last van spijt en speelde tot dusver bijna alle mogelijke duels voor zijn nieuwe club. In 19 competitieduels wist hij 6 doelpunten te maken en 2 assists te leveren. Die cijfers waren voldoende voor bondscoach Ronald Koeman om hem bij de Oranje-selectie te halen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

What are the odds? ????#ajax
Reacties

Hahahaha maar goed ook, Feyenoord moest dit natuurlijk nooit doen. Timber, Zeroukki, Wieffer, Milambo hebben zich allemaal kunnen ontwikkelen. De een wat meer als de ander maar Wijnaldum had niets kunnen doen als wat geld uit onze zakken trekken.

19 maart 2024 om 13:18

Timber Wieffer Zerrouki en Milambo zijn jong (behalve Zerrouki) en onervaren, en hebben niet op het absolute topniveau gespeeld. Wijnaldum heeft zowat alles gewonnen wat er te winnen valt en heeft in de absolute top gevoetbald. Die kan zoveel bijdragen aan zo'n elftal. Ik denk dat Wijnaldum met speels gemak mee kan met deze gasten. Een middenveld Wieffer - Wijnaldum - Timber is gewoon een uitstekend middenveld.

19 maart 2024 om 13:35

Tja de Wijnaldam van 3/4 jaar terug was een grote aanwinst. Maar hij heeft daarna niks meer op niveau laten zien met een hele zware blessure toen die bij Roma zat. Ben erg benieuwd wat voor niveau hij nog kan laten zien.

19 maart 2024 om 14:01

psv misschien . Wij bij Feyenoord moeten hem niet meer we zijn geen bejaardensoos

19 maart 2024 om 14:05

@crooswyker
Tegen de tijd dat hij uit zijn contract loopt, is hij bijna 36. Dan mag hij blij zijn als Sparta nog op hem zit te wachten.

19 maart 2024 om 14:31

Beetje meer respect voor deze held mag wel Rotterdamse vrinden.

Wat mij betreft was hij meer dan welkom geweest in Rotterdam, maar dan idd wel tegen een normaal salaris en niet wat hij blijkbaar wilde. Zeker dat hij iets had toe kunnen voegen in de ontwikkeling van onze middenvelders en dan met name Milambo en Timber als je het mij vraagt.

19 maart 2024 om 14:59

Held? Waarom is hij een held hij verdiende zijn geld bij Feyenoord maar meer ook niet , meneer had velen praatjes over voetbalinside maar kom er geld om de hoek kijken is hij alles vergeten.

19 maart 2024 om 15:03

Die milambo en timber enz leren van slot daar heb een Wijnaldum niet voor nodig. Ze hoeven niet te leren hoe je steeds meer geld op je rekening kan krijgen . Je hou van voetbal en kom geld op de tweede plaats niet op de eerste. Hij zou spelers alleen maar een nagatief advies geven die niet over voetbal gaan maar dus over geld

19 maart 2024 om 13:44

Nee fans willen hem niet bij Feyenoord achterbaks mannetje. Nu hij is uitgescheten voor top voetbal en niet meer mee kan denken spelers dat ze wel effe met de top in Nederland mee kunnen. Zou je dat 3 jaar geleden hebben gevraagd had hij nee gezegd tegen Feyenoord. Ook inleveren zou hij niet willen terwijl je al miljoentjes op je rekening heb staan allemaal denken ze aan geld het voetbal kom op de tweede plaats. als hij naar Feyenoord wil zal hij misschien oud Feyenoord bedoelen

19 maart 2024 om 17:21

Hoho...het is dat hij nu niet nodig is omdat we genoeg middenvelders hebben,maar anders was ie van harte welkom geweest wat mij betreft.

19 maart 2024 om 17:36

Wanbeleid is voorbij hoor v geel is al weg.

Dan wilde je dus niet heel graag terug....

19 maart 2024 om 12:24

Of je wil heel graag terug, maar je wilt nóg liever een miljoen of 5-7 aan je vermogen toevoegen.

19 maart 2024 om 12:30

Hij verdient (als ik het goed heb) zo'n 15 miljoen in Arabie per jaar de komende 3 seizoenen. Bij Feyenoord max 2 miljoen per jaar gedurende 3 seizoenen. Kort door de bocht zou Wijnaldum dan 40 miljoen betalen om bij Feyenoord te gaan spelen. Duur grapje.

19 maart 2024 om 12:39

Maar dan hoefde hij niet in een land te voetballen waar gelijkerechten amper bestaat, iets waar hij een voorstander van is, toch?
En zijn woorden, heel graag, betekend dus ook niks. Hij wou niet graag, hij wou alleen als feyenoord een dik salaris ging betalen. Zo graag wou Wijnaldum terug en zo erg begaan is wijnaldum met anderen..

Wijnaldum is gewoon een hypocriet. Ik snap hem wel dat je miljoenen gaat ophalen daar, maar ga dan ook niet zo schijnheilig doen dat je voor gelijke rechten bent en ga ook niet zeggen dat je HEEL graag naar feyenoord wou, want dat is allemaal niet zo. Het draait allemaal om geld bij Wijnaldum en als er bloed aan dat geld kleeft boeit Wijnaldum het ook niet, als het maar in zijn zakken beland.

19 maart 2024 om 12:43

Weet jij veel wat hij met het geld gaat doen. Koopt hij alleen dikke auto's of ondersteunt hij hier en daar misschien wel enkele goede doelen? Die opkomen voor gelijke rechten, armoede tegengaan of verzin maar iets moois. Dan krijgt zijn keuze voor het geld in het laatste geval een hele andere lading

19 maart 2024 om 12:47

@KeeperToobAch houd toch op. Als jij de keuze krijgt tussen een baan die je fantastisch vindt voor 40.000 per jaar. Of eentje die je misschien net wat minder leuk vind voor 500.000 per jaar. Kiest vrijwel iedereen hier ook voor die tweede. Dat heeft niks te maken met graag willen, of "gelijke rechten." Want volgens mij heeft zijn werkgever niks met politiek te maken. Maar simpelweg dat een aanbieding soms te goed is om te laten liggen.

19 maart 2024 om 12:59

Als niks hebt wel ja
Als je al 20-30 milj op de rekening hebt staan…
70 van maken of waardig thuiskomen zoals Rijkaard ook deed

19 maart 2024 om 13:00

Niet als je al multi miljonair bent..
Dat is een ander verhaal
En als je ambitie hebt om nog mooie prijzen te pakken en te genieten

19 maart 2024 om 13:02

Martijn R, heb het al eerder gezegd hier, maar als je al geld als water hebt, dan kan je andere keuzes maken dan iemand die 40k per jaar verdient. Want een brood is voor ons allemaal even duur. Edit: aparte vergelijking blijkt ook uit de reacties die gelijktijdig hierboven zijn gezet.

19 maart 2024 om 13:02

Ijsmuts,

Betalen? Serieus?
Hij zou circa 40 miljoen minder bijschrijven op een bedrag dat hij zijn leve lang toch al niet kan opmaken. Dat is echt iets anders.
Daarom vind ik dit krokodillentranen.

19 maart 2024 om 13:11

Martijn R, dat verhaal gaat op voor Jan Modaal, niet voor Georginio Wijnaldum die bij PSG 244k per week verdiende, Roma 178K per week en bij Liverpool 87k per week voor 5 jaar achter elkaar.

19 maart 2024 om 13:19

Och Martijn hou toch op die domme vergelijking. Dat slaat nergens op. Sinds wanneer kun je de situatie van een voetballer die al lang en breed binnen is vergelijken met Jan Modaal. Die stupiditeit van die vergelijking verbaasd mij elke keer weer. Denken mensen die die vergelijking maken nu echt dat die situaties vergelijkbaar zijn? Voor de rest is Wijnaldum heel fel in zijn uitingen voor gelijke rechten en tegen discriminatie. En ja dan is het dus volkomen legitiem om dat erbij te halen als hij gaat voetballen in een land wat die rechten niet zo nauw neemt. Zijn werkgever heeft alles met politiek te maken. Verdiep je anders eens in de materie wie eigenaar en wie voorzitter is van de club en met welke reden dit soort clubs spelers als Wijnaldum aantrekken.

19 maart 2024 om 13:21

@dnsdkr

Krokodillentranen? Hij geeft toch gewoon openlijk toe dat hij niet zoveel wilde inleveren en dus bewust er niet voor gekozen heeft? Tenminste een voetballer die eerlijk aangeeft dat de centen ook belangrijk zijn en niet hypocriet is.

19 maart 2024 om 13:33

@keepertoob

Ach zo kan je ook zeggen dat gelijke rechten voor de meeste van ons minder belangrijk is dan het voltanken van onze auto. Je hebt namelijk ook de optie om te fietsen, en je kan nergens zo goed met het openbaar vervoer komen als in Nederland. En ja dat kan Jan Modaal ook, kiezen tussen auto of het andere. Dus in dat opzicht is iedereen die dit soort dingen roept ook een hypocriet dan maar?

19 maart 2024 om 13:43

Hij geeft het inderdaad toe maar zo graag wilde hij nu ook weer niet terug als hij niet voor 2 miljoen per jaar wilt spelen. Geld is nog steeds zijn belangrijkste drijfveer.

19 maart 2024 om 13:55

Geldwolven zijn het ze hebben nog niet genoeg. Niemand in Rotterdam moet hem weg ermee

19 maart 2024 om 14:23

Ik vind het geld wat je krijgt van mensen die mensen onderdrukken en in slavernij laten werken gebruiken voor andere goede doelen, niet per definitie heel nobel.

19 maart 2024 om 14:42



@bergkamp, ten eerste vind ik dat je best wel wat hypocriet bent als je nu zegt dat je heel graag bij Feyenoord wilde spelen, terwijl je weet dat Feyenoord geen salarissen boven de 2.5 miljoen betaalt. Dat slaat dan nergens op, want voor Feyenoord spelen wil niet alleen zeggen in dat shirt spelen, echter ook voor een veel minder salaris en dat weet hij zelf prima.
Daarnaast vind ik Wijnaldum wel hypocriet, want ht bekende verhaal qua racisme was persoonlijk en dus vreselijk, maar zijn hang en drang naar geld, geld, geld bracht hem wel naar Saoedi Arabiã«, een land dat niet bekend staat om gelijke rechten.
En als je deze twee dingen bekijkt, zie je dat Dhr Wijnaldum eigenlijk best hypocriet is. Of hij vindt zaken alleen erg als deze hem zelf aan gaan, of het maakt hem niet uit, als er maar een mooi bedrag tegenover staat.

19 maart 2024 om 14:47

Geld heb je toch nooit genoeg?
Ik zou echt multimiljardair moeten zijn voordat ik niet meer weet waar ik het aan uit kan geven.

Als de bedragen hierboven kloppen over wat hij per week verdiende, zou hij netto de afgelopen jaren 30 miljoen bij elkaar hebben gespeeld. Dan is 40 miljoen er bij in 3 jaar toch gewoon veel geld.

Je kan het natuurlijk gaan beredeneren vanuit een minimum inkomen en denken dat je het nooit meer uit kan geven. In het centrum van Londen is 30 miljoen net een 3 kamer flat of een rijtjes huis in sommige wijken, wil hij uitzicht op Hyde Park, dan komt hij met die 40 miljoen die hij extra verdient nog 10 miljoen te kort voor een appartement. Het is maar waar je je referentie kader wil leggen.

Heb je het nodig, natuurlijk niet, ik begrijp alleen niet hoe mensen denken dat je het nooit meer uit kan geven. Dan kijk je alleen vanuit je eigen situatie en niet naar wat er allemaal mogelijk is.

19 maart 2024 om 16:19

@dnsdkr: daarom zeg ik ook kort door de bocht, want het geld is al van hem zodra hij zijn handtekening zet.

19 maart 2024 om 21:24

Bergkamp,

Dan zou hij eigenlijk moeten zeggen: ik wilde niet graag genoeg naar Feyenoord toe.

19 maart 2024 om 12:27

Dus bij jou is heel graag gelijk aan “ten koste van alles”. Hoe graag zou jij €100.000 willen verdienen?

19 maart 2024 om 12:35

Is het ten koste van alles dan? Als die echt terug zou willen wist die dat die een hoop moest inleveren.

19 maart 2024 om 12:46

En wat als hij wel enkele miljoenen wilde inleveren? Is dat dan niet een hoop? Volgens mij vergeet je dat er naast het salaris ook nog 10 milj gevraagd werd door PSG. Ooit er aan gedacht dat er ook voor Feyenoord een grens is. Stel dat die op 2 milj per jaar lag. Volgens sommigen hier had Wijnaldum dan die 10 mil moeten aftikken en daarnaast miljoenen aan salaris moeten inleveren want anders wil hij niet heel graag….beetje een vreemde gedachte.

19 maart 2024 om 12:27

Hij wilde niet “heel veel” inleveren, dus wel wat en die 10 miljoen van PSG maakte het ook niet makkelijk. Weet jij veel wat Wijnaldum na zijn carrière nog van plan is met z’n geld. Lijkt me geen verkeerde gast in wezen.

19 maart 2024 om 12:38

Precies, stel hij wil 1, 2 miljoen of zelfs nog meer inleveren…volgens mij wil hij dan heel graag! Maar wat als het restant van zijn salaris en de 10 miljoen die PSG vroeg te veel is voor Feyenoord? En wellicht vond Wijnaldum het totaalplaatje zelf dusdanig dat hij dit onverstandig vond voor Feyenoord en dus met pijn in zijn hart besloot om het niet te doen.Hier worden gewoon veel te snel reacties geplaatst. Heel graag is niet ten koste van alles. Anders hoop ik dat zij nooit heel graag veel geld zouden willen hebben….Wie weet wat voor idiote acties ze daar voor zouden doen.

19 maart 2024 om 12:43

Hij was grootverdiener in Frankrijk, meer dan 10 miljoen per jaar, wat dacht die dan? Dat Feyenoord 8 miljoen per jaar zou betalen? Die transfersom van 8 miljoen had misschien nog wel gekund, maar dan had die wel echt meer dan de helft van z'n salaris in moeten leveren en dat wist die zelf ook wel dus het is gewoon zieltjes winnen.

19 maart 2024 om 12:51

Dat is niet automatisch waar. Stel hij wil wel voor 4 milj per jaar komen. Als het dan niet door gaat…wil dat dan zeggen dat hij niet graag wil? Wij weten niet hoe graag hij wilde. Wij weten namelijk niet hoe veel hij wilde inleveren en wat Feyenoord wilde bieden. Wij kunnen dan ook niet zeggen dat Wijnaldum niet graag wil. Wel kunnen wij vinden dat het een onrealistische optie was

19 maart 2024 om 13:10

Die 4 miljoen per jaar had die ook niet gekregen, maar op basis van je laatste zin zijn we uiteindelijk wel eens. Maar dan had die naar mijn mening gewoon kunnen zeggen: financieel totaal geen optie. En dat is natuurlijk prima, maar hoe komt nu beetje over als goedkoop scoren.

19 maart 2024 om 13:24

@sva1990

Bij PSG stond hij voor 244.000 euro per week op de loonlijst, een slordige 12 miljoen per jaar. Exclusief bonussen wat gerust nog 1-2 miljoen extra zou kunnen betekenen.

De grootverdieners bij Feyenoord afgelopen seizoen waren Symanski, Idrissi en Bjorkan met respectievelijk 2,2 miljoen, 1,2 miljoen en 1,05 miljoen.

Het is financieel inderdaad totaal geen optie.

19 maart 2024 om 12:31

Ach ik wil ook heel graag terug naar mijn eerste werkgever toen ik 16 jaar oud was. Maar ik wil ook niet inleveren.

19 maart 2024 om 12:40

Lekker makkelijk, PSG vraagt 10mlj, iets dat Feyenoord niet betaald. Daarnaast verdient hij nu 15 mlj per jaar en een contract vppr 3 jaar. Ter indicatie verdient Gimenez als groot verdiener 1,1460.080,- Bij Feyenoord. Ter vegelijking bij Ajax zit Bergwijn op 4.524.000,- en Dest bij PSV op 3.860.000,-

19 maart 2024 om 13:37

Makkelijk oordelen over anderen vanachter je beeldscherm met je modale inkomen. Je hebt geen idee joh.

19 maart 2024 om 13:46

Hij had eerder kunnen komen dan had hij niet gewild nu is hij 34 jaar en wil hij ineens heel graag. Achterbaks mannetje die Feyenoorder af is lekker naar psv gaan

19 maart 2024 om 15:01

Hij is 33, vorig jaar zomer toen hij deze beslissing moest maken was hij 32. Dat is een leeftijd waarbij andere oud-spelers als Kuyt en Van Persie nog even twee a drie jaar in Turkije hun zakken gingen vullen voordat ze terug kwamen.

Waarom sloten we hun wel in de armen en Gini niet? Vanwege die overstap naar PSV die iedereen op dat moment begreep vanuit sportief oogpunt? Allemaa supportersentiment waar je als speler doof voor moet zijn.

19 maart 2024 om 17:17

Afbouwen doe je maar bij een andere club niet bij ons. zulke spelers voegen niks toe lopen in de weg en kosten geld. Terreinknecht mag hij voor terug komen of de tassen van spelers naar de bus brengen

19 maart 2024 om 19:07

Vond je dat ook van Gio, Van Persie en Kuyt toen die op nog veel latere leeftijd terugkwamen en ons naar diverse prijzen schoten?

19 maart 2024 om 19:50

Ja spelers willen altijd terug wanneer ze in het buitenland tekort komen en dan denken ze wel weer bij hun oude club te kunnen spelen. Ik vind willen ze graag terug kom dan eerder niet als je boven de 30 ben. ze houden jongere spelers op de bank die eigenlijk horen te spelen . Dus het geldt ook voor Kuyt v persie Gio enz. Maar toen Gio terugkwam zagen we al dat je nooit voor oudere spelers moet gaan en zaten op Gio na allemaal op de bank Hofland de Cler. Makaay

19 maart 2024 om 19:53

Gio kwam tegelijk met die andere 3 en alleen Gio bleef in het veld staan want ze konden het niveau niet aan..

19 maart 2024 om 22:05

Ik kijk er toch echt anders naar. Kuyt schoot ons naar de titel, Van Persie en Gio gaven ons de bekerwinst. Op dat moment stonden ze ook niemand in de weg.

Wie zou Gini in de weg staan? Lingr?

19 maart 2024 om 14:06

.......... Dit dus. Hij gaat liever voor een paar centen meer de zandbak in waar niemand van zijn familie, vrienden etc zijn. Dan wil je alles behalve graag terug naar feyenoord.

Eerlijk antwoord ipv politiek correct. Gewoon nog even geld binnen harken, en voor Feyenoord gewoon onhaalbaar.

19 maart 2024 om 12:21

Heel fijn inderdaad voor de verandering. Niet eromheen draaien, maar gewoon de waarheid vertellen. We weten allemaal dat er voor dit soort spelers weinig andere redenen zijn dan geld.

19 maart 2024 om 12:25

Ben toch benieuwd wat voor soort spelers je dan bedoelt

19 maart 2024 om 12:38

Zo ongeveer alle voetballers die niks met het land/cultuur van het midden oosten hebben maar daar wel gaan voetballen.

19 maart 2024 om 12:53

Spelers die niks met het land en de cultuur te maken hebben. En het hun verder niks interesseert op wat voor niveau ze gaan spelen.

Het is te waarderen dat hij daar eerlijk over is. Het is makkelijk om hier op af te geven, maar die gasten weten dat ze over een jaar of 5 voor de rest van hun leven geen pepernoot meer verdienen. Als je dan letterlijk 5x zo veel kan verdienen in de zandbak en nog netto ook, moet je wel heel graag naar huis willen komen.

19 maart 2024 om 13:26

@moetnogtanken

Letterlijk 5x zoveel, dat is nog een te lage inschatting.
Szymanski was vorig jaar de groot verdiener met 2,2 miljoen euro bij Feyenoord gevolgd door Idrissi met 1,3 miljoen euro.

Wijnaldum verdiende bij PSG 12 mil+ en in Saudi 15 miljoen.

Jammer dat het niet doorging, maar veel Feyenoorders wilden hem toen ook niet terug was hier te lezen.

Ik heb nog wel vertrouwen in Gino bij Oranje. Misschien de missing link op 10. Xavi Simons is vooralsnog een clubspeler waar je niet op kunt bouwen. Ik zeg niet dat dat nooit het geval kan worden, maar het team om hem heen bouwen zoals van de Vaart ooit zei slaat nergens op.

19 maart 2024 om 13:45

Die kans acht ik niet heel groot. Wijnaldum is al jaren niet zo goed meer en het werd alleen maar minder. Die gaat echt niet ineens de sterren van de hemel spelen. Misschien heel incidenteel een keer nog een piekwedstrijd, maar zeker niet meer structureel. Wel denk ik ook niet dat hij door de ondergrens zakt. Daar moet Simons nog even aan werken, al verwacht ik dat de laatste zich ook heel snel gaat herpakken. Het is een kwestie van maanden tot die jongen een keer loskomt.

Voor weinig geld kan je em er best bij hebben, maar snap ook wel dat ie niet zoveel wil inleveren. Ga er overigens vanuit dat iedereen hem nu stom vindt omdat ie niet wil inleveren waar ze hem eerst stom vonden omdat ie schijnheilig is 😛

19 maart 2024 om 13:35



Wijnaldum is niet stom. Hij is een goede voetballer die een goed ambassadeur was voor Nederland.

Ik vind alleen de insinuatie dat het financieel niet mogelijk was om bij Feyenoord af te sluiten stom. De mogelijkheid was er zeker wel, hij wilde gewoon niet te veel geld mislopen. Dus stelde hij de eurootjes boven de clubliefde.

En dan al die verhalen: wat zou jij doen, bla bla.
Ik heb niet al tientallen miljoenen op de bank staan en ben dus niet financieel onafhankelijk.

19 maart 2024 om 14:18

Ja ik snap ook niet dat je dan zegt dat je heel graag wil. Ik zou overigens lekker wel naar Feyenoord gaan. Lekker boeie of je een vermogen van 50 miljoen of 70 miljoen hebt. Maar ja he, geld is het grote doel van ons bestaan, meer geld meer geld meer geld.

19 maart 2024 om 16:28

Precies dit. Als jij jezelf financieel onafhankelijk kunt voetballen, dan snap ik de keuze. Maar of je nou 60 of 90 miljoen op de bank hebt staan.
Nou ja, kun je een groter jacht kopen...

Heel graag, maar niet zó graag.

Rare opmerking voor de bühne, jammer van Wijnaldum. Als je niet bereid bent om te doen wat nodig is om naar Feyenoord terug te keren, wil je dus niet heel graag naar Feyenoord.

Lekker afbouwen bij Sparta straks, op Zuid gaat hij denk ik geen rol van betekenis meer kunnen spelen.

19 maart 2024 om 12:29

Dus als jij een auto heel graag wil kan de dealer er voor vragen wat hij wilt? Heel graag is iets anders dan ten koste van alles!

19 maart 2024 om 12:40

Dit is meer als vanuit je Ferrari roepen dat je heel graag in een Fiat Panda had gereden, maar dat je wel minimaal 300pk wil hebben.

19 maart 2024 om 12:55

Als ik als voorwaarde stel dat ik die Panda met 300pk voor de prijs van een Panda plus 10% wil. Dan kan ik hem nog altijd graag willen maar ben ik niet realistisch. Kortom, Wijnaldum kan dus prima heel graag willen, maar was niet realistisch.

Als hij graag wil, dan is inleveren geen issue. Dus hij vind geld belangrijker.

19 maart 2024 om 13:00

40 miljoen meer of minder is op zich een goede reden om het niet te doen, en geef hem eens ongelijk?!

Hij is nog weinig veranderd met de jaren. Zijn goed recht overigens maar dan zijn zulke teksten gewoon voor de buhne.

Net als ik heel graag naar de Bahama's wil gaan op vakantie. Maar moet niet teveel kosten.

Als geld je drijfveer is dan is het dus niet de club, maar het geld wat je die kant op dirigeert. Zo iemand moet je liever kwijt zijn dan rijk. Mooi dat Feyenoord niet de portemonnee heeft getrokken.

19 maart 2024 om 12:28

Hoeven we dus voortaan ook veel talenten niet meer te halen uit het buitenland. Of denk je dat alle spelers naar Feyenoord komen omdat ze een poster van de club boven hun bed hebben hangen?

19 maart 2024 om 12:42

Het verschil is wel dat die jongens hun geld nog moeten verdienen. Waar het bij spelers als wijnaldum al verdient is.

Nog even zieltjes proberen te winnen maar als je echt wil dan ga je gewoon, het is niet alsof hij de rest van z'n carrière voor een appel en een ei heeft gevoetbald.

Als je echt heel graag terug had gewild was het salaris niet zo probleem en was je ''gewoon'' teruggekeerd. Nu de boot gemist en kans niet gepakt betekent voor mij ook dat Feyenoord kan poging meer moet wagen.

Dan maar afbouwen bij Sparta of PSV.

19 maart 2024 om 12:27

Hij zegt net dat Feyenoord minimaal 8 miljoen moesten betalen. Dat zou Feyenoord toch niet hebben gedaan.

19 maart 2024 om 12:42

Nee, maar hij insinueert ook dat zelfs als dat geen probleem is, ze er op salaris waarschijnlijk niet uit zouden komen. Ben ik overigens als Feyenoord fan niet zo rouwig om.

19 maart 2024 om 14:02

Als hij niet naar Feyenoord wil, waarom denk je dan wel naar Psv?
Nog sterker; als er nu al twijfels zijn over zijn vorm, waarom zou PSV er überhaupt aan beginnen? Alsof PSV wel 4 miljoen legt voor een speler die gezien de laatste jaren al een tijdje over de top is.

19 maart 2024 om 14:31

Omdat PSV toch meer salaris betaalt dan Feyenoord in het algemeen. Twijfels over zijn vorm zijn er denk niet perse al ben ik wel van mening dat hij nog minder zal toevoegen dan dan Kuyt en Van Persie dat deden.

Want Zahavi en Gotze hadden nog veel laten zien voordat ze bij PSV tekende en dat voor niets zeker?

19 maart 2024 om 18:46

Hij verdient naar verluid 15 miljoen. Dan is ook 4 miljoen een te grote stap terug hoor vriendelijke vriend.

Zahavi scoorde uit zijn 106 wedstrijden 91 keer, weliswaar in China. Maar was in ieder geval in vorm.
Götze kwam van Dortmund en was destijds 27/28 jaar oud.

Daarintegen waren er over Wijnaldum al enorm veel twijfels. Bij Liverpool gewaardeerd maar niet speciaal meer in zijn laatste jaar. PSG te duur en Roma amper gespeeld en tevens geblesseerd. Ook is hij inmiddels 34.

Totaal niet vergelijkbaar.

Het is toch duidelijk waar zijn loyaliteit ligt? Voor hem was het niet eens een keuze. Hij wist direct al dat hij liever oliedollars ging binnenharken en geef hem eens ongelijk. Het is zijn broodwinning. Maar laat dit soort uitspraken tijdens interviews dan ook achterwege. Kans gemist om in sportief opzicht nog wat moois neer te zetten bij Feyenoord.

19 maart 2024 om 13:43

Hoezo? Hij legt toch heel duidelijk uit hoe het zit? Sportief gezien wilde hij graag terugkeren naar Feyenoord, maar financieel gezien wou hij toch iets anders proberen. Dat kan prima naast elkaar bestaan. Hij koos echter voor het geld en dat is zijn goed recht.

Woestijnspijt.. oke..

Wijnaldum was op zijn plek bij Liverpool en paste perfect in het team van Klopp. Was daar beter dan dat hij daadwerkelijk was. Koos toen ook voor het geld om niet te verlengen. Koos toen ook voor het geld om PSG boven Barca te verkiezen. En kiest nu weer voor het geld om naar SA te gaan ipv Feyenoord.

19 maart 2024 om 13:02

Dat is je reinste kolder wat je hier nu neer plemt over Gini bij Liverpool. Je gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat ene Thiago werd gekocht, een absolute wereldklasse middenvelder die Wijnaldum op de bank zou zetten. Het werd duidelijk dat we creativiteit miste op het middenveld, Thiago was de oplossing hiervoor, dus Wijnaldum paste aan het eind niet meer in het zichzelf willen verbeterende Liverpool team. Zijn tijd zat er gewoon op, kreeg aan het einde ook zeer veel kritiek van een groep fans, daar heeft hij zich geloof ik nog over uitgesproken in een interview. Oftewel, 1 + 1 was 2 voor Gini, hij trok z'n conclusies en wist dat Thiago de nieuwe man op het middenveld werd. Nogmaals, hij paste simpelweg niet meer “perfect in het team van Klopp”. Snap niet zo goed hoe je dit met droge ogen kan beweren.

Wijnaldum was echt wel bereid om in te leveren om naar Feyenoord te gaan. Hij weet zelf ook wel dat Feyenoord veel minder kan betalen dan Psg.

Hij moest wel heel veel inleveren om bij Feyenoord te spelen. Dan kan je wel zeuren dat ''hij wil niet doen wat nodig is'' maar dat is toch heel normaal. Bij PSG kreeg hij volgens een snelle Google search 9 miljoen per jaar. Volgens Google is het hoogste salaris bij Feyenoord 2,5 tot 3 miljoen. Dat is wel heel erg veel inleveren voor een speler die aan het einde van zijn 'verdienperiode' komt.

'Ik wilde niet inleveren'. Je wilde dus niet. Maar leuk dat je een beetje populair probeert te doen Gini.

Feyenoord kon hem dus niet betalen, en Wijnaldum diende uit zijn eigen zak geld bij te leggen om bij Feyenoord te kunnen spelen. Dan snap ik zijn keuze enigszins wel

Mensen zullen hier wel weer over vallen, maar ik vind het juist prettig dat hij gewoon zegt wat iedereen weet. Leuk, een avontuur voor de nostalgie, maar als jij daar 1,5 miljoen gaat verdienen terwijl het elders 6 miljoen kan zijn snapt iedereen die keuze.

Prima gezegd, niks mis mee.

19 maart 2024 om 12:54

Dat is ook prima, maar om dan te zeggen je heel graag naar Feyenoord wilde. Beetje voor de buhne zulke teksten dan.

19 maart 2024 om 12:58

Je hart en verstand kunnen toch twee verschillende dingen willen? Waarom zou je dat niet mogen uitspreken?

Jij zegt uitspraak voor de bühne maar hij creëert hier juist meer animositeit dan affectie mee, dus ook die vlieger gaat niet op.

19 maart 2024 om 13:13

Dan sta ik er wellicht slecht in, ook door zijn verleden, maar dat kan ik niet serieus nemen. Iets heel graag willen waarbij je zelf de deur al dicht gooit. Ben ook blij dat dit nooit ter sprake is geweest.

19 maart 2024 om 13:42

Dat kan toch gewoon naast elkaar bestaan? Sportief gezien wilde hij graag terug naar Feyenoord, maar financieel gezien was dit voor hem de beste keuze.

19 maart 2024 om 13:52

Gio met een clausule in zijn contract dat hij transfervrij terug kon naar Feyenoord, die wilde graag. Van Persie kon waarschijnlijk elders nog veel meer verdienen, die wilde graag. Wout Weghorst volgend jaar bij Twente, die wil graag. En dan hebben we blijkbaar Wijnaldum die ook net zo graag wilde maar nog net iets liever graag zijn zakken nog meer gaat vullen terwijl hij er al geen plek meer voor heeft. Ja het spijt me dat ik die 'wil heel graag' niet zo serieus kan nemen.

19 maart 2024 om 14:02

Van Persie ging toch ook eerst nog even drie jaar in Turkije zijn zakken vullen terwijl hij naar Feyenoord kon? Was toen net zo oud als dat Gini vorig jaar zomer was toen hij die keuze maakte.

Kuyt idem, die was zelfs een jaar ouder.

19 maart 2024 om 14:19

Dan haal je het voorbeeld van van Persie weg. Er zijn er genoeg die aan het einde van hun carriere wat geld laten liggen en kiezen voor hun oude club. Deze speler heeft altijd aan zichzelf gedacht, wat zijn goed recht is, maar in de media altijd blijven doen overkomen alsof het zo'n echte Feyenoorder is. Nu ook weer totaal tegenstrijdig. Geen woorden maar daden.

19 maart 2024 om 14:57

Hij is speler, geen supporter. Dat hij tijdens zijn carrière voor zichzelf is opgekomen ipv het supportersentiment te pleasen heb ik minder problemen mee dan jij kennelijk.

En dat is ook prima, agree to disagree.

19 maart 2024 om 15:11

Dat zeg ik, dat is zijn goed recht. Maar vaak dat hij dan nog doet alsof Feyenoord zijn club is, maar dat heeft hij nou nooit laten zien. Spelers hoeven mij niet te pleasen, liever niet juist. Dan krijg je ook niet dit soort berichten.

Klopp was dol op hem bij Liverpool. En ik geloof echt niet dat Wijnaldum voor de sportieve ambities naar PSG is gegaan. Hele slechte keuze geweest om bij Liverpool te vertrekken. Ik weet ook niet of Slot op Wijnaldum zat te wachten eerlijk gezegd. Speelde niet bij Roma. En Slot wilde natuurlijk Stengs waarvoor Feyenoord tot het uiterste is gegaan. En bij Feyenoord is iedereen blij met Stengs

19 maart 2024 om 13:10

Daar gaan we weer. Hoe in godsnaam kunnen mensen dit beweren terwijl iedereen die alleen al de PL volgt, laat staan LFC, weet dat Gini op de bank zou belanden door creatieve klasbak Thiago? Het was een goede, terechte en begrijpelijke keuze van Gini om te vertrekken aangezien hij anders als 2e viool moest spelen. Klopp was en is dol op zo ongeveer elke speler bij Liverpool. Wijnaldum heeft fantastische dingen laten zien bij Liverpool, dynamische B2B die bij vlagen adembenemend goed was in de kleine ruimtes. Ook met 3 tegenstanders om zich heen. Wedstrijd tegen Barça was simpelweg iconisch. Alleen wat er bij Gini èn het middenveld van Liverpool ontbrak was creativiteit. Thiago enters the chat. Gini had echt zelden tot nooit assists voor een middenvelder van het veelscorende Liverpool. Nogmaals, goede keuze om te vertrekken, alleen beter naar Barça ipv FC Onsympathiek

19 maart 2024 om 13:27

Klopp was dol op hem toen gini nog de benen had voor z’n stijl voetbal ja. Het voetbal van liverpool is superintens(helemaal zoals klopp het wilde spelen) en wijnaldum was helemaal uitgeblust nadat ze de CL wonnen. Klopp zag dat gewoon goed dat hij de benen niet meer had voor wat liverpool van hem vroeg. Dat zag je heel duidelijk bij PSG.

Zelfde met coutinho. Werd fysiek ook minder en niet snel genoeg voor top premier league team. Weg ermee.

Tuurlijk dat klopp de spelers dan blijft prijzen tot het vertrek. Dan blijft de marktwaarde lekker hoog.

19 maart 2024 om 13:41

“en wijnaldum was helemaal uitgeblust nadat ze de CL wonnen” Heb je ook feiten die deze tamelijk frappante claim kunnen onderbouwen? Want de gemiddelde Liverpool fan weet niet wat hij hier leest. Wijnaldum maakte ook in z'n laatste 2 seizoenen dezelfde hoeveelheid kilometers, ook z'n pressing stats waren niet wat jij hier nu beweert. Klopp en het technische team zagen 2 andere dingen: gebrek aan creativiteit en Thiago bij Bayern. Coutinho is nota bene uit zichzelf weggegaan om zo de ultieme Braziliaanse droom te kunnen leven: spelen voor Barça (of RM). Je vult gewoon maar dingen in die nota bene aantoonbaar onjuist zijn. Klopp en zo ongeveer elke Schouder smeekte Coutinho om te blijven, zijn transfer had simpelweg nul komma nul te maken met 'fysiek', laat staan dat Klopp zei “weg ermee”. Dat is gewoon niet waar.

19 maart 2024 om 13:46

*Scouser

19 maart 2024 om 18:49

Kom op man…het is toch niet geheel toevallig dat gini fysiek van een klif af viel na zn vertrek bij liverpool? Bij PSG belandde hij ook vrij snel op de bank en bij Nederland werd hij ook minder belangrijk.

En de braziliaanse droom om voor barca of real te spelen? Heb je dat net verzonnen? Firmino wilde toch ook gewoon bij liverpool blijven?

Mijn beste man, als liverpool de spelers zo graag wilde behouden als jij doet beweren, waarom vertrokken de spelers dan?

Klopp is 1 van de beste coach naar mijn mening en net als guardiola weet precies welke spelers hij nodig heeft voor zijn spel. Gini en coutinho gewoon niet belangrijk genoeg geacht en mochten dus vertrekken.

Kijk naar Mane. Zijn vertrek ook precies juist goed getimed door liverpool.

19 maart 2024 om 21:38

Gini is nooit fysiek van een klif afgevallen bij PSG hoor 🤭. Ik weet m'n God niet waar je het over hebt. Voor bijna elke Braziliaanse speler zijn Barça en Real al van oudsher dè clubs. Ik had verwacht dat je wel op de hoogte was van dit basale voetbal weetje. Firmino is echt een hilarisch voorbeeld omdat hij simpelweg niet goed genoeg was voor deze twee clubs. Benz speelde hem er met 2 vingers in de neus uit. Waar zeg ik trouwens dat Liverpool de spelerS wilden behouden? Ik zeg letterlijk dat het gebrek aan creativiteit de komst van Thiago inluiden wat op z'n buurt het vertrek van Gini inluiden. Ja, Coutinho was een ander verhaal. Maar jij legt me nu woorden in de mond en gaat doodleuk de zaak van Gini èn Coutinho op een hoop gooien. Nergens voor nodig want Coutinho zat in z'n prime. Mane is wéér een ander verhaal btw. Je bent totaal niet op de hoogte van de beweegredenen van deze transfers. (net zoals het feit dat Klopp niet gaat over welke spelers worden gekocht of verkocht). Coutinho werd tot op het laatste moment als zéér belangrijk geacht.

19 maart 2024 om 13:41

Er zijn ook maar weinig spelers die aan de bal goed zijn, maar zich toch in een rol willen schikken als waterdrager die de gaten dichtloopt. Normaliter zoeken aanvallende middenvelders dan naar een club waar ze wel aan aanvallen kunnen denken.

Echter is Wijnaldum nooit een echte ster geweest voor Liverpool-begrippen en dan wil je je wel schikken in zo'n rol om niet buiten de boot te vallen. Dat heeft hij uitstekend ingevuld. Bovendien heeft hij in Oranje toch nog een behoorlijke poos als aanvallende middenvelder gespeeld..

Prima toch. Wellicht nog goed genoeg voor Feyenoord volgend jaar. Of wilt hij wel eindigen bij Sparta, anders bij Almere City samen met zijn halfbroer Rajiv vl Parra. Wellicht amateurvoetbal met zijn andere broer Giuliano.

Eindelijk eens een eerlijk antwoord. Kan dat wel waarderen.

Blij toe dat hij niet is gekomen.. Voegt werkelijk waar niets toe aan Feyenoord, zal daarnaast jonge of nieuwe spelers alleen in de weg staan betreft speeltijd/ontwikkeling. Mooi, dat Feyenoord een ander weg is ingeslagen ipv dit sentiment gebeuren a la van Persie, Red de Kuip, Fer, etc. We dienen voort te borduren aan waarmee wij nu bezig zijn. VvF aandelen terugkopen, schulden aflossen, spelers opleiden en doorverkopen, structureel mee doen om de kampioenschappen en proberen CL/EL ieder jaar te halen (incl. rondes verder komen).

19 maart 2024 om 13:40

@FRDS
Verder helemaal met je eens op het van Persie verhaal na. Was toch mooi dat hij terug kwam, heeft prima gespeeld en is ook een mooie ambassadeur als speler geweest voor Feyenoord en nu als jeugdtrainer.

19 maart 2024 om 13:54

Van Persie in dat rijtje vind ik ook raar. Die kwam terug en was nog altijd een van de beste spelers van de Eredivisie. Hij schoot ons destijds nog naar een Beker en JC Schaal.

Tja, dit zou hij in Europa sowieso nergens meer enigszins gaan verdienen. Hij deed het erg matig bij AS Roma, bij PSG kwam hij er totaal niet meer aan te pas. Dan was SA nog de enige mogelijkheid.

Hahaha hij wil heel graag maar wil niet inleveren. Ga dan ook niet zo lopen doen alsof je dan echt wilde want dat is dan niet zo. Hij is voor het geld gegaan wat heel veel voetballers ook doen op zo'n leeftijd. Maar ga het dan niet om lopen praten alsof die Feyenoord ook maar zag als realistische optie. Ook was Saudi de enige kans voor hem om een riant salaris te blijven behouden. Want in Europa had niemand zo'n hoog salaris voor hem over. Want hij is flink afgetakeld sinds zijn vertrek uit Liverpool.

Woestijnspijt.. hoe kom je er ook op. Lekker disrespectvol ook Voetbalzone..

19 maart 2024 om 13:57

Bedoel je niet respectloos? Geen idee wat er overigens respectloos aan zou moeten zijn. Het woord wordt veelvuldig gebruikt door gerenommeerde kranten zoals het AD, de Volkskrant en Trouw.

Definitie

woestijnspijt (de, g.mv.) spijt die een profvoetballer ervaart als hij zich na het tekenen van een contract met een Arabische voetbalclub realiseert dat hij om zijn contract uit te dienen geruime tijd in een (culturele) woestijn zal moeten verblijven (taalbank)

19 maart 2024 om 14:12

Niet om irritant te doen, maar heb letterlijk nog nooit iemand het schreeuwerige clickbait tabloid vodje AD als gerenommeerd zien omschrijven. Gewoon echt niet. Sensationele clickbait meuk. ON: "woestijn spijt" is overigens een vrij nieuw woord wat door slechts een handjevol redacteuren wordt gebruikt. Niet perse iets om je druk over te hoeven maken

Ik denk dat dit uiteindelijk voor Feyenoord een zege was. De kans dat Wijnaldum echt wat toe zou voegen was niet heel groot en je zou je toch min of meer gedwongen voelen hem op te stellen. Nu laat je jongere gasten spelen die ook nog eens meer waard worden. Feyenoord heeft in het verleden vaker spelers teruggehaald die over de hill waren en waarbij het dramatisch uitpakte. Wijnaldum is gewoon afgegleden en het is goed dat dit niet is doorgegaan.

Je hebt 18 jaar topvoetbal gespeeld, waarvan vijf jaar onder contract bij Liverpool en twee jaar bij PSG. En dan vind je toch nog dat je niet genoeg geld bij elkaar geharkt hebt om in de nadagen van je loopbaan gewoon je hart te volgen? Toch een beetje jammer (al was zijn keuze voor Saudi-Arabie dat sowieso al wel).

Volkomen begrijpelijk van zowel Feyenoord als Wijnaldum. Het is nooit een realistische optie geweest denk ik. Van 15 miljoen netto naar 2 miljoen bruto gaat ie natuurlijk niet doen, ook al zou het het in Rotterdam waarschijnlijk meer naar zijn zin hebben gehad. Tegenwoordig kom je al modale rijtjeshuizen van boven de miljoen tegen in NL, kun je beter wat binnen harken als de mogelijkheid zich voordoet!

Wat een domme reacties lees ik hier. In de kop wordt Feyenoord genoemd, maar dat is in het hele interview niet genoemd.

Hij is gewoon eerlijk en als wij de keus hadden, dan hadden wij dat ook gedaan.

En die onzin reacties met hij heeft genoeg verdiend. Ga toch heen. Als je de keuze hebt om 20 miljoen op de bank te hebben of 60, dan weet ik het wel. Als
20 miljoen kan je zeker wel op krijgen en 60 ook. En wij die die bedragen niet gewend zijn, zullen dat niet begrijpen.

"jeugdliefde"

Die jeugdliefde verliet hij al een keer eerder voor één van de grootste concurrenten mogelijk...

Toch veel mooier om voor Feyenoord uit te komen dan in Saudie Arabie voetballen? Ik snap dit soort dingen nooit, mensen zijn rondom gevuld en nog is het niet genoeg.

Leuk als men hier zegt dus je wilde gewoon niet maar wie gaat er voor een verschil van 4 miljoen of nog meer voetballen bij een andere clubs. Gezien zijn leeftijd zou iedereen nog het grote geld pakken. Hij is eerlijk en open, dat vind ik mooi. De benoeming van de toeslagenaffaire als vergelijking voor mensenrechtenschennis in SA sloeg nergens op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren