Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vuurwerk op het veld legt duel Feyenoord - sc Heerenveen stil

Laatste update:

De wedstrijd tussen Feyenoord en sc Heerenveen is donderdagavond onderbroken omdat er vuurwerk op de grasmat van De Kuip lag. Scheidsrechter Björn Kuipers zag het even aan en kon het duel snel weer hervatten.

Het vuurwerk werd buiten het stadion afgestoken, waarschijnlijk door boze supporters van de club uit Rotterdam. Ze balen dat Vak S tijdens het duel met sc Heerenveen leeg moest blijven. De KNVB bestrafte de fans omdat men tijdens een thuisduel met PSV veel vuurwerk afstak.

Van buiten De Kuip werd er vuurwerk met parachuutjes het stadion ingewerkt. Ook werd er in de buurt van het stadion knalvuurwerk afgestoken door de harde kern.

Niet alleen Vak S bleef leeg. Supporters van andere tribunes verklaarden zich solidair met de fans die niet naar binnen mochten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgende wedstrijd zonder publiek, want blijkbaar leren ze er niet van.

4 april 2019 om 21:49

De stoere boys zijn er nu toch ook al niet bij? Waarom de goedwillende sk houders dan straffen? Laat vak S(neue compensatiekleuters) nog een paar wedstrijdjes leeg

4 april 2019 om 21:53

Haha ik blijf graag nog een wedstrijd thuis als dat het gevolg is van deze actie.

4 april 2019 om 22:08

Als er brand of een ongeluk met vuurwerk gebeurd is het leed niet te overzien. Blijkbaar zie je de gevolgen van dit gedrag niet in en heb je liever gewonden en doden in de Kuip door vuurwerk. Blijf maar thuis is beter voor de fans die Feyenoord steunen zoals het hoort.

4 april 2019 om 22:11

Benoem is de doden door fakkels in het stadion. We zijn veel te voorzichtig. Het is altijd wat als.

4 april 2019 om 22:17

Ik denk dat er meer voetballers zijn gestorven in het harnas, Foé, Feher etc. dan door vuurwerk in de stadions.
Voetbal ook maar gewoon helemaal afschaffen dan?

4 april 2019 om 22:18

Werden nu wel blind het stadion ingeschoten he. Kan dan wel behoorlijk gevaarlijke situaties opleveren.

4 april 2019 om 22:52

Degene die dit hebben gedaan mogen wat mij betreft een aantal jaar worden opgesloten. Ik ben niet tegen fakkels, maar blind vuurwerk het stadion inschieten is levensgevaarlijk. Ik wil je niet voor niveauloze idioot uitmaken en ga er dus maar vanuit dat je nog te jong bent om dit te begrijpen.

4 april 2019 om 23:01

Dat deze acties risico's met zich meebracht wil ik nog wel beamen. Het gaat mij meer om de algehele houding van de Knvb richting fakkels. Er is een heksenjacht begonnen die compleet buiten prooprtie is.

4 april 2019 om 23:05

@musi26, hoe kom je bij vuurwerk blind het stadion 'inschieten'? Die dingen kwamen heel rustig naar beneden dwarrelen. Niks gevaarlijks aan, alleen een beetje jammer van het gras. Desalniettemin een mooie ludieke actie.

5 april 2019 om 07:38

Wat een domme reacties zeg...dit waren gewoon die flares met parachuten. Er gingen er geloof ik wel 50 de lucht in. 1 parachute vatte vlam en kwam op het veld terecht. Duurde ongeveer 3 seconde.

Lekker stukje tekst ook....”het stadion ingewerkt” en “ook werd er in de buurt van het stadion knalvuurwerk afgestoken door de hardekern” ik lach me echt kapot. Je kan dit vuurwerk niet gericht ergens heen schieten....die dingen gaan omhoog en blijven daar tot ze op zijn en komen dan pas naar beneden...normaal gesproken.
En goh...knalvuurwerk...erg zeg, buiten het stadion....man bij mij in het dorp net naast Rotterdam hoor ik bijna dagelijks gasten knal vuurwerk afsteken...

5 april 2019 om 09:18

Vuurwerk is in heel Nederland verboden hoor, niet alleen in de kuip.

5 april 2019 om 12:21

Nu land het op het veld met een relatief kleine kans iemand te raken. Waait dat ding een volle tribune op kan het zomaar helemaal fout gaan.

4 april 2019 om 21:50

Buiten het stadion de voetbalclub straffen, stel je niet aan. Relschoppers in het stadion gewoon een stadionverbod geven, een beetje sfeervuurwerk houdt iedere supporter wel van. Wanneer het gevaarlijk wordt moet je ze hard aanpakken, op de persoon, niet een heel vak.

4 april 2019 om 21:53

Sfeerverhogende fakkels moet je gewoon toestand. Knalvuurwerk etc verbieden.

4 april 2019 om 21:57

Ja, laten we die fakkels gewoon toestaan. Die worden maar een paar duizend graden en worden als ze net 2 seconden uit zijn gewoon ergens neergegooid. Laat het voorwerk over aan professionele organisaties. Tuurlijk zijn fakkels mooi, maar het hoort er gewoon niet thuis.

4 april 2019 om 22:05

Ik snap nooit zo wat het toevoegd... ga gewoon voetbal kijken.

4 april 2019 om 22:08

Je kan ook wel heel erg overdrijven. Ik heb nog nooit gewonden gezien. Als je regels maakt en het toestaat kan je als knvb ook bepalen wat er afgestoken wordt.

4 april 2019 om 22:19

Zorgt alleen maar voor meer sfeer

4 april 2019 om 22:26

Zorgt alleen maar voor meer sfeer? Ik heb 281 voetbalclubs in Europa, zuid/midden Amerika, Afrika, Azië en het midden Oosten bezocht. Maar ik heb nog nooit gedacht:”hè een fakkel, wat een sfeer”. Dat praten mensen elkaar maar aan om het te rechtvaardigen.

Persoonlijk vind ik fakkels en al dat andere vuurwerk echt voor kleuters. Ieder zijn ding, maar als ik met oud en nieuw dan van die gasten zie lopen met dozen vuurwerk. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

Huur gewoon een pyrotechnicus in als je vuurwerk wilt. Dan ben je van al het gezeik af. Of willen supporters het perse zelf afsteken?

4 april 2019 om 22:28

Over smaak valt te twisten.

4 april 2019 om 22:41

@palpegio, kom maar eens op een ziekenhuis na een wedstrijd met veel sfeerfakkels, dan weet je wel beter. In de wedstrijd stoer doen als ze zich eraan branden, maar na de wedstrijd of dag later komen ze wel. Vaak zijn het onschuldige slachtoffers waar niemand wat van hoort. Organiseer het mooi als club zijnde, heb je ook sfeer en is het prima voor iedereen!

4 april 2019 om 22:50

Palpegio, misschien is het verbod er om te voorkomen dat er gewonden komen... het is gewoon een verbod,net als te hard rijden. Niet jammeren als je dan beboet wordt.

4 april 2019 om 22:56

Vindt het erg knap dat je allemaal aannames doet waar niemand wat van hoort. Alcohol ook maar verbieden? Alles waar zogenaamd gevaarlijk of dodelijk is maar losraak verbieden bereik je niks mee. Organiseer het als club/KNVB gewoon beter. Hoe meer invloed hoe veiliger je het kan maken voor de supporters.

4 april 2019 om 23:15

Alcohol is al in heel veel delen van het leven (zoals het verkeer) verboden Palpegio. En verrek, er zijn minder verkeersongevallen sinds die regel is ingevoerd en word gehandhaafd. Je bereikt er dus wel iets mee. Het argument dat jij nu gebruikt werkt compleet tegen je eigen standpunt.

4 april 2019 om 23:21

Volgens mij geef ik aan een regeling in de wereld te roepen die sfeeracties veiliger maakt. Dus dat versterkt juist het argument. Iets regulieren is veiliger dan plat verbieden.

4 april 2019 om 23:31

Dit zijn jou eigen woorden:

“Alles waar zogenaamd gevaarlijk of dodelijk is maar losraak verbieden bereik je niks mee.

Nou dat is per definitie al onzin. Niet omdat het jou mening is maar omdat het feitelijk is bewezen dat je met het verbieden van alcohol op sommige plaatsen en momenten wel degelijk iets bereikt. Je argument om je stelling kracht bij te zetten is dus onjuist.

Overigens was dat jou stelling niet, maar dat terzijde..

Dat je daarna aangeeft dat de KNVB of de club het beter moet regelen? Ze hebben het geregeld en de regels zeggen dat het niet mag. Daar heb je je aan te houden. Natuurlijk is eenieder vrij om de regels aan zijn laars te lappen, dat mag te aller tijden. Maar daar moet men dan wel de consequenties van dragen. En dat doen velen niet. Als mensen dan met termen komen dat de KNVB of de club het maar beter moet regelen zullen het nooit begrijpen. Het is geregeld maar het valt niet binnen jou straatje. Dat is een compleet ander verhaal.

5 april 2019 om 08:04

Wat een een onzin wordt hier uitgekraamd. Supportersvereniging is bezig geweest met Feyenoord om het veilig te organiseren maar wou dit niet.

2 weken geleden is er een bijeenkomst geweest in Zeist, tussen de Knvb, vertegenwoordigers van Eredivisie clubs en supportersverenigingen.

het ging oa over het gebruik van fakkels in de stadions. Er werden 4 stellingen gegeven waar men op kon stemmen. Wel vuurwerk, maar georganiseerd door supporters en club samen, door alleen de club of alleen de supporters....of helemaal verbieden?

De uitkomst was dat het een beetje verdeeld was tussen de eerste 3 maar de meeste gingen voor georganiseerd door club EN supporters.

1 procent heeft gestemd op een verbod van vuurwerk, ik vermoed dat van Praag dit was omdat hij er was. De man die op Twitter is begon over het verbieden van vuurwerk en zei dat er zoveel gewonden al zijn gevallen en liet een foto zien van iemand die zijn hand miste.

Probleem was alleen dat de echte cijfers aantonen dat er geen gewonden/doden zijn gevallen door fakkels in het stadion. De foto was van iemand die een vuurwerkbom had gemaakt en verkeerd was afgelopen.

Ik hoop dat de bijeenkomst in Zeist bij zal dragen aan een georganiseerde sfeeractie met fakkels......en het is iedereen zijn mening maar een overgroot deel vind het wel sfeer verhogend, daarbij als ik 90 minuten naast een trommelaar zit wordt ik ook niet vrolijk en doet pijn aan me oren.

5 april 2019 om 09:23

Dat heb je met vuurwerk, dan zie je niet zo veel meer.

Belachelijke actie
Volgende wedstrijd zonder thuis publiek
Dit kan niet meer met dit vuurwerk

4 april 2019 om 22:05

Onzin, het vuurwerk komt van buiten het stadion. Wat kan de club daar aan doen? De club is alleen verantwoordelijk voor wat erin gebeurd.

4 april 2019 om 22:11

Van buiten of niet feyenoord is vaak genoeg gewaarschuwd mag nu eens keer tegen opgetreden worden
Gewoon domme actie
Dus club kan er niks aan doen
Supporters verpesten het zo zelf

4 april 2019 om 22:14

Dus ondanks dat ze er niets aan kunnen doen moeten ze toch gestraft worden? Gast...

4 april 2019 om 22:17

Ja natuurlijk
Dan zullen zulke lompe mensen zoiets niet meer uithalen
Ze komen er elke keer mee weg
Eens is het genoeg
Dus dat jij gelijk zo gefrustreerd bent tja

4 april 2019 om 22:23

Eens, de KNVB moet met ingang van 2020 daken op stadions verplicht maken. Dit vuurwerkterreur moet ophouden, ik zit er nog steeds van te trillen.

4 april 2019 om 22:27

Helemaal mee eens
Iedereen fouilleren
Stoppen hiermee
Nu loopt het allemaal nog goed af maar kan ook anders helaas

4 april 2019 om 22:52

Jij denkt echt niet aan de gevolgen die dit kan hebben
Jij lacht het weg
Als er nu wat was gebeurt hoe denk je er dan over

4 april 2019 om 22:56

Feyenoord kun je hier in dit geval niet op aankijken, maar je kunt de desbetreffende personen wel strafrechtelijk vervolgen aangezien ze blind het vuurwerk het stadion inschoten.

4 april 2019 om 23:06

Dat bedoel ik
Harder optreden tegen dit soort personen
Nu loopt het elke keer gelukkig nog goed af en kunnen er mensen om lachen maar vind wel dat iedereen veilig naar het stadion moet kunnen
En voor de meeste mensen die zich wel normaal gedragen en voor het voetbal komen hoop ik dat het niet zover komt

5 april 2019 om 09:29

De Knvb hoeft geen straf op te leggen, dat kan het O.m. gewoon doen. Geen mensen toelaten binnen een straal van 100 meter rondom het stadion. Algemeen vuurwerkverbod in Nederland gewoon handhaven door de politie. Daders lekker 240 uur laten vuilprikken. Losers

Echt, dan ben je net zo dom als mensen die spandoeken gaan ophangen omdat een jongen van 11 ooit een feyenoord shirt heeft aangehad of zo. Misschien de overige thuiswedstrijden het vak ook maar leeg laten.

Nee, dit meen je niet. Doe toch normaal mensen en laat iedereen die gewoon op een normale manier naar een wedstrijd komt kijken lekker die wedstrijd afkijken. Wat ontzettend triest is dit zeg.
Waarom trekt voetbal eigenlijk zo veel sneue personen aan. Gisteren dat spandoek bij Ajax, heb ook nog eens een spandoek gezien met vinkjes bij de namen Cruyff en Keizer, met een open rondje bij Swart. De pop van Vermeer. Helaas geven deze stoere kerels de echte supporters van deze club een hele slechte naam!

Als je denkt dat het niet zieliger kan.. ook erg treurig dat er zoveel mensen gehoor hebben gegeven aan een zogenoemd algehele oproep om niet naar de wedstrijd te gaan.

4 april 2019 om 21:57

Nou kijk even de actie van je eigen supporters terug van gisteren. Dat is nog wel een stukje zieliger dan dit! En waarom vind je dat precies treurig dan?

4 april 2019 om 22:00

Ik praat dat van gister niet goed hoor, absoluut niet. Maar wat heeft dat te maken met dit topic? Mag ik dan opeens niet meer mijn mening geven, of omdat ik geen Feyenoord supporter ben? Het is beide zielig. Een spandoek ophangen over kakkerlakken gaat ook nergens over. Treurig om niet naar een wedstrijd te gaan omdat een stel malloten zich niet aan de regels houden en dan maar een oproep doen. Betaalt van S dan al die kaarthouders hun geld terug? Nee toch?

5 april 2019 om 08:19

geloof jij de tekst?

"van buiten De Kuip werd er vuurwerk met parachuutjes het stadion ingewerkt. Ook werd er in de buurt van het stadion knalvuurwerk afgestoken door de harde kern."

Heb jij wel eens zo'n flare met parachute ergens heen proberen te schieten? Die dingen gaan omhoog worden meegenomen door de wind, branden op en zakken naar beneden. Deze heeft boven in vlam gevat en kwam dus heel zachtjes naar beneden zeilen. Het is gewoon sensantie zoeken dit stukje. De wedstrijd heeft zo'n 2 seconde stil gelegen wat vooral kwam door de rook, want hij was al uit.

Daarbij, het was niet alleen door het lege vak. Het was een protest acties tegen het bestuur, tegen het beleid of het gebrek daar aan. De laatste jaren staan we stil qua visie, jeugd, begroting en clubs als AZ komen dichterbij. Supporters die niet alleen het AD lezen of naar Fox kijken maar serieus met de club bezig zijn binnen en buiten zijn het dus spuugzat. Schijnbaar de RvC ook aangezien van Bodegem van Geel eruit heeft gegooid (in tegenstelling wat de Jong zei, kwam het dus niet door de negativiteit van de supporters). En zijn er signalen dat mensen binnen de club niet blij zijn met de Jong en dat ook hij er hoogstwaarschijnlijk uit gaat.

Ik snap dat als Feyenoord niet je club is je ook niet alles kan weten maar als je er meer in verdiept en meer gaat zoeken naar alleen interviews en praatprogramma's op tv en in kranten dan kom je er achter dat het intern gewoon 1 grote soap is.

Wat een stelletje simpele zielen zijn het ook hè...
Ze hebben geluk dat het nu op het veld komt, voor hetzelfde geld mikt al dat vuurwerk in de vakken waar wel normale supporters zitten!
Volgende wedstrijd maar geheel zonder publiek, ze leren er blijkbaar niet van...
En n maar huilie huilie doen over de KNVB
#boteropjehoofd

De F-Side die zich schandalig blameert, nu die van Feyenoord. Dan ben je toch nutteloos? Wat ben je dan voor 'supporter'? Of zijn die gasten dan echt zo achterlijk dat ze de definitie van het woord 'supporter' vergeten zijn? Ik bedoel, the clue is in the fucking title. Mongolen zijn het. Nietsnutten. Waardeloos.

4 april 2019 om 22:38

Ik kan je vertellen dat veel clubs die lui ook liever kwijt zijn dan rijk. Alleen zijn ze wel een vaste inkomstenbron voor de club dus kun je ze er moeilijk allemaal uitwippen. Clubs kunnen slechts een enkeling straffen om een voorbeeld te stellen voor anderen maar verder is het pappen en nathouden met die lui.

Ik snap sowieso niet hoe het mogelijk is dat zon spandoek daar hangt. Dat controleer je toch van tevoren? Gewoon een kwestie van gemakzucht. Zelfde geld voor vuurwerk. Je kunt mij niet vertellen dat ze die fakkels in hun reet naar binnen smokkelen. Alhoewel.. qua fouilleren zou er echt nog wel het een en ander verbeterd kunnen worden.

Kijk mensen hier roepen dan pff. Omdat een idioot buiten het stadion dit doet, moet het vak nog maar een wedstrijd leeg blijven. Iedereen straffen voor 1 iemand, zo triest.

4 april 2019 om 22:19

Staan filmpjes online van vak s kinderchreche dat ze het vuurwerk afsteken

5 april 2019 om 10:51

Goh er liep bij Ajax 1 iemand op het veld naar Esteban en daar werden er 50000 door gestraft en was volgens een heleboel terecht.
Dus ja terecht nog een keer dat vak leeg houden. Het is maar 1 vakje.

Vraag me af hoe ze tijdens wedstrijden weer vuurwerk naar binnen smokkelen. Voortaan maar een speurhond bij de poorten neerzetten en degene die vuurwerk bij zich heeft, moet de hond maar in zijn hand bijten zodat ze afleren.

Misschien een nog grotere straf uitdelen... Levensgevaarlijk om blind vuurwerk een stadion in te schieten. Achterlijke mensen heb je toch ook

4 april 2019 om 23:13

Aan Feyenoord kan je naar aanleiding hiervan geen straf uitdelen. Het vond plaats buiten het stadion.

5 april 2019 om 06:32

Lekker simpele opmerking weer...
Wellicht zijn de personen die die flikken wel buiten het stadion staande gehouden door de politie en hebben ze een boete gehad voor afsteken vuurwerk. Als de gegevens dan bekend zijn is het vrij makkelijk om te achterhalen of ze een jaarkaart van Feyenoord hebben. Zo ja kan je Feyenoord prima straffen hiervoor...

5 april 2019 om 08:21

verdiep je eerst eens in het soort vuurwerk.......onmogelijk om dit een stadion in te schieten.....serieus, hoe makkelijk mensen nieuws item als waarheid aannemen..

Ik vind dat fakkels en rookbommen moeten worden toegestaan. Ik houd er van, het hoort bij het voetbal en het geeft een leuke sfeer. Maar dit gaat echt over de grens. Wat als het de tribune in waait of gewoon op iemand beland? Levensgevaarlijk, hele stomme actie dit!

Heerlijk dit! Feyenoord mag weer de Knvb spekken. Als er nieuw Feyenoord stadion komt graag met schuifdak.

Ik heb nooit begrepen wat er zo mooi is aan fakkels en rookbommen. Feyenoord moet de harde kern langzaamaan uit de Kuip werken en plaats maken voor een aanmoedigingstribune net als Real Madrid (De witte muur).

Als nieuwe regel moet Feyenoord verplichten dat leden van de supportersvereniging op het Vak S een aanvraag indienen. Ze moeten dan een aantal voorwaarden voldoen om een stoeltje te krijgen in het Vak S van Slim

5 april 2019 om 09:18

Helemaal mee eens. Klappertjes op alle stoelen en iemand die aangeeft hoe lang en wanneer je mag juichen/klappen. Dit moet z.s.m. ingevoerd worden, komt de sfeer echt ten goede!

Daarnaast zou het ook lekker zijn als iemand tijdens de wedstrijd langs komt met eten en drinken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren