Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vitesse voert gesprekken met Castaignos om Van Wolfswinkel te vervangen’

Laatste update:

Vitesse is in gesprek met Luc Castaignos, zo meldt Voetbal International woensdagmiddag. De Arnhemmers hopen 'op zeer korte termijn' een opvolger te presenteren van Ricky van Wolfswinkel, die naar FC Basel is vertrokken.

Castaignos ligt nog twee seizoenen vast bij Sporting Portugal, maar komt niet voor in de plannen van trainer Jorge Jesus. Afgelopen seizoen mocht hij slechts zes keer opdraven in de competitie; telkens ging het om een invalbeurt. De 24-jarige spits heeft behoefte aan speeltijd en daarom zou Vitesse een logische vervolgstap zijn. Het is onduidelijk of het daarbij gaat om een definitieve transfer of een verhuurperiode.

Op dit moment is Yuning Zhang de belangrijkste spits die Henk Fraser tot zijn beschikking heeft. Zeker met het oog op de Europa League-deelname kan Vitesse nog een extra spits gebruiken. Tammy Abraham van Chelsea was in beeld, maar staat op het punt om naar Swansea City te verkassen. Ook heeft Vitesse interesse in Samuel Armenteros, maar de spits van Heracles Almelo lijkt onhaalbaar.

Zie je Luc Castaignos naar Vitesse gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou wat zetten ze hoog in. Deze jongen heeft me nooit helemaal kunnen overtuigen. Lijkt me meer een erg duur gokje. Maar goed ik ben geen expert dus wellicht dat vitesse supporters er wel oren naar hebben. Bij Groningen hoef ik em niet te zien.

21 juni 2017 om 15:29

Klopt, maar vergeet niet dat Castaignos nog maar 24 is evengoed. Stapje terug naar een thuisland en lager niveau zou wel weer eens voor een opleving kunnen zorgen bij zo'n speler.

Van Wolfswinkel gekocht voor 600.000 en verkocht voor 5.000.000. Als ze Castaignosvoor een mooie deal kunnen kopen is het misschien geen eens een gek idee. Blijft uiteraard wel een gok.

21 juni 2017 om 15:47

Klopt, daar zit wat in. Zal niet de eerste keer zijn dat een op het eerste gezicht discutabele aankoop goed uitpakt. Wel verwacht ik dat hij wat meer moet kosten dan van Wolfswinkel. Die portugese clubs weten wel van prijzen.
Ik laat me graag verrassen maar heb men bedenkingen.

21 juni 2017 om 15:35

Ik hoef hem ook niet bij Vitesse te zien, maar ja als hij er aankomend seizoen 20 inschiet praat ik anders dat weet ik ook wel.
Maar vooraf zou ik zeggen nee! Heeft mij nooit kunnen overtuigen...

21 juni 2017 om 15:56

Met alle respect, maar welke spits die recentelijk wist te overtuigen in de eredivisie wil naar vitesse? Ze willen na een goed jaar bijna allemaal naar het buitenland.
Misschien Armenteros maar die heeft t ook nog niet op een hoger niveau laten zien dan heracles

22 juni 2017 om 13:11

Wie zegt dat ze in de eredivisie moeten overtuigen.... als je in het buitenland of in de jeugd een leuk talent zit, mag die er ook staan. Hoeft zich (nog) niet perse bewezen te hebben in de eredivisie.
Maar ik laat me verrassen door Vitesse...

21 juni 2017 om 18:22

Ach ja, Pelle hetzelfde geval toch? Ineens wereldspeler geworden bij Feyenoord. Wie weet draait hij hier een goed seizoen.

Op zich toch niet heel verkeerd denk ik. Heeft in zijn 4 seizoenen in de Eredivisie toch telkens meer dan 10 goals gemaakt. Qua scenario aardig vergelijkbaar met van Wolfswinkel, al is Castaignos wat jonger.

Sporting heeft hem voor 2,5 miljoen gekocht. Als ze hem nou voor 1 a 1,5 hebben kunnen kopen dan is het toch een redelijke deal. Voor de Eredivisie toch gewoon een aardige spits.

21 juni 2017 om 15:53

Castaignos kwam in 2012 naar Twente en ging juist weg net voordat de instorting begon

21 juni 2017 om 18:37

Jij hebt het over ineenstorting, dat was in 2015, de tijd daarvoor kun je hooguit de aanloop daar naar toe noemen, terug zetten naar categorie 2 kun je toch geen ineenstorting noemen, dat de salarissen met moeite betaalt konden worden daar wist niemand vanaf buiten de bestuurders die het betroffen natuurlijk, ja achteraf toen wist opeens iedereen er vanaf en zag iedereen het aankomen. Maar ik durf te beweren dat toen niet 1 voetballer wist hoever Twente in die tijd in de shit zat.

21 juni 2017 om 16:00

Heb hem in zijn periode bij Feyenoord niet echt meegemaakt, maar bij FC Twente had hij ontzettend veel kansen nodig om te scoren. Hij mistte elke wedstrijd zeker drie 100 kansen om er af en toe een te maken. Zelfs met jongens als Tadic, Promes en Chadli om zich heen had hij toch ontzettend veel moeite om te scoren. Met die spelers om je heen hoogstens 14x scoren is alles behalve indrukwekkend.

Als je dat vergelijkt met Van Wolfswinkel in de Eredivisie, kan ik dus niet concluderen dat Castaignos een goede opvolger zou zijn. Hij kan goed meevoetballen en het is een jongen met maximale inzet, echter is hij gewoon geen goede spits. Ik denk dat hij alleen kan renderen in een 4-4-2 systeem met een type als Jorgensen naast hem.

21 juni 2017 om 16:30

Bij Feyenoord was hij 16/17 jaar. Hij was toen een verademing t.o.v van Beukering. Maar dat zou een opblaaspop gevuld met zand ook zijn geweest (en waarschijnlijk nog sneller ook). Hij is een beetje hetzelfde type als Zivkovic. Goed op de counter, maar de echte rust ontbreekt. Dit heeft hij nu bijna 8 seizoenen later nog steeds niet.

21 juni 2017 om 16:37

Nou ja, Van Wolfswinkel had zijn beste jaar in de eredivisie tot Vitesse bij Utrecht, 15 doelpunten, 29 wedstrijden. Maar toen had hij Mertens, Mulenga, Duplan en Strootman om hem van assists te voorzien. Dat is ook niet truttig natuurlijk.

21 juni 2017 om 17:00

Tja, en bij Vitesse heeft hij in ieder geval Rashica naast hem, die vorig seizoen 12 assists heeft gegeven. Verder zijn er geruchten dat Vitesse Viktor Fischer aan probeert te trekken. Dan heeft hij op links toch ook geen koekenbakker naast zich.

We gaan het meemaken indien Vitesse hem daadwerkelijk binnen haalt. Van de diverse namen die rond zingen als nieuwe spits vind ik Castaignos in ieder geval niet de slechtste.

21 juni 2017 om 17:19

@baardgrasmus

Mulenga was nou niet bepaald een assistenkoning met zo'n beetje 3 a 4 assists per seizoen. Duplan gaf ook gemiddeld 4 assists per seizoen in de tijd dat Van Wolfswinkel er actief was. Strootman deed het wel goed in dat ene seizoen dat hij er speelde en Mertens uiteraard ook.

Bij FC Twente had je Tadic (eerste seizoen 15 assists, tweede seizoen 14 assists), Promes (8 assists in zijn eerste en laatste volledige seizoen), Chadli (5 assists tijdens het Castaignos-tijdperk), Mokhtar (eerste seizoen 9 assists, tweede seizoen 6 assists) en niet te vergeten Hakim Ziyech waarmee hij 1 seizoen heeft samengespeeld (15 assists).

Prima speler voor Vitesse. Ik hoop op een zelfde constructie als met van Wolfswinkel. Veel laten spelen en vervolgens weer met forse winst verkopen.

Harde werker geeft altijd de volle 100% jammer dat het niet zo'n hele goede spits is. Zou als ik het voor het zeggen had toch echt voor Armenteros gaan

Dat dit soort spelers toch telkens weer een club krijgen, ondanks dat ze overal teleurstellen. Castaignos is achtereenvolgens mislukt bij Inter, FC Twente, Eintracht Frankfurt en Sporting Portugal. Hoezo heeft Vitesse dan de verwachting dat hij daar wel gaat presteren?

21 juni 2017 om 15:45

42 goals en 11 assists in 114 wedstrijden bij Twente. Gezien hij destijds door Twente gekocht werd toen hij nog 19 was, zijn dat toch prima cijfers voor een speler van die leeftijd?

Voorlopig is hij te licht gebleken voor grotere competities, maar in de Eredivisie heeft hij toch wel aangetoond het net te kunnen vinden.

21 juni 2017 om 16:08

Maar dan moet je ook even kijken welke spelers hij om zich heen had. FC Twente was in die tijd een stabiele subtopper en hij had jongens als Chadli, Tadic, Promes, Corona, Gutierrez om zich heen. Voetbaltechnisch is Castaignos een hele beperkte spits. Echter is het wel een hele harde werker met loopvermogen. Zo indrukwekkend zijn de cijfers ook weer niet. Hij scoorde achtereenvolgend 13, 14 en 10 doelpunten in 3 seizoenen. Hij was dan jong, maar is inmiddels bijna 25 jaar en heeft zich totaal niet ontwikkeld.

21 juni 2017 om 16:57

Tja, zo kan je bezig blijven natuurlijk. Als spits ben je altijd afhankelijk van je aanvoer, maar je moet ze er altijd zelf ook nog in schieten. Je ziet aan de Jong afgelopen seizoen dat dat niet altijd even vanzelfsprekend is.

Ik zeg nergens dat Castaignos een topper is hoor, maar het verbaast me wel een beetje dat hij door sommigen neer wordt gezet alsof hij de bal nog niet 3x hoog kan houden.

Vanuit oogpunt van Vitesse kan ik er wel in komen dat ze hem als kandidaat zien, mist hij voordelig op te pikken is. Armenteros is ogenschijnlijk niet verkrijgbaar en de namen van Kramer en Veldwijk zongen ook rond. Dan zie ik Castiagnos toch als een wat betere optie.

21 juni 2017 om 17:25

Hij is mislukt bij FC Twente omdat iedereen blij was dat ie eindelijk wegging. Ondanks de cijfers die jij noemt stelde hij gewoon teleur volgens de algemene opinie. Zijn lakse houding in het veld en onvermogen om kritiek om te kunnen gaan in de media was stuitend. Daar veranderen acceptabele cijfers niks aan.

Castaignos verdient 6 ton per jaar bij sporting las ik ergens anders. Dit is aan de hoge kant voor Vitesse lijkt mij, zeker voor een speler waarvan je het niet zeker weet. Zijn contract loopt 2 jaar door, dus een verhuurperiode lijkt me waarschijnlijker.

21 juni 2017 om 15:48

Vitesse heeft net het nodige geld ontvangen dankzij enkele aardige verkopen. Castaignos huren zou volstrekt onlogisch zijn, tenzij het gaat om een huur met optie tot koop met gunstige voorwaarden.

Ik neem aan dat ze hem gewoon over gaan nemen, mocht dit gerucht waar zijn.

Castaignos zal logischerwijs salaris in moeten leveren, aangezien hij het 2x op rij niet heeft weten te maken.

21 juni 2017 om 16:20

Met optie tot koop zou kunnen ja. Huren lijkt me trouwens voordeliger voor Castaignos omdat hij dan niet in hoeft te leveren. Ook voor Sporting, want Castaignos kan zich dan in de kijker spelen en alsnog een paar miljoen opleveren. Voor Vitesse is het voordeel dat een huur weinig risico met zich meebrengt en goedkoop is. Een optie tot koop daarbij zou het ideaal maken.

Uitstekende spits voor dit Vitesse, maar vooral een harde werker.

Ik geloof dat hij en Fraser elkaar kennen van de Feyenoord jeugd.

Net als RvW nagenoeg overal mislukt, maar hopelijk met de bagage die hij heeft opgedaan in Italië, Portugal en Duitsland kan hij komend seizoen zijn talent eindelijk inlossen!

Voor Vitesse een goede naam! Dit seizoen zal hij er dan ook op gebrand zijn goed te spelen en veel goals te maken. Het is nu of nooit voor hem. Ik hoop dat hij komt en succesvol hier zal zijn. Hoop dan ook wel dat hij voor een 5 ton overgenomen kan worden bijvoorbeeld!

Niet overtuigd van hem.. had liever Armenteros zien komen. Hoop dat hij het tegendeel gaat bewijzen en dat het een koop gaat niet om huur

Apparte reacties hier zou een geweldige spelers voor Vitesse kunnen blijken. Veel techniek en snelheid gaat de meeste Mickey Mouse verdedigingen het lastig maken.

21 juni 2017 om 15:48

Want dat deed ie in het verleden ook? Tot dusver eigenlijk nergens een succes geweest. Ik moet het allemaal nog maar zien. Je geeft zelf ook aan: kunnen blijken. Garantie op succes heb je niet dus zo apart zijn de reacties niet.

21 juni 2017 om 16:02

Dat hij het niet gered heeft in sterkere competities is toch geen schande. Dan kan je bijvoorbeeld ook zeggen dat Luuk de Jong niet goed genoeg is voor Vitesse

21 juni 2017 om 16:29

@timkrul
hij heeft het ook niet gered bij Twente. 13, 14 en 10 goals in drie seizoenen waarin hij nagenoeg alle wedstrijden speelde. Dat is matig als je ziet met welke spelers hij samenspeelde in de (sub)top van de eredivisie.

Kunnen we nou echt niks beters verzinnen als Castaignos? Nooit van hem onder de indruk geweest en ben bang dat indien hij komt niks zal toevoegen. Dan nog liever Zhang in de basis met een jeugdspeler erachter.

21 juni 2017 om 16:10

Kijk even naar de staat van dienst van Castaignos in de eredivisie. Zhang heeft afgelopen seizoen echt bewezen dat hij nog te licht is voor de eredivisie, laat staan voor een heel seizoen. En een nog lichtere jeugdspeler erachter ... tjsa.

21 juni 2017 om 16:13

Snap dat gegeil op Zhang voor geen meter, de wedstrijden die hij de kans heeft gekregen waren dramatisch,.....

21 juni 2017 om 17:05

Ik vond hem vorig seizoen in de voorbereiding fantastisch. In dat opzicht baalde ik zelfs een beetje toen ze van Wolfswinkel binnen haalden.

Om te stellen dat Zhang dramatisch was in de wedstrijden die hij de kans kreeg lijkt me niet heel eerlijk. Hij heeft welgeteld 2x de volle 90 minuten mogen spelen. Tegen Zwolle scoorde hij en gaf hij een assist. Tegen Feyenoord speelde hij weinig klaar, maar dat kan je hem nauwelijks kwalijk nemen lijkt me.

Buiten dat heeft hij als hij inviel ook diverse keren vanaf de zijkant moeten spelen en betrof het voor de rest invalbeurten van gemiddeld ongeveer een kwartiertje.

Nu er een groepsfase Europa League voor de deur staat kan je niet op Zhang gaan gokken, maar van mij had hij wel wat meer kansen mogen krijgen vorig seizoen.

Het zou best een goeie match kunnen worden. Maar ik vind de uitstraling en maniertjes van hem verschrikkelijk toen bi Twente. Daarom zit ik niet echt op hem te wachten. Maar goed, hij kan natuurlijk inmiddels ook volwassen zijn geworden.

21 juni 2017 om 15:59

Vond die maniertjes nog wel meevallen, vooral als ik zag hoe de media hem behandelde, het is echt een heel aardige jongen, superrelaxt naar de supporters, bij zijn trainingen altijd tijd voor een praatje. Echt een topgozer, ook op zijn werkethos is niets aan te merken, enige nadeel is hij scoort niet bijster veel.

21 juni 2017 om 16:25

En dat scoren is nu net wat hij juist wel zou moeten doen

24 juni 2017 om 08:52

Jij bent twente supporter toch? Ik zie twente alleen tegen m'n eigen club spelen en soms eens wat wedstrijden als ik niks te doen heb. Dus de herinneringen die ik aan hem heb waren niet echt positief. Zal wellicht genuanceerder liggen als je de club op de voet volgt.

Gister al gemeld dat hij op Papendal was. Je kan er dus vanuit gaan dat dit niet "alleen" gesprekken zijn, maar dat het al zeer serieus is en het een afrondende fase is.

Als je naar zijn doelpunten kijkt is dat zowel bij Feyenoord als Twente niet slecht. Ik weet niet of de Twente volgers nog wat info kunnen geven, aangezien hij mij niet zo op het netvlies staat.

21 juni 2017 om 16:24

13, 14 en 10 goals in drie seizoenen waarin hij nagenoeg alle wedstrijden speelde. Promes, Tadic en Corona waren toen onder andere de personen die de voorzetten gaven. Waar je, zeker in het geval van Tadic, alleen maar tegenaan hoefde te lopen.

Castaignos werkte hard, deed ook echt zijn best, maar deed gewoon niet wat van hem verwacht werd. Een beetje spits had bij Twente 20+ goals gemaakt per seizoen in die periode. Zou mij hoogste verbazen als Castaignos opeens goed ging presteren bij Vitesse.

21 juni 2017 om 16:44

Heel kort door de bocht: het is geen killer.

In de eredivisie heeft hij het altijd prima gedaan, op jonge leeftijd zelfs al. Maar in het buitenland behoorlijk geflopt. Is een gok, maar anders ben je afhankelijk aan wat Chelsea je wilt verhuren.

Tijden lang voordeel van de twijfel gegeven toen hij nog bij Twente voetbalde. Alhoewel Castaignos zich het snot voor de ogen werkt, zat het er gewoon niet in. Is jong maar liet, in elk geval in zijn tijd bij Twente, geen enkele ontwikkeling in zijn spel zien. Van Wolfswinkel was wel gewoon succesvol in zijn Utrecht tijd.

Lijkt me al met al niet de spits waar Vitesse succesvol mee wordt.

Waarom heb ik het idee dat Castaignos puur een een counterspits is.. beetje net zoals Zivkovic.. Bij Twente was he toen ook al alle lange ballen op Castaignos en hij moest het dan op zijn snelheid doen en wat hierboven al beschreven is dat hij wel heel veel kansen nodig heeft om te scoren. vind een van Wolfswinkel een veel completere spits dan een Castaingnos, Maar goed wie weet wordt het dit keer wel een succes..

Ik ben geen fan van hem, maar stel dat ze hem kunnen huren, met optie tot koop, dan loopt Vitesse geen risico en haal je wel een spits binnen die super gemotiveerd is om wel te presteren, want zo'n kans (met europees voetbal spelen) zal niet snel meer voorbij komen... Wie weet kan dit voor Vitesse gunstig uitpakken. Zelf zie ik liever Kramer naar Vitesse komen, die zal vast wegwillen en heeft zijn beste periode onder Frazer gehad...

21 juni 2017 om 17:10

Kramer is echter 28 en qua persoon is het ook zeker mijn favoriet niet.
Qua goals heeft hij het zijn laatste jaar bij ADO en zijn eerste bij Feyenoord uitstekend gedaan, dus in dat opzicht zou het niet verkeerd zijn.

Persoonlijk heb ik liever toch gewoon dat Vitesse iemand binnen haalt die straks nog hogerop zou kunnen. Een speler waar ze eventueel nog wat winst op kunnen maken. Dan heeft Castaignos natuurlijk een veel betere leeftijd.

Nu Vitesse knaken heeft moeten ze het niet verkwisten aan te oude spelers waar geen cent meer op te verdienen is.

Ik heb niet direct een goed gevoel bij Castaignos. Ik herinner me vooral heel veel gemiste kansen van hem. Aan de andere kant schijnt hij in de jeugd van Feyenoord behoorlijk goed geweest te zijn. Misschien komt dat er nog uit. Het is dus een gok van Vitesse om hem eerste spits te maken. Ik mag hopen dat ze er dan in ieder geval een zeer aantrekkelijke deal uitslepen. Afgelopen seizoen was de aankoop van Van Wolfswinkel een voltreffer, maar de huur van Diks en Tighadouini waren minder succesvol. De huur van Diks voor een half seizoen vond ik persoonlijk zelfs belachelijk. Ik kan dus niet echt zeggen dat Allach voortdurend goed bezig is.

Nou, hier ga je als Vitesse ook lekker op achteruit. Heeft letterlijk overal gefaald, zelfs in Nederland was het maar een zeer matige spits.

21 juni 2017 om 19:08

Vooruit gaan ten opzichte van ricky is ook lastig.

Een belachelijke zaak, Vitesse wil Armenteros maar wil niet betalen. Heracles houdt zich strak aan de prijs en dat is meer dan terecht! Nu willen ze in Arnhem doen overkomen dat ze serieus met Gastanios bezig zijn. De man verdient daar € 800.000 per jaar, heeft nog een contract tot juni 2019 met een optie voor 2 jaar! Denken ze werkelijk dat ze deze man kunnen ophalen..........ach mensen, laat je niet voor de gek houden. Dit verhaal heeft éã©n doel, ze proberen Heracles zenuwachtig te maken! Ik zie daarom Armenteros ook liever naar het buitenland vertrekken, ten eerste krijgt Heracles meer en ten tweede komen we hem in de competitie dan ook niet meer tegen, want tegen ons scoort hij meestal........

21 juni 2017 om 21:33

Castaignos is vanmiddag op Papendal geweest, zal niet voor vakantie zijn... Maar ik heb meer vertrouwen in Armenteros dan hem. Wellicht gaan ze beide spelers halen, Armenteros kan ook geen vermogen kosten, daarnaast is Vitesse wel een stapje hoger voor hem.
We zullen zien wat er de komende weken gaat gebeuren...want Zhang is gewoon te licht om als basis speler te gebruiken

21 juni 2017 om 22:25

Ach kerel droom verder, 'armenteros kan geen vermogen kosten" Heracles hoeft niet te verkopen, want met de verkoop van Hoogma, Gosens en Tanane vorig jaar, is er voldoende geld in kas. en kan ze gewoon een redelijke prijs vragen die ze wil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren