Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbeek is 'niet zo te spreken' over Altidore en kiest Benschop

Laatste update:

De dotten van kansen die Charlison Benschop dit weekend miste zijn hem niet fataal geworden. De spits van AZ hielp zaterdagavond in de Amsterdam ArenA tegen Ajax als invaller twee enorme mogelijkheden om zeep, maar trainer Gertjan Verbeek toont zich genadig en geeft hem donderdagavond de voorkeur boven Jozy Altidore. Verbeek is tenslotte ontevreden over de Amerikaan.

/

Donderdagavond zal AZ het zodoende in de Europa League tegen Austria Wien gaan opnemen met Benschop in de spits. Altidore lijkt het voorlopig even te hebben gedaan bij Verbeek. “Ik ben vaak genoeg met Altidore gestart. Speltechnisch ben ik niet zo over hem te spreken en ook buiten het voetbal niet”, zo draait Verbeek er in gesprek met het ANP niet omheen.

Naast de reservebeurt van Altidore zal Verbeek het de gehele wedstrijd zonder de geblesseerde Brett Holman moeten stellen. De verwachting is dat Johann Berg Gudmundsson de positie van de Australiër over zal gaan nemen. Verbeek heeft wel weer de beschikking over Nick Viergever, al zal de verdediger vermoedelijk vanaf de bank gaan starten.

Wie is beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei, mentaliteitsprobleempje denk ik. Dan ben je bij Verbeek aan het verkeerde adres.

19 oktober 2011 om 14:23

Waar baseer je dat op? Verbeek vindt hem voetbaltechnisch niet goed genoeg, hij zegt niets over zijn mentaliteit.

19 oktober 2011 om 14:27

“Ik ben vaak genoeg met Altidore gestart. Speltechnisch ben ik niet zo over hem te spreken en ook buiten het voetbal niet”,

Er staat toch en ook buiten het voetbal niet

19 oktober 2011 om 14:27

Speltechnisch ben ik niet zo over hem te spreken en ook buiten het voetbal niet, zo draait Verbeek er in gesprek met het ANP niet omheen.

Dat lijkt me vrij duidelijk inderdaad.

19 oktober 2011 om 14:28

Speltechnisch ben ik niet zo over hem te spreken en ook buiten het voetbal niet....

19 oktober 2011 om 14:28

"en ook buiten het voetbal niet”, zo draait Verbeek er in gesprek met het ANP niet omheen.

Dat lijkt toch verdomd veel om een mentaliteitsprobleempje te gaan. ;

19 oktober 2011 om 14:28

Hij zegt: En ook buiten het voetbal niet.

Misschien interpreteer ik dit verkeerd, maar dat klinkt alsof hij idd niet tevreden is over zn mentaliteit.

19 oktober 2011 om 14:31

@allemaal

sorry, had ik ff overheen gelezen, het lijkt dan inderdaad nogal op een mentaliteitsprobleem, nogmaals sorry.

19 oktober 2011 om 14:39

Hij heeft dus zowel een voetbaltechnisch als mentaliteitsprobleem. erger kun je het niet hebben.

19 oktober 2011 om 14:40

Zielig hoor, als je dit met 5 man moet vertellen.. Kan ook gewoon in 1x, toch?

19 oktober 2011 om 15:07

@delacour

Valt mee met het zieligheidsgehalte. Als je de tijdstippen ziet hebben ze dit vrijwel gelijktijdig gepost en waren de correcties dus nog niet aanwezig toen ze dit typte... Zie je wel vaker gebeuren dat vrijwel identieke posts verschijnen.

ON: Voetbaltechnische wist iedereen natuurlijk allang bij AZ. Hij is een typische Amerikaan die gewoon aan de bal niets toevoegd. Wat betreft zijn andere punt de mentaliteit ben ik erg benieuwd wat eraan schort. Heeft het met zijn voorbereiding op wedstrijden te maken? Of is het zijn 'overgewicht'? Ik ben eerlijk gezegt wel benieuwd!

19 oktober 2011 om 15:09

Is bijna allemaal in deelfde minuut gepost. Dus je kan het opvatten als 1 x verteld. Maar waarom zou je verder kijken dan je neus lang is.....zielig hoor

19 oktober 2011 om 15:09

Als je niemand ziet staan die heeft gereageerd voor je, kan dit zo gaan. Allemaal binnen de 60 seconden gereageerd. Enkel jij en ik zijn zeilig, omdat we echt bewust erover bezig zijn, over dezelfde reactie, een zinloze opmerking posten.

On: Jozy Altidore is nooit een goeie spits geweest en zal het nooit worden. Hij is een prachtaleet, maar scoren kan ie gewoon niet. Er zijn 1000 betere afwerkers dan hem. Benschop flopte dan wel tegen Ajax, toch krijgt hij donderdag weer z'n kans en ik kan Verbeek wel begrijpen.

Edit: Zie je, weer met 3 op 1 reactie. Nl. de jouwe.

19 oktober 2011 om 14:27

metaliteitsprobleem valt onder 'voetbaltechnisch'?

19 oktober 2011 om 14:34

Nee, maar buiten het voetbal wel.... Lezen my friend...

Leuk is het niet voor altidore maar duidelijkheid kan je verbeek niet ontzeggen.

De poll vraag is: 'wie is er beter?' Maar had dat niet beter kunnen zijn, wie van de twee is minder matig? Want het is allebei van niveau Vvv, Excelsior. Ze zijn vooral erg beperkt. AZ heeft behoefte aan een wendbare, snelle spits, niet dit soort kapstokken waar Boymans er ook een van is.

Altidore is op dit moment beter in vorm, maar ik zie meer potentieel in Benschop.

Ben wel verrast door dit nieuws. Altidore lijkt me toch niet zo'n moeilijke jongen?

19 oktober 2011 om 14:42

Hij komt ook niet over als een moeilijke jongen, maar we zijn nu al een tijdje bezig en die gast heeft nog steeds een enorm overgewicht, waarschijnlijk is Verbeek daar ook niet tevreden over. Dus het gaat denk ik om inzet. Verder vond ik dat Altidore het ook prima deed en we zitten al zo dun in de aanvallers...

19 oktober 2011 om 16:09

Iedereen is lyrisch over Altidore. Ik denk echter dat iedereen die Altidore regelmatig in actie ziet (en dan bedoel ik een hele wedstrijd) kan alleen maar concluderen dat het geen enorme toegevoegde waarde is.
Ook ik was lyrisch de eerste weken, maar zie steeds meer de minpunten van Altidore.

Hij is erg statisch en niet balvast. Daarnaast is hij niet snel en is zijn aanname zwaar beroerd. Hij verliest de bal erg snel, voetbalt niet lekker mee en kan geen actie maken. Als met al erg negatief verhaal, maar zo is het op het moment helaas wel.

Je ziet dat hij wedstrijdritme mist en dat hij nog niet topfit is. Als dit beide beter wordt zie ik het nog goed komen met hem!

19 oktober 2011 om 17:29

Ik ben blij dat jij het wel ziet. Hopelijk ziet Altidore in dat hij wel aan het werk moet om eerste spits te blijven/worden. Misschien motiveert dit hem.

19 oktober 2011 om 19:00

Wat je zegt is inderdaad helemaal waar, maar dit gemis wordt pas een probleem voor veel mensen op het moment dat hij ook niet zou scoren. Neem bijvoorbeeld Janko, die scoort ook veel, maar is voor de rest ook niet een hele goede voetballer.

En ik denk inderdaad ook als Altidore z'n best beter gaat doen en fitter wordt dat hij dan nog veel beter kan, maar om hem niet in de basis te zetten is misschien niet de manier, vooral omdat we gewoon krap zitten in scorende spelers, al valt het dit seizoen wel mee.

Hopelijk vat hij de kritiek van Verbeek in ieder geval goed op en gaat hij werken aan meer dynamiek in z'n spel, plus de doelpunten, dan hebben we toch een prima spits in huis lijkt mij..

Ik had dit wel verwacht, Altidore is volgens Verbeek een luie Amerikaan die teveel ligt te slapen op de bank en laat dat nou net iets zijn waar Verbeek volgens mij een hekel aan heeft...

Maar het moet dan wel heel erg zijn als die hem zelfs uit de basis houdt maar ja dan krijgt Benschop de kans.

De kans is groot dat het aan Altidore zelf ligt, Verbeek is een gouden trainer als een speler zich 100% inzet en leeft voor z'n sport. Dat mag je op dit niveau wel eisen vind ik.

Ik denk ook dat het een beetje dezelfde type spelers zijn alleen Verbeek weet ook dat Altidore nog lang zijn niveau niet haalt. Gelukkig speelt Benschop dan weer gewoon in de spits en niet rechtsbuiten.

Verbeek zal het ongetwijfeld beter weten , maar ik snap deze keuze totaal niet. Altidore doet het naar mijn menig heel goed. Scoort veel , goede kopper, aardig aanspeel punt, en kan een hele verdediging bezig houden waardoor hij voor andere veel ruimte creeert.
Super trainer die het maximale uit een groep kan halen maar blijf het op communicatief gebied een rare dwarrel vinden die Verbeek.

19 oktober 2011 om 14:36

Jij hebt dus nooit een hele wedstrijd van Altidore gezien! Anders kan je deze onzin niet typen.

Altidore is voetbaltechnisch zo ongelooflijk slecht dat het bijna schandalig is dat hij op het hoogste niveau speelt... Het enige wat hem erin hield waren zijn doelpunten want anders kan je het niet stellen. Verbeek gaf hem ook een duidelijke opdracht mee, ga zo diep mogelijk staan en probeer te scoren. Dat komt er zwart/wit op neer dat ie zich niet moet bemoeien met de aanval en gewoon lekker moet afwachten want elke keer dat hij zich er wel mee bemoeit vertraagd hij alles en lijd het geregeld tot dom balverlies. Hij is dus een echte Amerikaan die gewoon geen kaas gegeten heeft van het echte voetbal wat we hier in Nederland spelen.

19 oktober 2011 om 14:45

Ik kan ook nooit een hele wedstrijd van hem hebben gezien omdat hij keer op keer gewisseld word of als invaller begint.
Maar Hanzzje van Grietje weet het beter hoor , de scouts en de staf van Villareaal , AZ en de andere ploegen waar hij voor gespeeld heeft hebben er natuurlijk ook geen kaas van gegeten.
Het is maar goed dat jij na iedere wedstrijd video analyses doet van AZ en met name op Altidore.
Kappen met dit sprookje hansje want mijn tekst bestempelen als onzin en zelf de grootste onzin verkondigen maakt jou reactie nou niet veel beter.

19 oktober 2011 om 14:55

Inderdaad, je reactie corrigeren en mij daarna neerzetten als iemand die zelf onzin typt... Nee, je hebt jezelf natuurlijk goed gecorrigeert door zijn meevoetballende kwaliteiten buiten beschouwing te laten. Ook als aanspeelpunt voegt hij overigens niets toe maar dat mag je anders ook aan andere Az-ers vragen. Het enige wat hem, zoals aangegeven, in de basis hield waren zijn doelpunten. Maar anders moet je eens aan andere Az-ers vragen wat die van zijn voetballende kwaliteiten vinden en dan snap je dus heel goed waarom Verbeek nu voor iemand anders kiest die wel laat zien wat toe te voegen aan het voetbal van AZ. Enige nadeel van Benschop is zijn scorende vermogen, die laat weer te wensen over.

19 oktober 2011 om 15:07

Het enige wat ik heb gecorrigeerd aan mij reactie is dat ik van scoor, scoort heb gemaakt dus dat is niet waar wat je zegt.
Maar ik vind het kinderachtig om hier een discussie over te beginnen dus bij deze hou ik daar ook direct mee op.
Ik zeg niet dat hij Drogba is maar hoe jij hem bestempelt als een nietskunner vind ik wel iets te ver gaan.
Maar ik ben benieuwd hoe dit uitpakt , de tijd zal het leren.

19 oktober 2011 om 16:10

Als ik Altidore zie rennen dan verbaas ik me er altijd over dat alle clubs waarvoor hij uitkwam die slechte motoriek van hem zo maar accepteren. Als die rent lijkt het net alsof die ongelovelijk moet schijten.

Ik weet niet precies hoe snel die is, maar het is voor mij overduidelijk dat Benschop in potentie een betere voetballer is. Hij is sneller, bewegelijker, heeft een betere motoriek, sprint sneller, handelt sneller, draait sneller en als Verbeek hem nou dat laatste zetje kan geven zodat die wat koeler blijft voor de goal, en dus niet zo lang in zijn rouw momenten blijft hangen, zoals Verbeek al aangaf, dan vind ik hem een goede en complete spits die het nog verder zou kunnen schoppen dat AZ.

Ondanks dat Altidore makkelijk lijkt te scoren (in de Eredivisie that is) zal die nog veel stappen moeten zetten voordat hij als speler net zo compleet is als Benschop

19 oktober 2011 om 14:38

Ben het wel redelijk met je eens over Altidore. Is me zeker meegevallen en heeft toch ook al aardig wat gescoord.

Ik vind Verbeek een hele goede trainer, maar om Benschop erin te zetten moet er toch heel wat aan de hand zijn met Altidore.

Als Benschop nou eens gaat scoren vind ik het prima, maar hij staat nou niet echt bekend om zijn gigantische scorend vermogen... Gehaald vanwege 5 goals in een seizoen bij Rkc. Gelukkig is Gudmundson in de EL aardig op dreef! Holman mag dan weliswaar een aanjager zijn, maar heeft (ook al) veel te veel kansen nodig om te scoren. Gudmundson heeft met zijn droge schoten in de hoek meer kans op goals.

Viergever had of heeft liesklachten, daarom zal Klavan beginnen. Maar van Viergever was het al bekend dat hij moeite heeft met het herstellen na een wedstrijd: geen grote verassing.

Nou lekker dan, geen Holman en Altidore. Hoe wilt AZ dan in vredesnaam gaan winnen? Benschop vind ik een prutser eerste klas, die man doet alles fout.

Erg apart als hij hem om 'voetbaltechnische' redenen naast de basis houdt, als het een mentaliteitsprobleem is valt er wat voor te zeggen maar anders...

Lekker met Charlison 'benschop't em naast' beginnen...

Ik vind Altidore de laatste tijd ook tegenvallen. Hij begon heel sterk, maar ik zie de rol in dit elftal niet echt. Als aanspeelpunt zou die moeten fungeren maar die doet hij niet heel sterk. Houd vaak de bal te lang vast en zo is de snelheid (waar AZ juist sterk in is) uit de aanval.

Benschop heeft vertrouwens nodig. Hij kan een wedstrijd openbreken met zijn snelheid en zijn actie. Maar te vaak mist hij de kansen. Ik snap waarom Verbeek twijfelt, of een spits die te weinig creëert maar wel afmaakt. Of iemand die veel creëert maar weinig afmaakt.

Verbeek kan het waarschijnlijk niet hebben dat Altidore meer kilootjes drukt met bankdrukken..

Als az supporter zou ik me hier druk om maken, zonder altidore redden jullie het nooit een keer...
Let op mijn woorden, deze man is van levensgroot belang voor az. Benschop en die andere (ben zijn naam even kwijt, speelde in het begin) gaan hem echt niet vervangen...
De doelpunten die de rest niet maakt gaan je dan opbreken!

Veel mensen zullen het met me oneens zijn misschien, maar sla dit maar op!

Wat een onzin...altidore raakt al een paar weken geen pepernoot en is ook in de passing niet bepaald gelukkig. Afgelopen zaterdag werd hij gewisselt door Benschop die meteen 2 keer zeer gevaarlijk (understatement) voor het doel is. Deze ballen had ie er gewoon in moeten knallen......dit zal hem niet nog een keer gebeuren en daarom is ie op dit moment een goede vervanger voor Altidore en zal hij er alles aan doen om de Yankee uit de basis te spelen.

Wat een onzin...altidore raakt al een paar weken geen pepernoot en is ook in de passing niet bepaald gelukkig. Afgelopen zaterdag werd hij gewisselt door Benschop die meteen 2 keer zeer gevaarlijk (understatement) voor het doel is. Deze ballen had ie er gewoon in moeten knallen......dit zal hem niet nog een keer gebeuren en daarom is ie op dit moment een goede vervanger voor Altidore en zal hij er alles aan doen om de Yankee uit de basis te spelen.

Een spits als Altidore moet je gewoon laten staan. Die maakt uiteindelijk zijn doelpuntjes wel. Omdat Altidore waarschijnlijk (met zekerheid zeggen kan ik het niet, ben er immers niet bij) buiten het veld wat lui is, heeft Verbeek direct een probleem met deze knul. Hij zou moeten begrijpen dat sommige spelers een andere voorbereiding hebben of andere trainingsintensiteit nodig hebben om te exceleren. Met alleen een conditie waar je u tegen zegt kom je er niet (hadden ze vroeger een show voor: ren je ...). Guus Hiddink en Louis van Gaal zijn DE perfecte voorbeelden van trainers die goed kunnen differentiëren in training/coaching. Zij weten als geen ander hoe om te gaan met verschillende typen voetballers. De één rendeert nou eenmaal beter bij de ene aanpak en een andere bij een andere aanpak. Verbeek heeft maar 1 visie: trainen tot je er bij neervalt. Sommige spelers presteren hier niet beter door, die hebben meer rust nodig. Altidore zal zo'n speler zijn. Maar Verbeek, blijf lekker eigenwijs... ik als Ajacied vind het niet erg dat Altidore op de bank zit ; scheelt toch weer een paar doelpunten (en hopelijk punten), want 'benschopt 'm naast' (gejat van een collega poster hierboven, goed bedacht !!) is een heel veel mindere voetballer.

19 oktober 2011 om 16:13

Hiddink is een goed voorbeeld maar Van Gaal niet vriend. Vraag even de gemiddelde Braziliaan wat die van Van Gaal vindt en je zult zien dat ook hij problemen heeft met bepaalde types.

Wat betreft Altidore, voetbaltechnisch voegt hij niets toe aan het spel van AZ en als hij dan ook niet optimaal buiten het veld ervoor gaat is een keuze voor een andere spits niet onlogisch. Vergeet namelijk ook niet dat Altidore nog steeds geen hele wedstrijden kan spelen, dat is toch wel een probleem die zoals jij aangeeft kan ontstaan doordat hij niet optimaal traint of voorbereid... Maar wat zijn problemen buiten het veld met Verbeek zijn is niet duidelijk, in ieder geval binnen het veld heeft Verbeek helemaal gelijk en irriteert iedere Az-er zich mateloos aan zijn beperkte voetbaltechnische inhoud. Het is eigenlijk schandalig dat hij op het hoogste niveau mag acteren en dit komt dus ook puur omdat hij er af en toe een balletje in trapt, niet meer en niet minder.

Benschop=prutser. In belgie zal hij het ook niet maken, daar zijn veel betere verdedigers! Een topper in Nederland zoals vleminkx heeft het ook moeilijk tegen topverdedigers zoals tegen ryan donk op de training

19 oktober 2011 om 16:30

Haha Donk een topverdediger? Die kan er helemaal niets van! Vlemminckx heeft gewoon een topjaar gehad waarin alles lukte, maar gewoon een hele beperkte speler. Een Jelle van Damme die in Nederland bijvoorbeeld ook is mislukt, speelt in Belgie gewoon in de basis!

19 oktober 2011 om 17:31

In Belgie spelen ze verdedigend, logisch dat je het net minder vaak vind als spits. Een aanvaller als Sonck daarentegen bakte er ook helemaal niets van bij Ajax.

Verbeek je bent werkelijk waar om te huilen als dit zo is.
Schuif je ego eens opzij en stel aub de beste speler op.
Altidore speelt een fantastisch seizoen en maakt het helemaal waar bij AZ, Verbeek kan gewoon niet goed met personality's werken.

Als Holman niet kan spelen zou ik eens met Altidore en Benschop allebei beginnen en dan met Beerens in een soort vrije rol eromheen.

Esteban
Marcellis
Moisander
Klavan
S. Poulsen
R. Elm
Beerens
Maher
Wernbloom
Benschop
Altidore

Net zoals ik al had verwacht en had gehoopt . En ook al had aangegeven in een eerder topic over AZ. 't Zat er wel een beetje aan te komen omdat Benschop meer presteert in 20 minuten dan Altidore in 70. Goeie beslissing van Gertjan. Ik kan me er volledig in vinden. Maar hij moet Altidore ook z'n kansen blijven geven, want daar is fink in geïnvesteerd. Maar verder zie ik geen reden om hem nog langer als eerste spits te gebruiken. Sinds dit seizoen bekijk ik alle wedstrijden live en ik kom tot de conclusie dat Altidore gewoon geen typische Nederlandse spits is. Hij is niet echt geschikt voor het systeem en lijdt veel balverlies.

Dit zal Benschop trouwens erg veel vertrouwen geven. Hij weet nu dat hij goed bezig is en dat Verbeek niet terugkijkt naar het verleden. Natuurlijk is het belangrijk dat je de ballen er inschiet, maar soms is het gewoon pech dat ballen er niet ingaan. En Verbeek let gelukkig ook op andere dingen. Dat Benschop twee keer in scoringspositie kwam, was ook onder andere zijn verdienste. Hij past gewoon veel beter in het systeem van AZ. Ik hoop voor hem dat ie meteen wat doelpunten maakt. Hij heeft geduldig op de bank gezeten zonder te zeuren.

nou ben benieuwd. ik vind Altidore slecht spelen de laatste tijd.
vooral tegen Ajax.
wanneer is hij nou een keer fit? of is dit het wat hij kan. dan is het niet veel.
want hij is zo traag en houterig en heeft een matige techniek. veel ballen schieten van zijn schoen.
Benschop is ook geen geweldige spits voor AZ. want die mist de ene kans naar de andere.
ik hoop dat hij het donderdag wel kan laten zien dat hij kan scoren.
succes Benschop ;

Dacht altijd dat Amerikaanse sporters net als Australiers een voorbeeld waren voor anderen. Maar daar zit iets niet goed, gezien de uitspraak van Verbeek.

Tja Altidore ( 900.000 euro salaris), Voetballen kan hij niet zo is tot nu toe gebleken, maar scoren dan weer wel. Maar Janko is buiten de 16m ook niet zo veel waard.
In zijn huidige vorm zou ik Altidore er in zetten als pinchhitter als hij alleen maar in en rond de16m van de tegenstander hoeft te bewegen.

Die 1e kans van Benschop tegen Ajax bv zou Altidore nooit gehad hebben, omdat hij veel te langzaam is.
De 2e kans op 3m midden voor het doel had de 2-3 betekend, omdat Altidore voor de goal een heel koele kikker is.

Benschop is in de omschakeling heel veel beter, want sneller - bal vaster - kan een man voorbij - goed in een combinatie - heeft een goede voorzet - en moet als spits slechts aan één niet onbelangrijk detail werken....... Als je de keeper voorbij gaat de bal ook in het netje leggen ;

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren