Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart: ‘Ruud, luister je? Doe dit nooit meer, hij moet altijd spelen'

Laatste update:

Rafael van der Vaart zou Joey Veerman te allen tijde opstellen bij PSV. De analist ziet de 24-jarige middenvelder als dé aangewezen man om het spel te maken bij de Eindhovenaren en begrijpt dan ook niet dat trainer Ruud van Nistelrooij hem viermaal op rij op de bank liet beginnen. Ibrahim Afellay, tafelgenoot bij Studio Voetbal, kan zich daar echter meer bij voorstellen.

Veerman mocht het zaterdag tegen Go Ahead Eagles (2-0 winst) weer eens vanaf het begin laten zien en luisterde zijn basisrentree op met de openingstreffer. Van der Vaart was zeer te spreken over Veermans optreden. "Ik hoop dat Ruud luistert: ga hem nou niet meer op de bank zetten. Je gaat je beste speler aan de bal niet op de bank zetten ", adviseert hij Van Nistelrooij.

Collega-analist Pierre van Hooijdonk vindt de claim 'beste speler' te ver gaan. "Simons!", roept hij. "Nee", werpt Van der Vaart tegen, "dat is een ander type. Door Veerman gaat Simons beter spelen. En ook Sangaré hoeft niet te denken dat hij moet voetballen, hij kan alles inleveren bij Veerman. Die liet dat ook weer zien tegen Go Ahead. Hij verdedigt misschien een keer niet mee of is eens te laat, maar dan moet Sangaré dat maar doen."

Dat laatste is exact waarom Afellay Veermans tijdelijke reserverol wel begrijpt. "Aan de bal is hij wel echt geweldig, maar hij moet zich op de positie waar hij speelt wel beseffen dat daar ook verdedigende taken bijkomen. Wil hij stappen maken moet hij daar ook voor zorgen. Hij heeft genoeg momenten dat hij zijn man laat lopen. Tuurlijk, als je de bal hebt, willen we allemaal lekker voetballen. Maar daar komen ook verdedigende verantwoordelijkheden bij", vindt de oud-PSV'er. Van der Vaart wil het laatste woord: "Zeker als jij als PSV niet veel wint en er moet iets gebeuren, dan moet hij altijd spelen."

Veerman naar Besiktas?
Afgelopen week werd bekend dat Veerman in de geruime belangstelling van Besiktas staat. De Turkse topclub hoopt de spelmaker net als ploeggenoot André Ramalho nog deze winter aan de selectie toe te kunnen voegen. Veerman was na afloop van het duel met Go Ahead echter glashelder over zijn plannen: hij maakt het seizoen af in Eindhoven.

Moet Joey Veerman altijd starten bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zowel bij Heerenveen en PSV is/was Veerman aan de bal echt heerlijk. Geweldige passes en creativiteit, maar bij beide ploegen zag je dat, wanneer hij niet zijn dag had, hij compleet onzichtbaar was. Ook het snel forceren van de transfer en snel "moeilijk" doen als hij niet zijn zin krijgt helpen niet. Ik snap wel dat er meer van hem verwacht wordt, met name van de bal en op mentaal vlak.

30 januari 2023 om 08:25

Vind die creativiteit wel meevallen. Hij heeft bij vlagen iets creatiefs en kan dan iets creëren, echter vaak zie je te weinig van hem en leidt hij knullig balverlies. Vind hem verder een prima nummer 8 hoor met Sangaré achter hem. Op 10 komt hij in mijn ogen creativiteit en een handelingssnelheid te kort, vooral als de ruimtes klein zijn, wat vaak in de Eredivisie het geval is of het tempo hoog, wat je Europees vaak ziet.

30 januari 2023 om 08:45

Ik zou hem juist wel op 10 zetten. Met zijn schoten zie ik hem het liefste rond de 16.

30 januari 2023 om 08:58

Op 10 heeft hij een mannetje in zijn nek en wordt het snel minder. Vanaf wat teruggetrokken rol op het middenveld komt hij vaak onverwacht opduiken rondom de 16 en is hij gevaarlijk.

30 januari 2023 om 09:00

Kwam er veel te laat in tegen Fortuna en meteen kwam de druk en de kansen. Alles begon bij hem. Als je de verdediging wilt ontlasten moet je Veerman opstellen. Dan komt de tegenstander minder aan aanvallen toe.

Veerman kan je niet altijd in de basis hebben, tegen grotere tegenstanders is het geweldig om met guti verdedigend sterk te staan. Zodra je meer naar voren kan en mag, is veerman de aangewezen man om creativiteit toe te voegen

30 januari 2023 om 08:28

Oftewel de angst regeert. In de Eredivisie zou je helemaal vanuit de gedachten moeten spelen dat je beter bent dan je tegenstander dus zou hij altijd basis moeten zijn.

30 januari 2023 om 08:49

Niet elke club of team heeft de (financiele) mogelijkheden om alleen vanuit balbezit te denken. Als de spelers op het middenveld hun verdedigende taken verwaarlozen word je overlopen. Als dat kwartje bij Veerman niet valt dan moet hij daar op worden afgerekend. Bovendien lijkt het me niet verstandig alleen de Eredivisie als uitgangspunt te nemen. Wat wordt er Europees gevraagd? Een Ajax en Feyenoord presteerden goed in Europa vanwege de teamdiscipline en de wil voor elkaar te werken. Niet omdat er 1 speler ontzien werd die het verschil moest maken.

30 januari 2023 om 09:26

Of ze zijn realistisch. Duo Veerman-Sangare in topwedstrijden is zelfmoord.

30 januari 2023 om 10:23

Volgens mij moet je PSV-Arsenal als blauwdruk nemen. Heel opvallend is dat bij 433 PSV steeds punten verspeelt en bij 4231 veel succesvoller is. Maar ik zal Ruud maar niet wijzer maken dan hij al is.

Benitez
Mwene
Ramalho
Branthwaite
Max
Sangaré
Guti
El Ghazi
Veerman
Gakpo
Simons
30 januari 2023 om 10:24

Aanvullend: Simons kan nu op de plek van Gakpo en Luuk op de plek van Simons.

Dus als je als speler je trainer afvalt , vaak beslissende fouten(nonchalante passes)maakt moet je ten aller tijden spelen,
Ja joey is samen met xavi 1 van ons meest creatieve spelers maar dit is psv geen heerenveen waar er geen druk is

30 januari 2023 om 08:36

Een beetje meer respect voor Heerenveen is wel op zijn plaats. Geen druk… nee bij Heerenveen doen ze maar wat, beetje de wei in, balletje trappen, broodje kroket. Lekker man. Daar hebben ze geen doelstellingen of ambitie met bijbehorende druk. 🤦‍♂️

30 januari 2023 om 09:37



@rochus, P_s_v is natuurlijk koning overdrijven, maar er is wel een verschil in druk.

30 januari 2023 om 09:36

Kom op, ik heb liever dat een speler zo nu en dan een foutje maakt dan dat behoudende passieve spel. Volgens mij was het probleem afgelopen wedstrijden dat er niet gescoord werd, dan stel je inderdaad Veerman gewoon op.

Lijkt mij ook. Het is natuurlijk wel stabiel met Guti en Sangare maar voetballend kom je dan echt te kort. Ik zou als psv zijnde Simons op links zetten Til erbij op het middenveld en dan Sangare op 6 en Veerman op 8.

30 januari 2023 om 08:36

Voetballend tekort en dan Til erin zitten? Dat vind ik echt een non-voetballer. Hij pikt af en toe een goaltje mee, maar is verder alleen maar vertragend.

30 januari 2023 om 13:54

Ja, alleen als je Simons op 10 zet dan kom je op de zijkant weer creativiteit tekort. Daarbij kan Til goed druk zet en ontlast je zo Sangare en Veerman ook.

Joey Veerman 1207 minuten gespeeld, 3 goals en 3 assists , Kenneth Taylor 1290 minuten met 5 goals en 3 assists . Veerman is geweldig en Taylor kan er helemaal niets van

30 januari 2023 om 08:50

Super irrelevant, totdat Ruud moet kiezen tussen Veerman en Taylor.

30 januari 2023 om 08:52

Weet je hoe ze dat noemen? Scorebordjournalistiek. Of een gekleurde bril, mag jij nog kiezen vanochtend ook.

30 januari 2023 om 08:56

Het is maar net hoe je het laat zien. Veerman scoorde twee keer de openingstreffer tegen Monaco, de 1-0 tegen Arsenal en twee keer tegen Zurich dus al 5 x in Europa. In de ED scoorde hij 2 x de 1-0. Taylor scoorde buiten de ED enkel in de beker tegen den Bosch.

30 januari 2023 om 09:04

Heel relevant ook voor een nummer zes. Wat zijn de passpercentages, percentages bal verlies, vergelijking verloren duels, vergelijking gewonnen en verloren kopduels, hoeveel voorassist hebben de mannen, aantal dribbels, hoevaak staan ze verkeerd opgesteld, hoe zijn de meatmaps? Is Taylor vaak de hoofdschuldige als de restverdeding slecht staat? Assist en goals zijn wat mij betreft alleen voor de spelers in de voorhoede echt relevant.

30 januari 2023 om 09:12

Buiten dat het totaal irrelevant is voor van Nistelrooij wie er beter is, Veerman of Taylor, kun je toch niet ontkennen dat een Taylor een hondsberoerd seizoen speelt? Waarom dan hier vergelijken met Veerman?

30 januari 2023 om 09:19

Je hebt gelijk dat er vaak onnodig op Taylor wordt geklaagd en een andere speler die niet veel beter is wordt bewierookt.

Desondanks maakt het aantal goals niet zo veel uit. Het aantal assist al wat meer. Maar vooral dingen als ‘key passes’, onderscheppingen, snelheid in omschakeling (zodat je sneller weer in de aanval kan en de tegenstander kan verassen als ze uit positie staan). Inzicht algemeen (dus ook positionering in het veld), fysiek vermogen, allemaal belangrijker. Als een speler tekens in de pass lijn staat en daardoor de tegenstander niet kan opbouwen, heb je daar meer aan dan een goaltje in het jaar extra.

30 januari 2023 om 09:25

Het seizoen er voor. Toen Veerman dus net nieuw was neem je niet mee?

15 wedstrijden, 4 goals 5 assists.

Taylor 13 wedstrijden, 1 goal 3 assists.

30 januari 2023 om 10:27

Leuk, grapjas! Ten eerste is ander soort middenvelder, dat in principe veel vaker in de box terechtkomt dan een passer als Veerman.

Ten tweede: beetje zwak om zo te schuiven met de cijfers dat het lijkt alsof je hier een punt hebt. Kijk je even over het hele seizoen dan kwam Veerman in 29 wedstrijden over de hele linie tot 8 goals en 5 assists en is hij eens per 264 minuten betrokken bij een doelpunt. Kenneth Taylor kwam in 25 wedstrijden in actie tot dusver, scoorde 6 keer en gaf 4 assists in totaal en was gemiddeld eens per 309 minuten bij een goal betrokken.

Ten derde: wat is de aanleiding om dit vergelijk te maken? Zegt iemand dat Taylor er niets van kan? Veerman geweldig is? Je reageert niet eens op iemand he?

Ten vierde:

30 januari 2023 om 11:05

Ik ben zelf Ajacied, maar waar is Taylor nou goed in dan? Levert gister 3x zo onnozel de bal in waar 3 counters uit voort komen, maar hij wilt wel laten zien dat hij het mannetje is als hij een goal maakt. Ik vind het maar een pis ventje.

30 januari 2023 om 13:14

Hahahahha. Typische bal in net kijker. Gaan we nou voor elke positie alleen goals en assists gebruiken als maatstaf?

30 januari 2023 om 13:38

Vanwaar deze vergelijking? 2 verschillende spelers en nergens in t topic is Taylor genoemd?

Waarbij ik moet zeggen dat ik af en toe ook vind dat Taylor er helemaal niets van kan…

Het probleem is dat het defensief niet stabiel genoeg is bij PSV om het risico in Veerman's spel en zijn beperkte defensieve arbeid op te vangen. In principe moet hij inderdaad elke pot spelen, maar hij maakt PSV wel kwetsbaar. Thuis tegen GEA is dat niet zo'n probleem maar bij lastigere wedstrijden wel.

30 januari 2023 om 10:04

Volgens mij heb je het meest keuzes in CB bij PSV, moeten ze niet dit aanpakken? 4 tot 5 verdedigers eruit en 2 stabiele verdedigers binnen halen?

Dit is precies wat ik voorspeld had. Ff paar wedstrijden banken na wat commentaar en maniertjes. Mooie gelegenheid om andere spelers ff de kans te geven en hem even te laten voelen wat het is om bij psv te spelen. Het gaat niet altijd zoals je wil dat het gaat. Hij heeft goed geantwoord en zal niet snel meer uit de basis gehaald worden verwacht ik.

30 januari 2023 om 09:33

Inderdaad. Hij moet niet verwachten dat t vanzelf gaat allemaal. Je zal jezelf constant moeten onderscheiden want op het middenveld is er op zijn positie keuze genoeg. Vond het overigens wel een heerlijke typische Veerman goal zoals hij ze al vaker heeft gescoord in t PSV shirt. Vanuit de tweede lijn in komen lopen en dan heerlijk met binnenkant voet in plaats van op volle kracht. Wat mij betreft moet hij altijd in de basis.

Defensieve kwetsbaarheid bij psv kan alleen maar worden gefixt als Guti speelt. En dan moet Ruud kiezen; Veerman, Til of Simons. Nou, Simons kan hij overal zetten, dus nu met Gakpo weg kan die naar links. Als we naast Sangare en Guti ook nog Veerman opstellen, dan komt er achter Luuk helemaal niemand meer in de ruimte, die willen allemaal balletje in de voeten, liefst vlak voor de verdediging. Dus kiest hij vaak Til achter Luuk. Die blijft weg van de eigen helft.

Veerman is geweldig aan de bal. En als hij wat vinniger in de duels wordt, ook wat leert vuile meterstanden maken, dan wordt het een van Bommel nieuwe stijl. Maar hij is kind van de rekening, omdat we niet zo’n beste cv’s hebben en dat Sangare geen goede 6 is, maar wel moet spelen ipv Guti.

"hij verdedigt misschien een keer niet mee of is eens te laat, maar dan moet Sangaré dat maar doen."
Aldus van der Vaart.

Tegen Go Ahead zag je al dat je op het middenveld in de problemen komt met Veerman als verdedigende middenvelder speelt. Sangare kan niet alles in zijn eentje tegenhouden, ook Go Ahead combineert er gewoon doorheen. En dat is telkens het probleem wanneer veerman naast Sangare speelt.

Ik denk dat niemand een probleem heeft met wat Veerman aanvallend brengt, probleem is dat de balans op het middenveld weg is als hij naast Sangare speelt. Kan me niet voorstellen dat Ruud tegen Feijenoord met Veerman op die positie start.

je speelt een leuk wedstrijdtje tegen go ahead eagles... tja
verder is het een prima voetballer hoor, maar ik snap wel dat hij er even uitgehaald werd.
die gozer is toch wel een zeikerd wanneer hij niet zijn krijgt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren