Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Roda JC moet agressieve aanvaller drie wedstrijden missen

Laatste update:

Anco Jansen heeft geen beste beurt gemaakt bij zijn trainer René Trost. De aanvaller kreeg vrijdagavond in de met 1-0 verloren uitwedstrijd tegen FC Oss een rode kaart wegens natrappen en een slaande beweging en wordt mogelijk ook nog door de club berispt.

/

“Daar heb ik geen goed woord voor over. Hij slaat gewoon, dan ben ik snel uitgepraat. Maar je mag van mij aannemen dat dit nog een staartje gaat krijgen, want zo’n actie kan gewoon niet. Je laat de ploeg in de steek, dat kan echt niet”, zei Trost na afloop tegen FOX Sports.

De 26-jarige Jansen, die eerder voor De Graafschap, SC Veendam, SC Cambuur, FC Groningen en PEC Zwolle speelde, wist een maand geleden nog te ontsnappen aan een schorsing van zes wedstrijden. De KNVB stelde een onderzoek in omdat hij naar een scheidsrechter gespuugd zou hebben, maar sprak hem uiteindelijk vrij.

Update 14 maart 11.50 uur - Roda JC moet agressieve aanvaller drie wedstrijden missen
Roda JC Kerkrade zal het in de wedstrijden tegen Telstar (16 maart), FC Den Bosch (21 maart) en Achilles'29 (3 april) moeten zien te redden zonder Anco Jansen. De aanvaller kreeg vrijdagavond rood vanwege natrappen en een slaande beweging en is door de KNVB voor vier wedstrijden, waarvan een voorwaardelijk, geschorst. Roda maakt op de website van de club bekend dat het schikkingsvoorstel is geaccepteerd en dat Jansen dus voorlopig toe moet kijken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou als club deze jongen zo snel mogelijk weg willen hebben.
Goed voetballer maar veel te vaak negatief in het nieuws en weet zich niet te gedragen in het veld

13 maart 2015 om 23:28

En daarbij vind ik het nog niet eens zo'n geweldige speler. Natuurlijk is het een redelijke speler maar ook niet meer dan dat. Doet bij Roda niet heel vaak iets beslissends. Lijkt daarnaast ook nog een steekje los te hebben. Zie hem o.a. daardoor zomaar een eeuwige Jupiler League-speler worden.

Zijn krediet is zo langzamerhand wel op hier. Het is geen geheim dat hij graag in de Eredivisie wil voetballen, maar dan moet hij eerst maar eens gaan presteren bij Roda. Tot nu toe valt hij alleen maar in negatieve zin op met verschillende incidenten, terwijl hij op het veld weinig laat zien. Ik denk dat hij geluk heeft dat er bij Roda geen spits rondloopt die er af en toe eentje in legt, anders had hij kunnen banken.

Ben benieuwd of we hem volgend seizoen nog terugzien bij Roda, als hij zich niet snel verbeterd hoeft het van mij in ieder geval niet meer.

13 maart 2015 om 23:36

Laat die Jansen eerst maar eens een seizoen constant presteren en beter gedrag tonen en dan pas praten over de eredivisie. Maar Anco
zal wel weer uit zijn op een relletje met de club om een transfer te forceren. Weten ze in doetinchem volgens mij alles van..

14 maart 2015 om 08:33

Ik vraag me trouwens af waarom plat niet meer speelt hocher. Allebij de topscorers maar spelen nooit meer. Bij hocher heb ik iig gehoord dat het aan zijn gedrag lag of zoiets

14 maart 2015 om 10:43

momenteel zijn ze beide geblesseerd . höcher ligt niet goed in de groep en als we heel eerlijk zijn heeft plat de techniek van een stoom locomotief . is wel de beste die we momenteel hebben voor in de spits . als roda een fatsoenlijke spits had gehad , hadden ze gisteren er ook weer een stuk of 4 gemaakt .

14 maart 2015 om 15:54

Die Santiago Palacios van de Treffers zou goed bevallen zijn op stage, lijkt me zeker een optie voor volgend seizoen.

14 maart 2015 om 16:42

misschien voor erbij , ik denk dat demouge stopt na dit seizoen en als dat met janssen zo doorgaat zal die ook verdwijnen . zal er afhangen waar we volgend seizoen spelen .

Wat een verschrikkelijk naar mannetje zeg die Anco Jansen. Profvoetbal onwaardig dit gedrag. Een goede voetballer maar altijd teveel bezig met randzaken en totaal geen idee wat hij doet. Dit blijft gewoon een structureel probleem bij Anco. Met meer discipline was deze speler veel verder gekomen dan waar hij nu speelt.

Dames en heren mag ik u voorstellen aan de meest arrogante, vervelende en agressieve voetballer op de Nederlandse velden. Wat een ontzettende kwal. Nooit meer laten voetballen

13 maart 2015 om 23:44

Na Jasper Cillissen bedoel je?

14 maart 2015 om 01:09

Eens!

14 maart 2015 om 07:56

Ja Cillessen die één wedstrijd doet wat spelers als Clasie en Kazim 8 van de 10 wedstrijden doen. Dat overdreven gehaat op Cillessen is echt lachwekkend, maar men moet wat natuurlijk nu hij eens en te meer bewezen heeft gewoon de beste keeper van Nederland te zijn.

14 maart 2015 om 07:56

Jasper keept wel nog goed, Anco voetbalt op dit moment ook nog eens heel erg slecht.

Zo'n man moet goed te woord worden gesproken en goed gestraft worden, het is geen schooljongen maar gewoon een prof die een voorbeeld is voor de jeugd die roda supporter zijn, geweld op het veld kan je niet laten zien zo.

Roda mag zich echter opmaken voor de nacompetitie waar men het heel zwaar gaat krijgen, in het begin van het seizoen ging het nog gelijk op met Nec, maar is zijn gezicht verloren.

14 maart 2015 om 01:16

@angtet, dit Roda heeft niks te zoeken in de nacompetitie. Helaas, want ik had het graag anders gezien.

14 maart 2015 om 10:47

waarom zou roda niks in de na competitie te zoeken hebben ? laten we eens ff niet overdrijven , maar roda draait gewoon boven aan mee , heeft fors moeten saneren in tegenstelling tot nec , ploegen als eindhoven of oss , met alle respect , zijn de nieuwe dort en excelsior qua begroting in de ere divisie als ze mochten promoveren . gaan dadelijk een paar spelers weg bij deze ploegen en dan is het weer afgelopen . zowel qua stadion , publiek alsook begroting hoort roda gewoon in de ere divisie .

14 maart 2015 om 12:02

Draait bovenaan mee ja, daar is ook alles meegezegd. Ze spelen op dit moment gewoon niet goed genoeg om zoveel rondes te kunnen overleven. De kans is groot dat het wel ergens fout gaat.

14 maart 2015 om 12:15

die vlieger gaat natuurlijk voor iedereen op , niet alleen voor roda . als ik gisteren naar die wedstrijd kijk , 5 of 6 geblesseerden alweer , en toch zoveel 100 procent kansen , had het eigenlijk 1-3 of 1-4 moeten staan . zelfs de verslaggever zei 1 schot 1 doelpunt en oss was zo effectief . de thuis spelende ploeg gaat op de counter spelen . Als roda slim is stappen ze er eens vanaf om altijd proberen het spel te maken . laat zo'n clubjes gewoon komen , hun spelen thuis . eindhoven uit wint roda , tegen de graafschap wordt weer " toevallig " een zuivere rode kaart niet gegeven , ze hebben de " top " ploegen uit de jupiler weer gehad , de komende weken gaat roda weer naar de 2e plaats toe , waar ze ook horen .

Deze jongen leert het simpelweg nooit. Bij de graafschap de beste speler, maar ging dezelfde rare dingen doen als nu. Daardoor vertrouwen kwijt geraakt en toen ging het mis. Deze man kan zich gewoon niet inhouden, dom lulletje.

Bij zijn vorige clubs stond hij ook al bekend als een idioot eerste klas geloof ik. Heb je als club zijnde niks aan, zeker als hij sportief ook niet weet te brengen wat van hem verwacht wordt. Contract verscheuren lijkt mij zo.

@ Ol1950,

Vind het jammer dat daar ook teveel trainerswisselingen zijn doorgevoerd en stimuleerd niet echt, een club als Nec is dat dan wel goed bevallen, met Willem ll is dat goed afgelopen met Streppel die is daar nog steeds en die club heeft nog steeds vertrouwen in hem, en stond een paar jaar geleden ook stijf onderaan in de eredivisie.

Al met al zit Roda echt slecht en hoop dat zij het via de nacompetitie redden maar denk het niet.

Het kwam Oss wel goed uit dat Roda de laatste minuten tegen 10 man moesten spelen. Roda kwam er helemaal niet meer aan te pas en werd letterlijk van de ( kunst ) mat getikt

14 maart 2015 om 08:37

Inderdaad, toen ze met tien man kwamen te spelen was t gedaan met roda en hebben ze de bal niet meer gehad.

14 maart 2015 om 11:23

als wij een beetje fatsoenlijke spits hadden gehad was het al voor de rode kaart beslist . oss zat alleen maar te loeren op de counter en heeft vrij weinig laten zien . een gelijk spel was meer op zijn plaats geweest .

Wat een geweldige reactie van de trainer. Geen smoesjes, gewoon benoemen en ingrijpen, hulde!

Volgens mij heeft hij overal waar hij speelt problemen gemaakt. Vindt zichzelf geweldig, maar je leest enkel over hem als er problemen zijn.

14 maart 2015 om 12:16

is inderdaad een probleem geval , maar voetballen kan hij en niet zo'n beetje . wat ik wel een beetje jammer vind is dat niet bekend wordt gemaakt wat die oss speler gedaan heeft want die was al de hele tijd aan het zuigen , mag ook wel eens gezegd worden , al moet janssen zich wel inhouden .

14 maart 2015 om 12:20

Dat weet die dan vrij goed verbergen te houden want zoveel bijzonders doet ie niet. Prima speler maar vind het zeker geen geweldenaar, zelfs als ie z'n fratsen buiten wegen laat.

14 maart 2015 om 12:25

kom nou , zelfs de verslaggever , die een seizoens kaart heeft bij oss ziet dat en jij ziet dat niet ? dan wordt het tijd voor pearl .

14 maart 2015 om 13:14

Sneu hoor. Dus omdat ik een speler van jouw ploeg geen geweldenaar vind moet ik naar de Pearl? Lekker sterk voetbalinhoudelijk argument ook... Not.

Ten eerste is een mening van een verslaggever niet bindend ofzo. Zoals al eerder gezegd is Anco Jansen een prima voetballer maar niet de geweldenaar die jij in hem ziet. Doet weinig beslissends, en als hij zo'n geweldenaar zou zijn zou je dat toch wel mogen verwachten of niet?

En ten tweede, ga Anco Jansen qua rendement eens vergelijken met andere schaduwspitsen(want dat is hij uiteindelijk) zoals Kevin Brands van Volendam, Christian Santos van NEC en Cas Peters van Emmen, de betere schaduwspitsen van deze competitie. Kom je op de volgende statistieken:

Kevin Brands, 24 wedstrijden gespeeld, 19 goals en 3 assists. Is dus per wedstrijd gemiddeld 0,91 keer betrokken bij een doelpunt van zijn ploeg.

Christian Santos, 26 wedstrijden gespeeld, 18 goals en 9 assists. Gemiddeld 1,04 keer per wedstrijd betrokken bij een doelpunt van zijn ploeg.

Cas Peters, 29 wedstrijden gespeeld, 19 goals en 3 assist. Gemiddeld 0,75 keer per wedstrijd betrokken bij een doelpunt van zijn ploeg.

En dan Anco Jansen, 13 wedstrijden gespeeld, 3 goals en 1 assist. Gemiddeld 0,3 keer per wedstrijd betrokken bij een doelpunt van zijn ploeg.

Conclusie: voor iemand met de volgens jou kwaliteiten van Anco Jansen is hij toch bar weinig doorslaggevend gezien de positie waarop hij speelt. Nu zal er vast wel weer een of ander smoesje komen, maar dit zijn gewoon keiharde feiten. Een echte topper scoort simpelweg vaker en levert simpelweg vaker een assist.

14 maart 2015 om 13:24

je weet dat anco een middenvelder is die momenteel in de spits staat ?

14 maart 2015 om 13:49

Hij speelt aanvallende middenvelder ja, maar het is geen typische nummer 10, meer een schaduwspits die een beetje zwerft. Maar dat zijn kleine, vrij onbelangrijke details. Santos en Brandts spelen ook aanvallende middenvelder of schaduwspits, en die kunnen toch een veel hoger rendement overleggen. Peters komt dan meestal vanaf links, maar kan ook een veel hoger rendement overleggen en vind ik ook meer een (schaduw)spits dan een klassieke buitenspeler.

Maar dan nog, waar het om gaat is dat voor zo'n 'geweldige' speler die in de as staat bij de nummer 3 van de competitie zijn rendement wel vrij laag is. En daarbij vind ik ook niet dat ie veel bijzonders doet. Zo'n Paulissen is ook niet iemand die de doelpunten en assist aaneenrijgt tot nu toe maar vind ik een stuk dreigender en zou ik ten allen tijden boven Anco Jansen verkiezen.

14 maart 2015 om 14:00

ik vind jouw vergelijking met nec niet helemaal fair , die hebben niet dusdanig gesaneerd als roda , zeker niet met iemand als boekhoorn op de achtergrond . Ik denk dat die jongen bij nec wel iets meer verdiend dan de spelers bij roda . je bent als " aanvaller afhankelijk van het materiaal om je heen , ik zag janssen meer op het middenveld dan in de spits . nee , dit kun je niet vergelijken met nec of Volendam .

14 maart 2015 om 14:08

Dan nog, ondanks alle excuses kan je er niet echt aan ontkomen dat een speler die aanvallende middenvelder speelt bij een club die 3e staat in de Jupiler League en de ambitie heeft om te promoveren veel en veel meer betrokken moet zijn qua doelpunten en assists. Dat ligt echt niet alleen maar aan de spelers om hem heen, is ook gewoon een stukje kwaliteit wat Jansen een redelijk tot goede voetballer maakt maar absoluut geen topper.

En daarbij waren spelers als Santos en Peters gewoon transfervrij op te pikken en Brands makkelijk te huren. Gaat erom of je de potentie ziet of niet. En Volendam heeft ook veel minder te besteden dan Roda, maar waarom halen die dan wel een speler als Brands die aan de lopende band belangrijk is voor zijn ploeg?

14 maart 2015 om 14:24

dat is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar niet elke speler die je haalt is natuurlijk een voltreffer . kijk bijv eens naar de bank bij ajax . het is voor een groot deel te wijten aan geluk dat zo'n spelers momenteel renderen . je kunt nec niet met roda vergelijken . ploeg draait prima en dan is het voor een brands ook een stukje makkelijker of zie ik dat verkeerd ? je moet hem nu niet beoordelen maar dadelijk als die 2 spelers die er boven uitsteken bij nec zijn verkocht , als het eens ff tegenzit . jullie hebben die Iraanse spits , die een heleboel aandacht van tegenspelers trekt en daardoor heeft die brands ook meer ruimte . als hij bij roda had gespeeld was het er ook niet uitgekomen .

Anco Jansen is gedurende de tijd van zijn schorsing door Trost teruggezet naar het tweede elftal.

14 maart 2015 om 14:25

volgens mij klopt het weer niet helemaal , als je toch een speler slaat is het toch meer dan 3 wedstrijden lijkt mij . dat hij teruggezet is , is prima .

Agressieve Jansse ?
Dat was nog niet eens geel, maar dit kun je verwachte na die vrij spraak

Ik schrijf maar verder niets

14 maart 2015 om 22:01

• Janssen natuurlijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren