Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: De Graafschap neemt maandag besluit: ‘We hopen te promoveren’

Laatste update:

FC Twente kreeg vrijdag van de beroepscommissie van de KNVB te horen dat de club toch actief mag blijven in de Eredivisie. Het nieuws kwam als een mokerslag aan bij De Graafschap, dat daardoor degradeert naar de Jupiler League. De Doetinchemmers waren op sportieve gronden al gedegradeerd, maar werden door de KNVB nog in de wachtkamer gezet - om er vervolgens hardhandig uit verwijderd te worden.

/

De Graafschap onderzoekt of er juridische stappen mogelijk zijn tegen de KNVB. “We zijn er nog niet klaar mee. We gaan met onze jurist bekijken wat er mogelijk is”, zegt commercieel directeur Martine Zuil volgens TC Tubantia. De licentiecommissie van de KNVB oordeelde eerder nog dat FC Twente was gedegradeerd. Nu de licentiecommissie is overruled, is het volgens Zuil de vraag hoe geloofwaardig die commissie nog is.

“Deze uitspraak is een vrijbrief voor alle clubs om maar wat aan te rommelen. Je komt er uiteindelijk toch wel mee weg. Of de beroepscommissie is beïnvloed door het faillissement waar FC Twente mee dreigde? Dat denk ik wel. De lobby die de laatste dagen is gevoerd, heeft een grote rol gespeeld.”

Update 19 juni 18.33 uur - De Graafschap neemt maandag besluit: ‘We hopen te promoveren’
De Graafschap beslist maandag of het juridische stappen onderneemt tegen de KNVB. De club laat in een verklaring aan Omroep Gelderland weten dat advocaten zich momenteel over de stukken buigen. De Superboeren spelen komend jaar in de Jupiler League, omdat de beroepscommissie bepaalde dat FC Twente tóch op het hoogste niveau actief mag blijven. “Als wij niet mogen knokken, dan weet ik het niet meer. Ik hoop deze week te promoveren”, aldus manager commerciële zaken Martine Zuil.

Denk je dat De Graafschap nog kans heeft om tóch in de Eredivisie te blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, gebeurde bij Twente ook. Jammer dat het zover heeft moeten komen, want onddanks alle regelingen en regels is het op het moment alles behalve duidelijk.

17 juni 2016 om 16:12

Dit is NL, slachtoffer rol werkt altijd. Gewoon je zielig voor doen, en klaar. Maakt niet uit wat je hebt gedaan; fraude, valsheid in geschrifte. Net als met strafrecht. Zielig zwak zooitje is et hier toch! Onterecht dat Twente in de eredivisie blijft, en tevens een vrijbrief voor andere clubs om frauduleuze handelingen te verrichten. En Graafschap moet zeker niet huilen; geen enkel recht om in de eredivisie te blijven. Jullie hebben terecht verloren. Magoed, jullie komen uit etzelfde gebied, huilen en slachtoffer rol ligt jullie daar wel!

17 juni 2016 om 16:45

Hoezo nou terecht? Twente had ee van mij uitgeknikkerd mogen worden hoor voor hun bedrog. Maar om nou als nummer een na laatst naar de rechter te stappen nadat je je degraditie duel verliest, slaat nergens op.

17 juni 2016 om 16:52

oh nee nou ze hadden ook gewoon betere spelers kunnen halen waar geen geld voor was en en dan waren ze er wel ingebleven net als twente maar ja de graafschap speelde wel eerlijk.

17 juni 2016 om 17:07

Wat ben je toch misselijk bezig omtrent al deze twente topics. Zit het je diep kerel?

17 juni 2016 om 18:06

Wat bazzel je nou met duurdere spelers halen de helft wil niet eens voor de graafschap "waarschijnlijk " spelen..

19 juni 2016 om 19:42

Wat bazzel je nou? Zijn genoeg spelers die voor de graafschap willen spelen met een salaris van 3 miljoen

Hadden ze moeten winnen in de playoffs. Eigen schuld en verdient gedegradeerd dus in mijn ogen. Succes met klagen maar het zal ze weinig helpen!

17 juni 2016 om 15:51

Niet geschoten is altijd mis. En tuurlijk hoort De Graafschap op papier te degraderen maar als er zo'n kans voorbij komt om er in te blijven en je zit al weken in onzekerheid dan kun je het op z'n minst proberen.

17 juni 2016 om 15:51

De KNVB heeft het zelf in de hand gewerkt om allerlei aparte constructies te bedenken. Die uit te dragen en er vervolgens op terug te komen. Zo was het voor niemand duidelijk. Ja de graafschap is op sportieve basis terecht gedegradeerd, maar ook wij hebben net zoals Twente lang in onzekerheid gezeten. Maar het is geweest en nu richten op volgend seizoen.

17 juni 2016 om 15:55

Fraude Club Twente bepaalt wat hier gebeurd. Het hek is van de dam. Bovendien speelt die bende de komende 3 jaar uitsluitend voor de veertiende plek. Het gekonkel gaat gewoon door. Mickey Mouse is hier te groot voor. Misschien heeft die zooi uit Twente wat gewonnen. Voor de rest zijn er uitsluitend verliezers, te beginnen bij pak 'm beet 30 echte voetbal clubs

17 juni 2016 om 15:58

Dat een ajax supporter met zo'n reactive zou komen had ik niet verwacht.

Maar de degradatie is meer dan terecht. Net zoals het kampioenschap van Psv. Het enige dat niet terecht is dat Twente veel te laag gestraft wordt voor de fraude die ze gepleegd hebben. Zeker als je hoort dat Twente en de beroepscommissie nog om tafel gezeten hebben, krijg je er toch een behoorlijke nasmaak bij.
Twente heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheden die het had (en misschien zelfs nog wel meer), het is nu het goed recht van de Graafschap om ook te kijken wat ze via een rechter kunnen bereiken.
Want ook voor de Graafschap heeft een degradatie grote gevolgen.

17 juni 2016 om 16:00

Tuurlijk hadden ze zelf moeten winnen. Maar hier is natuurlijk integriteit van de Knvb een grote rol. Ten eerste is er gefraudeerd wat natuurlijk niet kan en waar een enorme boete op moet staan. In deze rechtstaat kan het niet zo zijn dat voetbalverenigingen hun financien niet op orde hebben, dit als gevolg dat je gewoon failliet wordt verklaard. Dit is zo geweest bij verschillende clubs die er aan onderdoor zijn gegaan. Ook nog eens met een aanzienlijk mindere schuld. Dus nu had ook gewoon moeten zijn dat ze worden opgedoekt. Ze zijn nu met twee maten aan het meten, waarschijnlijk puur voor werkgelegenheid en de grootte van de club. Dit moet natuurlijk irrelevant zijn. Simpelweg zal dit leiden dat andere clubs altijd zullen refereren naar Twente. Geweldig voor de supporters die een hart hebben voor Twente maar natuurlijk zuur voor alle andere clubs die jarenlang aan de 'zogenaamde' categorieen voldoen. Ik zeg net zoals bij Twente, een schoon schip bij de Knvb.

17 juni 2016 om 16:05

Urby afc helemaal.mee eens

17 juni 2016 om 16:14

Terecht gedegradeerd? Ja
Terecht aan het lijntje gehouden? Nee

17 juni 2016 om 17:10

Nee ze hadden net als twente meer moeten uitgeven mogelijk was. Om zo op oneerlijke wijze hoger te eindigen

Ik geef ze groot gelijk. Het is een schande dat fc twente niet wordt teruggezet maar alleen een boete krijgt. Hopelijk wint de graafschap deze zaak

17 juni 2016 om 15:50

De graafschap kan niet in beroep gaan tegen de uitspraak aangaande Twente. Ze kunnen alleen in hoger beroep gaan tegen de degradatie.

17 juni 2016 om 16:41

Ja, daar doel ik ook op. Twente wordt gewoon in de competitie behouden terwijl ze er eigenlijk uit zouden gaan waardoor de graafschap zou blijven

17 juni 2016 om 16:54

ze kunnen ook gewoon een kort geding starten hoor en gelijk hebben ze

17 juni 2016 om 17:21

Op welke grond? Die rechter lacht de ballen uit zijn broek. Er is nooit een belofte gemaakt. Er is alleen gezegd: ALS twente degreadeerd. Die ALS is een Niet geworden.

17 juni 2016 om 23:54

Haha hoe moet je in hoger beroep gaan tegen degradatie? Dat kan helemaal niet hoor..het enige dat misschien zou kunnen is een procedure starten tegen de knvb op grond van gederfde winst o.i.d. op basis van verwachtingen geschept door knvb, maar dat zal nooit stand houden aangezien knvb altijd heeft gezegd dat graafschap gewoon gedegradeerd was en er een escape zou kunnen bestaan wanneer twente degradeerde.

17 juni 2016 om 15:52

Ja want het is geen schande dat een club die sportief degradeert niet wordt teruggezet. Hatertje.

17 juni 2016 om 16:05

En het is ook natuurlijk geen schande dat een club die de boel jarenlang fraudeerd amper gestraft wordt. Hatertje.

17 juni 2016 om 16:39

Wil toch wel ff zeggen dat ik niet trots ben op de manier hoe het allemaal is gegaan maar wel ontzettend blij als supporter van fc twente!had het zelf geen probleem gevonden om met 19 clubs vilgend jaar te beginnen dus met de graafschap (en dan 2 rechtstreekse degradatie en promotie plekken)voor elk vergrijp heeft twente 45000 boete gekregen en als het zwart op wit staat dat twente volledig meewerkt om schoon schip te maken ze de licentie zouden behouden dan kun je voor de vergrijpen die naar boven komen dan ook niet de licentie innemen!denk dat dit een fout is van de lc commissie die twente eigenlijk in de kaart heeft gespeeld(misschien hadden ze in december gewoon direct inname moeten doen maar hebben ze gehoopt de competitie uit te spelen en twente daarna te straffen of dat ze financiele kapot zouden gaan!

17 juni 2016 om 16:56

tja als ze nu wat meer geld hadden uitgegeven konden ze zyech halen en waren ze er wel ingebleven straffen krijg je toch niet

19 juni 2016 om 18:38

Want zyech had ook wel oren gehad naar de graafschap

19 juni 2016 om 20:11

Wat een domme opmerking @nietsnut.

Als de graafschap hetzelfde had gedaan als Twente, had de graafschap elk jaar bovenin de competitie meegedaan. En dan had Zyech (zeker icm een mooi salaris) ook voor de graafschap kunnen tekenen.
Het is niet dat twente nou een club met een grote status of historie is/was.

19 juni 2016 om 20:25

Ik weet niet hoor maar Twente speelde voor het hele verhaal al jaren top 4 en werden kampioen.

17 juni 2016 om 15:59

Het mag al dan wel of niet een schande zijn dat Twente niet wordt teruggezet, maar een rechtszaak aanspannen terwijl je zelf gewoon verloren hebt in de nacompetitie is toch gewoon je eigen schuld? Ze waren te slecht, klaar. Hadden ze maar zelf moeten winnen, was er niks aan de hand geweest.

17 juni 2016 om 16:04

Als de Knvb had gezegd dat de Graafschap, ongeacht de uitkomst van de situatie van FC Twente, was gedegradeerd, was er niks aan de hand geweest. Nu is de Graafschap de hele tijd lekker gemaakt dat ze waarschijnlijk Eredivisie mochten voetballen. De enige verliezer in deze situatie is de Graafschap. Een compensatie vanuit de Knvb zou dan ook gewoon terecht zijn.

17 juni 2016 om 16:04

kan weg

17 juni 2016 om 16:38

Het was toch duidelijk dat de Graafschap de eerste was die voor de plek van Twente in aanmerking kwam mocht Twente degraderen. Maar het was afwachten tot de procedure was afgerond. Het is een boete voor Twente geworden en niet intrekken van de licentie. Dat is zuur voor de Graafschap maar uit eindelijk hebben ze zichzelf niet gehandhaafd. Ik ben het er mee eens dat Twente er goed vanaf komt en in feite beloond wordt voor fraude maar de Graafschap heeft nergens recht op. Misschien een beetje karma voor een half seizoen lang "cambuur degradeert" zingen.

17 juni 2016 om 16:42

De hele tijd lekker gemaakt? Dat doen ze toch zelf? Als de Knvb zegt dat de Graafschap in de eredivisie blijft als Twente degradeert, dan is dat leuk, maar ze hadden kunnen weten dat Twente buiten de Knvb om nog die beslissing aan het aanvechten is, en dat er dus nog steeds een kans is dat je er wel uit gaat als Twente toch in de eredivisie blijft. Ze hadden dus van het slechtste uit moeten gaan, en niet van het droomscenario totdat het 100 procent zeker is.

Daarnaast verdient de Graafschap gezien de resultaten in de play-offs gewoon te degraderen.

17 juni 2016 om 17:19

Je kan niet van het slechste uitgaan, want dan heb je het risico dat je zometeen met een Jupiler League begroting en team in de Eredivisie staat en dan degradeer je sowieso.

Van het beste uitgaan kan echter ook niet, want dan geef je te veel uit voor een Jupiler League club en heb je te dure en wellicht ontevreden spelers.

Het enige juiste was als de Knvb duidelijk was geweest tegen de Graafschap, ongeacht de uitspraak van Twente.

Ze zijn terecht gedegradeerd, maar de onzekerheid maakt het gewoon erg zuur. Tuurlijk zijn ze nu tegen de Knvb, die hebben deze hele situatie veroorzaakt.

19 juni 2016 om 20:47

Beide clubs hebben gewoon een begroting voor de Eredivisie en de Jupiler League gemaakt..

17 juni 2016 om 21:35

Dat het van twente terecht is of niet kun je over blijven doorgaan. Feit is dat ze hebben gewonnen vandaag, niks aan te doen. Nu gaat het hopelijk weer over voetbal. Waarin de graafschap vorig seizoen terrecht op basis van hun spel gedegradeerd zijn, en een sprankje hoop hadden door twente. Maar volgens mij gaat het om het voetbal nu, na al deze drama en zijn ze terecht gedegradeerd.

17 juni 2016 om 22:14

Een schande? Mensen op VZ hebben echt geen enig verstand van de situatie.

van mij mogen jullie er best inblijven, ik heb geen hekel aan de graafschap en vind ook dat het best vervelend voor de graafschap is geweest de afgelopen tijd, volgend jaar lekker 19 clubs in de eredivisie!

17 juni 2016 om 15:56

Ik wel aan Fraude CT

17 juni 2016 om 16:01

Dan moet je dat lekker doen

19 juni 2016 om 19:22

Fraude CT.....wow...goed gevonden! Schrijf een mail naar je club met het verzoek of zij ook willen gaan frauderen etc etc...maar kijk er dan niet van op dat je club meerdere malen puntenaftrek en boetes krijgt. En oh ja.....ook 3 jaar lang geen europees mag spelen.

19 juni 2016 om 20:20

Maar daarvoor een titel, meerdere keren europees voetbal, een mooi groot nieuw stadion, heeft kunnen kopen
En daardoor veel prijzengeld, sponsorgeld ed heeft binnengeharkt.

Als een kleine club dat allemaal kan krijgen, en ze worden bestraft met een paar euro 'boete' en een paar punten in mindering, maar mogen daardoor gewoon lekker in de eredivisie blijven.

Dan heeft het frauderen die kleine club, net als twente, veel meer opgeleverd dan gekost.

Moraal van het verhaal; oplichten en frauderen loont, zolang je achteraf maar zielig doet kom je overal mee weg (en ondertussen de knvb bashen die gewoon wél netjes de afspraken volgt)

Je zal je tegenwoordig toch kapot schamen om te zeggen dat je voor twente bent? En dan hoor je dat twente tegen een terechte straf in beroep gaat. Dan schaam je je als twente fan toch helemaal kapot?

Laat het duidelijk zijn; ik heb niets tegen Twente. Ook kan je veel slechtere supporters treffen dan die van twente. Ik was zelfs blij dat eens een leuke provinciale niet top3 club de competitie won. Nu overheerst enkel teleurstelling.

19 juni 2016 om 21:27

Iets over een gebrek aan zicht op de feiten. Het geknoei met de cijfers begon pas in 2012. Het kampioenschap werd behaald in 2010...

Dit begint meer op goed tijden slechte tijden te lijken dan de eredivisie.

Geef de Graafschap nog groot gelijk ook, laat de Knvb maar 1 a 2 miljoen storten om het verschil in budget goed te maken.

Maar waarom Graafschap? Jullie zijn toch gedegradeerd? Jullie hebben de play-offs niet doorstaan. Het staat allemaal los van de gebeurtenissen rondom Twente. Natuurlijk kreeg de Graafschap veel valse hoop en dat verdienen ze niet. Maar toch kun je nu niet concluderen dat ze een promotie ''verdienen''.

17 juni 2016 om 15:56

Ben ook van mening dat ze simpelweg gedegradeerd zijn. Dat neemt echter niet weg dat de recente gebeurtenissen het idee geven dat klagen kan lonen. Dat zal jij als Twente supporter onderhand wel mogen bekennen. Een beetje bescheidenheid zal op zijn plaats zijn. Je winst pakken en stil genieten.

17 juni 2016 om 15:58

ik snap de Graafschap hier in wel hoor. Denk dat ze zelf ook wel beseffen dat ze terecht zijn gedegradeerd, maar door de hele situatie rondom Twente hebben ze toch nog hoop gehad om in de eredivisie te blijven wat vooral qua aanzien en financien belangrijk is natuurlijk. Ik vind het nog wel logisch ook dat ze er alles aan proberen te doen om in de eredivisie te blijven.

17 juni 2016 om 16:00

Ze verdienen het niet, maaar hebben er wel recht op. Twente moet gestraft worden en dan zijn zij de eerste die recht hebben op eredivisie. Knvb heeft dat vantevoren nota bene aangegeven. Ze worden gewoon genaaid omdat Twente nu ineens niet gedegradeerd is.

17 juni 2016 om 16:16

Nac verdient het ook dan! De Graafschap moet zich niet aanstellen en gewoon vol gas gaan volgend jaar en dan weer terugkeren in de Eredivisie. De Graafschap is gewoon gedegradeerd en dat moeten ze accepteren neem een voorbeeld aan alle andere clubs uit de eredivisie die hebben ook niet geklaagd terwijl ze zonder Twente toch een positietje hoger of lager hadden kunnen staan. Ik weet niet hoe de ranglijst er zonder Twente uit zag maar Ajax was dan in ieder geval kampioen geweest en zij laten gewoon zien hoe het moet niet zeiken maar naar jezelf kijken.

17 juni 2016 om 16:19

Twente is en wordt toch ook gestraft? Nu de straf van degradatie vervalt komt De Graafschap ook niet in aanmerking voor promotie.

Ze hebben er geen recht op, het was een groot cadeau geweest.

17 juni 2016 om 16:42

Dat je dit een straf durft te noemen....

17 juni 2016 om 19:07

@Memphisdepay "De Graafschap is gewoon gedegradeerd en dat moeten ze accepteren", nee dat hoeven ze zeer zeker niet. Twente was de licentie kwijt en dus ook gedegradeerd, maar die hebben dat ook niet geaccepteerd. Waarom zou de graafschap dat in godsnaam wel moeten doen? Is sportieve degradatie dan erger dan de boel lopen frauderen? Dat je met degradatie niet in beroep mag, maar als je gefraudeerd hebt wel? Dit is trouwens een retorische vraag, het antwoord hierop is nee. En daarbij: de Graafschap loopt ontzettend veel inkomsten mis en hebben misschien wel kosten gemaakt bij het opstellen van een dubbele begroting en dergelijke. Als ze de KNVB willen aanklagen om deze kosten te verhalen is dat heel begrijpelijk. Go graafschap, hebben mijn sympathie 1000 keer meer dan Frauduleuze Club Twente.

17 juni 2016 om 20:32

Simon Says

Een vergoeding van de Knvb krijgen lijkt me prima voor de graafschap voor de onduidelijkheid die zij hebben gehad. Frauderen is natuurlijk erg maar om FC Twente failliet te laten gaan is voor Eredivisie clubs misschien nog wel erger stel je voor dat Heereveen een doorverkoop percentage van 20% bij Ziyech heeft dan kunnen ze dus fluiten naar een bedrag van boven de miljoen euro. Het is eigenlijk gewoon waardeloos de hele situatie maar ik had altijd de hoop voor Twente dat ze erin bleven maar de enige reden was omdat ik anders medelijden met supporters had omdat zij hier los van staan. De organisatie van Twente is inderdaad zo rot als iets en wekt weinig sympathie op maar met de supporters en spelers is totaal niks mis en dat is nu juist het lastige omdat een club toch meer van supporters en spelers is dan van een organisatie. Daarnaast heeft Twente wel lopen frauderen maar daardoor zijn ze nu verder van huis als ze gewoon normaal hadden gehandeld. Twente op plaats 18 van TV geld zetten lijkt mij ook zeer verstandig.

20 juni 2016 om 03:27

o ja het was wel de eerste club die het kampioenschap van PSV wou aanvechten omdat zij er dan meer recht op hadden.

Dus niet zeiken??

Voor mij heeft de graafschap gewoon gelijk.
Kijk wat er te halen valt bij die corrupte rechtsstaat

Maar goed dat is mijn mening

Ik ben altijd tegen een degradatie van Twente geweest maar dit slaat nergens op. Wanneer Twente dreigt met een failliesement is de KNVB in eens niet stoer genoeg om ook gewoon door te zetten. De Graafschap staat nu mooi te kijken. Zij hebben een maand lang geen beleid kunnen voeren voor het nieuwe seizoen en krijgen ook nog eens onverwachts te horen dat ze degraderen. Ik ben geen jurist, maar het lijkt me logisch dat de Graafschap een compensatie krijgt van de KNVB voor deze belachelijke gang van zaken. Uitglijdertje nummer 216 van kabouter Bert.

17 juni 2016 om 16:02

Ik ben ook geen jurist maar ik ben juist bang dat de Graafschap geen kans maakt. Ze zijn (misschien wel) geen directe partij in deze zaak. Ik denk dat alleen de Knvb en Twente in beroep kan gaan, en heb het gevoel dat de Knvb het zo wel prima vindt.

17 juni 2016 om 16:43

Als twente failliet gaat is het hun eigen fout. De helft van het seizoen stonden ze op een degradatieplek, dan verwacht je toch wel dat ze een plak maken voor als ze degraderen

19 juni 2016 om 21:28

Als je het vonnis van de BC leest geven ze juist aan dat een mogelijk faillissement geen rol heeft gespeeld in hun beslissing.

20 juni 2016 om 03:30

ja idd en ik wordt volgende week beëdigd als president van Amerika.

Geloof je echt alles wat er de wereld wordt ingeroepen.??

Ik verwacht het niet maar hoop dat de graafschap gelijk krijgt.

Oja de Graafschap mocht dat niet lukken stuur een man of 50 af op de beroepscommissie en dreig wat. Helpt zeker. Zijn ze zeer gevoelig voor.
Maar goed dat is mijn mening.

20 juni 2016 om 23:42

Dat staat in het gepubliceerde vonnis op knvb.nl

Logische stap, twente verdiend een zwaardere straf. Zou terecht zijn als deze uitspraak ook weer overruled wordt.

Geen poot om op te staan. Zijn volgens de regels gewoon degradeerd. Eigen schuld had je maar moeten winnen. Ze kunnen hoogstens een financiele vergoedimg vragen ivm maand in onzekerheid en dus niets kunnen doen.

20 juni 2016 om 10:44

En als de graafschap wel gewoon gewonnen had was er precies hetzelfde gebeurd maar dan met cambuur. Dat vergeten dommige mensen ook volgens mij

20 juni 2016 om 10:45

Sommige

Is er ook maar een club in de Eredivisie die de route van Twente wilt bewandelen?
Het lijkt me sterk, Twente is nog wel een aantal jaren zoet met alle problemen die een aantal mensen (munsterman& van der Laan) hebben gecreerd.
Vind dat gelul over ''een vrijbrief voor anderen'' dan ook onzin van de hoogste plank, Twente heeft het op een haar na overleefd, alsof iemand met verstand in zijn hoofd dat even wilt nadoen.

Nou wordt het helemaal mooi. De Graafschap is op normale wijze gedegradeerd en wist dat FC Twente nog via de beroepscommissie in de Eredivisie zou kunnen blijven. Het is aan hen om hun beleid daarop af te stemmen. Volstrekt belachelijk om naar de rechter te stappen.

17 juni 2016 om 16:00

Hoe hebben ze de afgelopen maand dan beleid kunnen maken ? De enige duidelijkheid die ze van de Knvb kregen was dat in principe Twente degradeerd en niet de Graafschap.

17 juni 2016 om 16:07

Nee, er was een rechtszaak aan de gang tegen FC Twente waarbij het nog niet zeker was of de Tukkers in de Eredivisie zouden blijven. De Graafschap is al op sportieve gronden gedegradeerd en waren dus afhankelijk van de rechtszaak tegen FC Twente. Dat is het gevolg van hun eigen acties (kort gezegd: hadden ze maar beter moeten voetballen) en dus niet afhankelijk van de gevolgen van die rechtszaak.

17 juni 2016 om 16:11

Duidelijkheid dat Twente gedegradeerd was? Heb jij onder een steen geleefd de afgelopen maanden?

17 juni 2016 om 16:59

of geld moeten uitgeven wat er niet was dat helpt ook blijkbaar

19 juni 2016 om 19:26

Het zit echt verschrikkelijk diep bij je ofnie ramonfcu? Kon je wel van slapen van zoveel 'onrecht'?

Ik persoonlijk vind dat dit de Graafschap nog grotere verliezers maakt dan FCT...maar goed das mijn persoonlijke mening.

19 juni 2016 om 21:51

Twente heeft de rechtzaak verloren. De rechter vond dat er juist gehandeld is, maar een vage commissie van de knvb heeft besloten dat de rechter geen gelijk heeft. Dit ondanks nieuwe leugens van Fraude Club Twente.

17 juni 2016 om 16:01

Hoe kan je een beleid opstellen als je niet weet in welke divisie je uitkomt. Je kan gewn begroting en alles opstellen, gewoon helemaal niks.

17 juni 2016 om 16:08

En wiens schuld is dat? Die van de rechter? Nee. Die van FC Twente? Nee. Die van De Graafschap? Ja, ze zijn immers op sportieve gronden gedegradeerd.

17 juni 2016 om 17:31

Nouja het is wel (grotendeels) de schuld van Twente. Als die zich aan de regels gehouden hadden we deze hele poppenkast niet gehad. Ook de Knvb heeft hier een negatieve rol in gespeeld als je het mij vraagt door de timing.

17 juni 2016 om 17:44

En wat nou als Graafschap zich gehandhaafd had? Dan had Cambuur in de positie gezeten. En wiens schuld is dat? De Graafschap? Nee. Cambuur? Nee. De KNVB? Jazeker, slecht geregeld dit allemaal. En uiteraard was het allemaal niet gebeurt als FC Twente gewoon zijn zaakjes op orde zou hebben.

17 juni 2016 om 16:01

Je kunt er juist geen beleid op afstemmen, dat is het probleem. Ze hadden kunnen kiezen voor jupiler leage maar als ze dan eredivisie mochten spelen, had je de nummer 18 alvast op kunnen schrijven. Dan heeft de Graafschap dus 2 seizoen verprutst omdat ze het jaar erna weer moeten proberen om te promoveren. Een compensatie vanuit de Knvb zou gewoon terecht zijn.

17 juni 2016 om 16:12

Dus nu zou de Knvb een club moeten compenseren die op sportieve wijze gedegradeerd is? Het is vervelend dat ze nog geen beleid uit hebben kunnen stippelen voor komend seizoen, maar dit lijkt me het gevolg van de sportief slechte prestaties van de club. Dat ze nog 'gered' hadden kunnen worden door een reglementaire degradatie van een andere club is geen reden om ergens compensatie te zoeken. Het is heel simpel; als je degradeert speel je in de Jupiler League. Dit was een uitzondering en geen reden om nu ineens naar de rechter te stappen.

17 juni 2016 om 16:17

Ja. Andere clubs weten al een maand wat ze te wachten staat. En de Graafschap? Ah, wacht maar even. Jullie krijgen een maandje minder de tijd. Slaat toch nergens op? Als de Knvb vanaf het begin had gezegd dat de Graafschap sowieso degradeerde, was er helemaal niks aan de hand geweest. De grootste verliezer van dit hele verhaal is nu de Graafschap. Waar andere spelers al een begroting op hebben kunnen stellen, spelers aan hebben kunnen trekken heeft het bij de Graafschap gewoon een maand stil gelegen.

17 juni 2016 om 16:41

Als die maand achterstand zoveel invloed had gehad, had De Graafschap al voordat de rechtszaak tegen FC Twente van start was gegaan naar de rechter moeten stappen. Daarnaast heeft De Graafschap in mijn optiek weinig te klagen; ze waren al gedegradeerd en kregen nog een 'lucky break' zodat ze misschien toch nog in de Eredivisie zouden kunnen blijven. In plaats van blij te zijn met zo'n kans gaan ze nu als een verwend klein kind klagen dat ze 'niet wisten waar ze aan toe zijn'.

Overigens kan De Graafschap, net als iedere andere organisatie, aan scenarioplanning doen. Gewoon een begroting voor de Jupiler League en een begroting voor de Eredivisie maken. Enkel de uitvoering van het beleid (we zijn pas twee weken bezig in de transferperiode) zal even op zich moeten laten wachten. Erger me een beetje aan de slachtofferrol die De Graafschap aanneemt, net als dat ik me heb geërgerd aan de slachtofferrol die FC Twente heeft aangenomen de laatste maanden.

Het houdt niet op, niet vanzelf.....

17 juni 2016 om 15:57

Ach rot op man, schandalig dit Fc Twente

17 juni 2016 om 17:44

Schandalig dat de Knvb er zo'n zooitje van maakt ja..

19 juni 2016 om 21:53

Schandalig dst de knvb niet doorpakt. Fraude Club Twente bleef elke commissie voorliegen.

19 juni 2016 om 22:03

Schandalig dat de KNVB het zo ver heeft laten komen.....hadden ze maar duidelijker moeten zijn in werkelijk alles wst betrekking heeft op deze zaak. En oh ja....ook t gedoe rond de playoffs en FC Utrecht

De Graafschap moet natuurlijk niet vanuit een slachtofferrol hun aanklacht spelen, want feit is dat zij het op eigen kracht niet geflikt hadden om naar de hoogste divisie te promoveren en dat deze beslissing niets meer is dan verwacht. Wat ze zouden moeten doen - en dat wordt kort ook gezegd - is de Knvb aanklagen als vertegenwoordiger van de Eredivisie en de algehele geleden schade die Twente de clubs berokkend heeft. Pas dán heeft De Graafschap, en dus eigenlijk de hele eredivisie, een zaak. Dus veroordeel niet het besluit en de consequenties van dat besluit, maar de procedure om tot dat besluit te komen.

17 juni 2016 om 17:01

feit is dat twente spelers heeft gehaald en die dikke salarissen heeft gegeven met geld wat er niet was en de graafschap heeft geen geld uitgegeven wat er niet was waardoor ze degraderen dus word valsspelen wel degelijk beloond in dit geval

17 juni 2016 om 18:46

Volgens mij past er bij Utrecht ook iemand geld bij wat er niet is. Dus dat gelul van jou slaat nergens op.

18 juni 2016 om 01:19

nee en dat is nu het verschil bij utrecht is dat geld er dus wel aangezien vseumeren bijpast in zijn club!
tevens is van seumeren niet zo van frauderen.

20 juni 2016 om 03:40

Mijn opening zin was eigenlijk anders maar helaas heb je dan te snel een ban van Vz.
Geld wat er niet is?
Ken je feiten, Het geld is er juist wel alleen is Meneer Frans zo verstandig om het niet zomaar uit te geven want hij wil een gezonde club. Hij wil geen hoge salarissen betalen omdat juist dat een club als Utrecht in gevaar brengt.
iets wat Twente vergeten was jaren geleden.
Dus moet niemand andere clubs erbij betrekken.

Feit blijft dat Twente op een corrupte manier is gematst en dat bv de graafschap onnodig is tegengewerkt. Maar goed dat is mijn mening.

Veel mensen kijken hier anders naar. als dat ze bij de Graafschap doen. Je moet niet vergeten dat zij wekenlang niet wisten waar ze aan toe waren. Ze wisten niet welke sponsoren bleven en dus hoeveel sponsergeld ze ontvingen. Ook zijn er spelers die een degradatie clausule hebben. Die konden dus ook nergens heen. In mijn ogen groot gelijk om dit aan te vechten.

Op zich zou het denk ik nog best een idee zijn om volgend jaar een competitie van 19 clubs te spelen. Dan kan je de onderste twee direct laten degraderen. In 2017/18 is het dan weer ''normaal''. Moet wel ruimte gevonden worden 2 extra speelrondes in te plannen.

De KNVB maakt er zelf ook een potje van daar zeg...

sneu voor de graafschap dat zeker, maar een rechtsgang nu?

Ze hadden het geluk dat als Twente zou degraderen, zij niet zouden degraderen...
Op grond van resultaat is dit toch gewoon (helaas) hun lot?

17 juni 2016 om 18:03

Wel eens nagedacht over het feit het alleen al laten spelen van Ziyech de reinste competitievervalsing is? Ziyech die thuis de winnende treffer maakt tegen de Graafschap?
Of denken jullie daar niet eens over na? FC Twente zou moeten degraderen punt, alleen omdat FC Twente dreigde failliet te gaan heeft men besloten FC Twente toch erin te laten.

Ontzettend "mooi" gespeeld van de Knvb, al had ik dat eerlijk gezegd wel verwacht. ik hoop dat de onderste steen boven komt als de Graafschap kiest voor een gang naar de rechter.

Ik ben geen de Graafschap supporter, noch anti fc twente maar FC Twente zou gewoon moeten degraderen, conform het oordeel van de rechter. Deze 200k boete is wederom een lachertje.

19 juni 2016 om 20:31

Ik geloof niet dat jij recht van spreken hebt als Twente supporter. Ik vind wel ook dat de graafschap gewoon moet degraderen. Ze hebben op sportieve gronden verloren, en dan moet je eruit.

Het is gewoon belachelijk hoe FC Twente hier mee weg lijkt te komen. 90 miljoen schuld, de boel jarenlang belazerd en dan een boete krijgen van 180.000. Wat een schandalige actie van de Knvb. Dit is een vrijbrief voor alle Bvo's om lekker te liegen en te bedriegen.

Toch maar het onterechte tv geld terug eisen

17 juni 2016 om 16:36

Twente betaalt aan alle eredivisie clubs een compensatie van 75 duizend euro daarvoor. Dus dat is ook weggestreept.

17 juni 2016 om 18:07

hahaha 75.000 euro "dus dat is weggestreept", mijn god hoe kortzichtig kan je zijn.
Betaalt FC Twente ook het vervalsen van de competitie, frauderen en alle clubs die zijn gedegradeerd die WEL conform de regels het spelletje hebben gespeeld?

19 juni 2016 om 20:18

Een plaatsje lager op de lijst scheelt clubs als Heerenveen en Groningen al gauw 6 ton......
Daar krijgen ze dan nu 75000 van terug van Twente.....
Als jij ook kan rekenen weet je ook dat er hier iets mis gaat....

20 juni 2016 om 03:46

75 duizend euros en dan is alles vergeten????
Daar komt mijn ban.

Je moet je kapot schamen dat je zoiets durft te schrijven idioot.
Het koste de meeste clubs veel meer.
Toegeven is ook een kunst.

Maar goed dat is mijn mening.

Wat een onsportieve losers, je bent op sportief gebied gewoon gedegradeerd als de Graafschap zijnde. Ze hadden eventueel door een gelukje nog teruggeplaatst kunnen worden, als dit vervolgens niet gebeurd mag je niet klagen..

“deze uitspraak is een vrijbrief voor alle clubs om maar wat aan te rommelen. Je komt er uiteindelijk toch wel mee weg."

Idd en precies dat vind ik het meest trieste, Twente hoeft niet dood, maar wel gewoon ff stapje terug. Die boete van kun je niet eens straf noemen.

17 juni 2016 om 16:40

Waarom is dit een vrijbrief, de regels zijn intussen ook aangescherpt hierdoor. Twente heeft volgens de regels meerdere boetes en puntenaftrek gekregen. Ze hebben Twente de licentie ingetrokken en daarvoor niet volgens de regels een nieuwe gegeven. Daarvoor is de club in beroep gegaan en heeft deze zaak gewonnen. Je kunt het onterecht vinden, maar het zijn wel de regels die club en Knvb samen hebben gemaakt.

17 juni 2016 om 16:43

Ja klopt, ze hadden beter gewoon de stekker eruit kunnen trekken. Want zo was de regel namelijk wel. Nu hebben ze zich gigantisch voor lul gezet

17 juni 2016 om 16:50

Inderdaad einde licentie met een mogelijk op in beroep te kunnen gaan. Dat hebben ze toch ook gedaan. Dus wat is het probleem volgens jouw dan.

19 juni 2016 om 20:26

Idd jullie zijn omdat de KNVB het toch te erg vond op een haar na aan degradatie ontsnapt.
Omdat de KNVB maar een tussenstap bedacht heeft die er niet was....bedoelt in jullie voordeel.
In principe is het ergens terecht dat jullie daar tegenin zijn gegaan, hoewel jullie een man waren geweest als jullie de straf hadden geaccepteerd, dan was iedereen nu ook niet zo 'haatdragend' tegen Twente denk ik.
De KNVB had beter moeten weten met hun regels en jullie gewoon geen kans moeten geven, in de winterstop gewoon de licentie af hadden moeten pakken dan was er niets aan de hand geweest...dat was dan allemaal keurig volgens de regels...
Nu hebben we er een hele soap van gekregen, en komen jullie er met dank aan de KNVB met de laagst mogelijke straf onderuit, een boete!

20 juni 2016 om 12:44

Dus als jij morgen word veroordeeld door een rechter voor diefstal en geeft jouw de maximum straf van een jaar en je advocaat kan met goed pleiten dat reduceren tot een half jaar. Dan weiger je dat gewoon. De hoon hebben we toch of nu een divisie lager spelen of niet. De Knvb had ons in december de licentie kunnen intrekken maar heeft dat vanwege competitie vervalsing na gelaten. En de club in de waan gelaten dat als ze schoon schip zouden maken de licentie zouden behouden. En van Oostveen heeft door voor zijn beurt te spreken de indruk gewekt. De bond zou een einde maken aan het bestaan van Twente. Maar de slimste zet van Twente is geweest om naar de rechter te stappen. Een club die naar de rechter stap is not done voor de Uefa. Vooral nu van Praag in de race is voor het voorzitterschap wil de bond geen bonje in haar huis.

Hadden Haarlem rbc. Veendam en agovv dit maar geweten waren ze nog gewoon betaald voetbal
We zijn op basis van de reguliere competitie. Jammer genoeg gedegradeerd. Na een fantastische 2 e seizoenshelft .

Wat ik hier alleen mee wil zeggen. Twente fans proficiat. Knvb opdoeken

Nederlandse rechtstaat. Is een bagger zooi. Een vrijbrief voor jan en alleman om te doen wat je wilt
Knvb toon nu ballen en compenseer de graafschap .
en voor de Fct fans houd jullie hard vast het eerste meetmoment is in september. Volgens de nieuwe norm.
Guaporta. Jij Zit zeker ook in de louge handel

17 juni 2016 om 16:48

Die clubs zijn failliet gegaan dus ken je feiten. Als die haar schulden hadden betaald dan hadden ze nu nog bestaan. En het volgend meetmoment gaan we ook halen. De begroting is al ingediend bij de Knvb.

17 juni 2016 om 17:05

twente was ook failliet maar word door belastingbetalers op de been gehouden iets wat bij die clubs niet gebeurde .
eigenlijk is het ook schande dat een frauderende club belastinggeld tot zijn beschikking krijgt

17 juni 2016 om 17:36

Tja...dat was bij psv bijvoorbeeld niet anders

17 juni 2016 om 18:49

Door belastingbetalers? Leg uit?

17 juni 2016 om 23:32

Van wie krijgen we dan belastinggeld, niet van de Gemeente Enschede. Die staat alleen garant mocht de club omvallen en daardoor niet aan haar verplichtingen voldoen. We zijn toch volgens de regels bestraft. Regels die mede en ook door jouw club zijn opgesteld. Utrecht krijgt wel geen belastinggeld van de Gemeente, maar heeft wel de hulp van een suikeroom nodig om overeind te blijven.

18 juni 2016 om 01:22

oh en als het mis gaat wie gaat dat geld dan aan de gemeente terug geven?

20 juni 2016 om 12:46

Als het mis gaat, dan staat de gemeente garant voor het geld. Wie staat garant voor jouw club mocht van Seumeren er niet meer zijn.

20 juni 2016 om 13:07

vseumeren zelf en niet de belastingbetaler dat is allemaal al lang vastgelegd als vseumeren er niet meer is komt de club niets tekort.

Wie zitten er eigenlijk in die commissie? Of id dat geheim?

17 juni 2016 om 17:03

In de beroepscommissie waarschijnlijk alleen ajacieden en twentenaren ! 😉

Ik hoop dat de graafschap een rechtszaak aanbind want ja zij zijn op sportieve gronden gedegradeerd maar ja Twente heeft namelijk een selectie gehad die door list en bedrog de degradatie heeft ontlopen.
Dus nu is de vraag in hoe verre is de graafschap op sportieve gronden gedegradeerd?

Het lijkt me echt gigantisch lachwekkend worden als dit lekker lang door gaat emmeren en dat de start van de competitie uitgesteld moet worden. De Knvb gaat voor de zoveelste keer onwijs nat.
Eerst was het nog met spelers die rood krijgen en een schorsing krijgen die in beroep weer kwijt wordt gescholden en nu dit.

De Knvb is mega amateuristisch bezig.

17 juni 2016 om 17:01

Wat heeft de uitspraak van een rechter nog voor een waarde of betekenis?! Eerst volgende bekeuring laat ik ook voorkomenals ik dan veroordeeld wordt zeg ik ook dat ik dat nooooooit meer zal doen !!

17 juni 2016 om 17:23

Nou ik denk dat Knvb De Graafschap gewoon een zak geld geeft en hoopt dat dat over is. Diit heeft de Fifa ook gedaan met Ierland door mislopen van WK. hier heb je miljoen en zand er over.

17 juni 2016 om 18:30

Denk niet dat een miljoen de lading zal dekken als je bekijkt wat de Graafschap misloopt met geen eredivisie voetbal.
Verder kan de Graafschap gewoon een brief van 15 dec 2015 van de LC aan FC Twente laten zien waarin zwart op wit staat dat deze straf er nog aan zat te komen. Twente krijgt strafverlaging omdat ze er zelf financieel een bende van heeft gemaakt.
Het eventueel failliet gaan komt niet door de degradatie maar komt daar de financiële ellende in Enschede en dat is puur de verantwoording van de club.
Daarnaast is dit geen bestaande straf en het intrekken van de huidige licentie van de Knvb was dat wel.
Twente begint de zaak met dat het niet volgens het reglement zou zijn en uiteindelijk om er een straf welke op geen enkele wijze binnen het reglement past.

Ik zit zo te denken eerst zeikt de Graafschap dat ze geen duidelijkheid hebben en willen krijgen omdat ze nu niet weten of ze spelers moeten kopen en het nieuwe seizoen voorbereiden.
NU Hebben ZE Duidelijkheid Beginnen ZE Weer TE Zeiken!!!

17 juni 2016 om 17:52

Mag De Graafschap ook een keer. Twente is al een jaar bezig, gun de Graafschap ook een maandje pof twee.

Ach daar hebben we Martine weer.
De Graafschap is gewoon gedegradeerd. Ik snap nu de ophef niet. Ze weet nu waar ze aan toe is. Dat was haar probleem maar er zat meer achter. Bah!

Eigenlijk vind ik dat niet alleen De Graafschap, maar ook de andere Eredivisieclubs hun stem nu moeten laten horen. Dat kan op meerdere manieren. Met z'n alleen een rechtspraak aanspannen of zelfs zo ver gaan om te weigeren tegen Twente te spelen volgend jaar. Kijken wat de Knvb dan te zeggen heeft. Ik gun Twente niet per se een faillissement maar opzettelijk fraude plegen en er dan vanaf komen met wat boetes en puntenaftrek is echt schandelijk. Ik vind dat niet kunnen. Dat De Graafschap afhankelijk daarvan Eredivisie zou kunnen spelen is een bijkomend iets.

17 juni 2016 om 17:38

Als clubs niet meer willen spelen tegen clubs welke gefraudeerd hebben hou je een kleine groep over.
Gaan we dan ook alle clubs doorlichten om te checken of we toch niet stiekem sjoemelen?

17 juni 2016 om 17:46

Als andere clubs niet tegen Twente willen spelen, gaan ze toch lekker in de Jupilerleaugue spelen volgend jaar..

17 juni 2016 om 23:34

We zijn nog zo makkelijk kampioen van Nederland geworden. Niet spelen is automatisch een nederlaag. Of vergis ik me daarin

De graafschap kan de argumentatie van de beroepscommissie gemakkelijk onderuit halen dus \zou als de Graafschap zijnde zeker naar de rechter stappen.
Twente heeft 15 dec gewoon een brief ontvangen dat het handelen omtrent de Doyen deal nog zou worden voorgelegd. Staat gewoon zwart op wit. Kan Twente wel aangeven dat ze dachten bij het schoon schip te maken de licentie te mogen behouden maar ze hebben deze brief notabene op hun eigen website staan. Dus ontkennen gaat niet meer voor Twente.

De Knvb speelt het eerst keihard en zegt gewoon Twente zoek het uit dit is je straf maar we hadden je nog harder kunnen straffen. De rechter is het hiermee eens en zegt duidelijk Twente is schuldig, dus wat de Knvb geeist heeft mag. Nu vandaag is alles ineens pais en vree voor Twente en de Knvb en lijkt men te denken de Graafschap, zoek het lekker uit. Wat heeft het eisen van een straf nog voor zin en vooral het constateren dat er regels worden overtreden? Ik snap er werkelijk niets meer van.

Het is toch niet te geloven jaren lang de boel oplichten liegen bedriegen en noem maar op als een kleine club dat doet is het dag proflisentie maar om dat ze het aangezicht van de stad zijn kan het allemaal

Graafschap is rechtmatig gedegradeerd, een waardeloos seizoen gespeeld, niks gepresteerd, nu niet huilen lekker de Juup in waar ze thuis horen!

En de winnaar is de KNVB die nu lekker 181.000 euro kan bijschrijven!

Dat we volgend jaar Jupiler League spelen is ok, we zijn terecht gedegradeerd. Ik denk echter wel dat De Graafschap kan proberen flinke financiële compensatie van de KNVB bij de rechter af te dwingen:

Allereerst die 181.000 euro boete van Twente. Zou uitgelegd kunnen worden als belangenverstrengeling van de KNVB; immers, ze worden er zelf beter van

Daarnaast zal het stadion nu niet vol komen te zitten, dus ook daarvoor een genoegdoening.

Mislopen van een grote shirtsponsor.

Teruggang in begroting met enkele miljoenen

Mislopen tv gelden

Kortom, hoog inzetten nu op financiële genoegdoening!

19 juni 2016 om 18:59

@grafschaap. Complete waanzin. Mislopen grote sponsor, teruggaan begroting, mislopen TV gelden en een niet gevuld stadion is allemaal gevolg van degradatie. Echter, die degradatie is op sportieve gronden gewoon terecht. De dingen die je noemt kun je nooit geen vergoeding voor krijgen omdat de Knvb hier niets aan kan doen en het er los van staat dat jullie een maand moesten wachten, ook dat wilde de Knvb niet maar kwam door het beroep. Je kunt alleen een vergoeding krijgen voor de werkelijk geleden schade en dat is het moeten wachten. Een maand lang. Geen contracten kunnen sluiten met spelers, spelers die weggingen uit ongeduld etc. Maar de rest wat je opnoemt is complete waanzin.

En last but not least, terugzetten naar de veilige categorie 2 of 3.

Beide clubs hadden verdiend te degraderen. De Graafschap is officieel gewoon uitgeschakeld in de playoffs en Twente heeft jarenlang iedereen opgelicht. Jammer dat De Graafschap wekenlang aan het lijntje is gehouden en dan toch negatief nieuws krijgt. Wanbeleid van de Knvb.

heel makkelijk gewoon 20 clubs in de eredivisie. meer wedstrijden meer geld spannender. en ben je ook van het gezeik van de superboeren af. hahaha maar de boeren hebben dit keer ongelijk.

17 juni 2016 om 22:14

Onzin.

De graafschap is niet gedegradeert door de uitspraak van de beroepscommissie. De graafschap is gedegradeert door te verliezen van go ahead Eagles.

Nee helaas....had het ze echt gegund maar de KNVB heeft er een puinhoop van gemaakt. ...en de graafschap is hier de dupe van....maar hadden ze gewonnen in de play offs moeten winnen

Wat ik wel komisch vind is dat De Graafschap zei dat we het kort geding moesten intrekken (dus het verlies moesten nemen) terwijl ze nu met hetzelfde dreigen en niet zelf hun verlies nemen..

19 juni 2016 om 19:10

Alleen klaagt de graafschap ook meer omdat ze nu gewoon ver achterliggen in de voorbereiding, ze moeten toch nog begroting inleveren en waarschijnlijk ook de betere spelers. En twente had inderdaad gewoon hun kort geding in moeten trekken, zij hebben de boel gewoon belazerd en komen er nu met een boete van maar 180000 vanaf... Ik vind dat ze zich moeten schamen, alhoewel het wel sneu is voor de supporters. Ik vind dat de knvb dit niet kan maken, dan hadden ze moeten zeggen dat de graafschap ongeacht wat er met twente gebeurt degradeerd.

Ik snap het gevoel wel, maar laten wij even normaal blijven denken, en naar de feiten kijken de Graafschap heeft voetballend niet in de ere divisie kunnen blijven, puur eigen resultaat. Door de ellende bij Twente misschien een achterdeur, maar laten wij nou gewoon reeel zijn Graafschap was gewoon niet sterk genoeg afgelopen seizoen om in de ere divisie te spellen

Lastig. Eigenlijk wilde ik roeien dat het terecht was dat DeGraafschap degradeert, hadden ze de Eagles maar moeten verslaan. Maar het is de knvb geweest die de nacompetitie beïnvloedde door midden in de nacompetitie fc twente te laten degraderen.... ik zie het liefst beiden in de eredivisie, mogelijk is dat een optie?

Helaas is de graafschap daar niet groot genoeg voor..

Met alle respect..maar de Graafschap is op sportieve gronden gedegradeerd. Er bestond een mogelijkheid om de plek van Twente over te nemen..maar helaas.
Dan moet de Graafschap niet de knvb willen zijn. Is Twente nu opeens tegenstander van de Graafschap? De Graafschap is in dit alles helemaal geen partij geweest..dus jammer dat ze niet naar zichzelf kijken. Hoop wel dat de Graafschap snel terug komt. De Graafschap is niet door ons benadeeld...maar begrijp wel dat ze lang niet wisten waar aan toe te zijn. Maar eerlijk...ook het afgelopen jaar stond er geen eredivisiewaardig elftal. Dus de hand in eigen boezem steken...en mijn sportieve steun voor de toekomst hebben ze!

19 juni 2016 om 19:17

En twente zou zich dood moeten schamen, ze belazeren de boel en komen er met een boete van 180000 vanaf, of zie je dat niet? Natuurlijk is de graafschap op sportieve gronden gedegradeerd, maar de knvb geeft ze zo veel te veel hoop en hadden meteen moeten zeggen dat ze sowieso degraderen, of dat ze erin blijven, ongeacht wat er met twente zou gebeuren. Ik hoop op 19 teams in de eredivie komend jaar en een veel grotere boete voor twente.

19 juni 2016 om 21:13

Haha de Graafschap is op sportieve gronden gedegradeerd en FC Twente dan? Hoe zijn jullie er dan ingebleven? Op basis van "onsportieve" gronden? Oftewel met fraude, manipulatie, valsheid in geschrifte etc. etc.

Of bedoel je op basis dat Ziyech bij FC Twente voetbalt, goed is voor 17 doelpunten, de winnende maakt tegen de Graafschap... en dat terwijl hij conform de regels eigenlijk niet eens bij FC Twente mag spelen? Om vervolgens ook nog voor grof geld doorverkocht te worden.

En dan durven enkele supporters ook nog te zeggen dat FC Twente de Graafschap niet heeft benadeeld? Sorry... ligt het nu aan mij of lijken alle FC Twente supporters compleet geïndoctrineerd te zijn door hun eigen club. Nogmaals ik ben geen de Graafschap supporter maar wat de Knvb en FC Twente voor elkaar gekregen hebben is echt een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal.

De Knvb heeft wederom bewezen dat het een uiterst onbetrouwbare organisatie is die zich mag vergelijken met de Fifa. En Twente en bestuur spelen het spelletje onder toeziend oog van heel Nederland zonder blikken of blozen mee. Shame on them!

Sportief gedegradeerd , maar wat een minderwaardige manier om in de eredivisie te komen over de rug en ellende van een ander .
Die Boeren Zijn Onsportieve Verliezers , Nooit Meer IN DE Eredivisie .

19 juni 2016 om 19:19

Oke en Twente dan ook niet! Iedereen blij.

19 juni 2016 om 19:20

Jawel hoor, als ze het sportief verdienen promoveren ze wel weer. Maar wat ze nu proberen klinkt wat wanhopig. Dan zou Cambuur ze weer aan moeten klagen omdat ze de sportieve plicht tegen Go Ahead verzaakt hebben. Hadden ze dat wel gedaan dan had Cambuur nu de Knvb aan kunnen klagen dat zij ook nog in aanmerking willen komen voor een plekje. Oftewel, gedegradeerd en nu weer verder.

En fan volgend jaar ook nog een 2de en 4de divisie erbij. Daar worden clubs gedwongen om een aantal contractspelers in dienst te nemen en accommodaties aan te passen. Nog meer suikeroompjes en ongure praktijken.

Wat een onzin. Dat bij degradatie van twente zij hun plek mochten innemen was al nergens op gestoeld.

Ben bang dat angsthaas knvb De Graafschap ook de eredivisie toelaat en dat er dan 19 clubs zijn.
Iedereen tevreden zegt de knvb dan.

De Graafschap heeft de playoffs verloren en is dus gewoon gedegradeerd.
Die regel dat juist zij mogen blijven is ook op zand gebouwd, waarom zou De Graafschap meer recht hebben op een eredivisieplek dan bijvoorbeeld VVV of Nac?

19 juni 2016 om 21:59

Volgens mij hebben nac en vvv de nacompetitie ook niet gewonnen. Volgens jouw verhaal hebben ze ook nergens recht op.

20 juni 2016 om 11:36

Ik bedoel niet dat zij er meer recht op hebben.
Maar ook niet minder dan De Graafschap.
De huidige regels zijn echt heel willekeurig.

Terecht dat ze het gaan proberen, er is op zijn minst sprake van dwaling, door Twente. Er gaat een gerucht rond, dat eredivisie clubs geen spelers willen verhuren aan Twente.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als toch wel supporter van De Graafschap dit als kansloze missie beschouw. Enige zaak die ze kunnen en misschien wel moeten starten is tegen de Knvb en de onduidelijkheid die is veroorzaakt. Degradatie sportief gezien compleet terecht. De (valse?) hoop die geboden is en het moment van straf uitspreken is gewoon dramatisch geweest. Kan indirect van invloed geweest zijn op de wanprestatie in Deventer maar getuige het feit dat er thuis ook gewoon niet gewonnen werd ondanks voetballend 1 van de betere, zo niet de beste wedstrijden van het seizoen, zegt genoeg. Een bepaalde compensatie zou redelijk logisch kunnen zijn, ze konden gewoon geen kant op qua beleid. Iedereen die roept dat ze van JL uit hadden moeten gaan of beter moeten voetballen snapt het niet. Beter voetballen had gemoeten ja maar kan niet meer, is gebeurt en deze hulplijn werd aangegooid door de Knvb. Zij hadden gewoon moeten zeggen voor de degradatie/promotie verandert niets. Anders had Cambuur nu in de situatie van De Graafschap gezeten met hetzelfde geouwehoer. Het verschil in begroting voor De Graafschap (en Cambuur wellicht) is zo'n 2,5 - 3 miljoen euro. Wat een club als De Graafschap daarmee kan doen op hun niveau is natuurlijk een wezenlijk verschil. Gingen ze van JL uit, krijgen een team dat minder is dan afgelopen jaar/jaren en wordt de uitspraak toch Eredivisie zijn ze volgend seizoen de sigaar.
Daarnaast word ik vooral moe van die Roeptoeter mevrouw Zuil. Waarom alles elke keer in de media gooien en een persoonlijke mening ventileren die wordt opgevat als standpunt van de club. Geef enkel aan dat er maandag een standpunt wordt ingenomen door de club en verder zwijgen.

Ik vrees voor ze dat ze geen poot hebben om op te staan. Daarnaast zal de Knvb intern ook wel klaar zijn met deze hele soap en waarschijnlijk wordt de graafschaps juridische voorstel van tafel geveegd. Triest wat een chaos het is geworden.

19 juni 2016 om 20:50

Twente had ook geen poot om op te staan en wat er op de geheime ontmoeting is gebeurd weet nog niemand maar er klopt iets niet voor maandagavond was twente al voor 99,9% gedegradeerd en na de ontmoeting mag twente in de eredivisie blijven.

Er is iets erg vreemd aan de hand wat wij nog niet weten hopen dat we dat nog voor de start van de competitie gebeurd zodat twente alsnog de terechte staf kan ondergaan dus intrekken licentie.

19 juni 2016 om 21:01

Ik snap best dat de Knvb er klaar mee is. Neem aan iedereen. Daarom ook zo'n hekel aan de uitspraken van Mevrouw Zuil. Ze moeten niet eens (meer) willen handhaven. Sportief terecht gedegradeerd en de reddingsboei die gegooid werd, is niet genoeg gebleken. Daarover klaar en zou men het eens moeten zijn. Echter de weken van onduidelijkheid en onmogelijk maken van beleidsvoering verdient wel een zekere compensatie aangezien De Graafschap zelf 0,00 kan doen aan die onduidelijkheid. Zoals gezegd, was het De Graafschap niet dan was het Cambuur geweest.

19 juni 2016 om 21:05

Mee eens. De Graafschap heeft nog geen enkele beslissing kunnen nemen over het spelersbeleid en ook niet over de interne organisatie. Nu lopen ze een paar weken achter op de transfermarkt. Misschien moet de Knvb dit compenseren met een paar ton.

Ach, Twente is op grond van medelijden er in gebleven, groot gelijk dat de Graafschap dit ook probeert.

19 juni 2016 om 21:35

Lees het vonnis van de BC maar eens goed door. Twente is erin gebleven omdat de LC fouten heeft gemaakt in haar uitspraak, niet uit medelijden.

Erg zielig gedrag van de Graafschap. Nogmaals jullie zijn zelf gedegradeerd door het beslissende tweestrijd duel te verliezen en dan verdien je het om te degraderen. Dat er een kans bestond om toch weer terug te keren door de situatie bij Twente zou een meevaller zijn geweest maar het is nu heel zielig om naar de rechter te stappen hierom. Ik hoop echt dat de Graafschap niet in het gelijk gesteld wordt en speel maar lekker in de Jupiler league.

Het is gewoon waar. Fc twente heeft boven haar kunnen gepresteerd met behulp van frauduleuze transfers etc ... Dat is gewoon heel oneerlijk ...

Sterker nog ik vind dat zij het kampioenschap moeten teruggeven aan de nummer 2 ...

19 juni 2016 om 21:37

Twente heeft in de betreffende jaren ondermaats gepresteerd. 6e, 6e, 3e, 8e(10e na puntenaftrek) en 12e (13e na puntenaftrek). Ook is je bewering over een onterecht kampioenschap in 2010 nergens, maar dan ook nergens op gebaseerd. De onregelmatigheden begonnen in 2012.

19 juni 2016 om 22:05

Wel raar dat ze vonden dat twente niet bestraft kon worden maar ze geven zelf wel 4 boetes. Als je niet kunt straffen dan ook geen 4 boetes.
Daarnaast heeft de rechter al bepaald dat de licentiecommissie geen vrijbrief heeft gegeven. Dus deze commissie staat boven de wet.

Het is hun goed recht om deze stap te maken, als ze het doen.
Denk alleen niet dat ze hun gelijk krijgen. Maar het ligt er maar net aan met wat ze naar de rechter stappen. Zie overigens hier iedereen wel praten dat de Graafschap zich ook niet heeft voor kunnen bereiden. Ze hebben toch echt zelf naar buiten gebracht dat ze zich voorbereiden op de JL tot er anders duidelijk wordt. Nou is dat andere pas een week geleden gebeurd. Die missen dus maar een week.

Dit krijg je dus als je te vroeg je woordje doet Knvb.

Gewoon in de Jupiler league voetballen.Zeer slecht gepresteerd aflopen seizoen.

20 juni 2016 om 08:51

de graafschap heeft natuurlijk wel een punt!want als de graafschap bv ook de boel had besodemieterd dan waren ze mss ook boven de streep geëindigd.nu loont misdaad ipv correct gedrag!

Tja over het seizoen gezien zijn ze terecht gedegradeerd.
Dat moet niet afhangen van een zaak als tegen Twente, maar kan me wel voorstellen dat ze gaan hopen.

Dat de degradatie van Twente uiteindelijk toch terug gedraaid is, vind ik erg zwak en een schande!
Transfers die van geen kant kloppen, jarenlang boven je stand leven en financieel wanbeleid...
Hadden dit nooit mogen terugdraaien.
Maar goed, sportief gezien is het wel terecht dat de Graafschap in de Jupiler League speelt.

heel zuur voor de graafschap.
En de Twente fans die nu hun mondje opentrekken hier dat alles eerlijk is gegaan mbt licentie etc. En we halen het volgende meet moment wel. Vergeet niet dat de fiod ook nog een onderzoek is gestart naar FC Twente en dat doet een fiod niet zomaar. die ruiken geld. Of gaat een sponsor ook die mogelijke tonnen of miljoenen betalen. Iedere twente fan mag zn mond groot hebben elke andere voetbal supporter heeft geen sympathie meer voor de club uit Enschede wat volkomen te begrijpen is. Twente plaatste zich in een slachtoffer rol hebben de overige clubs gecompenseerd... alleen dat laatste al durven te zeggen dan heb je gewoon een plaat voor je kop, Twente is hier heel echt heel goed weg gekomen. mooi voor de fans maar zie dit ook zelf in! overigens zijn er ook genoeg twente supporters die dit wel in zien!

Waarom zou je het niet proberen? Als je ziet dat het onmogelijke bij Twente is gebeurt dan is veel mogelijk. Persoonlijk zou ik voor JL voetbal gaan omdat De Graafschap terecht is gedegradeerd. Waarom mag een frauderend Twente wel juridische stappen nemen en De Graafschap niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren