Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Touré: ‘Real Madrid, Barcelona: naar dat niveau willen we toe’

Laatste update:

Yaya Touré voetbalt nu al vijf seizoenen bij Manchester City en werd in die periode tweemaal landskampioen met de club. Toch zijn the Citizens nog geen grootmacht in Europa te noemen: pas twee seizoenen geleden lukte het eindelijk de groepsfase in de Champions League te overleven en daarna was het ook meteen klaar, net als vorig seizoen. Touré blijft desondanks hopen dat City ooit tot de Europese top behoort.

/

“De bedoeling van de club is en blijft om op dat topniveau te komen: het niveau van Real Madrid en Barcelona. De trainer wil het, de club wil het en de voorzitter ook en ze werken er allemaal heel hard voor. Maar de markt is op dit moment niet zo makkelijk”, zegt Touré, die daarmee meteen het pijnpunt duidt: de selectie. “We kijken vanuit de verte of en hoe de grotere clubs hun spelers verkopen. Al is het belangrijkste dat we onze eigen spelers behouden en die beter maken”, aldus de Ivoriaan.

“Als we goed blijven presteren, zullen er goede spelers bij komen. Het verschil tussen ons en Real Madrid en Barcelona is de gewonnen prijzen en de kwaliteit van spelers. Wij zijn nog een jong elftal en er komen jonge voetballers door. We moeten er gewoon hard voor blijven werken”, denkt de 32-jarige middenvelder. Hij speelde inmiddels al 163 wedstrijden voor City in de Premier League en was goed voor 50 doelpunten.

Denk jij dat Manchester City de Europese top bereikt in de actieve loopbaan van Yaya Touré?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

willen, maar kunnen is een ander verhaal.

23 juli 2015 om 20:17

Je hoeft niet denigrerend te doen omdat je een utd fan bent. Utd is nu ook niet heel veel... zorg eerst maar dat je in de top 3 komt komend seizoen, wie je ook koopt dat wordt moeilijk want de top 3 is gewoon compact en hebben gerichte aankopen gedaan.

23 juli 2015 om 20:31

United heeft jarenlang aan/in de top gestaan. United heeft ervaring met topvoetbal. City heeft pas sindskort hun eerste titel gewonnen...enough said.

23 juli 2015 om 20:44

Denigrerend? Helemaal niet, het is gewoon een feit dat clubs als Bayern, Barca en Real al jaren domineren. Ik mag gewoon mijn mening geven, en ik denk dat ze het niet kunnen, beetje raar om dan Utd er bij te halen.

23 juli 2015 om 20:45

Hun derde en vierde titel, zegt genoeg dat je niet eens de moeite neemt je feiten te checken

23 juli 2015 om 20:48

Dit dus mssc.
Niet eens de feiten kennen en een grote mond hebben.

23 juli 2015 om 21:01

Ahja 60 jaar geleden. Eerste titel in de BPL dan.

23 juli 2015 om 21:28

Ja die teams domineren al jaren inderdaad. Maar die zijn ook al langer structueel topteams.

Met City's beleid zie ik ze daar ook wel staan binnen 5 jaar.

Beste voorbeeld is Chelsea, die deden er 10 jaar over om structueel een van Europa's elite teams te zijn.

23 juli 2015 om 23:42

Hij mag dat zeggen, ongeacht welke club hij supportert. Het niveau van Real en Barca zal City nooit evenaren. Het is slechts een passage, ze mogen er best van genieten. Vieira vertelde 5 jaar geleden dat het de bedoeling is om jeugdspelers te laten doorstromen naar de A-kern. 5 jaar later ondertussen...

23 juli 2015 om 20:21

Ze willen wel maar ze kunnen niet.
Dat geldt ook voor Manchester United.
Beide ploegen kopen en leiden niet op.
Momenteel is Manchester United verder met gerichte aankopen zeker als Muller er ook nog bijkomt.

23 juli 2015 om 20:56

Real en Barca kopen en leiden ook niet op hoor.

23 juli 2015 om 21:20

Nee, Messi, Busquets, Iniesta, Piqué, Alba en co. komen inderdaad niet uit de eigen jeugd.
Wat denk je, dat je elke generatie 6-7 jeugdspelers in je ploeg hebt? Natuurlijk niet, je hebt niet altijd een gouden generatie, maar Barcelona gebruikt dus echt wel aardig wat jeugd.

De nieuwste generatie lijkt wat minder, voor zover ik het volg. Munir, Sandro, Sergi Robert, Bartra en co. zijn geen onbetwiste basisspelers, maar da's ook eigen jeugd die dit seizoen af en toe aan bod kwamen.

23 juli 2015 om 21:31

In de voetbalwereld gaat het altijd om de nu. Anders kunnen United fans "the class van 99" gebruiken als voorbeeld.

We moeten het nog maar eens zien of die jongens het tot basisspelers schoppen, Want voor de Messi tijdperk was Barca ook een koopclub.

23 juli 2015 om 21:43

je noemt allemaal spelers die 10 jaar ofzo geleden uit de jeugd kwamen.

Nieuwste generatie Barca is slecht wat bedoel je onbetwiste basisspelers geen een van zijn goed genoeg om basisspeler te zijn, gewoon het zelfde als de jeugd van United. Vergelijkbaar met types zoals Rafael, Welbeck, Wilson, Mcnair, Blackett....

Misschien niet Rafael ik vind hem ongewaarderd en hij zoe gewoon een starter kunnen zijn meeste prem teams, behalve Chelsea , City, Liverpool

23 juli 2015 om 21:49

Die Roberto is al 23 en bartra ook alweer 24. Zijn gewoon de eeuwige bankzitters. En Alba hebben ze gekocht van Valencia.

23 juli 2015 om 22:12

1.dedoelman
Ik zeg toch ook dat het geen basisspelers zijn. Zullen ze nooit worden had ik er moeten bijzeggen, maar ze worden wel gebruikt. Om met de betere spelers zoals Mascherano en Piqué te roteren, zodat die eens rust krijgen.

Alba is gekocht van Valencia, maar waar kreeg hij zijn jeugdopleiding? Juist ja, Barcelona.

23 juli 2015 om 22:17

Ja maar Alba zat vroeger in de jeugd van Barca. Bij Barca vonden ze hem te klein en stuurden ze Alba weg. Valencia pikte hem op en hij bleek een prima back. Barca kocht hem weer terug.

24 juli 2015 om 08:19

Class of 92 bedoel je?

En ja, dat kan je inderdaad gebruiken als voorbeeld, maar helaas ligt dat voorbeeld een kwart eeuw in het verleden, en is het niet meer relevant.

Toen ik de titel las dacht ik dat de uitspraak van Kolo Toure zou zijn, omdat ik iets ervoor een artikel over Benteke las. Ik schoot al bijna keihard in de lach.

Verschil tussen Real/Barca en City is dat bij Real en Barca geen subtop spelers rondlopen zoals Sterling-Nasri-Demichelis en Navas.

23 juli 2015 om 21:07

@El Casa

Precies. De enige echte toppers bij City zijn Aguero, Silva, Toure(alhoewel hij zijn vorm moeilijk weer pakt) en Zabaleta.

Dat is te mager.

23 juli 2015 om 21:49

Jij vergeet toch kompany , wanneer niet geblesseerd heeft barca geen betere! , alleen veelte blessuregevoelig en dan heb je nat na de blessure weer een periode waarbij hij nog niet helemaal top is, spijtig voor zo'n mooie speler.
Verder zie ik sterling wel een worden, maar dat zal toch nog 2 jaar duren.

23 juli 2015 om 22:00

Ik denk dat als jij geen Belg zou zijn en je kon kiezen uit Pique of Kompany dat jouw keuze ook meteen Pique zou zijn.

23 juli 2015 om 22:28

Als ik ( een nederlander ) een keuze moest maken tussen kompany en pique zou ik direct voor kompany kiezen. Vind pique zwaar overschat

23 juli 2015 om 22:39

zijn beide overschat, Pique was nooit echt wereldtop en Kompany alleen in City eerste titel jaar.

23 juli 2015 om 22:45

Sterling moet je ook niet vergeten. City is een beter team dan Liverpool. Sterling kan zo 15 assists geven en 10 doelpunten maken.

23 juli 2015 om 22:53

Staffan
Nee, los van de nationaliteit, Kompany boven Piqué. Dat de eerste nu een minder jaar kende en de laatste een erg sterk jaar, verandert daar niets aan. Ik oordeel op basis van meerdere jaren.

23 juli 2015 om 23:17

Dan doe je naar mijn mening Pique geen recht. Want daarvoor kende Pique 1 a 2 slechte jaren (de shakira jaren, waar hij meer met andere dingen bezig was) maar daarvoor was hij wel fenomenaal meerdere seizoenen. En dan ook bij Spanje.
Als je op basis van meerdere jaren gaat oordelen dan heeft Pique veel beter gepresteerd.
Dat hij lang en houterig overkomt, doet niet af aan zijn kwaliteit.

23 juli 2015 om 23:19

@staffan. Kompany was dit seizoen wat minder. Maar als Kompany goed is en Pique goed is, is Kompany gewoon beter. Pique is niet zo goed. Hij had eerder altijd geluk dat Puyol en nu heeft hij dat geluk met Masherano. Als Pique in Engeland speelt, dan is een ploeg als Sunderland toch even wat anders dan Celta da Vigo. Nee Kompany is beter dan Pique. Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe Mangala het volgend seizoen gaat doen.

23 juli 2015 om 23:48

@staffan

Pique heeft meer naam, omdat hij voor Barca speelt. Beide heren zijn top verdedigers. Maar ik ben ervan overtuigd dat het falen van Kompany deels te verwijten valt aan het systeem waarmee City verdedigd in combinatie met zijn sterke en goede punten. Zet Kompany bij Chelsea en je hebt een eindbaas.

24 juli 2015 om 01:32

Valinor
Mijn mening is dat Kompany op basis van de meerdere jaren beter heeft gepresteerd dan Piqué. Dat je het er niet mee eens ben, kan, maar het is geen feit dat je gelijk hebt.

Ik vond Pique onder Martino, Vilanova en ook al op het eind onder Pep matig. Wat mij betreft duurde de slechte periode langer dan 1 à 2 jaar. Kompany ben ik als persoon geen fan van, maar ik vind hem een geweldige verdediger, als hij er met z'n hoofd bij is. Hij was in de grote wedstrijden altijd beestachtig goed, waar Piqué wel eens door de mand viel.

24 juli 2015 om 12:23

Ik zie een echte topper als iemand die in de grootste wedstrijden aantoont een topper te zijn. Kompany heeft vooral aangetoond dan vooralsnog vaak te falen. Dit maakt hem niet een magere verdediger, een van de betere ter wereld zelfs. Echt veel goede verdedigers zijn er alleen niet em anders worden ze nooit genoemd omdat het pure verdedigers zijn en niet 10 x een bal hoog kunnen houden.

Piqué had ik maar dan ook nooit een goed woordje voor maar de laatste 2 jaar vind ik hem vrij degelijk. Die heeft me na al die jaren enigzins positief verrast.

Manchester City heeft het niveau van Barcelona e Rel Madrid nu niet en zal het de komende 5 jaar ook niet halen.
Het enige dat de Engelen doen is kopen met een kip zonder op.

23 juli 2015 om 21:38

Barcelona en Real Madrid gelukkig niet.

23 juli 2015 om 21:56

Ik vind dat zo opmerkelijk op voetbalzone. Bij Real en Barca worden die dure aankopen gedoogd alsof t de normaalste zaak van de wereld is en United geeft zelf verdiend geld uit aan spelers en wordt gelijk bestempeld als koopclub en verpesters van t voetbal. Hypocriet

23 juli 2015 om 23:50

Bla, bla bla.
Real en Barca kopen gerichte absolute toppers.
De basis is bij deze clubs al ontzettend sterk.
City heeft veel net niet spelers gekocht, daar waar ze voor echte toppers moesten gaan.
Zie City in 2012: Hart, Kompany, Toure, Silva, Zabaleta, Aguero.
Dat is een goede basis om vanuit te werken. Koop dan toppers erbij.
Mannen die echt het verschil maken, zodat op elke positie een geweldenaar staat.

Nu wordt de selectie oud en moeten ze gaan vervangen.
Dat gaat ten kosten van de goede transfers.

Ik ben echt een fan geworden van city en ja je kan het een successupporter noemen maar ze spelen goed voetbal en hebben prachtige spelers. Plus dt ik een enorme fan ben van toure!! Maar hoop dat ze weer mee gaan doen om de titel en het heel spannend word dit jaar met hopelijk united chelsea arsenal en city. ...... en het zou helemaal gaaf worden als liverpool zich ook gaat mengen.

En misschien is city inderdaad een koop club maar het spel, de trainer en de combinaties vind ik mooi om te zien.
Het is een soort semi pro versie van het barcelona spelletje.... ze blijven maar tikken soms in hun nadeel en word er niet gescoord.
Maar ben wel een fan geworden van dit team

23 juli 2015 om 20:35

Dat je Nicolai Boilesen heet verklaarde al een hoop.
Zo is maar weer te zien dat geld behoorlijk veel fans werft.

23 juli 2015 om 20:49

Zegt een chelsea fan.

23 juli 2015 om 21:09

Jup, zegt een echte Chelsea fan!

23 juli 2015 om 23:52

Dat is op elk niveau zo. Als Ajax en PSV niet de beste spelers hadden van Nederland, maar wat matige spelers en tegen degradatie zouden voetballen zouden ze ook niet zo populair zijn. Succes trekt supporters aan en geld vormt de basis voor succes.

23 juli 2015 om 20:35

Ik hoop dat je een vrouw bent.. Aangezien je Pellegrini mooi vind

On: City gaat nooit van zn leven nog maar in de buurt van Barca of Real komen

23 juli 2015 om 20:36

En zelfs als vrouw zijnde zou dat bezorgend zijn.

23 juli 2015 om 23:56

@nicolaiboilese

Haters gonna hate.
Het is triest dat mensen gaan lopen haten vanwege de voorkeur van een voetbalclub.

Dan moeten toch echt Reus, Moutinho, Coentrao en Otamendi nog komen want wat er nu staat is niet goed genoeg.

City heeft vanaf 2012 geen sterk beleid gevoerd.
Alleen die Mancini is gelukkig weg.
Ze hadden Hart, Zabaleta, Kompany, Toure, Silva, Aguero en Tevez
Daar kan je een harstikke mooie selectie omheen bouwen!

Nu zijn ze alleen bezig met spelers vervangen vanwege homegrown en de selectie wordt ouder.
Doodzonde, want er had veel meer in gezeten.
Al had ik veel meer verwacht van Navas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren