Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toptalent kijkt ogen uit bij Real: 'Nog extremer dan ik bij Ajax meemaakte'

Laatste update:

Mink Peeters leeft momenteel in een droom. De achttienjarige vleugelaanvaller speelt voor Real Madrid, dat hem twee jaar geleden wegplukte uit de jeugdopleiding van Ajax. Zijn leven in de Spaanse hoofdstad is prachtig, maar niet alles is rozengeur en maneschijn.

/

Zo ervaart Peeters regelmatig een enorme afgunst richting Real, dat in grote delen van Spanje gehaat wordt. “Dat is eigenlijk nog extremer dan ik bij Ajax meemaakte. Het verschil tussen thuis of uit spelen is enorm”, vertelt de tiener in het NRC Handelsblad. “Op ons eigen complex is alles tot in de puntjes verzorgd. Bij uitwedstrijden maak je de gekste dingen mee.”

“Tegenstanders vliegen er vol in. Ze laten ons soms expres op een heel slecht kunstgrasveld spelen, terwijl een goede mat ernaast ongebruikt blijft. En al ligt alles vol met plassen, het gaat altijd door”, gaat Peeters verder. Spijt van zijn keuze heeft hij echter nooit gehad. “Dat er twee clubs uit Madrid in de finale van de Champions League staan betekent voor mij dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Nergens is het voetbal zo groot als hier.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 mei 2016 om 10:30

Gebeurd overal! In nederland ajax engeland man u en duitsland bayern! Ze moeten vechten tegen het geld en dan haal je alles uit de kast

Ja, dat is het nadeel vanuit de geschiedenis de beste te zijn geweest, en er ligt vaak een soort 'elite' randje omheen, waarnaar ze zich gaan gedragen.

Als andere teams kampioen worden, hoor je zeker voor 50 procent dat die andere teams (real madrid, ajax, etc) het niet zijn geworden.

28 mei 2016 om 10:51

Helemaal waar, de beste teams hebben altijd de meeste haat tegen hen. Waarom dit zo is?

28 mei 2016 om 11:06

De reden waarom is hier in Nederland niet zo moeilijk. De extreme arrogantie wordt in Nederland allerminst gewaardeerd. Ze zeggen zelf dat het zelfverzekerd is maar in mijn ogen gaat het een behoorlijke stap verder. De afgunst ten opzichte van Madrid is waarschijnlijk 1 van oudsher. Kan er zelf niet echt over oordelen daarvoor moet je denk ik echt in Spanje wonen.

28 mei 2016 om 11:15

De beste teams hebben zeker niet altijd de meeste haat tegen hen.

28 mei 2016 om 11:17

Arrogantie. Ik heb niks tegen Ajax en ik heb verder niks met PSV en Feyenoord, maar dat "wij zijn Ajax, wij zijn de beste" is het meeste irritante zinnetje in het Nederlandse voetbal.

28 mei 2016 om 11:21

Nee precies, en zeg nou zelf. Kan jij mij vertellen wanneer Ajax ooit het seizoen niet is begonnen als titelkandidaat? Feyenoord en psv roepen toch ook elk seizoen dat ze voor het kampioenschap gaan en daar wordt helemaal niet/bijna niet over geoordeeld. Komop zeg altijd maar dat anti ajax gepraat.... Krijg er koppijn van


On: ik weet niet veel van dit talent maar ik ben daar eigenlijk alleen maar blij mee, geen gehype en hopelijk staat hij daar opeens!

28 mei 2016 om 11:30

Ik vind dat arrogantie-argument zo verschrikkelijk slecht. Feyenoorders roepen constant over zichzelf dat zij de beste supporters zijn en PSV komt op met 'simply the best'. Dat is volgens mij even erg als zeggen: wij zijn ajax wij zijn de beste. Daarbij gedragen de spelers van ajax zich allerminst arrogant. Het zeggen dat ajax arrogant is, is volgens mij vooral napraten van de oude garde, die in het verleden wellicht meer recht van spreken had.

28 mei 2016 om 11:32

@mallepietje & @floyd A.
Zijn jullie echt zo dom? Ik vind het juist arrogant van mensen zoals jullie door te stellen dat iedere Ajacied of alles wat met Amsterdam te maken heeft maar arrogant is, en dat daardoor alles wat je ervan zegt maar geoorloofd is. Zeker wanneer je praat over 'extreme' arrogantie. Wat een ongelooflijke onzin

Hebben jullie niet door hoe dom dit commentaar is? Iedere Ajacied is arrogant? Waarom? Omdat 'ze' zeggen dat ze de beste zijn?
Als je zou stellen dat iedere Jood gierig is, of iedere Marokkaan een boef krijg je (terecht) iedereen over je heen. Is iedere PSV dan een domme boer? Is iedere Feyenoorder een klein insect dat moeilijk uit te roeien is?

Is het niet veel arroganter door te stellen dat alles wat uit Amsterdam komt te min is? zo min dat sommige mensen de stad niet eens uit willen/kunnen spreken maar dan maar nultwintig zeggen... Word eens wakker met zijn allen zou ik zeggen.

28 mei 2016 om 11:32

Ik weet wel wat van deze jongen. Hij was zeker niet het een van de grootste talenten uit de opleiding, maar hij speelde altijd wel aardig.

28 mei 2016 om 12:11

@meneertje: het heeft ook met het calimero-gedrag van de Ajax aanhang te maken. 'ieeeedereeeen is tegen Ajax' en dat soort uitspraken passeren regelmatig de revue. Hoe komt dat? Omdat de supporters altijd maar roepen dat ze eventjes iedereen oprollen. Ze ondanks (bijvoorbeeld) een zwakke vorm alsnog wel f winnen. De Graafschap uit is een fantastisch voorbeeld. De afkeer van bijvoorbeeld Utrecht en ADO heeft te maken met de steden, niet zo zeer met de club. Als PSV in Amsterdam was gevestigd, hadden zij PSV gehaat. Daarnaast denk ik helemaal niet dat supporters van andere clubs tegen Ajax zijn. Ze doen dit meer om te fucken. Omdat Ajacieden altijd ze happen op alles wat er wordt gezegd. Ik was vroeger bijvoorbeeld samen met een vriendje tegen Ajax omdat iedereen op m'n basisschool voor Ajax was.

Daarnaast, vergelijk fora van bijvoorbeeld Psv, AZ of Twente met die van Ajax (bv Afca). Waar de eerst genoemde clubs gewoon met respect spreken en hoofdletters gebruiken om andere clubs te benoemen, staan op de Afca website vooral veel denigrerende bijnamen. Kut lampjes, kut boeren, provinciaalse clubjes, havenslaven ect. Het komt echt door Ajax zelf waarom clubs tegen hen keren. Tijdens Twente liepen er al Ajacieden met 'ajax kampioen 2015-2016' shirtjes rond. Arrogantie, denken dat je toch wel wint, ondanks heel matige prestaties de afgelopen 10/15 jaar.. Ajax was de grootste in de jaren 60/70. Tegenwoordig staan ze op gepaste afstand van PSV op de tweede plek. Niet omdat ik dat vind, maar puur omdat cijfers dat zeggen..

28 mei 2016 om 12:35

@webster_ en bij Utrecht had iemand al een tattoo laten zetten dat Utrecht w even de beker zou winnen

In Alkmaar hetzelfde met die gast die al een tattoo had laten zetten voor het kampioenschap.

Maar als bij Ajax iemand met een shirtje loopt dat Ajax al kampioen is het ineens arrogant...?

Elke supporter van een club vindt zijn club 'De Beste' dat is geen arrogantie, dat heet supporten.

28 mei 2016 om 12:41

Webster, ik denk dat zo'n 99% ervan uitging dat Ajax kampioen zou worden. Zelfs psv supporters geloofden niet meer in een goede afloop. Moeten zij dan als pessimistisch afgebeeld worden? Het heet realisme, en dat men dat bestempeld als arrogantie is belachelijk.

28 mei 2016 om 13:35

@webster_
Zie je nou echt niet in dat je probeert goed te praten dat het heel normaal is om iedereen over 1 kam te scheren.

Of het nou over huidskleur, afkomst, geloof of wat voor club iemand fan van is. Die vlieger gaat gewoon niet op.

28 mei 2016 om 14:55

Irritant hé? Dat irritante is gevoel is het gevoel van niet de beste zijn. Bij sommigen gaat dat zo ver dat ze zelfs een tweede plaats maar gaan vieren. Soort kampioenschap voor 'net niet de besten'.

28 mei 2016 om 14:58

@afca Yiddo
Tuurlijk, je hebt altijd idioten. Dat zie ik ook wel. Die van AZ en Utrecht waren ook hilarisch. Echter is dit op veel grotere schaal. Er werd zowel bij Utrecht als bij AZ niet gesproken van een zeker zijnd kampioenschap onder de supporters. Bij Afca werden er wedstrijden voor het kampioensduel al shirts met kampioen 2015-2016 verkocht. Dat heet geen supporten, dat heet misplaatste arrogantie. Denken dat je toch wel kampioen wordt omdat je een niet zo een heel zware reeks voor de kiezen hebt. Ik hoop dat ze er van geleerd hebben!

28 mei 2016 om 15:00

@arsen(e)al. Je kan veronderstellen dat Ajax een grotere kans had om kampioen te worden, ja. Dat is ook prima. Ajax had gewoon meer kans. Maar Ajax was het nog niet. Dat is wat ik zeg. Er is een sfeer gecreëerd alsof Ajax al kampioen was, onder het mom dat de rest toch zwakker en minder is dan Ajax. Maar zoals vaker gebleken, kampioen wordt je niet op papier.

28 mei 2016 om 15:04

@joe. Nee, ik scheer niemand over 1 kam. Je hebt wel stereotypen, en stereotypen worden gecreëerd. Door Ajacieden zelf. De situatie dat ik heb geschetst is heus niet opeens ontstaan, omdat Ajax uit de hoofdstad komt, of omdat er drie man met een Ajax kampioen 2015-2016 rondliepen. Ik zeg niet dat iedere Ajacied zo is. Er zijn er meer dan genoeg realistisch en proberen zich van de Ajax-poppenkast te onttrekken, maar het grootste gedeelte is nou eenmaal zo. Helaas.. Merk het zelfs onder m'n eigen vrienden; geen fout woord over Ajax, zijn geen eens Amsterdammers.

28 mei 2016 om 15:15

Iets met hoge bomen vangen veel wind, Logisch toch?

28 mei 2016 om 15:39

In Nederland is iedereen voor Ajax. 90 % meelopers. Snap echt niet waarom dat een trend is. Zelfs in het noorden. Daarom heb ik een hekel aan die Ajax meelopertjes.

28 mei 2016 om 16:02

Hahah hoe kun je ajax zo noemen? Ik hoorde iedereen hier keihard huilie huilie doen toen ajax wat penalty's kreeg

28 mei 2016 om 16:18

Webstertje probeert hier les te geven... Je scheert wel degelijk iedereen over 1 kam! Elke club heeft wat supporters die iets te enthousiast zijn en denken dat het wel even goed komt in bepaalde wedstrijden alleen heeft de ene club een grotere achterban dan de andere dus ook meer van die malloten.. Is dat nou zo lastig te begrijpen? Of wil je het niet begrijpen? Ik denk het laatste

28 mei 2016 om 16:20

En ik zag hier iedereen huilie huilie doen toen de Graafschap niet als makke lammetjes onderdeel wilde worden van Ajax haar kampioenfeestje. Zelfs jullie clubicoon gedroeg zich als een kleine Calimero.

28 mei 2016 om 16:21

Generaaltje. Prima, fair enough. One way or the other, I don't mind. Ajax heeft gewoon een wat grotere schare idioten. Het is maar net hoe je het wilt interpreteren.

28 mei 2016 om 16:25

De afgunst richting Real Madrid komt bij Barca supporters vandaag aangezien Barcelona een club uit Catalonië is, wat een onafhankelijk staat wil zijn. Daarbij komt dat Barca en Real de twee beste teams van Spanje en de wereld zijn als je kijkt naar prijzen, om nog maar te zwijgen over het bewijzen van wie over de beste speler van de wereld beschikt. Het vuur tussen de fans de laatste jaren is in mijn ogen alleen maar groter geworden door de vergelijking tussen Messi en Ronaldo. Die overigens compleet omgegrond is aangezien ze niet te vergelijken zijn en je juist van hun prestaties moet genieten.

28 mei 2016 om 17:11

Dat was huilie huilie vanwege het mislopen van het kampioenschap van de EIGEN club. Niet vanwege een voorval van een ANDERE club

28 mei 2016 om 17:28

Het was huilie omdat er al vanuit werd gegaan dat ze kampioen werden, ze verwachtte dat de Graafschap - met het oog op nacompetitie - op 20% zou spelen en Ajax en galavoorstelling zouden gunnen. Dus ook huilie omdat de Graafschap niet leuk meedeed. Daarnaast, bij die penalty tegen Utrecht werden er twee clubs flink benadeeld niet? Logisch dat er over wordt gesproken.. Vervang Feyenoord voor Ajax en je had precies dezelfde discussie..

28 mei 2016 om 23:07

Nou nee, want feyenoord kreeg in het begin van dit jaar letterlijk alles mee en niemand jankte erover

29 mei 2016 om 13:28

@barcastyle

Ik kom uit het oosten maar ben altijd al Ajax fan geweest, ajax is gewoon nationaal bekend in NL, net als Feyenoord overigens en PSV in iets mindere mate. De fans die het verste weg wonen moeten juist altjid de meeste moeite doen om naar een wedstrijd te komen.

31 mei 2016 om 22:31

@joecartoon : Waar zeg ik dat iedere Ajacied arrogant is? Of sterker nog iedereen uit Amsterdam? Over dom zijn gesproken ... Jammer dat je alles uit zijn verband trekt.
Ik heb zelf meerdere vrienden die voor Ajax zijn en zij geven stuk voor stuk toe dat het algemene beeld wat ik hier heb proberen neer te zetten klopt. En voor de duidelijkheid: Zij zijn zelf niet arrogant!

28 mei 2016 om 11:57

Bij RM ligt dit wel heel anders. De haat jegens hen heeft vooral met ene Franco, dus politiek te maken. Bij Ajax is dit inderdaad de misplaatste arrogantie vanuit de hoofdstad. Helemaal als je nagaat dat PSV de laatste 30 jaar de grootste club van Nederland is met (inter)nationaal de beste prestaties.

28 mei 2016 om 13:57

De laatste 30 jaar? Ik heb Ajax van 1 ster op het shirt...naar 3 sterren zien gaan. Ik heb Ajax 1 wereld beker zien winnen en 2x Europa cup 2 zien winnen en 2 CL finales zien spelen, waarbij 1 gewonnen met de jongste CL spelers ooit. Dan wil ik niet eens praten over de bekers.

Ja en dat maakt Ajax de beste club van Nederland en Real weer de beste van Spanje en Bayern de beste van Duitsland.

Gelukkig praten we in Amsterdam meer over Ajax en is de rest bezig... met Ajax. Word Ajax geen kampioen of staan ze achter wordt er in andere stadions gejuicht.

De druk bij Ajax, de begroting en de capaciteiten en de weerstand van de tegenstanders is nergens zo groot in Nederland dan bij Ajax.

Bij elke club als Ajax op bezoek komt, is het voor die tegenstanders de wedstrijd van het jaar. Winnen van Ajax is Lekkerder, dan winnen van een andere club.

Kijk en dat zie je dus ook bij Real....tja, ondanks dat ik een Barca fan ben. Is het gewoon zo...real is de beste club van Spanje.

28 mei 2016 om 14:50

Inderdaad.
Je ziet ook dat bijna iedereen voor Atletico is vanavond op de Real fans na dan..
Ondanks dat Atletico bekend staat om hard en verdedigende voetbal style.
Waarschijnlijk omdat de meeste Real niet graag zien winnen net zoals dat is met Ajax en Bayern etc.
Dat soort clubs hebben te veel gewonnen en dat vinden de meeste niet leuk.

28 mei 2016 om 15:25

@fairplay: Haha, jij bent er precies zo eentje waarom mensen Ajacieden arrogant vinden. Het is logisch dat het meeste over Ajax wordt gesproken. Een heel simpel optelsommetje. Waarom? Ze hebben gewoon de meeste supporters in Nederland. Media gaan meestal over Ajax en over Ajax spreken geeft het meeste respons. Denk hierbij ook aan de rivaliteit met Feyenoord en de hele poppenkast met het bestuur. Heeft gewoon met clicks en verkoop te maken. Waarom iets plaatsen over FC Bal Op Het Dak als zij toch maar drie supporters hebben? Hoe het komt dat Ajax de meeste supporters hebben? Grootste stad, grootste namen uit het verleden, veel jochies van 22 - 50 hebben Ajax in hun hoogtijdagen meegemaakt, dan ga je hen natuurlijk meer volgen. Ik zie tegenwoordig namelijk veel meer PSV shirtjes voorbij komen dan toen ik 5/6 jaar oud was. Ik was de enige bij mijn lokale voetbalclubje met een ander shirtje.
Daarnaast heeft Ajax een bepaalde filosofie. Iets wat een PSV veel minder heeft. PSV is uiteindelijk een veel saaiere club dan Ajax. Minder boeiend om er iets over te schrijven, omdat het toch niet heel shocking of spectaculair is. Zij zijn ook altijd een beetje langs die rivaliteit met Feyenoord heen gevaren. Dat is het verschil. Media bepaald en media heeft besloten dat Ajax betere kijkcijfers trekt. Daarom wordt er meer over Ajax gesproken. Simpel.

Dat andere supporters Ajax weinig gunnen en feest vierde nadat Ajax gelijk speelde is gewoon zoals ik al eerder zei; de supporters deden al alsof ze kampioen waren. Het kampioenschap werd al gevierd voordat die pot überhaupt werd gespeeld. Dan begrijp ik wel dat het grappig is als ze toch geen kampioen worden. Hun eigen arrogantie krijgen ze even flink op de neus en dat staat Ajax supporters niet aan. Zoals ik al benoemde, dan krijg je Calimero gedrag. Als je zo'n grote mond hebt vooraf, sta er dan ook als je uiteindelijk zo een klap over je klote krijgt. Kijk gewoon voor de lol de Ajax berichten alleen op deze website terug. Dan begrijp je wel wat ik bedoel! Winnen van Ajax is lekkerder omdat er meer mensen happen, er meer op gereageerd wordt. Andere supporters zijn een stuk nuchterder en reageren minder heftig. Daarom is het leuker om van Ajax te winnen.

En dan over de successen van de laatste 30 jaar. PSV is geloof ik 5 of 6x vaker kampioen geworden. Rond de 16/17x in 30 jaar. De beker is een paar keer vaker naar Ajax gegaan en zij hebben de Uefa en wereldbeker veroverd. Heftig. Duidelijk dat Ajax vele malen groter is dan Psv. Denk dat het vooral nog om nationale kampioenschappen gaat om aan te geven hoe 'groot' een club is, in eigen land wel te verstaan.

Met Barca en RM heb je twee enorme clubs, die je beiden eventueel als grootste clubs ter wereld kan zien. Echter heb je daar ook het Franco stukje weer in mee te nemen. RM was vooral de grootste omdat Franco daar rondliep. Die zorgde er persoonlijk wel voor dat Barca niet dusdanig groot kon worden.

30 mei 2016 om 15:24

Serieus...?
Omdat ik de waarheid spreek, ben ik arrogant. Waar en door wie heeft gezegd, dat het kampioenschap al binnen was....in Amsterdam in iedergeval niet...niet bij mijn collega's etc.

Er was bijvoorbeeld niet een podium gemaakt met daarop de titel, zoals bij PSV in de bekerwedstrijd tegen AZ. En dan mij arrogant noemen en zeker ook als ik de feiten op tafel gooi, dan ga jij liegen.

Er valt met andere supporters niet te praten over Ajax. De feiten doen pijn en gooien als snel met arrogant. Best wel zielig voor een volwassen man.

30 mei 2016 om 19:44

De waarheid? Gast, je onderbouwd ze met drogredenen. Niet meer. Mensen kunnen niet met Ajacieden praten omdat zij een plaat van hier tot Tokyo voor hun hoofd hebben. Het is meer zielig dat jullie eigen waarheden als 'de waarheid' bestempelen. Omdat jullie Ajacieden zijn.

Oh trouwens. Al was Ajax met 102p uit 34 en een doelsaldo van 200-0 kampioen geworden; het interesseert me niet. Ik vind voetbal een leuk spelletje om soms te kijken. Meer niet. PSV geniet m'n grootste interesse, omdat ze het sympathiekst zijn. Echter, als ze morgen zouden degraderen zou ik er geen halve tel slechter om slapen. Ik heb andere interesses in m'n leven. Ik vind de discussies wel erg grappig en vooral de kortzichtigheid ervan. Jep, count yourself in . Ik heb geen voorkeur of afkeer. Ik kijk alleen naar hoe mensen zich profileren, online als in RL.

Dat volwassen mensen voetbal dusdanig serieus nemen, noem ik zielig.

Hij heeft de juiste keuze gemaakt? Dat betwijfel ik. Horen we nooit meer iets van. In ieder geval niet op (sub)topniveau.

28 mei 2016 om 10:49

Hij is nog jong! Het is gewoon nog een kind. Je gaat nog wel van hem horen over een paar jaar

Is dit nou echt zo'n toptalent? Hoor nooit zoveel over hem

28 mei 2016 om 11:36

Nee hoorde bij ajax niet tot de grootste talenten vind ik. Hij was verder niet slecht. Denk daarom ook niet dat het iets bij real wordt, maar dat is ook geen schande

28 mei 2016 om 14:11

Nou is echt wel een van de beteren van zijn lichting. Let maar op, deze jongen komt er wel. Goede mentaliteit en fijne voetballer.

28 mei 2016 om 14:29

Ach joh, dat hoor je ook alleen maar omdat ie is vertrokken... Denk je nou echt dat Real iemand komt weghalen uit de jeugdopleiding van Ajax als ie daar al niet een van de betere is? Ga toch weg

28 mei 2016 om 15:10

Ik zeg toch dat hij niet slecht was. Hij behoorde zeker niet tot de beste hoor

29 mei 2016 om 13:24

Als hij bij Ajax was gebleven, dan wellicht, deze jongen heeft juist de weg der geleidelijkheid nodig, zo goed is hij niet. Met Frenkie de Jong, van de Beek, Nouri en Eiting hebben we wel grotere talenten rond zijn leeftijd.

Real Madrid staat niet echt bekend om het doorbreken van talenten, denk niet dat deze jongen naar Madrid had moeten verkassen. Als je goed genoeg bent voor Real kom je er vanzelf wel. Nee deze komt er niet

28 mei 2016 om 14:31

Wat is dat nou voor onzin die iedereen hier maar blijft herhalen? Het klopt dat het bij Real belachelijk moeilijk is om als jeugdtalent door te breken. En 99% slaagt daar dan ook niet in. Maar hoezo kom je er dan opeens niet? Al die jeugdspelers die bij Castilla geraken kunnen daarna wel ergens anders terecht hoor? Enorm kortzichtig dat iemand het niet zou kunnen maken omdat ie bij een van de 3 grootste clubs ter wereld niet de stap van jeugd naar eerste elftal kan maken

28 mei 2016 om 14:56

Een club als Real is simpelweg niet goed voor de ontwikkeling van jeugdspelers die door willen breken op het hoogste niveau. Je kunt als talent beter op je 18de op een lager niveau als prof spelen dan pas op je 22ste doorbreken. Dit zijn cruciale jaren voor de ontwikkelinf

28 mei 2016 om 15:10

Ja wel dus. Bij een topclub als Real krijg je met een paar van de beste jeugdtrainers ter wereld te maken, train en speel je dagelijks in een ultramodern complex en wordt je medische gesteldheid en je ontwikkeling door experts gemonitord... Dat een 18-jarige jongen ergens in een eerste elftal wekelijks moet spelen om zicht te kunnen ontwikkelen is de grootste onzin die er is. We willen onze talenten als maar sneller ergens in een senioren elftal zien spelen terwijl dat lang niet altijd het beste is. Als ie over een jaar misschien kan aansluiten bij Castilla is dat perfect. Dan staat ie als 19-jarige in de 2e Spaanse klasse te voetballen. Als dat nog een jaartje langer duurt is dat ook geen ramp. Als ie dan op zijn 21-22 de stap kan maken naar een ploeg in de primera division of eventueel naar Portugal gaat of iets dergelijks dan is alles bijna perfect verlopen. Als je onder de 19 bent is er bijna geen betere plek dan in de jeugdopleiding van een van de top 6-7 clubs van Europa te zitten. Tenzij je natuurlijk echt uitzonderlijk bent en dan al bij een middenmotor in een topcompetitie aan de slag kunt

In het geval van ajax vind ik het misselijkmakend. Aangezien ik in spanje voor Real ben vind ik het niet erg! Op na Una La Decima!

Niks met arrogant te maken. Ze zijn jaloers en hebben grote afgunst. Maakt mij niet uit. Hoe meer haat hoe beter. Ajax en ajax supporters hoeven geen vriendjes van andere fans of clubs. Nobody likes use we dont care!!!

Deze jongen kwam toch uit de jeugd van Psv waarna hij na 1 of 2 seizoen Ajax naar Real ging?

28 mei 2016 om 14:06

Zoiets, hij heeft 5 jaar bij PSV in de jeugd gespeeld ( 8 tot 13 meen ik ) daarna dik 3 jaar Ajax ( 13 tot 16 ) en vandaag is hij 18 geworden bij Real waar hij sinds zijn 16e zit.

Gaat never nooit de basis van Real halen natuurlijk.

En hoeveel van die spelers uit het eerste komen uit de academie van Real en hoeveel zijn er aangetrokken? 2 komen eruit de opleiding, Vazquez en Carjaval, 9 zijn er aangetrokken en niet door real opgeleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren