Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Cate haalt uit: 'Een belachelijk besluit'

Laatste update:

In een reactie op de officiële website van Panathinaikos bleef de ontslagen Henk ten Cate nog netjes, maar de nog geen uur na de bekendmaking van het nieuws heeft de oefenmeester zijn echte visie gegeven op het door het bestuur genomen besluit. Tegenover Voetbal International is hij kraakhelder. “Dit is een belachelijk besluit.”

“Van de clubleiding kreeg ik te horen dat de aandeelhouders niet tevreden waren”, zegt ten Cate op de website van het weekblad. “Tja, wat moet ik daar tegenin brengen? Niets. Ik heb het maar geaccepteerd. Als we nou dramatisch voetbal zouden spelen, dan zou ik aangedaan zijn. Maar dat is niet het geval.”

/

Wat heet. Panathinaikos staat er goed voor in de Europa League, en heeft in de competitie slechts één punt achterstand op koploper Olympiakos Piraeus. “Als je onze resultaten bekijkt, dan is het een belachelijk besluit”, vindt Ten Cate dan ook. “Sinds 23 januari hebben we welgeteld één wedstrijd in competitieverband verloren. Thuis zijn we al veertien maanden ongeslagen. Ik heb ook geen ruzie gehad, ik heb juist een goeie relatie met de spelersgroep.”

De Amsterdammer zet vraagtekens achter de beweegredenen van zijn ontslag. “Ik heb het idee dat ze hier wonderen verwachten. Ze vinden het voetbal niet goed. Vorig jaar waren ze razend enthousiast over het voetbal, maar verlangden ze meer punten. Nu hebben we meer punten en ligt het opeens aan het voetbal. Zo vind je altijd wel wat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ten Cate heeft wel gelijk hier!!
Belachelijk om hem te ontslaan! Maar niet echt slim om het zo naar buiten te brengen.
Had het beter zo kunnen laten.

8 december 2009 om 16:56

Waarom? Hij mag toch wel zeggen wat hij er van vindt?

8 december 2009 om 17:03

Hij liegt wel een beetje... Thuis viertien maanden ongeslagen? 2 maanden geleden nog pakkie gekregen van Galatasaray.. 1-3

8 december 2009 om 17:05

Pakkie gekregen?
Hij bedoeld in competitieverband denk ik. En dan heeft hij gelijk.

8 december 2009 om 17:16

In competitieverband staat er duidelijk!!!

8 december 2009 om 17:17

pakkie ????? gaan we nu voor alles een rare naam verzinnen???

Komop zeg toch belachelijk dat hij ontslagen is de resultaten zijn prima.
Maarja je hebt altijd van die mensen die de macht denken/willen hebben en dan zulke besluiten nemen.
Klote voor tencate maar die vind uiteraard wel weer een nieuw club

8 december 2009 om 17:33

“sinds 23 januari hebben we welgeteld één wedstrijd in competitieverband verloren. Thuis zijn we al veertien maanden ongeslagen.

Dat was in de vorige zin..

maar dan nog.. ik vind hem een goede trainer.. pana had hem moeten behouden.. ik reageerde alleen op het feit dat hij heeft gezegd dat die zolang ongeslagen is..

8 december 2009 om 17:35

Sorry voor alle mensen die het niet begrijpen.. Ik zal voortaan berichten met abn taal achterlaten.. Dan komen er tenminste geen mensen aanzetten die een beetje zielig doen om een woord.

8 december 2009 om 17:52

In competitieverband, het deel dat je citeert, klopt dat toch ook gewoon?

8 december 2009 om 17:56

naar mijn weten kreeg hij afgelopen zaterdag een pakkie van Sinterklaas. Nu weet ik ook wel dat hij oorspronkelijk uit turkije komt... maar om het nou 2 maand te vervroegen

8 december 2009 om 18:03

Het is Abn, geen abn taal dat is geen woord Maar verder heb je gelijk over het feit dat mensen reageren op een woord ipv de inhoud.

8 december 2009 om 18:49

Het is zelfs geen Abn, maar An(moet ook iets te zeiken hebben he)

ON: Belachelijk dat hij ontslagen wordt, misschien spelen ze niet geweldig voetbal, maarja als je toch nog volop meedoet voor kampioenschap en Europa League, dan lijkt er mij geen reden. Mag hopen dat ze met de nieuwe trainer alles verliezen.. kijken wat de aandeelhouders dan te zeggen hebben..

8 december 2009 om 18:58

Nee, geen pakkie van sinterklaas, hij is gewoon meegenomen naar Spanje in de zak, alleen moest sinterklaas eerst vanuit nederland naar griekenland om ´m op te halen

8 december 2009 om 23:43

Wat begrijpen jullie in godsnaam niet aan ''pakkie gekregen'' ?

Is ook raar, hebben ze een echte top coach die het team naar hoge plan trekt, onslaan ze hem.

8 december 2009 om 17:50

Ze spelen echt ver onder hun niveau. Ik wil er wel meteen bij vermelden dat ik dit op de twee wedstrijden tegen Galatasaray. Ze speelden echt zielloos en lelijk voetbal. Er was geen team eenheid, ze speelden slecht vanuit de organisatie. Ik vind het niet eens opmerkelijk eerlijk gezegd.

DE AZ trein komt maar 1 keer langs...

8 december 2009 om 16:59

AZ komt maar één keer langs? Ik denk niet dat hij geinteresseerd is in Az:s

8 december 2009 om 17:34

Ik denk niet dat AZ geinteresseerd is in hem..

8 december 2009 om 17:40

Waarom niet? Heeft toch veel ervaring door avonturen bij Barça en Chelsea. Lijkt me alleen op basis van zijn karakter niet ideaal, Henk komt een beetje over als een zachtmoedige man, nou net niet de man die men bij AZ nodig heeft.

Dit komt heel onverwachts..
Snap er niks van!!

8 december 2009 om 17:44

Over dit soort zaken kunnen we in Amsterdam goed meepraten meneer Ten Cate. Sommige mensen maken nu eenmaal onbegrijpelijke beslissingen.

Ben benieuwd of hij volgend seizoen trainer wordt van Az/groningen.

Het is inderdaad belachelijk, zoals hij zelf al aangeeft. Alles leek goed te gaan, maar er zal ongetwijfeld wel iets zijn dat wij niet weten, waarom hij ontslagen is. Het lijkt mij sterk dat hij echt ontslagen is omdat het voetbal niet ''mooi'' genoeg was.

8 december 2009 om 19:04

juist omdat hij het (als je het zo leest) prima deed, lijkt het me niet dat hij genoodzaakt zal zijn om terug te keren naar de Eredivisie om een club te trainen. Die krijgt wel ergens anders een aanbieden voor meer geld en meer mogelijkheden.

maar goed, wie ben ik..het is maar een mening

Ik hoop dat ze met hun nieuwe trainer 4de ofzo gaan worden want dit is echt raar.

Ben het met de woorden van Ten Cate eens. Er is altijd wel wat te vinden. Willen de aandeelhouders punten, krijgen ze punten. Is het nog niet goed. Misschien willen ze de weg vrijmaken voor iemand die goedkoper is ofzo?

Dit lijkt mij nou een perfecte trainer voor Az. Ervaren en houd de discipline hoog.

Tja, waarschijnlijk willen ze een trainer met een grote naam.,zoals er in de tekst word gezegd dat de aandeelhouders niet tevreden zijn vind ik onzin

Wat belachelijk zeg.. De resultaten zijn gewoon goed, 2e in EL en in de competitie.

Ik vind Henk ten Cate een geweldig trainer, misschien nog niet zo heel veel prijzen gepakt, maar hij weet wel wat hij doet! Toen hij weg moest van Ajax was ik erop tegen maar goed wat kan ik daar tegen inbrengen.

Ik weet zeker als hij was gebleven dat Ajax misschien wel weer een prijs zou hebben gepakt. Maarja, hopelijk krijg Jol wat meer tijd.

Ten cate, hopelijk vind je een nieuwe club! want hij verdiend dat.

8 december 2009 om 17:46

Weg moest bij Ajax? Meneer ging er vandoor toen er een zak geld uit Londen werd geboden. Hij werd liever trainingshulpje bij Chelsea toen het hem bij Ajax te moeilijk werd. Gatverdamme....

8 december 2009 om 18:33

En jij gelooft soms dat Martin van Geel de meest zuivere is in dit verhaal?
Eerder op een nogal lage wijze Blind gedumpt om diezelfde Ten Cate binnen te halen.
Laten we het erop houden dat beide partijen wel gelukkig waren dat Chelsea langslwam

Echt belachelijk dit, alleen omdat de aandeelhouders niet tevreden waren??
Dat zijn de enige redenen die er hier naar buiten worden gebracht.
Als dat echt zo is, kan de club er toch wel wat tegen doen :s

Ten Cate deed het toch gewoon goed?
Misschien maar weer naar Ajax komen, daar willen ze nu ook punten ipv mooi voetbal...

8 december 2009 om 17:05

Ja inderdaad willen ze daar eens wat meer punten ipv mooi voetbal.met alleen mooi voetbal haal je geen punten,laat staan prijzen.als Oranje komende zomer ook alleen maar mooi wil voetballen komen ze weer met lege handen terug...

8 december 2009 om 17:19

wat een rare opmerkingen ten cate deed het niet goed bij ajax.
Ging op een vervelende manier weg bij ajax.
Dus kortom tencate niet welkom bij ajax /

Redelijke trainer maar niet goed genoeg voor de top-ploegen

Dat wordt Go Ahead Eagles volgend seizoen..

8 december 2009 om 17:05

precies, jij hebt het nieuws ook gevolgd de afgelopen maanden.

hij wil zich inzetten voor gae. Mooi, alleen had ik hem een beter afscheid gegunt bij zijn laatste club als veldcoach.

8 december 2009 om 19:05

ja vast...hij kan vast wel 2 dingen tegelijk. GAE is bezig of heeft inmiddels het contract met Ulderink verlengd. Die gaat daar in ieder geval geen trainer worden..

Door de aandeelhouders ontslagen, hopelijk gebeuren dit soort praktijken niet bij mijn beurgenoteerde club.

Echt zwaar onterecht besluit van Panathinaikos. Henk Ten Cate wegsturen is grote onzin. Deze man heeft het allemaal goed op rit bij Panathinaikos zowel in de Europa League als in de competitie. En hij had een hele goede relatie met zijn spelersgroep. Echt heel vreemd dat ze hem ontslaan. Ik begrijp van dit besluit werkelijk helemaal niets.

De aandeelhouders, die alleen maar naar hun centen kijken en nog niet eens weten hoe het voetbalspelletje in elkaar zit, hebben tegenwoordig veel te veel te zeggen. Jammer voor Ten Cate en gelukkig voor AZ.

Ach ja,zo gaat het in dat soort landen.daar kunnen ze je om de raarste redenen ontslaan.libregts heeft het meegemaakt en ook nog andere trainers.de trainer van Olympiakos is zelfs T I J D E N S de rust van de wedstrijd tegen Az ontslagen,dat kan daar blijkbaar maar zo.

8 december 2009 om 17:28

Dan mag je Nederland ook tot 'dat' soort landen rekenen, Sollied ontslagen om onduidelijke redenen, Koeman ook niet echt overduidelijke redenen

8 december 2009 om 17:41

Sollied is ontslagen door zijn relatie met he tbestuur en de spelersgroep én de resultaten.
Koeman door de resultaten en het feit dat de spelersgroep niet echt in het gareel liep (El Hamdaoui).

8 december 2009 om 17:49

Ja de resultaten bij Heerenveen zijn echt met sprongen vooruit gegaan.
Maar ik reageerde eigenlijk meer op de zin 'dat' soort landen, dit om aan te geven dat het overal gebeurd in de voetballerij en niet alleen in 'dat' soort landen.

Tja, ik ga helemaal mee in de woorden van Ten Cate. Wat verwachten de aandeelhouders? Dat ze nu 15 punten los stonden van Olympiakos? Europa League gaat ook goed, dus ik zie het probleem niet.

Om eerlijk te zijn hoop ik niet dat hij aan de slag kan/gaat bij AZ, want ik zie hem vele male liever bij Groningen. Henk is een rustige man, en weet wat hij doet. Zoals al eerder is gezegd over Henk, blijven de prijzen nog uit, maar ik ben ervan overtuigd dat hij goed bij Groningen zou passen.

thuis 14 maanden ongeslagen? klopt niet..
pana 1-3 galatasaray.. anderhalf tot 2 maanden geleden..

8 december 2009 om 17:08

“sinds 23 januari hebben we welgeteld één wedstrijd in competitieverband verloren.

als je nou eens beter gaat lezen, dan hoef je niet van zulke vragen te stellen

Ik vind dat Ten Cate in het rijtje geplaatst moet worden met Rijkaard, Jol e.d. Hij maakt spelers in een team beter, maar is wel een coach die tijd nodig heeft en dat gunnen veel clubs hem niet. Deze club is heel dom bezig, hem eerst een jaar de tijd geven en dan zijn de resultaten goed en hem dan ontslaan.
Ik hoop voor hem dat hij een leuke club vind, in nederland zou leuk zijn. Het niveau van onze competitie moet omhoog zodat we kunnen concureren met het buitenland, en Ten Cate is een coach die daar goed bij kan helpen. Az lijkt me goed, daar is de kans op prijzen groter dan bij Groningen, maar als hij niet graag in nederland wil coachen dan in het buitenland, ik gun het hem zoiezo.

PS: Ik ga me echt slap lachen als Pana een coach à la Koeman aanneemt. En dat ze dan geen CL halen en de volgende ronde in de EL eruit vliegen.

Logisch het is zijn mening en die telt hij mag het gewoon naar buiten brengen en het is slim. Vind dat zo een goede trainer niet de laan uitgestuurd mag worden hij doet het niet eens zo slecht. Hij presteert overal goed respect. Extra sneu voor zijn verjaardag.

Had 3 dagen eerder moeten gebeuren,
is een perfecte trainer voor A.z
Maar het is belachelijk.

Gezien de redelijke prestaties kun je het een belachelijke beslissing vinden, maar ik kan het ook wel weer begrijpen...

Ten Cate is gewoon een erg vreemd eigenwijs emotioneel mannetje die altijd zegt wat ie denkt...dit is wel vaker zijn probleem gebleken...

en aangezien in Griekenland de President zich meestal behoorlijk belangrijk voelt, kan ik me voorstellen dat Ten cate een moeizame relatie had met de clubleiding....je kunt dan wel redelijk werk afleveren, maar als je baas een hekel aan je hebt, wordt het moeilijk....dat geldt overal zo...

Wanneer was het misschien 1 half jaar geleden een interview gezien van Henk ten Cate en toen zei hij al dat de eigenaar van de club knettergek is en dat hij elk moment de trainer kan ontslaan ook al sta je bovenaan ! Het is wel raar als je gewoon 2de staat met 1 punt minder je hebt het zelf in de hand om verder te gaan in de EL dan is het wel een rare beslissing !

Hans Kraay Jr zal wel blij zijn om te zien dat zelfs trainers ontslagen kunnen worden terwijl ze goed draaien.

Over het ontslag van HTC kan ik weinig over kwijt. We weten niet wat de clubleiding bezielde om hem te ontslaan.

Misschien word hij nog ergens trainer, maar het zal niet lang meer duren voordat hij terug keert op het oude nest! Een verrijking voor Go Ahead Eagles met zijn connecties en ervaring. Hij heeft echter aangegeven geen trainer meer te willen zijn bij Go Ahead, maar zich meer met de scouting e.d. bezig te houden.

Ik zie dat mensen hem nu al linken aan AZ. Maar ik denk dat Henk eerst nog zijn ontslag moet afwikkelen wat betreft het aantal (jaar)salarissen dat hij mee gaat krijgen. Ik denk dat hij pas weer vanaf volgend seizoen een club coacht. Ondertussen is hij wel interessant voor landen die een nieuwe coach zoeken zoals Nigeria om het WK mee te doen. Maar dan moet die interesse er maar net zijn voor hem.

Europees ging het toch wel redelijk met Panathinaikos. Vind het eerlijk gezegd maar een rare beslissing.

Merkwaardig dat veel Ajax supporters die hier reageren zo positief zijn over ten Cate. Had ik niet verwacht. Vind het zelf geen slechte trainer, alleen was het in zijn Ajax tijd een enorme zeurpiet. Heb me als PSV supporter destijds wekelijks erg vermaakt om het kleinzielige gedrag van Henk. Het gras was te lang, ze speelden te laat. Of te vroeg. De scheidsrechter was altijd tegen hem. En de goal van Simons was eigenlijk helemaal geen goal omdat het een verlengde vrije trap betrof, haha.

On:
in dit geval heeft hij volkomen gelijk. Zowel in zn mening alswel dat hij die mening zo openlijk ventileert. Iedereen lijkt het steeds meer normaal te gaan vinden dat clubdirecties zich schuldig maken aan wanbeleid en meegaan in de waan van de dag. In dit geval zijn de resultaten ook nog eens uitstekend te noemen.

Griekenland, Turkije... neen je bent pas adequaat als je 15 uit 15 wint, boven aan staat in de champions league groep de beste spelers hebt van de hele competitie op alle fronten de beste coaches en de beste aanhang..

oh nee... wacht, ohja die 6 doelpunten tegen dat is te belachelijk voor woorden Ontslaan DIE Hap!!

uiterst uiterst onbegrijpelijke keuze.... je bent of de vriend van de "voorzitter/eigenaar" of je bent ontslagen zo werkt het nou eenmaal

Voor diegene die hem aan allerlei clubs linken, volgens mij had hij al aangegeven dat dit zijn laatste klus zou zijn. Hij wilde zich hierna alleen met GAE bezighouden in de vorm van adviezen, scouting en meer van dit soort zaken.
Natuurlijk kan hij hierop terugkomen omdat hij ontslagen is, of opeens anders over de zaken denkt, maar normaal gesproken is Ten Cate behoorlijk consistent in zijn beslissingen

ten cate was bezig aan zn 2e seizoen bij pao en hij heeft niet 1 goede wedstrijd gespeeld het enige wat ie goed kon was mensen laten lachen op de persconferenties.ik als olympiakossupporter vind het erg jammer dat ie is ontslagen want met ten cate ah roer werden wij zeker kampioen en kon je soms nog wat lezen over het griekse voetbal op voetbalzone ook al stonden er alleen maar dingen over panathinaikos ik denk dat we nu weinig over het griekse voetbal op voetbalzone gaan lezen.en nog een laatste ding waar ten cate ook goed in was was spelers aankopen voor een bepaalde positie waar ze geen spelers voor hadden en dan vervolgens de nieuwe aankopen een andere positie geven..lol wat heb ik gelachen de afgelopen tijd met de beslissingen van deze gozer echt een slechte trainer hij heeft gwn helemaal niks gewonnen

Ik denk dat de 2x verlies tegen Galatasaray hier ook een rol in heeft. Iedereen kent wel het Turks-griekse clash.

Ik kan me echt voorstellen dat als Fenerbahce of Galatasaray in de Europa League 2x zouden verliezen van Panathinaikos, waarvan een 1-3 in eigen huis, dat de bestuur Woest zou zijn. Natuurlijk zullen de bestuursleden van Panathinaikos meer redenen gehad hebben, maar ik denkt dat dit duidelijk een rol speelt. Het is meer dan alleen voetbal, meer een kwestie van eergevoel. Ten Cate is er niet in geslaagd de eer hoog te houden tegen het "aardsvijand"

Jammer dit hij had niet verdiend vorig jaar heeft die zich zeer knap geplaatst voor de 2e ronde van de CL oke competitie ging niet soepel maar dit jaar gaat het in de EL wel aardig je kan heus wel verliezen van GS en in de competitie gaat het vele malen beter dan het jaar daarvoor dus ja, ik kan niet bijgrijpen dat die ontslagen is het is geen kerel van 40 die net komt kijken de man heeft al zoveel ervaring bij clubs dat je hem dit niet aan kan doen met een onduidelijk reden, je kan in ieder geval niet beweren dat die niet geschikt is voor een subtopper als panathinaikos in europa!

Deze schreeuwlelijk moet niet eens aan AZ denken, Louis had tenminste nog prestaties, ga maar lekker naar Groningen ofzo

Ten Cate heeft 100 % gelijk.
Waarom eruit ?
Belachelijk gewoon.

8 december 2009 om 18:38

Waarom eruit..?
nou.. zoals iemand anders al zei... Je moet of gewoon eerste staan.. en eerste in de Europese competitie.. leuk voetbal.. dit dat.. het gehele mikmak...
maar anders, word je net als Koeman net zo snel op straat gezet... kijk nou.. ze hebben al een vervanger

Bij een nat. topclub moet je kampioen worden en niet iedere keer 2e. Ten Cate is toch meer een assistent. In die rol presteert hij beter dan als hoofdverantwoordelijke. Ze zoeken bij zijn oude club de GA Eagles nog een ervaren assistent.

Belachelijk besluit .. zo slecht was hij niet eens bezig .
Laat die Panathinaikos maar een nieuwe trainer zoeken .. kijken of het nogsteeds goed blijft gaan.

Ten Cate liet Panathinaikos absoluut niet goed voetballen, heb ze een paar keer in actie gezien recenst vorige week donderdag en Panathinaikos kon er helemaal niets van. Goed besluit!

"thuis zijn we al veertien maanden ongeslagen."

4 maanden terug heeft Rijkaard je nog thuis een voetbal lesje gegeven (1-3) dus of je uitspraak klopt?

9 december 2009 om 12:50

Hij bedoelt in competitieverband.

ik vind het jammer voor henkie..maar ben blij als supportrer van Panathinaikos..dit werd eerlijk gezegd hoog tijd..hij haalde mss wel puntjes binnen tegen de kleine clubs,maar eenmaal tegen grotere clubs liet hij het afweten.. olympiakos 2-0,tegen galatasaray 2x verloren. Hij vroeg nieuwe speleres aan het bestuur en zo kreeg ie ze ook.. hij wou Cisse,gilberto Silva,katsouranis en leonardo.. de eerste 3 kreeg hij dus aan de spelers zal het niet liggen.. zijn systeem was ook veel te verdedigend voor een club die zoveel aanvallers heeft en kampioen wil spelen. Veel succes henk bij je volgende werkgever!

tja voetbal is soms net politiek.... niet te begrijpen...

Jammer Henk, hier heb je tenminste èèn griek die je steunt! Dit is onzin.
Grieks voetbal is politiek, het enige wat eerlijk en gezuiverd is het nationale team. de competitie is een grote circustent waar men denkt dat het de premier league. succe sbij je volgende club henk!

12 december 2009 om 23:55

Zn Politieke trekjes heeft t zeker, maar om nou het hele voetbal zo te bestempelen..
Voetbal is voetbal, in Griekenland hebben ze dat gewoon een andere drive gegeven als hier in Nl.
Ten Cate steun ik zeker ook, maar zn voetbal was gewoon echt bagger. Ik denk dat de wedstrijden tegen GS gewoon de druppel waren.

Overigens is de nieuwe coach nou ook niet bepaald een 'verlosser'... We zullen zien...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren