Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Studio Voetbal laat niks heel van Henderson: ‘Weg! Ik had dit niet geaccepteerd’

Laatste update:

Jordan Henderson moet het flink ontgelden in Studio Voetbal. De middenvelder van Ajax wordt door zowel Theo Janssen als Pierre van Hooijdonk fel bekritiseerd op zijn optreden tegen Sparta Rotterdam (2-2). Henderson verprutste een vrije trap hopeloos, die de analisten liever door Branco van den Boomen hadden genomen zien worden. "Ik had dit niet geaccepteerd", zegt Janssen.

Henderson werd op social media uitgelachen om de vrije trap die hij in de eerste helft om zeep hielp. De middenvelder probeerde het via een korte variant, maar schoot vervolgens recht in het blok van de Sparta-defensie.

Janssen en Van Hooijdonk, beiden absolute vrijetrappenspecialisten in hun actieve spelerscarrière, begrijpen helemaal niets van het moment. "Dit is echt een ideale afstand om het in één keer te proberen", zegt Janssen. "Dat weet ik, dat weet Pierre. De bal heeft tijd om te dalen."

Ajax beschikt bovendien over een echte specialist. "Branco van den Boomen, een aardige speler met een aardige trap." Van den Boomen scoorde de laatste drie seizoenen 5 keer uit een vrije trap en gaf bovendien liefst 21 assists via een vrije bal. "Ik had het persoonlijk niet geaccepteerd", zegt Janssen. "Als speler pak je die bal en zeg je: 'Wegwezen!'"

Janssen verbaast zich sowieso over de rol van Henderson bij Ajax. "Henderson komt erbij en wordt overal neergezet om hem maar op het veld te kunnen zetten. Daar lijkt het een beetje op. Hij neemt alle corners en vrije trappen, maar volgens mij is het gewoon een speler die meedoet, maar niet meer dan dat. Nu wordt er net gedaan alsof hij Diego Maradona is."

Van Hooijdonk heeft zich ook gigantisch gestoord aan de mislukte vrije trap van Henderson. "Ik gooide bijna een schoen door de tv. Alles staat in het teken van: hij moet slagen. Hij krijgt meteen de aanvoerdersband en gaat zich bemoeien met dode spelmomenten, terwijl - en dat vind ik nog het kwalijke - je hebt gewoon een specialist met Van den Boomen in het elftal. Dan krijg je een vrije trap te nemen op een fantastische positie... Ik vind het echt schandalig."

Volgens Van Hooijdonk is het exemplarisch voor Henderson. "Ik vind het zoveel zeggen over zijn rol bij dit Ajax. Mensen laten het allemaal maar gebeuren. Je hebt een vermogen betaald voor een speler van wie iedereen kan zien dat die het verschil niet gaat maken. "

"Tegen PSV, de eerste wedstrijd van Henderson, behaalde Ajax een goed resultaat (1-1, red.). Toen werd gezegd: 'Dat komt doordat Henderson het zo goed neerzet.' Maar hij heeft vervolgens alle wedstrijden gespeeld op één na... Nou, hij heeft het goed neergezet!" Ajax won met Henderson in de gelederen één van de negen wedstrijden (tegen FC Utrecht).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overdreven gedoe om een vrije trap. Best een prima variant. Normale vrije trappen eindigen vaak genoeg in de muur... Maar het is Henderson. Dar blijft men op zeiken tot zijn eerst volgende succes.

18 maart 2024 om 00:00

Het is inderdaad zwaar overdreven dat dit zoveel besproken wordt, maar een prima variant zou ik het nou niet echt willen noemen haha

18 maart 2024 om 00:05

Zo'n bal kan net zo goed wél op doel gaan. Echt enorm overdreven. Hoekschoppen worden ook weleens kort genomen met balverlies als gevolg

18 maart 2024 om 06:38

We weten toch hoe onze media is, als het goed viel en hij schiet hem er in is het allemaal weer fantastisch.

18 maart 2024 om 07:21

Als hij raak schoot dan zou het nog niet goed zijn. Dan zou het commentaar zo maar kunnen zijn: interessant doenerij van Henderson, schiet die bal in 1 keer op doel. Een beetje analist ziet het altijd negatief, anders scoort het niet.

18 maart 2024 om 07:46

Als hij hem toch zo dicht bij de muur inspeelt, die allemaal met hun gezicht richting de bak staan, dan weet je toch dat er altijd iemand tussen zit. Dus nee, deze had nooit op doel gekund zo lang daar niet heel de muur lag te slapen.

18 maart 2024 om 08:06

Net als die vrije trap tegen Argentinie. Verprutst Weghorst die bal is het dramatisch, gaat ie erin wereldgoal. Onzin om over door te zeuren dus.

18 maart 2024 om 09:11

Klopt, maar nu zijn het 2 vrije trappenspecialisten en v/d Boonen behoort daar ook een beetje toe en dan hebben ze wel een punt (vrije trap).

Of Henderson nou wel of geen goede aankoop is laat ik in het midden. Zie wel dat hij heel dominant is zoals Berghuis in zijn tijd bij Feyenoord. Uiteindelijk was zijn vertrek een zegen.

Voor de ajacied en neutrale supporter ben ik wel blij met de 2e helft gisteren. Mag toch hopen dat de ogen geopend zijn en men afstapt van 5-4-1. Uiteindelijk is Ajax de winnaar van het weekend daar de concurrentie om plek 5 hebben verloren.

18 maart 2024 om 09:28

Als hij had gescoord was hij de man. Zo werkt dat toch! Pierre moet niet zeike. Ik vind Henderson niet veel bijzonder maakt Ajax niet beter op.

18 maart 2024 om 08:11

Het hetze tegen een grote naam van het buitenland is weer begonnen. Net zo als bij Yilmaz, net zo als bij Schmidt, niemand, behalve deze zelfde analisten hebben Henderson een verlosser genoemd zodat ze hem nu bij elke misstap kunnen affakkelen. Bah.

18 maart 2024 om 08:33

La-Decima, Heb je er weer twee gevonden? neem je de rest van de 'grote namen' waarbij dat niet gebeurt ook mee, ouwe cherrypicker? bah.

18 maart 2024 om 09:04

Onzin. Half Ajax minnend voetbalzone was lyrisch tijdens de winterstop en de soap. Velen zagen met hem het spel een stuk beter worden en begin van de wederopstanding.

18 maart 2024 om 09:50

@Grasnaaier en 29er. Graag hoor ik welke grote namen die niet Nederlands zijn ook terugkwamen in de afgelopen 5 a 10 jaar. Ik kan me verder alleen Gotze en Lozano herinneren en laatstgenoemde krijgt ook redelijk wat kritiek. Ook bij een Robben toen ie naar Groningen kwam was het elke keer van "is ie weer geblesseerd, had moeten stoppen, etc." Volgens mij zijn er weinig niet Nederlandse spelers geweest die in hun nadagen nog even de Eredivisie ontdekten.

18 maart 2024 om 09:51

@29er. Volgens mij was het vooral een deel van de media. De rest zat er bij dat men vooral blij was geen Taylor op te stellen en waren vooral bang dat dit het tij niet zou doen keren, op misschien een enkele wanhopige ajaxied na.

18 maart 2024 om 09:58

Waarom zou ik grote namen moeten noemen? Ik heb het daar helemaal niet over. Henderson is met een bepaalde verwachting binnengehaald. Die verwachtingen hadden vooral supporters als ik voetbalzone mag geloven. Niet elke Ajacied, maar wel een substantieel deel. Die verwachtingen vervult Henderson simpelweg niet. Waar hij de organisatie moet neerzetten om de weg naar boven te vinden, deelt hij gewoon mee in de malaise. Jammer maar helaas niet de leider die verwacht werd.

18 maart 2024 om 10:31

29er: in elke pot die hij op het middenveld staat draait het middenveld veel beter en is het veel balvaster, dat is gewoon een feit.

Alleen heb je een verdediging die in elke pot op 1 of 2 individuele fouten een goal weggeeft. Als je de goals tegen terugkijkt van de afgelopen 6 potten zit er nauwelijks een flitsende of mooie aanval van de tegenstander tussen. Het is allemaal ingeleid door individueel gepruts achterin bij Ajax.

En je hebt een gedrocht van een 5-4-1 systeem waardoor je vleugellam bent en Brobbey op een eiland komt te staan. Dus de aanval van Ajax komt ook totaal niet meer uit de verf.

In dat systeem zonder Henderson zag je gelijk dat het middenveld veel minder balvast was (AZ uit) en nog meer moeite had om de weg naar voren te vinden (gisteren).

Hij brengt echt een hoop, zet het neer op het middenveld, haalt heel veel steekballen eruit, is comfortabel aan de bal en geeft een hoop mooie dieptepasses. Maar ook hij kan niet op tegen wat de staf er voor ongelofelijke zooi van aan het maken is. En ja, ook hij levert weleens een bal in. Hij is geen machine he. En het is normaal dat je in een heel slecht team ook een beetje omlaag getrokken wordt qua niveau. Dat werkt ook andersom (zie Psv).

Ben je met Henderson erbij goed genoeg om elke pot te winnen? Nee, daarvoor is de coach en selectie te zwak. Heb je met Henderson erbij in elk geval meer individuele klasse die een wedstrijd kan beslissen en de controle in balbezit terugbrengt. Absoluut. Dat is m.i. zijn salaris zeker wel waard.

18 maart 2024 om 12:12

Het is toch ook schandalig dat iemand met zulke statistieken op het gebied van vrije trappen wordt weggestuurd door Henderson?

18 maart 2024 om 08:31

Uiteraard is de achterliggende gedachte en discussie natuurlijk niet de vrije trap an sich, maar is dit een metafoor over hoe het op dit moment werkt bij ajax.
Niets overdreven dus. Eigenlijk best bizar dat dit niet begrepen wordt...

Hij moet ook geen standaardsituaties nemen. Daar had Liverpool altijd betere spelers voor. Het is een goede waterdrager die sterspelers ontlast. Iedereen die meer had verwacht heeft te weinig Liverpool gezien.

18 maart 2024 om 07:32

Stel dat je geen Liverpool hebt gevolgd, en dat Ajax dus een speler haalt waarvan we weten dat ie op hoog niveau heeft gespeeld, mag je dan geen hoge verwachtingen hebben? Ook niet voor het salaris dat ie krijgt en de heisa waarmee hij werd aangekondigd.

Even afgezien van deze vrije trap, die kan mis gaan, zie ik niet waarom je niet meer mag verwachten.

18 maart 2024 om 08:01

Eens. Ik zie niet wat de toegevoegde waarde van Henderson nou is. Wat hij voetballend laat zien, kan Branco van den Boomen ook nog wel. Het zal wellicht een goede leider zijn en een speler waar jonge spelers wat van kunnen leren, maar als je dat afstreept tegen 12 miljoen aan salaris....

18 maart 2024 om 08:14

@Yoda dan zou ik erbij toevoegen dat je Ajax ook niet hebt moeten volgen. Als je ze ziet spelen dan realiseer je dat hun problemen niet op te lossen zijn met 1 speler, ik denk zelf niet eens met 5. Het probleem gaat verder dan de spelers. Je kunt wel met een emmertje water gaan lozen maar als er 4 gaten in de boot zitten dan schiet je niks op. Ik verwacht day op langer termijn de mentale vaardigheden van Henderson wel iets toevoegen maar dat effect zal ook niet van de een op de andere dag aanwezig zijn.

18 maart 2024 om 09:53

Als je een bijna 34 jarige speler haalt voor 2,5 jaar en 4,5 miljoen per jaar ok op lange termijn met mentale vaardigheden iets toe te voegen, dan is het niet best.
Deze man is gewoon gehaald als de grote verlosser anders ga je hem geen 4,5 miljoen salaris geven als er eigenlijk bezuinigd moet worden. En dan ook nog 2,5 jaar contract, volgens mij waren er nog wel wat clubs die hem misschien wilde hebben. Maar echt niet voor 2,5 jaar, dan word hij net 36. Je ziet aan alles om deze transfer dat ajax wel dacht met deze transfer nog serieus mee te kunnen gaan doen om de 3e plek anders ga je echt niet zulke bedragen uitgeven.

18 maart 2024 om 11:24

La decima. Ik heb zowat alles gezien van Ajax en inderdaad dat is niet met 1 speler op te lossen. Dus als jij gelijk hebt, en ik denk dat je aardig in de richting zit, waarom haal je dan Henderson? Dat doe je toch om verschil te maken in het huidige seizoen. Als het voor volgend jaar is dan had je ook kunnen wachten. Dus je doet de aankoop en dan zijn er verwachtingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Henderson een goede speler.

18 maart 2024 om 08:48

@Psv-er,

Ik heb Liverpool gevolgd, en nog steeds. Maar het is zo'n onzin om hem een waterdrager te noemen.
Jij kan zo analist worden.
Is gewoon de aanvoerder van dat team geweest, en aanvoerder van het nationale elftal. Die rol ga je sowieso niet aan een waterdrager geven. Daarbij geef je met waterdrager iemand aan die vervanger kan worden door elke willekeurige loper. Wat in zijn geval absoluut niet waar is.

18 maart 2024 om 11:26

Dat meende ik me ook niet te herinneren idd. Waterdragen is wat hij kan en doet, maar dat is niet z’n enige kwaliteit )mag ik hopen)

Het was een bizarre vrije trap maar kom op he, hij heeft na vd Boomen duidelijk de beste traptechniek van deze selectie (en dat zegt ook wel wat over de selectie). Dat hij centraal werd gezet slaat nergens op, maar om dan te zeggen dat hij overal neer wordt gezet om hem maar te laten spelen gaat er bij mij ook niet in. Dan had de staf hem ook gewoon op zijn normale plek kunnen zetten op het middenveld.

Nu ga je allerlei poppetjes verschuiven om maar vast te houden aan het 5 verdedigers lamme voorhoede gedrocht terwijl dat juist een noodgreep was omdat je veel blessures had. Je geeft nog steeds net zo veel domme tegengoals weg en je kunt zien met Mannsverk en Henderson op het middenveld dat je ook in een 4-3-3 echt wel meer controle kunt hebben, en minder kansen op de omschakeling weggeeft zonder dat je al je aanvallende impulsen ervoor moet opgeven.

Maar goed, het is wel heel makkelijk om af te geven op Henderson, Berghuis, Sutalo, Sosa, Hato en Bergwijn oa. De tactische keuzes van deze staf worden m.i. veel te weinig belicht door de analisten.

18 maart 2024 om 08:20

Ik ben het met je eens dat ajax met van het schip zeker tactisch een slechte trainer heeft, ik heb nooit begrepen waarom ze voor hem zijn gegaan. Echter vind ik wel dat er genoeg spelers zijn waar kritiek op mag zijn. Daarbij denk ik vooral aan Berghuis en Bergwijn. Zij hebben toch ooit laten zien dat ze veel beter kunnen. Ik ben ook van mening dat er ook ben kritiek op spelers is dat minder terecht is. Dit omdat deze spelers gewoon beperkt of nog heel jong zijn. Denk daarbij aan Hato, vd Boomen en Apkom. De eerste is nog heel jong en de beide andere zijn niet goed genoeg. Dan heb je nog een aantal spelers waar ik ook twijfel. Dit zijn o.a. Sutalo en Henderson. Zijn ze niet zo goed dan dat verwacht wordt of presteren ze niet. Beide hebben best wel wat laten zien, maar voor beide geldt dat dat gebeurde in een goed team. Edwards Linskens heeft ook ooit de Europa cup gewonnen. Maar ondanks dat hij met een goal tegen real Madrid daarin heel belangrijk was wonnen ze niet vanwege hem. Geldt dit ook voor Sutalo en Henderson of presteren zij ook ondermaats?

Dus ja kritiek op de trainer is er veel te weinig, maar er zijn ook spelers die echt in de spiegel moeten kijken

18 maart 2024 om 10:10

Maar heeft het nut om Henderson helemaal af te gaan maken op een bizarre rol als CV in dit dramatische systeem? Of kunnen we dan beter gewoon onze pijlen richten op de coach en de staf?

Je mag best wel kritisch zijn op individuele spelers. Ik vond Henderson ook even wat minder in vorm (op deze pot ga ik hem niet beoordelen, hij blijft belangrijk op het middenveld met zijn onderscheppingen en balvastigheid dus het is absurd dat je hem een linie naar achteren haalt) maar vind het echt te makkelijk om als analisten hem er nu uit te plukken na deze pot.

Ze zakken stuk voor stuk allemaal door het ijs, hoe zou dat nou komen?

1 keer de Europacup winnen of jarenlang captain zijn van absolute top Liverpool met een zeer belanrgijke rol in het team, tja. Bijzondere vergelijking vind ik dat. Laatst beweerde je al dat de hele achterste linie slecht ging spelen omdat Sutalo zijn onzekerheid op ze afstraalt, nu lijk je te suggereren dat Henderson alleen maar goed was omdat Liverpool een sterk team had. Je snapt dat hij een belangrijke schakel was in dat sterke team he?

Ajax heeft gewoon heel erg behoefte aan een coach. Ik zeg niet eens een goede coach maar gewoon een coach. Wat JvS laat zien heeft daar weinig meer mee te maken. Voor mijn gevoel zitten ze gewoon te klaverjassen tijdens de trainingen tegenwoordig. Kopstootje erbij. Misschien heeft John de opdracht om de Amsterdamse cultuur erin te brengen een beetje verkeerd begrepen 😂

18 maart 2024 om 20:37

Maar welke belangrijke rol had Henderson in het team van Liverpool ? In een goed draaiend team met hoofdzakelijk topspelers en een goede trainer vind ik aanvoerder zijn eerder een ere baantje dan dat het elftal om jou draait. Ik betwijfel hoe goed Henderson werkelijk is of was. Toch ook vaak gelezen dat hij eerder een waterdrager dan 1 van de dragende spelers was.
Als hij werkelijk een sterspeler was vind ik hem bij Ajax erg tegenvallen, als hij meer een waterdrager was, dan doet hij het naar behoren en mag je ook niet veel meer van hem verwachten.

Maar wat was hij volgens jou ?

Branco van den Boomen is dus een specialist, omdat hij de laatste drie seizoenen 5 keer uit een vrijetrap heeft gescoord. Janssen is wel snel tevrede blijkbaar.

18 maart 2024 om 00:20

Dat zijn toch gewoon goede cijfers? Je ziet nog maar heel weinig goals uit directe vrije trappen tegenwoordig. Ik kan me niet eens herinneren wanneer onze laatste vrije trap raak was.

18 maart 2024 om 01:57

Als jij dat goede cijfers vind voor een specialist, ok dan. Dan denken wij gewoon verschillend wanneer iemand een specialist is.

18 maart 2024 om 02:05

En die 21 assists uit standaardsituaties benoem je voor t gemak maar niet. 5 goals uit vrije trappen in 3 jaar os idd niet spectaculair, maar hoeveel zou de grote verlosser er hebben gemaakt afgelopen jaren?

18 maart 2024 om 09:29

Bij assists ben je ook afhankelijk van de mensen voor goal. Jetro Willems heeft wel eens gezegd dat bij Luuk de Jong zelfs een slechte voorzet een assist wordt. Als je Luuk vergelijkt met het koppen van Brobbey dan is het bij Luuk veel makkelijker om veel assits te krijgen dan bij Brobbey

18 maart 2024 om 14:07

@N5 Highbury
Het gaat er toch niet over hoeveel een ander er heeft gemaakt uit een vrije trap. Het gaat er om dat iemand al een vrijtrappen specialist is omdat hij er 5 heeft gemaakt uit een vrije trap verdeeld over drie seizoenen.
Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld.

18 maart 2024 om 08:06

De cijfers zeggen vrij weinig zonder te weten hoeveel vrije trappen hij gemist heeft

18 maart 2024 om 19:26

In ieder geval meer dan dat die raak heeft geschoten

Is andersom ook van toepassing. Alles wat Henderson doet wordt onder vergrootglas gelegd en zwaar overdreven. Zo ook weer dit. Tis gewoon een variant van een vrije trap. Schiet iemand anders hem tegen de muur of zwaar over kraait er niemand hier verder nog om. Ajax heeft daarnaast ook niet een specialist dus dit geneuzel is gewoon zwaar overdreven.

18 maart 2024 om 08:08

Voor 4,5 miljoen per jaar mogen jouw prestaties best onder een vergrootglas liggen.

Wat een overdreven gedoe. Ja die ene vrije trap was niks, maar Ajax doet ook al jaren die korte corners en dat is echt telkens tenenkrommend.

En ja Henderson kan niet centraal achterin, stel gewoon die Medic op..

De beste man geeft wel gewoon een heerlijke assist op Chuba

In Nederland vinden we wel altijd een reden om te zeiken, eerst een middenvelder die er pas net twee maanden is volledig Messi-achtige verwachtingen opleggen, Almere City constant afzeiken bij elk balletje terug terwijl ze goed aanvallend voetbal spelen, Volendam afkraken waarom ze voor de zoveelste keer weer hebben verloren. Het stopt hier niet, het is eigenlijk al erger dan in Engeland.

18 maart 2024 om 05:08

Hun voetbal carrière is al weer te lang geleden on te beseffen hoe het voelt om zo publieke ten schande te worden gemaakt. Ze worden dik betaald om te zeiken en niet om te strelen.

Dezelfde mensen die deden alsof Kanté in zijn prime naar Amsterdam werd gehaald doen nu alsof hij niks goed doet.

Op die assist na speelde Henderson echt een dramatische wedstrijd. Hij liep op het veld als een dirigent met een gebroken stok. Het is niet meer dan een sterke waterdrager maar hij is nu wel gehaald als leider van dit dolende elftal. Ik heb het eigenlijk met hem te doen.

Die Henderson weet ook niet wat hem overkomt, als ie t allemaal meekrijgt met die kritieken .. heel zijn carrière altijd ‘well done of great job’ ook bij een slechte wedstrijd.eerst hansie Hansie en nu?

We kennen onze azijnzeiker Pierre toch wel. Nare vent die overal en met iedereen ruzie heeft. Zelfs met zijn tafelgenoten ligt ie vaak overhoop. Henderson die wel naar Ajax komt in deze moeilijke periode proberen weg te jagen…diep triest!

Branco, een echte specialist. een aardige speler met een aardige trap. lijkt me nou niet echt meteen 't woord 'specialist' waardig...

Alles wat de afgelopen dagen over Wijnaldum is gezegd en geschreven, geldt net zozeer voor Henderson. Het is niet voor niets dat ze hem uit de zandbak hebben moeten halen. Er is weinig meer van over.

18 maart 2024 om 08:46

Klopt helemaal HijNiet!

Tja dit zijn 2 mannen die expertise zijn op het gebied van vrije trappen. Ze hebben volkomen gelijk natuurlijk. Laat Branco mits hij erin staat de vrije ballen nemen. Off: die trap van Oosterwolde op die fan gaat echt door merg en been. Levenslang schorsen die man.

Stelletje azijnzeikers daar bij Studio Voetbal.
Kan me ook een mislukte korte corner herinneren van Robben en Sneijder op het WK 2010 tegen Brazilië. Waarom horen we daar nooit iets over ?

18 maart 2024 om 08:45

Omdat het 14 jaar later is, en het falen van Henderson net 14 uur. Daarnaast presteerde oranje dat toernooi wel en Ajax niet.

Kan iemand mij nou aub uitleggen wat er raar is aan de vrije trap? Gewoon prima variant, alleen schiet ie em tegen een speler aan. Kan gebeuren he, als het hele team van de tegenstander probeert voor het schot te gaan staan.Ik vind Henderson ot nu toe ook heel weinig toevoegen hoor, maar dit is een beetje zoeken.

Het gaat slecht met Ajax dus krijg je dit, zeiken om het zeiken, als hij had gezeten dan werd er gezegd wauh wat een prachtige variant.
Nog even geduld want eind vd middag komen Driessen en Verwey er nog een duit bovenop doen.



Wie heeft er eigenlijk gezegd dat Diego Maradona is binnengehaald? Wie zijn die "iedereen" dan?
Welk vermogen is betaald dan om hem binnen te halen? Het transfervrije vermogen?
Eigenlijk hebben heel weinig supporters het over Henderson. De analisten blijven juist constant iets onbeduidends zoeken .

Het word echt met de week lachwekkender over Henderson.

Elke Ajacied ziet Henderson als iemand die wat kan toevoegen en leiderschap meebrengt, wat ook wel te zien is.
Analisten en supporters van andere club, proberen in te praten alsof Ajacieden hem zouden zien als verlosser, iets dat absoluut niet waar is.
Vervolgens gaan ze hem proberen bij elk foutje af te kraken, maar dat hij gisteren een paar puike cross-passes gaf en verantwoordelijk was voor de assist op de 2-1 hoor je niemand over.

Hij is een goede toevoeging, iemand die nooit opgeeft, iemand die leiderschap laat zien, iemand met een hele goede pass, een aanvoerder en iemand met een brok ervaring.

Mensen moeten stoppen met hem zien als Messi of als Ronaldo. Hij zou voor elke Eredivisieclub een meerwaarde zijn, en dat is precies wat Ajax ook moet nastreven.

18 maart 2024 om 10:01

Zijn leiderschap is amper te zien. Deelt gewoon mee in de malaise en speelt leidertje. Het enige wat hem in de hiërarchie hoger zet is zijn salaris en dat hij jaren geleden vuile meters opknapte voor Salah en Mane

18 maart 2024 om 10:20

29er,

Zijn leiderschap is zeker wel te zien, stuurt het team aan, is continu bezig met het neerzetten etc. Dat je niet de juiste spelers hebt is intussen duidelijk. Daar kun je Messi bijzetten maar dan win je nog niet je wedstrijden.

Nogmaals hij doet meer dan alleen vuile meters opknappen. Maar natuurlijk bij jou, zoals bij velen, is dat precies de reden dat hij jarenlang in de top van de wereld heeft gespeeld. Omdat hij vuile meters opknapte, niet omdat hij goed kon voetballen.

18 maart 2024 om 20:41

Jeroentje

1 gewonnen wedstrijd met Henderson in de basis. En dat ook tegen ploegen die echt wel minder kwaliteit hebben. De slechte resultaten liggen echt niet alleen aan hem, maar je kunt nu ook niet zeggen dat het veel beter gaat met hem in de basis

19 maart 2024 om 08:48

@superfarmers,

Maar de resultaten zonder hem waren ook al triest,
Je mist al 8 wedstrijden 2 van je belangrijkste basisspelers, je zit met een dure CV die niet brengt wat hij zou moeten brengen, je mist backs, je hebt te weinig buitenspelers, er zit niemand in positieve flow/ in topvorm.

Denk je dat Henderson dit allemaal alleen gaat oplossen?
Dan is je beeld daarvan toch wel echt verkeerd.

En ik vind absoluut dat het met hem erin wel beter gaat.

Alles valt de verkeerde kant op, als voorbeeld: Een wedstrijd zoals die tegen Sparta, win je normaal 99 van de 100 keer. Alles zit tegen, elke kans van hun gaat erin, waar je zelf je kansen niet benut, laatste minuut loop je nog tegen een rode kaart op, omdat de scheids en VAR weigeren iets te doen bij een overduidelijke duw in de rug. Gewoon een overtreding, maar omdat het in de 16 is, is het niet zwaar genoeg voor een penalty.
We moeten daar echt eens mee stoppen.
Een overtreding is een overtreding, binnen de 16 of buiten de 16, maakt geen bal uit.

19 maart 2024 om 09:12

Bergwijn presteert al bijna het hele jaar niet. Is hij nu 1 van de belangrijkste basisspelers ? In iets mindere mate geldt dit ook voor Berghuis. Berghuis was nog wel eens beslissend, maar liet het ook wel vaker lopen.

Maar de resultaten voordat Henderson erin kwam waren beter dan de wedstrijden met Henderson. Ik heb toen ook al wel gezegd dat dit door makkelijkere tegenstanders komt, maar dat werd toen door meerdere personen ontkracht.

Inzake sparta - ajax kun je je werkelijk afvragen in hoeverre Ajax deze wedstrijd 99 van de 100 keer wint. Zo groot was het verschil niet. Ajax had zeker een penalty kunnen krijgen, echter had er ook eerder afgefloten kunnen worden omdat Bergwijn eerder vasthield (heel duidelijk te zien dat hij aan het shirt van de verdediger trekt) dan dat hij een duw geeft. Dat beide spelers duwen en trekken maakt het voor de VAR bijna onmogelijk om hier in te grijpen.

Tja..op alle slakken zout........zo iets

Gaat wel heel erg ver dit. Van den boomen als specialist neerzetten ook. 5 x in de afgelopen 4 jaar. Wat een prestatie. Ajax heeft dit seizoen gewoon afgeschreven. Laat gaan joh. Druk maken om een vrije bal. Wat er nu op het veld staat is gewoon Ajax onwaardig. Uithuilen en opnieuw beginnen komend jaar. Meer kun je niet doen. En daar kan Henderson echt wel een belangrijke bijdrage aan leveren. En om hem nu af te branden om een vrije trap slaat nergens op.

Tsja. Ik snap sowieso niet dat Henderson die trapt. Hoeveel vrije trappen heeft hij nu direct gescoord in zijn carriere?

De man is een simpele stofzuiger die het ''neer moet zetten''. Die laat je geen vrije trappen nemen...

Ik snap ook niet dat Branco meer zijn mond open trekt. Heeft een veel fijnere trap dan hem. Henderson kan misschien die vrije trappen van de middenlijn trappen of van de zijkant om ze voor te geven, al gok ik dat Branco ook daar beter in is. Heeft gewoonweg een veel betere trap.

Henderson halen voor een giga salaris blijkt gewoon de zoveelste grote fout in een lange rij, de afgelopen 2 jaar. En als Kroes hier ook de hand in heeft gehad, moeten we vrezen voor de komende jaren. Al zal ook ik dan op een gegeven moment zeggen: ik stop met kijken naar ene Rensch, Gooijer, Taylor, Hlynsson, en nog meer over het paard getilde niet presterende pseudo vedettes. Van ‘t Schip gistermiddag na de wedstrijd: ik zie Taylor vaker in deze rol spelen (linkerwingback). Terwijl die jongen weer net een draak van een wedstrijd had afgeleverd. Dit soort opmerkingen van een trainer geven de huidige toestand van Ajax precies aan: een keizer zonder kleren toch een fantastisch pronkerig ensemble zien dragen. En dit is de toekomst van Ajax. Van ‘t Schip dus na dit seizoen in een andere rol op technisch vlak. Wanneer iedere voetbalkenner schreeuwt om een vertrek van van ‘t Schip, en om niet weer terug te keren, gaat Ajax hoe dan ook met deze onbenul verder. Dan wil je ook niet anders…..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren