Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Straks kunnen 25.000 mensen niet meer naar FC Twente, willen ze dat?'

Laatste update:

Bert van Oostveen kondigde woensdag aan dat het voortbestaan van FC Twente aan een zijden draadje hangt. Voor de zoveelste keer het afgelopen jaar kwamen er nieuwe lijken uit de kast van volgens de directeur betaald voetbal van de KNVB is het nu echt erop of eronder. Hij zette daarmee heel wat kwaad bloed in Enschede en omstreken.

/

“Ik volg de social media ook en nu krijgt de boodschapper er van langs, maar ik wil geen verstoppertje spelen”, reageert hij in TC Tubantia. “Draai het eens om! Wat als over drie maanden de stekker er uit gaat? Dan zegt iedereen: 'Waarom heb je toen niet verteld hoe ernstig de situatie was? Want dan hadden we nog wat kunnen doen.' Ik wil de mensen in Twente wakker schudden en de druk opvoeren op mensen als Van der Laan, Munsterman en Trebbe.”

De drie zullen voor vrijdag het crediteurenakkoord moeten ondertekenen, wil de club kans houden om voort te blijven bestaan. “Zij willen het toch niet op hun geweten hebben dat 25.000 mensen straks niet meer naar FC Twente kunnen gaan? De mensen over wie we het hebben, hebben tien jaar de mond vol gehad over maatschappelijke betrokkenheid”, vervolgt Van Oosteen. “Die moeten ze nu maar eens gaan tonen. Die morele verplichting hebben ze. FC Twente is een bolwerk dat in de eredivisie thuishoort, en het gaat me aan het hart, maar ik vrees het ergste voor de toekomst.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Na dit seizoen starten op amateur basis of in de JL met een compleet nieuwe bestuur.
Hopelijk kunnen ze met de verkoop van o.a. Ziyech weer wat geld genereren en doen ze er dan wat goeds mee.

3 maart 2016 om 08:40

Fctwente heeft nu wel een hele beroerde onderhandelingen positie om in transferonderhandelingen te zitten. Zal niet heel veel opleveren denk ik.

3 maart 2016 om 08:47

Verkoop zal voor Twente dan niks meer opleveren. Er zijn schuldeisers zat waaronder Munsterman en van der Laan. Er is geen bespeler voor het stadion en vele tientallen miljoenen aan schulden overblijven. Deze worden door de eisers wel weer door berekend in andere producten voor de gemeenschap. Je hebt dan alleen maar verliezers binnen en buiten het voetbal.

3 maart 2016 om 12:17

Zijn Munsterman en Vd Laan schuldeisers? Op basis waarvan? Als Twente fan zou ik ontploffen als ik zou horen dat mijn club nog geld moest betalen aan degenen die mijn club hebben vermoord.

3 maart 2016 om 12:52

Ja volgens mij wel
Volgens mij krijgen zo nog ong 10 miljoen van twente.en moeten ze vrijdag ervoor tekenen dat ze ervan af zien. Ander is t einde Twente

3 maart 2016 om 09:15

Zonder proflicentie kan je niet in de JL deelnemen, dus dat gaat iig niet gebeuren, want er is momenteel spraken van dat de Knvb Twente's proflicentie gaat afnemen.

Ik ben overigens zeer verbaasd dat we nog niets van het OM hebben vernomen, want het lijkt erop dat Munsterman en van der Laan zich met dat gesjoemel bewust schuldig hebben gemaakt aan witteboordencriminaliteit of op zijn minst aan nalatigheid.

3 maart 2016 om 09:27

Er is niets misdadigs door de heren gedaan maar ze hebben het niet aan de Knvb gemeld. Nu zit Twente steeds en onverwacht met oude financiële ( 2014) afspraken die de jaar afschriften verstoren.

3 maart 2016 om 09:31

Wanbestuur kan hen volgens mij wel degelijk verweten worden. Probleem voor Twente is dat ze echter van precies die 2 afhankelijk zijn om te blijven voortbestaan, dus ze aanklagen gaat iig niet gebeuren. Dan is het de vraag wat het OM zelf beslist hierover.

3 maart 2016 om 09:33

Welk strafrechteljk feit zouden ze zich dan schuldig aan hebben gemaakt volgens jou..? :s Ik kan het zo 1-2-3 niet bedenken in ieder geval.

Ik ben trouwens best wel klaar met FC Twente, baal gigantisch van hun competitievervalsing, in meerdere opzichten en niet alleen als Feyenoorder.

3 maart 2016 om 09:49

Nalatigheid en wanbestuur zijn prima redenen om het OM in actie te zien gaan. Mogelijk als je het rapport leest kom je nog wel meer dingen tegen.

3 maart 2016 om 09:56

Volgens mij is een dubbele boekhouding voeren verboden. Je kan dat gesjoemel met de boekhouding moeilijk anders noemen.

Sowieso is er willens en wetens dusdanig wanbeleid gevoerd, met hoogstwaarschijnlijk het faillissement van Twente tot gevolg, wat niet alleen voor alle werknemers en leveranciers een enorme ramp is, maar ook voor de regio waar Twente een belangrijke rol speelde.

Of het OM wel of niet tot vervolging zou moeten overgaan is een tweede, maar een onderzoek lijkt me op zijn plaats.

3 maart 2016 om 10:26

Twente heeft niks te willen, Ziyech zullen ze bij het eerste bod moeten verkopen nu. Kan mij nog een soortgelijke situatie herinneren bij FC Utrecht. Daar speelde destijds Dirk Kuyt en was toen topscorer van de Eredivisie, hij vertrok toen voor 1 miljoen euro naar Feyenoord. Utrecht had op dat moment ook niets te willen. Het ziet er hopeloos uit voor Twente, ze hebben iedereen belazerd. Laat ze maar opnieuw beginnen, nu moet je een statement maken. Als je nu geen statement maakt, dan kan blijkbaar alles.

3 maart 2016 om 09:06

Ik ben er bang voor dat het voorbij gaat zijn inderdaad.

Ik vind het nogal voor de beurt praten wat deze van Oostveen doet, onderzoeken lopen nog en hij zit niet in de licentiecommissie. Hij gooit hier onnodig olie op het vuur terwijl we in mei pas uitsluitsel krijgen.
Natuurlijk mag v. Oostveen als eindverantwoordelijke bij de Knvb hier iets over zeggen, ik vind het alleen echt om te kotsen dat hij dat juist op dit moment doet. Twente moet akkoorden treffen met schuldeisers en dan gaat hij dit zeggen. Lijkt me niet dat schuldeisers dit commentaar met open armen hebben ontvangen. Juist dit belemmert het hele helingsproces. Het gaat hem totaal niet aan het hart

Maar wat me nog het meest deed kotsen is de glimlach die hij nog maar net kon onderdrukken toen hij zei dat Houdini en Hans Klok ook niet voor de ommekeer konden zorgen. Goeie grap man, grote jongen.

Overigens: ik vind ook dat mijn club gestraft moet worden. Het is na deze uitspraken bijna hopen dat het 'maar' bij een terugzetting naar de JL blijft. Maar dat zoveel mensen lijken te genieten van het kapotgaan van een club stemt me verdrietig.

3 maart 2016 om 09:16

Ik begrijp dat je daar verdrietig van wordt. Maar dan moet je eerst je eigen supporters aankijken. Zij hebben in het verleden ook graag andere clubs belachelijk gemaakt en uitgelachen over de financiële situatie. Faillietesse, zegt je dat iets?

3 maart 2016 om 09:25

Maak je niet druk, er gaan precies niks gebeuren of een non-straf van zes punten in mindering ofzo. Dit soort dreigementen al zovaak gehoord en er gebeurt nooit wat. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop dat Twente gewoon in de eredivisie speelt volgend jaar maar dit soort gezwam van de KNVB ken ik nu wel.

3 maart 2016 om 09:32

Dat komt denk ik ook omdat veel Twente-fans nog steeds weigeren Munsterman als de grote boosdoener te zien. Nog steeds wordt ook geloofd dat voor het kampioenschap alles koek en ei was, hetgeen domweg niet het geval is geweest. Het moment dat een verstandige man als Johan Plageman opstapte c.q. de deur gewezen werd was al een teken aan de wand. Daarnaast was het gekoketteer ten aanzien van Munsterman als Messias ronduit stuitend voor mensen die zijn ware aard al kenden. Ook toen heeft de gemeente Twente gered en behoorde al dat maatschappelijke gebazel tot de trucjes om overheidsgelden los te krijgen. Niet meer en niet minder.

3 maart 2016 om 09:45

Wat is dit een walgelijke uitspraak. Eigenlijk zeg je nu: Generaliseren is ok, alles over één kam is ok, want een kleine groep heeft dit ook bij anderen gedaan dus; Lekker Voor Ze.

Mij zegt het niets, ik ben immers niet verantwoordelijk voor de daden van een ander, tevens kan en mag jij daar ook niet iemand anders voor verantwoordelijk houden.

3 maart 2016 om 09:50

Vitessekoen

Is ook zo. Maar Vitesse zat niet zo dichtbij kapotgaan als Twente nu, meen ik mij te herinneren. Maar ik snap dat het zo werkt en velen hier (niet jij direct) op die manier hun gram komen halen.

3 maart 2016 om 09:55

Er is toch wel degelijk een rapport gepresenteerd deze week, dus helemaal niet zo gek dat hij dit nu zegt. Daarnaast komen er elke keer weer nieuwe lijken uit de kast waardoor het lijkt dat die 'managers' nog steeds niet door hebben wat ze aan het aanklooien zijn.

3 maart 2016 om 10:12

falcao

Wat praat je nou voor onzin?
Weet jij hoe de gemiddelde Twente-supporter over Munsterman denkt op dit moment?

Overduidelijk niet, als jij denkt dat die zak hooi nog veilig over de straten kan in Twente, dan heb je dat echt gigantisch mis. Waar haal je het lef vandaan te beweren dat veel fans het voor opnemen als je geen idee hebt hoe het hier beleefd wordt.

Wel wordt er gezegd dat Munsterman in de opbouw naar het kampioenschap veel zaken goed heeft gedaan, maar dat hij het nu net zo hard heeft laten klappen. Verder is er over het kampioenschap 0,0 bewezen dat deze onrechtmatig behaald is. Als je de selectie van toen bekijkt; deze was ook een stuk 'goedkoper', maar velen hier roepen dat ook het kampioenschap gekocht is. Waarschijnlijk ben jij er ook zo een. Pas na het kampioenschap is Doyen in beeld gekomen en de rest van de frauduleuze zaken omdat het Munsterman kennelijk naar de bol is gestegen.
Wij als supporters hebben geen inzicht in zijn manier van handelen gehad en hij werd hier op handen gedragen. Zeker naïef van ook mij, toegegeven.

Maar goed, bedankt voor je geweldige inzicht in het denken en doen in de gemiddelde Twente supporter.
Blaten kan iedereen en dat ben je nu aan het doen, niet meer en niet minder.

3 maart 2016 om 10:29

@ twenteov . Je moet niet zo tekeergaan vriend, ben redelijk goed ingevoerd. Vanaf 2003-2004 zit het daar op meerdere fronten al niet lekker. Alleen komen dingen soms pas een aantal jaren later tot uiting. Zo hebben in de historie ook veel dictaturen gefunctioneerd: krediet opbouwen door succesjes in de beginfase, kritische mensen eruit bonjouren en mensen met die startsuccesjes zand in de ogen blijven strooien. Maar jij zult dit mechanisme wel niet doorzien.

3 maart 2016 om 10:36

@twenteov....
Dit werd echt al heel vaak aangehaald bij Vi en de Nos..
dit speelt echt al voor het kampioenschap..
Maar.... als men de koppen in het zand willen blijven steken daar... kan je straks op de plek van het stadion een mooie struisvogel boerderij beginnen.

3 maart 2016 om 10:54

@ schorpioen. Ach, dat is het anker dat Joop destijds uitgooide na die verloren kampioenswedstrijd bij Ajax. Ook voor het kampioenschap was er intern al genoeg aan de hand en werden er onverantwoorde dingen bekokstoofd. Alleen heette dat toen 'visie' en 'ambitie'. Twente en AZ hebben een paar jaar kunnen profiteren van het machtsvacuüm dat Ajax en PSV toen achterlieten, nadat die clubs zich overstrekt hadden om internationaal op CL-niveau mee te kunnen blijven doen. Iets wat na het Bosman-arrest en het afschaffen van de buitenlanderregeling onhaalbaar bleek. Twente heeft toen sportief een aantal goede jaren gehad, door een combinatie van slim technisch beleid onder leiding van Rutten en Plageman en problemen bij Ajax en Psv. Die goede prestaties hebben echter verbloemd dat Munsterman toen al bezig was deze op doortrapte wijze uit te nutten voor eigen doeleinden. Hij haalde Van der Laan erbij voor het geld en die twee liquideerden elke interne criticaster. Dat was al ruim voor het kampioenschap. Het is flauw te stellen dat Munsterman totaal geen bijdrage heeft geleverd aan de titel, maar durf wel te stellen dat zijn bijdrage schromelijk overschat wordt. De samenstelling van de (voor Twente-begrippen ook toen al relatief dure) kampioensselectie hing, zeker ten aanzien van een paar sleutelspelers, van toeval aan elkaar. Door een opeenstapeling van zaken is het gewoon uitgelopen op een ordinair pyramidespel. Iets waar goede verstaanders in 2004 al bang voor waren.

3 maart 2016 om 11:05

Vaag verhaal. Als er bewijzen zijn van bedrog voor t kampioenschap hoor ik dit graag en bied ik mijn excuses aan Ook schorpioen hieronder komt niet met bewijzen alleen met beweringen.jullie nemen aan dat t al speelt voor t kampioenschap en wij nemen aan van niet.er worden door Twente supporters ook feiten op tafelgelegd waarom dit bedrog pas na t kampioenschap is begonnen maar dan zijn we blind en steken onze kop in t zand ?
Nogmaals Twente is kampioen geworden met een selectie van 12 miljoen euro.
Je kunt wel gelijk hebben dat Munsterman de macht op een smerige manier naar zich toe getrokken heeft dat weet ik niet
Maar je geeft zelf al aan dat Twente destijds goede resutaten behaalde doot de juiste spelers aan te trekken en door Rutten.ben ook van mening dat Rutten niet de waardering hiervoor heeft gekregen die hij verdiend heeft.

3 maart 2016 om 11:08

Geef me eens een linkje waar ik kan zien dat de VI en de NOS dit aanhalen voor t kampioenschap
Voor de rest ben ik t helemaal met Twenteov eens

3 maart 2016 om 11:16

@falcao...
Bedankt voor je uitleg.... ik zie dat jij veel beter ingelezen bent dan de meeste hier (waaronder ik )
Maar het is nog steeds heel erg wat er gebeurt.. voor de eredivisie is dit vervelend..voor de supporters verschrikkelijk.

# Maar dit is niet een Fc Twente probleem... dit gebeurt op grove schaal in nederland..en heel veel bedrijven. tegenwoordig is goed je werk doen echt niet meer het belangrijkste... tegenwoordig speelt vriendjes politiek en eigen financieel gewin een veel grotere rol.
Goeie mensen worden eruit gewerkt... want dan hebben ze vrijspel..
maar teveel mensen kijken ernaar en doen niets...want het gaat hen niet aan.tot dat zij aan de beurt zijn.

3 maart 2016 om 11:22

@ottofant: jij steekt je kop wel echt in het zand. Een dergelijk proces gebeurd niet in 1, 2 jaar dat is het gevolg van meerdere jaren. Munsterman is een goed zakenman, je zet een club niet opeens naar je hand. Dat heeft tijd nodig want je moet de juiste mensen op de juiste plekken krijgen en als je dat gelijk doet dan valt het wel erg op.

Munsterman en co hadden een visie en het lijkt wel op een pyramidespel. Je neemt ook steeds iets meer risico tot het moment dat als 1 steentje wegvalt alles in elkaar dondert.

Het feit dat van der laan het na munsterman over kon nemen, is natuurlijk een typerend voorbeeld hoe ziek de club was. Iedereen wist dat hij goed bevriend met munsterman was en veel geld in de club had zitten. Hoe kan hij dan voorzitter zijn? Dat heeft twente laten gebeuren. Blijkbaar waren de juiste kritische geluiden er niet meer.

Ik heb de feiten niet maar het verhaal van Falcao is wel een stuk geloofwaardiger dan het verhaal dat het pas na het kampioenschap is misgegaan. Het is wel zo dat het kampioenschap ertoe heeft geleid dat er nog grotere risicos werden genomen want als je eenmaal de smaak van succes hebt geproeft.....

3 maart 2016 om 11:31

@ottofant...
Dit moet je niet persoonlijk aantrekken...
Want het gaat niet om die ene Kampioenschap...het gaat om de handeiinjgen die toen al plaats vonden.
en ik hoef niet met bewijzen te komen... de huidige situatie spreekt Boekdelen.
maar ik bedoel zeker niet dat die kampioenschap onterecht was... maar dat er al dingen plaats vonden die niet door de beugel konden... was al al bekent.
dit loopt al van heel wat jaren terug... en ik ben niet van plan om AL die voetbalpraat programmas die te gaan door spitten omdat anderen een korte geheugen hebben.

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat het de komende weken nog Vaak aangehaald zal worden...

3 maart 2016 om 11:37

@ottofant....

Nog ff voor de duidelijkheid...jij hoeft echt nooit je excuus aan te bieden voor jullie kampioenschap.
want ik had het ook net zo goed geaccepteerd ...
dus daar gaat het echt niet om.
en dit werd inderdaad niet geroepen Voor de kampioenschap... maar kort daarna kwamen er al signalen... en dat komt niet van de 1 op de andere dag...

3 maart 2016 om 11:43

Ik denk niet dat Munsterman voorzitter is geworden met DIT resultaat. Hij zal een visie hebben gehad .
En dat hij achteraf een rampzalige voorzitter voor Twente is geweest zal geen Twente supporter ontkennen. En misschien heeft hij voor t kampioenschap oneerlijk fratsen uitgehaald om zn macht groter te maken zou kunnen weet ik niet.
Ik beweer alleen dat de financiele malaise na t kampioenschap is ontstaan en dat ook de dubbele boekhouding en misleidingen na t kampioenschap hebben plaats gevonden. Heel veel mensen betwisten dat kampioenschap.
Toen Munsterman zichzelf ging controleren was helemaal t hek van de dam.
Ik denk dus ook dat t kampioenschap zeer zeker gaat bijdragen aan de ondergang van Twente Dus of t dat allemaal waard is geweest laat ik in t midden.
Wat ik wel storend vindt is dat als Falco iets beweert wat hij denkt (en dat mag) is er geen probleem
Maar als ik iets beweer wordt er gelijk gezegd dat ik mn kop in t zand steek terwijl we beide geen bewijzen hebben voor wat we beweren .wij denken dat t zo is gegaan en Falco denk daar anders over dan ik.
Maar ik besef echt wel dat de zaak slecht is en ik ben bang dat Twente ditniet gaat overleven

3 maart 2016 om 11:44

@TheCardinal

Gevalletje woorden in de mond leggen. Ik vind het vreselijk wat er met Twente gebeurt, vooral voor de supporters. Ik zeg nergens dat generalisatie oké is, of alle andere dingen die je me vertelt.

3 maart 2016 om 11:46

@Twenteov

Klopt. Ik persoonlijk vind het klote voor de Twentesupporters. Bedoelde ook niet te zeggen dat jullie het verdienen. Maar wilde laten zien dat het bij elke club gebeurt. Dat spandoek deed mij pijn toen. Maar toch, laten we hopen op een goede afloop!

3 maart 2016 om 11:51

Bedankt (schorpioen)
Ben het overigens met je 2e verhaal helemaal eens.
Weet je wat het is dit is een ongelovige k*t situatie (sorry)
We zitten al maanden in onzekerheid en de iedereen roept er maar terechte en onterechte dingen over.
Er is bij twente heel veel mis gegaan en dat mag nooit weer gebeuren en dat mensen roepen om straf kan ik goed begrijpen.
Maar ik vind dat geen excuus om nu maar dingen te gaan roepen die misschien niet eens waar zijn.
Kijk t blijft mijn club waar ik als kind al naar t diekman gingen dan is dit niet echt prettig wat er nu gebeurt. Twente heeft ook mooie dingen betekend voor t Nederlandse voetbal

3 maart 2016 om 11:56

falcao

Geloof me, ik ga niet tekeer. Jouw medeleven kan me net zo hard gestolen worden als mijn schoonmoeder.

Je zegt dat je redelijk goed ingevoerd bent, en geeft zelfs een uitleg over hoe dictatoriale bedrijfsvoering werkt. Zo denk je slim over te komen, maar feitelijk zeg je niets. Maar dat weet je vast wel toch?
Je zegt dat het vanaf 2003-2004 niet lekker zit, wauw. Verder zeg je nog dat er voor het kampioenschap onverantwoorde dingen bekokstoofd zijn, wederom applaus. Aannames.

Je draagt totaal geen bewijzen aan dat het kampioenschap gekocht is en hoe er toendertijd gehandeld is. Geloof me, ook ik heb twijfels over de totstandkoming van het kampioenschap, vooral na deze wantoestanden. Maar bewijzen heb ik nergens gezien en ook deze reactie van jou zegt me totaal niets. Daarbij denk je te weten dat Munsterman hier beschermd wordt door Twente-supporters terwijl het omgekeerde het geval is.

Al met al: je bent totaal niet 'redelijk goed' ingevoerd en blaat maar wat. Prima hoor, maar verwacht dan geen applaus, buiging of groots compliment van mijn kant.

3 maart 2016 om 12:00

Klopt, de enige clubs die (om verschillende redenen) het veld moesten ruimen zijn: Xerxes/dhc (1968 het eerste slachtoffer). Agovv (1971 betaalde 2e divisie) FC Vlaardingen volgde in 1981, een jaar later moest Amersfoort afscheid nemen. FC Wageningen en VC Vlissingen verdwenen in 1992 uit het betaalde voetbal. HFC Haarlem moest in 2010 opgeven, RBC in 2011, en als laatst Agovv Apeldoorn 2013.

3 maart 2016 om 12:03

Ok...dat het storend is ...begrijp ik.. maar helaas zitten jullie in de hoek waar de nu hele harde klappen vallen.
Ik weet ook niet of falcao helemaal gelijk heeft... maar dat het aannemelijk klinkt is duidelijk.
over je kop in het zand steken... is natuurlijk een uitdrukking voor wanneer iemand niet wil horen of zien.
Voordat men door heeft dat wat munsterman aan het doen was niet klopt... ben je al een x aantal jaar verder. en dus kan het niet NA de kampioenschap zijn begonnen.
en dat feit willen heel wat twente supporters niet horen... en dan lijkt het verdacht veel op... dat je je kop in het zand steekt.
maar dat moet je niet persoonlijk nemen... dat is een uitdrukking om iets sneller uitteleggen.

3 maart 2016 om 12:43

Als het een feit is heb ik er geen moeite mee.maar het is geen feit. Falcao beweert iets en ik ook.
Het staat je natuurlijk vrij om te zeggen dat je zijn aannames aannemelijker vind dan de mijne daar heb ik ook geen problemen mee.
Waar ik moeite mee heb dat iedereen hier maar mag beweren wat ze willen over Twente(heb ik ook nog geen moeite mee) maar als wij er dan anders over denken en dat hier neerzetten wij ervan beschuldigd worden de kop in t zand te steken.dat is geen eerlijke manier van discuseren
Mocht Falcao met bewijzen komen voor z n beweringen zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik t fout had

3 maart 2016 om 13:43

In de normale wereld heb je uiteraard te allen tijde 'bewijzen' nodig. Alleen duurt het in Nederland vaak zolang dat je een bewijs rond hebt dat de daders in de tussentijd volop door kunnen gaan met traineren, manipuleren, verdoezelen en nieuwe voldongen feiten creëren. Wanneer men eens niet zo panisch om bewijzen had geschreeuwd maar gewoon het boerenverstand had gebruikt was Munsterman nooit zover gekomen. Dat vind ik de achterban wel degelijk aan te rekenen.

3 maart 2016 om 13:56

. Ik geloof niet dat je de essentie van mn verhaal snapt of wil snappen.
Tot aan 2011 waren er weinig tekenen dat is mis was bij Twente. Ook de Knvb heeft toen niet aan de bel getrokken ondanks dat zij een controlerende taak hadden.je kun beweren dat ze misleid zijn door de top van twente maar dat zijn de supporters ook. Die hebben minder verstand van geld zaken dan de Knvb hoort te hebben.
Dat de supporters Munsterman lang verdedigd hebben kun je ons kwalijk nemen dat mag.
Munsterman had vertrouwen gekweekt door goede resutaten met Twente te behalen en al Tukkers iemand vertrouwen doen ze dat niet maar voor heel even.dat kun je ook naief noemen dat mag.

3 maart 2016 om 14:26

@azalkmaar2,
Het is te hopen wat je weergeeft,
Maak je niet druk, er gaat niks gebeuren.twente hoor gewoon,
in de eredivisie. En waarom zetten ze dit dan in de media de Knvb.

Ik ben inderdaad benieuwd hoe maatschappelijk betrokken Munsterman nu werkelijk is, hij had er altijd de mond vol van. Tijd om te zien hoe Munstermannetje werkelijk in elkaar zit.

3 maart 2016 om 08:53

Onderhand kan ik wel een beetje inschatten hoe Jopie in elkaar zit... Maar hopelijk, hopelijk heb ik het mis. Er moeten ontzettend veel stappen worden gezet.. Waaronder vrijdag; het crediteurenakkoord tussen Jopie en Aldo. Ik denk echt dat als zij niet tot een fatsoenlijk crediteurenakkoord komen (€0), dat ze een veilig plekje moeten zoeken.

3 maart 2016 om 09:35

Straks gaat die zeggen dat dat crediteurenakkoord toch geen zin meer had en dat ze daarom niet getekend hebben. Zo komen ze er opnieuw mee weg en domoren zullen die uitleg opnieuw geloven.

3 maart 2016 om 09:55

In die richting zat ik ook te denken... Afwachten, afwachten en nog eens afwachten

3 maart 2016 om 10:16

Ik denk ook niet dat ze mee zullen werken .ze zijn ook bij Twente weggejaagd min of meer.

3 maart 2016 om 10:28

Klopt ottofant. Aan de andere kant... Willen zij het op hun geweten hebben dat straks 25.000 niet meer naar hun club kunnen? En wat zijn de gevolgen ervan voor hunzelf?

3 maart 2016 om 11:15

Ik denk niet dat Munsterman en van der Laan dat veel kan schelen.t zijn zakenlui
En ik denk inderdaad dat er nog wel Twente supporters zijn die even op de thee wille komen bij die 2 mocht de zaak klappen maar dan moet ik erbij zeggen dat ik dit soort actie s afkeur.

3 maart 2016 om 11:39

Ja dat is inderdaad wel gebleken ja... Begrijp me niet verkeerd, ik keur het overigens ook af hoor. We wachten wel mooi af. Enige wat we kunnen doen.

als ze een ziyech of guterriez verkopen, en enkele miljoenen incasseren is dat nog niet grnoeg om ze weer veilig te stellen?

3 maart 2016 om 08:49

Het gaat er ook om welke straf de licentie commisie en evt de fifa gaat geven.is dat een intrekking van de licentie dan kun je verkopen wat je wilt tegen de hoogste prijzen maar dan is t gewoon einde oefening.en er zijn in Nederland mensen die Twente een mooie club vinden maar ik geloof niet dat de fifa daar wakker van ligt.
Alleen mochten ze besluiten de stekker eruit te trekken heb je alleen maar verliezers (op een enkele blije Heracles supporter na)
De schuldeisers zijn hun geld kwijt,de supporters hun club en de gemeente zit met een stadion waar ook nog geld in zit en waar ze niets mee kunnen

3 maart 2016 om 08:50

Nee absoluut niet. Gutierrez is gefinancieerd door externe partijen. Dit levert Twente dus nauwelijks iets op. Dit geldt overigens ook voor Ziyech en Mokotjo. Volgens munsterman en co was het aandeel van Doyen destijds lager dan het aandeel van de externe financiers. Tel maar na hoeveel ze dan overhouden.

3 maart 2016 om 08:53

Wat Guiterrez betreft heb je gelijk. Vlgns mij zijn Ziyech en Mokotjo wel van Twente zelf.
Maar ik denk inderdaad dat als Twente er mee moet stoppen dat er niet veel geld voor deze spelers gegeven gaat worden.

3 maart 2016 om 08:55

Hoe kom je erbij dat Ziyech en Mokotjo door externe partijen gefinancierd zijn?

3 maart 2016 om 09:15

Als Twente failliet gaat zijn Ziyech en Mokotjo gratis aangezien dan de bezittingen komen te vervallen (maar ook de schulden). Dan kan Twente door onder een nieuwe naam, Twente sc oid, die dan het stadion, clubkleuren, prijzenkast etc overneemt, alleen zal dat in het geval van de spelers een ander verhaal zijn. Die kunnen transfervrij naar een andere club of bij Twente blijven maar dat zal niet gebeuren.

3 maart 2016 om 08:53

Het gaat niet alleen om de schuld, maar om de verzwegen betalingsverplichtingen. Die deals zijn in 2014 afgesloten maar verborgen gebleven voor de Knvb. Het gaat om de licentie om als BVO aan het Nederlands voetbal mee te kunnen doen. Vervalt de licentie is Twente failliet omdat ze als amateurs niet de schuld kunnen aflossen.

3 maart 2016 om 08:54

@maartenlronman
clubs zijn ook niet gek. Ziyech is nu bijna gratis op te halen. Hij gaat 100% weg bij Twente. Als Twente niet meer bestaat is ie gratis en anders kost ie maar een fractie van zn eigenlijke waarde

3 maart 2016 om 09:08

Dus jij denkt de Graafschap omdat die 1 Euro meer bieden als Zwolle en Ajax? Engelse of Duitse clubs bieden ook niet meer als 5 Euro.

3 maart 2016 om 09:16

dus jij denkt dat er nog iemand rond de 10 miljoen voor hem op tafel legt?

3 maart 2016 om 09:31

Wie niet? Niet dat Twente daar dan wat aan heeft maar schuldeisers zat. Hij zal gewoon bij opbod verkocht worden aan de hoogste bieder. Dat zal niet een miljoentje zijn voor de schuldeisers.

Dan kunnen ze beter gelijk de stekker eruit trekken.
Nu probeert Twente puin te ruimen maar legt Oosterveen er een bom onder. Het zal door deze woorden niet makkelijker worden voor Twente om evt sponsors aan te trekken.enz
En als ik op deze site al lees dat Aldo al een avocaat in de armen heeft genomen vrees ik t ergste

Nou meneer "we gaan de wijk in" Munsterman, laat maar zien hoe maatschappelijk betrokken je bent en zorg er voor, samen met jouw andere misselijkmakende vriendjes dat die club nog een reden heeft om door te gaan na aanstaande vrijdag. Dat zou een van de weinige goede daden zijn....

Echter ben ik er bang voor dat dit niet gaat gebeuren. Want staat het tekenen van het crediteurenakkoord(inclusief alle randvoorwaarden) niet gelijk aan het graven van zijn eigen strafrechtelijke graf? Als je willens en wetens deze dingen allemaal geflikt hebt, waarom zou je dan nu ineens volledig omdraaien met alle risico's van dien?

Beste financieel is dan nog terug naar de bierliga / 2e divisie. Stadion blijft behouden, supporters lopen niet massaal weg etc.

3 maart 2016 om 09:07

Hoe stel jij je dat voor dan. Als Twente in een lagere klasse terecht komt zullen de inkomsten een fractie zijn van wat ze nu verdienen . Ook de prijzen van de entreekaarten zullen naar beneden moeten.en de sponsoren zullen er geen geld in willen steken . Ook de TV gelden zullen minder worden
Blijven aan de andere kan wel de schulden enz staan. Dus dan zal Twente volgens mij binnen de kortste tijd niet meer aan haar financiele verplichtingen kunnen voldoen wat ook t einde betekend

3 maart 2016 om 09:18

Klinkt logisch, maar toch ook weer niet. Als je een nieuwe club opricht onder een andere naam dan kan je wel op een ander niveau instromen. Zie Glasgow Rangers in Schotland, heten nu Rangers FC. Zelfde kleuren, zelfde stadion, zelfde supporters en volgend seizoen terug op het hoogste niveau.

3 maart 2016 om 09:47

Dat komt omdat daar de regels afwijken ten opzichte van de regels hier. Een dergelijke situatie is hier bijna onmogelijk,

Kan twente ook nu al uit de competitie gehaald worden?
Dan komen alle wedstrijden te vervallen... dan staat ajax met 1 meer dan psv boven aan...
Dit mag NOOIT gebeuren, dat is pas competitie vervalsing...

3 maart 2016 om 10:17

Tuurlijk niet, het is pas competitie vervalsing als clubs (niet alleen ajax) punten verliezen aan een club dat er eigenlijk niet eens had mogen spelen. De regels niet hanteren is pas competitie vervalsing.

Waarom zou het niet kunnen? ? Je hebt genoeg clubs in het verleden zoals in Italie, engeland , schotlanden en ga zo maar door die door de bond terug gezet is. Het zijn die clubs ook gelukt om helemaal weer in de top te komen. Als trouwe supporter hoor jij gewoon altijd achter je club te staan, of ze nou in de eredivisie staan of jupilier of amateur. Kijk maar naar parma , zelfde probleem maar die hebben nog steeds een grote aanhang en zitten in het 5 e divisie. Die komen binnen 6 jaar weer terug. Waarom zou twente dit niet kunnen???

3 maart 2016 om 09:11

Ik heb hierboven al uitgelegd waarom dat vlgns mij niet gaat. Dat heeft niets te maken of je als supporter achter de club staat. Of denk je dat de schuleisers zullen zeggen Oh Twente zit in de JL laten we ze maar de helft van de schulden kwijt schelden. Als ze zouden degraderen zonder dat deze financiele problemen er waren had je gelijk

Je kan een grote club als deze met 10 duizenden fans niet zó laten afgaan omdat er een aantal pipo's een potje van gemaakt hebben. Straf hun, niet de supporters

Toen respectievelijk rbc roosendaal hfc haarlem en bv veendam kapot gingen was er ook weinig medeleven vanuit het land. En nu fc twente het moeilijk heeft door wanbeleid moet iedereen ineens medelijden hebben omdat er misschien 25000 mensen niet meer eredivisie kunnen kijken in Enschede. De clubs die de zaken wel op prde hebben worden constant in hun hemd gezet door de Knvb want het hele categorieën systeem slaat werkelijk nergens op blijkt nu wel. Als de Knvb nu eerlijk is halen ze twente uit de competitie en kunnen ze opnieuw beginnen in de topklasse of zo.

3 maart 2016 om 09:13

Blijft Twente nog met de schulden zitten. Dan zouden ze failliet moeten gaan en dan een nieuwe club moeten oprichten

Tja, kenmerk van salonsocialisten. Prima zet van Van Oostveen om die charlatan van een Munsterman in de hoek te drukken en te ontmaskeren.

Als Twente"geholpen" word door de KNVB, dan zou Fortuna ook "geholpen" moeten worden vind ik

3 maart 2016 om 09:20

Ben ik niet met je eens. Fortuna is al jaren een financieel drama en het leeft daar totaal niet.

Bij Twente is er een veel grotere achterban en leeft het veel meer. Er zijn alleen mensen bij Twente die zaken hebben gedaan die niet door de beugel kunnen. Maar dat is iets van de laatste jaren. Twente is altijd een gezonde club geweest.

3 maart 2016 om 10:20

Twente altijd een gezonde club geweest? In 2004 stonden ze op de rand van een faillissement, onjuist wat je zegt....en de grote van de club mag geen reet uitmaken, gelijke monniken gelijke kappen

3 maart 2016 om 10:30

Twente heeft de afgelopen jaren in totaal 53 miljoen gemeente geld ontvangen...
en straks komt daar nog 35 miljoen bij als de gemeente Weer gaat bij springen.
Het houd een x op natuurlijk.
zo kunnen wel meer clubs zich zelf topclub noemen.

3 maart 2016 om 11:30

Ik begrijp je verhaal, maar ik denk dat de"achterban" van Fortuna ook een stuk groter zou zijn, als Fortuna net zo'n grote schuld zou hebben als Twente. Dan zouden ze in Sittard ook niet onderin bungelen vd JL.

3 maart 2016 om 11:58

@schorpioen, lening 53 miljoen? nog een lening van 35 miljoen? Jeetje wat een onzin.De gemeente overweegt overigens wel een garantstelling van ongeveer 35 miljoen...

3 maart 2016 om 12:16

@tattersall...

tenzij ik me vergist heeft de Ad.nl gisteren een kaart van nederland geplaats waarop alle gemeentelijke (financieel) hulp te zien is... en daar stond duidelijk 52 of 53 miljoen.
en als ze garanstaan voor die 35 milojoen... zijn zij ook verantwoordelijk voor dat bedrag..
dus noem het hoe je wil... maar als het blijft financieel hulp

3 maart 2016 om 12:44

@schorpioen maar je hebt het over 'ontvangen'alsof dat geld gebruikt is voor het halen van nieuwe spelers of voor het betalen van dure salarissen.

Als Feyenoord straks een nieuwe Kuip gaat bouwen kloppen ze toch ook aan bij de gemeente voor een lening...

Hoe denk je dat Hercacles de uitbreiding van het stadion heeft betaald? Met een lening bij de gemeente..

Dit is echt heel zuur voor de Twente supporter, en ik vind Twente ook een verrijking voor de Eredivisie. Maar het wordt dus verpest door een stelletje bobo's met euro tekens in de ogen.

Ik vrees een soortgelijk scenario als bijvoorbeeld Glasgow Rangers. Die zijn helemaal terug gezet naar de laagste divisie op amateurniveau volgens mij. Spelen nu alweer in het Championship en staan daar bovenaan, dus volgend jaar zijn ze na een lange weg weer terug waar ze horen als ze zo blijven presteren.

Ik wens iedereen hier die Twente een warm hart toedraagt veel sterkte toe.

3 maart 2016 om 09:43

Glasgow Rangers is naar de laagste profcompetitie teruggezet. Wij hebben 2 profcompetities en in Schotland hebben ze er 4. Twente zou dan terug gezet worden naar de Jupiler Leauge.

3 maart 2016 om 10:19

Alleen is Glasgow door financieel wanbeleid teruggezet en gaat het bij Twente om het kwijtraken van de licentie. Als Twente geen licentie heeft kunnen ze geen betaald voetbal spelen dus komen ze niet in de Jupiler League terecht, dan wordt het een amateurclub.

3 maart 2016 om 10:17

De Rangers zijn niet terug gezet, die zijn failliet gegaan en hebben een nieuwe licentie aangevraagd (en gekregen). Vervolgens is de inboedel (stadion, clubkleuren, prijzenkast etc) overgekocht van de failliete BV en zijn ze opnieuw gestart.

In theorie kan dat in Nederland ook, al is het volgens mij nog nooit gebeurd. De vraag is waar je zo'n ploeg laat instromen, zeker met de nieuwe 2e divisie (niveau onder de Jl).

Plaatst de op eerste gezicht onruststokende woorden van gisteren toch wat in perspectief. Maakt hier, zoals gisteren al werd gespeculeerd, ook duidelijk dat hij probeert extra druk te zetten op Munsterman, van der Laan en Trebbe.

Twente moet een akkoord zien te bereiken met alle partijen met betrekking tot enkele financiële zaken. Onder deze partijen vallen ook Munsterman en Van der Laan. Het lijkt mij, op dit moment, zeer onwaarschijnlijk dat de onderhandelingen met die partijen soepel zullen gaan verlopen.

Wat dat betreft snap ik de uitspraken van Van Oostveen ook wel. Op dit moment is de kans dat Twente volgend jaar betaald voetbal zal spelen gewoon lager dan de kans dat ze het wel doen. Daarnaast is er ook de kans dat deze uitspraak dient als een mes op de keel van de heren Munsterman en Van der Laan. Die zullen nu misschien met een compleet andere mindset de onderhandelingen ingaan. Munsterman heeft bijgedragen aan het groot maken van de club, wil hij uiteindelijk ook verantwoordelijk zijn voor de totale ondergang?

Van Oostveen heeft op zich denk ik gelijk. Toch had hij beter wat diplomatieker moeten zijn en het bestuur (jacobs) de boodschap moeten laten brengen. Want als alle clubs zo diepgravend worden onderzocht zouden wel eens een flink aantal clubs opgedoekt meten worden. Schimmige betalingen zijn nl. eerder de normale (bedorven) voetbalmores dan uitzondering. En als Van Oostveen het ene zegt tegen FC Twente, moet hij dit ook zeggen tegen andere clubs.

Bert van Oostveen slaat hiermee de spijker op zn kop

Leuk om te zien, al die mensen hier die het denken te weten. Wacht aub 1 mei af.

Gestraft worden is terecht, maar denk je echt dat de knvb twente zal laten kapot gaan? Nou nee, zijn ze (gelukkig) te laf voor..

Jeetje wat is die Munsterman toch op een goede moment weggegaan, althans precies na zijn uittreding begonnen de problemen

Laten we eerlijk zijn... Twente mag niet verloren gaan op basis van 2 idioten ! Kom op KNVB denk me en verder als jullie neus lang is!

Er kunnen ook mensen niet naar Veendam, Haarlem en agovv! Nog niemand aan doodgegaan hoor. We moeten niet overdrijven het gaat maar om voetbal! Trouwens toen het "goed" ging luisterde ook niemand naar die 25000

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren