Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo imponeert nu al met strikt dieet: ‘Niemand nam een hapje'

Laatste update:

Het strikte dieet van Cristiano Ronaldo lijkt nu al van invloed te zijn op zijn medespelers van Manchester United. Reservedoelman Lee Grant onthult maandag in gesprek met talkSPORT dat geen enkele speler het vrijdagavond aandurfde om een toetje te nemen, omdat Ronaldo ook geen toetje op zijn bord had liggen. De selectie van manager Ole Gunnar Solskjaer was op dat moment in voorbereiding op het thuisduel met Newcastle United (4-1) van zaterdagmiddag.

"Om je een voorbeeld te geven van de impact die Ronaldo heeft op de spelersgroep, dit gebeurde vrijdagavond in het spelershotel", opent Grant zijn relaas over de Portugese sterspeler. "Zoals jullie zullen weten, neem je na het avondeten nog wat extra en meestal heb je op een vrijdagavond wat dingen die normaal niet mogen. Je neemt als speler appelkruimeltaart en vla of een brownie met room. Ik verzeker je: geen enkele speler raakte de appelkruimeltaart aan en er was ook niemand die een brownie ging halen. Iedereen ging gewoon zitten."

"Een van de spelers vroeg aan mij: 'Wat heeft Cristiano op zijn bord liggen?' Het is uiteraard het schoonste en meest gezonde bord dat je je kunt voorstellen", gaat Grant verder met zijn terugblik. "Ik zal een voorbeeld geven van een van zijn borden, want er waren er meerderen. Hij nam quinoa, avocado en een paar gekookte eieren. Deze jongen is echt in een ongelooflijke shape.", zo besluit de stand-in van David de Gea.

Ronaldo, inmiddels 36 jaar oud, volgt al jarenlang een strikt dieet om in topvorm te blijven. De bij Manchester United teruggekeerde aanvaller zweert bij vers fruit, gezonde salades, noten, volkoren, vis, yoghurt, quinoa en kip. Daarnaast brengt Ronaldo naast de reguliere trainingen de nodige uren door in het krachthonk om zijn lichaam in topconditie te houden. ESPN onthulde vorig jaar dat de routinier het liefst zes keer per dag eet en op advies van een slaapcoach doet hij soms vijf dutjes van negentig minuten op een dag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 september 2021 om 17:20

Ieder moet zelf kijken wat goed voor hem is vind ik dat een speler als Ronaldo daar zo scherp bij zichzelf op is is zijn goedrecht maar vind niet dat hij invloed moet hebben wat iemand anders eet omdat hij zelf daar zo bij zweert. Ronaldo is ook een ijdeltuit eerste klas die heeft alles van zijn lichaam laten verzekeren voor weet ik veel hoeveel miljoenen zijn benen zijn tanden zijn gezicht.

Het blijft bizar hoe deze man leeft voor zijn sport zijn succes van afgelopen zaterdag is hem dan ook wat mij betreft van harte gegund.

13 september 2021 om 15:28

deels met je eens, maar t blijft ook bizar om te zien hoeveel voetballers miljoenen per jaar krijgen en bij lange na niet 100% voor hun sport leven.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg amateur bodybuilders die een minstens zo streng dieet volgen als Ronaldo maar er geen stuiver voor krijgen en het toch volhouden.

Ja, Ronaldo is een voorbeeld, maar t blijft bijzonder dat er zoveel voetballers zijn die met veel minder inzet wegkomen en toch rustig hun maandelijkse miljoenen op de bank krijgen.

13 september 2021 om 15:32

"deels met je eens, maar t blijft ook bizar om te zien hoeveel voetballers miljoenen per jaar krijgen en bij lange na niet 100% voor hun sport leven."

Waarom zouden ze als ze toch al miljoenen per jaar krijgen?

13 september 2021 om 15:42

Bij bodybuilding lijkt mij het fysieke aspect ook belangrijker dan bij voetbal. Je hoeft niet veel op voeding te letten om alles met een bal te kunnen doen wat je wilt/kunt. Natuurlijk heeft voetbal ook een fysiek aspect, maar die is bij een Ronaldo veel belangrijker dan bijvoorbeeld Messi. Ik vind dat ze veel te veel verdienen, maar ik kan mij echt niet druk maken om het feit dat ze niet 100% voor hun sport leven.

13 september 2021 om 15:53

ja, maar dan grijp je als club toch in. Als ik elke dag met een kater op mn werk zit, waardoor ik minder presteer grijpt mijn baas ook in.

13 september 2021 om 15:54

29er: het gaat toch niet alleen om het geld? Lijkt me dat je ook ambitie hebt om zover mogelijk te komen als voetballer, zeker als je dit maar 15-20 jaar kan doen. Daar hoort gezond eten bij.

Een brownie met room de dag voor de wedstrijd. Ik vind het erg bijzonder.

13 september 2021 om 15:58

@makalelele, zeker, maar Nederland79 refereert naar geld, alsof dat het belangrijkste is. Ik weet niet of hij van sportieve ambities heeft gehoord

13 september 2021 om 16:04

een brownie met room de dag voor de wedstrijd. Heftig hoor. Alsof dat iets uitmaakt als je de rest van de week niet voor de sport leeft. Klinkt als een Macdonalds menu met een cola light

13 september 2021 om 16:05

Oke, dan heb ik je verkeerd begrijpen en zijn we het eens. Gezond leven voor je sport zou los moeten staan van het geld.

13 september 2021 om 16:06

Over een brownie: ja, ik vind dit heftig. Juist de dag voor de wedstrijd moet je de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen, net als de rest van de week. We hebben het hier over Man Utd, niet een random club uit de KKD

13 september 2021 om 16:29

nee, geld is niet het belangrijkste, maar als een werkgever zoveel betaald mag ie toch ook een bepaalde inzet verwachten.

En sportieve ambities zijn mij niet vreemd nee. Zelf op het hoogste niveau gesport, helaas zonder dat salaris. Dus 15 uur in de week trainen en ernaast nog 40 uur werken. Daarom soms extra verbaasd als ik zie hoe lui veel voetballers zijn, aangezien die met hun hobby hun riante pensioen veilig kunnen stellen.

13 september 2021 om 19:49

Hoe gezonder je voeding ..Hoe minder blessures

13 september 2021 om 21:16

Ja maar het verschil tussen een kater of 1x per week een stukje appelkruimeltaart is ook wel levensgroot, niet?

13 september 2021 om 22:10

Veel voetballers kunnen voetballen op basis van talent, aanleg. Dan hoef je niet alles ervoor te laten. Anderen moeten het hebben van inzet en alles geven om te presteren.

14 september 2021 om 11:25

@ajajajajax ik kan nog redelijk presteren met een kater op kantoor. Topsport met een kater wordt vrij lastig

14 september 2021 om 11:51



Ik vind het bijzonder blijven hoe voetbal daarop achter blijft lopen. Zoveel andere sporten lijken daar veel verder of tenminste de spelers gedisciplineerde. Misschien omdat er zoveel clubs zijn waar je als voetballer kunt spelen om goed geld te verdienen en bij andere sporten je al veel eerder buiten de boot valt om alleen van je sport te kunnen leven?
Ik heb bijv. nog een masterclass van Marc Lammers bijgewoond. Maar ook als je hem hoort dat de vrouwen hockey speelsters hebben gedaan om die gouden plakken te winnen. Veel hebben het hier over geluk maar veel daarvan wordt echt wel afgedwongen. Het ging bij die hockeysters echt om kleine aanpassingen (bijv. hoelang, wanneer in een ijs bad) Door bepaalde aanpassingen zag de medische staf maar iets van 1 verbetering in herstel. Zo waren er een hele reeks verbeteringen op verschillende gebieden, die allemaal bijv. maar 1 winst brachten. Totaal is echter wel 20 vooruitgang wat het verschil is om wel of niet de gouden plak of bijv. de chapionsleague te winnen.
Ook bij andere sporters hoor je verhalen dat ze zo blij zijn om bijv. na 9 maanden afzien eindelijk weer een stukje chocola of een biertje te drinken.
Dan is het toch wel bijzonder dat er zo weinig voetbal spelers het kunnen opbrengen om voor de sport te leven.

14 september 2021 om 12:47

@rubje juist, precies mijn punt. Voetbal loopt wat dat betreft mijlen ver achter en daarom valt iemand als Ronaldo zo op, terwijl hij eigenlijk vrij normaal leeft voor een topsporter.
Als de gemiddelde voetballer er hetzelfde trainingsregime op na zou moeten houden als de gouden Holland dubbel vier bij het roeien dan zou minstens 90 afhaken. En die dubbel 4 doet het puur voor de eer en glorie, die worden er niet rijk van.


13 september 2021 om 16:12

Nou wat bizar. Ik eet op dezelfde manier en ik ben niet eens een sportman. Ik vind het eerder bizar dat er zoveel mensen het bizar vinden wat hij eet. vers fruit, gezonde salades, noten, volkoren, vis, yoghurt, quinoa en kip Zijn toch vrij normale voedingsmiddelen.

13 september 2021 om 17:26

Ja maar het ding is dat hij daar nooit van afwijkt. Als jij ook nooit wat anders eet, petje af, maar dan ben je echt een uitzondering

13 september 2021 om 17:38

Ik wijk er wel eens vanaf en ik weet 100% zeker dat Ronaldo dat ook wel eens doet. Kan ook helemaal geen kwaad. Alles met mate.

Vind dit een beetje overdreven allemaal. Ronaldo zal vast goed zijn lichaam verzorgen maar we hebben het hier over een van de grootste clubs ter wereld met voetballers die miljoenen verdienen. Dan is dit toch gewoon normaal? Ik heb vrienden die naar de sportschool gaan die ook altijd toetjes overslaan. En die krijgen daar geen miljoenen voor kan ik je zeggen. Dit hoort gewoon de norm te zijn op dat niveau vind ik. Dat dat blijkbaar niet het geval is vind ik vreemder.

13 september 2021 om 15:31

Vind ik ook maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Kijk naar de impact die Tadic had op de rest van de selectie met zijn arbeid en voeding. De ligt vraagt hem nog steeds om advies en schema's. Als jonge speler kan je niet vanaf dag 1 al opbrengen. Per dag leer je nieuwe dingen. Je hebt gewoon een paar gasten nodig die alles op een rijtje hebben. Maar ik vind het wel gek dat ze tijdens het seizoen gewoon snoepen, ik ben ook al een half jaar van die troep af en ben niet eens prof.

13 september 2021 om 15:40

Voetballers krijgen dan ook geen miljoenen om toetjes over te slaan. Het is niet dat dat in hun contract staat ofzo.

13 september 2021 om 15:44

Wat een vreemde redenering. Ze krijgen miljoenen om topsport te bedrijven. Daar hoort een toetje de dag voor de wedstrijd niet bij

13 september 2021 om 16:02

Want met een brownie op krijg je een dag later last waarvan precies? Niets dan respect voor Ronaldo en zijn toewijding maar er zijn ook genoeg voetballers van wereldklasse (geweest) die wel eens wat ongezonds eten/drinken, zolang dit binnen de perken blijft en je als speler daardoor beter in je vel zit of dit nodig hebt om je de rest van de week te motiveren om gezond te eten (iets om naar uit te kijken) zie ik geen probleem. Of je dan zo mega afgetraind raakt als CR7 durf ik niet te stellen.

13 september 2021 om 16:10

Nou blijkbaar denkt de staff van United daar anders over. Je kan prima zo nu en dan toetjes eten en even fit zijn als wanneer je het niet doet.

13 september 2021 om 16:15

Ik ben geen diëtist maar het verbaast me dat mensen (inclusief Man U spelers) het zo bijzonder vinden dat Ronaldo gezond eet en geen toetje neemt de dag voor de wedstrijd. Een toetje lijkt me zeker niet bij te dragen aan een goede prestaties, zeker de dag voor de wedstrijd niet

14 september 2021 om 07:22

Waarom zou dat niet bijdragen aan de prestatie? Gewoon ff wat extra calorieën. Helemaal niks mis mee. Die verbranden ze wel in de wedstrijd. En iver het totaal, ieder lichaam is anders. Dus als je het goed wil doen volg je niet het dieet van Ronaldo, maar jaar je onderzoeken wat voor jou lichaam het beste is.

13 september 2021 om 15:56

Ik denk dat er inderdaad nog progressie te bezoeken is in het voetbal, en darvoor hebben wij al deels de effecten van kunnen zien de laatste 10 jaar. Dit is waarom de typische nummer 10 het vaak niet meer kan bolwerken in het hedendaagse voetbal, je moet steeds meer en meer een fysieke machine zijn. Verhalen als deze laten zien dat daar nog altijd progressie in geboekt kan worden. Dat je niet aan de toetjes gaat, tenminste tijdens het seizoen, hoort buiten kijf te staan.

Ja, maar dit was toch allemaal al bekend, die jongen leeft 100% voor zijn sport.

Snap trouwens niet dat het noemenswaardig is om te vermelden dat hij 6x per dag eet. Dat doet bijna elke sporter die normaal met zn sport bezig is. Sterker nog, ik denk dat er genoeg mensen zijn die geen topsporter zijn en dat ook doen, waaronder ondergetekende.

Maar goed, leuk voor de jeugd bij man utd om te zien wat 100% motivatie kan opleveren.

13 september 2021 om 15:59

Nou, als we nu te horen krijgen dat toetjes er voor matchday gewoon in gaan, is dat blijkbaar toch wel bijzonder. Ikzelf eet ook zo'n 5 keer per dag waarbij ik mijn voedingswaardes uitkien. Maar ik denk dat velen gewoon maar wat doen. Zie bijvoorbeeld Van der Vaart, die zal echt niet de enige zijn die aan de frikandellen ging.

Daarom zou deze gozer ook gewoon tot zijn veertigste op het hoogste niveau kunnen ballen vermoed ik.

13 september 2021 om 20:00

zegt denk ik meer over jou dat je die voedsels niet kent

Niets meer dan respect voor deze man. Wat jij ervoor doet om in de top te blijven heb ik nog geen enkel voetballer zien doen!
Diepe buiging!!

13 september 2021 om 16:15

Ja echt respect dat hij vers fruit, gezonde salades, noten, volkoren, vis, yoghurt, quinoa en kip eet. En dat als topsporter. Echt heel bijzonder.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een eigen mening hebben 😬
Omdat ik het fijn vind om koud te douchen, wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook moet doen.
Overigens heb ik heel veel respect voor Ronaldo, dus is het niet om hem aan te vallen. Eerder de selectie zonder mening.

Ik ga maar eens vragen of ik mee kan trainen. Kom ik misschien nog eens van die “Corona” pens af… Zonder gekheid. Deze man is wel het ultieme voorbeeld van het leven voor je sport. Zou mooi zijn om Man United weer aan de top te zien

Kijk hij houdt al heel zijn leven aan een strakke voeding en is dagelijks in de gym te vinden. Allemaal heel goed hoor, maar op het veld zie je er dan niet heel veel van toch als je eerlijk bent. Het is een doelpuntenmaker, niet iemand met acties of 2 man voorbij gaat. Snelheid is ook afgenomen en als je jaren aan die dieet en fitness houdt dan kan je niet bepaald zeggen dat het in de het veld te zien is want hoe fit die ook mag zijn en aan zijn voeding houdt buiten de goals heb je niet veel aan hem en is aan het aftakelen. Ze zeggen ook zijn lichaam is als een 20 jarige, maar dan moet je dat toch ook terug zien in het veld. Kijk naar Zlatan 40 jaar en hij lijkt me niet iemand die jaren traint elke dag en aan een dieet houdt. Dan is dat van Zlatan knapper toch eigenlijk

13 september 2021 om 15:36

Ik zie het zeker wel. Het feit dat hij nog altijd zo in de lucht kan hangen met zijn kopbal vooral heeft daar zeker mee te maken. Er zijn er weinig die hem dat na doen.

13 september 2021 om 15:38

Nee dat klopt zeker haha dat was ik vergeten te melden. Hij is meer echt een atleet dan een voetballer lijkt het. Want voetbal blijft natuurlijk hoe je met de bal aan je voeten bent en daar vind ik hem veel minder in geworden. Dus vind nou niet dat al die dingen wat die jaren deed hem nou help behalve t koppen dan zulke dingen

13 september 2021 om 15:43

Haha ik weet niet zo goed of je nu probeert te trollen, of dat je echt serieus bent met deze reactie over dat je niet ziet dat hij het voordeel eruit haalt op het veld. Heb je zijn kopgoal tegen Sampdoria bijv nooit gezien?

Zlatan is net zo'n machine als Ronaldo wat fysiek en ontwikkeling betreft. Je kunt daar zo wat informatie over vinden. Lewa is eenzelfde voorbeeld. Complete profs, die afwijken van de rest, omdat het echt pure atleten zijn. Ze zijn juist zo goed, omdat ze op het juiste moment kunnen pieken qua snelheid, sprongkracht en balans. Dat is wat deze spelers zo bijzonder maakt op deze leeftijd, vergeleken met andere spelers.

Ronaldo werd in 2020 gemeten als snelste speler van Juventus en de Serie A. Dus dat zijn snelheid afneemt, dat valt allemaal wel mee. Het feit dat hij nu nog zo extreem fit is en als je het afzet tegen de fysieke ongemakken van een van Persie bij Feyenoord of een Gerrard in zijn laatste jaren Liverpool, dan is er toch wel een heel erg groot verschil te zien, ook al vanwege het feit dat hij gewoon elke keer 90 minuten kan spelen.

13 september 2021 om 16:19

Ja dat klopt hij kan koppen. Ja leuke dat die als snelste gemeten is maar dat is op het veld niet te zien

13 september 2021 om 16:41

Dat is op het veld gemeten, toen hij een goal maakte na een sprint.

13 september 2021 om 20:42

Ben je serieus of zit je hier te trollen?
Tuurlijk wordt het allemaal minder, die gozer is 36, mag het?
Als ie waarschijnlijk niet zo had geleefd was het nu denk ik over met hem.
Deze gozer gaat nog gewoon door t/m zijn 40e het zal wel minder worden maar dan nog steeds zal hij gewoon rond de 20 goals per seizoen maken denk ik..

5 dutjes van 90 minuten. En hoe lang slaapt ie in de nacht dan? 8 uurtjes gewoon? Ik wist niet eens dat een lichaam dat op kon brengen. Meer dan 1 dutje is me nog nooit gelukt. Misschien kan dat alleen als je intensief traint. Daar zou ik best wel meer uitleg over willen. Want je kunt jezelf wel lekker opladen.

13 september 2021 om 15:40

Als ik een dutje doe, kan ik in de nacht echt niet meer slapen.... Siesta doet men in Spanje..... Ik zou er ook graag meer over willen weten hoe je dan alsnog in de nacht kan slapen na zoveel dutjes....

13 september 2021 om 16:15

heb jij al quinoa en avocado's gehaald?

13 september 2021 om 15:41

Ja dat is dus het zieke, hij schijnt ‘s nachts niet te slapen maar te trainen.

13 september 2021 om 15:44

@mcbaldemar zo iets las ik ook idd, dat hij in de nacht niet slaapt. Volgens mij pakt hij s'nachts 2 keer dutjes van 90 minuten.

13 september 2021 om 15:43

Er was hier paar weken geleden een artikel over maar volgens mij slaapt hij in de nacht helemaal niet 8 uur. Dat zou dus betekenen dat hij per dag 16 uur slaapt van de 24 uur, lijkt mij niet dat het lichaam zo veel slaap kan hebben. Ik zelf vindt het heerlijk om door de week een dutje van half uur te doen, zonder ben ik rond avond eten echt gesloopt.

Vind dit eerder wat zeggen over de rest dan over Ronnie. Mindset. Als je na x jaren als prof nog geen controle hebt over je eetpatroon, dan vind je het zelf gewoon niet belangrijk genoeg. Doe het voor jezelf. Ik volg ook een aardig strikt eetschema maar heb letterlijk geen externe motivatie, zoals een werkgever die erop let.

Bijna dagelijks een training of een wedstrijd met daarnaast vijf dutjes van anderhalf uur plus zes maaltijden: heb je dus letterlijk geen leven meer naast de sport, want daar heb je geen tijd voor.

Zijn levensstijl zal er wel mede voor hebben gezorgd dat hij een van de allerbesten ooit is geworden, maar toch: je moet er maar zin in hebben...

13 september 2021 om 15:47

Die leefstijl maakt hem wel een van de beste ooit en de icoon die hij is. Ronaldo wilde altijd al de beste zijn en daar moet je toch echt dingen voor laten. Ik kan er echt alleen maar respect voor hebben. Ik zelf doe jaarlijks tussen 1 februari en1 juni een cut waarbij ik 3 volle maanden geen alcohol drink, uit ga of buiten de deur eet. Die 3 maanden draaien dan echt om trainen, eten, slapen en werken en ik weet hoe lastig het is. Deze man doet het al zijn hele leven.

13 september 2021 om 19:56

Waarschijnlijk eet Ronaldo, itt jou, ook geen bakjes met naar spons smakende kip, brocolli en rijst die al een paar dagen in de koelkast liggen.

Niets minder dan lof voor zijn mentaliteit hoor, maar ik kan me niet anders voorstellen dat Ronaldo geen misselijke privé kok heeft waardoor dat soort gezonde maaltijden een stuk beter te behappen zijn.

13 september 2021 om 20:06

@kralingen! ooh de tijd van spons smakende kip, brocolli en rijst is voorbij joh. Je kan hartstikke lekkere maaltijden maken die gezond zijn. Het is maar of je er zin in hebt om er moeite in te stoppen. Ik werk gelukkig voor mezelf en kan zodanig lekker de tijd nemen om mijn eten te maken. Je kan ook heerlijke pasta's maken of biefstukje met lekkere oven groente en een gezond sausje.

13 september 2021 om 16:16

waarschijnlijk zet hij 's morgens de wekker extra vroeg om meer tijd te hebben voor dutjes

13 september 2021 om 17:06

@cabinssence zijn leven is natuurlijk anders he.

Hij heeft prive chauffeur dus zou ook onderweg ergens naar toe een dut kunnen doen.
Heeft prive vliegtuig dus onderweg dutje

Verder thuis alle gemakken zoals bios, gym, sauna scheelt ook reizen.

Als voetballer train je vaak niet lang bij de club. Ochtend ergens rond 10.00 en rond 14.00 met nog uur pauze tussendoor ben je wel klaar (vroeger had je vaak in VI week planningen ban clubs. Geen idee of nog steeds zo is).

Dus als hij uurtje of 6 al opstaat. Wat traint en ergens rond 0730 eerstje dutje doet, zijn 2e dutje tussen 12.00 en 13.00 kom je wel snel. Voor ons natuurlijk niet haalbaar.

Hulde natuurlijk voor Cristiano, maar ik ben eerder verbaad dat iedereen daar gewoon aan de taart gaat blijkbaar. Wellicht dat je dat probeert als je thuis zit, want niemand kan daar zien dat je het allemaal niet zo nauw neemt, maar om lekker te gaan zitten vreten in het bijzijn van je mede-spelers, dan laat je als team ook wel zien dat je niet op je top wil presteren. Hopen voor de fans dat deze mentaliteit om alles te geven bijblijft bij de spelers.

13 september 2021 om 17:21

@disser, 101 doelpunten in 3 seizoenen bij Juventus, ik wou dat ik zo faalde. Of ga je straks nog beweren dat we dit gezien hebben d.m.v. een handige Harrie die dit beeldmateriaal in elkaar geknutseld heeft op een computer? Of nog erger dat het gewoon een dubbelganger is en de echte Ronaldo ergens met Elvis zit the chillen op een eiland? Gezien je reacties sluit ik niks meer uit

13 september 2021 om 19:23

@disser volgens mij begrijp je mij niet helemaal. Jij zet te pas en onpas overal neer dat hij gefaald heeft in Italië. Wanneer je gehaald word om de nodige goals te maken, dan kun je moeilijk zeggen dat hij dat niet gedaan heeft en dat is het punt wat ik wilde maken en wat dat met de situatie destijds met Man UTD is nogal een verschil, maar goed ook dat wil ik je wel uitleggen. Hij werd destijds aangetrokken om David Beckham te vervangen, dat was per se een eindstation, maar iemand die ook balletjes voorzette etc.wellicht is dan het eerlijkst om de statistieken van beide heren erbij te pakken. Beckham scoorde in 387 wedstrijden 86 keer, Ronaldo scoorde in 292 wedstrijden 118 goals. Alles bij elkaar kun je dan zeggen dat hij hem prima vervangen heeft.

13 september 2021 om 15:58

Ben je er weer, triest dat je alleen maar door blijft gaan met bashen op Ronaldo, krijg je er niet genoeg van al dat provoceren.

13 september 2021 om 16:34

haha ik vind Messi ook een veel betere voetballer, maar je doet Ronaldo hier toch wel erg te kort.
Ten eerste is het lovenswaardig dat iemand zo voor zn sport kan leven, er zoveel voor kan laten om goed te presteren.
Ten tweede heeft hij geweldige prestaties behaald. Natuurlijk is hij niet zo'n balvirtuoos als Messi, maar waarom vergelijken. Als je zoveel scoort als Ronaldo en zo lang op het allerhoogste niveau zit is dat gewoon extreem knap.
En ten derde het heeft hem veel moeite en tijd gekost, maar hij krijgt er ook veel voor terug. Zn bankrekening is vrij aardig gevuld en hij kan straks 40 jaar lang de hele dag doen wat hij wil. En dat heeft ie bereikt met zn hobby.

13 september 2021 om 20:16

Aldus Disser, die zijn afgunst over een persoon die leeft voor zijn passie uit via een voetbalforum. Daarnaast heeft Ronaldo een best goede lijst met records, individuele en teamprijzen dankzij zijn werkethiek, dus je lullige onzin is ook nog eens nergens op gebaseerd.

disser, je naam zegt al genoeg over je verstand en je irritante manier van reageren.
Als je zo geilt op Messi, open dan een topic messilovers, maar doe niet zo kansloos om maar te bashen op Ronaldo.

Laten we vooral ook pas weer praten over dit topic als dit seizoen voorbij is. Dan kunnen we kijken of Messi het uberhaupt ergens anders kan dan in Spanje.

als vd vaart en snijder zo voor hun sport hadden geleefd net als Ronaldo, hadden ze er veel meer uit kunnen hallen

13 september 2021 om 16:45

Sneijder heeft er alles uitgehaald, Vd Vaart zeker niet.

13 september 2021 om 21:03

Sneijder heeft zich in Madrid aardig laten gaan als ik de verhalen moet geloven. Daar had zeker meer in gezeten. Heeft er nu desondanks ook veel uit gehaald.👍🏼

Ik ben echt helemaal weg van messi maar ik begin dat nu ook te krijgen met Ronaldo. Ik weet heel goed hoe groot hij is maar nu besef ik echt echt wat een geweldenaar deze man is en een voorbeeld voor letterlijk iedereen!!!! 36 jaar ziet er uit als 23 man die dingen wisten we allemaal al en over zijn dieet wisten we ook allemaal maar de manier hoe hij de 2de scoorde de snelheid die hij had heeft zoveel indruk op mij gemaakt en dat op 36 jarige leeftijd!! Nu snap ik waarom city hem wou voor de spits positie die gast staat letterlijk altijd op de juiste plek en weet als geen ander waar die bal gewoon valt en dat is iets wat heel weinig hebben.

13 september 2021 om 18:17

Hoe ouder spelers als Ramos, Benzema en Ronaldo worden, des te meer ik respect voor ze begin te krijgen als Barca fan. Toch begint het ergens ook te vervelen dat ophemelen van Ronaldo. Binnenkort gaan we zijn manier van ademen ook prijzen. Ronaldo is een pure machine die daarmee 1 van de beste afmakers ooit is geworden. Toch blijkt ook uit de laatste jaren dat hij voetballend gezien niet in de buurt van de beste spelers ter wereld genoemd mag worden. Dit weekend weer 90 min. verstoppertje spelen en 2 keer scoren. Dan ben je een geniale afmaker, maar niet een geniale speler. Daarvoor moet je completer zijn.

13 september 2021 om 18:37

Joh, de laatste jaren is Ronaldo al ouder he. Niet geheel toevallig worden spelers dan minder. Wil je ontkennen dat Ronaldo een dribbelaar etc. was?

13 september 2021 om 18:57

Ff wat beelden terugzoeken, dan zie je dat het gewoon complete onzin is. Weet niet eens wrm ik op jou reageer want iedereen weet jij trolt.

Belachelijk denk je echt dat spelers een toetje laten staan omdat meneer een bordje veggies eet.

14 september 2021 om 10:47

Dat is de kracht van groepsdruk, ze kijken tegen Ronaldo op en willen hem te vriend houden om populair te blijven. Dat heeft Ronaldo laten merken bij het EK waar hij de Cola weg zetten, hij is niet bang om de vinger op de zere plek te leggen.

Dan zitten er weinig characters in het team bij Manchester. Als je echt zin hebt in nog wat eten en Ronaldo pakt het niet, dan hoor je dat gewoon te pakken. Alsof het 1 of andere God is die aan tafel zit nou nee.

Geweldige speler en heeft een behoorlijke eigenwil. Maar zijn gedrag over cola of voeding vind ik bijzonder overdreven. Er wordt echt niemand minder van 1 punt appeltaart op de vrijdag avond. Dat een heel elftal dit ook laat alleen omdat hij daar zit vind ik ook ziekelijk . Persoonlijk zou ik 2 punten appeltaart pakken maar dat ter zijde

5 dutjes van 90 min per dag??? Dus hij slaapt en traint alleen???☺️☺️☺️

Ronaldo vindt aandacht het allerbelangrijkste. Om aandacht te krijgen in de mate waarin hij het altijd heeft gehad moet hij blijven voetballen bij topclubs. Daarom naar MU en niet terug naar huis.
Hij had al vrij snel door dat als hij bij topclubs wilde blijven voetballen hij fitter moest zijn dan wie dan ook. Zijn speelstijl en beperkte inherente technische kwaliteiten vragen een topconditie ter compensatie. Ronaldo is een uitzonderlijk mens, hij weet wat hij wil, hij weet wat hij er voor moet doen(en laten) en hij is bereid om zijn levenstijl daar volledig op aan te passen met een zeer deskundig begeleidingsteam. Er zijn er maar heel weinig die in een vergelijkbare situatie dat voor elkaar krijgen.

Misschien niet de beste voetballer ooit maar wat mij betreft wel de beste proftional aller tijden, leeft puur voor de sport en presteren, niemand kan deze geweldenaar overtreffen!

Hahah echt een meester,Zo ga je langer mee op hoog niveau.Ronaldinho eerste aan wie ik denk hadden we wat langer van zijn magic genoten.Man u top 3 dit jaar misschien een sidebet voor titel.

CR doet 5 dutjes van 90 minuten (7,5 uur) per 24 uur? En dan slaapt ie ook nog in de nacht, neem ik aan. Zeg dat ie 5 uur slaapt. Dan eet ie 6x per dag á pak ‘m beet 20 minuten per keer dat maakt 2 uur. Dan zit ie al op 14,5 uur. O dat valt best mee. Voordat ik het ging uitrekenen (en dit zijn niet de absolute cijfers dat begrijp ik) dacht ik dat hij minder tijd over zou houden om te trainen, met z’n familie tijd door te brengen en dergelijke. Dan kan ie ook best nog 6 of 7 uur aan slaap in de nacht pakken. Dat dieet klinkt ook zo slecht nog niet. Zou ik…….?

Lijkt me echt saai, leven quinoa en avocado. Maar goed, daarom ben ik ook geen topvoetballer. Naja niet alleen daarom..

14 september 2021 om 10:49

Ik denk dat het met de top koks die ze daar hebben nog best te vertoeven is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren