Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald Koeman roept definitief verdediger op als vervanger van Frenkie de Jong bij Nederlands elftal

Laatste update:

Ian Maatsen is bij het Nederlands elftal definitief de vervanger van de geblesseerd afgehaakte Frenkie de Jong, zo meldt Voetbal International dinsdagochtend. Daarmee vervangt Ronald Koeman de middenvelder verrassend genoeg door een verdediger aan de selectie toe te voegen.

Maandagavond was een avond van uitersten voor Oranje. Het oefenduel met IJsland werd overtuigend met 4-0 gewonnen in De Kuip, maar het in de warming-up geblesseerd afhaken van Teun Koopmeiners was een smetje op de zege.

Kort na het laatste fluitsignaal in Rotterdam kwam er een extra domper bij. De KNVB communiceerde namelijk dat het herstel van Frenkie de Jongs enkel langzamer verliep dan gehoopt en dat de FC Barcelona-middenvelder daarom niet mee zou gaan naar het EK in Duitsland.

Een flinke aderlating voor Koeman en consorten, daar het in De Jong de beste middenvelder van de selectie thuis moet laten. De bondscoach liet op de persconferentie na afloop van de oefeninterland al weten een vervanger op te gaan roepen.

Meteen werd ook duidelijk dat Quinten Timber en Mats Wieffer niet alsnog in aanmerking kwamen voor een rol in de selectie van Koeman. Het tweetal Feyenoord-middenvelders is daarvoor niet fit genoeg, zo was de lezing van de oud-verdediger.

Nu is dus bekend dat Ian Maatsen de vervanger van De Jong is. De linksback van Chelsea, die in de tweede helft van het afgelopen seizoen werd verhuurd aan Borussia Dortmund, maakte onderdeel uit van de voorselectie voor het EK, maar viel op het laatste moment af.

Mogelijk overweegt Koeman na het oproepen van de interlandloze vleugelverdediger van BVB om een van de verdedigers uit de oorspronkelijke definitieve selectie door te schuiven naar het middenveld. Zowel Daley Blind als Lutsharel Geertruida is opgeroepen voor een rol in de achterste linie, maar kan ook uit de voeten op het middenveld.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Beetje uit nood geboren natuurlijk. Zou er liever een middenvelder bij willen maar het niveau waaruit je kan kiezen is om te huilen. Vraag me af of Maatsen aan spelen toe gaat komen nu Koeman voor 4-3-3 gaat kiezen, en met Dumfries op rechts heb je een linksback nodig welke achterin blijft, zoals Ake en vd Ven

11 juni 2024 om 07:01

Wie zegt dat Dumfries basis gaat staan? Frimpong rechtsbuiten en Geert rechtsback werkt veel beter.

11 juni 2024 om 07:03

Koeman is vrij loyaal (understatement) naar spelers toe, en Dumfries geeft hem echt nul aanleiding om hem te vervangen. Zolang Dumfries goed speelt denk ik dat hij voor hem zal blijven kiezen. Al vind ik tegen sterkere landen Geertruida/Frimpong zeker geen verkeerde optie.

11 juni 2024 om 07:07

Frimpong hoor je altijd in de basis te zetten. Die verdient het. Dumfries heeft een matig jaar achter de rug.

11 juni 2024 om 07:13

Van dat matige jaar was gister anders weinig te zien. Gewoon een goede international met ervaring en die kun je er zeker bij hebben met de afwezigheid van Frenkie. Is gewoon veel keuze op rechts en Koeman zal het per wedstrijd bekijken waarschijnlijk.

11 juni 2024 om 07:25

Precies, Dumfries levert altijd in Oranje, ook gisteren weer. Je kan gewoon heel veel kanten op met dit team en hebt verschillende wapens. Tegenstanders goed analyseren en per wedstrijd bekijken wie je op dat moment nodig hebt.

11 juni 2024 om 07:28

Ja en tegen Duitsland liet hij zien waarom hij een matig jaar achter de rug had.

Waar komt dat fabeltje nou vandaan dat Dumfries altijd levert in oranje? Die heeft vaak zat matige wedstrijden gespeeld, laatst tegen Duitsland nog.

Frimpong is op zijn positie gewoon wereldtop. Als je die laat banken voor een speler als Dumfries…

11 juni 2024 om 07:35

Maar als je die voorzet van Frimpong ziet op Depay, scherp afgesneden, die was wel heerlijk hoor. Dat heeft Dumfries gewoon veel minder en gaat eerder mis dan goed.

11 juni 2024 om 07:38

Ik zou ook waarschijnlijk met een andere bril kijken. Dumfries is een beperkte voetballer met heel veel loopvermogen en juiste intensiteit. Maar al zijn fantastische loopacties verpruts hij door zijn matige voortzetting anders had het bij rust al minimaal 5-0 gestaan ipv 1-0. Hij schat of de bal verkeerd in of hij komt telkens slecht uit in zijn passen. Mijn voorkeur gaat ook naar Frimpong of een Stengs (als je zo aanvallend speelt dat je nauwelijks tot niet hoef te verdedigen).

11 juni 2024 om 07:43

Frimpong 100% over Stengs, Stengs is teveel een mooi weer voetballer, niet slecht maar levert vaak zat ook niet.

11 juni 2024 om 07:50

Goed verwoord 4fRedondo!

11 juni 2024 om 08:03

@4Fredondo

Frimpong zorgt er in ieder geval voor dat Dumfries moet presteren, anders is het alternatief er zo.

Persoonlijk zou ik de samenwerking Frimpong en Dumfries wel eens willen zien. Beiden op de rechterflank.

Het creëert wel een aparte situatie waar de tegenstander maar antwoord op moet zien te vinden. Beiden kunnen aanvallen en beiden kunnen verdedigen, en beiden hebben het loop vermogen.

Tactische vondst?

11 juni 2024 om 08:21

@d-bergkamp ik roep dit al tijden misschien werkt het wel harstikke goed. al zou je op papier denken dat ze elkaar in de weg lopen maar het kan ook een gigantische powermove zijn waarbij de een de ander steeds overlapt terwijl de ander uitzakt en de verdedigende taken overneemt.voetbal is zo dynamisch tegenwoordig dat posities veel minder vast staan

11 juni 2024 om 08:33

Stengs is nog niet bijna van het niveau van Frimpong, kom op zeg. Als je het letterlijk hebt over een mooi weer voetballer, dan is het Calvin Stengs wel. Op rechtsbuiten lijkt me de keuze wel duidelijk. 2 assists en 1 goal voor Frimpong, komt ook gruwelijk veel dreiging vanuit.

11 juni 2024 om 08:45

Zat gisteren in het stadion, het is wel duidelijk te zien dat een groot deel van de tactiek gebaseerd is op indraaiende ballen (met name van Veerman) op Dumfries die ze op zijn buurt voor doel legt. Die gaat er echt niet zomaar uit. Frimpong is een heerlijke invaller voor de rechterkant en D-Bergkamp zegt, je kan zelfs met Dumfries en Frimpong spelen op rechterflank.

11 juni 2024 om 08:55

Dumfries heeft een goede drive en het aardig gedaan in oranje, maar Frimpong is ruim beter. Minder harde voeten, sneller, meer inzicht en intelligenter

11 juni 2024 om 08:55

Lijkt me niet dat je daar nu nog mee gaat experimenteren. Wat mij betreft speelt Frimpong met Geertruida, en breng je Dumfries in als je meer aanvallende dreiging wil.

Met het eerste duo wissel je ook zo naar een systeem met vijf verdedigers.

11 juni 2024 om 09:04

@Ajaxxxlove

Het systeem met Frinpong op rechtsbuiten en Dumfries op rechtsback is juist wel een complementair idee in mijn ogen.

Aanvallend kan je altijd de man meer situatie creeeren. En wanneer je onder druk staat heb je al de extra verdediger.

Terwijl je met beiden ook kan counteren.

11 juni 2024 om 09:06

Als dumfries van die acties uithaalt zoals gisteren is die snel geschorst.

11 juni 2024 om 09:08

Die voorzet werd gegeven door Frimpong vanaf de rechtsbuiten, terwijl Dumfries de hele wedstrijd als rechtsback speelde. Totaal geen vergelijking dus.

11 juni 2024 om 09:42

Ach als Bergwijn mee mag dan mag Stengs helemaal.

11 juni 2024 om 09:53

@Critico
Beiden horen er niet. 🤷🏻‍♂️

11 juni 2024 om 09:55

Allesbehalve complementair ja. Als er iemand complementair is dan zijn het Frimpong en geert wel.

11 juni 2024 om 10:19

Maar die gasten bestrijken precies dezelfde ruimtes in aanvallend opzicht D-Bergkamp. En verdedigend eigenlijk ook. Geertruida is flexibeler en heeft veel minder drang om iedere keer op te stomen.

Ik zou beginnen met een solide verdediging, en dan past Geertruida met Frimpong beter. Mocht je aanvallend tekort komen, breng je Dumfries voor Geertruida.

Sowieso niet handig om het toernooi te beginnen met een experimentje.

11 juni 2024 om 10:33

@Ajaxxxlove,

Het moeilijkste te verdedigen is dynamiek. Dat is zonaal en kan alleen door (perfecte) coaching. En daar ligt ook precies de moeilijkheidsgraad. Perfecte cosching.

Juist omdat Dumfries/Frimpong dezelfde ruimtes bestrijken weet de tegenstander nooit hoe te bespelen. Komt Dumfries? Komt Frimpong? Komen ze samen?

Je creeert enorme verwarring, dynamiek en verassing.

Plus de linksbuiten en linksback van de tegenstander moeten de hele wedstrijd tegen 1 van de 2 mee rennen. Want Dumfries/Feimpong kunnen beiden de hele flank de hele wedstrijd belopen.

11 juni 2024 om 10:56

@D-Bergkamp,

Ik zie en begrijp wat je wilt, maar ben het helaas eens met Ajaxxxlove en arsenal890. Ik denk echt dat ze elkaar in de weg gaan lopen en hun kracht nivelleren.

Ik ben 1 van de weinige Nederlanders die niet rouwig is om het afhaken van De Jong. En eigenlijk is een blessure van Reijnders dan wel Koopmeinders ook een zege. Het elftal komt in balans.

Vrijwel niemand (De Roon uitzondering) rendeert naast De Jong. Of hij laat Reijnders dan wel Koopmeinders op een andere positie spelen dan zij in Italië doen.

Met Veerman - Reijnders (of Koopmeinders) - Schouten is het middenveld in balans. Achterin is ook een zekerheid met Ake - van Dijk - De Vrij - ? (geertruida / Dumfries). En Depay is ook zeker. Links kiezen voor Xavi of Gakpo en rechts voor Frimpong / Malen. Depay kan ook nog naar rechts of op 10 als je Brobbey of Weghorst wilt inbrengen.

Het blijft zonde dat Koeman Summerville niet heeft geselecteerd. Maar mocht Koopmeinders ook nog afvallen, zou Koeman nooit een speler meenemen die nog moet debuteren. Dan heb je de keuze tussen Stengs of Taylor mijn inziens. Dan liever een mooi weer voetballer die het verschil kan maken dan een speler die een moeizaam seizoen achter de rug heeft.

11 juni 2024 om 11:05

Ik zie een systeem met Frimpong rechts op het middenveld en Maatsen op links ook wel zitten. En met Geertruida en Ake erachter zit het verdedigend ook prima voor elkaar. Gakpo op links is ook nog geen succes.

11 juni 2024 om 11:24

@GunneRo Koeman heeft de afgelopen week veel getraind op ballen achter de verdediging. Dat is een manier waarop óók gespeeld zou kunnen worden en hij wilde dat gisteren in de praktijk zien. Maar is zeker niet gezegd dat dat dé tactiek van Nederland is voor het EK.

11 juni 2024 om 07:02

Maatsen heeft bij Chelsea volgens mij ook vaak op het middenveld gespeeld. Als Wingback ben je toch ook vaak een soort linkshalf. Taylor is wat mij betreft de enige andere optie, maar of dat nou zo'n goed idee is...

11 juni 2024 om 07:29

@Vesta

Azor Matusiwa is ook nog een optie in mijn ogen. Zelfde positie, een strijder en een heel goed seizoen achter de rug.

11 juni 2024 om 07:31

Eens. Misschien Til of Rosario nog?

11 juni 2024 om 07:34

Til kan heel goed een feestje vieren bleek bij het landskampioenschap van PSV, dus ik zou voor hem gaan 😉

11 juni 2024 om 07:40

Zal zo wie zo een speler worden die Koeman kent en geen Summerville of Zirkzee. Zal idd tussen Maatsen en Taylor gaan.

11 juni 2024 om 07:41

We kunnen lacherig doen om Matusiwa. Maar noem anders even vijf andere, betere opties. De Jong, Wieffer en Timber zijn er niet. Dan wordt de spoeling al snel dunner.

11 juni 2024 om 08:08

Zou eerder Clasie kiezen dan Matusiwa. Maar dat zou kunnen komen omdat ik niet iedere week Ligue 1 kijk.

11 juni 2024 om 08:54

@Joris1997

Vind Clasie niet onderscheidend genoeg en precies een type waar we al teveel van hebben. Dan schiet je er niets mee op.

Matusiwa is een loper, sloper, breker, vechter en een eventueel extra slot op de deur als je die nodig hebt.. zo een type hebben we niet..

11 juni 2024 om 13:45

@vesta. Dan zou ik oprecht eerder Berghuis meenemen. Kan op 10 en hangend vanaf rechts met een rechtsback daarachter die voor de overlap zorgt. Berghuis is beduidend beter dan Taylor op dit moment.

11 juni 2024 om 07:28

Koeman had gewoon Maatsen direct al moeten oproepen in plaats van een speler als Bergwijn. Waarom zou je geen natuurlijke linksback oproepen? Blind ziet Koeman godzijdank nu als CV, waar ie beter uit de verf komt. Het is goed als ie alsnog zou komen, maar als vervanger van Frenkie zou je normaal gesproken natuurlijk aan Wieffer denken

11 juni 2024 om 07:38

@Bongiorno

Vind Wieffer een optie, zeker meer geschikt als Taylor op het moment. Desondanks staan Wieffer ook niet op mijn lijst.

- Neem een aanvaller mee om Depay op 10 te zetten, Reijnders+Schouten op 6/8
- Neem Matusiwa mee als directe vervanger.
- Neem Maatsen mee

11 juni 2024 om 07:39

Wieffer is nog niet fit

11 juni 2024 om 08:01

@Burdy

Dan zijn Maatsen of Matusiwa de enige opties in mijn ogen. Laatst genoemde heeft wat mij betreft de voorkeur vanwege de positie. We hoeven niet nog een verdediger in mijn ogen.

11 juni 2024 om 08:26

Matusiwa heeft nog geen enkele keer bij de selectie gezeten dus je tis uitgesloten dat hij wordt opgenomen

11 juni 2024 om 09:02

Zou Koeman weten dat Mutusiwa een Nederlander is?

11 juni 2024 om 09:37

Maatsen toch ook niet?
Debuteren op een eind toernooi is ook niet uniek, ik meen dat Simons en Frimpong bij het vorige WK nog nooit een interland hadden gespeeld (met de kanttekening dat die laatste daar wel bij de selectie zat maar niet in actie is gekomen).

11 juni 2024 om 08:31

Maatsen goede keuze.

Hij verdient het ook natuurlijk. Ik ben al blij dat we geen Taylor te zien krijgen. Die kan er niet vrij veel van. Je hebt nu wel de mogelijkheid, indien nodig om Geertruida, Blind of De ligt door te schuiven naar de 6.

11 juni 2024 om 07:07

Blind op de tribune bedoel je.

11 juni 2024 om 07:07

Blind op het middenveld met zijn slakkentempo en draaicirkel van een Boeing… nee dankje. Gewoon Schouten daar neerzetten daarnaast Reijnders en daarvoor Xavi, kan Gravenberch ook af en toe invallen op 6. Kan hij wel mits gefocust

11 juni 2024 om 07:27

Lijkt mij ook een prima veldbezetting! Blind is wel goed voor in de kleedkamer lijkt het, coacht jonge spelers en heeft de klappen van de zweep wel meegemaakt. Er zijn sowieso vaak spelers die voor 'saus' meegaan naar eindtoernooien en geen minuut spelen, dus prima voor in de groep.

11 juni 2024 om 07:48

Ik bedoelde Blind ook absoluut niet als oplossing voor in de basisopstelling, want daar hebben we Schouten. Het is meer uit nood mijn 3 of 4e optie op die plek.

11 juni 2024 om 07:34

Geertruida snap ik nog, maar De Ligt en Blind als CVM? Dat kan echt niet. De Ligt kan alleen maar verdedigen, wat heeft die daar te zoeken dan?

11 juni 2024 om 07:39

Heb liever Geertje daar, maar bedoelde meer uit nood. Het is niet mijn voorkeur.

11 juni 2024 om 09:33

Waarom zou je Taylor hier een schop onder z'n kont geven? Die zat niet eens in de voorselectie.

11 juni 2024 om 09:59

Taylor woont gratis in zoveel hoofden.

11 juni 2024 om 17:15

Blijkbaar leeft hij meer in jouw hoofd. Je hebt in elke topic Taylor aangedragen. Bij Oranje hebben we geen behoefte aan middelmaat zoals Taylor.

Prima keuzen. Maatsen had al bij de selectie moeten zitten. Maar dat daar gelaten. Frimpong mooi als rechtsbuiten gebruiken. Dumfries en Frimpong zoveel drive op rechts. Verdediging is sterkt genoeg.

11 juni 2024 om 07:12

En toch oogt het gister tegen een matig IJsland verdedigend niet zo stabiel als ik had gehoopt.

11 juni 2024 om 07:35

We geven tegen IJsland en Canada amper iets weg. Verdedigend maak ik mij weinig zorgen.

11 juni 2024 om 09:40

Verdedigend stond het goed, al hadden ze ook weinig tegenstand. De enkele kansen die IJsland kreeg kwamen voort uit balverlies op het middenveld. Sowieso liepen Reijnders en Veerman continu naar zelfde positie op het veld (rechterkant middenveld). Met een Gakpo die ook niet diep gaat, stonden er bij momenten 3 NL spelers op 20 m2. Dat is echt nutteloos en leidde ook tot tegenaanvallen dus. Dit middenveld baart mij wel zorgen, al vind ik Schouten, Veerman, Reijnders individueel gezien wel goed genoeg (en voor buitenland relatief onbekend, dat kan helpen).

Ik vraag me oprecht af of het wel een grote aderlating is dat Frenkie niet meegaat. Als hij wel mee had gekund, was hij sowieso absoluut niet fit geweest en totaal geen wedstrijdritme. Op papier is hij idd de beste middenvelder, maar in mijn ogen is hij absoluut geen wereldtop, zoals ik veel mensen hoor zeggen. Dit kan ook nog wel eens goed uitpakken, we gaan het zien.

11 juni 2024 om 07:23

Grappig hoe veel van dit soort reacties je ziet. Allemaal omdat Veerman wat goede balletjes gaf in een paar oefenwedstrijdjes tegen keutellandjes. Wanneer je niet doorhebt dat je zonder Frenkie op het middenveld compleet overlopen wordt door de toplanden weet ik niet waar je naar hebt zitte kijken de afgelopen jaren.

De reactie van Koeman en de rest van de spelers gister zegt genoeg. Dit is gewoon je beste Oranje speler, iig de enige middenvelder van wereldtop. Met Frenkie erbij had er wat leuks kunnen gebeuren. Nu is het gewoon exit na de poulefase (als je die al weet te overleven).

11 juni 2024 om 07:32

Want Nederland heeft zulke hoge ogen gegooid met Frenkie in de basis? Een kwartfinale WK met kutvoetbal en een achtste finale eruit tegen Tsjechië op het EK?

Canada en IJsland zijn geen grootheden, nee, maar twee 4-0 overwinningen met eigenlijk maar heel spaarzaam kansjes weggegeven is gewoon een uitstekende voorbereiding. Er is geen enkele reden om Frenkie tot sleutelspeler te bombarderen terwijl hij die status gewoon nooit verworven heeft.

11 juni 2024 om 07:34

@ManunitedRVP,

Dus moet je van je zwakte je kracht make . Hebben we niet genoeg middenvelders moet je daar wat in doen.

Kiezen voor een (extreem) aanvallende defensie of voor extra aanvallende impulsen vanaf je middenveld met meer defensieve stabiliteit.

Laatste optie kan je kiezen voor Reijnders+Schouten met Depay op 10…

11 juni 2024 om 08:06

Bongiorno. Hetzelfde valt toch te zeggen over Memphis? Over Blind? Enz.. Waren er allemaal bij op deze zeer teleurstellende toernooien. Het is gewoon een feit dat Frenkie onze enige middenvelder is die al over een langere tijd in de wereldtop speelt. Nee ik vind hem ook geen wereldtopper, maar op zijn positie schuurt hij daar zeker wel tegenaan. We gaan hem hoe dan ook gewoon missen, alleen is de vraag hoeveel. Want Veerman is natuurlijk een leuke speler met een goeie trap, maar tegen de echte toplanden gaat hij niet zoveel tijd krijgen. Iets waar Frenkie wel meester in is, missen wij nu wel in de selectie, namelijk onder druk uitvoetballen door een individuele actie. Schouten benadert dit zeker (vind ik echt een geweldige speler), maar of die dit ook echt in de top kan? Ik ben benieuwd.

11 juni 2024 om 08:25

groot verschil alleen tussen schouten en frenkie is dat schouten het spel versneld en de bal zo snel mogelijk verplaatst waar frenkie veel meer met de bal indribbelt.

frenkie is individueel zeker beter als schouten en veerman maar als koppel zijn zij wel aan elkaar gewend en dat kan een heel hoop schelen.tegen de toplanden is het altijd stuivertje draaien en dat kan alle kanten op vallen.

frenkie is een geweldige speler maar geen dragende speler en daardoor denk ik zelf niet dat je hem heel erg gaat missen.

11 juni 2024 om 09:00

Ryan030. Ja en vraag mij dus af of Schouten dat ook kan brengen straks tegen de toplanden? Er is natuurlijk wel een reden waarom Frenkie nu al een paar jaar een gewaardeerde basiskracht is bij Barcelona (als die echt zo slecht is als sommige hier beweren, dan was die allang op een zijspoor beland) en Schouten nu basisspelers bij PSV is. Ik vind het in ieder geval jammer dat Frenkie er niet bij is, want het is natuurlijk gewoon een speler die wij er bij zouden moeten hebben.

11 juni 2024 om 09:21

het barca van de laatste paar jaar is het slechtste barca van de laatste 30 jaar.. en dat is steeds met frenkie in de basis. je logica klopt dus niet helemaal

ik vind het ook jammer dat frenkie er niet bij is maar als hij niet 100% fit is dan ga je mij niet vertellen dat hij beter is als een reijnders of veerman die wel 100% fit zijn.

Schouten kan het zeker aan ik twijvel veel meer aan veerman die is veel beperkter met minder tijd en ruimte. ik hoop zelf alleen dat veerman of reijnders gaat spelen en niet beide. xavi hoort gewoon op 10 en dan gakpo op links memphis spits en dan frimpong/malen rechts

11 juni 2024 om 08:21

Bij dit soort reacties bedenk ik mij altijd: snap jij wel iets van voetbal?
Zeggen dat Frenkie geen wereldtop is, is ook zeggen dat Kroos of Busquets postbodevoetballers zijn.
Frenkie is absolute wereldtop en er is een reden waarom Barcelona hem te vroeg heeft opgesteld.
Frenkie heb je nodig in de absolute topwedstrijden tegen landen zoals Frankrijk, Engeland of Duitsland. Als zo'n topland druk gaat zetten kun je Frenkie de bal geven. 1-op-1 draait hij heel makkelijk weg waardoor er ruimte ontstaat voor andere spelers. Of je zet 2 man op Frenkie, waardoor er dus altijd een vrije man ontstaat.
Frenkie is iemand die weinig wedstrijdritme nodig heeft.
We hebben het de afgelopen 2 wedstrijden goed gedaan, maar je kan deze landen niet vergelijken met een topland.

11 juni 2024 om 08:35

Maar om te zeggen dat een toernooit slaagt of faalt zonder frenkie is ook zwaar overdreven lijkt me... het is niet een zodanig belangrijke speler ala Robben/Sneijder van afgelopen 15 jr. Natuurlijk ga je de kwaliteiten missen van Frenkie, maar dat zal niet de doorslag geven

11 juni 2024 om 09:38

Het is wel een zodanige belangrijke speler ala Robben/sneijder. Tegen matige landen als Ijsland en Canada (en waarschijnlijk ook nog Polen en Oostenrijk) kom je nog weg maar als de grote landen druk gaan zetten heb je een balvaste Frenkie keihard nodig. Op zulke momenten verderop in het toernooi is dat inderdaad doorslaggevend voor het resultaat of een toernooi slaagt of faalt.

11 juni 2024 om 10:39

Ik denk dat ik al langer voetbal volg dan jou. Busquets, Kroos, Modric, KdB, Iniesta, Xavi, Pirlo. Dat is en was echt absolute wereldtop! Dat heeft Frenkie bij lange na nog niet consistent aangetikt, op enkele wedstrijden en het geweldige jaar van Ajax na (waar alles klopte).

11 juni 2024 om 10:57

Hij is absoluut niet zodanig belangrijk als Robben/Sneijder. Ik heb bij Frenkie vooral het gevoel dat hij zich niet zoveel ontwikkeld heeft. Zowel op clubniveau als bij Oranje heeft hij naar mijn mening nooit meer het niveau uit zijn Ajax tijd aangetikt. Ik kan me nog interlands tegen o.a. Duitsland herinneren waarin Frenkie echt weergaloos was. Hij is veel minder opvallend gaan spelen door de jaren heen

11 juni 2024 om 08:44

Noem een betere middenvelder op binnen het Nederlands elftal?Veruit de beste middenvelder indien fit.Helaas is hij te blessure gevoelig.

11 juni 2024 om 09:17

Huh wat? Je zegt dat het onze beste middenvelder is en dan vraag je je af of het een grote aderlating is? Je wilt toch altijd je beste spelers meenemen. Zoveel wereldtoppers hebben wij sowieso niet. Alleen VVD behoord tot die categorie. En schaar Frenkie nog niet daar, omdat ik denk dat zijn droomclub Barca het gewoon niet voor hem is en hij niet goed genoeg uit de verf komt daar.

Je gaat mij toch niet vertellen dat Veerman en Schouten het net zo goed gaan doen of mogelijk beter dan Frenkie? Geen ervaring en nog niks bewezen.

11 juni 2024 om 11:00

Feit is wel dat degene die naast Frenkie speelt, vaak bedroevend slecht speelt. Nu hebben we een ingespeeld duo, weliswaar op een lager niveau uitkomend. Ik heb wel vertrouwen in de jongens van PSV

Zal Stengs wel worden aangezien we voldoende verdedigers hebben en Koeman ervoor gekozen heeft om ipv Maatsen een extra aanvaller mee te nemen. Dus daar verandert niks aan met het weg vallen van een middenvelder.

Staat als enige nog op een soort van een standby lijst, waar alle overige mogelijke namen natuurlijk met hun kont allang op het strand van Dubai of Ibiza zitten. Het is te hopen dat de blessure van Koopmeijners meevalt, want Oranje kan op het middenveld niemand meer kwijtraken.

Maatsen en Taylor zijn eigenlijk de enige logische vervangers. Taylor is de enige middenvelder die op die positie kan spelen met enige oranje ervaring, en maatsen zat natuurlijk in de voorselectie. Of de vervanger echt gaat spelen is wel de vraag denk ik

11 juni 2024 om 07:28

Ik zie nog liever dat Guus Til opgeroepen wordt dan Phil Taylor. Waardeloze middenvelder

11 juni 2024 om 07:34

Wel erg overdreven he, til kan er nog minder van.

11 juni 2024 om 07:35

Maar een geweldige darter.

11 juni 2024 om 10:06

Hopelijk wordt Taylor opgeroepen zodat zijn psychopatische haters (boomers vaak) weer aan de beademing moeten.

11 juni 2024 om 11:02

Ik ben niet psychopatisch en ook geen boomer, maar ik vind dat Taylor op basis van geleverde prestaties geen plekje verdient bij het grote Oranje. Daarvoor speelt hij nog teveel als een talent, daar doen 5 goede wedstrijden terwijl alle druk er al vanaf is geen afbreuk aan

11 juni 2024 om 07:34

Taylor, kom op zeg, dat is bij lange na niet het niveau

11 juni 2024 om 08:02

Wat hebben sommige toch met Taylor. Die ga je toch niet oproepen.

11 juni 2024 om 10:01

Dan zou Sem Steijn nog een betere optie zijn.

11 juni 2024 om 20:31

@fctleon, het is inderdaad totaal onbegrijpelijk dat de 22 jarige Sem Steijn niet is/wordt opgeroepen voor Oranje. Als je als middenvelder het afgelopen seizoen 17 doelpunten hebt gemaakt dan had je in ieder geval al voorgeselecteerd moeten worden. Maar ja, Steijn speelt niet bij Ajax, Feyenoord of PSV. Voor de duidelijkheid, ik ben geen aanhanger van FC Twente. Maar supporter van de tweede club van Rotterdam.

De een zijn dood is de ander zijn brood. Hopelijk staan andere middenvelders echt op nu. Dit kan ook de duidelijkheid geven die er nodig is. De middenvelders liepen toch met het gevoel in hun achterhoofd dat ze de hele voorbereiding mee zouden doen en tijdens het toernooi met Frenkie alles anders zou zijn. Hopelijk valt het mee met Koopmeinders anders lever je wel heel veel kwaliteit in een keer in.

Dit wordt het verhaal van het ek, afvallen toch worden opgeroepen en de finale beslissen met een doelpunt

Teun en Frenk eruit, als ze beiden niet fit zijn.
Vervolgens Maatsen en Zirkzee of Maatsen en Jurrien Timber meenemen!

11 juni 2024 om 08:36

Koopmeiners is volgens de berichten straks fit genoeg, bovendien heeft het geen zin om Zirkzee mee te nemen en Timber is niet fit. Nog eens proberen!

11 juni 2024 om 09:42

Jij hebt het gok ik over een andere Timber dan Glenn. Beetje jammer.

11 juni 2024 om 09:45

Nog eens proberen? Je mag het zelf proberen want ik noem Jurrien Timber, niet Quinten Timber.
Jurrien Timber is gewoon fit hoor, alleen zat hij niet bij de voorselectie omdat hij weinig heeft gespeeld bij Arsenal. Paar potten bij Arsenal -21 en 1 pot bij Arsenal 1.
Nog eens proberen jongen!

Verder: waarom heeft het geen zin om Zirkzee mee te nemen? Zirkzee kan als 10 spelen en als (schaduw)spits.
Als je hem als 10 gebruikt (extra optie), kan je een Reijnders ideaal als ''8'' gebruiken naast een Schouten. En die plekken zijn nu juist onderbezet, wat dus handig is als je een 10/spits erbij pakt
Verder is Zirkzee nu gewoon fit, is gebleken.

Nog eens proberen!

''mogelijk overweegt Koeman na het oproepen van de interlandloze vleugelverdediger van BVB om een van de verdedigers uit de oorspronkelijke definitieve selectie door te schuiven naar het middenveld. Zowel Daley Blind als Lutsharel Geertruida is opgeroepen voor een rol in de achterste linie, maar kan ook uit de voeten op het middenveld.''

Tja, als dit de logica is achter de beslissing dan had Wijnaldum in eerste aanleg al niet geselecteerd moeten worden. Maar goed, de oproep nu van Maatsen is wel begrijpelijk.

Zou toch mooi zijn als tegen Frankijk Maatsen in basis staat, want ik zie Koeman wel 532 gaan spelen dan...
Maatsen linksback, Dumfries rechts
Overigens zou ik gewoon altijd 433 spelen, ongeacht tegenstander. Dit Oranje hoeft voor niemand bang te zijn denk ik, alle spelers zijn aardig in vorm...

11 juni 2024 om 17:18

Grapje zeker? 433 gaan we tegen Frankrijk keihard de boot in hoor. Schouten en Veerman is van een totaal andere orde dan het middenveld van Frankrijk. Tegen IJsland leuk, maar zat geen tempo in, alle tijd om wat te doen, dat geeft Frankrijk je niet.

Toch een beetje het idee dat onder druk van media Koeman ineens met Maatsen komt. Kreeg flink kritiek (terecht) door hem niet mee te nemen, en komt er nu dan toch mee aanzetten.
Ik denk dat Frimpong/Geertruida het beste werkt rechts maar het is alleen maar mooi dat we ook een Dumfries hebben, wat ik zelf echt een geweldige speler vindt. Snap niet helemaal wat men bedoelt met een minder jaar, heeft toch vrij veel gespeeld en was ook belangrijk bij niet het minste team in de minste competitie. Geertruida op het middenveld vind ik zelf een stuk minder als in de verdediging, hij draait wat teveel wat snelheid uit het spel haalt , hij is alleen goed tegen mindere teams op het middenveld. Als verdediger vind ik hem top zowel centraal als rechts.

als ik maatsen was dan zeg ik ben op vakantie doei

Maatsen ben ik blij mee want had er in eerste instantie al bij gehoord, deze jongen heeft in de CL finale gestaan en een heel goed seizoen gedraaid

Top dat Maatsen er alsnog bij zit, maar het is natuurlijk te gek voor worden dat een blessure van een middenvelder ervoor moet zorgen dat hij zijn kans krijgt. Maassen had er sowieso al bij gemoeten als het aan mij had gelegen.

Gemiste kans om Frimpong samen met Dumfries te proberen, kijken hoe dat loopt. Koeman zal dat de komende dagen wellicht bespreken met ze en trainbaar maken. Als die kunnen samenwerken op rechts, dan zijn die echt onmogelijk te verslaan (in theorie dan)

Mooi dat Maatsen toch mee gaat, die heeft dat veel meer verdiend dan bijvoorbeeld een Wijnaldum. Ik zou de Ligt wel eens op 6 willen proberen, al heb ik liever Schouten, heeft zoveel rust, zit overal tussen en weet altijd de ruimtes te vinden in de as. Aanwinst!!

Ik had verwacht dat koeman klaassen zou oproepen dat zou beter bij zijn beleid passen. Als maatssen zou ik hier voor bedanken na dat je op zo een manier gepasseerd bent.

11 juni 2024 om 09:22

Als je dat zou doen, dan ben je wat mij betreft ook niet meer welkom in de toekomst. Je bent jong, dit hoort erbij. Balen, maar deal with it en wie weet over twee jaar weer. Als je daar zo pissed over bent dat je bedankt, zoek het dan uit.

Veerman absoluut een hele goede in plaats van F de Jong.
Waarschijnlijk wel beter !
Ik lees hier veel commentaar op de vervanger van de Jong.
Maatsen is voor de breedte.

Die gaat helemaal niet spelen, dat weet ik nu wel zeker. Is niet erg, gewoon ervaring opdoen en na het EK rustig inpassen als hij goed blijft presteren op clubniveau.

De vervangende speler (s) worden gewoon nr 25 en 26 van de selectie en zullen dus ook alleen voor de trainingen handig zijn. Helaas ziet Koeman op dit moment niet heel veel in Maatsen anders was hij wel meteen meegenomen.

Zou gewoon met Dumfries en Frimpong spelen. Zoveel acties langs de kant heeft Dumfries niet en gaat er te weinig overheen dus of je nou met hem speelt of met Geertruida is om het even.

Zou gewoon xavi naar het middenveld brengen en Gakpo eruit.

Wanneer je met 2 snelle buitenspelers gaat spelen durven de backs er ook niet snel overheen te gaan. Die zijn gewoon bang voor de counter

Verbruggen
Dumfries
De Vrij
Van Dijk
Ake
Schouten
Xavi
Veerman
Frimpong
Depay
Malen

Tenenkrommend en lachwekkend dat mensen Schouten en Veerman met een Frenkie willen vergelijken.

Ik vind het het typisch Nederlands ook. In tijden van Rvp Robben & Sneijder beweerde mensen hier toen ook al dat ze helemaal niet zo goed waren. En dat je makkelijk zonder ze kon. Nu dromen we er van.

Frenkie is gewoon wereld top en je beste speler in de selectie. Gelukkig beamen het spelers in de selectie wel. Want als je hier sommige moet geloven moet je met een eredivisie middenveld aan komen op het ek.

Er staat geen Maat(sen) op dit elftal!

Mooi dat Maatsen alsnog opgeroepen is! Stel dat je echt een linksback nodig hebt, dan kan je hem gewoon inbrengen. Voor nu zou Reijnders, Veerman, Gravenberch en Koopmeiners genoeg moeten zijn om Frenkie op te vangen. Maar goed die laatstgenoemde is ook een vraagteken voor het EK. Dan moet je wel een middenvelder oproepen. Alleen heb geen idee uit mijn hoofd wie nou echt goeie opties zijn. Veel goeie middenvelders hebben we niet meer.

Blind op het middenveld is gewoon geen optie meer. Dat kan hij allemaal niet meer belopen. Als LCV ipv van Dijk, met de Ligt en van de Ven als snelle en sterke verdedigers naast hem, kan hij van absolute meerwaarde zijn met zijn opbouwende kwaliteiten. Ook kan hij zich op die positie nog prima positioneren om toch wat ballen op te pikken. Maar van Dijk zal wel een streepje voor hebben. Al zou tegen Polen en Oostenrijk Blind nog een prima optie zijn.

11 juni 2024 om 11:20

Erg jammer dat Van Dijk een streepje voor heeft. Want zo goed vind ik hem niet meer achterin. Opbouwend en organisatorisch ook geen meerwaarde. Wel een meerwaarde met zijn hoofd, en dat is voor nu alles.

Tegen de kleinere landen die verdedigend spelen denk ik dat het nog niet zoveel uitmaakt dat de Jong er niet bij is als je Schouten/Veerman naast elkaar opstelt. Maar of Schouten de rust nog heeft en Veerman de tijd tegen een Frankrijk is de vraag.

Wellicht dat hij Maatsen ook als middenvelder ziet? Staat op papier linksback, maar in de CL finale speelde hij meer op het middenveld. Ik kijk normaal geen wedstrijden. Van Dortmund, dus weet niet of dat altijd het geval is.

Toch wel opvallend. Hartman is al een poos geleden afgevallen en die had ik er wel bij verwacht. Maatsen had dus al de vervanger van Hartman moeten zijn en dan had je nu Gravenberch opgeroepen als vervanger van De Jong.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren