Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robin van Persie ziet naast Cody Gakpo nog een uitblinker bij Oranje: ‘Hij is zó slim’

Laatste update:

Robin van Persie kijkt met genoegen naar de prestaties van het Nederlands elftal op dit EK. De topscorer aller tijden van Oranje, 50 goals in 102 interlands, noemt in gesprek met Voetbal International twee internationals die er volgens hem bovenuit steken bij de halvefinalist van EURO 2024.

"Cody Gakpo vind ik wel het verschil maken op dit moment, maar dat is ook weer niet zo heel moeilijk om te zien", verwijst de hoofdtrainer van sc Heerenveen naar de vleugelaanvaller van Oranje, met drie doelpunten mede-topscorer op het EK.

Van Persie ziet meer spelers opstaan in de selectie van bondscoach Ronald Koeman. "Ik kan ook wel genieten van Nathan Aké. Hij is zó slim, overal zit een ideetje achter", is de trainer in Friese dienst lovend over de linksback van Nederland.

"Jerdy Schouten vind ik ook heel sterk spelen. Ook zo’n type waar ik blij van word. Dat zijn gewoon jongens die iedere keuze, met of zonder bal, met een ideetje maken", aldus de hoopvolle Van Persie.

Oranje


Van Persie laat tevens zijn licht schijnen over Oranje tijdens dit EK. "Het is knap dat ze in de halve finale zitten. Ze hebben echt veerkracht getoond tegen Turkije. Ze moesten van ver komen."

Als beloning wacht een confrontatie met Engeland, waar Van Persie jarenlang speelde voor achtereenvolgens Arsenal en Manchester United. "Ik ben heel benieuwd. Engeland is geen topteam, maar wel een team dat heel moeilijk te verslaan is."

"Dat is Oranje ook", zo benadrukt de voormalig topschutter. "Zelfs tegen Oostenrijk, toen ze niet goed speelden, waren ze toch moeilijk te verslaan. Oostenrijk moest ook heel diep gaan om alsnog van Nederland te winnen. Wat dat betreft zijn het een beetje twee soortgelijke teams, die in een soortgelijke situatie zitten."

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ik zou persoonlijk Malen, Weghorst en Van der Ven ook wel willen bestempelen als uitblinkers. Ondanks dat ze geen basis staan.

10 juli 2024 om 15:18

Hoe kan je nou van de Ven een uitblinker noemen. Ja hij is snel , en ja ik vind hem ook een topper maar heeft maar 66 minuten gespeeld het hele toernooi. Weghorst idem, 1 goal gemaakt en 45 minuten hard gewerkt tegen de Turken(iets meer gespeeld dan VdVen), maar dat zijn toch geen uitblinkers. Dan kan je ook Dumfries, Verbruggen, Xavi, Reijnders en zeker de Vrij noemen. Malen ben ik met je eens. Al denk ik dat hij kan uitblinken omdat hij van de bank komt. In de basis starten is net wat anders.

10 juli 2024 om 15:26

Voor mij is iemand die een dusdanige invloed heeft op het resultaat van oranje een uitblinker, ongeacht het aantal speel minuten. Ik vind dat deze 3 een hele positieve bijdrage hebben geleverd en beslissend waren voor het resultaat, maar daar mag je het mee oneens zijn hoor.

10 juli 2024 om 15:57

@nielsfleuren
Je kan geen fan zijn van Weghorst, het is ook een type waar of je mee wegloopt of helemaal niets vindt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Weghorst niets toevoegt. Alleen tegen Oostenrijk was Weghorst minder, maar in alle andere wedstrijden droeg hij wel bij. Tegen Turkije begon het pas te lopen toen Weghorst erin kwam. Invloed is ook belangrijk. Je moet niet alleen maar naar doelpunten kijken.

10 juli 2024 om 16:21

Van de Ven heeft tenminste wel strijdlust getoond en goal tegengehouden tegen de Turken. Vind hem sterker als linksback dan Ake. Liever iemand die snel en kracht toont. Heeft naar mijn inziens meer inzet laten zien dan bijvoorbeeld een Xavi.

10 juli 2024 om 17:16

Inzet tonen of iets toevoegen zijn toch totaal verschillende dingen als uitblinken. De keeper van Georgië blonk uit tegen Tsjechië en Portugal. Yamal en Nico Williams blinken uit.
Weghorst en zeker van de Ven toch niet. Dat hij Ake kan vervangen en je daar niet slechter van word is iets anders. Wat een luxe. Zou Koeman de Engelse verassen en 352 gaan spelen met frimpong en van de Ven op de zijkanten ?

10 juli 2024 om 15:22

De Vrij niet vergeten. Speelt een stabiel toernooi en was enorm sterk tegen Turkije.

@nielsfleuren

Meh ze spelen misschien wel weinig maar denk dat Neclent duidelijk wilt maken dat ze wel echt wat toegevoegd hebben.

Verder tja Reijnders speelt oke, Xavi is echt onzichtbaar en Dumfries lijkt meer een meer een risico factor te worden hoor. Verbruggen en De Vrij ben ik wel met je eens.

Van Persie zegt zinnige dingen, maar Engeland geen topteam ? Engeland heeft een selectie van 1,5 miljard! Ze spelen lelijk en matig maar het is toch wel echt een top selectie. Ook de vergelijking Engeland nederland begrijp ik niet. Met het team wat hun hebben staan spelen ze zwaar ondermaats. Nederland heeft tegen Polen, Frankrijk, Roemenië en Turkije( eerste kwartier en groot gedeelte tweede helft) gewoon goed gespeeld en verdiend gewonnen. Dat kunnen we van Engeland niet zeggen.

10 juli 2024 om 15:18

Zo onzinnig vind ik het niet. Individueel zijn ze eel goed maar om dit een top team te noemen moeten ze wel echt iets presteren. Ze spelen het lelijkste voetbal en komen nauwelijks uit de verf. Southgate is gewoon echt een matige trainer.

10 juli 2024 om 15:27

Southgate is een saaie matige manager , dat zeker. Maar er zit zoveel kwaliteit in de selectie, je kunt ze moeilijk geen toppers noemen. Als Engeland vanavond met een fatsoenlijke linksback(shaw) speelt zijn we de Sjaak. Want vooral Trippier verzaakt aan de linker kant en is verschrikkelijk om naar te kijken. Terwijl hij vanaf recht toch wel aardig kan ballen.

10 juli 2024 om 15:38

Daarom noemt hij het niet geen topselectie, maar geen topteam.

10 juli 2024 om 15:19

Je zegt het zelf eigenlijk al. Ze hebben een top selectie, maar geen top team. Oostenrijk en Zwitserland zijn voorbeelden van echt goede teams, ondanks dat ze beide geen bijzondere selectie hebben.

10 juli 2024 om 15:29

Oostenrijk en Zwitserland zijn voorbeelden van teams die druk zetten , of ze echt goed teams waren denk ik niet. Als Zwitserland echt goed was hadden ze Engeland wel naar huis gestuurd. Dat verdiende Zwitserland wel, maar als je echt goed bent trek je het over de streep. Als deze selectie van Engeland het vanavond opeens welOp hun heupen krijgt , zijn ze dan wel in een keer een goed team?

10 juli 2024 om 15:37

Volgens mij begrijp je het verschil nog steeds niet echt tussen een goed team of een goede selectie. Zwitserland heeft toch ook niet voor niks Italië kansloos naar huis gestuurd? Ze opereren gewoon goed als team. Zoals je zegt met druk zetten maar ook met een goede georganiseerde defensie. Dat ze dan verliezen van England via penalty's doet daar toch niks aan af? Leg de spelers even naast elkaar, Engeland heeft letterlijk op elke positie een betere speler dan Zwitserland staan, en misschien wel 2 ook..

10 juli 2024 om 15:19

Engeland speelt inderdaad niet als een topteam. Je hebt niet dat er enig idee zit achter hun spel. Maar de individuele kwaliteit maakt het in mijn opzicht wel gewoon een top team

10 juli 2024 om 15:19

Ik vind dat we eigenlijk alleen tegen Roemenie en de eerste 60 minuten tegen Polen goed gespeeld hebben.

10 juli 2024 om 15:23

Hoe Nederland uit de kleedkamer kwam tweede helft tegen Turkije dat is eigenlijk iets wat helemaal niet bij ons past. Zoveel vechtlust enz enz. Ik vond ons tegen Turkije zeker goed, behalve dan het einde eerste helft , en einde wedstrijd toen de Turken alles opAlles moesten zetten.

10 juli 2024 om 15:55

ben ik met je eens, waarbij ik het eerste uur tegen polen nog het beste vond. Ik was tegen turkije erg blij met de winst, maar vond het allemaal maar heel mager.

10 juli 2024 om 19:47

Ja daar heb je een punt, die vechtlust was knap. Beetje vergelijkbaar met Brazilie in 2010. Al was dat wel Brazilie dus wat specialer.

10 juli 2024 om 15:21

Top spelers is niet hetzelfde als een top team. Denk dat hij dat bedoeld. Hebben op nagenoeg elke positie een wereldspeler, maar het functioneert niet als team.

10 juli 2024 om 15:28

Klopt dan toch wat hij zegt als team is het niet top (geen top team) individueel zijn het stuk voor stuk goede of erg goede voetballers. Maar als team presteren ze onder hun kunnen vind ik.

10 juli 2024 om 15:37

Vergeet niet dat de waarde van Engelse spelers ook enorm onderhevig is aan de homegrown status waardoor de kwaliteit/prijs verhouding wel echt uit balans is. Daarnaast is het zoals je zelf al zegt geen team maar een bij elkaar geschraapt zooitje die amper een team vormen. Ze hebben zeker kwaliteiten en zeer interessante spelers die bij ons niet zouden misstaan.

10 juli 2024 om 15:37

Die 1,5 miljard kan al minimaal door drieën worden gedeeld puur en alleen omdat de prijs niet is bepaald op basis van kwaliteit maar op nationaliteit. Als Maguire Nederlands was geweest, dan had hij maximaal 15 miljoen opgeleverd in plaats van de 80 miljoen die ze er voor hebben betaald.

10 juli 2024 om 15:43

Tja de selectie van Ajax heeft ook ruim 100 miljoen gekost. Hebben wij daarom ook een topselectie?

10 juli 2024 om 15:52

1,5 miljard aan opgeklopte bedragen omdat het Engelsen zijn.
Goede spelers, maar geen topteam tot nu toe

Schouten is voor mij de beste man van NL dit Ek. Daarna Gakpo en Ake idd maar de Vrij wordt wel even vergeten. Is toch wel de stabiele factor centraal achterin.

10 juli 2024 om 16:53

Helemaal me eens wat betreft Schouten. Ik moet toegeven dat ik nauwelijks PSV heb gekeken dit seizoen dus ik wist niet hoe goed hij was. Maar wow wat is die jongen balvast. En 1 van de weinig middenvelders dit EK die een splijtende pass door het midden naar voren durft te geven.

Op zich zegt Van Persie geen schokkende dingen, want iedereen met wat voetbalverstand kan dit zien haha. Wel fijn om te zien wat ie over Aké zegt, die wordt namelijk wel vaak onderschat.

Ake speelt niet voor niks al een paar jaar onder de beste coach op dit moment (Pep) en volgens velen bij de beste team ter wereld op dit moment (City). Die moet naar mijn idee altijd bij Oranje in de basis staan. By far onze beste en meest ervaren speler op dit moment.

Reageer