Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV stapelt fout op fout en wordt vernederd door Bundesliga-degradant

Laatste update:

Ruud van Nistelrooij heeft zaterdag stof tot nadenken gekregen. De trainer van PSV zag zijn elftal vrijwel kansloos onderuitgaan op bezoek bij Arminia Bielefeld, dat met name profiteerde van de enorme fouten die de Eindhovenaren maakten. Missers van Marco van Ginkel en Joey Veerman leidden voor rust tot twee tegendoelpunten, na rust kwam er door weifelend optreden van Derrick Luckassen en Joël Drommel nog een treffer bij. De eindstand werd in de slotfase via een vlotlopende combinatie van Arminia, dat afgelopen seizoen vrijwel kansloos degradeerde uit de Bundesliga, op 4-0 bepaald.

Luuk de Jong werd met het bekendmaken van de opstelling gekroond als nieuwe aanvoerder van PSV. De spits, die van Sevilla overkwam, neemt het stokje over van Marco van Ginkel, eveneens basisspeler zaterdagmiddag. Ki-Jana Hoever en nummer 10 Til maakten hun officieuze debuut. Voor De Jong gold de wedstrijd als 'officieuze rentree', nadat de spits al tussen 2014 en 2019 voor PSV speelde. Grote namen als Ibrahim Sangaré, André Ramalho en Érick Gutiérrez ontbraken nog.

PSV begon dramatisch aan de wedstrijd en keek al na enkele minuten tegen een achterstand aan. Een volkomen verkeerde terugspeel van Van Ginkel werd door Walter Benítez nog net onder de lat weggetikt, maar leverde Arminia Bielefeld wel een indirecte vrije trap op. De goalie was van enkele meters afstand kansloos op de inzet van Fabian Klos: 1-0. PSV liet zich slechts mondjesmaat zien, vooral via dribbels van Noni Madueke, die twee keer ongelukkig was in de afronding.

Balverlies op het middenveld van Joey Veerman leidde na ruim een half uur spelen de volgende tegentreffer voor PSV in. Op aangeven van Klos was het ditmaal Janni Serra die de bal van dichtbij binnen ramde: 2-0. Na rust maakte aanwinst Xavi Simons voor het eerst zijn opwachting in het wedstrijdshirt van PSV. De middenvelder verloor in de 54e minuut de bal op de helft van Arminia en leidde daarmee een doeltreffende Duitse counter in.

Daarbij ging veel mis aan de zijde van PSV. De intikker van Serra werd niet weggetrapt door Derrick Luckassen, maar slechts half geraakt, waarna de ingevallen Joël Drommel er slechts een handje achter kreeg: 3-0. Invaller Fredrik Oppegard dreigde het met een dramatische terugspeelbal op Drommel nog erger te maken, maar Silvan Sidler liet de buitenkans onbenut door rakelings naast te tikken. Toch kwam er een vierde treffer, die de defensie van PSV niet enorm aan te rekenen was. Arminia combineerde over diverse schijven en Noel Niemann gaf met een fraaie inzet van zestien meter het eindschot: 4-0.

Opstelling PSV aan aftrap: Benítez; Hoever, Teze, Luckassen, Max; Van Ginkel, Til, Veerman; Madueke, De Jong (c), Gakpo.

Opstelling PSV na rust: Drommel; Hoever, Seelt, Luckassen, Max; Veerman, Van Ginkel, Simons; Bakayoko, Vertessen, Madueke.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 juli 2022 om 18:07

Nee hij is nog niet boven de 50

Goed dat dit nu gebeurd, kan John doorschakelen naar z’n hoogste versnelling.

9 juli 2022 om 17:26

Was dat niet al gebeurd als ik het moest geloven met Benitez, Hoever, Til, Simons en De Jong?
Je mag hopen dat ze nog een potje hebben voor een sterke verdediger want die positie lijkt weer vergeten te zijn.

9 juli 2022 om 17:30

De verdediging is al jaren de zwakste schakel. Een centrale verdediger is echt een must. Marlos komt niet, maar en zullen echt nog wel andere kwaliteit verdedigers rondlopen. Misschien proberen Nianzhou te huren van Bayern?

9 juli 2022 om 17:40

Tja, maar een Luckassen en Van Ginkel in de basis is sowieso al iets wat je niet moet willen…. Dus zal niet de basis 11 zijn geweest

9 juli 2022 om 18:02

@psvchamps

Het zat er met Benitez, Teze, Max, Veerman, Til, Madueke, De Jong en Gakpo ook niet ver vanaf. Dit lijken me toch allemaal basisspelers bij de seizoenstart.

9 juli 2022 om 18:19

Lijkt mij dat Ramalho ook zeker basisspeler is? Die was vorig jaar nog de nieuwe Alex en beste verdediger van de Eredivisie als ik sommigen hier moest geloven? Lijkt mij niet dat zo'n geweldenaar buiten de boot gaat vallen 😉

9 juli 2022 om 18:36

@ soccerskins

Til is sowieso geen basis en van die 8 zijn er 4 die net 3 dagen training achter de rug hebben tja dat je dan geflateerd met 4-0 verliest is zuur maar zegt niet zoveel over de kwaliteiten van RvN al denk ik wel dat ze beter voor een grotere vis als trainer hadden kunnen kiezen ipv Ruudje voor de leeuwen te werpen ik noem bv een Ron Jans die doet het toch overal in Nederland fantastisch

9 juli 2022 om 18:50

Ramalho begon lekker, maar heeft daarna aangetoond waarom hij altijd in Oostenrijk gespeeld heeft

9 juli 2022 om 19:32

@Bamihorst, weet ik, was ook meer om een beetje te dollen. Zo'n speler gratis binnen halen is echter alsnog goed gedaan, maar zoals verwacht kon worden is dit niet de speler die de defensie van PSV een jaar lang op sleeptouw neemt.

Grote namen als 'Guitierrez en Ramalho'? Haha wat?

9 juli 2022 om 17:33

Best grote namen toch, mijne is niet zo groot

9 juli 2022 om 17:44

Jan Vennegoor of Hesselink, dat is pas een grote naam.

9 juli 2022 om 18:03

Of Marco Reus

9 juli 2022 om 17:49

In principe gewoon basisspelers toch?

9 juli 2022 om 17:57

Je hebt al moeite met de naam van Guti kun je nagaan hoe je zijn naam zou typen als die nog groter was..

Had makkelijk veel meer kunnen uitlopen, het leken net mannen die tegen kleine kinderen voetbalde. De Duitsers hoefde maar 1,2 passes te geven om voor de goal te komen PSV daar in tegen moest zoeken om in de buurt te komen.

Dacht dat PSV onverslaanbaar zou zijn en al kampioen was...

9 juli 2022 om 17:22

Volgens wie?

9 juli 2022 om 17:25

Volgens vele PSV fans @RicottoFC. Ik zou wat meer facebook, insta en VZ volgen.. Dan lees je dat 102% terug. Nu zullen een aantal het ontkennen..

9 juli 2022 om 17:27

Er zijn wel veel supporters die psv nu al kampioen zien, omdat ze veel inkopen. Maar zonder een goede verdediging ga je veel tegengoals krijgen. Met alleen goede aanvallers wordt je geen kampioen.

9 juli 2022 om 17:28

Want @tmaria, alleen Ajax fans mogen zeggen dat ze kampioen worden?

Hou toch eens op met dat kleinzielige gedoe om individuele reactie hier tegen iedereen aan te halen.

9 juli 2022 om 18:40

@Tmaria ... nee dankje, besteed me dagelijkse invullingen liever iets anders dan continu op de social media kanalen te zitten. Vz vindt ik af en toe wel grappig om het nieuws te blijven volgen en soms te discussiëren met de wat serieuze leden. Los van dat ben ik psv supporter en blijft ajax de gedoodverfde favoriet imo. (Ondanks de aankopen van psv).

9 juli 2022 om 18:46

ze hebben er zes spelers bij en dat heeft ze 6 miljoen gekost, daar kun je toch ook niet heel veel van verwachten?

9 juli 2022 om 17:22

Ja, de drie Nederlandse clubs bakken er alledrie niets van. Twente kampioen dus

9 juli 2022 om 17:26

Voorbereiding is gewoon tactieken en spelers wedstrijd ritme opdoen. Stelt niks voor. Feyenoord verloor kansloos vorige week met 7-0. En winnen van vandaag van een betere stander met 2-1. Twente heeft een goede voorbereiding, de score van gisteren tegen fortuna was 5 doelpunten nog mager en had nog veel hoger kunnen zijn. Maar zegt voorderest niks.

9 juli 2022 om 17:26

In tegenstelling tot PSV, moeten bij Ajax en Feyenoord de sterkhouders nog terugkomen of die zijn net weer begonnen. Niet te vergelijken dus, PSV is al verder en dat moet ook met het oog op de voorrondes. Zeer teleurstellend dus van PSV vandaag, maar geen man over boord. Feyenoord heeft overigens vandaag gewoon een knappe overwinning geboekt.

9 juli 2022 om 17:34

Ehm, PSV mist nog Sangaré, Mauro, Obispo, Ramalho.

9 juli 2022 om 17:36

Volgens Dirk-borst zijn dat geen sterkhouders.

9 juli 2022 om 17:39

Gaagje klopt heb ik gemist. Zeker Mauro en Sangare mis je nog een hoop. Desondanks had ik meer verwacht en wat ik hieronder zei ook nog geen man over boord. Slechts een oefenpot. Bedankt voor je aanvullingen!

9 juli 2022 om 17:54

@Dirk. Gakpo, De Jong, Teze en Til zijn er pas sinds maandag. Die hebben dus 5 dagen kunnen trainen. Waar hebben we het over?

9 juli 2022 om 18:04

Het was een reactie op dat van Nederlandse clubs niks van bakken. We zijn inderdaad net op weg, slechts een oefenpot. Desondanks had ik vandaag wel wat meer verwacht, in ieder geval wat goals. Maar geen man over boord, PSV komt er wel. Zeker als Sangare en Gakpo ook blijven.

9 juli 2022 om 17:25

Dat getuigt van jouw voetbalverstand.

9 juli 2022 om 18:00



Dacht ook dat Ajax de CL zou winnen.. dat riepen er ook heel veel toen ze van het 2de van Dortmund wonnen..

9 juli 2022 om 18:02

Nick, advies van een andere Nick; oefenwedstrijden zeggen geen ene fuck. PSV heeft seizoenen gehad waarin ze iedere oefenwedstrijd wonnen (zelfs van grotere clubs). Je hoort te winnen van een uit de Bundesliga gedegradeerde ploeg, maar dit soort uitschieters komen ieder seizoen - vooral in de voorbereiding - voor.

9 juli 2022 om 18:05

Laat denken maar over aan mensen die iets meer verstand hebben.

9 juli 2022 om 23:14

Zijn we ook, zonder v Ginkel en Luckassen (met een knipoog dan)

Zonder gekheid, erg benieuwd naar de hand van van Nistelrooij, aan de selectie opzich zou het niet moeten liggen (mits er een goede lcv bij komt)

Grappig. Als ik al het nieuws van de afgelopen weken volg was PSV gegarandeerd kampioen en championsleague winnaar. Praktijk blijkt toch iets anders dan theorie.

9 juli 2022 om 17:27

Want? Op basis van twee weken training en een oefenpotje?

9 juli 2022 om 17:27

En dat vind je op basis van 1 verloren oefenwedstrijd?

9 juli 2022 om 17:38

Huh praktijk kan je toch pas zien als de eredivisie en CL begint?

9 juli 2022 om 18:10

Wat een ontzettend dom gelul gebaseerd op wellicht een aantal Facebook reacties. PSV heeft een prima selectie op papier, maar niemand met zijn volle verstand zal claimen dat PSV gegarandeerd kampioen wordt of (nog debieler) de CL wint.

9 juli 2022 om 18:11



Echt grappig ja dat Feyenoord met 7-0 van Kopenhagen verloor maar toen was je niet zo grappig zat je in een hoekje te huilen.

Ach het is maar voorbereiding nu weten we meteen waar de zwakke plek is en dat is nog steeds de verdediging. Heb liever dat ze een goede CV halen die er meteen staat

9 juli 2022 om 17:23

Het middenveld werd ook vaak overlopen. Zonder Sangare zit er toch weinig pit in. Til, Ginkel en de Jong in een elftal is te statisch.

9 juli 2022 om 17:58

Van Ginkel zie ik van deze 3 sowieso geen basisspeler meer worden… Dan heb je ook nog een Luckassen waarvan we al lang weten dat die te licht bevonden is….

9 juli 2022 om 17:44

Aanval ook. Je hebt 2 dezelfde type spitsen met de Jong en Vinicius, die beiden een aantal duidelijke tekortkomingen hebben. Ja, Vertessen is er ook nog maar die is wel heel slecht als spits. Madueke is het ook al een tijdje helemaal kwijt en doet alles alleen. Middenveld is even afwachten hoe goed Xavi is maar lijkt op het eerste gezicht ook gewoon slechter dan vorig jaar.

Zoo, ff op de feiten gedrukt. Duidelijk nog geen CL niveau, laatstaan uitdager voor Ajax. Verdedigend 0 kwaliteit.

9 juli 2022 om 17:28

Ach, verloor Ajax ook niet van Paderborn?

9 juli 2022 om 17:30

Jong Ajax* , kijk even naar de startopstelling en opstelling tweede helft van beide wedstrijden. Daar zit wel een verschil in. Hoeft niks te betekenen maar je kan het ook niet 1 op 1 vergelijken.

9 juli 2022 om 17:31

Met spelers die 102% geen basis zullen staan, laat staan wisselspelers (naast Mo, Unuvar & Rasmussen). Terwijl erbij PSV gewoon alleen maar basisspelers erin stonden, naast Sangaré dan... Dus, je punt @Heiky?

9 juli 2022 om 17:42

@Tmaria, laat hem lekker in de waan. PSV draait uitstekend en is er klaar voor. Zeker met de missende spelers erbij zijn ze gewoon titelfavoriet. Zou lekker zijn als iedereen dat blijft denken.

9 juli 2022 om 17:44

Het Tmaria zijn punt is dat een zo’n wedstrijd niks zegt. Zijn jullie alle voorbereidingen vergeten van de laatste jaren? En dan bedoel ik niet alleen die van PSV. Daaruit kan je wel opmaken dat die voorbereiding weinig zegt over de rest van het seizoen. Maar goed snap dat het leuk is om nu een beetje te bashen.

9 juli 2022 om 17:46

Mooi toch dat iedereen daar een mening over mag hebben. Ik zie PSV dit seizoen ook wel als titelfavoriet. Een ongelofelijke zaadpot tegen een degradant doet daar niks aan af. Fijn dat jij dat lekker vind trouwens!

9 juli 2022 om 18:20



@tmaria alleen Sangare? kun je zien hoevaak jij Psv ziet... volgens mij waren Mauro en Ramalho er o.a ook niet bij.. maar Mo en Unuvar zijn toch zo n toptalenten? en de jeugd is toch ozo goed..en dan 5-2 verliezen van Paderborn die nog veel minder zijn dan Bielefeld.. dat is gewoon triest.. kun je zien hoe goed de (top) talenten van Ajax zijn.

9 juli 2022 om 18:46

@ Tmaria

Lachen man jou reactie whahahaha Til, van Ginkel, Lukassen, sowieso geen basis in de verdediging mis je er 3 uit de basis van vorig seizoen, Sangare zat niet eens wissel en de Jong en Gakpo zijn van de beoogde basis elf net paar dagen in training en dan gebeuren dit soort dingen gewoon wel eens niks mis mee als we er over 3 weken maar klaar voor zijn want dan gaat het echt beginnen.

9 juli 2022 om 17:40

@itstom snap je niet dat dit een oefenwedstrijd was? natuurlijk is dat geen CL niveau. In live meepraten benoemde ik het ook al met een knipoog. Het seizoen dat Ajax zo ver kwam in de CL hadden ze een hele zwakke voorbereiding met veel verloren oefenwedstrijden. Maar altijd wel een beetje selectief jouw reacties

9 juli 2022 om 18:00

Ik las hierboven dat 4 belangrijke spelers nog ontbraken, en dat er 4 nog maar net met de training zijn begonnen. Ik zou er nog geen conclusies aan verbinden.

Beter nu dan als het om het echie gaat. Wel leerzaam, natuurlijk.

Misschien is dit wat extra motivatie voor de Jong om een paar echte versterkingen te halen.

Goed om een keer de deksel op de neus te krijgen. Na al dat optimisme is het nu duidelijk dat er nog gesleuteld moet worden.

Eerst Feyenoord, toen Ajax, nu PSV. De clubs hebben zich goed versterkt, maar de prestaties zijn nog niet best. Schandalig zelfs. Laten we het er maar op houden dat het nog een voorbereiding is

9 juli 2022 om 17:29

Feyenoord en Ajax speelde met 18 jarigen en wissels van de wissels. PSV speelde met 90% basisspelers, totaal niet te vergelijken.

9 juli 2022 om 18:18

Wat een immense nonsens. Ja, er zat veel basis bij, maar lang niet alles. Net als bij Ajax. Bij Feyenoord was dat minder inderdaad

9 juli 2022 om 18:24

Kun je meteen zien hoe slecht die 18jarigen en wissels van Feyenoord en Ajax zijn..

9 juli 2022 om 18:25

Haha, bij Ajax zat er veel basis bij? Wellicht een keeper, rechtsback en Taylor. Die posities/speler zijn echter ook nog allerminst zeker van een basisplaats en onze minst goed bezette posities qua kwaliteit. De rest was echt wissel of dat niet eens, maar goed, als jij in Magallan, Pierie, Rasmussen, Baas, Regeer, Unuvar, Ihattaren en nog veel meer jeugd absolute basisspelers voor komend seizoen ziet, zal ik wel iets gemist hebben 😂😂😂

9 juli 2022 om 18:51

@ Camavingoat

90% basis whahahaha nou nee verre van zelfs op Benitez, Gakpo, Veerman Madueke en de Jong en Max na dan waarvan er dus een aantal net 4 dagen in training is plus je gewoon een tegenstander treft die over 2 weken aan de competitie begint net als 2e klasser Paderborn dus praat nou niet zo dom.

Verder is 4-0 verlies niet fijn maar ach wat zegt zo een oefenpotje nou?

9 juli 2022 om 22:13

@Mangalista... lekker laten gaan joh.
1. Het is een oefen potje, 2. Deze selectie is net bij elkaar, 5 dagen, patronen etc. Moeten er nog inkomen.
Had ik meer verwacht absoluut, maar nog voldoende tijd om te verbeteren, nu gaat het pas echt weer beginnen nu de internationals terug zijn.

9 juli 2022 om 17:29

In tegenstelling tot PSV, moeten bij Ajax en Feyenoord de sterkhouders nog terugkomen of die zijn net weer begonnen. Niet te vergelijken dus, PSV is al verder en dat moet ook met het oog op de voorrondes. Zeer teleurstellend dus van PSV vandaag, maar geen man over boord. Feyenoord heeft overigens vandaag gewoon een knappe overwinning geboekt.

9 juli 2022 om 17:32

Gakpo en Luuk komen net van t strand. Sangare is er nog niet. Centrale duo absent. Mauro veel beter dan Max. Je mag best conclusies trekken, maar misschien is t handig af te wachten.

9 juli 2022 om 17:36

Dat zeg ik ook en daarom trek ik nooit conclusies uit oefenwedstrijden. Had overigens gemist dat Sangare er niet bij is nog, scheelt ook zeer veel op het midden.

9 juli 2022 om 17:46

Eigenlijk het hele middenveld van jl seizoen niet,Gotze Guti Sangare niet. Al met al geen excuus voor een 4-0. Vond PSV echt in een vakantiemodus spelen. Hadden ze de slippers nog aan?

9 juli 2022 om 17:58

Teze en Til hebben ook pas 5 dagen getraind. Ik vind het niet vreemd dat spelers vermoeid ogen. Daarnaast weet niemand of ze vanmorgen nog flink hebben getraind of hoe het schema er sowieso uitziet, maar wel allemaal al alles afbranden en klagen.

9 juli 2022 om 18:27

Daarom, de eerste oefenduels zijn ook belangrijker om weer in het ritme te komen/conditie te verbeteren, trainen op een nieuwe speelstijl onder een nieuwe trainer, spelers inwerken en kijken welke samenstelling van spelers het beste functioneert. Er is nog helemaal niks aan de hand bij PSV.

9 juli 2022 om 17:29

Feyenoord moet zich nog echt gaan versterken. Tot nu toe alleen buitenkansjes voor de breedte gehaald

9 juli 2022 om 17:30

@mangalista Het enige verschil is dat er bij Feyenoord en Ajax geen enkele (potentiele) basis speler in de de verliezende wedstrijden speelde , vanmiddag was dat wel even anders of niet ?

9 juli 2022 om 17:34

Ja Mangalitsa, je moet even goed in je oren knopen dat PSV net ietsje slechter was haha.

9 juli 2022 om 18:44

Ik snapte ook niet dat ik PSV met het almachtige Ajax heb durven vergelijken ook maar. Dat ging ook wel heel ver. Sorry Ajacieden, ik vergeet wel eens dat wat jullie doen beter is dan dat anderen doen. Ik zal er weer aan proberen te denken

10 juli 2022 om 08:04

Hahaha en terug in je mand nu 😄. Fijne zondag!!

Niet te zwaar aan tillen, was maar een oefenwedstrijd niet het einde van de wereld. Dat het beter moet is inderdaad zo maar nu niet gelijk alles afzeiken wat er is aangekocht daar hebben we niks aan.

Er moeten nog automatismen inkomen en de verdediging moet natuurlijk beter maar het is niet alsof we echt met Luckassen in de basis gaan spelen hoor daar komt nog wel iemand voor. Dont worry, en laat Ruud zijn werk doen.

4-0 van een club dat vorig jaar is gedegradeerd. Met eigenlijk zo goed als je basis 11, mist alleen Xavi.
Als dit is wat het gaat worden dan hoeft Ajax zich niet druk te maken dit seizoen... het was echt niet best.

9 juli 2022 om 17:35

Sangaré, Mauro, Ramalho …

9 juli 2022 om 17:48

Als Sangaré, Mauro en Ramalho de spelers zijn die het verschil maken tussen 4-0 tegen Bielefeld en de Eredivisie winnen is het niet best gesteld met PSV.

9 juli 2022 om 18:29

Nou, als zij echt dat verschil (gaan) maken en PSV kampioen wordt, is het juist goed met ze gesteld 😜

3 blunders en de 4e goal staat iedereen gewoon iedereen bij te kijken. Duidelijk niet bij de les. Arminia wilde winnen. PSV deed maar wat,leken wel aan t slaapwandelen. Slechter kan niet.
Zie mensen gretig algehele conclusies trekken maar das natuurlijk voorbarig. Niet erg om op je bek te gaan deze fase.

Marco Timmer namens VI: fantastische wedstrijd van PSV, je ziet echt de stijgende lijn en je merkt dat de lat omhoog is gegaan in Eindhoven

9 juli 2022 om 17:29

Gelukkig is de lat niet hoger in Eindhoven, anders had die eerste bal er gelijk ingegaan 😉

9 juli 2022 om 17:57

Haha zou wel leuk zijn als ze ergens met hogere latten spelen. Mooi doelpuntenfestijn wellicht

Duidelijk zichtbaar dat we ramalho en boscagli missen. Als het achterin stabiel is zal het voorin ook wel gaan draaien. Genoeg werk aan de winkel

Tering wat is die Hoever slecht zeg man man. Mogen nog wel wat verdedigers bij, want dit kan echt niet Europees.

Boeie, toch een oefenwedstrijd..

Oke het is een nederlaag so what, het is maar een oefenwedstrijd en daar in moet je juist experimenteren.

9 juli 2022 om 17:27

Nou als je bijna allemaal basisspelers erin hebt staan kun je je wel redelijk zorgen gaan maken. Het leek werkelijk helemaal nergens op.

9 juli 2022 om 17:34

En toch blijft het maar een oefen pot

9 juli 2022 om 18:01

Helemaal geen zorgen maken. Luuk is er ook nog maar net. Sommigen net terug van vakantie. Ze zijn net begonnen. Hoezo zorgen maken. Pas als je dit laat zien in de voorronde CL, dan moet je je zorgen maken. Niet deze eerste wedstrijd voor vele spelers.

Het vertoonde spel is nog vele malen erger dan de uitslag. Er zit totaal geen enkele lijn in het spel, geen enkele patronen te ontdekken.
Los van wat individuele fouten wat erbij hoort in een oefenduel is het totaal niet te zien wat van Nistelrooy van zijn spelers wil. Misschien is ie wel te onervaren voor de zware job.

9 juli 2022 om 17:29

Misschien is je conclusie wel te voorbarig. Nistelrooy kan er ook niks aan doen dat sommige spelers aan t blunderen waren. Luuk en Cody komen net van t strand. Sangare is er niet bij. Centrale duo ontbreekt. Ff tijd geven.

9 juli 2022 om 18:04

Ja, nu al conclusies trekken aangaande Van Nistelrooy….. Het is een oefenpotje en die kun je prima verliezen. Dat gebeurd vaker en zegt weinig…
Wel mooi om te zien dat mensen bijna van hun stoel glijden door dit verlies 😁

Nog maar meer kopen of huren🤪🤪

Nog een hoop werk aan de winkel, voor psv, zeker met het oog op de voorronde van de CL

Ondanks dat het maar een oefenwedstrijdje is, is dit natuurlijk wel een afgang als je start met een groot aantal beoogd basisspelers. Tegelijkertijd is het ook niet echt een verrassing; de verdediging van PSV is zo lek als een mandje. PSV mag blij zijn dat het niet gelukt is om Hoever definitief vast te leggen, wat een matige speler is dat zeg. Ik zei het al bij hun komst maar echt lachwekkend dat een groot aantal supporters zo blij waren met de komst van Hoever en ook bijvoorbeeld Simoms. Het zijn spelers die nog nóóit ook maar iets hebben laten zien obv waarvan ze nu al een meerwaarde zouden zijn voor een club als PSV. En dat zijn ze dan ook niet

9 juli 2022 om 17:30

Davilla het orakel, waarom nog volledige seizoenen spelen als je ook alles kunt baseren op oefenpotjes? Kap maar met de eredivisie, champions league? Helemaal niet meer nodig.

9 juli 2022 om 17:39

Als je de laatste twee zinnen van mijn reactie nog eens leest, zie je dat het mij helemaal niet gaat om deze oefenwedstrijd. Het punt is dat er in geval van Simons en Hoever gewoon geen enkele grond is op basis waarvan eventueel geconcludeerd zou kunnen worden dat zij een versterking zijn voor PSV. Niets in hun voetbalcarrieres duidt daarop. Helemaal niets. Het zijn talenten die nog niks gepresteerd hebben en er niet aan te pas kwamen bij hun vorige club. En dan zouden zij als 19/20-jarigen het wel ven laten zien in Eindhoven? Nee dan geloof je echt in sprookjes of onderschat je het vereiste niveau bij PSV gigantisch

9 juli 2022 om 17:49

Over Simons zijn mensen vrij enthousiast geweest door de naam zelf, daar moeten we ook indd voorzichtig mee zijn. Volgens mij is niemand hier extreem enthousiast geweest over Hoever, alleen over het feit dat hij gehuurd is en daarom weinig risico lopen. Je conclusie over de wedstrijd geef ik je verder gelijk, maar het lijkt wel een trend om te overdrijven dat ‘iedereen’ iets roept terwijl het maar 1% is.

9 juli 2022 om 17:57

Nouja als je de reacties terugleest van het artikel waarin aangekondigd werd dat Hoever naar PSV kwam, is echt het leeuwendeel positief hoor. En de meesten betreurden juist het feit dat het om huur ging en niet om koop, kun je nagaan (zie ook 'PSV is op stoom en bevestigt tijdelijke komst van Ki-Jana Hoever)

9 juli 2022 om 17:59

Simons viel ook tegen in de passing. Als je dat vergelijkt met Gotze dan ga je er echt op achteruit.

9 juli 2022 om 19:09

Oke, dan heb ik idd andere berichten gelezen. Zie het nu terug, fair point.

Wel goed opzich dat Feyenoord en PSV al op de donder hebben gekregen, genoeg werk aan de winkel voor PSV

Zegt toch allemaal nog niks, Feyenoord draaide vorig jaar ook een dramatische voorbereiding.

9 juli 2022 om 17:33

En toen werden ze 3e met een straatlengte achterstand op Ajax en PSV, net als de 20 jaar daarvoor.

9 juli 2022 om 19:41

En haalde ze ondertussen ook een europese finale... daarnaast is feyenoord ook nog n keer kampioen geworden n paar jaar geleden.

9 juli 2022 om 20:17

Een finale van het derde europese niveau die ze verloren. Als je net als dat incidentele kampioenschap daar de komende jaren op moet teren is het wel erg armoedig.

10 juli 2022 om 08:02

Dus eigenlijk komt het erop neer dat jij het gewoon leuk vind om Feyenoord af te zeiken? Want of het incidenteel is of niet staat er volleig los van, jij zegt letterlijk ze zijn 20 jaar geen kampioen geworden. En vervolgens ga je ook nog eens hun Europese prestatie bagatelliseren. Beetje zielig...

10 juli 2022 om 09:52

Ik zie voortdurend mensen beginnen over het Feyenoord van vorig jaar als er kritiek is over transfers of over een slechte voorbereiding. Jullie doen net alsof Feyenoord against all odds een wereldprestatie heeft geleverd en dat gebruik jij nu weer om de PSV’ers gerust te stellen.

Het feit is en blijft dat het Feyenoord dat jullie zo graag als voorbeeld gebruiken geen prijs heeft gewonnen en net als de seizoenen daarvoor met een flinke achterstand op Ajax en Psv is geëindigd. Wat een geruststelling moet dat zijn voor de PSV’ers die dit jaar een titel willen zien.

Ik dacht dat wij titelkandidaat waren, Maar toen zag ik dit. Pff wahhha, Wij kunnen wel in de KKD spelen met dit niveau.

Het is allemaal veel te gezellig in Eindhoven en dat optimisme is nergens op gebaseerd. RvN is een onervaren trainer. Vraag me oprecht af of hij de juiste man op de juiste plek is. Ze nemen een groot risico met hem als hoofdtrainer.

Oefenpotje op duits trainingsveldjez no stress

John de Jong wil over Ajax heen! Waar is die gemoedelijke brabantse nuchterheid waar men beneden de rivieren altijd zo vol van is…

9 juli 2022 om 17:38

Gewaagde uitspraak en je weet dat je die keihard terug gaat krijgen als je niet levert. En ach die gemoedelijke brabantse nuchterheid tegen het koude kille Amsterdam is een grijs gedraaide plaat die het vooral nog goed doet om bij de eigen achterban je wat populair te maken.

9 juli 2022 om 17:40

Haha zozo, en dat allemaal na een oefenpotje. Ben benieuwd hoe blij je wel niet bent als PSV een serieuze wedstrijd verliest.

9 juli 2022 om 17:52

Blij? Waar ben ik blij dan? We hebben het over een uitspraak van jullie TD, wat heeft dat met blij zijn te maken als ik vragen mag?

Als psv sangare kwijt raakt en verdedigend niet gaat investeren dan kan het nog wel eens een zwaar seizoen worden

9 juli 2022 om 17:37

Absoluut eens. Wat een geschutter. Ginkel kan niet meer.

9 juli 2022 om 17:52

Ik heb weinig gelezen over interesse in Sangare, stilte voor de storm of gewoon gemist? Meest essentiële speler denk ik

9 juli 2022 om 18:19

We moeten er alles aan doen om Ibi te houden.

9 juli 2022 om 18:30

Als ja.. Als Ajax Martinez of Tadic of Anthony kwijtraakt en niet gaat investeren wat ze natuurlijk wel doen.. zo bang zijn ze natuurlijk wel.. maar als..dan kon het nog weleens een heel zwaar seizoen worden..

9 juli 2022 om 22:46

Investeren is bang zijn?

Denk dat het voor PSV wel cruciaal wordt om dit keer de CL te halen als ze Gakpo willen overtuigen om nog een jaar te blijven. Die liet met zijn interview van afgelopen week al genoeg ruimte voor speculatie en kan me zo voorstellen dat hij op zijn 23e wel eens CL wil spelen.

Ach joh, wat maakt het uit. Wie weet heeft PSV wel een loeizware trainingsweek achter de rug. Rustig blijven, komt vast goed.

Beweren dat PSV kampioen wordt is net zo opportunistisch als beweren dat ze geen kampioen worden.

Het gaat om oefenpotjes, PSV en Ajax hebben nog niet eens hun selectie rond.

Of iedereen wacht even gewoon rustig af (maar ja, daar is natuurlijk niks aan )

Luckassen en van ginkel zijn wel klaar bij psv. Hebben echt geen waarde meer. Er moet 100% en cv bij en misschien zelfs 2 gezien de blessures. Daarnaast kan die hoever mij niet overtuigen en zie ik nog graag een rb bij komen.

9 juli 2022 om 17:50

Of een LB en Mauro op RB, dan heb je met Mwene nog een back up. Ik vind Mauro namelijk als RB meer toevoegen aan het aanvalsspel van Psv.

9 juli 2022 om 18:58

Heb je gelijk in maar ik vind dat een back eerst moet kunnen verdedigen en daar vind ik mauro op lb beter.

Niet allen van Ginkel. Die achterhoede is echt belabberd. Hou op met die praatjes van titelkandidaten. Vind na deze wedstrijd moet je ff niet praten. Je kan verliezen maar niet zo. Bielefeld heeft zijn goeie goalie verkocht en is maar een matig team. Ik heb finale Tennis gekeken maar aan de uitslag te zien heeft jullie Gakpo en luuk de Verlosser niks gedaan. Jullie zijn weer terug op aarde. Fijne zondag mensen

9 juli 2022 om 18:00

Jij neemt deze wedstrijd veel te serieus. Man ze zijn net begonnen plus spelers die er nog maar net bij zijn. Ff geduld

9 juli 2022 om 18:09

Dank voor deze analyse…. En je weet dat het zaterdag is hè? 🤔

Iedereen zegt, wat was psv slecht, maar dit was een tactiek van ruud. Die hoorde john de jong zeggen, we staan er goed voor. Terwijl ruud nog graag een verdediger wilde. Nu met deze wanvertoning, zal john snel op zoek gaan naar een nieuwe verdediger.

Tijd voor een keeperswissel!

Zullen ze al spijt hebben van Hoever en Til?

Jongens we praten over een jaar wel👍💪🏻

1e wedstrijd in een samenstelling. Sommigen hebben amper meegetraind. Dan krijg je zulke uitslagen natuurlijk, verder niet te zwaar aan tillen. Tenzij Bielefeld een Kopenhagen doet op social media😂

Voorbereiding van PSV verliep vorig seizoen prima. Dat moest ook, want de eerste voorronde groepsfase CL stond voor de deur. Dat is nu ook het geval. Dus is dit toch wel even een pijnlijk moment. Niet alleszeggend, maar toch even een tikje na die stroom van positieve geluiden vanuit Eindhoven. Over Ajax heen, enx. Haal eerst de groepsfase CL maar eens, zou ik zeggen. Want dat is de grootste prijs die je dit seizoen kan winnen.

9 juli 2022 om 17:59

Dat zegt toch genoeg over die mensen die dat allemaal roepen. Zelfs Hans Kraaij doet er aan mee. Moeten nog allemaal transfers komen maar hij weet al wie er kampioen gaat worden op basis van aankopen. Terwijl de ene ploeg wel snel moest en de andere ploeg alle tijd heeft. Die voorbereiding zegt nooit iets. Die wedstrijden nemen ik ook nooit serieus.

9 juli 2022 om 19:00

En daarbij - we hebben het regelmatig over de defensie van Ajax - de verdedigingslinie van PSV is verreweg het meest kwetsbare deel van de ploeg. Nu miste Sangare ook op het middenveld, dus dat scheelt ook een slok op een borrel, maar als het fundament niet goed is, is je team niet op orde. De clubs die PSV in de voorronde(s) loot(en) gaan echt niet aanvallen, hoor. Met Gakpo en Mandueke als snelle (counter)spitsen. Dus was dit vanmiddag een bijzonder leerzame les. Maar veel tijd om te leren is er niet. En het is maar afwachten wie van de huidige blessurelijst dan wel kan spelen. Gelukkig hoeven wij ons daar niet druk om te maken;-)))

Wat mii vooral opvalt is dat clubs die in de voorbereiding veel verliezen er juist staan als het om de knikkers gaat en andersom precies hetzelfde met clubs die in de voorbereiding alles winnen met de start van het seizoen niet thuis geven.
Dus dit wil allemaal niks zeggen als je Eredivisie start dan krijg je er 3 punten voor en dat telt de rest niets dan in vorm raken en concepten uitproberen

9 juli 2022 om 19:03

Nou, PSV presteerde vorig seizoen vanaf het begin juist uitstekend. Maar sneuvelde tijdens de laatste horde voor groepsfase CL ongelukkig tegen Benfica. Dus in die zin is dit een open deur intrappen. Het kan goed, maar ook slecht gaan....

Zullen de ( g.kke ) gebroeders kerkhof nu al af zien van het kampioensschap.
Ik hoorde al dat ze Ajax voorbij gaan ja ja ook hun trainer zei dat,dat ze 100% kampioen worden.
Het blijven toch Calimero’s dat lampekappenstad

Ja alleen middenvelders kopen en Luuk de Jong maar de echte noodzakelijk probleem de zwakke verdediging versterk je niet, wat een lachertje is De Jong.

Nou, nu heeft de complete traditionele top 3 een oefenwedstrijd gehad waar toch lichte schaamte is voor de uitslag.

Og wat gewoon Ff dhr Hiddink er na laten kijken probleem opgelost,ruudje kan het ja niet alleen.
Hij kan nog altijd assistent worden bij Antwerpen onder de beste psv trainer boemeltje waren jullie toch ook zo kapot van hè,

Hoe is Lucassen ooit profvoetballer geworden, mijn god wat een gedrocht van een speler

Er zijn geen excuses. Ja Ajax verloor van Paderborn met geen basisspelers. Maar vandaag speelden Luuk en gakpo wel. Hoor ook praatjes van is vroeg in de voorbereiding maar dat was het ook voor Feyenoord tegen Salzburg ook en die wonnen wel van een beter team dan Bielefeld. Kraay begint een soort de mos te worden. Kraay heeft meer verstand van de KKD

Goed keepertje, gelijk al flink mogen rapen. Heb het al eerder gezegd, bij Nice had hij een iets andere verdediging voor zich staan. Ik mag hopen dat het nog wel iets beter gaat woden want zo is t ook niet leuk. Dan hadden we beter Feyenoord het ticket voor de voorrondes van de CL kunnen geven.

Wat een berichten hier… we zijn net weer bezig. Laten we conclusies trekken over een week of 6.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren