Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV is het maximaal haalbare voor hem, hij zakte daar door het ijs’

Laatste update:

Philipp Max kende een voortvarende start bij PSV, wat hem zelfs een plaats in de Duitse selectie opleverde. Na de afstraffing tegen Spanje (6-0) van afgelopen dinsdag klinken er echter ook kritische geluiden rondom de linksback van de Eindhovenaren. Johannes Graf, die Max voor de Augsburger Allgemeine volgde in zijn periode bij FC Augsburg, denkt dat de vleugelverdediger bij PSV aan zijn plafond zit.

"PSV is voor Max het maximaal haalbare, denk ik. Dat bedoel ik niet negatief, hoor. PSV is een grote club", verklaart Graf in gesprek met de NOS. Een verdere uitleg volgt al snel. "Maar de manier waarop Max bijvoorbeeld tegen Spanje door het ijs zakte, maakte voor mij wel duidelijk dat hij voor de absolute top nog tekort komt. Tegen Tsjechië en Oekraïne kon hij prima mee. En voor PSV is Max een uitstekende voetballer." Max zorgde tegen Tsjechië (1-0) voor de assist op het enige doelpunt, gemaakt door Luca Waldschmidt.

Philipp Max na twaalf minuten (?) in zijn eerste interland voor DFB-Team (Die Mannschaft). ??

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 11 november 2020

Paul Verhaegh, die tussen 2015 en 2017 bij FC Augsburg met Max samenspeelde, is een andere mening toegedaan. "Philipp gaat, denk ik, nog wel een transfer maken als hij zo doorgaat", aldus de inmiddels gestopte rechtsback. "Hij was in onze gezamenlijke periode al zo'n stabiele speler, heel waardevol. Het heeft mij wel verrast dat Philipp voor PSV koos. Ik denk dat hij op den duur nog een stap kan maken, maar dit is voor hem wel een mooie kans in het buitenland. Hij wil graag voor de prijzen spelen. Bij Augsburg was het vooral een strijd tegen degradatie."

Graf geeft toe dat het debuut van Max in de nationale ploeg van Duitsland hem enigszins heeft verrast. "Heel frappant. We moesten er op de vergadering wel om lachen. Vorig jaar speelde Max ook uitstekend, maar een voetballer van FC Augsburg komt gewoon minder snel in beeld dan iemand van Bayern München, Borussia Dortmund of RB Leipzig. Of PSV dus in dit geval", aldus de Duitse journalist.

Denk jij ook dat PSV het maximaal haalbare is voor Philipp Max?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat na één mindere wedstrijd (collectief falen van hele ploeg) deze man al weet dat Max te kort komt voor de top.

22 november 2020 om 11:47

Deze Duitse man heeft Max al jaren in de Bundesliga zien spelen.

22 november 2020 om 12:04

Paul Verhaegh is weer een andere mening toegedaan. Wie wil je geloven gaat het nu om? Ik vind na een collectieve wanprestatie 1 iemand aanwijzen te makkelijk. Alles stond verkeerd tegen Spanje.

22 november 2020 om 12:04

En vergeet dus ook voor de lol even dat Max onder anderen gescoord heeft en vooral veel assists leverde tegen zowel Dortmund als München voor Augsburg.

22 november 2020 om 12:12

Paul Verhaegh is zijn ex-teamgenoot. Ik zeg verder ook niet dat 1 van de 2 gelijk heeft, ik reageer alleen op de uitspraak dat Max er "na één mindere wedstrijd er niks meer van kan".

22 november 2020 om 12:22

Wat is er mis mee als je plafond is dat je een uitstekende back bent voor een club als PSV? Ik denk ook niet dat hij mee kan bij de absolute top. Clubs als Napoli en Sevilla zou een leuke stap zijn, maar kunnen die hem betalen als er geen clausule is?

22 november 2020 om 12:50

Denk idd dat een Sevilla/dortmund/napoli hem goed zou liggen , maar so what als Psv zn plafond is , des te beter voor Psv toch? Die kunnen dan jaren van hem genieten.
Hetzelfde gevoel heb ik bij Berghuis , iedereen die zegt dat de Eredivisie zijn plafond is, ik vind het helemaal prima zolang die bij Feyenoord blijft en zn waarde bewijst.

22 november 2020 om 13:18

Denk dat je hem best met Tagliafico kunt vergelijken, beide echt goed voor de Eredivisie (misschien te goed) en prima voor clubs als Napoli en Sevilla, de top is dan net weer te hoog. Toch wel mooi dat dit soort voetballers dan in de Eredivisie voetballen en een speler als Tagliafico hier ook blijft, ben benieuwd of Max ook gaat blijven.

22 november 2020 om 13:00

Helemaal mee eens, zelfde bij de VI. Zoveel spelers met ‘veel talent’ ‘hij kan geen bal raken’ en de volgende aflevering word je gepreisd

Ik lees dit soort artikelen altijd met de grootste verbazing. Eerst is het een topaankoop die een fantastische start heeft en veel potentie heeft. Nu heeft hij 1 slechte wedstrijd gespeeld en is PSV zijn plafond? Het hele Duitse team speelde slecht, heeft nu niemand van hun geen potentie meer? Lachwekkend om dit soort uitspraken te doen op basis van 1 wedstrijd.

22 november 2020 om 11:47

Kijk, ik ben het met je eens hoor en wat ze in het buitenland schrijven, tja, niks van aantrekken. Echter is dit wel weer iemand die hem al langere tijd van dichtbij heeft gevolgd en dus niet iemand die op basis van 1 wedstrijd iets zegt..

22 november 2020 om 12:04

Toekomst, Paul Verhaegh is weer een andere mening toegedaan. Wie wil je geloven gaat het nu om? Ik vind na een collectieve wanprestatie 1 iemand aanwijzen te makkelijk. Alles stond verkeerd tegen Spanje

22 november 2020 om 12:07

Ex-teamgenoten zijn nu ook niet altijd de beste bronnen.

22 november 2020 om 12:46

Wel mensen die langer met zo iemand gespeeld hebben. Tis niet zo dat bijvoorbeeld Malen zegt dat Hendrix uiteindelijk bij PSG komt. Dat zou wel een blind staaltje ploeggenootliefde zijn. Ik zou niet weten waarom Max niet bij een Sevilla, Valencia of Napoli zou kunnen komen.

22 november 2020 om 15:40

Ik denk dat Max ook wel mee zou kunnen met een Europese subtopper, maar voor de absolute top komt hij zoals de journalist aangeeft tekort. Dat is overigens niet op 1 duel gebaseerd. Hij begon sterk bij Psv mede door zijn drang naar voren, maar als je goed op hem let dan merk je dat hij vaak zijn mannetje laat lopen en kwetsbaar is in de directe duels. Ik denk dat Max met de absolute top meekan als er een 5 mans verdediging wordt gehanteerd, maar in een 4 mans verdediging is dat veels te riskant. Vandaar dat waarschijnlijk de grotere ploegen in Duitsland toch niet hebben toegehapt.

22 november 2020 om 13:18

Hij denkt ook dat Neuer het niveau niet aan kan. 6 doelpunten om de oren is niet duits international waardig..

Is dit de Duitse journalist in dienst van de Telegraaf? Erg negatief en ook een beetje arrogant. Max speelt prima en tegen Spanje zakte de hele ploeg door het ijs. En ook doen alsof PSV een middelmatig ploegje is kan ik niet begrijpen van een sport journalist.

22 november 2020 om 11:47

Nou nou, het is ook maar beetje hoe je het wil lezen he. "Dat bedoel ik niet negatief hoor. Psv is een grote club". Ja daar laat hij wel erg kennen dat Psv een middelmatig ploegje is

22 november 2020 om 12:11

Bijna geheel eens met je. Alleen Psv is europees gezien toch ook een middelmatig ploegje. Ze laten nooit wat zien, verliezen regelmatig van slechte tegenstanders.

22 november 2020 om 13:31

Nooit nooit.. we heel overdreven vind je niet. Afgelopen 20 jaar heeft PSV minstens net zoveel punten binnen gehaald als ajax (als het niet meer is. Beetje nuance is wel op zijn plek. Los daarvan ben ik met je eens dat het afgelopen tijd wel heel dramatisch is.

22 november 2020 om 15:36

@lbernes: je doet er verstandig aan om eerst even google te raadplegen voordat je onzin uit gaat kramen met je "afgelopen 20 jaar heeft PSV minstens net zoveel punten binnen gehaald als ajax (als het niet meer is." Het is nl eerder de helft van de punten, volgens de Uefa site...

Wat ze in het buitenland ook schrijven, PSV heeft weer een geweldige linksback en hoort daarvan te genieten. Hopelijk blijft hij minimaal 2 jaar, zodat PSV niet volgend jaar weer op zoek moet. Voor een Nederlandse club is dit gewoon een hele, hele goede back die wat mij betreft in de categorie Tagliafico, Angelino past; een directe, stabiele versterking. Erg knap dat PSV hem heeft weten vast te leggen.

22 november 2020 om 12:24

Dezelfde discussie is er ook geweest over Ziyech en Tagliafico, die beide tekort zouden komen voor de top. Dikke prima toch, dan maar jaren in Amsterdam blijven. Zo ook met Max, prima als ie te kort komt voor Bayern en Borussia, laat hem maar lange tijd bij PSV blijven.

22 november 2020 om 12:27

Daarom, van zulke spelers moeten wij toch genieten? Voor Eredivisieclubs zijn dit absolute toppers.

Iedereen van Duitsland was dramatisch en met name de sterkhouders en ervaren krachten waren beroerd. Deze jongen maakt zijn debuut en is logischerwijs zenuwachtig, omdat dit het mooiste debuut is van je voetbalcarriã¨re denk ik zo. Was het goed van hem? Nee, absoluut niet dat weet hij zeker ook, maar om op basis van deze wedstrijd hem zo af te schrijven vind ik echt te vroeg. Bij PSV doet hij het erg goed en heeft nog altijd genoeg tijd om zichzelf te ontwikkelen. Vaste LB bij Duitsland zie ik hem niet worden, maar zo nu en dan zijn interlandjes meepakken dat zie ik hem wel doen hoor.

22 november 2020 om 11:49

Was zijn 3e interland.

Onzin, hele goede linksback. Kan gebeuren dat je tegen Spanje een keer door het ijs zakt, dat gebeurd de beste. Was in de Bundesliga ook gewoon 1 van de betere linksbacks.

22 november 2020 om 11:56

Maar naar wie zou hij gaan? Volgend seizoen toch “al” 28 en de laatste jaren zijn er echt amper backs van die leeftijd naar topclubs gegaan. Volgens mij blijft die gewoon nog een hele tijd bij PSV zitten, wat eigenlijk gewoon ook beter is voor hen want het is een goede back.

22 november 2020 om 12:09

@Lierse, het is ook maar net wat wordt bestempeld als stap. Ik kan me best voorstellen dat Max over twee jaar nog heel waardevol kan zijn voor de subtop in de Bundesliga. Alles onder Bayern en Dortmund kan best interessant zijn voor Max mijns inziens.

22 november 2020 om 12:13

Ja dat zeker, maar dan komt de vraag of die teams dat dan nodig hebben. Want dat is toch ook een te stellen vraag. Waarom hebben teams als Leverkusen, Mönchengladbach, Leipzig, Wolfsburg,... deze zomer hem niet binnengehaald? Enerzijds omdat ze momenteel waarschijnlijk denken betere spelers in hun selectie te hebben, en anderzijds omdat er waarschijnlijk toch enige twijfels waren. Dat kan binnen een jaar of twee natuurlijk anders zijn. Maar zoals gezegd wordt er toch maar heel weinig meer dan 15 miljoen neergeteld voor een back van 28+.

22 november 2020 om 12:25

@Lierse1997, Bij Leverkussen staat Sinkgraven linksback, Max is wel beter denk ik. Maar ben het met je eens, welke club gaat meer dan 15/20 miljoen betalen voor een speler van 28 die Europees ook geen indruk maakt? Voor PSV uitstekend, niks mis mee.

22 november 2020 om 12:31

Ja ik zou ook denken dat Sinkgraven een stuk minder is (al hebben ze ook die Braziliaan Wendell als ik het goed heb). Maar dan is het toch vreemd dat ze daar Max niet proberen binnen te halen als hij voor minder dan 10 miljoen op te halen is?

22 november 2020 om 12:37

@Lierse, die twijfel zal er inderdaad geweest zijn. Drie maanden later ziet de wereld er voor Max toch wel anders uit, heb ik het idee. Hij heeft zich moeiteloos aangepast aan een hoger niveau bij PSV en is inmiddels international. De eerste twee interlands waren prima, die laatste zakte het volledige elftal door het ijs. De status van Max is de afgelopen drie maanden echt fors verbeterd. Of dat daadwerkelijk resulteert in een transfer? We gaan het meemaken.

om max af te rekenen op een wedstrijd tussen 2 van de sterkste teams van de wereld... met een collectief falen van dld. is beetje makkelijk...

is ongeveer t zelfde als dat je over giakoumakis(spits vvv) zegt:
je hebt 8 goals gemaakt in 7 wedstrijden... maar het is toch schandalig dat je tegen ajax niet gescoord hebt)0-13)

Vind hem ook niks, Manolev 2.0. Wel een betere voorzet in huis, maar een blind paard in de verdediging.

22 november 2020 om 15:40

Precies, niet voor niets heeft hij bij Augsburg de meeste wedstrijden gespeeld als linksbuiten. Aanvallend niks mis mee, verdedigend zeker niet goed genoeg voor (sub)top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren