Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ongeduldige Denen noemen FC Twente 'respectloos en onprofessioneel'

Laatste update:

Kasper Kusk is sinds afgelopen donderdag in Nederland, maar heeft de medische keuring bij FC Twente nog altijd niet doorlopen. Aalborg BK, de club waar de 22-jarige middenvelder nog tot volgend jaar zomer onder contract staat, vraagt zich af waarom het zo lang duurt.

/

"We gaan ervan uit het akkoord dat we met Twente hebben bereikt, nog steeds staat", zegt sportief directeur Allan Gaarde in gesprek met Nordjyske. "Maar het duurt langer dan gehoopt en dat stelt ons niet tevreden. Dat het zo lang duurt tot alle details in orde zijn, is ook niet erg respectvol naar Kasper toe. Het is gewoon onprofessioneel. We hadden verwacht dat Twente op een andere manier zou handelen."

Kusk, een vijfvoudig Deens international, moet ongeveer zeven ton kosten en Aalborg kan het zich niet veroorloven om dat geld mis te lopen. Kusk wordt gezien als een van de grootste talenten van het Scandinavische land; afgelopen seizoen was hij goed voor twaalf doelpunten en elf assists in 33 competitiewedstrijden. Ook PSV, Anderlecht en Standard Luik zaten achter Kusk aan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongeduldige Denen? Dit is gewoon absurd lang! Als hij nu toch niet verkocht wordt heeft hij een flink deel voorbereiding gemist...

15 juli 2014 om 16:19

Die ongeduldige Denen wisten anders ook wel dat eerste de transactie goedgekeurd moest worden. Blijkbaar zitten ze in Zeist nog (met hun hoofd) in Brazilie..

15 juli 2014 om 22:53

Ja, 5 dagen voor een medische keuring is absurd lang. Hoe doen clubs dat als ze op de slotdag van de transfermarkt een speler kopen?

15 juli 2014 om 23:00

Bij dergelijke late transfers loopt de speler meestal de hele dag bij zijn nieuwe club rond, wachtende op het nieuws. Meestal wordt de speler dan alvast gekeurd of gebeurt het direct na het akkoord.

16 juli 2014 om 14:52

Ja, maar als daar de keuring tijdens 1 dag kan, waarom moet dat hier 5 dagen duren?

Zou een andere club hem weg willen halen dat Kusk twijfelt? Of heeft Twente gewoon geen haast (of tijd?) wel raar dat zo een keuring al 4-5 dagen duurt, een middagje is vaak zat voor alle tests.

15 juli 2014 om 16:21

Kusk twijfelt niet en Twente wil hem liever nog vandaag dan morgen.
Aalborg weet dat de transactie moet worden goedgekeurd, maar blijkbaar ligt men in Zeist nog te slapen.

15 juli 2014 om 16:44

Ah dat verklaard veel. Een keuring e.d. gaat vaak nogal snel.
Maar als de Knvb er eerst goedkeuring aan moet geven (desondanks de inkomsten van Tadic die niet niet in een keer gestort worden) kan het wel even duren ja.

Goede speler, tenminste prijs/kwaliteit technisch. Kan me voorstellen dat als hij die clausule niet had (600-800K?) dat hij wel voor ~2 miljoen weg zou gaan.

Zie ik ze in dat filmpje van FCT clubkanaal nou in de PSV shirts van vorig jaar ballen?

On: tut tut Twente. FF serieus, Twente handelt hun zaakjes normaal altijd keurig af dus dit zal ook wel goed komen. Dat ze in Denemarken zo zenuwachtig worden van 700.000 geeft de verhouding ook weer lekker weer als je denkt aan die deal van United met Adidas...

15 juli 2014 om 10:03

Ja, Fctwente speelt in de shirt van PSV vorig jaar. Dat doen ze graag, aangezien afgelopen seizoen voor de club uit Eindhoven zo succesvol was met iconische spelers. Dan is het toch een eer dat je het shirt aan mag. Overigens hebben ze bij Fctwente ook nog een Mars gekregen van Nike.

Alles is allang rond, Twente wacht alleen nog op goedkeuring vanuit Zeist vanwege de categorie 1 status moeten alle transacties boven de 50.000 euro goedgekeurd worden. Dat de Denen die "respectloos en onprofessioneel" noemen,,, ik neem toch aan dat ze hiervan op de hoogte zijn. En anders laat ze dat maar lekker vinden.

14 juli 2014 om 23:07

Blijkbaar zijn ze daar niet van op de hoogte, kan me niet voorstellen dat je dit communiceerd als je weet dat Twente eerst goedkeuring nodig heeft. En dan kan je zeggen dat ze dat lekker mogen vinden, getuigt van weinig respect vanuit jouw kant, zie zulke dingen eens bij een uitgaande transfer. Als je dingen duidelijk en helder bespreekt dan was er denk ik geen probleem geweest lijkt me. Als dit alles bij die Denen wel bekend is moeten ze natuurlijk geduld hebben, maar zoals jij het stelt kom je niet ver in aan- en verkopen. Zeker in de voetbalwereld niet

15 juli 2014 om 14:00

Ik vraag me af of dit het wel is. Ik neem namelijk aan dat Twente goedkeuring nodig heeft voordat het akkoord getekend wordt en niet pas na de medische keuring. Een medische keuring is altijd pas na het akkoord en de enige reden dat het akkoord niet bindend is, is wanneer de speler niet door de medische keuring komt. Dat wil dus zeggen dat Twente al goedkeuring heeft gekregen, anders had men geen akkoord bereikt.

Het is gewoon slordig van Twente. Zo'n speler hoeft in principe maar 2 dagen van zijn club weg te zijn (eerste dag de vlucht heen, tweede dag de vlucht terug en ertussen vindt de keuring plaats op een geschikt tijdstip). Meestal is direct na de medische keuring ook duidelijk wat het resultaat is, zodat de verkopende club ook weet waar het aan toe is (komt de speler nog terug of blijft ie bij zijn nieuwe club). Dit gedoe zorgt ervoor dat de goede naam, die Twente over het algemeen heeft, verder in het geding komt en dat komt slecht uit, zeker nadat ze pas al naar categorie 1 zijn verplaatst.

15 juli 2014 om 16:25

Ik denk toch dat het anders ligt... Aalborg was namelijk in Nederland en op die wijze kon Kusk direct zijn medische keuring doen. Als het aan Twente lag, ging Kusk ook wel direct mee op trainingskamp.
Zie hier één van de grote nadelen van categorie 1... in Zeist zit men nog met hun kop in Brazilie in plaats van dat zij als bond de belangen van clubs behartigen.

15 juli 2014 om 17:09

Maarja, dan kan ie na de medische keuring toch ook gewoon weer netjes aansluiten bij Aalborg, totdat alles is afgewerkt?

15 juli 2014 om 17:32

Ik heb geen idee wat hij heeft gedaan. Hij heeft met Aalborg in ieder geval niet mee gespeeld in de oefenpot, maar dat is gezien blessurakansen niet vreemd. Het zou gewoon goed kunnen dat hij momenteel nog gewoon met Aalborg mee speelt, zolang er niets getekend is.

15 juli 2014 om 22:39

Zoals in het bericht staat, is ie in ieder geval niet opnieuw aangesloten bij Aalborg en zeggen zij dat ze hem hebben vrijgegeven voor een medische keuring en dat ie daar nog steeds niet klaar mee is (dus dat ie niet is aangesloten). Heeft verder niets met de deal zelf te maken als ik het zo lees, alleen dat de medische keuring al 5 dagen duurt.

Voetbalzone "vergeet" even te vermelden dat Twente tot na het weekend moest wachten met het afronden van de transfer omdat er vanuit de Knvb nog een aantal zaken afgehandeld moesten worden, dit omdat Twente zoals bekend toestemming moet hebben wanneer er bedragen boven de 50.000 worden uitgegeven.

14 juli 2014 om 23:06

Voetbalzone vergeet helemaal niets. Ze vertellen slechts het verhaal van Aalborg. Misschien zijn ze daar in Denemarken niet op de hoogte van de situatie bij FC Twente.

14 juli 2014 om 23:09

@forzatwente: Is het werkelijk zo slecht gesteld met de financiele kant van Fc Twente ? Ik wist dat ze er niet bijster goed voor stonden, maar als je voor een transfer van 50.000+ eerst op goedkeuring van de Knvb moet wachten ziet het er erg somber uit,

14 juli 2014 om 23:56

Toestemming bij bedragen hoger dan 50.000 geldt voor alle clubs in categorie 1. Er is echter een goed plan om hier waarschijnlijk volgend seizoen al weer uit te komen ( kosten omlaag gebracht, tv gelden mogen geboekt worden, verdere transferinkomsten).

15 juli 2014 om 14:02

Uh Forzatwente, volgens mij klopt de volgorde dan niet. Die toestemming heeft men nodig om tot een akkoord te komen en daar heeft een medische keuring niets mee te maken (want die kosten geen 50.000 euro of meer). Een medische keuring vindt pas plaats na het akkoord en dus als er al toestemming is gegeven.

15 juli 2014 om 17:25

Helemaal juist, dat is dan ook precies wat er gebeurd is. Voordat de onderhandelingen werden gestart had Twente al mondeling akkoord met de Knvb. Om zoiets uiteindelijk administratief af te handelen kost soms wat meer tijd.

Wat een onzin allemaal. Afgelopen donderdag en vrijdag is Kusk al gekeurd. Alleen moet de Knvb ivm categorie 1 nog een en ander rond maken. Als Fc Twente de handtekening van de Knvb heeft kan Fc Twente ook alles rond gaan maken. Helaas is dit ook nieuw voor Fc Twente. Maar alles is verder rond. De bal ligt nu bij de Knvb.

15 juli 2014 om 02:36

Ik neem deze 100% objectieve reactie natuurlijk eerder voor waar aan dan zo'n gekke subjectieve site als VZ.

15 juli 2014 om 04:33

En toch klopt de reactie van Mljmlj wel. Voetbalzone laat enkel die Denen aan het woord, die blijken duidelijk niet op de hoogte van de gang van zaken.

15 juli 2014 om 09:25

Die Denen lijken inderdaad niet op de hoogte van de gang van zaken.
Maar het was natuurlijk wel de taak van FC Twente om te zorgen dat zij daarvan wel op de hoogte waren!

15 juli 2014 om 22:52

De reactie klopt misschien wel, maar heeft niets met het artikel te maken. Het gaat namelijk helemaal nergens over het afronden van de transfer, maar puur over het lang duren van de medische keuring. Deze zou volgens de club al vanaf donderdag bezig zijn en er is nog steeds geen uitkomst van. En de reden dat de Denen niet op de hoogte zijn van de gang van zaken lijkt me dus een fout van Twente.

Twente is al rond met speler en club. Alleen de knvb moet toestemming geven en heeft geen haast. Daarom duurt het zo lang.

15 juli 2014 om 22:48

Maar waarom duurt de medische keuring dan 5 dagen?

wat is de knvb dan respectloos en onprofessioneel..

14 juli 2014 om 22:48

Ik denk dat de verantwoordelijke KNVB-bestuurders wat te vieren hadden in Brazilië. Tsja, dat is natuurlijk ook véél belangrijker.

14 juli 2014 om 23:15

@ palko

De club had zelf kunnen voorkomen dat ze in deze situatie terechtkwamen dat ze überhaupt toestemming nodig hadden.

15 juli 2014 om 08:11

Wie heeft die regels bedacht? Twente zeker.
Als je iets te laat inlevert bij de Knvb kost het een boete. En nu zijn ze in het weekeind gesloten voor Twente maar zitten ze wel feest te vieren in Rio.

Vreemd dat een transfer van zeven ton zo lang duurt.

15 juli 2014 om 02:33

De hoogte van een transfer bepaald niet de snelheid. Anders had Bale z'n kicksen al opgehangen.

Dat het hier slechts om een bedrag van 7 ton gaat en dan nog zo lang wachten moeten ze hier in Engeland en Spanje toch hier keihard om lachen daar waar bedragen om en nabij 100 miljoen in no time afgerond worden,moeten de Denen lang wachten op die ongeregelde bende daar in Zeist,vind het ook niet gek trouwens want de competitie daar begint aankomende weekend dus ja de Denen hebben hier toch recht van spreken !!!!!



\\\d

15 juli 2014 om 14:04

Misschien moet Twente eerst eens toestemming vragen voor ze een akkoord bereiken en een medische keuring uitvoeren. Stel ze krijgen nu geen toestemming, dan nog is het akkoord bindend en zal men moeten betalen. Gevolg is een sanctie van de Knvb.

Als Aalborg dit zo naar de pers heeft gecommuniceerd is dat pas respectloos en onprofessioneel...
Wellicht dat de Denen niet op de hoogte zijn van de 'categorie 1' situatie, maar een belletje van een van beide kanten kan een hoop oplossen lijkt me?

15 juli 2014 om 09:37

Daar sluit ik me bij aan, daarbij roepen de Denen dat ze het respectloos vinden richting Kusk maar die bevind zich al een aantal dagen in Enschede, ik ga ervan uit dat hij op de hoogte is van de hele gang van zaken.

Neemt niet weg dat de administratieve afwikkeling bij de Knvb veel te veel tijd in beslag neemt, zoiets moet met een belletje geregeld zijn, dat hoeft geen dagen te kosten.

15 juli 2014 om 14:06

Hoe kan je een akkoord tekenen, terwijl je eerst toestemming nodig hebt van de Knvb? Dat lijkt me een groter probleem, dan dat het 1 of 2 dagen duurt bij de Knvb. Je moet die toestemming al hebben voor je het akkoord tekent.

15 juli 2014 om 17:21

Denk je dat ze dit zonder overleg doen? Ze gaan echt geen overeenkomst aan met een speler en laten hem keuren zonder dat ze zeker weten of ze hem kunnen betalen.

Twente weet precies wat het kan besteden, er is in de afgelopen maanden nauw contact met de Knvb onderhouden maar om daadwerkelijk een transfer af te kunnen ronden is veel administratieve rompslomp nodig.

De Knvb is gewoon akkoord maar alles moet administratief verwerkt worden en dat kost een paar dagen, deze week wordt Kusk gepresenteerd.

15 juli 2014 om 17:34

Riche.. weet jij hoe het gaat uiteindelijk in de laatste dagen van de transferperiode?
Als het dan vanuit Zeist nog zo lang moet duren, dan kan Twente in de laatste week sowieso niets mee kopen volgens mij.

15 juli 2014 om 18:48

Ik heb geen idee. Dat de Knvb een vertragende factor is lijkt me inmiddels wel duidelijk.

15 juli 2014 om 22:44

Nou Riche, het komt namelijk wel zo over, dat Twente het een beetje krom doet met deze transfer. Al is het bericht van Aalborg niet zo zeer op de transfer gericht als wel op de medische keuring, waar de speler donderdag heen is gegaan, maar waar ie 5 dagen later nog niet van terug is. Zoiets hoort in mijn ogen niet zo lang te duren en heeft niets met de Knvb te maken. Als er geen toestemming is van de Knvb dan zal Twente wel een optie hebben om het ongedaan te maken (aangezien ze dan niet kunnen betalen en Aalborg wel geld zal willen zien), ongeacht van een positieve of negatieve medische keuring.

Verder vind ik het wel vreemd dat men in Zeist zoveel tijd (de meeste tijd zou moeten zitten in het bepalen of Twente deze uitgave mag doen) nodig heeft. Je zou zeggen dat 1 werkdag lang genoeg is. In die tijd kan ik in ieder geval wel een brief schrijven en op de fax doen. Ook kan ik dat ook netjes invoeren in het systeem (lijkt me dat vrijwel iedere idioot de bovengenoemde zaken wel kan uitvoeren binnen een uurtje of 2).

Edit: Ik denk dus dat Aalborg het respectloos vindt ten opzichte van Kusk, omdat deze nog steeds geen uitslag heeft gekregen van de medische keuring, terwijl dit meestal op dezelfde dag aan de speler bekend wordt gemaakt.

15 juli 2014 om 22:58

Ik heb geen idee wat je nu wilt zeggen. De medische keuring was vrijdag afgerond, normaal is de presentatie dan binnen 1 of 2 werkdagen, nu waren het er twee dat is niet ongebruikelijk en omdat de Licentiecommissie haar fiat nog moest bekrachtigen misschien zelfs wel logisch.

Ik zie het probleem niet zo, hij is maandag gewoon meegereist met de selectie op trainingskamp.

16 juli 2014 om 14:50

Wat ik wil zeggen is dat in dit artikel staat te lezen dat Aalborg op dinsdag nog niet wist dat de medische keuring was afgerond en wat er precies gaande was. Iets dat totaal niet met de licentiecommissie te maken heeft.

16 juli 2014 om 15:13

Dit artikel is gebaseerd op een artikel dat afgelopen weekend al in de Deense pers verscheen, vermoedelijk zijn de uitspraken dus al op vrijdag gedaan.

Daarbij gaat het over Kusk, niet over Aalborg, Kusk wist precies wat er speelde en heeft daar ook geen onvertogen woord over gesproken, het is helemaal niet aan Aalborg om te beoordelen of Twente Kusk respectloos heeft behandeld, ze zijn helemaal niet op de hoogte van de gang van zaken en dat is ook niet nodig.

Waar maak jij je eigenlijk zo druk over? Je hebt inmiddels al een stuk of 10 reacties gewijd aan dit onderwerp terwijl er niets noemenswaardigs aan de hand is behalve een club, die niet eens partij is in de relatie tussen Twente en Kusk, die wat meent te roepen in de media.

16 juli 2014 om 19:09

Dus jij meent dat de club (aalborg), die eigenaar (beetje een foute verwoording, maar wel makkelijk in het gebruik) is van een speler (kusk), niet het recht heeft te weten wat er aan de hand is? Nu zijn ze er misschien geen eigenaar meer van, maar op het moment van dat interview (toevallig al van vrijdag, dus voetbalzone had dit niet eens meer hoeven te plaatsen of erbij moeten zetten dat het een interview van vrijdag was) waren ze dat wel en heeft de club gewoon recht om te weten wat er aan de hand is en zijn ze wel degelijk een partij in die relatie.

Wat me tegen de borst stuit, is dat veel Twentenaren op dit artikel reageren met een beschuldigende vinger richting de Knvb, terwijl de Knvb geen relatie is in deze medische keuring.

17 juli 2014 om 09:19

De medische keuring is helemaal het probleem niet, die duurt altijd 2 dagen. Vervolgens had de Knvb er vrijdagmiddag al akkoord voor kunnen geven, ze wisten dat het en wat er zat aan te komen maar de bobo's waren al vertrokken naar huis, pas dinsdag hadden ze uiteindelijk de papieren in orde.

Is het dan onprofessioneel van de Knvb of van FC Twente?

En Aalborg is inderdaad geen partij in dit geval, het gaat namelijk om Twente en Kusk, dat is ook waar de reactie van Aalborg over gaat, niet dat zij vinden dat ze door Twente of Kusk niet respectvol zijn behandeld.

Het lijkt me duidelijk dat de Denen totaal geen idee hebben in wat voor financiële positie FC Twente zich bevindt en wat voor maatregelen daarbij horen. Respectloos en onprofessioneel passen dan weer prima bij dit voorbeeld waar FC Twente nalatig is geweest in het informeren van een partij tijdens de onderhandelingen. Die club wil ook graag gewoon weer verder en blijven zo in onwetendheid door de matige communicatie van FC Twente.

15 juli 2014 om 22:46

Als je goed leest, hebben ze het helemaal niet over het afronden van de transfer. De speler is in dit geval vrijgegeven voor een medische keuring en deze medische keuring duurt inmiddels al 5 dagen (vanaf donderdag). Aalborg weet niet waarom de medische keuring zolang duurt en waarom de speler ondertussen niet nog gewoon even is aangesloten.

15 juli 2014 om 23:00

Die keuring duurt twee dagen, vrijdagmiddag heeft Kusk al gehoord dat alles rond was.

16 juli 2014 om 14:49

Maar, de club heeft blijkbaar niet te horen gekregen dat de medische keuring was afgerond. Lees de tekst maar.

16 juli 2014 om 15:15

Doe eens een beetje research voordat je hier begint te raaskallen. VZ duikelt weer een oud artikel op en brengt dit als nieuws zodat mensen zoals jij weer voor wat extra kliks en reacties zorgen.

16 juli 2014 om 15:19

Ik reageer puur op de tekst. Ik mag aannemen dat op een nieuwssite over voetbal ook nieuws over voetbal staat. Zij moeten de research doen voor ze het artikel plaatsen. Ik raaskal dus helemaal niet, maar houd me puur bij het artikel. Zou jij misschien ook moeten doen.

16 juli 2014 om 16:12

Ik neem nooit klakkeloos aan wat er op VZ staat, daarbij staat ook nergens in het artikel dat de uitspraken op dinsdag zijn gedaan terwijl jij daar wel vanuit gaat.

Hoe dan ook, helemaal niets aan de hand, gewoon doorlopen.

16 juli 2014 om 19:03

Klopt, ik heb me verkeken op de datum. Is op maandag, maar dan nog, dat zijn 5 dagen. Veel neem ik ook niet klakkeloos aan, maar er zijn clubs waar ik niet zoveel van weet. Hier in het zuiden van het land hoor je in het algemeen maar weinig mensen over Twente. Ik heb het voor je opgezocht, de uitspraken zijn van afgelopen vrijdag en daarna heeft de club niets meer laten weten over de medische keuring. Stelt dit hele topic in een ander daglicht en dan moet ik dus alles na gaan trekken (ga ik niet doen) op voetbalzone, want dan kun je nergens meer een discussie over voeren.

Verder mag er wel gezegd worden dat meteen heel veel Twente-supporters meteen de Knvb erbij haalden, maar dat dat in dit artikel niet van toepassing was, want de Knvb voert nog steeds geen medische keuringen uit voor de clubs in categorie 1.

17 juli 2014 om 09:22

Het is niet op maandag, het stond op zaterdag al in de Deense papieren krant en op zondag op Twente gerelateerde fansites.

En nogmaals, de medische keuring was niet het probleem, die duurt bij Twente Altijd twee dagen, de Knvb had daarna nog bijna twee werkdagen nodig om alles schriftelijk te bekrachtigen terwijl er al weken geleden mondeling toestemming was gegeven voor deze uitgave.

17 juli 2014 om 16:10

Zoals ik al zeg, het originele bericht is van vrijdag, dus ook niet van zaterdag. Daarbij zeg ik ook dat dat het hele topic in een ander daglicht stelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren