Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Omsmelten kampioensschaal krijgt voor Ajax een gouden randje

Laatste update:

Ajax is woensdagavond in de prijzen gevallen tijdens de Dutch Creativity Awards. De Amsterdammers oogsten lof met hun actie van de omgesmolten kampioensschaal en zagen dit tijdens de uitreiking beloond worden met een Gouden Lamp in de categorie 'PR'. Ook ontving de clubs drie zogeheten Zilveren Lampen in de categorieën ‘Integrated’, ‘Activations & Promotions’ en ‘Covid-19’.

Ajax besloot in mei van dit jaar de gewonnen kampioensschaal van afgelopen seizoen om te smelten. De 42.000 kleine kampioenssterren die daar uit voortkwamen kwamen ten goede aan alle seizoenkaarthouders. Op die manier deelde de club het kampioenschap met zijn supporters onder de naam ‘a piece of Ajax’. De club kreeg vanwege de bijzondere voetbaljaargang bij hoge uitzondering een tweede identieke schaal van de KNVB, die toegevoegd is aan het museum van de club.

In totaal werden uit meer dan 950 inzendingen 207 projecten genomineerd voor een award. Daarvan won Ajax er dus vier. "Prijzen op het veld winnen is het belangrijkste bij Ajax, maar deze prijzen buiten het veld zijn we ook erg blij mee", vertelt commercieel directeur Menno Geelen van Ajax op de website van de club. "De actie kreeg wereldwijde aandacht en waardering van fans en de voetbalwereld, het is mooi om te merken dat het ook lof krijgt vanuit de wereld van reclame en creativen."

‘Agnelli zei: ‘Edwin, fantastisch! Maar waarom deed Ajax dit niet bij Matthijs?”

Voetbalzone zette eerder dit jaar de beste marketingcampagnes van Ajax op een rijtje.Lees artikel

"De Gouden en Zilveren Lampen die we krijgen gaan we niet omsmelten maar we gaan de waardering wel delen met onze spelers, staf en KNVB die direct enthousiast waren over dit bijzondere gebaar naar onze fans. Wat mij betreft is dit een verlate kroon op een raar seizoen wat we hopelijk nooit meer meemaken", besluit Geelen. De Dutch Creativity Awards worden jaarlijks toegekend aan de organisaties die het meest creatief waren op het gebied van marketingcampagnes.

Ajax viel eind vorig seizoen ook al in de prijzen vanwege de weg die de club is ingeslagen op het gebied van marketing. Op 22 april werden de Amsterdammers bij de Dutch Marketing Awards namelijk uitgeroepen tot Marketing Transformer of the Year. Dat is een prestigieuze award die wordt toegekend aan organisaties die ‘aantoonbaar succesvol een marketingtransformatietraject hebben ondergaan of kunnen aantonen dat er een indrukwekkende transformatie gaande is’.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoeveel positieve feedback een club kan krijgen die vroeger bekend stond als “kil”. Ik moet ook zeggen de laatste jaren ben ik ook anders naar Ajax gaan kijken. Het marketing team weet precies wat ze doen om spelers op een nette manier uit te zwaaien en supporters te binden in promotie video’s.

Toch wel mooi hoe diverse Nederlandse clubs de laatste jaren in de prijzen vallen omtrent hun sponsoring- en nu ook weer PR-acties. Natuurlijk ook een prachtige en inderdaad zeer creatieve actie.

3x raden wat ze met die prijzen gaan doen..

29 september 2021 om 22:05

3x raden wie niet het hele bericht heeft gelezen.

29 september 2021 om 23:09

Die zilveren lampen gaan naar Eindhoven

30 september 2021 om 10:29

Niet omsmelten

Komen de lampen nou weer naar Amsterdam?

Hoe krijg je 42000 sterren uit 1 schaal?

29 september 2021 om 21:42

Sjoemelen met de schaal.

29 september 2021 om 21:45

Niks sjoemelen. Er is door Ajax keurig hee duidelijk gecommuniceerd hoe het is gegaan.

29 september 2021 om 21:51

jaakke, het is een woordgrapje.

29 september 2021 om 21:56

Hoe is het een woordgrapje precies?

29 september 2021 om 22:01

De prijs die is omgesmolten is 'de schaal', tevens is de verhouding (de schaal) een beetje scheef.

29 september 2021 om 22:15

See what u did there. Nice

29 september 2021 om 22:58

Eerlijk is eerlijk, ik moest hem ook 2x lezen voor ik hem doorhad.

29 september 2021 om 21:43

Klein beetje van die schaal is in die 42000 sterren gemaakt dus niet alles.

29 september 2021 om 21:45

Het zijn hele kleine sterretjes maar er is natuurlijk wel extra materiaal toegevoegd ander ga je dat nooit redden. Dus in elk sterretje zit een heel klein beetje schaal. Ach ja het was symbolisch. Leuke actie toch?

29 september 2021 om 21:53

"Het begon met het smelten van de schaal die is gemaakt van tin en 2.575 gram weegt. Het vloeisel is aangevuld en vermengd met de juiste hoeveelheid zuiver tin, waarna de sterren zijn gegoten en gepolijst. Daarna zijn ze per post naar de seizoenkaarthouders van Ajax verstuurd. Ze wegen 3,45 gram per stuk en bevatten elk 0,06 gram schaal", aldus Ajax.

Ik vind het te gek voor woorden dat de KNVB een extra schaal geeft aan Ajax.
Ik vind het prima dat Ajax deze actie start voor de supporters. Maar dan hoort er maar 1 schaal te zijn die opgeofferd is aan de fans.
De KNVB hoort hier niet aan mee te werken. Er is immers maar 1 schaal te verdelen.
Ook Ajax zou dit niet moeten willen.
Of je offert de schaal aan de supports of niet. Een extra schaal creeren via de KNVB is geen echte schaal en geen echt offer.

29 september 2021 om 23:00

Inderdaad, morgen met zn allen naar de dam en demonstreren. Dit is discriminatie tov al die andere clubs die maar 1 schaal hebben ontvangen!

30 september 2021 om 08:28

klopt pressing je hebt helemaal gelijk. Het is werkelijk een schande!!! Potverdorie wat erg allemaal, hoe kunnen ze! Wat een vlegels!

30 september 2021 om 10:16

Zal hij zelf de 2e schaal bekostigd hebben denk je?... Wat een kritiek van Mister Pressing op zoiets "onbelangrijks" zeg!

30 september 2021 om 13:09

@Schijntrap
ik vind het schandalig dat de KNVB hieraan meewerkt.
De KNVB deelt 1 prijs uit. Het is vervolgens aan de club wat ze ermee doen.
De KNVB hoort geen tweede schaal uit te reiken omdat Ajax commerciele doelen heeft. Ik vind dat te gek voor woorden.

Heb het al vaker gezegd die Menno Geelen vormt samen met Overmars en Van der Sar echt een gouden driehoek voor de club. Dankzij hen en natuurlijk de spelers op het veld zijn we van een bijna bankroete club, gegroeid naar een respectabele subtopper in Europa. Waar weer met respect over Ajax gesproken wordt. Ontzettend knap met de poppetjes op de juiste plek. Van der Sar die Ajax bij de UEFA vertegenwoordigd en het belang van Nederlands voetbal daarin ook meeneemt met mooie bijdragen. Overmars met de juiste aankopen en een mooie transferbalans, wat ervoor zorgt dat de club verder kan investeren in de organisatie en spelers op het veld. Tot slot Menno Geelen die de fan beleving met o.a. social media tot een topmedium voor exposure heeft ontwikkeld, met daarbij mooie uitgebreide en nieuwe sponsordeals dat de begroting van de club eveneens omhoog heeft doen laten stijgen. Hoop dat ze nog lang voor Ajax met z'n 3'en blijven en misschien nog één volgende stap Europees met Ajax kunnen zetten. Deze prijs is een mooi bewijs dat de club weer kort op de fans zit en begrijpen met een mooi symbolisch geschenk.

Ik zit een beetje in de marketingwereld, dus ik spreek een beetje uit expertise. Ajax heeft de beste marketingteam binnen voetbal en afgelopen jaren waren ze denk ik wel de beste van het land. Wat ze allemaal voor elkaar krijgen zonder grote, dure campagnes is ontzettend knap. Alle complimenten aan dit team en de stakeholders die deze creatievelingen hun werk laten doen. Dat laatste is niet altijd vanzelfsprekend bij zulke grote organisaties.

29 september 2021 om 23:03

Dat is toevallig! Ik heb een paar ogen dus je kan me ook een beetje expert noemen, maar ook ik heb toch het gevoel dat het marketingteam van Ajax erg goed is!

30 september 2021 om 10:09

'zonder grote, dure campagnes', dat is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. Veel grote bedrijven zullen inderdaad veel meer uitgeven en Ajax doet het inderdaad knap, maar als je puur naar voetbalclubs kijkt, denk ik dat het budget dat Ajax hieraan uitgeeft dat vrij behoorlijk zal zijn. Zelfs internationaal gezien.

30 september 2021 om 10:26

In Nederland hebben ze wel het grootste marketing budget gok ik, maar Europees? Lijkt me niet. In Engeland doen ze nog veel meer aan off-line campagnes bijvoorbeeld. Dat is vaak veel duurder.

30 september 2021 om 11:16

Laat dat 'gok ik' voor Nederland maar weg. Dat lijkt me duidelijk. Europees gezien gaf ik ook niet aan dat ze 'het grootste' marketing budget hebben. Echter heeft Ajax de laatste jaren enorme stappen gemaakt en, mede dankzij de prettige financiele situatie, zijn ze enorm gaan investeren in de marketing. Ze zullen meedraaien in de subtop van Europa op dat gebied.

Pleur op met die categorie Covid19, wat een gedrocht van een categorie. Je hoort niks anders meer. Kracht van de boodschap is herhaling. Niks anders bestaat nog.

Wat een club is Ajax zeg. We weten allemaal dat Ajax het beste voetbal van Nederland speelt en de Eredivisie al lang en breed is ontgroeid. Zo'n prijs laat zien hoe veelzijdig en creatief Ajax buiten het veld is. Zo heeft Ajax het beste mediateam ter wereld en kijkt men in het buitenland met enige jaloezie merk ik naar de online activiteiten van Ajax die van zeer hoog niveau zijn. Wat een gigantische club is het dat (helaas) actief is in een kikkerlandje met een Micky Mouse league.

29 september 2021 om 23:43

Ja ik vind het ook enorm jammer. Ajax is echt overal de beste in. Zonde dat ze zo weinig tegenstand treffen de laatste jaren. Ons aller Ajax is eigenlijk al heel europa ontgroeid vind ik. Ik hoop dat er gauw buitenaards leven ontdekt wordt zodat ons aller Ajax kan strijden tegen andere planeten en die ook kan overwinnen.

30 september 2021 om 15:06

@vijfmeterlijn,

goed dat je het eindelijk in ziet.
Voor die wedstrijden tegen clubs van andere planeten moeten we wel nog bepalen waar deze gaan plaatsvinden. Ajax is namelijk een club met beide benen op de grond en daar heb je wel wat zwaartekracht voor nodig. Ik stel voor de Aarde.
Je weet wel, die planeet waar de trainer van jouw plaatje nog naar moet terugkeren om eens een paar logische wissels uit te voeren

30 september 2021 om 08:30

Straks wordt het mediateam nog een keer weggekocht, zou ook wel hilarisch zijn.

30 september 2021 om 10:29

De belangrijkste strateeg van dat team van Ajax is een dame die het bedrijf waar ik voor werk meerdere keren heeft benaderd. Wij zullen ook niet de enige zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren