Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nog een seizoen in een bijrol bij Feyenoord, dat was niet de bedoeling'

Laatste update:

Ruud Vormer won afgelopen zondag zijn eerste hoofdprijs in zijn loopbaan. De middenvelder is een belangrijke basiskracht bij Club Brugge, dat bovenaan staat in de competitie en afgelopen weekend ten koste van Anderlecht de Belgische beker won. Vormer spreekt van 'een speciaal gevoel' en heeft nog geen spijt gehad van zijn overstap van Feyenoord naar Club.

/

De middenvelder kwam in Rotterdam in aanmerking voor een plek in het elftal als controleur, maar had daar te maken met de concurrentie van Jordy Clasie. "Dat verhaal is bekend, ik moest concurreren met een van de beste middenvelders van Nederland", zegt Vormer in het Algemeen Dagblad. "Ik heb mijn minuten gemaakt, maar nooit een lange reeks achter elkaar. Dat heb ik twee seizoenen volgehouden, maar afgelopen zomer was het tijd om te vertrekken."

Vormer heeft nooit geklaagd over zijn situatie bij Feyenoord: "Ik heb alles gegeven en ik was er trots op dat ik voor zo'n mooie club mocht spelen. Maar nog een seizoen in een bijrol, dat was niet de bedoeling." Bij Club speelt Timmy Simons in de 'Clasie-rol': Vormer speelt als rechtermiddenvelder en wordt hierdoor in aanvallend opzicht veel meer aan het werk gezet.

Ik vond Ruud Vormer goed genoeg voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi toch? Blijf daar maar lekker minuten maken Ruud

Matige speler. Niet van het niveau bovenin de Eredivisie. Is hier meer op zn plaats. Minder druk ook.

25 maart 2015 om 09:35

Lekker kortzichtig. Die club haalt wel de kwartfinale van de El.
Als je het niveau niet aan kunt, ben je ook niet de '12e man' die altijd mag invallen of mag spelen bij een blessure voor een andere middenvelder.

25 maart 2015 om 09:49

Belgunner,

Wel bij gebrek aan beter. Kijk maar bij Ajax. Daar staat Boilesen zelfs basis. Houdt dat in dat hij het niveau aan kan?

25 maart 2015 om 10:03

Uiteraard.

25 maart 2015 om 12:55

Iedere voetballer speelt bij gebrek aan beter, niet?

25 maart 2015 om 15:29

'Die club haalt wel de kwartfinale' jatoch. Lekkere opmerking. Het is toch duidelijk dat de Belgische competitie iets zwakker is dan de al zwakke Nederlandse. Ruud Vormer zou bij PSV,Ajax, Twente en Feyenoord nooit in de basis geraken.

25 maart 2015 om 16:04

En waarom is dat dan zo 'duidelijk'?

25 maart 2015 om 16:28

Glory,

Haha dat is toch het grootste kulargument van vandaag hoor. Je streeft toch een bepaald niveau na? Ronaldo speelt bij RM niet bij gebrek aan beter, maar omdat hij daar de kar trekt en goals maakt. Hij kan het niveau aan. Als je te weinig spelers hebt van dat beoogde niveau, spelen minder goede spelers in de basis of als eerste wissel. Wil niet zeggen dat zij het niveau aankunnen.

25 maart 2015 om 09:39

Hoezo minder druk? Bij Club Brugge voelt men meer druk dan wie ook in België de laatste jaren. Het is immers al een tijdje geleden dat ze kampioen zijn geworden, dus het is dit seizoen bijna van 'moeten'.

We moeten toch echt eens af van het beeld dat de Nederlandse competitie zoveel beter is dan de Belgische. Ik wil hier niet provoceren, integendeel, maar puur objectief bekeken liggen ze dichter dan ooit bij elkaar. Meer en meer gaan er spelers vanuit België naar een topcompetitie of naar een topploeg, in Europa doen we het uitstekend en de jeugdopleidingen draaien op volle toeren. Op de Fifa ranglijst hebben we jullie bijna ingehaald.

Over Vormer zelf. Dat is uiteraard geen topspeler, geen klassevoetballer, maar wel gewoon een erg nuttige pion in een elftal, en in het concept van Preudhomme bijna onmisbaar. Hij vult die rol erg goed in en stelt zich zo ten dienste van het collectief. Een collectief waarmee ze een grote kans maken om kampioen te worden. En daar draait het dan toch om, nietwaar?

25 maart 2015 om 09:49

Alsof de Eredivisie zoveel beter is als de Jpl.
Alsof Feyenoord zoveel groter is dan Club Brugge.

Club Brugge knikkerde Besiktas kansloos uit de EL. Terwijl Feyenoord eerder dit seizoen niet voorbij Besiktas geraakte.

De druk bij Club is enorm. Wachten ook al 10 jaar op een titel, hebben de afgelopen 2 jaar enorm veel geïnvesteerd in de kern. Zoveel zelfs dat ze een pittig verlies erbij nemen. Er moet geoogst worden. Er moeten titels en CL deelnames volgen.

Die druk heerst er niet bij Feyenoord. Die moeten geen kampioen worden en de CL is geen must.

Sorry, Feyenoord is een subtopper in Nederland. Club is een topper in België. De druk is bij die laatste een stuk groter.

25 maart 2015 om 10:06

Ja, maar Vormer kon bij Feyenoord geen basisplaats veroveren in twee jaar en is in Brugge onomstreden. Dan kan je moeilijk blijven volhouden dat Brugge zoveel beter is. En over die wedstrijd tegen Besiktas, daar speelde Feyenoord met Mathijsen, Mulder, Boulahrouz, Te Vrede, Schaken, Verhoek en Vilhena. Mathijsen en Mulder spelen al ruim een half jaar niet meer mee, Schaken en Verhoek zijn weg, Boulahrouz en Te Vrede zijn bankzitters en Vilhena speelt ook zelden en gaat waarschijnlijk weg. Natuurlijk is het leuk zo'n wedstrijd als ijkpunt te gebruiken, maar het Feyenoord dat daar verloor heeft op slechts vier plekken nog dezelfde spelers staan, sterker nog, over drie maanden zijn de zeven spelers die toen nog meespeelden naar alle waarschijnlijkheid Feyenoorder af.

25 maart 2015 om 10:15

Baardgrasmus
Dus 1 speler kan bij de ene club mee en de andere niet. Dat wil niet zeggen dat die club beter is. Wat een vreemde dingen zeg jij toch altijd.

Brugge heeft een keeper, Ryan, die een klasse of 3 beter is dan Vermeer en Mulder samen. Is Brugge dan weer beter? Oei.

Die wedstrijd tegen Besiktas zegt inderdaad niet zo heel veel, maar wel iets. Ik denk dat de toppers van België en Nederland vrij gelijkwaardig zijn. Al had PSV in België waarschijnlijk ook wel de titel gepakt.

25 maart 2015 om 10:18

Verschrikkelijk subjectief iedereen komt. Ongelooflijk.

De druk heerst juist wel bij Feyenoord. Iedereen binnen en buiten Feyenoord smakt naar het eerst volgende succes. Van Geel heeft al meerdere malen aangegeven dat Feyenoord voor het kampioenschap gaat. Wanneer Feyenoord het kampioenschap binnenhaalt zorgt dit voor enorm veel inkomsten, welke uitstekend van pas zouden komen.

Feyenoord heeft voor haar doen aanzienlijk geïnvesteerd, de miljoenen voor Bilal, El Ahmadi en Toornstra, salarissen voor Boulahrouz, Wilkshire, Kazim en Rutten. Helaas is Van Geel één doorslaggevend aspect vergeten: een scorende spits als De Jong.

Kortom: Ga geen onzin lopen verkopen als je de club niet volgt.

Desalniettemin mijn respect voor Vormer. Van reserve bij Feyenoord tot belangrijke basiskracht bij Club Brugge. Heeft altijd 100% gegeven voor Feyenoord.

25 maart 2015 om 10:21

Baardgrasmus,

Misschien heeft het ook wel met de kwaliteit van de trainers te maken?

De ene zag er een box-to-box speler in, de andere een Vm.

Kan u garanderen dat Vormer, de box-to-box speler, geen plaats had bij Feyenoord?

Komt wel eens meer voor dat een speler in een bepaalde rol maar middelmaat is, maar in een andere veel beter. Jammer misschien dat Feyenoord hem dus niet uitspeelde in zijn beste rol.

Thomas Meunier was ook maar een matige aanvaller, maar een naar Belgische normen puike rechtsachter.

Dat is ook een kwaliteit: zien op welke positie en in welke rol een speler het beste fungeert.

25 maart 2015 om 10:24

Feyenoordi,

Bij Feyenoord is een titel geen must. Het mag en is mooi meegenomen, maar het moet niet.

Bij Club moet het wel.

Als Feyenoord 2de of 3de wordt, dan is het seizoen geslaagd, bij Brugge zijn ze dan teleurgesteld.

Da's het verschil.

25 maart 2015 om 10:34

Ksummers,

Wat weet jij daar nu van? Jij volgt de Belgische competitie niet. Je roept maar wat.

Ja, we hebben al 5 jaar mazel met de loting. En niet alleen Brugge, maar alle Belgische clubs hebben dat geluk. Vandaar dat we straks over Nederland springen op de Uefa ranking.

Gelukkig draag ik geen alu-hoedje en geloof ik niet zo erg in complotten.

Wat mij betreft ontlopen de Belgische en Nederlandse competitie elkaar niet zoveel. Dat is altijd al zo geweest. De laatste 50 jaar stond Nederland 30 keer hoger dan België op de Uefa ranking. En zelden was het verschil tussen beide landen groot.

Oh, wij in België weten goed genoeg dat we het vuilbakske van Europa zijn geworden.

Nederland staat er niet beter voor, alleen denken sommige daar nog steeds dat ze op gelijke voet staan met de PL, BD, PD, Seria A of Ligue 1.

Dromen mag natuurlijk altijd.

25 maart 2015 om 10:39

Ja dat kan ik garanderen want hij won die strijd niet van Vilhena, bij Feyenoord heeft hij zeker in zijn tweede jaar vooral op de box-to-box plek gestaan (voor de plek van Clasie kwam hij nog meer tekort). Vilhena verloor dit seizoen de strijd weer van El Ahmadi en toen wist Vormer ook wel genoeg.

25 maart 2015 om 10:49

Als je dit beweert dan ken jij de club Feyenoord niet.

Ook al word er geen kampioenschap verwacht, de druk om wedstrijden te winnen is altijd groot bij Feyenoord.....heb je wel eens een kolkende de Kuip meegemaakt met al haar fanatieke supporters? Zoiets heeft brugge nog nooit meegemaakt en zullen ze ook nooit meemaken.

Feyenoord is hierin uniek, ook in Nederland. Feyenoord heeft een grote aanhang (groter dan brugge) en ik zie Feyenoord nog steeds als de arbeidersclub / havenclub / volksclub, waar emoties hoog oplopen.
Of je nu Om de 10e of 1e plek speelt, de druk is daar altijd hoog!

zal best dat de druk af en toe hoog is voor club brugge en er wat verwacht word.....bij Feyenoord is dit ook altijd het geval en is de druk (en spanningen voor- achteraf) veel beter zichtbaar en voelbaar.

Ps de wedstrijden van Feyenoord - besiktas en club - besiktas zijn totaal niet te vergelijken. Het was het begin van het seizoen toen feyenoord speelde en er waren heel andere belangen!

25 maart 2015 om 10:55

Baardgrasmus,

Vreemd, want recent gaf Vormer in een VI interview aan dat zijn rol bij Feyenoord compleet anders was.

Daar moest ie achterin de ballen oprapen, bij Brugge mag ie meer aanvallend te keer gaan. Ook heeft ie naar eigen zeggen meer vrijheid op het veld bij Brugge.

Let wel, bovenstaande zijn zijn woorden.

25 maart 2015 om 10:57

toss,

Die belangen waren ook voor Besiktas anders, evenals was het voor hen begin seizoen.

Maw. streep alles weg en je komt op hetzelfde uit.

En neen, bij Feyenoord leeft niet jaar na jaar: "we worden kampioen".

25 maart 2015 om 11:07

Vormer heeft nooit Clasie kunnen bedreigen, hij heeft daar misschien eens gestaan bij een blessure of een schorsing, maar die positie was voor hem te hoog gegrepen. Koeman heeft hem vaker op de positie Vilhena geprobeerd, dat liep op een gegeven moment niet eens zo verkeerd, maar toen kwam El Ahmadi, en dat gaat Vormer natuurlijk nooit winnen. Daarbij heeft hij die slag van Vilhena ook nooit gewonnen, dus ik snap wel dat hij in de Belgische media iets anders verklaard. Ik denk dat elke Feyenoorder bovenstaand verhaal kan bevestigen.

25 maart 2015 om 11:33

Het enige objectieve criterium is de Europese coefficientenlijst, en daarin wordt Nederland volgend seizoen voorbijgestoken door België. België heeft dus een sterkere competitie dan Nederland, punt.

25 maart 2015 om 11:58

Baardgrasmus,

Feyenoord is niet op elke positie beter dan Club Brugge. Echt niet.

Het is niet omdat Vormer bij Club wel zijn streng trekt en bij Feyenoord niet, dat daarom de Belgische competitie minder zou zijn.

Immers ook het omgekeerde komt voor: Vleminckx, Boelykin, Finnbogason, ...

Het geeft vooral aan, dat beide competities anders zijn, waardoor de ene speler in de ene kan uitblinken en in de andere niet.

In Nederland is het meer open, is er meer ruimte, boulevards zelfs, positiespel in balbezit is beter, het gaat iets sneller en is technischer. Daar staat tegenover dat het verdedigend maar op niks lijkt. Naïef strandvoetbal is het op dat vlak. Ook qua tactiek val ik niet van mijn stoel. Doorgaans altijd een 433. Het is voorspelbaarder.

In België zit het verdedigend wel snor. Het is meer fysiek, harder, tegenpartij wordt doorgaans dubbel gedekt, positiespel zonder bal is zonder meer goed. Maar daar staat dan tegenover dat het minder technisch is, minder verfijnd, aanvallend is het meestal huilen met de pet op.

Het zijn andere biotopen, waardoor de ene niet zomaar past in de andere competitie.

Zou zomaar kunnen dat pakweg Classie, wat ik een meer dan aardige speler lig te vinden, bij ons niet van de grond zou komen.

25 maart 2015 om 12:00

Saudade,

Op dit moment wel. Maar blijft een momentopname. Het kan over 2 jaar weer anders zijn.

Op lange termijn haalt het Nederlandse voetbal het wel. Ook niet onlogisch met ongeveer 6 a 7 miljoen inwoners meer en meer geld ter beschikking.

25 maart 2015 om 12:04

saudade, die coëfficiëntenlijst gaat alleen over de deelnemers aan de Europese competities, niet over de competities in het algemeen. Uw uitspraak lijkt me daarom voorbarig, nog afgezien van wat iedereen komt aanstipt dat het een momentopname is.

25 maart 2015 om 12:10

Eigenlijk vergelijk je daar alleen de top en subtop mee van landen.

De waarde van de middenmoot en degradatieklanten meet je er niet mee. En ook zij bepalen de waarde van een competitie.

Maar is lastig te vergelijken. Ik begin er niet aan, lol.

25 maart 2015 om 12:26

Brugge is gewoon 3 klasse beter dan zowel Ajax als Psvol dit moment, de jaloezie spat ervan af. Ze zijn niet voor niets 13 wedstrijden ongeslagen in Europa...heb je daar nog excuses voor? Zieligerd

25 maart 2015 om 13:21

Knap dat je dat allemaal zo weet iedereeb komt. Interne connecties bij Feyenoord? Of heb je een grote duim waar je alles uit zuigt.

25 maart 2015 om 13:22

Ksummers,

Derde keer dat je met dat lijstje komt.
Derde keer dat ik u vraag om het begrip statistisch niet-significant op te zoeken.

Hey, volgens uw lijstje is Gent verdedigend en aanvallend beter dan Feyenoord. Akkoord?

Ik niet. En dat komt omdat ik wél de Nederlandse en Belgische competitie volg.

En ook al ben ik AA Gent supporter, ik heb niet zo'n last van het mijn-club-mooie-club syndroom. Feyenoord is gewoon sterker dan Gent, ook al suggereert het resultaat in uw lijstje iets anders.

25 maart 2015 om 13:24

Misschien is het niveau van het voetbal wel gelijk aan het worden maar aanzien van Nederlandse clubs internationaal zijn toch groter.
Ik denk dat je geen enkele club uit België kan vergelijken met Ajax, Psv.

25 maart 2015 om 15:12

Ksummers,

Ook met 13 wedstrijden speelt toeval een te grote rol.

En zoek nu eens eindelijk op wat statistisch niet-significant wil zeggen. Dan weet je ook waarom je 13 wedstrijden niet als leidraad mag nemen.

Sowieso geeft het een vertekend beeld, want er staan ook resultaten tussen van topploegen tegen middenmoters. Ja, echt raar dat die 1ste dan winnen.

25 maart 2015 om 15:58

De grote van een club wordt niet gemeten door het nivo van het elftal of de vorm van het elftal op dit moment. De grote van een club wordt gemaakt door de historie en door de voetballers die het heeft voort gebracht

25 maart 2015 om 16:06

Ksummers: prima dat jij 13 wedstrijden al heel wat vindt. Mag ik dan vinden dat meer dan 400 wedstrijden een betere graadmeter zijn? Want dat is het verschil tussen jouw lijstje en de uefa ranking.

25 maart 2015 om 20:25

Ksummers,

Ik zeg dat niet om te jennen dat je de Belgische competitie niet volgt, het blijkt gewoon uit wat je zegt.

Zulte Waregem is gewoon een middenmoter. Dat ze 2 jaar geleden even mee deden voor de titel veranderd er niks aan. Dit jaar speelden ze even tegen de degradatie zelfs.

Weet je wat het budget van Zulte Waregem was 2 jaar geleden? 8 miljoen. PSV deed het toen met 60 miljoen.

En dan kom jij smalend zeggen "haha psv is beter". Ja, hoe zou dat nu komen?

25 maart 2015 om 23:45

Op het eerste punt ben ik het niet met je eens. Andere belangen en andere periode kan een heel verschillende soort wedstrijd opleveren. Dat is gewoon logisch.
Misschien had club in het begin van het seizoen wel verloren van Besiktas en Feyenoord nu ook wel gewonnen. Je kan iig adhv deze wedstrijden niet zeggen dat Club beter of minder is. Ik bekijk dat zoals in mijn bovenstaande post misschien wel lezen is ook nog vanuit andere invalshoeken tegen.

Twee, ik zei ook niet dat bij Feyenoord jaar na jaar leeft ´we worden kampioen´.....al is dat eigenlijk ook wel weer gewoon het geval dus ook daar zit je mis. Ik heb in mijn bovenstaande post al uitgelegd welke druk hoe dan ook leeft, meer dan bij Club Brugge.

26 maart 2015 om 06:14

toss,

Nogmaals, die andere belangen waren er voor Besiktas ook en ook zij waren net begonnen.

En misschien, misschien, misschien, daar koop je niks voor. Feyenoord er niet door, Club wel.

En neen, bij Feyenoord heerst niet de druk van kampioen spelen jaar na jaar. Daar spreken ze over de kloof dichten met Ajax en Psv. Daar zijn ze héél blij wanneer ze 2de of 3de eindigen.

Bij Brugge is dat niet zo. Daar is 2de eindigen normaal, 3de is zelfs een slecht seizoen.

26 maart 2015 om 09:01

Iedereen komt,

Dat Club Brugge wel van Besiktas won en Feyenoord niet, is uiteraard geen graadmeter. Of is Excelsior drie klassen beter dan Psv? PSV verloor in de KNVB-Beker van Roda en Excelsior speelde Roda in de ronde daarna helemaal van de mat. Daarnaast speelde Feyenoord inderdaad met het tweede elftal van het team dat er nu staat.

25 maart 2015 om 11:23

Maar wel van het niveau Club Brugge? Die zouden hier kampioen worden met hun huidige selectie denk ik.

25 maart 2015 om 14:20

Je moet kijken waarom hij onmisbaar is. Hij is totaal geen topspeler maar Preudhomme speelt compact voetbal waarbij de 2 controleurs alles dichtlopen. De 2 backs gaan regelmatig naar voor dus moet die ruimte dicht gemaakt worden. Aanvallend moet er iemand lopen om ruimte te maken voor de aanvallers. Vormer heeft een enorm loopvermogen en een redelijke techniek en goede passing. Aanvallend loopt hij slim. Dat is wat preudhomme ook zoekt. Er is ook Gato Silva die een super WK heeft gespeeld maar niet voldoet aan de eisen. Goede balafpakker maar matige techniek en aanvallend niets.

hoe vaak gaan we ruud nog horen? Fijn dat het goed gaat en het naar je zin hebt, maar elke dag een artikel over een ex wisselspeler van feyenoord? Zijn vast wel leukere artikelen te bedenken

25 maart 2015 om 09:42

Ben je nieuw hier? Je bent niét verplicht om op het artikel te klikken, het te lezen of te reageren als het je niet interesseert. -_-

25 maart 2015 om 09:43

Er zijn ook leukere commentaren dan die van jou.. Net zoals jij kan kiezen om te lezen wat je wel interesseert , kon ik ook kiezen om jouw reactie niet te lezen... Kijk zijn we allebei net zo stom...

Hij trapt niet na en is zich bewust van het feit , dat er een betere speler voor hem stond.

25 maart 2015 om 09:48

Hij trapt ook niet na want ruud is een beschaafde en eerlijke speler. En ik lees het artikel omdat ik elke keer hoop dat er toch niet iets interessants instaat maar valt tegen

25 maart 2015 om 11:39

Voetbalzone brengt hier elke uitspraak van Ruud Vormer niet omdat die erg interessant zijn maar omdat anno 2015 het aantal Nederlanders dat succesvol is en prijzen wint nu eenmaal zeer beperkt is. Nederlandse ploegen en spelers zijn meelopers en/of stellen in hoofdzaak teleur. Er valt tegenwoordig nu eenmaal veel meer interessant nieuws te rapen over Belgische spelers dan over Nederlandse.

Hij heeft nu meer prijzen gewonnen dan al die Feyenoorders bij elkaar. Dus een goede keuze.

Over matige speler en niet niveau eredivisie. Hij draait mee in de top van Belgie die volgens mij gelijkwaardig is..

25 maart 2015 om 10:57

Ik vind het niveau van de Belgische competitie toch echt nog een stukje lager op het moment.

Vind dat Anderlecht en club wel kunnen strijden met Nederlandse topclubs al zullen ze het vaker afleggen naar mijn idee....al zal dat niet zo zijn, belgie heeft verder geen interessante clubs voor subtop zoals Nederland ook nog az, Twente, Vitesse heeft.

25 maart 2015 om 12:06

U maakt gewoon duidelijk dat u de Belgische competitie niet zo goed kent. Wat geen schande is.

Kijk eens wie er nu 2de staat op 2 puntjes van de leider. Leuk ploegje hoor. Gaan mits wat geluk zelfs kampioen worden.

En een Genk en Standard, daar kan je met momenten - niet elk jaar, ook van genieten.

Het Standard indertijd met Defour, Witsel, Fellaini en Jova, zo'n ploeg zie je zelden in de Ed.

Of een Genk met De Bruyne en Courtois...lekker was dat. Héél lekker.

25 maart 2015 om 13:55

Ik ben het eens hoor dat de Belgische competitie onderschat wordt. Maar je kan best een ploeg verzinnen hoor:
Het Ajax met Zlatan, Maxwell, De Jong, Sneijder en vd Vaart
Het PSV dat de halve finale CL speelde: Cocu, Farfan, v Bommel, Alex, Vogel en Gomes

Dus tja. Als je wilt is het wel te vinden zeg maar..

25 maart 2015 om 16:08

@vedet: waar gaat dat nu over? Spelers van 10 jaar geleden, wat hebben die ermee te maken?

25 maart 2015 om 23:39

Ik vind Standard ook nog wel een interessante club ja, met een flinke aanhang volgens mij ook. Misschien wel een sleeping giant in Belgie.

Alleen ik heb al eerder bij andere rubrieken gezegd dat standard in een ijzeren greep zit van Mr. Duchalet die Standard vooral ziet als een handelshuis, evenals zijn 5 andere clubs. Zolang hij daar zit, zie ik Standard niet snel opnieuw opbloeien.

Leuk voor Vormer dat hij in België wel mee kan, ik heb het altijd een sympathieke kerel gevonden die helaas net te kort kwam voor de top in Nederland. Bij Club Brugge is hij denk ik goed op zijn plaats, getuige de basisplaats die hij daar wel heeft weten te veroveren.

25 maart 2015 om 11:46

Je hebt allicht gelijk. Maar de meerderheid van de spelers die tegenwoordig in het basisteam van Ajax staan komen ook tekort voor de Nederlandse top, maar ze staan wel in het team bij gebrek aan beter. De Nederlandse top is dus niet meer wat het geweest is, getuige ook de Europese resultaten. Dus de Nederlandse top waar jij het over hebt is enkel nog een verre herinnering, die van vandaag is van het niveau van de Belgische top en wordt vorm gegeven door spelers van het niveau Ruud Vormer.

25 maart 2015 om 13:45

@ksummers:

Zoals Finbogasson, Vleminckx, Malki, Bulykin ook te kort kwamen in België, maar wel meestrijden voor topschutter in Nederland!

Dus dan is Nederlands voetbal een leuk alternatief , als je faalt in Belgische middenmoot!

25 maart 2015 om 16:14

Haha, die voorbeelden van je... Simons werd als kapitein van PSV drie keer kampioen van Nederland. De Fauw was ook kapitein van Roda JC, nu invaller bij Club Brugge dus daar maak je ook geen punt mee. Reza speelde één seizoen goed bij Sint-Truiden, zit ondertussen in Engeland, dus ook daar vraag ik me af wat je punt is. Nuytinck heeft nog geen 5 wedstrijden gespeeld dit seizoen, stond vorig jaar op het einde ook al naast de ploeg. Donk had potentieel, wat hij in Nederland ook al had, maar heeft ook helemaal niks gewonnen met Club Brugge. En Chevalier is een speler met een handleiding, niet zijn schuld dat Koeman niet wist hoe hij hem moest aanpakken En Pedersen is net zoals in Nederland meer geblesseerd dan fit, daar kan je dus niks over zeggen. Maar toch, leuk geprobeerd. Jammer dat je de Belgische competitie niet volgt en dus geen zinnige voorbeelden kan geven.

als je even door dit topic heen leest kom je toch niet meer bij van het lachen om al die zinloze discussies omtrent Club Brugge/feyenoord en Vormer/brugge/feyenoord.

Feit blijft dat Ruud Vormer het daar momenteel prima doet in een competitie en bij een club die beide prima bij hem passen. Bij Feyenoord heeft hij het niet gered, om welke reden dan ook.
Ook in de rol waarin hij nu bij Brugge speelt zou hij bij Feyenoord niet aan de bak komen. Zelfs volgend seizoen niet, bij een eventueel vertrek van Clasie.

Iedereen happy, houden zo!

Het meest verbazingwekkende van dit bericht is dat Timmy Simons nog steeds voetbalt. Ik kijk geen Belgisch voetbal, maar dacht dat hij al ruim in de 40 zou zijn.

25 maart 2015 om 11:02

Ja, 38 of 39, maar doet het nog uitstekend. Doet alles op ervaring.

25 maart 2015 om 11:15

wauw dat is echt geweldig joh, had verwacht dat hij na psv nog maar een paar seizoen profvoetbal zou spelen.

25 maart 2015 om 13:27

Het PSV van toen was ook een stuk sterker dan het PSV van nu.

Vorig jaar vond ik dat Simons wat te kort kwam, de leeftijd begon schijnbaar te dagen.

Maar dit seizoen speelt Club veel compacter, de linies liggen dichter bij elkaar, Simons moet minder ver lopen, waardoor zijn manco wordt geneutraliseerd.

Met zijn ervaring is ook zijn positiespel nog beter dan in zijn PSV tijd geworden.

Echt, die doet dat goed, maar zou niet functioneren in elke ploeg.

25 maart 2015 om 13:33

Ja, Vormer is belangrijk naast Simons. Vormer loop voor 3. Vorig jaar had je Odjijda, die deed dat niet. Zolang Timmy niet te veel moet lopen, kan hij vlot mee.

Jammer dat Vormer het niet heeft gemaakt bij Feyenoord, ik vond het jammer dat hij vertrok, het was jammer voor Vormer dat hij Clasie voor zich had. Ik vind hem een uitstekende vervanger voor Clasie. Vormer heeft zich altijd ingezet voor Feyenoord en nooit iets slechts gezegd.

De transfer begrijp ik, erg leuk voor Vormer dat hij belangrijk is voor Club Brugge en dat hij nu een prijs wint! Laten we hopen dat Vormer nog lang belangrijk kan zijn en zich op zijn plek voelt.

25 maart 2015 om 11:44

Ik vond het ook een prima speler. Vond hem vaak beter dan Vilhena. Bij dode spelmomenten ook altijd gevaarlijk.

Moet er nu echt iedere keer een discussie komen over Nederland vs België? Omdat de Eredivisie in het moderne voetbal niet meer de hoge pieken kan scheren van weleer wordt er dan maar gegrepen naar de laatste strohalm, nl. kakken op België. Alsof het zo ondenkbaar is dat de Belgische competitie de laatste jaren er weer op vooruit is gegaan. Best zielig dit.

25 maart 2015 om 14:08

Amen. Altijd die domme discusies

Ruud vormer heeft een goede beslissing gemaakt door naar de beste ploeg van de Benelux te gaan op dit moment die ook in Europa laten zien hoe goed ze zijn. Jammer dat er zoveel jaloerse Feyenoorders zijn die na jarenlang vernederingen ondergaan nog steeds geloven dat hun club de heilige graal is ofzo, laat me niet lachen. Ik ken al 4 spelers van Brugge die gewoon onhaalbaar zijn voor elke Nederlandse club op dit moment.

Vormer zou dit seizoen gewoon in de basiself bij Feyenoord staan. Al Ahmadi is een stuk minder dan hem. Vorig seizoen had je met Clasie, Vilhena en Immers een trio dat perfect complementair was. Met Immers als loper op de 10 en Vilhena als nummer 10 op de positie van Vormer. Vormer kon je daar nergens goed inpassen.

Bij Club zit het perfect nu met DMF Simons, loper Vormer en nummer 10 Vazquez.

Btw wat je ook nog hebt aan Vormer, die jongen heeft een geweldige mentaliteit en een goede invloed op de spelersgroep. Samen met de Fauw, Simons, Ryan, De Sutter,.. sleept hij heel de groep mee en is er een geweldige winnaarsmentaliteit (iets wat bv. Ajax of Arsenal mist op dit moment) en daar lag het verschil tegen bv. Besiktas, die nogal een luie indruk gaven.

25 maart 2015 om 16:42

En dan vergeet je voor het gemak Refaelov, alsof die nutteloos is. 14 goals/16 assists....belangrijker dan Vasquez en tevens de productiefste speler in België

25 maart 2015 om 17:07

Je maakt een grapje hoop ik. El ahmadi minder vinden dan Vormer?

Vormer verloor de concurrentie strijd al van Clasie en kon ook Vilhena er niet uit spelen. Dit seizoen zit Vilhena gewoon op de bank omdat El ahmadi veel beter presteert.

Als ik goed opgelet heb is 1 en 1 nog altijd 2 en had Vormer dit jaar dus ook geen basis plaats gehad. Sterker nog, hij was minimaal 1 plek in de rangorde gezakt.

25 maart 2015 om 17:39

Vormer is momenteel 2 keer de speler die hij in Feyenoord was. Die zijn niveau is ontzettend hard gestegen bij Brugge mede dankzij de tactische instelling van Preud'homme. Beter dan Clasie is hij niet maar momenteel vind ik hem beter dan een immers of El Ahmadi

25 maart 2015 om 19:27

Ik kan niet oordelen over hoe hij nu speelt want ik heb net 3/4 samenvattingen van Brugge gezien en meer niet.

Voor immers is hij nooit een concurrent geweest, vormer is absoluut geen 10. Al vind ik datzelfde eigenlijk van Immers maar die heeft tenminste nog scorend vermogen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren