Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Naci Ünüvar: ‘Dat weet mijn vader en dat vertelt hij niet aan mij’

Laatste update:

Ajax slaagde er donderdag in om Naci Ünüvar voor drie jaar aan de club te binden. De vijftienjarige middenvelder geldt als een van de grootste talenten van de jeugdopleiding en genoot buitenlandse interesse, zo bevestigt hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali aan Ajax TV. "Het is geweldig nieuws voor de club", vertelt Ouaali over het eerste profcontract van Ünüvar.

Het talent, dat dit seizoen uitkwam voor Ajax Onder-19 en Onder-17, heeft volgens Ouaali de kwaliteiten om ver te komen. Hij liet dit seizoen al een goede indruk achter in de Youth League met de Onder-19 en won vorig jaar de Future Cup met de Onder-17. "Naci is een talentvolle speler die al sinds de onderbouw bij ons speelt. Hij heeft de potentie om Ajax 1 te halen en een speler met internationale status te worden", voorspelt Ouaali. "Hij stond in de belangstelling van buitenlandse clubs. Het is geweldig dat hij voor ons kiest, maar concurrentie was er zeker."

"Het is een heel mooi moment voor mij, voor mijn familie en voor Ajax", zegt de jongeling zelf. "Voor iedereen is het een prachtige dag." Hij weet zelf echter niets van de interesse uit het buitenland, zo verzekert Ünüvar. "Dat weet mijn vader en dat vertelt hij niet aan mij. Maar ik ben hier begonnen toen ik acht jaar was en ik wil slagen bij Ajax. De club heeft veel vertrouwen in me en ik ben ook echt een Ajacied. Ik denk dat dit het beste voor mij is."

"Bij Ajax bereiken spelers via de jeugd sneller het eerste elftal. Het is voor een jeugdspeler heel belangrijk dat een club vertrouwen heeft in de jeugd", legt hij zijn besluit om te blijven uit. "Ik hoop over drie jaar al heel veel wedstrijden in het eerste van Ajax te hebben gespeeld. Ik begin volgend seizoen bij de Onder-19 en hoop in de winter naar het betaald voetbal te gaan." Eerst bereidt Ünüvar zich echter voor op de mogelijke kampioenswedstrijd met de Onder-19 tegen Feyenoord van zaterdag en de bekerfinale van woensdag tegen FC Groningen.

Denk je dat Naci Ünüvar volgend seizoen debuteert in het betaald voetbal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Betaald voetbal is dus Jong Ajax, daar zal hij volgend seizoen ongetwijfeld minuten maken. Ajax 1 komt misschien nog te vroeg, vind hem persoonlijk nog beter dan Ryan maar die had wel al meer fysiek mee.

24 mei 2019 om 08:46

Ajax 1 komt veel te vroeg die gast is geboren in 2003🤣

24 mei 2019 om 08:48

Afgelopen seizoen heeft Gravenberch uit '02 gespeeld voor Ajax en zelfs gescoord. Ihattaren bij PSV is ook uit '02. Dembele bij Celtic uit '03 is recent gedebuteerd. Langzaam maar zeker gaan spelers uit '03 ook doorbreken.

24 mei 2019 om 08:52

Goed genoeg, oud genoeg. Inderdaad zoals wolterx zegt. Jong Ajax scheelt dus die stap kan nog een beetje gebufferd worden. Matthijs kon prima mee, maar die was fysiek natuurlijk een beest.

24 mei 2019 om 08:53

Het is een debuut inderdaad, maar 17 minuten competitie (tegen Psv) en een bekerwedstrijd tegen de amateurs van Ter Werve.
Officieel heb je helemaal gelijk, maar het is niet je van het.

24 mei 2019 om 08:58

Zeker, maar een jaar meetrainen, profwedstrijden in de KKD spelen en paar minuten in het eerste meepakken is toch zeer netjes voor een speler die hele jaar 16 was. Dat is voor Ünüvar geen ondenkbaar doel.

24 mei 2019 om 09:01

we zijn het eens.

24 mei 2019 om 08:51

Ik hoop dat ze hem mee laten doen met voorbereiding, voetballend kan hij Jong Ajax zeker aan. Zijn rendement in o19 is al belachelijk te noemen, zeker voor zijn leeftijd. Denk serieus dat hij met een goede voorbereiding wel eens sneller de kans kan krijgen bij (Jong) Ajax dan plan is.

24 mei 2019 om 08:53

Voetballend is hij absurd, met spelers die doorgeschoven worden en worden verkocht komt er misschien wel wat plek vrij.

24 mei 2019 om 10:41

Wat is nou echt zijn beste positie vinden jullie? Rendeert nu goed hangend vanaf links, maar zou hem persoonlijk eigenlijk het liefst weer vanaf de 10 zien spelen. Als linksbuiten heeft hij wel meer kans om sneller door te breken.

24 mei 2019 om 10:46

Persoonlijk maakt het mij bij Ziyech ook niet zo gek meer uit of hij nou hangend vanaf rechts of op het middenveld speelt. Idem met Unuvar. Vanaf de vleugel kan je wel beter je momenten en ruimtes kiezen heb ik het gevoel.

24 mei 2019 om 11:58

Spelende in de linkerhalfspace zoals Ziyech bij Ajax 1 op rechts doet. Of als ouderwetse 10 maar dan mis je iets van diepgang vrees ik.

24 mei 2019 om 09:25

Ik snap de vergelijking met Gravenbergh niet helemaal. Alsof je Ziyech met Pogba gaat vergelijken. Ander type. Beiden toptalenten.

24 mei 2019 om 09:28

En als je Ziyech met Pogba vergelijkt zou je denk ik zeggen dat Pogba meer talent heeft of niet? Of is het gek om Unuvar meer talentvol dan Bakboord te noemen?

24 mei 2019 om 10:23

Meer talent ? Zeker. Toch heb ik liever een Ziyech in mn team (als fan en trainer) dan Pogba.

24 mei 2019 om 10:44

Dat kan prima, ik wellicht ook. In een goed team heb ik liever Pogba. In een team dat nog moet bouwen misschien Ziyech.

24 mei 2019 om 11:29

Jij hebt het over 'beter'. Dan ga ik naar de posities en manier van spelen kijken. Die verschillen dusdanig dat het logisch is dat Unuvar beter is in bepaalde dingen. Inzicht, techniek, kleine ruimte, steekpasses. Als je dan zo gaat kijken is Gravenbergh op andere vlakken weer beter.

Dat is hoe ik kijk als je het over 'beter' hebt. Maar als je puur naar talent kijkt inderdaad, is Unuvar de grootste. Maar dat zegt lang niet altijd wat. Daarmee doen we Gravenbergh bijna tekort want ondanks een wat mindere fase is dat echt een heel groot talent. Groter dan bij menig andere club. Maar Unuvar is een bijzonder talent. En eentje waarop we wachten, qua type spel.

Ben ook erg groot fan van Kenneth Taylor overigens. En de gebroeders Timber bekoren me ook. Maar Unuvar is inderdaad het grootste talent.

24 mei 2019 om 12:05

Sontje Hansen doet me een beetje denken aan Malen, die gaat er ook wel komen. Ook van Kuhn verwacht ik enorm veel. Die mag van mij al aansluiten bij 1. Al is die natuurlijk al wat ouder.

24 mei 2019 om 09:47

Denk dat hij misschien net als Ryan bij een bekerwedstrijd of een paar minuten kan debuteren. Ik ben overigens echt heel blij dat hij getekend heeft. Alleen vind ik 3 jaar heel kort. Zodra hij dan doorbreekt is hij ongeveer transfervrij. Hoop dat ze het snel op kunnen waarderen met een paar jaar extra.

24 mei 2019 om 10:01

Inderdaad, als het goed is kan je 16 jarigen maximaal een 3-jarig contract aanbieden. Volgens mij mag die pas weer worden verlengd als ze 18 zijn, maar ik kan dat verkeerd hebben.

24 mei 2019 om 10:09

Nee dat klopt, langdurig contract van meer dan 3 jaar kan pas vanaf 18. Kunnen ook geen rechtsgeldigs clausules in dit contract zitten wat eenzijdige verlengen mogelijk maken oid.

24 mei 2019 om 10:19

Dus je zou wel na een jaartje het contract met één jaar kunnen verlengen? Technisch gezien.

24 mei 2019 om 10:41

Ja, dat heeft PSV gedaan met Ihattaren bijvoorbeeld.

Erg benieuwd naar deze speler. Klinkt als een groot talent en hopelijk mag hij hier en daar een paar minuutjes pakken als een wedstrijd al beslist is bijvoorbeeld.

Waar het vroeger (opa spreekt..) altijd over Appie ging, gaat het tegenwoordig op de Toekomst over Naci. Een zéér groot, bijzonder talent. Zit ook een hele goede kop op.

24 mei 2019 om 09:11

Wat hij vertelt over zijn vader zegt ook heel veel. Hij wil bij Ajax blijven en laat zich bewust niet verleiden door grote clubs. Da’s heel volwassen. Ben zeer benieuwd naar deze speler.

24 mei 2019 om 13:53

Appie is in mijn beleving nog 2 misshien wel 3 stappen verder als Naci, Appie was een talent van de buitencategorie Naci is gewoon een talent met potentie. Dat is het verschil tussen die twee. Appie had 100% de wereldtop gehaald. Nog nooit zo een talent als hem in de jeugdopleiding bij Ajax gezien...

24 mei 2019 om 14:24

Naci is met 15 echt een stuk verder dan Nouri was hoor. Ben het met je eens dat Nouri de meest speciale speler was die ik heb gezien op de Toekomst maar Ünüvar is met afstand de beste 15-jarige op de Toekomst laatste jaren. Is ook met afstand de meest getalenteerde speler uit '03 in Nederland, flink wat afstand durf ik wel te stellen. Technisch was Nouri al wereldklasse, Ünüvar is iets minder verfijnd om te zien maar steekt fysiek oké in elkaar, heeft enorm veel drive en heeft belachelijk veel eindproduct voor zijn leeftijd en positie. Alsin, hij kan gewoon nog gemiddelde van 1g/a per wedstrijd in o19 halen als hij tegen Feyenoord o19 en Groningen o19 zijn ding doet. Hij is echt buitencategorie.

Als ik Naci zie spelen dan moet ik meteen aan Sneijder denken. Niet groot van postuur, maar heeft wel talent. Zoals altijd zal hij de komende jaren nog heel veel moeten verbeteren en zal hij ook mentaal getest worden. Voor nu lijkt het een pareltje, maar tijd zal ons leren hoe goed Unuvar kan worden. Wat ik zo lees lijkt het wel een jongen te zijn die een echte clubhart heeft.

Ik heb hem enkele keren live zien spelen. Spel inzicht op deze leeftijd is bijzonder speciaal. Loopt steeds vrije ruimte in en met de bal maakt hij steeds de juiste beslissing. Mits géén gekke dingen gebeuren zie ik hem snel bij selectie jong ajax aansluiten. En wie weet. Échte Ajax jongen. Slim en géén gekke dingen doen. Erg benieuwd maar is nog steeds jong...

Wijze jonge, wijze vader!Champions league debuut? Denk niet dat hij is gebleven om in de jupiler league te spelen Exceptioneel talent

Hoop heel erg dat deze jongen het gaat waarmaken. Creatieve spelers zoals hij zijn in het moderne voetbal, zeker in Nederland, beetje aan het uitsterven lijkt het. Er wordt nu veel meer fysiek gevraagd waardoor box to box spelers zoals Donny en Klaassen meer kansen krijgen. Niet dat dat per se een slecht iets is, maar spelers zoals Van der Vaart en Sneijder dat waren en Ziyech nu is natuurlijk veel leuker om naar te kijken.

Deze jongen moet zich niet gek laten maken. Hij is zo extreem getalenteerd en goed. Op deze leeftijd was Frenkie niet zo goed als hij is dat zegt denk ik wel wat. Moet wel zeggen dat Frenkie op latere leeftijd wel een enorme sprong gemaakt heeft en ik moet maar zien dat hij dat kan maar met Gravenberch, Brobbey en Hansen. Behoort hij toch wel tot de grootste talenten en dan heb je nog een paar spelers op minder opvallende plekken die ook erg goed zijn Raatsie, Sallah-Edine, Taylor zie het erg rooskleurig de toekomst van Ajax jeugd van deze selecties (en U19) zitten een paar echte pareltjes en wat nog jonger is is moeilijk iets nu al over te roepen maar hier zitten zeker 8-10 potentiele spelers voor Ajax 1 ben overtuigt dat er daarvan 5 a 6 het eerste kunnen halen

Off Topic, voor NL zijn de komende jaren ook erg interessant te noemen, je hebt nog Redan (ooit ajax die moeten we terug halen) Hoever, Maatsen ook erg goede spelers!

24 mei 2019 om 09:13

Hansen heeft een flinke fanbase, maar ik ben nog erg skeptisch over hem. Is technisch inderdaad zeer vaardig en een genot voor het oog. Maar is echt geen vleugelspeler, maar ik vind hem ook niet genoeg voor een diepe spits. Tenzij je in een supervoetballend team speelt met snelle combinaties. Is meer een tweede spits/schaduwspits voor mijn gevoel en daar speelt Ajax zelden mee.

24 mei 2019 om 09:40

Hij speelt zelf het liefste achter de spits, is ook zijn beste positie imo. Heb meer met dat type speler dan met Brobbey, Hansen en Ünüvar vinden elkaar bijvoorbeeld blind. Dat soort spelers heeft Hansen gewoon nodig om optimaal te renderen, is beste aanvaller in het combinatiespel die er in bovenbouw rondloopt. Haalt al jaren 10+g en 10+a, zal bij hem langer duren dan bij andere spelers maar met zoveel technisch vernuf ga je zeker je kans krijgen. Moet ook gaan richten op minuten in Jong Ajax komend seizoen.

24 mei 2019 om 10:03

Precies, maar Hansen moet dan ook wel echt mee met Unuvar. Ik zou eerst persoonlijk Brobbey in Jong Ajax willen zien en Hansen als spits bij de onder 19.

Brobbey raak ik juist steeds meer overtuigd van, ookal scoort hij niet. Heeft echt zijn waarde maar heeft inderdaad niet de gogme van een Hansen.

24 mei 2019 om 10:10

Ging gisteren een gerucht dat Danilo Pereira optie zou zijn voor Twente (lijkt me dan huur want die kunnen hem niet betalen) wat dan plekje voor Brobbey in Jong Ajax vrij zou maken. Hansen mag dan met Dostanic en Pinas om spitspositie gaan concurreren bij de o19.

24 mei 2019 om 10:20

Zou ideaal zijn, ik zie Hansen die concurrentiestrijd wel winnen.

24 mei 2019 om 10:39

Ik denk eerder dat die fanbase komt door de hoop van fans dat hij doorbreekt dan dat hij echt zo spectaculair goed is. Het is een prachtige speler om naar te kijken, maar vind hem geen zekerheidjje voor Ajax 1.

Zulke ouders zijn goud waard, in het verleden zijn er genoeg vb geweest van voetballertjes die voor het geld gaan op die leeftijd en waar staan ze nu?? Inderdaad laag niveau of ergens in een C land.
Lekker laten rijpen dan bij Jong Ajax wat voor hem dan waarschijnlijk beter is dan verhuren aan Willem ll bijvoorbeeld en dan over 2 jaar weer heerlijke talenten in Ajax 1. Overigens ben ik er benieuwd naar Brobbey in 1.

24 mei 2019 om 10:55

Inderdaad, zo belangrijk. Deze gast is nog hartstikke jong maar heeft al een erg volwassen afspraak met zijn vader. En die stelt zich dienstbaar op richting zijn zoon. Echt heel erg goed. Lekker nog een paar jaar volop aan je ontwikkeling werken in een vertrouwde en goede omgeving waar je kansen krijgt.

24 mei 2019 om 11:10

Dat zijn dan meestal wel gezinnen die soms (extreme) armoede hebben meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je veel gevoeliger voor geld bent als je uit de sloppenwijken van Brazilie komt dan wanneer je uit een land komt waar armoede behoorlijk beperkt blijft in vergelijking tot bijvoorbeeld die Braziliaanse sloppenwijken.

Het is niet zo dat het in Nederland helemaal niet bestaat, maar hier heeft een mens het dermate goed voor elkaar dat dit soort zaakwaarnemers (directe familie van de betreffende speler) veel sneller kiezen voor het sportieve plaatje en de carriereplanning van hun client/zoon/broer/etc.

Eerst en vooral hoop ik dat hij zoch blijft ontwikkelen en stiekem hoop ik dat hij straks de keuze gaat maken om te kiezen voor de Turkse nationale ploeg, alhouwel de kans klein is.😁

Ik heb deze jongen ook 1x aan het werk gezien, wist niet wat ik zag! Dacht echt dat hij een dispensatiespeler was in het elftal (gevalletje De Ligt v.w.b. volwassenheid in zijn spel) Ajax heeft goud in handen!

Zijn drive, balbehandeling en spelinzicht lijken veel op die van Sneijder idd, al moet ik zeggen dat deze jongen meer diepgang in zijn spel heeft.

Ik vind het sowieso altijd slim om de zaken te laten regelen door mensen die dicht bij je staan. In zijn geval is dat dus z'n vader. Geld zal altijd een rol spelen in de voetballerij, maar zo'n vader zal ook altijd het beste voor hebben met z'n zoon en daardoor is de kans kleiner dat hij zich laat verleiden tot het tekenen bij clubs waar het financieel aantrekkelijk is, maar waar de kans op speeltijd aanzienlijk afneemt.

24 mei 2019 om 12:02

Zijn vader en oom beheren AYMO Football Management en begeleiden 2 talenten, Rensch en Ünüvar, allebei uit 2003 en hebben recent contract bij Ajax getekend. Gaat ook niemand bijkomen komende tijd, verwacht eigenlijk niemand tot Emre Ünüvar de leeftijd nadert dat hij een zaakwaarnemer nodig heeft. Is nog jong maar doet het ook heel goed bij Ajax in jongere jeugd.

Met hoe snel Unuvar zich ontwikkeld, kan hij binnen 3 jaar in Oranje staan. Sneijder stond er ook rond zijn 18de in en was meteen bepalend en ja, Unuvar is van de categorie Sneijder naar mijn mening. Dat betekent dat we het gaan meemaken dat we Frenkie en Unuvar (unuvar heeft al in een Ajax video aangegeven graag voor Oranje uit te willen komen) in 1 team op het middenveld gaan bewonderen. Smullen en dan is het zaak om alleen nog een type Schone van wereldklasse naast Frenkie en achter Unuvar te laten spelen. Geen idee wie dat gaat worden, want er staan ieder jaar weer nieuwe spelers op en er komt zoveel talent aan voor Nederland. Aanvankelijk kan het nog Wijnaldum zijn, maar die vind ik op 6 en 8 nooit interessante passes geven. We spelen nu nog met koppeltjes Frenkie en de Roon of Propper, maar straks moet dat een speler van wereldformaat worden. Zoals het hoort in Oranje. Ik heb geen idee wie dat gaat invullen. Misschien dat Beek er ook kan spelen, maar die vond ik erg pover tegen Belgie op die plek. Rosario en Hendrix etc, no way. Vind ik al niet goed genoeg voor Psv. Die club kan beter.

In de aanval zul je dynamische spelers zien die met elkaar kunnen combineren. Kluivert, Memphis, Bergwijn, Malen, Redan, Hoogewerf (ja dat is nog wat vroeg om iets over te zeggen, maar gaat even om het type), Hansen, Ihattaren (kan ook op de flank spelen). Ook een Brobbey mag dan veel meer een beest zijn, maar hij is ook heel snel en goed in de kaats. Die combineert wat af en kan ook goed de bal terugtrekken als hij tot aan de achterlijn een actie maakt. Zijn postuur maakt hem geen armoedige 16 meter spits die louter op aanvoer zit te azen, verre van, hij kan zelfs op de flank spelen. Gakpo zie ik wellicht nog eens de switch naar spits maken zoals van Persie dat ook deed. Dit type spelers vloeken een beetje met de Luuk de Jong en Wout Weghorst achtige jongens die meer statisch voetbal uitnodigen. Ik ben heel erg van het voetbal wat ik bij onder 17 op het EK zag. Dat is hoe ik wil dat het grote Oranje speelt. Wat een verademing. Steeds combineren in de aanval, terugkaatsen op de man die eronder komt en dan schieten of door combineren. Was ook zeer effectief van Nederland, want ze scoorden meer goals dan welk ander team ook (met kwalificatie erbij). Dat voetbal moet je met al dit soort type jongens die ik eerder noemde prima kunnen spelen, ook als er een paar geblesseerd zijn. Ik vind grappig genoeg Depay de minste van het stel in het door combineren met elkaar (heeft een slechte kaats), maar die is wel goed in veel andere dingen. Bijvoorbeeld, een Brobbey zal nooit een zo goed schot ontwikkelen als dat Depay heeft (al laat ik me graag verrassen).

Terug naar Unuvar. Die moet gewoon fit blijven. Alleen een blessure kan deze jongen van de top houden en dat is zeker niet ondenkbaar. Strootman zakte weg na zijn knieblessure, van Ginkel, Haps, Janssen en ga zo maar door. Waren allemaal veel verder geweest zonder die ingrijpende blessures van ze. Ik zag een PSV video van de jeugd even terug en daar schreeuwde een speler (fofane) het ook uit. Als Unuvar dat bespaard blijft dan gaan er mooie tijden aankomen voor hem, Ajax en Oranje.

Moet je geen 16 zijn om een contract te kunnen tekenen? Of is dit veranderd?

24 mei 2019 om 17:19

Hij mag nu al een contract tekenen. Op het moment dat het contract ingaat, dat is op 1juli, is hij 16 jaar.

Zou ‘m meenemen op trainingskamp met de selectie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren