Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Miljoenenbod van Koeman op Nederlander met vertrekwens aanstaande’

Laatste update:
/

Het Southampton van Ronald Koeman wordt deze zomer vakkundig leeggeroofd. Voordat de Nederlandse trainer werd aangesteld was Rickie Lambert al verkocht aan Liverpool en nadien gingen Luke Shaw en Adam Lallana naar Manchester United en Liverpool. Zondag zette Dejan Lovren als derde (!) speler van the Saints zijn handtekening op Anfield en Calum Chambers zal maandag naar Arsenal vertrekken.

De teller qua vertrokken spelers komt na Chambers op vijf. Koeman zat niet stil sinds hij zijn handtekening zette bij Southampton en kocht Graziano Pellè en Dusan Tadic al. De trainer zou ook Ron Vlaar wel willen overnemen van Aston Villa en denkt aan nóg een oude bekende: Leroy Fer. De tabloids Daily Star en Daily Express berichten dat de middenvelder van Norwich City serieus in de belangstelling staat van Koeman.

/

Fer speelde van 2007 tot 2011 voor Feyenoord en maakte Koeman een handvol wedstrijden mee als trainer in Rotterdam-Zuid: daarna werd hij verkocht aan FC Twente. Vorig jaar zomer verliet hij Nederland voor de Premier League, maar Norwich City degradeerde. Fer heeft echter voldoende indruk gemaakt om in de Engelse koningsklasse te blijven, mede doordat hij zich op het WK 2014 liet zien met een doelpunt.

Harry Redknapp liet zich al lovend uit over Fer en Koeman zou een hernieuwde samenwerking met de 24-jarige middenvelder ook zien zitten. Southampton heeft door de uittocht van al zijn grote namen om en nabij de 125 miljoen euro te besteden en zal Koeman zeker toestaan een fors deel te spenderen aan nieuwe spelers. Fer zal tussen de vier en zeven miljoen euro moeten kosten, denken de Engelse media. Zelf wil de middenvelder erg graag hogerop.

Zou Leroy Fer een aanwinst zijn voor Southampton?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zijn goede vervangers allemaal, maar heeft Koeman ook al wat backs op het oog, of loopt er nog wat rond bij Southampton?

28 juli 2014 om 12:19

Ja op linksback komt er alweer een talent aan. Een 18 jarige jongen

28 juli 2014 om 12:22

Rechtsback hebben ze Clyne nog lopen natuurlijk. Die zal daar sowieso de eerste keus worden lijkt me. Linksback zal Targett worden.

Voor de rest lopen er nog wel wat jonge spelers bij de selectie zoals Stephens, maar dat zijn volgens mij geen wereldtalenten. Wel een speler die op de back posities uit de voeten kan.

Southampton staat natuurlijk bekend om de uitstekende jeugdopleiding, dus wellicht gaan ze het deels ook weer intern opvangen, maar er mag toch echt nog wel wat bij achterin.

28 juli 2014 om 12:42

Je kunt je ook afvragen of Koeman ook nog niet-nederlanders op het oog heeft... Hij maakt precies dezelfde fout als Newcastle met al die fransen...

28 juli 2014 om 12:49

Want hoeveel Nederlanders heeft Koeman al aangetrokken dan?

Ontopic: Lijkt me een goede versterking. Southampton zal zich heel snel moeten versterken.

28 juli 2014 om 12:52

Valt reuze mee hoor. De core bestaat uit engelsen bij Southampton, althans vorig jaar. Dit jaar zullen ze weer wat engelse talenten brengen in combinatie met waarschijnlijk 2 a 3 Nederlanders, Nouveau Château heeft een franse core.

28 juli 2014 om 12:59

Je kan beter zeggen dat hij teveel Feyenoorders of oud-Feyenoorders wilt aantrekken. Maarja wat wil je anders als je team word leeg gekocht. Misschien een nieuwe fair play regel. Dat je niet meer dan basis 5 spelers mag verkopen en dan als criterium dat de basisspeler bijvoorbeeld meer dan 25 wedstrijden gespeeld moeten hebben. Zo is het eigenlijk wel competitie vervalsing aan het worden en kan een minder grote club nooit groot worden op eigen kracht (zonder het geld van een externe financier).

28 juli 2014 om 13:03

Ik denk dat hij bedoeld Nederlanders of spelers die de afgelopen jaren in Nederland gespeeld hebben. Pelle en Tadic en nu Fer... (en evt. Vlaar en Dijk die op zijn lijstje staan).

Edit: typo, bedankt @franck

28 juli 2014 om 13:32

AFCLucas, ik denk dat ke van Dijk bedoelt en niet Dijks. Dijks is bij lange na niet goed genoeg.

28 juli 2014 om 13:59

Alleen van Aanholt en Hooiveld speslde al daar

28 juli 2014 om 14:34

Van aanholt? Die is niet naar Southampton gegaan

28 juli 2014 om 18:43

Van Aanholt is naar Sunderland en niet naar Southampton.

Tussen 4 en 7 is een prima te betalen prijs lijkt me.

Heb Fer zelf weinig zien spelen bij Norwich. Op 1 of andere manier had ik toch de indruk dat hij toch niet echt geïmponeerd had, maar gezien ook de lovende kritieken van Redknapp zal ik er wel naast zitten.

Koeman moet er wel een beetje voor waken er geen Nederlandse enclave van te maken denk ik. Hij kan nog wel even wijzen naar het aantal sterkhouders dat vertrokken is, mochten de resultaten in eerste instantie tegenvallen. Feit is wel dat je snel wordt afgerekend op al die spelers met Nederlandse roots als het echt niet lopen wil.

28 juli 2014 om 12:41

Nederlandse enclave? Volgens mij is er niet 1 Nederlandse voetballer in dienst bij Southampton, en zouden Fer en eventueel Vlaar de eerste zijn, en om dat gelijk al een enclave te noemen gaat mijn inziens iets te ver.

28 juli 2014 om 12:59

Jos Hooiveld speelt er al een paar jaar..... nou ja spelen...hij staat op de loonlijst daar

28 juli 2014 om 13:04

Hooiveld speelt er, waarschijnlijk de minst bekende Nederlander in de PL vanuit NL perspectief. Volgens mij zijn de Koemannetjes wel fan van hem. Zou me niet verbazen als hij veel speeltijd krijgt volgend seizoen.

28 juli 2014 om 13:19

Ik zeg dan ook dat hij er voor moet waken. Hooiveld loopt er natuurlijk al wat jaartjes.

Het gaat ook niet per se om de Nederlandse identiteit, maar met Pelle en Tadic heeft hij al 2 spelers uit de Eredivisie meegenomen. Daarnaast wordt hij natuurlijk met diverse Nederlandse spelers in verband gebracht.

Wat ik dus bedoel is dat het wel link kan zijn om nagenoeg alleen spelers te halen met de Nederlandse nationaliteit en uit de Eredivisie. Dat zijn zaken waar direct kritiek op komt als het even niet loopt.

28 juli 2014 om 13:32

Hooiveld helemaal vergeten, maar als je gaat zeggen, geen eredivisiespelers en geen Nederlandse spelers gaat hij zich onnodig beperken, bedoel ga je dan een klasbak als Vlaar niet kopen omdat hij Nederlander is?

Als zijn aankopen niet presteren maakt het echt niet uit of hij wel of geen Nederlander is en of hij wel of niet uit de eredivisie komt, dan krijgt hij het toch wel op zijn bord.
Buiten dat ook de leiding van Southampton stemt wel of niet met de aankopen in dus die zijn net zo verantwoordelijk.

28 juli 2014 om 13:46

Als de aankoop van de trainer zelf is, ligt er veel meer druk op. Voorbeeld: David Moyes is vorig seizoen meer beschimd door het niet-presteren van 'zijn' Fellaini, dan voor het falen van Wilfried Zaha. Tenminste, dat idee heb ik.

28 juli 2014 om 13:55

@ Nickjwz,

Klopt. Alleen in dit geval is Zaha ook echt niet door hem gehaald. Die was een half jaar daarvoor al gekocht.

Toch denk ik wel dat je gelijk hebt. Er komt sneller commentaar wanneer bijvoorbeeld 'zijn' Pele opzichtig faalt dan wanneer dit gebeurt bij een aankoop van binnen de Premier League bvb.

Hoe dan ook is het allemaal irrelevant als hij er gewoon voor zorgt dat zijn team goed presteert

28 juli 2014 om 14:04

Tuurlijk ligt er meer druk op een aankoop van hem zelf, maar niet omdat hij uit de eredivisie komt, als Koeman bijvoorbeeld Derdiyo had gekocht en die zou falen krijgt hij dat ook op zijn bord.

Lijkt mij sowieso wat handiger dat je eerst naar spelers kijkt die je zelf kent, of de scout moet bewezen hebben feiloos te kunnen scouten zodat je hem blind kunt vertrouwen

28 juli 2014 om 13:42

Fer werd door Engelse media tijdens het WK verschillende malen aangevoerd als hét voorbeeld dat Van Gaal matige spelers tot grote hoogte kan stuwen, overigens samen met De Guzman. Blijkbaar zijn die Engelsen niet erg onder de indruk van deze twee.

Koeman moet maximaal nog 1 of 2 eredivisie spelers / Nederlanders halen want anders word het bij een aantal tegenslagen en slechte resultaten heel moeilijk voor hem, Virgil Van Dijk en Fer lijken mij twee prima aankopen, In de Bundesliga lopen nog heel wat goede spelers rond bij middenmoters die vast wel voor Southampton open staan, Bovendien zullen ze ook nog wat Britten moeten halen.

28 juli 2014 om 18:49

Naast Fer ook Redmond ophalen bij Norwich. Koeman heeft aangegeven dat hij met vleugelspelers wilt spelen. Fer kan de concurrentie aangaan met de al aanwezige middenvelders. Ik hoop alleen dat Schneiderlin blijft. En dat er bij Celtic Forster en Van Dijk worden binnen gehaalt. Dan nog een extra spits, 2 backs en een echte aankoop van aanzien.

Win win situatie. Voor Norwich na degradatie te duur en voor Fer weer een stap hogerop.

En hopen dat ze dan stiekem de vrij halen want vindt het maar nix dat hij naar lazio gaat.

28 juli 2014 om 12:35

Ik denk dat de Vrij meer verlangt naar een club als Man Utd.

28 juli 2014 om 15:49

Ja weet ik, maar ik denk dat Man utd hem toch niet wil anders had hij daar al wel getekend!! Stond trouwens ook al in de media en dat Feyenoord zou rond zijn met Lazio voor 9 Mil.

Afwachten dus.

Is Moisander niet een optie voor Southampton? Geen al te dure kracht, zou het niveau aankunnen.

28 juli 2014 om 12:56

Grapje denk ?

28 juli 2014 om 13:00

Hoezo dat is niet eens zo'n slecht idee.. Hij is een leider achterin en heeft waarschijnlijk geen al te duur prijskaartje voor PL begrippen.

28 juli 2014 om 13:42

Ik ben fan van Moisander, slimme speler die het achterin goed leidt. Maar twijfel of hij de PL aan kan, ik denk niet dat hij fysiek sterk genoeg is om de spitsen aan te kunnen. Zie hem eerder bij een subtopper in Spanje, Valencia bijvoorbeeld.

28 juli 2014 om 17:03

Nee, momenteel is het geld niet schaars nee maar dat is ook niet zo heel moeilijk om te concluderen. Feit blijft dat je voor een relatief laag bedrag een goede verdedigende speler kan aantrekken die waarschijnlijk het niveau aan zou kunnen. Transfers zijn altijd een risico en hoe lager het transferbedrag hoe minder risico je hebt. Moisander is denk ik een aanwinst voor Southhampton. Hoop dat ze snel beginnen met hun selectie op pijl te brengen, want gun de familie Koeman wel een succes in de PL.

Southampton kun je aardig vergelijken met Feyenoord.
Alle 2 de clubs hebben spelers verkocht voor erg veel geld nadat ze fantastisch gepresteerd hebben afgelopen seizoen.
Alleen onderneemt Southampton wel stappen om het elftal te versterken en Feyenoord nog niet.

Fer zou een prima aankoop zijn en met Tadic en Pelle ben ik erg benieuwd naar hun prestaties.

28 juli 2014 om 13:12

Dat komt ook omdat Soton 100 miljoen heeft om het elftal te versterken en Feyenoord het moet doen met een budget van rond de 10 miljoen. Ook is de PL aantrekkelijker en is het dus makkelijker om topspelers uit mindere competitites voor je te winnen. Feyenoord zou dit soort talenten vooral uit lager aangeschreven competities moeten halen (scandinavië), maar de scouting van Feyenoord is daar 0,0.

28 juli 2014 om 13:38

Dat 100 meer dan 10 is en de PL beter is dan de Eredivisie begrijp ik ook wel.

Dat neemt niet weg dat Feyenoord ook gewoon actie moet ondernemen met spelers voor hun niveau.

28 juli 2014 om 13:52

Volledig met je eens hoor, maar de juiste spelers moeten ook wel beschikbaar zijn voor Feyenoord. Denk dat van Geel nog heel even wacht op Wolfsburg/dost, maar dat hij daarna wel gaat schakelen. Dit jaar is het ook lastig voor Feyenoord, want het is nog niet bekend of we CL gaan spelen en hoeveel we precies kunnen herinvesteren.

28 juli 2014 om 14:16

Tis idd nog niet bekend of ze CL kunnen spelen, maar het is wel bekend dat ze de mogelijkheid daar op hebben.
Dat Pelle zou vertrekken wisten ze vorig jaar al, ze hadden eerder moeten schakelen, want nu lijkt het bijna bekend dat je "geen"cl zal spelen door het ontbreken van scorend vermogen.

Er mag ongeveer 1/3 gebruikt worden, daar kun je toch wel een aardige spits voor op de kop tikken lijkt mij. Maar goed, laten we hopen dat deze er voor het begin van de competitie is.

28 juli 2014 om 13:46

Ik ken de financiele positie van Southampton niet, maar die van Feyenoord is nog altijd niet best. Met de tranferinkomsten komt Feyenoord voor het eerst in vele jaren weer in de zwarte cijfers, maar ze kunnen het geld dat binnenkomt gewoonweg niet meteen weer uitgeven, hooguit 1/3 daarvan of zo. Denk dat Southampton het binnengekomen geld wel gewoon kan uitgeven. Daarnaast weten ze hun spelers ook veel beter te verkopen. Luke Shaw in zijn eentje levert meer op dan alle vertrokken Feyenoord-spelers bij elkaar. Waar er bij Feyenoord 30 miljoen binnenkwam, kwam er bij Southampton iets van 70 miljoen.

Ze raken 2 aanvallers en 2 verdedigers kwijt en willen een nieuwe middenvelder halen? Ik denk dat er nog wel wat eredivisie spelers aangetrokken gaan worden. Moisander zou een goeie optie zijn inderdaad. Virgil van Dijk werd ook genoemd toch?

Enorm zonde van zo'n club. Enorm goede opleiding. Zou wat zijn geweest als ze hun spelers konden behouden. Zou iemand die meer van Southampton afweet eens een opstelling willen maken met de beste spelers in het huidige voetbal die bij Southampton vandaan komen? Ik denk dat daar een geweldig team uitkomt.

28 juli 2014 om 13:54

Boruc
Clyne-Lovren-Yoshida-Shaw
Schneiderlin-Waynama
G. Ramirez
Walcott-J. Rodriguez-Bale

En dan heb je nog spelers als Oxlade-Chamberlain, Chambers, Lallana, Lambert die er niet eens in staan.. Misschien dat een echte supporter me kan aanvullen/verbeteren maar hier heb je een klein idee..

28 juli 2014 om 16:04

Theo Walcott komt ook uit hun jeugdopleiding

Koeman je mag ook spelers halen die niet in de eredivisie hebben gespeeld hoor.

Fer een versterking? Gewoon een rotatiespeler die het verschil niet zal maken voor Southampton

Fer en ron beton zijn prima versterkingen. Als het niet lukt met ron zou virgil vandijk ook super zijn! Hij moet wel oppassen dat hij niet alleen nederlanders of bekende gaat halen. Dat zal ook weer tegen hem gebruikt worden denk ik.

Lijkt me beter dat ze voor medel gaan. Een felle hard werkende speler met de voetballende kwaliteiten. Kost 12miljoen maar dan heb je wel wat. Fer vind ik ook goed daarniet van. Ron beton zeker een topper zo niet eens kijken naar zapata,okore, en als breedte versterking pooladi uit iran halen. Een goedkope speler die heel fel is en hard werkt, verder heeft die op het wk heel goed gespeeld en heeft geen angst voor spelers met een grote naam ( messie, emenike, dzeko). waarom niet? Je bent er miss 2miljoen voor kwijt dus niks te verliezen.

Afellay zou ook leuk zijn om daar te zien spelen maar kan die het niveau aan? Tello snelle speler die ze ook kunne gebruiken als die nog niet weg is. Morata vam real huren als cocurent voor pelle.

Southampton heeft geld genoeg maar het is aan de spelers zelf of ze ook intresse hebben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren