Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

LaLiga waarschuwt Barça nu aanwinsten nog steeds niet zijn ingeschreven

Laatste update:

De Spaanse voetbalbond waarschuwt Barcelona dat het haast moet maken met het inschrijven van zijn nieuwe aanwinsten. Zaterdag staat om 21.00 uur de eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Rayo Vallecano op het programma. Om al de spelers mee te laten doen in de Spaanse competitie, moeten ze logischerwijs worden ingeschreven. Maar om ervoor te zorgen dat die inschrijvingen voltooid worden, dient Barça volgens LaLiga eerst de financiële huishouding op orde hebben.

Nu de deadline voor het inschrijven van spelers nadert, waarschuwt LaLiga Barça andermaal. De Catalanen mogen de nieuwe aanwinsten tot vijf minuten voor de aftrap tegen Rayo Vallecano registreren, maar de voetbalbond heeft al laten weten niet overhaast te werk te gaan. Als er niet genoeg tijd is om de financiële cijfers te analyseren, worden de nieuwe aanwinsten niet voor de eerste competitiewedstrijd geregistreerd.

Dinsdag werd nog bekend dat de club op het punt stond om opnieuw 24,5 procent van productiebedrijf Barça Studios te verkopen, waarmee er naar verluidt honderd miljoen euro bij kan worden geschreven. Barcelona verwacht daarnaast echter nog dertig tot veertig miljoen euro nodig te hebben om alle inschrijvingen daadwerkelijk gedaan te krijgen. Mundo Deportivo schrijft dat de Spaanse voetbalbond nog altijd geen documentatie heeft ontvangen van de vierde financiële injectie.

Barcelona versterkte zich deze zomer met Raphinha (58 miljoen euro), Jules Koundé (vijftig miljoen euro), Robert Lewandowski (45 miljoen euro) en de transfervrije Franck Kessié en Andreas Christensen, die overkwamen van respectievelijk AC Milan en Chelsea. Daarnaast verlengden Sergi Roberto en Ousmane Dembélé onlangs hun contract, waardoor ook zij als nieuwe spelers worden gezien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 augustus 2022 om 11:56

Typische Barcelona-fan smoes: Frenkie heeft het allemaal gedaan! Frenkie wilt pas vertrekken als hij dat achterstallige salaris (waar hij recht op heeft) uitbetaald krijgt. Sterker nog als Barcelona echt 30-40 miljoen te kort komt dan betaal je toch dat salaris uit en verkoop je Frenkie daarna voor 80 miljoen aan Man United? Maar nee, dat kan Laporta niet, want hij heeft een te groot ego.

12 augustus 2022 om 12:54

Hoe weet jij nu weer dat de achterstallig salaris de reden is dat Frenkie niet weg wilt? Misschien is hij wel dolgelukkig in Barcelona en wilt hij daarom niet weg..

12 augustus 2022 om 15:15

Best case voor hem zou natuurlijk zijn om te blijven en het achterstallige salaris te krijgen, maar aan de berichtgeving te zien heeft hij de keuze tussen 1 van de 2. Of achterstallige salaris krijgen en vertrekken of er van af zien en blijven.

Als er niet genoeg tijd is om de financiële cijfers te analyseren, worden de nieuwe aanwinsten niet voor de eerste competitiewedstrijd geregistreerd.

Betekent dit dat barca de spelers die nu niet zijn ingeschreven ook over een paar weken kan inschrijven ?

12 augustus 2022 om 09:48

Uiteraard, want ploegen kunnen ook nog nieuwe spelers kopen en inschrijven. En aangezien ze al van barca zijn, kan het denk ik zelfs na t sluiten van de transfer markt

12 augustus 2022 om 10:31

Na het sluiten niet meer, je moet ze voor een bepaalde tijd hebben ingeschreven.

12 augustus 2022 om 11:24

Volgens mij kan het na het sluiten van de transfermarkt ook. Want toen Barca een paar geleden die zogenaamde transferban had van 2 transferperiodes, kocht het ook gewoon vrolijk allemaal spelers. En die werden toen op 1 februari, 1 dag na de 2e transferperiode, allemaal ingeschreven.

12 augustus 2022 om 12:34

Als ze als free agent komen, geldt er een andere transferperiode.

12 augustus 2022 om 09:50

Dat lijkt mij wel. De transfermarkt is nog open, dus nieuw aangekochte spelers na zaterdag moeten ook nog ingeschreven kunnen worden. Ik kan me zelfs voorstellen dat inschrijven het hele seizoen door gedaan kan worden, bijvoorbeeld bij transfervrije spelers.

12 augustus 2022 om 09:56

Ze kunnen ook de contracten verschuren zodat ze transfervrij zijn. Zo kunnen ze elk moment aangetrokken worden door welke club dan ook. Dus ook gewoon door Barca.

12 augustus 2022 om 10:37

Maar er zit een verschil tussen spelers aantrekken en inschrijven.

12 augustus 2022 om 10:59

Dat klopt. Maar mag je een transfervrije speler niet altijd nog inschrijven dan??

12 augustus 2022 om 11:09

Nee. Pas in de winterstop weer. De deadline verloopt een dag na de laatste dag van de transferperiode

Wat een gedoe allemaal. Wachten op een Pique Kessie die zegt nog wel een week wil wachten. Bizar hoe het allemaal op het randje gewerkt moet worden en er zoveel van variabelen afhangt! Als het eenmaal gelukt is, ben ik wel erg benieuwd naar het seizoen, maar zo met spelers omgaan kan toch niet.

12 augustus 2022 om 09:52

Nee zo omgaan met spelers kan echt niet. Dit bestuur is ronduit misdadig. Maar dat spelers hun collega’s zo in de steek laten vindt ik ook schandalig. Lewa wist en weet dat hij andere spelers in de problemen brengt, maar toch alleen aan zichzelf denken. Vindt dat best triest eigenlijk.

12 augustus 2022 om 10:04

Hoe kan je nog zo'n club blijven steunen. Dit lijkt beetje op de amerikaanse crisis die niet om konden gaan met hun creditcard. Alles kopen kopen en blijven kopen en uiteindelijk alles moet inleveren. Je weet toch dat je tot een salarisplafond zit. dan ga je toch eerst dat regelen ipv nog meer problemen laten opstapelen en een zondebok zoeken?

12 augustus 2022 om 10:18

Meen je deze? Dus jij vind dat Lewa niet naar barca had moeten gaan?

12 augustus 2022 om 10:47

Oh god nog zo'n fan. Ik heb geen namen genoemd geen spelers. Gezond verstand gebruikt. Je mag maar 10 euro uitgeven aan snoep maar je geeft inmiddels 50 euro uit. Uuhhh dan mag het snoepje zo lekker zijn als je wilt, maar dat werkt niet hé.

12 augustus 2022 om 11:13

Je hebt wel een bijzonder versimpeld beeld van een kredietcrisis, 'Mr_knowledge'.

12 augustus 2022 om 12:56

Ik pas me aan het niveau waarop gereageerd wordt. Kan allerlei termen erin zetten maar de Barca fans zien niks behalve dat dit goed is. Mocht je het willen kunnen we wel natuurlijk wel even apart over bepaalde crisissituatie bepreken.

12 augustus 2022 om 10:05

De spelers vinden het zelf niet erg blijkbaar. Kessie zou al aangegeven hebben om langer te wachten als het nodig is. Best bizar want hij is bereid om de eerste matchen te missen. Christensen heeft dan weer last van blessure dus hem moeten ze ook niet per se nu inschrijven.
Iemand die weet of FDJ terug ingeschreven moest worden want dat zou wel interessant zijn?

12 augustus 2022 om 10:33

Frenkie is ingeschreven, op basis van zijn huidige contract. Die gaat gewoon spelen zaterdag

Prima uitgangspunt voor Frenkie om deze zaak eens flink op de spits te drijven. Als Barcelona van hem af wil om die spelers te kunnen inschrijven, dan zullen ze flink moeten gaan betalen. Of de nieuwe club betaald zijn achterstallige salaris, of FC Barcelona. Gezien de beperkte interesse zullen ze flink moeten zakken in de vraagprijs. En als de goeie club voor Frenkie er niet bij zit dan heeft vooral FC Barcelona een probleem en Frenkie helemaal niet.
Prima geregeld weer door Laporta, tsjonge jonge.

12 augustus 2022 om 10:17

Chelsea zou ver willen gaan voor Frenkie, maar denk dat hijzelf liever in Barcelona blijft. Zie hem ook wel afstand doen van achterstallige salaris om te kunnen blijven. Heb ook liever dat ie daar blijft, is veel te duur. Dan liever kijken of je Christensen terug kunt halen, mocht hij echt transfervrij weg mogen als ze hem niet in kunnen schrijven. Maar goed Depay zou richting Juve gaan dus dat zal ook wel schelen qua salaris en verwacht nog wel meer spelers die vertrekken, dus zie Barca het allemaal nog wel rond krijgen.

12 augustus 2022 om 10:38

Christensen terughalen? Waarom zou je dat doen? Die heeft altijd bewezen het net niet aan te kunnen. Vooral fysiek te zwak voor de PL. La Liga zal 'm veel beter liggen.

12 augustus 2022 om 10:48

Omdat je dan gratis een speler erbij hebt op een positie waar je een niet veel spelers hebt. Christensen heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld en onder Tuchel lange tijd belangrijk geweest. Is geen wereldtop en gaat dat ook niet worden, maar om nou te doen alsof het een koekenbakker is... de meeste Chelsea fans liepen te kwijlen toen er heel even sprake was van een contract verlenging maar nu die weg is word er gedaan alsof hij er helemaal niks van kan. Tegen de mindere clubs in de PL kan je hem prima gebuiken

12 augustus 2022 om 10:51

Ik denk niet dat hij af gaat zien van zinn achterstallig salaris, wat was het, zo'n 16-18 miljoen? Dat zou letterlijk niemand doen. Dat zou ook betekenen dat hij hij de afgelopen 2 seizoenen voor 3 miljoen per seizoen heeft gespeeld, wat een fooi is in vergelijking met andere spelers.

12 augustus 2022 om 10:18

Wie weet is dit wel een perfect moment voor Arsenal om in te stappen en Frenkie de Jong te strikken. Hij zou echt een goude upgrade zijn t.o.v. Xhaka en Frenkie heeft meermaals aangeven dat Arsenal z'n 2e droomclub is na Barcelona. Wie weet dus dat Arsenal kan maakt. Ze zijn bezig aan een geweldig project en kunnen zo Liverpool achterna gaan. Londen is ook een erg mooie stad om te wonen, mooier dan Manchester.

12 augustus 2022 om 10:24

Jammer dat arteta zo een fan is van xhaka. Zou geweldig zijn voor arsenal naast partey

12 augustus 2022 om 10:55

Te duur en teveel salaris. Zou het geweldig vinden hoor, maar niet realistisch.

12 augustus 2022 om 11:24

Mag de Jong niet gewoon gratis vertrekken / zijn contract verscheuren als hij het geld niet krijgt? Dan kan hij dat vast wel terugkrijgen als mooie tekenbonus omdat de nieuwe club die 80 miljoen niet hoeft te betalen.
Zijn salaris alleen zou Arsenal wel moeten kunnen betalen, lijkt me?

12 augustus 2022 om 11:30

Wie weet wil Frenkie wel inleveren om bij Arsenal te kunnen spelen als hem een goed verhaal of het project wordt voorgelegd. Frenkie heeft gezegd dat geld niet alles is en voor hem niet het belangrijkste. Het is misschien wat wishfull thinking, maar er zijn meer voetballers geweest die voor minder salaris elders gingen voetballen en eieren voor hun geld kozen.

12 augustus 2022 om 11:49

Speelt Arsenal CL? Was toch een belangrijk voor frenkie.

12 augustus 2022 om 12:56

Als Frenkie elk jaar CL wilt, is het sws niet slim om naar Premier League te gaan. Daar heb je 6 serieuze topteams die strijden voor 4 tickets, waardoor er altijd twee buiten vallen. Voor CL garantie zijn alleen PSG, Bayern, Real en Barca geschikt.

12 augustus 2022 om 10:53

Beperkte interesse? Volgens mij hebben Chelsea en United al zowat een akkoord qua transfersom met Barca, alleen wil Frenkie niet.

Och, och Christensen.. Dan heb je overeenstemming bereikt bij je oude club over een nieuw contract, daar laat je gewoon niets meer van je horen, om vervolgens een maand te vroeg een stiekem en net niet legaal contract met Barcelona overeen te stemmen en te tekenen en dan kunnen ze je niet eens inschrijven en moet je met een beetje pech opnieuw op zoek naar een club.. Atheïstisch als ik ben ga je toch bijna geloven dat er een god is als je iemand zo beet genomen ziet worden😂

12 augustus 2022 om 09:54

En dan komt er ook nog bij dat hij weet dat hij collega’s in de problemen brengt als hij bij Barca tekent… wat een egoïst.

12 augustus 2022 om 10:11

Wat hebben ze De Jong aangedaan dan? Hij heeft een dik, vet contract getekend wat Barcelona nu niet meer kan betalen. Dus vragen ze hem om dat contract aan te passen of dat hij anders wil vetrekken. Er zal wat druk achter zitten maar zolang die rechtszaak er niet komt doen ze toch niets geks? Er is genoeg aan te merken op het beleid dat het nodig is om zoiets te doen. Ze hebben niet zijn vriendin in een busje getrokken en in de kelder van Camp Nou gestopt met het bericht dat zij er pas uit mag als De Jong salarisvermindering accepteert

12 augustus 2022 om 10:44

Als jij een contract aangaat waar een bepaalde betalingsverplichting aan vast hangt, dan doe je dat met de wetenschap dat je voor een bepaalde periode een bepaalde hoeveelheid geld dient te betalen.
Zie het als je hypotheek; je weet dat je voor 10, 20, 30 jaar een bepaald maandbedrag moet betalen aan degene waarmee je een contract afsluit, in dit geval de bank.
Zou lekker zijn dat als ik er na 3 jaar achter kom dat ik mijn hypotheek niet meer kan betalen, omdat ik een nieuwe auto, een jacuzzi in de tuin en een mooie nieuwe keuken heb gekocht, dat ik de bank 2 keuzes ga geven; óf ze gaan akkoord met een lager maandbedrag, óf ze moeten maar op zoek gaan naar iemand die dat maandbedrag wel kan betalen.

En dát is nou precies wat Barcelona met Frenkie de Jong doet.

Als jij dat flikt word je failliet verklaard en je huis per opbod verkocht. Barca denkt dat ze er onderuit kunnen komen door de speler te chanteren. Inderdaad misdadig!

12 augustus 2022 om 11:04

En dat is allemaal heel onsympathiek en De Jong zal het er vast zwaar mee hebben, maar buiten vragen of hij er voor openstaat en herhalen dat het echt nodig is als hij graag bij Barca wil blijven hebben ze toch niets gedaan? Wat hebben ze concreet gedaan dan?

Bovendien is jouw hypotheek en onze hele situatie van de normale mensen vergelijken met het salaris en de consequenties voor een topvoetballer echt geen best voorbeeld..

12 augustus 2022 om 11:07

Dik, vet contract? Vind je 14,5 miljoen euro per jaar voor een middenvelder van zijn kaliber echt dik en vet?

Lees net in de krant dat Barcelona een halvering van zijn salaris wil. Dus iets meer dan 7 miljoen euro per jaar. Dat gaat dus nooit gebeuren.

12 augustus 2022 om 11:16

De cijfers die ik rond zie springen zijn net even anders. 29 miljoen euro per jaar wat neerkomt op 560K per week.. Dikker en vetter dan dat zijn ze bijna niet te vinden. Die 14,5 is volgens mij al de afgewaterde versie van dit jaar.

12 augustus 2022 om 11:17

YoeriCFC / De vergelijking gaat niet over de hoogte van jouw of mijn salaris in vergelijking met dat van een topvoetballer.
De vergelijking gaat over het aangaan van een betalingsverplichting die, in het geval van Barcelona, waarschijnlijk met meerdere juristen is opgesteld.

Barcelona heeft onder andere gedreigd om naar de rechter te stappen waarbij ze de Jong letterlijk 'onderdeel van criminele activiteiten' hebben genoemd. Dit is laster.

Aangaande of Frenkie wel of niet een salarisverlaging zou moeten accepteren is een andere discussie.
Mijn punt is dat alle partijen met hun volle verstand én met hulp van verschillende juristen een contract zijn overeengekomen.
Als een van de partijen dan meer denkt uit te moeten geven dan ze in huis hebben en vervolgens via allerlei slinkse manieren proberen onder een contract uit te komen, dan vind ik dat Frenkie volledig in zijn recht staat om de afspraken in het contract gehonoreerd te zien worden.

12 augustus 2022 om 11:20

Op basis van zijn prestaties is hij dat waard en blijkbaar wil geen ander club hem zoveel betalen.

12 augustus 2022 om 11:42

@yoericfc
Wat jij zegt klopt niet. Het is precies wat Laporta ook doet, je telt het uitgestelde salaris op bij zijn normale salaris. En dan doe je of dat zijn normale salaris is.

Laat je de Laporta foefjes weg en kijk je gewoon naar de gehele contract waarde over de gehele looptijd dan was het 70 miljoen euro voor 5 jaar en in het nieuwe contract 88 miljoen euro voor zes jaar.

Frenkie had nu dus in totaal 42 miljoen euro verdiend moeten hebben afgelopen drie jaar. Frenkie heeft echter slechts 23 miljoen euro ontvangen in drie jaar tijd. Er moet dus nog 19 miljoen euro betaald worden. Dat geld moet je dus niet gaan optellen bij zijn salaris en dan ineens doen of hij astronomisch verdiend.

12 augustus 2022 om 11:57

@YoeriCFC laat ik het anders vragen…ben jij van mening dat mensen ook psychologisch mishandeld kunnen worden? Als je een voetballer bent die een contract heeft afgesloten en mee hebt gewerkt in een voor de club zware periode, is het dan oké als diezelfde voetballer te horen krijgt dat hij geld moet inleveren of anders, A: moet verkassen en minder geld krijgt, B: er gedreigd wordt om die speler op de bank te zetten en het WK mist en de publieke opinie dusdanig bespeelt wordt dat een grote groep supporters zich tegen hem keren. Nee ze hebben hem niet fysiek mishandeld, maar doen er alles aan om hem mentaal te “mishandelen” en nemen het risico dat een malloot de grenzen overschrijdt. Maar hey, zij hebben niets gedaan dat niet mag, yeah wright.

12 augustus 2022 om 14:16


@ Yoericfc

Als ik reacties zoals de jouwe lees dan ben ik blij dat er zoiets bestaat als "arbeidsrechts". Nu weet ik wel dat de voetballerij over het algemeen denkt of doet voorkomen alsof de wetten die voor andere industrieen en werknemers gelden niet op hen van toepassng zijn, maar ik zie geen enkele rechtbank Barca in het gelijk stellen. Wat dat betreft speelt de Jong het slimmer dan Barca. Daarnaast zie ik geen verschil tussen betalingsverplichtingen van een "normaal" persoon vs dat van een vermogend persoon. De Jong heeft gewoon recht op dat geld, ongeacht wat zijn financiele situatie is.

12 augustus 2022 om 09:55

Als hij dan maar niet terug naar Chelsea komt. Altijd al een matige verdediger gevonden waar ik me regelmatig aan ergerde. Vond het juist geweldig dat hij uiteindelijk zijn contract toch niet verlengde.

12 augustus 2022 om 09:59

Het lijkt mij toch dat we na de afgelopen 6 maanden wel redelijk klaar zijn met hem? Niet alleen het contract maar ook die constante stroom aan lichamelijke klachten omdat meneer nerveus wordt voor de wedstrijd.. Hij heeft gewoon maanden niet gespeeld omdat hij buikpijn had, wat ben je voor professional?

12 augustus 2022 om 10:01

Hahahaha ohja dat is ook nog zoXD. Maarja toch missen wij nog iemand achterin dus zie het ze nog best doen. Maar laten we hopen dat het niet gebeurd. Hoop trouwens dat ze Alonso nog wel willen hebben.

12 augustus 2022 om 10:04

Zolang er geen nieuwe komt blijft Ampadu, die doet niets onder voor Christensen en is in mijn ogen in potentie veel beter. Geef hem maar de tijd, mijn eerste keuze was Colwill maar Ampadu verdient de kans net zo goed.

Wat een drama. Ik heb altijd gedacht dat er achter de schermen wel meer speelt dan de media weet want je gaat niet al die spelers aantrekken als je niet de garantie hebt dat ze überhaupt kunnen spelen... alleen het begint er nu toch op te lijken dat ze het gewoon echt niet onder controle hebben

12 augustus 2022 om 09:52

Dat was al duidelijk, gezien de manier waarop ze met het zogenaamde herstel omgaan. Die mensen zitten er voor zichzelf, niet voor het welzijn van de club over een langer termijn. Barcelona is gebaat aan iemand van buitenaf, zonder emotionele hechting of een veel te groot ego. Iemand die het zakelijk bekijkt en het giftige uit de club verdrijft.

12 augustus 2022 om 10:12

Het probleem is gewoon dat de mensen die nu aan de macht zijn binnen de club het niet konden accepteren dat er voor FC Barcelona gewoon een mindere periode aan zat te komen, wat bij Man United, Arsenal, AC Milan en ook bij Liverpool een paar jaar terug aan de orde was. Nu nemen ze alle mogelijke risico's om maar aan gesloten te blijven met de Europese top en met alle gevolgen van dien... Laporta heeft van de ooit zo stabiele topclub gewoon een kaartenhuis gemaakt wat met elk zuchtje wind op instorten staat, ik hoop dat dat zuchtje wind dus nooit gaat komen en dat we dit jaar succesvol zullen zijn want met dit materiaal is er wel een hele hoop mogelijk.

12 augustus 2022 om 10:44

Spijker op zijn kop. Als ze dit seizoen nou gebruikt hadden om de zaken weer op orde te krijgen, volledig seizoen met publiek om inkomsten te genereren, zouden ze van daaruit weer naar boven kunnen kijken. Dit is allemaal enorm veel risico, stel Barca draait alsnog een minder seizoen (geen cl, prijzen oid) dan ben ik echt benieuwd of barca nog blijft voortbestaan.

Spijt me voor de Barca fans, maar wat heerlijk dat het er nu op lijkt dat het beleid wordt afgestraft! Zal wel aflopen met transfer voor Frenkie, kan mij niet voorstellen dat Barcelona niet hun nieuwe aanwinsten gaat inschrijven.

12 augustus 2022 om 09:59

Lijkt mij ook niet. Barca komt vandaag of morgen echt wel met een oplossing al is het wel even lekker dat ze nu waarschijnlijk de druk voelen. Laat ze maar nog meer toekomstige inkomsten verkopen zal ze goed doenXD.

Zou toch prachtig zijn als ze niet slagen die gasten in te schrijven.
Barca heeft geen gunfactor meer bij het grote publiek en dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken.

La liga stelt zich goed op, er moet een halt komen op dit soort beleid.

maak me geen zorgen. Nico, Lenglet en Trincao zijn verhuurd, Mingueza, Puig, Wague en Neto zijn verkocht/weg. Dertig miljoen is niet heel veel voor een club als Barã§a om bij elkaar te kunnen schrapen.

12 augustus 2022 om 09:51

Ach wel ja joh, en anders verkoop je toch gewoon de clubnaam? Letter voor letter zal het vast iets opleveren

12 augustus 2022 om 10:10

Nog steeds liever dat dan een dubieuze Russische oligarch als eigenaar hebben (gehad) van mijn club. Ieder z'n ding.

12 augustus 2022 om 10:14

Ach ja, de kapitalisten waar Barca hun centjes aan verdient zullen dat vast op een nette manier gedaan hebben!

12 augustus 2022 om 10:37

Een eigenaar die wel verstand heeft hoe beleid gevoerd moet worden. Lachertje Laporta, paniekerig bezig.

12 augustus 2022 om 10:40

Whataboutism. Wat Barcelona in 40 jaar heeft opgebouwd is in een paar jaar helemaal weggegooid. Dat Neymar vertrok naar PSG heeft het bestuur van Barcelona dermate in rouw gedompeld dat het maar besloot om de hele club te begraven. Van de club die als enige topclub weigerde een shirtsponsor te dragen, naar een club die zijn ziel verkoopt. Treuriger heb ik het zelden gezien in het bestaan van het profvoetbal.

12 augustus 2022 om 11:42

Kom voor de verandering eens met iets substantieels

12 augustus 2022 om 11:49

Makkelijk om het daarop te schuiven. Heb Yoericfc al vaker zien klagen over ethiek en werkwijze van Barça. Dit was gewoon een spiegel voorhouden.

"het bestuur" van Barça waar jij het over hebt is er niet meer. Had ook niets te maken met het bestuur dat we daarvoor hadden met Laporta. En het bestuur dat we vóór Laporta hadden was ook dramatisch (gaspart).

Wat je nu eigenlijk zegt is dat één bestuur (rosell en Bartomeu kunnen we gewoon zien als één bestuur) een bepaald imago verpest hebben. Geloof ik gerust. Maar waar dat soort zaken makkelijk en snel kapot kunnen gaan, kunnen deze net zo makkelijk weer herstelt worden. Dat is de voetballerij. Voorbeeld: je hoort bijna iedereen louter positief praten over Bayern München (en terecht), maar nog niet zo heel lang geleden stond het decennialang bekend als FC Hollywood.

Daarom, heel dat gelul over imagoschade laat ik links liggen. Zodra Barça twee jaar op rij zwarte cijfers aantikt (en evt zelfs al wat inlost) + daadwerkelijk meedoet om de prijzen met mooi voetbal, staan de sponsoren nog harder te trappelen dan ze nu al doen en ben je een hoop van het gezeik dat we deze zomer hebben aan moeten horen, kwijt.

En dat is precies waarom ik nu nog wacht met de kritiek en vertrouwen heb. Het kan nog altijd misgaan, maar wat een drama hier. Dag in, dag uit.

12 augustus 2022 om 11:55

Je vergeet alleen 1 ding: het zou niet moeten kunnen dat Barcelona de komende jaren meedoet om de prijzen en met allemaal sterren voetbalt.

Ze horen de komende jaren te focussen op het inlossen van de 1.5 miljard schuld, de 600 miljoen lening bij die amerikaanse bank en die 1.5 miljard voor het verbouwen van Spotify Camp Nou.

De club is kapot. En dit is niet alleen door Bartomeu. Je doet net alsof Laporta nu de grote heilige is, maar die gaat gewoonweg op dezelfde voet verder als zijn voorganger.

12 augustus 2022 om 13:08

Je zegt alleen niets dat klopt.

Als Barça niet meedoet om de prijzen, mis je niet alleen prijzengeld, maar veel belangrijker nog: sponsoren die bij je willen horen. Dáár zit het geld in. Relevant zijn voor bedrijven om die bij je te houden.

Jouw voorstel, dat ook het voorstel is van bijna iedereen hier, is precies wat Barça niet moet doen. Tenminste, niet als het relevant en aan de top wil blijven. Wel als het lekker af wil zakken naar het niemandsland.

Je voorstel om éérst de lening in te lossen voor het verbouwen is ronduit idioot. Die lening is er om zaken te verbouwen en ná het verbouwen komen er extra inkomsten. Dat is althans het idee en dat is waar de bank mee akkoord is gegaan (banken lenen hun geld niet uit voor de lol, alleen wanneer ze eraan kunnen verdienen).

Wanneer Barça niet mee kan doen om de CL-plaatsen (en die kans was zéér aannemelijk het afgelopen seizoen), zijn de gevolgen vele malen groter dan jullie blijkbaar voorzien. En dat heeft een sneeuwbaleffect.

Overigens is er maar één ster gekocht en dat is Lewandowski.

12 augustus 2022 om 15:14

Allemaal onzin wat je zegt. Als iedereen zo dacht of zo een bedrijf runt, gaat de hele wereld naar de klootjes.

3 miljard aan schulden open hebben staan, ruim zelfs! En dan toch durven concurreren met gezonde clubs

12 augustus 2022 om 09:54

Maak me geen zorgen? Leuk om te zeggen als Barcelona supporter. Als er iets dat je je wel moet, dan is het zorgen maken...

Dit seizoen zal vast een prima resultaat behaald worden. Maar zoveel imago schade, een voorzitter die echt de grootste clown van allemaal is en het verschrikkelijke korte termijn denken door al rechten te verkopen.

12 augustus 2022 om 10:14

Ik heb weinig redenen tot zorgen vooralsnog. Laporta heeft z'n strepen verdient, Alemany ook.

Dat gelul over imagoschade is natuurlijk het negeren waard. Blijkt wel uit het gegeven dat (top)spelers gewoon willen komen, Barça behoorlijk wat geld heeft weten te halen uit het verkopen van een aantal zaken (bartomeu leverde vorig jaar nog kritiek dat Laporta niet voor 200 miljoen BLM, Barça Studio's en méér had verkocht, omdat de situatie zo nijpend was), er investeringen zijn en worden gedaan om meer dan 200 miljoen per jaar méér inkomsten te hebben en zo zijn er nog wel meer zaken.

Tot slot is een vergiet behoorlijk "dicht" vergeleken met het geheugen van de gemiddelde voetbalfan. Dat is nog een reden om het imagoschade stukje te negeren.

Het bestuur kan het nog steeds vergallen, natuurlijk. En dan zal de kritiek niet mals zijn en terecht. Maar zolang dat nog niet het geval is, heb ik voldoende redenen om Laporta en co. te vertrouwen.

12 augustus 2022 om 11:09

Het is enorm korte termijn denken en hoe ze omgaan met spelers is schandalig. Dat mensen blijven zeuren over dat ze geen geld hebben etc. snap ik ook niet, aangezien ze dus inkomsten hebben gegenereerd met het verkopen van aandelen en tv gelden. Dit is echter wel heel erg korte termijn. Het is afwachten hoe zich dit gaat ontwikkelen in de toekomst.

Verder is Barca natuurlijk bezig met het salarishuis op orde brengen en dat is goed, maar de manier waarop is om te kotsen. Moet je nu ook eens kijken. Als Frenkie niet inlevert en geen transfer maakt is Barca de zak en kunnen ze er een aantal niet inschrijven. Dit soort belangrijke dingen hangen dus puur af van 1 enorm onzekere factor. Dat is toch schandalig? Los van het feit wat ze Frenkie flikken (de de rest met hun salaris inleveren).

12 augustus 2022 om 11:58

Maar maakt het je dan helemaal niets uit hoe spelers binnen je club behandeld worden, @almogaver? Niet alleen de acties naar De Jong, maar ook het keer op keer bedelen om salarisverlagingen bij de iconen van de club, het lekken van informatie om spelers in een negatief daglicht te zetten, het gigantische kortetermijnbeleid waarvoor gekozen wordt, etc etc.

Dat levert inderdaad imagoschade op, wat je kunt negeren, maar vind je het zelf ook niet beschamend hoe je club dat allemaal aanpakt?

12 augustus 2022 om 12:56

Dat is echt heel iets anders en ik heb vaker aangegeven dat hoe men met Frenkie omgaat, betreurenswaardig is.

Dat "bedelen" vind ik begrijpelijk. Het vorig bestuur heeft zaken zo bedroevend aangepakt dat spelers gevraagd wordt salaris in te leveren (een monsterlijk salaris, veelal) om competitief te kunnen blijven. Als de spelers sportieve ambities hebben, weten ze dat zij er ook baat bij hebben om in te leveren.

En gigantische korte termijnbeleid is gewoon niet waar. Lulkoek van de bovenste plank.

12 augustus 2022 om 09:54

Als het allemaal zo makkelijk ging om geld op te halen, leverden ze niet meer dan 100 miljoen euro per jaar voor 25 jaar in voor kapitaalinjecties.

12 augustus 2022 om 10:07

Sirius / Ik denk dat Laporta in zijn hoofd al rond is met de cijfers. Als Frenkie opgehoepeld is kan hij iedereen inschrijven. Ze gaan er alles aan doen om frenkie weg te pesten, want iedereen kan zien dat Frenkie alleen wil blijven zitten om het geld te ontvangen van zijn criminele contract dat hij in 2020 tekende. Ze gaan er nu alles aan doen om hem weg te werken. Laten we ook eerlijk zijn, frenkie is de 5e middenvelder in de pikorde bij barcelona, dat hij niet zelf weggaat getuigt ervan dat hij puur op geld belust is, dus ik snap dat Laporta hem probeert te liquideren nu.

12 augustus 2022 om 10:15

Geloof je dat zelf ook? Zonder al deze randzaken zou Frenkie gewoon basisspeler zijn hoor. Het is natuurlijk logisch voor Barcelona om hem te verkopen maar Frenkie is een wereldspeler.

12 augustus 2022 om 10:24

Gavi en Pedri zijn de toekomst van Barça en Spanje.

12 augustus 2022 om 10:28

Cunian / Come on.. barcelona zit echt in nood nood, ze moeten echt weer presteren en jij denkt dat Laporta zijn zogenaamd beste middenvelder dan ongelukkig zou maken en hem willen wegpesten? Ze willen juist weer terug naar een Spaans middenveld heb ik het gevoel en dan is ook nog die Kessie erbij gekomen. Het is ook niet zo dat Frenkie zich heeft laten zien in de laatste 3 jaar. En dan wil hij straks ook nog met dat criminele contract dat hij tekende in 2020 de best betaalde speler worden van de club, terwijl hij niet eens gaat spelen. Laporta moet er alles aan doen om dat te voorkomen, misschien krijgt ie nog wel wat geld mee, maar Frenkie lijkt me ook niet het type om in het hol van de leeuw te blijven zitten terwijl iedereen hem ziet als moneygrabber. Ik weet zeker dat hij eind augustus nog wel zal verkassen. Dat hij een wereldspeler is heb ik al jaren niet gezien, hij wordt in Spanje als 1 van de grootste flops ooit genoemd, in het zelfde rijtje als Coutinho, Hazard etc

12 augustus 2022 om 10:41

Okay, maar Frenkie is voor nu nog steeds beter dan Gavi. Al ga je er met Gavi niet veel op achteruit hoor, waardoor het logisch is dat Barcelona van Frenkie af zou willen.

12 augustus 2022 om 10:42

Niemand noemt hem in een rijtje met Coutinho en Hazard en dat is gewoon klinkklare onzin.

12 augustus 2022 om 10:48

Je blijft maar crimineel contract zeggen om je punt kracht bij te zetten maar wat bedoel je daar nou precies mee? Als jouw werkgever je een contractvoorstel doet en jij ondertekent dat dan is er toch niets crimineels aan? Of is het puur het feit dat hij een hoog salaris vangt wat het crimineel maakt? Dan zijn de contracten van 30% van de topspelers in Europa ook crimineel

12 augustus 2022 om 10:17

Ik maak mij ook geen zorgen. Komt goed🔴🔵

Ik ben niet zo thuis in het proces van inschrijven, maar begrijp ik het nou goed dat deze spelers dan alleen de eerste wedstrijd niet mee zouden kunnen doen wanneer ze zaterdag niet in zijn geschreven?

Als dat zo is, wat is dan al die heisa? Zouden ze Rayo Vallecano geen partij kunnen geven wanneer deze spelers niet mee doen?

12 augustus 2022 om 10:02

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mogen de spelers niet gewoon ingeschreven worden tot de transferperiode voorbij is?

12 augustus 2022 om 10:29

Tuurlijk mag je inschrijven tot 1 september. Dat neemt toch niet weg dat barcelona liever met haar aankopen speelt? Volgens mij verloren ze vorig seizoen zelfs van Rayo, dus om nou ff te zeggen dat ze over de Madrileense club heen walsen is ook ver gezocht lijkt me

12 augustus 2022 om 11:12

@insidermadrid: O nee ik denk ook niet dat ze erover heen zouden walsen hoor, dat doet Barcelona al een tijdje bij geen enkele club meer, maar partij bieden kan toch wel? Het is ook niet zo dat ze er met deelname van deze spelers wel overheen walsen natuurlijk.

12 augustus 2022 om 11:15

Inside: Je vergeet het woord crimineel contract in je bericht

Ik snap werkelijk niet dat spelers nog naar Barca gaan. En daarbij vindt ik het ook nog geweldige egoïsten. Zij weten dat ze collega’s door dit schandalig bestuur daardoor in de problemen brengen. Bah, mijn respect voor Barca is al enige tijd weg maar mijn respect voor Lewa is ook flink gedaald!

12 augustus 2022 om 09:56

Omdat Barcelona nog steeds leuke salarissen biedt, het een flinke geschiedenis heeft en het blijft natuurlijk Barcelona. Het klimaat e.d. spelen ongetwijfeld ook een rol. Neemt overigens niet weg dat die club momenteel enorm giftig is.

12 augustus 2022 om 10:03

Ze bieden leuke salarissen , maar als het even tegenzit, vragen ze of je dat weer wilt inleveren…
Vond ik gewoon leuk om te posten…

12 augustus 2022 om 10:27

Vragen staat vrij

12 augustus 2022 om 10:31

tiptop / Dude ik ben het met je eens man, vreemd dat deze topspelers als Kounde Lewa Raphinha Kessie etc gewoon nog naar barcelona trekken. Dat heeft Laporta echt wel goed voor elkaar gekregen, met de hulp van zijn grote vriend Florentino Perez. Laten we dat ook niet vergeten, want zonder Florentino was barcelona allang dood.

''de Catalanen mogen de nieuwe aanwinsten tot vijf minuten voor de aftrap tegen Rayo Vallecano registreren, maar de voetbalbond heeft al laten weten niet overhaast te werk te gaan. Als er niet genoeg tijd is om de financiële cijfers te analyseren, worden de nieuwe aanwinsten niet voor de eerste competitiewedstrijd geregistreerd.''

Krijgen ze hiermee dan extra tijd om ze te registreren?. Daar lijkt het wel op zo.
Barca verzint dan wel iets ''creatiefs'' om nog meer tijd te krijgen voor de inschrijvingen. Dus dat komt wel goed joh.

12 augustus 2022 om 10:11

Er wordt volgens mij bedoelt dat ze niet 5 min voor de wedstrijd iemand overhaast gaan inschrijven. Dus als Barca tot het laatste moment wacht dat er geen moeite gedaan zal worden door de voetbalvond om de ingeschrevene voor de eerste wedstrijd speelgerechtigd te maken

12 augustus 2022 om 11:46

Zo kan het ook geïnterpreteerd worden ja.. Niet echt een heel duidelijk verhaal

12 augustus 2022 om 11:16

Nee, het is gewoon van een normale orde dat spelers tot 1 september kunnen worden ingeschreven. De voetbalbond zegt juist niet mee te doen met creatief boekhouden vanuit Barcelona.

12 augustus 2022 om 11:47

Oftewel de spelers hoeven niet voor de wedstrijd zaterdag ingeschreven te worden en hebben dus tot 1 september nog de tijd om dit te regelen.
Dus nog genoeg tijd voor die creatieve oplossing toch?

12 augustus 2022 om 11:52

Ja, heel creatief. Gewoon Frenkie de Jong aan Chelsea verkopen voor 70 miljoen.

Hoe zit het eigenlijk met Griezman?
Staat die nog onder zijn huurcontract bij Atletico? Ik las ergens dat hij daar niet bij is ingeschreven. Is hij dan terug bij Barca? Want als dat zo is, komt Barca volgens mij dan nog zwaarder in de problemen met zijn salaris

12 augustus 2022 om 10:44

Is al ingeschreven.

Waarom betaalt Pini Zahavi niet om alle nieuwe spelers te registreren? Hij heeft toch Lewandowski overtuigd om Bayern op een vuile manier te verlaten voor Barcelona.

12 augustus 2022 om 10:22

Ah ja, want Lewandowski kan op zijn 34e niet nog een leuke stap willen maken? Dat ligt alleen maar aan Zahavi.
Ga toch ergens uithuilen en accepteer dat Lewa weg is en weg wilde bij Bayern. Hij had alles gewonnen en er was geen uitdaging meer, prima toch?

12 augustus 2022 om 10:32

@Glenn; Bayern is wel dé club wat eigenlijk toch weinig aan is om voor te spelen. Elke keer win je de compo met 2 vingers in je neus, nationale super cup en beker is in principe ook appeltje eitje… dus je snakt alleen nog naar de CL. Grote club, maar te groot voor de Bundesliga.

12 augustus 2022 om 11:17

Ja, dat klopt. Vaak is het vrij ''simpel'' voor Bayern, op de CL na natuurlijk.
Verder heeft Lewa echt jaren in de Bundesliga gespeeld, maar wilt hij op zijn oude dag (terwijl hij nog prima spits is) een uitdaging in een ander land/competitie. Ook nog lekker vertoeven zo in Barcelona met dit weer.

12 augustus 2022 om 11:19

Ik huil niet uit hoor. Lewandowski moest op voorhand weten welke risico's er zijn voor een transfer naar een financieel gehavend FC Barcelona.
Een nieuwe uitdaging is ok zolang de clubs er eerst uitkomen als de speler nog een lopend contract bezit.
Mijn kritiek is meer gericht naar Zahavi i.p.v. Lewandowski. Het is duidelijk dat voor hem de centen tellen i.p.v. het welzijn van cliënt.

12 augustus 2022 om 18:00

@ Glenn
ik vergat te zeggen dat Lewandowski blijven mocht. Met de komst van Sadio Mané zou hij naar de bank worden verwezen door Nagelsmann gezien hij zijn systeem en tactische richtlijnen blokkeert.

15 augustus 2022 om 10:37

Ja. Nu zou Lewandowski, de topscorer van Bayern, opeens naar de bank moeten voor Mané als hij gebleven was. Hou toch op.

Mané had dan gewoon een speler als Sané of Coman eruit gespeeld. Dan had je Mané - Lewa - Gnabry gehad.

Ben al heel m’n leven in Spanje voor Barcelona, maar ik hoop nu eigenlijk dat dit helemaal mis gaat.

Dit was in 2016 toch ook het geval bij Barca? Toen kon Arda Turan, net als Aleix Vidal niet ingeschreven worden en mochten ze pas vanaf 01-01-2017 voor Barca spelen. Als dit wederom het geval is met de nieuwe spelers, kunnen we Lewa pas vanaf januari "bewonderen". Doodzonde!

Volgens mij heb je gewoon ronduit gefaald als je 30-40 mln nodig hebt en je hebt 3 aankopen van 40 miljoen plus. Als ze er 1tje hadden laten schieten was het al gefixt.. maar goed het is echt een vreselijke soap voor alle betrokkenen

12 augustus 2022 om 10:29

Denk dat het niet alleen aan transfersommen ligt, maar ook aan salariskosten (die al aanwezig zijn/waren)

Waarschijnlijk loopt dit met een sisser af voor Barcelona, zoals altijd. Vanavond bijv gaan we lezen dat de financien op orde zijn en morgen gaan ze lekker ballen met alle aanwinsten en Frenkie op de bank.

De Jong moet lekker naar Chelsea gaan voor 80 miljoen en dan van Barca eisen dat 17 miljoen van die 80 miljoen direct naar hemzelf gaat. Problem solved. Dit gaat anders niet meer goed komen tussen beide partijen.

Achja, aan het einde van de rit zal er wel weer een (boekhoudkundige) truc worden bedacht en zijn alle spelers ingeschreven. Het is voor La Liga ook alleen maar een voordeel als Lewandowski speelt. Maar met alle verkopen van rechten vermoed ik wel dat Barca haar lange termijn strategie behoorlijk aan het verkwanselen is. Nu een quick buck en je standaard geldstromen laten verkleinen is niet echt positief. De noodzaak om dit jaar hoog te eindigen is daarmee nog groter. Want die cashflow komt dan alleen nog maar van prestaties en niet meer van alle andere zaken. Druk, druk druk

12 augustus 2022 om 10:35

La liga heeft scheit aan lewa, kujk naar naar de messi soap van laatst. Terecht de clubs in spanje moeten gewoon is een keer schoon worden. Op financieel vlak, 100derden miljoenen schuld. Ook al kan je het beleidsmatig verantwoorden.

Tis allemaal gericht op succes op korte termijn. Als dat uitblijft worden de problemen alleen maar groter. Je zou het ze bijna gunnen...

12 augustus 2022 om 10:28

Nou precies dat. Stel je voor dat je nu niet overwinterd in de champions league, of het komend jaar niet eens haalt. Dan ben je praktisch bankroet.

12 augustus 2022 om 10:29

Als je met dit team geen CL voetbal haalt, dan mag je direct alles en iedereen ontslaan. Alle trainers en bestuurders, hahaha.

12 augustus 2022 om 10:34

Met zo’n team niet overwinteren is natuurljk onmogelijk. Je hebt het sterkste elftal van de wereld staan. Hoe kan je met een voorhoede met Fati, Lewa en Dembele niet doorgaan?

12 augustus 2022 om 10:48

Goeie spelers maken nog geen goed team natuurlijk. Vrijwel de complete as is niet alleen nieuw bij Barca, maar ook nog eens nieuw in de competitie. Het is allemaal nog verre van garantie op succes.

12 augustus 2022 om 11:40

Nouja sterkste elftal van de wereld is natuurlijk zwaar overdreven. City, Liverpool, Bayern Real en ook Psg hebben gewoon kwalitatief betere selecties.

12 augustus 2022 om 12:42

Precies. En Kaka moet weten: een van mijn all time favoriete spitsen (shevchenko) kon het buiten de landsgrenzen, net als Kaka zelf, ineens ook 'niks' meer van. Moet nog maar zien hoe het Lewandoski vergaat.

Vraag me af wat er van waar is. Heeft La Liga dit officieel ook aan het publiek medegedeeld? Zie geen bron niets.

Vorige keer kwam het ook net voor het zover is rond. Misschien denkt Laporta dat mensen hem als held aanschouwen als hij last minute het voor elkaar krijgt terwijl het allang geregeld is…

Ik kan hier alleen maar om lachen. De verhalen die je de afgelopen tijd leest/hoort over Barca. Wat een beleid voeren ze daar. Voorzitters zitten er niet voor de club maar alleen voor hun eigen ego's en korte termijnsucces.

Laporta krijgt het wel rond hoor en er heerst daar toch wel optimisme als je de Catalaanse sportkranten mag geloven.

Echter kan je toch niet ontkennen dat het een enorme rotzooi is geweest, desondanks dat Laporta iedereen binnenhaalde die hij wou. Bernardo Silva lijkt me een utopie en zouden we toch niet moeten doen, ook al is het een geweldige toevoeging.

Overigens is Hector Bellerin aangeboden geweest bij Barça en houden ze dit in beraad. Hij zou transfervrij kunnen overkomen.

Leuk feitje wist je dat meer dan de helft van de gekochte spelers in la liga niet ingeschreven zijn ondanks dat 17 clubs de CVC deal hebben getekend.

Buiten Real Madrid heeft elke club problemen met spelers te registreren.

Ik zit nog steeds te wachten op reacties van mensen hier die schrijven: 'je moet niet alles geloven wat de media schrijven'. Wat ik wel opvallend vind is dat die mensen naarmate de deadline eraan komt hier steeds stiller worden. Zwijgen is toestemmen in wat de meeste VZ-leden hier al schrijven; Barca balanceert aan de rand van de afgrond. Het creatief boekhouden en crimineel handelen gaat een keer fout. We zullen zien wie er zo op het veld staan bij de eerste competitiewedstrijd.

12 augustus 2022 om 11:18

Je moet ook niet de media geloven, behalve als het ze goed uitkomt dan moet je de media uiteraard wel geloven. Dat je dit nou nog niet snapt.

We naderen steeds meer het punt dat Laporta besluit alle inboedel van Barcelona op zwart in te zetten bij een roulettetafel in het casino. En om eerlijk te zijn, van alle idiote activiteiten van Barcelona in de afgelopen 10 jaar, zou dit niet eens de slechtste zijn... En dat zegt genoeg.

Barça was al een pure 'koopclub' geworden en door huneigen toedoen is er een kille,
Atmosfeer rondom die club waar men voortdurend balanceert rond de denkbeeldige grens van een fraude club die mensen ' gebruikt ' en desnoods onder druk zet.
Bah wat een lelijke club is dat zeg....

Ik denk dat er met name in Nederland heel veel mensen zijn die door de jaren heen een zwak voor Barcelona hebben gehad. Niet zozeer een absolute fan, maar sympathie voor de club voelden. Voor een deeltje kan dat bijvoorbeeld al terug te voeren zijn op de veronderstelde voortrekking van Real Madrid in de jaren vijftig/zestig onder het Franco regime. Maar meer heeft het denk ik te maken met de enorme successen die de club behaalde met Michels, Cruijff en Neeskens, terwijl er later nog zoveel andere Nederlander speelden, zoals Cocu, de Boer, Zenden, Kluivert en noem ze maar op. En natuurlijk de aanwezigheid van b.v. Ronaldinho en het prachtige team rond Xavi en Messi. Er zijn zat redenen om de club "mooi" te vinden. Ik weet het , dat geldt ook voor Real Madrid, dat ook prachtige spelers en teams heeft voortgebracht. Ik denk echter dat Barcelona met de huidige handelswijze met Frenkie m.n. in Nederland heel veel goodwill verspeelt. Het zijn niet de die hard fans die de club nu in de steek zullen laten. Het zijn mensen zoals ik die geen die hard fan zijn, maar best wel sympathie voor de club voelden die er zich nu van afkeren. Ik vind de hele manier van handelen door Laporta, en dus de club te ranzig voor woorden en mijn onderbuikgevoelens m.b.t. Barca zijn compleet veranderd. Ik zit nu al (tegen beter weten in) te hopen dat ze zaterdag gewoon op hun bek gaan tegen Rayo Vallecano. Een compleet nieuw gevoel voor mij. Maar het zegt alles over hoe ik naar dit walgelijke spelletje van Laporta kijk.

Je zou maar boekhouder zijn bij dit barcelona. Volgens mij moeten die mensen alle truuken uit het boekje aanwenden om daar nog iets van te maken

De poppenkast duurt voort. Christensen en Kessie lopen sowieso de deur uit als ze niet ingeschreven kunnen worden, misschien maar beter ook. Ik word er zo langzamerhand moedeloos van, waarom niet gewoon accepteren dat we even pas op de plaats moeten maken voor de financieel gezonde clubs?

Dit kan toch allemaal niet? Zelfs Ajax moet nog tientallen miljoenen ontvangen voor de transfer van Frenkie. En dan zijn er dus ook nog andere clubs waar ze nog termijnen aan moeten betalen. Wanneer gaat die club nou eens gestraft worden. Ik was Barca fan maar dat is weg...helemaal weg. Aanpakken die hap. Wedden dat ze er gewoon mee weg komen? Die spelers zullen morgen gewoon aan de aftrap staan hoor, let maar op.

Is dat nou zo'n groot probleem voor de eerste wedstrijd? Tegen Vallecano kan Barca toch wel winnen zonder een stuk of 4 basisspelers? Of kan je maar 1 keer spelers inschrijven voor enkele competitie rondes op rij?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren