Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB sorteert voor op EK-titel Oranje en maakt datum van huldiging bekend

Laatste update:

De KNVB en de gemeente Amsterdam zijn druk met de voorbereidingen op een eventuele huldiging van het Nederlands elftal, zo laat de NOS weten. Het kost veel tijd om een evenement te organiseren, vandaar dat er al vóór het begin van de halve finales nagedacht wordt over een datum en plek.

Nederland moet na Engeland ook nog afrekenen met Spanje of Frankrijk om zich te verzekeren van de EK-titel. De finale wordt komende zondag gespeeld, maar de voorbereidingen zijn nu al volle gang.

Mocht Oranje aan de haal gaan met de zege, dan wordt de selectie op dinsdag 16 juli gehuldigd in Amsterdam. Als Nederland de finale verliest wordt de ploeg van bondscoach Ronald Koeman niet gehuldigd. Na de verloren WK-finale van 2010 gebeurde dat wél.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Hoe de huldiging er precies uit zou moeten zien, wordt nog besproken. Ook de gemeente Amsterdam laat weten druk bezig te zijn met de verschillende scenario's, zo klinkt het.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Ja.. als ze er geen rekening mee houden is het slecht en als ze er wel rekening mee houden komt het ook zo raar over. Als KNVB zijnde had ik dit nieuws morgenavond naar buiten gebracht, indien we winnen van Engeland.

9 juli 2024 om 16:46

Precies wat ik eigenlijk ook dacht. De timing om dit bekend te maken is eigenlijk net wat onhandig. Voor de rest is het natuurlijk volkomen logisch dat zij achter de schermen al bepaalde scenario's aan het uitwerken zijn.

9 juli 2024 om 16:51

Joh, je weet hoe dat gaat toch. Iemand van de NOS belt een ambtenaar van de gemeente en die geeft vrolijk antwoord, zonder erbij na te denken of het wel handig is.

9 juli 2024 om 17:27

Het maakt mij verder ook niks uit, tis alleen dat je nu van sommige mensen al wat reacties leest van: hoop nu op een boel karma voor de KNVB etc.

Zoals ik al zei, is het volkomen logisch dat er voorbereid wordt op een eventuele huldiging.

9 juli 2024 om 16:48

Ik vind het niet zo raar eerlijk gezegd. Die datum is over 1 week, dat is echt al een minieme voorbereidingstijd voor een evenement van deze proporties (want reken er maar op dat er honderdduizenden mensen naar Amsterdam komen als we inderdaad kampioen zouden worden). Het is juist goed dat hier achter de schermen al aan gewerkt wordt. Kans dat het werk voor niks is, is aanzienlijk. Maar daar ontkom je niet aan.

9 juli 2024 om 16:53

Het is zeker goed dat ze hier al mee bezig zijn! Maar hang het niet aan de grote klok tot morgenavond. Maar dat is persoonlijk.

Al moet ik een kleine nuance toepassen; het is de NOS en niet de KNVB-website oid.

9 juli 2024 om 16:55

Klopt, daar ben ik het wel mee eens. Zie niet de meerwaarde om dit als NOS zijnde te publiceren, maar dat terzijde. Iedereen die een beetje logisch nadenkt snapt dat hier in alle vier de landen die momenteel nog actief zijn op het EK al de nodige voorbereidingen voor getroffen zullen worden.

9 juli 2024 om 17:02

Morgenavond is natuurlijk wel een dag korter ter voorbereiding. Regeren (of besturen) is vooruitzien en het lijkt mij dan ook verstandig toch alvast rekening te houden met een onvoorziene EK-titel. Ik heb de festiviteiten in 1988 meegemaakt maar voorzie dit EK bij winst toch minder drukte en animo omdat het vertoonde spel nogal te wensen over laat.

9 juli 2024 om 17:23

Ik denk juist dat er 1 mil mensen gaat komen. Ik hoor letterlijk niemand om mij heen dat ze het minder leuk vinden om t spel.

9 juli 2024 om 17:56

In 1988 verloor Nederland de openingswedstrijd en waren ze erbarmelijk tegen Ierland. Zou goed speelde ze dat Ek dus ook niet.

9 juli 2024 om 18:48

Precies MrMischa. In 88 was het zelfs zo dat de beste wedstrijd(qua spel dan) de beste wedstrijd van dat toernooi was. Maar die werd verloren. Verder geen wedstrijd overtuigend gewonnen. Was allemaal zeer matig, zelfs de finale. Maar omdat daar wel een wereldgoal gemaakt werd, maakte de wedstrijd wel goed. Zo zie je maar dat winst van zo'n toernooi alles beter maakt. Zelfs de slechte wedstrijden.

9 juli 2024 om 18:39

Vanmorgen verlulde de eigenaar van voetbalshop zich. Ze moesten nu wel

Hopelijk krijgen de KNVB en de gemeente een stuk karma hiervoor terug. Waarom zou je dit uberhaupt naar buiten toe communiceren? Je hebt notabene eerst nog een halve finale te spelen voordat je uberhaupt in de finale staat.

Door deze actie alleen al zou Engeland van mij mogen winnen morgen.

9 juli 2024 om 16:49

Dit is inderdaad gedaan uit minachting naar de andere voetballanden toe. Niet om een eventuele huldiging op tijd en organisatorisch goed te regelen.

9 juli 2024 om 16:53

Weszol snapt blijkbaar ook niet dat men in Madrid, Londen en Parijs evengoed al zal nadenken over een eventuele huldiging en waar en wanneer die zou moeten plaatsvinden. Dat lijkt me niet meer dan normaal: de finale is over 5 dagen dagen namelijk. Als je vrij vlot daarna wil kunnen huldigen dan moet je al wel gaan orienteren en voorbereiden voordat het uberhaupt duidelijk is of je in de finale staat, laat staan of je hem wint.

9 juli 2024 om 16:49

Dat gaat wel heel ver... Het is apart en onhandig, maar om nou te zeggen dat Engeland mag winnen omdat de KNVB dit naar buiten gebracht heeft...

9 juli 2024 om 17:31

De KNVB heeft dit niet naar buiten gebracht. Dat was de NOS.

9 juli 2024 om 16:49

Haha je laatste zin... Verrekte zure Hollander dat je toch bent! Met zijn allen achter ons landje staan joh, ipv de spelers afrekenen op een beslissing van de feestcommissie.

9 juli 2024 om 16:50

Is toch niet meer dan normaal dat je voor een dergelijke huldiging (honderdduizenden mensen) 7 dagen van te voren al wat bezig bent met voorbereidingen? Iedereen bij de KNVB en de gemeente weet ook wel dat er een hele realistische kans is dat het werk voor niets is. Maar als je afwacht tot na de finale dan ben je hoe dan ook te laat. Waarom NOS zoiets op de dag voor de halve finale publiceert is mij niet helemaal duidelijk. Maar je kunt er vanuit gaan dat men ook in Madrid, Parijs en Londen al nadenkt over hoe en waar de selectie gehuldigd moet worden als men de beker wint. Dat is gewoon normale voorbereiding.

9 juli 2024 om 16:51

Haha, waar slaat dat nou weer op. Ben het ermee eens dat ze dit gewoon achter gesloten deuren hadden kunnen houden, maar ik denk dat het niet op arrogantie o.i.d. zal duiden.

9 juli 2024 om 16:56

Wat een achterlijke en zure reactie. Gek he, dat ze een -eventueel- evenement met duizenden mensen van tevoren plannen.

9 juli 2024 om 17:11

Tja WesZol heeft een hekel aan het Nederlands elftal, maar toch zit je hem zo nu en dan verschijnen onder de artikelen. Je zou zeggen dat je je vrije tijd wel beter kan besteden dan aan iets waar je een hekel aan hebt. Maar iedereen zo zijn ding

Die gaat mooi worden geannuleerd.

9 juli 2024 om 16:50

Dat zou helemaal niet mooi zijn maar dikke kans dat je gelijk krijgt.

9 juli 2024 om 17:10

Het is natuurlijk niet zo dat Nl volledig kansloos is. Engeland heeft een betere selectie, maar met Southgate aan het roer maakt elke land een kans tegen ze. Niet voor niets zijn ze twee keer dichtbij uitschakeling geweest. Frankrijk en Spanje worden lastiger. Frankrijk heeft een ijzersterke verdediging en hebben niet veel kansen nodig om te scoren. Spanje is gewoon een maatje te groot. Alleen is het dan wel een finale en daarin kan het onmogelijke mogelijk worden.

9 juli 2024 om 19:44

Frankrijk heeft inderdaad een ijzersterke verdediging, maar niet veel kansen nodig om te scoren?! Ze hebben 2 eigen goals en 1 penalty.

Nog maar twee wedstrijden verwijderd van een EK titel. Zou echt bizar zijn als we dat kunnen flikken. Veel mensen hebben 1988 niet eens bewust of zelfs helemaal niet meegemaakt. Zou toch zo mooi zijn als we het straks kunnen vieren in het hele land. Heb er zelf zoveel zin in en hopelijk kan Oranje dit waarmaken. Is echt iets unieks wat we dan meemaken.

9 juli 2024 om 16:56

Ik was 9 in 1988 en heb dat EK heel bewust meegemaakt. Dat toernooi en de hele beleving er omheen is echt één van mijn mooiste jeugdherinneringen. Ik heb altijd een zwak gehouden voor alle spelers van dat team.

9 juli 2024 om 18:54

Niet meegemaakt, ben van '96. Ik ben van de traumageneratie wat dat betreft. Die WK finale is het absolute dieptepunt in mijn bestaan als voetballiefhebber.

9 juli 2024 om 23:19

Haha hier nog 1, je opmerking doet pijn. Laten we hopen dat we onze pijnlijkste herinnering kunnen vervangen met de mooiste.

9 juli 2024 om 18:59

Ik was 7 dagen oud destijds haha.
Al een hoop frustratie meegemaakt qua oranje, vooral 2010 kan ik me nog aan irriteren.

Zou toch mooi zijn zo iets mee te maken inderdaad!

Zullen het toch logistiek technisch voor elkaar moeten krijgen. Logisch dat ze er al mee beginnen voor je weet of je de winnaar bent.

1 potje te vroeg. Als je nou in de finale staat oke.

Logisch dat je dit plant. verwacht richting de 1 a 1,5miljoen mensen bij een huldiging. Dit moet je goed plannen. Had t alleen niet zo naar buitengebracht. Al heb je inmiddels ook types als valentijn die dan zeggen zonder enige kennis. We zijn er niet klaar voor waarom word t niet gepland. "

En daarnaast wil je wss als ondernemen in Amsterdam ook weten waar je aan toe bent etc. Hoe eerder hoe beter

dat is helaas de wereld waarin we leven. alles moet tot in de puntjes geregeld worden. waarschijnlijk was t in 88 spontaan een vaartocht over de grachten helaas kan dat nu niet meer..

9 juli 2024 om 17:00

Oranje stond toen na de rondvaart nog een tijdje op een groot podium, dus is was sowieso wel wat geregeld vooraf.

Ik was erbij in 88 en gun de jongere generatie het enorm om mee te maken hoe ons landje op z’n kop kan staan als het gebeurt. Kans lijkt me klein, we zijn overduidelijk de kleinste van de overgebleven vier maar hoop er toch op.

Tjah logisch dat het gepland wordt, tuurlijk zo'n bericht staat een beetje ongelukkig...
Maar het zou dan over een week al zijn.
Gister hoorde ik bij een stukje Studio Fußball ook al dat er werd gesproken over een eventuele huldiging op dinsdag.

"na de verloren WK-finale van 2010 gebeurde dat wél".
Nou wist ik wel dat er een podium was en daar superveel mensen op af kwamen, waarbij iedereen toespraakje deed etc.
Maar ik zag echt jaren later pas voor het eerst dat ze ook daadwerkelijk met een rondvaartboot door de grachten gingen...
Podium na een mooi toernooi prima, deden de Belgen ook na 3de plek, Colombia eens zien doen na een kwartfinale en de Marokkaanse spelers werden ook onthaald.
Alleen hadden ze die rondvaartboot van mij wel achterwegen moeten laten hoor! dat was echt te veel van het goede.

Stel Nederland zou de finale halen zou ik dat wel echt een wereldprestatie vinden hoor (ongeacht de uitslag daarvan!), zeker met dit team (ondanks de wat gelukkige 'loting', ze doen het toch maar in tegenstelling tot bv. 2021 of België 2016 qua makkelijke 'loting'.

Erg benieuwd naar vanavond en morgen! Kan in beide potten echt beide kanten opgaan.

9 juli 2024 om 17:24

De kades stonden vol mensen. Wie ben jij om te zeggen t had achterwege gelaten mogen worden.

Snap dit gewoon niet je persoonlijke voorkeur prima. Maar dit is totaal niet breed gedragen

Denk dat ze het parkeerdek bij de Arena zullen toewijzen. Overzichtelijk, genoeg ruimte en heel gezellig.

Zal niet drukker dan normaal zijn in Amsterdam, op 16 juli

Je legt extra druk op de halve finale.. niet slim van de knvb.

Reageer