Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB bevestigt naderend vertrek Van Oostveen

Laatste update:

Bert van Oostveen stopt deze week als directeur betaald voetbal bij de KNVB. De man die medio 2010 de opvolger werd van Henk Kesler en benoemd werd tot bestuursvoorzitter en directeur betaald voetbal in Zeist is bezig aan zijn laatste werkdagen in zijn huidige functie en stopt er per 1 september mee. Zijn positie stond al langere tijd onder druk.

/

In 2012 koos Van Oostveen voor Louis van Gaal als bondscoach en enkele maanden voordat Van Gaal stopte, werd de naam van de nieuwe bondscoach ook vast bekend: Guus Hiddink. De keuze voor de ervaren Varssevelder kwam Van Oostveen op de nodige kritiek te staan, net zoals de constructie waarbij Danny Blind het na twee jaar zou overnemen van Hiddink.

De aftakeling van het Nederlands elftal, de korte aanwezigheid van Dick Advocaat bij Oranje, de moeilijkheid om een nieuwe assistent te vinden voor Blind, het debacle rond FC Twente en het eindresultaat in die zaak leidden tot nog meer onvrede in voetbalminnend Nederland. Van Oostveen blijft nog even in dienst richting het EK voor vrouwen van volgend jaar zomer en is ook nog even secretaris-generaal van de bond. Manager competitiezaken Gijs de Jong volgt Van Oostveen op.

Het is beter dat Bert van Oostveen geen directeur betaald voetbal meer is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bedankt, Johan Derksen!

29 augustus 2016 om 16:01

Breaking! dhr. Gijs de Jong is de nieuwe directeur van de Knvb!

29 augustus 2016 om 16:24

De vlag niet te vroeg uithangen. De opvolger is al bekend en dat wordt Gijs de Jong, de rechterhand van niemand anders dan Bert van Oostveen. Gijs was manager competitiezaken, als opvolger van diezelfde, daar heb je hem weer, Bert van Oostveen. En om alles nog mooier te maken blijft Bert schijnbaar aan als secretaris generaal bij de Knvb.

Zie niet echt waarom er iets zou veranderen.

29 augustus 2016 om 16:32

Als bovenstaande klopt zijn dit toch regelrechte mafia praktijken.

29 augustus 2016 om 18:44

Precies....en dan afgeven op de FIFA terwijl er in Zeist hetzelfde gebeurt.
Misdadigers moet je opsluiten, maar ja.... wie wil Bert huisvesten.

29 augustus 2016 om 19:43

Dit is allemaal een opgezet plan... Als blind wederom met het nl elftal zich niet plaatsen dan hadden alle pijlen op oostveen gericht komen te staan! Dan had er wel een "frisse wind" moeten komen... Nu stelt de KNVB deze knaap aan en kunnen ze gewoon verder gaan met de ajaxpraktijken (bedoelde natuurlijk voetbalpraktijken) ahummmmmm

Maar een woord hiervoor: eindelijk! Deze man is zo incapabel voor deze baan.

29 augustus 2016 om 15:50

Inderdaad: liever later dan nooit. Toch zou de schade enorm veel minder kunnen zijn als deze man al veel eerder was vertrokken (en er een capabel iemand voor terug was gekomen).

29 augustus 2016 om 16:06

Ik heb de vlag uitgehangen!

29 augustus 2016 om 16:07

Stop daar maar mee. Die vlag mag terug de doos in. Gijs de Jong is de opvolger en was de rechterhand van v Oostveen.

29 augustus 2016 om 16:12

Inderdaad, vanwaar die vreugde, verotte organisatie!

29 augustus 2016 om 21:09

is de vlag halfstok hangen geen optie

29 augustus 2016 om 19:12

Maar toch ook de man die LvG heeft aangesteld als bondscoach.

Iemand taart? Ik haal hem wel even. Glaasje prosecco erbij. Even zeggen wie wilt? Ontopic: thank God!

29 augustus 2016 om 15:51

Wie zou zijn opvolger kunnen worden?

29 augustus 2016 om 15:59

Hehe misschien wel die man die bij de ontbijtkoekfabriek gewerkt heeft

29 augustus 2016 om 16:02

Ik zou alles op Koeman zetten nu het WK eraan komt.

29 augustus 2016 om 16:18

Ik zou eerder alles op alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen

29 augustus 2016 om 15:56

Ikke. Ben blij voor Oranje dat deze nachtmerrie eindelijk voorbij is. Hoop dat Blind ook oprot dat is toch een product van deze kwakzalver. Zie Oranje snel weer op de goede weg komen. Wordt het WK wss toch met Oranje gekleurd!!!

29 augustus 2016 om 16:02

Joo Proost Maat, welke Taart heb je? En prosseco is niks he, gewoon Desperados of een Corona, hmm, Proost man

29 augustus 2016 om 16:02

Heb je nog een stuk appelkluimel taart? Slagroontaart gaat er anders ook wel in

29 augustus 2016 om 16:04

Gijs de Jong is de nieuwe man die hem opvolgt.

29 augustus 2016 om 16:07

Wederom een niet zeggend figuur dus. Deze man stond gewoon een treetje lager als Bert v Oostveen en word nu doorgeschoven. De KNVB wist natuurlijk dat de positie van v Oostveen niet te behouden was en hebben nu eenzelfde persoon naar voren geschoven om voetbalminnend nederland koest te houden.

29 augustus 2016 om 16:23

Maar dat is toch logisch? Dit is geen functie waarvoor je oud-voetballer moet zijn, hier gaat het om ervaring in een bestuurlijke functie. Daarom zit er ook een TD naast tegenwoordig.

29 augustus 2016 om 17:03

Over een paar maanden, wanneer Hans van Breukelen al dan niet vrijwillig vertrekt, zal hij wel een vervanger moeten aanstellen.

Wooow! 100 procent stemt "eens" op de poll.

29 augustus 2016 om 15:48

98% nu

29 augustus 2016 om 15:51

Er zijn altijd mensen die dwars willen liggen.

29 augustus 2016 om 16:00

Of die verkeerd klikken

Daar zijn ze wel te laat mee. Kijk eens wat voor zooitje hij achterlaat met Van Breukelen, Blind en de fouten die hij heeft gemaakt.

29 augustus 2016 om 16:23

Maar ze zaten in de opbouwfase. Wat kun je daar nou van verwachten. In 2024 mocht je volgens bertje pas conclusies trekken. Even wat anders, wie is Gijsje en wat komt hij doen

Volgens mij zijn degenen die over de opvolging gaan minstens zo incompetent. Dus ik zou wachten met die taart.

29 augustus 2016 om 16:26

Inderdaad. Gijs en bert waren fietsvriendjes dus verwacht daar geen verbetering van. Het probleem van zeist zit dieper dan alleen de beleidsbepalers.

Zie hier het geheim van ruud gullit, dat hij niet vertelde in vi. Zeer benieuwd hoe dit gaat worden ingevuld nu.....

Te midden van alle chaos pakt van oostveen zijn biezen. Maar we zitten dankzij hem wel tot WK 2018 aan Blind vast.

29 augustus 2016 om 15:52

Alles heeft een prijs. Als de volgende directeur andere plannen heeft of ontevreden is over het werken van de bondscoach, dan vliegt hij er gewoon uit. Enige nadeel dat de beste kandidaten voor Oranje nu allemaal een mooie plek hebben.

Zou je toch uitkomen bij Rijkaard ofzo, maar die zit toch ook alweer een jaar of 4 uit zijn neus te eten ergens.

29 augustus 2016 om 15:59

Waarom hebben zoveel mensen een hekel aan Danny Blind? Als ik kijk naar zijn werk, selecties etc. doet hij het redelijk, maar blijkbaar is hij een koekenbakker volgens vele. Ik denk dat ik een van de weinige ben die vertrouwen heeft in Blind en het Nederlandse Elftal.

29 augustus 2016 om 16:03

Ja je bent de enige... hij heeft het nog slechter gedaan dan hiddink.. het is waardeloos

29 augustus 2016 om 16:15

Blind nam het roer over van Hiddink op hele slechte moment. Het zag er toen al beroerd uit voor Oranje. Dat we het EK niet hebben gehaald is meer te verwijten aan Hiddink dan aan Blind.

29 augustus 2016 om 16:18

Jammer dat zoveel mensen haten op Blind zonder goede redenen. Ik heb het gevoel dat mensen elkaar napraten als het gaat om Blind.

29 augustus 2016 om 16:24

Hiddink begon net een beetje resultaat te halen volgens mij en toen Blind kwam ging het weer minder. Nee Blind is gewoon ongeschikt voor deze functie. Anders wordt er ook niet zoveel ophef gemaakt over wie nu 2de assistent moet worden, want het lijkt er namelijk op dat diegene kwaliteiten moeten brengen die Blind niet bezit en wel nodig heeft als bondscoach.

29 augustus 2016 om 16:47

Dan heb jij een slecht gevoel, het huidige voetbal is zo modern en zo snel dat het geen plek biedt voor een 5- of 10-jarenplan. En als die er zijn moet je ervoor zorgen dat de basis gewoon stabiel is, wat dus totaal niet het geval is onder Blind en zijn voorkeur wat ons compleet naait tot nu toe.

Kijk maar waarom Torres was weggegaan bij Liverpool, deels om het geld maar hij zei zelf dat Liverpool zei dat ze aan het opbouwen waren wat volgens Torres nog jaren ging duren.

29 augustus 2016 om 16:18

Gijs de Jong wordt zijn vervanger. Geen grote schoonmaak dus.

Vreemd dat hij van Breukelen nog heeft mogen aanstellen en de teamchef nog met pensioen heeft laten gaan.

29 augustus 2016 om 16:09

Vreemd? Schandalig!
Tenzij hij juist hiermee definitief zijn eigen doodvonnis heeft getekend en alles intern in een stroomversnelling is gekomen.
Dat verklaart dan tevens waarom hij voorlopig nog even wat onduidelijke baantje houdt binnen de Knvb, hoewel ik denk dat de vrouwen daar ook niet echt blij mee zullen zijn.

Dit vind ik goed nieuws! Wellicht wil van Gaal het van hem overnemen. Misschien van Praag, als hij geen president van de Uefa wordt. En anders is het vast niet zo ingewikkeld iemand aan te stellen met meer capaciteiten dan van Oostveen.

Gelukkig dat hij weggaat nou nog Blind die ons naar afgrond heeft gebracht. .

29 augustus 2016 om 15:54

Waarom heeft Blind ons naar de afgrond gebracht?
Volgens mij werd Blind eindverantwoordelijk op het moment dat het zooitje op kiepen stond en kon hij het niet stoppen. Maar om nou de grootste schuld daar neer te leggen is wat overdreven.

29 augustus 2016 om 16:06

Toen Blind werd aangesteld stond Oranje nog op een plaats die recht gaf op deelname play-offs.en had Oranje alles nog in eigen hand voor directe kwalificatie.
Dat heeft hij dus duidelijk niet gered.

29 augustus 2016 om 16:21

Ik heb het over Oranje in het algemeen, niet over 1 Ek.
De afgrond was qua spel, instelling en selectie al in de afdaling en toen kwam Blind erbij. Hij is verantwoordelijk voor een deel van de prestaties naar het EK toe ja, dat is waar.

Van Gaal heeft het maximale eruit gehaald op het WK door middel van speelstijl en Robben, maar toen hij opstapte ging het linea recta naar beneden. Robben heeft sinds aanstelling van Blind een half uur meegedaan. Dan vind ik Blind geen directe aanleiding en hoofdverantwoordelijke voor resultaten in de eerste 2 maanden van zijn aanstelling als hoofdcoach.

Of hij degene is die op die positie hoort, dat denk ik niet.
Maar hoofdverantwoordelijk voor de positie van Oranje nu, dat vind ik overdreven. Meer niet.

Nu van Breukelen, Blind & van Basten er nog uit en dan wel capabele mensen aanstellen.

29 augustus 2016 om 16:05

Jij snapt het inderdaad ;-)

Het gehele Nederlandse voetbal moet op de schop genomen worden door mensen met een verstandige visie en beleid. Ik hoop dat Louis van Gaal iets wil doen, net zoals Rene Meulensteen en Stanley Brard.
Van Gaal als bondscoach of directeur en die laatste twee moeten met hun visie de trainersopleiding en de standaards voor de jeugdopleiding eens kritisch onder de loep nemen.

En uiteraard zullen er veranderingen in de RvC moeten komen. Die kun je ook niet bepaald serieus meer nemen!

29 augustus 2016 om 16:14

En de man van de ontbijtkoeken die zegt dat we "vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen!".

Dit bedoelde Gullit zeker, dat er iets aan zat te komen!

Eindelijk deze man heeft hopeloos gefaald.

We moeten vanaf nu alles zetten of het feit dat we alles moeten winnen

Nu Blind er nog uit en het ziet er weer rooskleurig uit voor het Nederlands Elftal.

29 augustus 2016 om 15:56

Misschien dat Rijkaard het wel weer wilt doen, met Seedorf als zijn assistent lijkt me wel wat.

Veel te laat, had al afscheid moeten nemen na het WK. Nu heeft hij Oranje veel schade aangericht wat voorlopig nog wel zijn uitwerking zal hebben.

Vandaar dat Gullit geen assistent wordt; hij aast natuurlijk op Van Oostveens baan!

Nu snap ik Gullit helemaal dat ie alles op papier wilt hebben. Het is een zooitje daar. Nu nog Blijnd, Breukelen en Van Basten. ZIe LVG graag komen als TD en Seedorf, Wim Jonk, Bergkamp graag een functie bkleden bij Knvb.

29 augustus 2016 om 16:33

Dit stond al in het artikel onderaan. Hij was ook, naast directeur, al secretaris generaal en dat blijft hij voorlopig nog, tot er een opvolger gevonden is lijkt me.

En zo'n EK voor vrouwen, nou veel plezier. Geniet ervan. Dan heeft hij dus alleen met het toernooi zelf te maken en niet met het voetbal.

Zolang deze meneer geen beslissingen hoeft te nemen over voetbal, gaat er volgens mij niet zo heel veel verkeerd.

30 augustus 2016 om 14:11

Meneer de Moderator, vond het nodig om mijn reactie te verwijderen.
Geen toevoeging.

Het artikel is later aangepast. Stond er eerst niet bij anders had ik niet zo gereageerd.
Typisch VZ om dan je reactie te verwijderen terwijl er in eerste instantie half werk word geleverd.

Eindelijk! En dit was dus het nieuws dat Gullit niet naar buiten kon brengen. Hopelijk ziet de hele kliek (van Breukelen, Blind, eigenlijk ook van Basten) in dat ze beter plaats kunnen maken. Ben benieuwd wie hem opvolgt! Wellicht breken er betere tijden aan voor het Nederlands voetbal!

En nu maar speculeren over zijn opvolger. Michael van Praag, ipv naar de Uefa/fifa?

Maar naast alle hosanna... van Oostveen stopt per 1 september! Hoe is dat mogelijk?!?!?! Je hebt toch een opzeg termijn van minimaal 1 maand. Over 3 dagen is hij pleite, is de sollicitatieprocedure al gestart?
Ow, wacht, hele artikel even lezen: "van Oostveen blijft nog even in dienst richting het EK voor vrouwen van volgend jaar zomer en is ook nog even secretaris-generaal van de bond."
Wat een waardeloos beleid!
1 ding is zeker, Blind zal wel blijven zitten nu niemand hem kan ontslaan of verantwoording wil nemen voor een oprotpremie.

29 augustus 2016 om 16:10

Gijs de jong is de opvolger. De polonaise kan stoppen. Deze man was de rechterhand van v Oostveen.

Hopen dat dit een begin is.
De manier waarop van Breukelen zich naar buiten toe manifesteert, gekoppeld aan de nieuwe chaos rondom Gullit, maakt me bang dat we er nog lang niet zijn.
Het gedoe rondom Jorritsma eveneens.

Hoe is het mogelijk om zo veel chaos te creëren in een paar jaar tijd, zonder dat er ook maar iemand (raad van commissarissen) ingrijpt?!?

Gijs de Jong is zijn opvolger, weet iemand iets over hem?

29 augustus 2016 om 16:08

Een goede vriend van Van Oostveen. Ze werkten al vaker samen.

29 augustus 2016 om 16:10

Zegt weer genoeg

29 augustus 2016 om 16:14

Inderdaad pfff...

Omg de Knvb stelt gewoon doodleuk iemand aan die al vaker met Van Oostveen heeft gewerkt aan als vervanger:

De KNVB heeft Gijs de Jong volgens Voetbal International aangesteld als nieuwe directeur betaald voetbal. Hij volgt de vertrokken Bert van Oostveen op. De twee werkten op directieniveau al samen met elkaar.

Er gaat dus waarschijnlijk helemaal niks veranderen...

Wie is Gijs de Jong? Is het niet verstandiger om daar echt een voetballer te zetten?

29 augustus 2016 om 16:13

Old boys network. Die schuiven elkaar gewoon de baantjes toe.

29 augustus 2016 om 16:19

De Jong is op dit moment nog operationeel directeur betaald voetbal bij de Knvb, waar hij sinds 2003 in dienst is. Daarvoor was hij event manager en consultant bij de Amsterdam Arena. Sinds 2014 is De Jong in Zeist verantwoordelijk voor competitiezaken, evenementen en communicatie. Tevens is hij actief als Uefa delegate/fifa match commissioner en lid van het Stadium & Security Committee van de Europese voetbalbond.

29 augustus 2016 om 16:56

Prima kerel dus.
Zou Gijs de Jong al spijt hebben van deze uitspraak? De aanstaande Directeur Betaald Voetbal van de Knvb deed enkele jaren geleden zeer opmerkelijke uitspraken. ''het is goed als Ajax kampioen van Nederland wordt. De Knvb moet een faciliterende rol spelen om dat te laten gebeuren.''

Naar de inhoud van die rol kunnen we slechts gissen, maar alle vooroordelen worden weer eens bevestigd.

29 augustus 2016 om 16:32

Wat mij betreft hoeft hij nooit een bal getrapt te hebben. Als ze er een oud-hockeyer neerzetten die alle goede keuzes maakt ben ik blij. Het is geen baan waarvoor je hoeft te voetballen, ze moeten gewoon verstand hebben van voetbal. En veel voetballers hebben dat niet eens.

29 augustus 2016 om 16:53

Ja daar heb je ook zeker gelijk in! Ik weet niet wat het is dat ik daar liever een oud voetballer wil zien. Betekent dit overigens ook het einde van dhr Goes?

Nou mooi, net op tijd want nu gaan we ons makkelijk kwalificeren.
Hier gaan we echt beter door voetballen.

Zijn vervanger Gijs De Jong is een voorstander van kunstgrasvelden in de eredivisie. En heeft zelf geen voetbalverleden. Dat voorspeld al weinig goeds...

Ik ken de ins en outs niet maar als ik zie wat voor soap het op technisch vlak rondom het Nederlands elftal de afgelopen jaren was en daarbij de prestaties lijkt het mij een juiste beslissing.

Wat ik nooit begrepen heb is:
- aanstelling Danny Blind van assistent naar hoofdcoach
- die 40 assistenten die Blind om zich heen nodig heeft om het tij te kunnen keren..
- voormalige bondscoaches als assistent van een bondscoach zonder veel ervaring (omgekeerde wereld'?)
- je predikt dat Nederland weer aanvallend en verrassend voetbal moet spelen een mix tussen fysiek, techniek en aanvallend en dan stel je een keeper als technisch directeur aan...?

Oh en mocht er echt een frisse wind gaan waaien doe mij dan maar:
- Rijkaard en Ten Cate als coaches 1 assistent voor het conditie/veldwerk

29 augustus 2016 om 16:59

Iemand als Baan of Van Tiggelen als Algemeen Directeur.
Adriaanse als Technisch Directeur/directeur Voetbalzaken.
Prandelli als bondscoach. (rijkaard wil niets meer en Eriksson is niet beschikbaar)
Jonk assistent
Mols spitsentrainer
Hesp keeperstrainer

Wat Oranje betreft: zoals Löw met Die Mannschaft gedaan heeft, een vaste groep spelers het vertrouwen geven en een paar jaar op basis van een duidelijk beleidsplan heel gericht naar een aantal toernooien toewerken.

En nu maar hopen dat er een capabele vervanger komt. liefst zonder eerst het WK mis te lopen door de stuurloze rommel die is achtergelaten.

Gewoon een goede directeur ik snap niet dat mensen hem zo slecht vinden.
Hij heeft net zoals ik veen in zijn naam dus dat kan niet slecht zijn.

O.t. Fantastische dag natuurlijk voor elke nederlandse voetbal liefhebber !

Interessante ontwikkeling maar, had hij niet net zijn contract verlengt gekregen omdat hij zulk goed werk deed volgens de commissie?

Gaat hij alleen weg als directeur betaald voetbal of ook als bestuursvoorzitter?

Wie bepaald er dan wie de opvolger is?

Als dat dat malafide zooitje commisarissen is zal er niet veel veranderen. Wat dat betreft net de Fifa, Uefa, etc. Zie liever een sterke leider, van Praag, vd Herik, Jan Smit oid.

Kan de Knvb niet worden gecorrigeerd? Hallo, je stelt gewoon de rechterhand van Van Oostveen als vervanger aan! Het gaat hier wel om de toekomst van het Nederlands voetbal!

Wie is Gijs de Jong nou weer... Lekker democratisch en transparant allemaal. Nou ja, eentje is in ieder geval mooi opgeruimd. Nu nog hopen dat Blind ook nog snel de laan uit wordt gestuurd. Wat is er eigenlijk gebeurd met coaches zoals Rijkaard?

29 augustus 2016 om 16:52

+1

Rijkaard is (helaas) vrijwillig out of the picture en wil niks meer.

Hoewel ik vind dat hij eigenlijk alleen maar foute keuzes heeft gemaakt, weet ik niet of dit veel gaat veranderen. Binnen die bonden nemen de protege's het altijd over van hun mentoren. Waardoor de essentie van het probleem altijd blijft hangen.

Ik vind dat ze de hele Knvb gewoon mogen vernieuwen. Iedereen moet beoordeeld worden, en indien ze beneden het verwachtte niveau presteren, hun er gewoon uit gooien. Voor de bond werken is een baan, niet een goed doel die loon geeft aan dhr. van Oostveen omdat hij zo'n aardige vent is. Ik vind dat de bond teveel vertrouwen geeft aan z'n werknemers.

Pas wanneer de rapen gaar zijn hier in Nederland word er gekeken wat voor eventuele oplossing er is. Pas wanneer er doden zijn gevallen willen ze met een Ehbo verband trommel aan komen rennen.
Totaal niet serieus te nemen die voetbalbond.

29 augustus 2016 om 16:51

Nederland Mosterd na de maaltijd land. Als de wereld vergaat moet je naar Nederland gaan, want daar gebeurt alles pas 50 jaar later.

Goed nieuws om te horen,maar over zijn opvolger ben ik niet zo enthousiast.
Hij is dus al intern werkzaam geweest binnen de Knvb en weet dus wat er speelt,maar gaat er met zijn komst wel iets veranderen? Of heeft hij al instructies gekregen van zijn voorganger?
Ik ben meer voorstander van iemand van buitenaf.met zowel een juridische als sportieve achtergrond.

Ze hebben nog nooit gehoord van deze gezegde: voorkomen is beter dan genezen.

Kijk wat voor pijnzooi hij achterlaat. En dat moet de eerst beste directeur maar ff gaan oplossen.
Door deze rotzooi wat hij achterlaat zal hij ook gelijk onder druk komen te staan.
Pfff!!!

Waarom is deze baan niet naar Adriaanse gegaan? Wie is Gijs de Jong???? Wat een puinhoop zeg die Knvb.... Maargoed, nu nog Blind exit.

29 augustus 2016 om 16:59

Gijs de Jong heeft het volgende gezegd:

De aanstaande Directeur Betaald Voetbal van de Knvb deed enkele jaren geleden zeer opmerkelijke uitspraken. ''het is goed als Ajax kampioen van Nederland wordt. De Knvb moet een faciliterende rol spelen om dat te laten gebeuren.''

Wie gaat dit weer goed praten.

Waar het mij om gaat is dat er op basis van nepotisme wéér zo'n nobody wordt aangesteld en men de reeds ongewisse toekomst van het Nederlandse voetbal ondermijnt.

Dit is dus wat Ruud Gullit bedoelde aan de telefoon met VI. Hij mocht er niets over zeggen maar er zou iets gaan gebeuren. Ik ben blij dat van Oostveen weg gaat. In de moeilijkste periode van het NL voetbal, van wat ik me kan herinneren, stond de slechtste directeur aan het roer. Ik hoop dat de nieuwe directeur ballen heeft en Blind straks gelijk weg stuurd mochten we de 1e wedstrijd verliezen. Jammer dat Koeman net een nieuwe club heeft anders hadden we hem aan kunnen stellen als nieuwe bondscoach. Nu moeten we wachten tot de Boer word ontslagen bij Inter. Ik hoop dat ie slaagt in Italië maar ik denk dat het niet gaat lukken.

Dit besluit (de aanstelling van de Jong) kan nog geblokkeerd worden door de spelersbond, nu maar hopen dat die jongens deze Fifa praktijken van vriendjes doorschuiven aanpakken. Hoe kun je het in je hoofd halen om iemand die louter fouten gemaakt heeft zn eigen opvolger aan te laten stellen. Het is lullig als je jaren aan je cv bouwt en jezelf naar de vice-president positie slijmt. Maar in een dusdanig publieke functie kun je gewoonweg gepasseerd worden voor iemand die beter is.

Heeft zijn opvolger wel enige ervaring? Komt op me over als lood om oud ijzer dit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren