Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kerkez bereikt akkoord in Engeland en lijkt Lazio links te laten liggen

Laatste update:

Milos Kerkez lijkt toch niet voor Lazio te gaan kiezen. Fabrizio Romano meldt zondag namelijk dat Bournemouth de deal tussen AZ en de Romeinen voor de negentienjarige linksback wil 'kapen'. Volgens de transfermarktexpert zijn de Engelsen al tot een persoonlijk akkoord gekomen met Kerkez, die eerder nog een akkoord bereikte met Lazio. De gesprekken tussen AZ en Bournemouth zijn in ieder geval in volle gang.

Romano meldt voorts dat AZ tussen de 15 en 20 miljoen euro verlangt voor Kerkez, die in Alkmaar beschikt over een contract dat nog drie seizoenen doorloopt. Begin deze week werd nog duidelijk dat Lazio op poleposition lag voor Kerkez. Het Spaanse Relevo wist dat de Hongaar goede gesprekken had gevoerd met de clubleiding, waardoor een verhuizing richting Rome een kwestie van tijd leek te zijn. Het lijkt er nu echter op dat de vleugelverdediger binnenkort in de Premier League te bewonderen is.

Mocht Bournemouth met het gewenste transferbedrag over de brug komen, dan strijkt AZ een veelvoud op van wat het in januari 2022 overmaakte aan AC Milan. Kerkez kwam destijds voor ruim één miljoen euro over van i Rossoneri. Toch lijkt een vraagprijs van maximaal twintig miljoen redelijk marktconform. Transfermarkt taxeert de linkspoot momenteel op een marktwaarde van vijftien miljoen euro.

Kerkez groeide al gauw na zijn komst uit tot publiekslieveling in het AFAS Stadion. Hij was afgelopen seizoen een belangrijke spil in het team van Pascal Jansen, zowel in competitie- als beker- en Europees verband. In de Conference League, waar AZ uiteindelijk in de halve finale strandde, wekte Kerkez de interesse van Lazio en Bournemouth. AZ trof i Biancocelesti namelijk in de kwartfinale, waarin het over twee wedstrijden met 4-2 te sterk was. Kerkez speelde tot nog toe 57 wedstrijden voor de Alkmaarders. Daarin maakte hij vijf doelpunten en gaf hij acht assists. AZ heeft met David Møller Wolfe al een vervanger in huis gehaald.

Wat kan Milos Kerkez het beste voor kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bournemouth kiezen boven Rome en CL... onbegrijpelijk.

16 juli 2023 om 12:25

Echt he, ik vind het zo verschrikkelijk onbegrijpelijk en jammer dat degradatie kandidaten in de PL voor sommige spelers al meer aantrekkingskracht hebben dan (sub)top italie etc.

16 juli 2023 om 12:28

Gegarandeerd 12 potjes spelen tegen Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester united, Arsenal en Tottenham of 6 wedstrijdjes in de cl tegen nu nog onbekende tegenstanders.

16 juli 2023 om 12:31

Ja money talks. Ze kiezen voor de hoogste bieder.

16 juli 2023 om 12:33

Nou poepoe, potjes spelen tegen Chelsea en tottenham. Je wilt toch zelf lekker ballen, deze speler komt toch veel beter tot z'n recht bij een lazio dan lange halen snel thuis spelen bij bournemouth. Het geld wat de PL heeft is een slechte zaak voor het algehele niveau van het mondiale voetbal

16 juli 2023 om 12:39

Tja, geld en sommige spelers staren zich blind op de Premier League. Hoe dan ook betalen zelfs clubs als Bournemouth soms al het dubbele aan salaris dan een club als Lazio zou bieden.

16 juli 2023 om 12:39

Weet jij veel wat voor plan Bournemouth met hem heeft en wat ze besproken hebben. Bournemouth is vaker een prima springplank geweest voor spelers. Tuurlijk zal geld een rol spelen, maar wij weten niet in hoeverre zijn keus linksom of rechtsom verstandiger is

16 juli 2023 om 12:42

Want jullie zouden niet voor dezelfde functie en een dubbele salaris dezelfde keuze maken? Haha schei uit.

16 juli 2023 om 12:44

Napoli, Juve, Inter, Milan, Roma zijn geen leuke clubs om tegen te spelen dus? Je noemt alleen de PL topclubs op. Voetbalsfeer in Italië is beter, een derby tegen Roma, CL voetbal, betere stad en mooi weer. Ik had het wel geweten

16 juli 2023 om 12:46

Precies, als je in de PL speelt speel je eigenlijk gewoon wekelijks CL.

16 juli 2023 om 12:47

PL verkiezen boven de Italiaanse Zo onbegrijpelijk is dat niet. Misschien is het juist wel zn droom om in Engeland te spelen. Mensen linken echt alles aan geld tegenwoordig.

16 juli 2023 om 12:50

Voetbalsfeer in Italië is beter? Als je een witte man zonder zigeuenerachtergrond oid hebt. Heb je dat niet is de voetbalsfeer daar helemaal niet beter, en al helemaal niet bij Lazio. Ik snap het wel, geen racisme bij je club, beter salaris, beste competitie ter wereld en een mooie springplank naar de top van de Premier League.

16 juli 2023 om 12:54

Voetbalsfeer in Italië beter? Misschien in de jaren 90, maar ondertussen allang niet meer. Troosteloze vervallen stadions met een sintelbaan en vaker niet dan wel uitverkocht. Wat een sfeer.

16 juli 2023 om 12:55

Dat de voetbalsfeer in Italië beter is blijft toch een persoonlijke mening. Ik vind de sfeer en de manier waarop voetbal beleefd wordt in Engeland dan weer beter, mooiere en sterkere competitie om in t spelen. Stadions nagenoeg altijd vol en dat is in Italië bij lange na niet niet meer. Rome is dan weer een mooiere stad, beter weer en speelt voor de betere plekjes in de competitie.

16 juli 2023 om 12:56

Wat een opmerking inderdaad haha, sfeer daar beter dan in Engeland. Bij elke degradatiekandidaat van de PL zit het stadion steevast vol en dan zou de sfeer in dat halflege, veel te grote Olimpico beter zijn. Hoe is het?

16 juli 2023 om 13:02

Echt aparte reacties. Lange halen Bournemouth. Bournemouth heeft een fantastische trainer aangesteld die goed voetbal speelde in Spanje.

16 juli 2023 om 13:04

@lfc11 vaker niet dan wel uitverkocht? Dat is al tijdje achter ons. Althans als je af en toe serie A kijkt zou je dat merken. De kleine clubs wel, maar die hebben dan ook te grote stadions, waar zij ook niets aan kunnen doen. Zeker als je ziet wat kleine clubs in PL stadiongrote hebben. Vaak veel kleiner dan in Serie A. Bournemouth 11k stoelen, een Hellas Verona 40k(!!!!) stoelen, Snap je?Want het bezoekersaantallen zijn ongeveer het zelfde.

16 juli 2023 om 13:09

In Engeland zitten ze bijna allemaal lekker stil op hun stoeltje... Wat heeft Liverpool nou? YNWA en daarna hoor je niks meer. Ben zelf ook bij bijvoorbeeld een CL wedstrijd van United geweest, voor de wedstrijd in het cafe heb je een leuke sfeer maar in het stadion zelf is het stil...

16 juli 2023 om 13:11

Zegt de man die voor Chelsea is... De sfeer bij een club als Napoli is denk ik 25x zo goed als bij Chelsea. Afgelopen CL seizoen was het vrij triest daar, totaal geen beleving.Kijk eens naar Groundhopper FC op Youtube. Die gast is bij ontzettend veel wedstrijden geweest en de PL viel echt hard tegen.

16 juli 2023 om 13:23

Chelsea speelt ten minste niet in een betonnen spaceshuttle. Haalt ie Napoli erbij haha, die hun eigen spelers bestormen en stad naar de kleren helpen wanneer ze nota bene kampioen worden. Nog meer van die fantastische argumenten?

16 juli 2023 om 13:29

Bij de top6 in Engeland zijn er inderdaad meer dagjestoeristen dan seizoenkaarthouders. Echter zitten die er bij bijvoorbeeld een Inter, Juventus of Milan ook genoeg. Bij clubs als Bournemouth is er dan wel weer een hele hoop sfeer, waar de sfeer bij met name Lazio vooral ver te zoeken is aangezien de onderste ring bijna altijd leeg is en de harde kern meer bezig is met het ervoor zorgen dat vrouwen en zwarten niet te ver naar voren zitten dan met sfeer maken. Dan snap ik best dat je voor de sfeer eerder naar Bournemouth dan naar Lazio zou gaan, of iig de sfeer niet aan zou halen als pro om naar Lazio te vertrekken.

16 juli 2023 om 13:53

@ajaxNL, ik denk eerlijk gezegd dat sfeer op een van de laatste plekken in een keuze voor een club gaat, net als zoiets als een derby, bij mij iig wel. Competitie, kans op speelminuten, taal. Zou allemaal hoger op de lijst voor mij staan, met name de eerste 2, naast geld

16 juli 2023 om 19:12

Gelukkig ben jij zo slim dat jij daar doorheen prikt is het niet.

16 juli 2023 om 12:30

Je onderschat denk ik de financiële mogelijkheden die elke club uit de Premier League heeft. Een Bournemouth kan net zoveel of zelfs meer bieden dan Lazio, dat is inmiddels de realiteit

16 juli 2023 om 12:33

De PL is de grote droom van de meeste spelers. Daarnaast is CL ook niet alles hè, in de PL speel je meer topduels en dan verdien je ook nog is meer.

16 juli 2023 om 12:35

Tja. Andere generatie. Helaas is de Serie A ook gewoon een opstapje aan het worden voor de Super League die Premier League heet. Dat je een nietszeggende club uit een nietszeggende stad in Engeland verkiest boven Champions League spelen en wonen in misschien wel de mooiste stad ter wereld zegt eigenlijk alles. De Premier League is de beloofde competitie waar het geld niet op kan.

16 juli 2023 om 12:52

Wonen in de mooiste stad ter wereld is natuurlijk ongelooflijk subjectief.

16 juli 2023 om 12:59

CL en mooiste stad ter wereld? Was Feyenoord ook geïnteresseerd?

16 juli 2023 om 14:56

‘Misschien wel de mooiste stad ter wereld’. Nog behoorlijk wat ruimte voor nuance lijkt me. Daarnaast heb je natuurlijk helemaal gelijk, het is subjectief. Ik ben echter ook een keer in Bournemouth voor werk geweest en als je durft te beweren dat je Bournemouth mooier vind dan Rome… Dat is als wanneer je beweert een Dacia mooier vind dan een Lamborghini. Of een Opel mooier dan een Bentley. Tenminste; dat vind ik.😉

16 juli 2023 om 15:15

@marcoverratti Lees zijn comment nogmaals ...

16 juli 2023 om 12:55

Als je een seizoen goed speelt bij Bournemouth ga je een jaar later gewoon naar een grotere Engelse club en die competitie is gewoon het hoogst haalbare. Ja het is slecht weer, maar boeiend.

16 juli 2023 om 12:56

Snap wel dat je PL boven de Serie A verkies, al is de club Lazio natuurlijk groter.

16 juli 2023 om 12:57

Wat heb je aan champions league spelen als je er in de groepsfase al uitligt? Premier league is toch een veel aantrekkelijkere optie dan serie a en 6 wedstrijdjes champions league waar je voor spek en bonen in meedoet.

16 juli 2023 om 12:58

De Premier League is de Premier League. Meer geld, hogere kwaliteit aan spelers. Je ziet zo'n Tijani Rijnders naar AC Milan trekken, maar je zou niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat hij het zou redden bij West Ham of Everton, de nummer 14 en 17 van afgelopen seizoen. Het voelt wel wrang idd hoe scheef de verhoudingen zijn geworden. Maar ja, we vinden het ondertussen ook niet meer gek als je de bodem van de Premier League verkiest boven een Celtic. Tegenwoordig verkiezen ze Championship-clubs boven Celtic & Rangers. En de Serie A heeft serieus wat talent verloren deze zomer. Milinkovic-Savic, Brozovic, Skriniar, Dzeko, Handanovic, Onana, Tonali, Diaz, Hamed Traore, Amrabat waarschijnlijk. Heb niet het idee dat die verhoudingen spoedig beter worden voor de Serie A.

16 juli 2023 om 12:59

Neemt niet weg dat ik je heel goed snap hoor.

16 juli 2023 om 13:25

Tja, ik had voor Lazio gekozen persoonlijk. Sarriball spelen met gasten als Luis Alberto, Zaccagni en Immobile, dan zat ik al in het vliegtuig naar Rome😉

16 juli 2023 om 13:04

Nou, de Roma’s zijn niet mijn soort club. Mooie competitie, minder leuke clubs. Kan het me wel voorstellen…

16 juli 2023 om 13:08

Zo onbegrijpelijk is het niet. Wie wil er bij roma spelen? Iedere wedstrijd met 11 man voor het doel liggen. Niks aan

16 juli 2023 om 13:28

Gewoon een heerlijke tussen stap, mooie ploeg. En dan door naar de top in Engeland (of elders).

Daarbij is Lazio niet zo geweldig. Heb je ze zien spelen tegen AZ/ Feyenoord, die gaan compleet af in CL.

Gewoon een begrijpelijke keus, en er zal ook geld bij kijken. Maar sportief een prima stap.

16 juli 2023 om 13:51

Het gaat alleen maar om de centjes. Kerkez (en met hem vele andere spelers tegenwoordig) hebben nul sportieve ambities. Of het sportieve aspect is in elk geval van ondergeschikt belang.

16 juli 2023 om 18:07

Serie A. heeft gewoon niet de uitstraling vd PL. PL is op di moment gewoon de top. Ik zou ook Bmouth boven Lazio verkiezen. Serie A heeft nog een beetje de naam van vroeger.

16 juli 2023 om 23:25

Vind het niet geheel onbegrijpelijk, in de premier league spelen is niet voor een iederweg gelegd en bij lazio moet hij concurreren met Hysaj die het vorig seizoen verdienstelijk heeft gedaan

Het zit Lazio nog niet bepaald mee deze transferperiode.

Met alle respect voor bournemouth maar deze jongen moet toch bij een veel betere club tekenen? In potentie misschien wel de beste jonge linksback van europa

16 juli 2023 om 12:29

Voor Aké was het ook een goede stap. Bournemouth speelt uiteindelijk wel gewoon PL. Als hij het daar goed doet, komt hij er vanzelf. Misschien ook wel lekker, net iets minder druk dan bij een groot team.

16 juli 2023 om 12:32

Ik moet het nog maar zien allemaal, waren vorig jaar toch de gedoodverfde degradatiekandidaat. Zijn er overigens met solide voetbal wel erin gebleven

16 juli 2023 om 12:39

Ja Alejandro Balde doet aan langlaufen.

16 juli 2023 om 13:54

@mokuku, Mendes van PSG is ook maar een jaartje ouder

16 juli 2023 om 13:54

"In potentie misschien wel de beste jonge linksback van europa" 😂 Ik denk dat je "van de Eredivisie" bedoeld.

Hieruit blijkt weer de kracht van de premier league. Spelers gaan liever naar een degradatiekandidaat dan een subtopper in italie.

16 juli 2023 om 12:27

Voor mij totaal onbegrijpelijk. Lekker kick and rush lange halen snel thuis voetbal spelen, terwijl je een aanvallende back bent in een systeem wat verzorgd aanvallend en op balbezit speelt Daarbij denk ik dat het vooral geld is wat de doorslag geeft en niet perse de PL. Degradanten in de PL hebben zelfs al meer te besteden dan subtop italie

16 juli 2023 om 12:32

Dan kijk jij al 5 jaar geen PL. Dat doet geen enkele club meer. Hoogstens straks Luton town.

16 juli 2023 om 13:04

Als je Bournemouth niet volgt moet je het gewoon zeggen he! Hebben als trainer Andoni Iraola en dat is zeker geen kick and rush speler. Niemand speelt trouwens kick and rush in de Premier League.

Money talks zullen we maar zeggen. Daarnaast is de PL erg aantrekkelijk met de clubs en spelers. Echter is de Serie A ook prima toeven nu met de recente successen in Europa en het niveau is ook steeds beter aan het worden. Dat hij CL-voetbal laat schieten vinden ik wel bijzonder, dat wil elke speler toch meemaken?

16 juli 2023 om 12:46

En samenspelen met Kluivert zal een goede motivatie geweest zijn. Sterk linkerkant van bourn

Premier League = Super League. Als je Bournemouth boven Lazio, CL voetbal en de stad Rome verkiest dan is het hopeloos voor de andere competities om te concurreren met de PL.

16 juli 2023 om 13:05

Mooie stad maar imo kan je AS of Lazio geen mooie clubs noemen.

Als dit op waarheid berust is dan hoop ik dat Az net zoals normaal erg hoog gaat zitten en een doorverkoop percentage afdwingt, want dit zal op zeker zijn eindstation niet zijn.
Zorg gewoon dat je in de toekomst ook nog wat miljoenen vangt dan.

16 juli 2023 om 12:52

Inderdaad, neem met alle liefde 15 mio ipv 20 mio als dat een fors doorverkooppercentage betekent. Logische vervolgstap na Bournemouth zou een andere Premier League club zijn en die betalen heel goed.

De Super League bestaat al en draagt de naam Premier League

Speler zal fysiek opgetraind moeten worden voor de PL. Hele leuke speler benieuwd waar zijn plafond ligt en wie hem gaat vervangen.

16 juli 2023 om 12:54

Fysiek zit het wel snor met Kerkez hoor. Die moet misschien conditioneel nog wat aansterken om het tempo vol te houden maar fysiek zit het verder wel goed.

16 juli 2023 om 13:02

Om als back PL te spelen moet hij echt stappen gaan zetten anders is hij wissel. Fysiek heb ik het ook over zijn cardio conditie.

16 juli 2023 om 13:32

Dat zeg ik ook. Conditioneel moet het beter, maar qua kracht zit het wel goed.

Wat gaan veel spelers te vroeg weg bij AZ tegenwoordig. Boadu, Stengs, Reijnders, Kerkez hadden allemaal beter nog een seizoen bij AZ kunnen blijven of nog de stap naar PSV of Ajax kunnen maken. Alleen Wijndal deed dat, maar lijkt ook nog te kort te komen.

16 juli 2023 om 21:50

Een speler van psv gaat toch ook niet naar ajax omdat hij daar iets meer kan verdienen?
Wijndal had ook slimmer moeten zijn en net als Malacia en al die anderen eredivisiespelers van de top 4 gewoon moeten gaan banken in het buitenland waar je een veelvoud verdient.

15 miljoen Euro is wel een laag bedrag voor een toptalent als Kerkez en al helemaal als er een Premier League ploeg langskomt. Die betalen lachend het dubbele.

Voetbal is naar de klote. Zijn allemaal broodvoetvallers tegenwoordig. Ga je toch lekker CL spelen in een mooie stad als Rome. Nee lekker degradatie voetbal spelen omdat je wat meer geld vangt.

16 juli 2023 om 13:41

Ik merk het om mij heen ook steeds vaker. De leidende motivatie is geld, de enige ambitie is het verdienen van een bepaald bedrag. Plezier etc is van ondergeschikt belang. Ik word door mensen in mijn omgeving voor gek verklaart omdat ik niet een andere baan neem die iets beter verdient, maar mij niet echt aantrekkelijk lijkt. Terwijl ik op dit moment prima rond kom en bijna elke dag met plezier naar mn werk ga, en voldaan thuis kom. Geld, geld, geld. En hoe jonger de leeftijd van desbetreffende mensen, hoe meer dit het geval is.

16 juli 2023 om 14:02

Plezier hebben in je werk is inderdaad zo ontzettend belangrijk. Maar daar komen de meeste mensen meestal pas op latere leeftijd achter.

16 juli 2023 om 13:44

Nu wil ik niet cynisch doen, maar jij bent toch ook voor Real Madrid, Porto en Ajax en fan van een voetballer die uit Lyon is vertrokken voor een hoger salaris in Madrid? De tijd dat spelers loyaal bleven aan de club uit de eigen regio en daar hun hele carrière spelen is al zo'n 50 jaar voorbij. Voetbal is commercie, voetbalsupporter is commercie en dat geldt ook voor voetballers.

Als fan van de eredivisie vind ik dit jammer, AZ verliest Kerkez, Reijnders, en ik denk dat Karlsson en Pavlidis nog gaan volgen.

Ajax is Tadic en Timber kwijt, en Kudus, Alvarez, Klaassen en Bassey komen daar nog bij verwacht ik.

PSV verliest Simons, terwijl ze in winter al veel kwijt geraakt waren.

Feyenoord is Kokcu al kwijt, en ik denk dat Gimenez, Hancko en Geertruida nog bij gaan komen. Behoorlijk verlies van kwaliteit.

16 juli 2023 om 13:49

Europees zal dit impact gaan hebben vrees ik. Voor de titelstrijd kan dit weer wel leuk zijn. Alle 4 de ploegen moeten nieuwe mechanismes inbouwen en nieuwe spelers inpassen. Dat gaat ontegenzeggelijk onnodig puntverlies opleveren op onverwachte momenten. Voor Feyenoord lijkt mij dit scenario overigens het minst slecht, aangezien ik denk dat Slot van alle 4 de trainers verreweg het beste is en het snelst in staat moet kunnen zijn een goed team te formeren om kampioen te worden.

16 juli 2023 om 21:53



VI geeft al aan dat Huiberts mogelijk na Beukema, Reijnders en kerkez wel eens een stop er op zet, met reeds 60 miljoen in de knip. AZ wil een uitloop voorkomen en heeft allemaal langlopende contracten. A;ls dan clubs nog spelers van het kaliber Karlsson, pavlidis willen wegkapen moet men wel heel breed uitpakken gezien AZ met deze transfer al heeft laten zien erg hoog in te zetten.

16 juli 2023 om 22:43

Karlsson wilde vorig seizoen eigenlijk al weg en gezien zijn langdurige blessure en matige prestaties, sluit ik niet uit dat zijn mislukte transfer van vorig jaar daarmee van doen heeft. Mocht er voor Karlsson nog een ploeg komen die 15/20 miljoen neer wil leggen, dan denk ik dat Max hem wel laat gaan. Een beetje zoals Wijndal vorig jaar.

17 juli 2023 om 08:52

Precies, spelers vast houden klinkt altijd heel mooi richting de achterban, maar iedere Ajax-fan kan je sinds vorig seizoen vertellen hoe houdbaar dat is.

Reijnders wilden ze ook absoluut niet verkopen, je ziet het. Feyenoorders worden gevoerd dat Geertruida niet voor minder dan 40m weg mag, dat is gewoon niet houdbaar. Die jongen heeft in voorjaar verlengd met het oog op een transfer om Feyenoord wat geld te gunnen. Zo meteen komt Leipzig nog een keer, en dan gaat het kamp Geertruida pushen, en dan is het klaar. Zo'n Karlsson ligt ook prima in de markt, er komt zeker een club die daar 18m voor wil betalen, en dan zit die in het vliegtuig denk ik.

Bournemouth? Serieus? Heeft Kerkez hun piepklein stadion gezien? Het wordt alleen maar een degredatie strijd.

En nu maar hopen dat ze niet degraderen voor Kerkez. Wel heel benieuwd hoe hij het gaat doen en waar zijn plafond ligt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren