Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keeper van FC Twente aangeslagen: ‘Ik ben er wel bang voor’

Laatste update:
/

FC Twente verloor vrijdag het kort geding dat bij de rechter diende. De Enschedese club lijkt zodoende af te stevenen op minstens één jaar in de Jupiler League, na een toch al verschrikkelijke periode binnen en rond de vereniging. Nick Marsman durft bijna niet meer te denken dat het toch nog goed komt met FC Twente.

“We hebben nog een kleine beetje hoop met de beroepscommissie, maar ik ben er wel bang voor. Ik vind het heel erg om te zien wat er nu allemaal met de club gebeurt”, laat Marsman vrijdag balend weten aan TC Tubantia.

Marsman geeft aan dat men bij de club nu een paar dagen mag treuren over de nieuwe klap die men incasseerde bij de rechter. Daarna moet de weg omhoog echter worden ingezet, vindt de doelman. “En dat we FC Twente terugbrengen naar het niveau waar de club thuishoort.”

Speelt FC Twente volgend seizoen in de Jupiler League, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Marsman zou toch niet misstaan in de Jupiler League. Hele matige keeper.

10 juni 2016 om 20:01

Toen ik je reactie las, moest ik ff lachen.
Je heb helemaal gelijk, dus misschien kan hij het best bij Twente blijven.

10 juni 2016 om 20:11

Dit was ook mijn eerste reactie.

10 juni 2016 om 20:52

Ik woon zelf in de regio Twente. Maar het is allerminst grappig. Er zijn gigantisch veel banen die op het spel staan. Ondanks dat ik geen Twente fan ben vind ik dit wel erg spijtig. Natuurlijk is er vals gespeel en heeft Twente op bestuurlijk niveau beslissingen genomen die niet door de beugel konden en daarvoor dienen ze financieel ook hard gestraft te worden. En misschien 2 jaar geen transfers o.i.d. maar dit gaat wel ver.

Dit is ook niet goed voor de Nederlandse competitie die zo alleen maar zwakker wordt. En alle clubs die dan eisen dat Twente degradeert dat is toch je eigen competitie nog zwakker maken dan die al is op dit moment. De nummer 4 van de Eredivisie laten degraderen. Alle spelers die naar het buitenland trekken en een competitie die nog slechter wordt dan die al is. Binnen 2 jaar zitten we hier nog met 1 voorronde CL en 3 EL tickets. En dan krabt iedereen zich achter de oren hoe dit toch zover heeft kunnen komen.

10 juni 2016 om 21:21

Marsman idd matige keeper. Jupiler league is wel zn niveau

10 juni 2016 om 21:31

De nummer vier zijn ze alleen op basis van het verleden. Dit jaar en ook volgend jaar, mochten ze erin blijven, is het toch echt het rechter rijtje waar je ze terug cindt

10 juni 2016 om 21:40

Natuurlijk is dat zo. Maar FC Twente staat beter in de eredivisie dan pak hem beet de graafschap of go ahead eagles niet respectloos bedoelt. Plus daar zit veel meer potentie in en ze komen binnen no time terug met de achterban en stadion.

10 juni 2016 om 21:42

Misschien wordt de competitie wel zwakker. Maar dit is de enige terechte straf voor FC Twente. Ze hebben nog het geluk dat de hele club niet wordt opgedoekt. Lekker opnieuw beginnen met een schone lei.

10 juni 2016 om 22:08

Jullie zouden allemaal eens verder moeten kijken dan jullie neus lang is. Dit heeft naast financiële ook sportieve gevolgen voor de ED. Het feit dat een club met respectievelijk 20.000 minder thuis supporters de plaats in neemt van Twente kost je gewoon internationale sponsorinkomsten. Daarnaast heeft een club met een begroting van 30 miljoen Euro, wat voor Nederlandse begrippen een hoge begroting is, een grotere kans van behalen van Europese punten dan een club met een mindere begroting. Maar dat neemt de gemiddelde Nederlander maar even niet mee in zijn oordeel. Bekrompen noem ik dat. Beste voorbeeld is Bayern die Dortmund tegemoet schiet met vele miljoenen euro's in zware tijden. Denk je dat dit gedaan is omdat ze Dortmund zo 1 leuk clubje vinden? Nee, ze hebben belang bij een hoog niveau nationale competitie. Maar lekker zo doorgaan, over 3 jaar speelt de kampioen van NL VCL. Ps. Dit betoog had ik overigens ook gehouden als een pakembeet AZ was ingeruild voor de graafschap.

10 juni 2016 om 23:14

AZ is toch echt de nummer 4 van de eredivisie

10 juni 2016 om 23:22

@fct
Ik geef je groot gelijk dat dit niet ten goede komt aan de Nederlandse bijdrage aan het Europese voetbal. Maar was het niet juist FC Twente zelf die afstand deed van Europees voetbal, waardoor Excelcior of GAE (weet ff niej meer welke van de twee) Europees voetbal speelde? Dus vind het een beetje hypocriet om nu een statement te maken dat dit niet goed is voor het Europese voetbal in Nederland. We weten allemaal dat dit niet goed is voor de Eredivisie... maar dat betekent toch niet dat er daarom maar milder gestraft moet worden? Ik vind het - en dat meen ik oprecht - heel erg voor de Twente-fans, maar jullie moeten niet de zaken omdraaien. Jullie (FC Twente) hebben gelogen en bedrogen. Niet de Knvb. FC Twente heeft het Nederlandse voetbal schade toegebracht. Niet de licentiecomissie, omdat ze jullie moeten straffen!

10 juni 2016 om 23:39

Hadden ze bij Twente moeten bedenken toen ze de boel gingen bedonderen en niet nu achteraf nog een keer. Overigens maakt het voor de exposure van de Eredivisie niks uit dat Twente er een jaartje niet bij is. Je zoekt dingen die er niet zijn. En Twente helpen? Jullie krijgen al hulp, jullie mogen in de jupiler League verder. Besef goed dat de rechter geoordeeld heeft dat het intrekken van de licentie ook terecht was geweest. Dus ga de knvb maar bedanken op je blote knieën dat Twente nog bestaat ipv het slachtoffer uit te hangen.

10 juni 2016 om 23:48

Ik verdraai helemaal niets. 5 hoge heren hebben er een potje van gemaakt waarvoor nu 30.000 man op de blaren moeten zitten. Terecht of niet terecht, volgens de rechter wel, prima dan hebben wij ons daar bij neer te leggen. Het feit blijft wel dat de KNVB er nu persoonlijk voor zorgt dat de gemiddelde kwaliteit en het begrotingsbudget met een aantal procenten daalt over de gehele eredivisie gezien. In een Turkije bijvoorbeeld pakken ze dit soort zaken wel anders aan. Fenerbahçe is met tal van forse boetes gestraft door de UEFA en FIFA, en dan praat ik over het vijftienvoudige bedrag dat Twente aan boetes heeft gehad. Denk je dat de Turkse bond enige actie richting fener heeft ondernomen? Nee, puur niet omdat ze de kwaliteit van de Turkse competitie willen waarborgen. In Schotland is dit wel gebeurd en voila aanschouw het huidige niveau van de Schotse competitie. Juventus en Italië is niet te vergelijken. Daar valt een verlies van 1 grootmacht te dragen, kortweg omdat deze competitie qua begroting en topclubs veel groter is dan de Nederlandse eredivisie.

10 juni 2016 om 23:54

Gigantisch veel banen op het spel. Dat valt reuze mee

10 juni 2016 om 23:55

5 hoge heren. Plus een volledig werknemers bestand plus een spelers raad plus de O.R plus de fans die nooit echt vragen hebben gesteld.

10 juni 2016 om 23:58

@mrmihailovic, ik spreek nu namens het belang van de ED ten aanzien van andere Europese competities, niet in het belang van Twente. Het feit dat Twente terug word gezet naar de JL vind ik jammer maar niet levensbedreigend voor de club, hoewel ik de cijfers omtrent sponsorinkomsten etc natuurlijk niet kan/heb ingezien. Je zet niet alleen een NLse club terug naar de JL, nee je maakt het begrotingsbudget van Nederlandse club kapot. Je had een club die op te grote voet leefde (42 miljoen begroting) maar die voor NLse begrippen (30 miljoen begroting) verder kon. Nu vernielde je de constructie en kan deze club weer van vooraf af aan op waarschijnlijk rond de 10/12 miljoen beginnen. En dat noem ik kortweg het sloten van je eigen competitie niveau.

11 juni 2016 om 00:02

@tangi: tijdens de dubieuze verkoop van 1000 vierkante meter voor 45 miljoen was destijds ook de gemeente Eindhoven betrokken. Het enige geluk dat jullie hebben gehad is dat de UEFA pas 1 maand later daadkrachtig is gaan acteren anders hadden jullie naar aller waarschijnlijkheid in hetzelfde schuitje als Twente gezeten.

11 juni 2016 om 01:03

Ik wist niet dat Twente 4e geworden is dit jaar! Heb ik blijkbaar een andere competitie gezien. Ja het is klote voor het NL voetbal, maar eerlijk is eerlijk dit is wel enigzins terecht. Wat daar gebeurt is kan niet... Tenzij je een club in Spanje bent...

11 juni 2016 om 01:03

Fct weg ermee. nog steeds een te grote broek aan in Twente.
De boel belazeren en dan praten over hoe groot een goed Twente eigenlijk is en was.
Je hebt onterecht neergekeken op Heracles en de Graafschap.
Nog steeds zitten jullie de Graafschap dwars, door je straf niet te accepteren. Stelletje losers. Ik kan niet wachten op het faillissement van die klote club.
En maar afgeven op anderen. Misselijkmakend!

11 juni 2016 om 01:16

Okey Tazmaniac, bedankt voor je kortzichtige belachelijke reactie. NL staat nu 8/9e op de UEFA lijst, ik spreek jou over 3 jaar wel weer wanneer we naar alle waarschijnlijkheid de 12e plek bezetten. Je lijkt de KNVB wel.

11 juni 2016 om 01:39

Wanneer stop je nou eens met die grootheidswaanzin, twente zal de komende jaren een nietszeggend cluppie worden. Ze spelen geen enkele rol van betekenis meer.

Ze moeten maar eerst eens hopen dat ze het allemaal overleven. Zoals het nu uitziet is dat nog maar zeer de vraag.

En de eredivisie gaat gewoon verder, ook zonder Twente. Net als ze dat jaren gedaan hebben zonder "mijn" Sparta.

Niemand is te groot om te degraderen. En ook grote clubs kunnen diep vallen

11 juni 2016 om 01:41

@FCT. Al zou Twente in de ED blijven. Dat maakt voor die drie jaar niks uit voor europees voetbal. Twente mag geen europees voetbal spelen

11 juni 2016 om 01:45

FCT- je moet nu stoppen met stom lullen. "Ik spreek in het belang van de Eredivisie" "als pak hem beet AZ het zei dan had ik ditzelfde betoog gehouden". Donderstraal op. Toen AZ bijna failliet ging was het in Enschede Hossana Hossana. Iets met Karma noem je dat. Niemand wilde AZ helpen en begin je zelf op je blote knieen te smeken dat andere clubs moeten helpen. AZ heeft ook geen hulp gehad en dat was toentertijd de regerend landskampioen! Kijk waar ze nu zijn. Beleid voeren heet dat. Opleiden. Opnieuw beginnen. Je bekijkt dit standpunt door een bril en die heet FC Twente. Vitesse werd ook niet geholpen, om nog maar een voorbeeld te noemen. Ze hadden Twente ook meteen failliet kunnen verklaren maar dat deden ze niet. Nu krijg je de kans om in 1 seizoen terug te keren naar de Eredivisie, wat heel reeel is in mijn ogen. Zeker met jullie achterban. Twente heeft er zelf voor gezorgd dat dit gebeurd is. Mensen binnen de club wisten hier al een tijdje vanaf en nu spelen ze de vermoorde onschuld. "Ich habe das nicht gewusst" zeiden de Duitsers na de Tweede Wereldoorlog toch? Twente doet nu precies hetzelfde. He verrek, Twente ligt bijna in Duitsland. Misschien dat jullie gehuil daar wel geaccepteerd word.

11 juni 2016 om 02:29

Je doet net of twente de barcelona van spanje is, hou toch op man. Volgend jaar lekker op maandag avond tegen jong-utrecht. Zijn ook best leuke potjes....

11 juni 2016 om 06:56

Wanneer er ook één club is die daar over mee kan praten is het heracles wel. De club met de langste historie in de eerste divisie! Chapeau, voor jullie ook een prijs!

11 juni 2016 om 08:02

Volgens mij is het grootste belang van de eredivisie dat het een eerlijke schone en sportieve competitie is. Clubs die daar niet aan mee willen doen moeten zo snel mogelijk worden geloosd.

11 juni 2016 om 08:19

Droeftoeter

11 juni 2016 om 10:07

@FCT Gezien het tijdstip van je post, en de onzin die je verkondigde, was je zo dronken als een tor.

Ja ja Marsman, speel je volgend jaar eindelijk op je eigen niveau. Volkomen logische uitspraak van de rechter. ook goed voor Twente, ze zullen nu schoon schip kunnen maken en sterker terug kunnen komen. Anders blijft dit gedoe jarenlang aan je plakken

10 juni 2016 om 20:03

@fopperiemersm

Helaas snap je het hele verhaal niet. Fc Twente wil juist graag schoon schip maken, maar dat wordt nu juist onmogelijk gemaakt. Fc Twente is door de nieuwe licentie de hele geschiedenis van de laatste 10 jaar kwijt qua tv gelden. Scheelt 2,5 miljoen per jaar. Van die 25 miljoen had Fc Twente heel veel schulden af kunnen lossen. Het crediteuren accoord komt te vervallen als de orgineel licentie afgepakt wordt. Scheelt weer ruim 10 miljoen. Het geld dat de investeerders er in wilden steken gold ook als de licentie behouden zou blijven en de garantstelling van de gemeente is hierbij ook komen te vervallen. Hoezo schoon schip maken en terug komen. Natuurlijk heeft het vorige bestuur er een puinzooi van gemaakt en verdienen we daarvoor straf. Maar volgens mij hebben we al ruim 2 miljoen aan boetes betaald, zouden we de clubs nog extra 2 miljoen gaan compenseren, mogen we 3 seizoenen Europa niet in en hebben we al 9 punten in totaal in mindering gekregen wat plaatsen op de ranglijst en opnieuw weer tv geld scheelt. Jammer dat ruim 30.000 mensen gestraft moeten worden voor wat 4 idioten verpest hebben.

10 juni 2016 om 20:08

Jammer idd maar heb er totaal geen moeite mee...je krijgt wat je verdient als je de boel besodemietert hoe sneu het ook is voor de supporters!

10 juni 2016 om 20:13

Jaja leuk.. Er zijn alleen 35 lijken uit de kast gekomen en er is op een schandalige schaal gefraudeerd. Jullie mogen blij zijn dat de licentie niet helemaal is ingetrokken en jullie helemaal verdwenen waren. Dat de KNVB direct een nieuwe licentie verstrekt is een godsgeschenk want nu zijn jullie binnen een jaar terug.

10 juni 2016 om 20:14

Dus had je die 4 idioten beter moeten controleren alszijnde overige 30000 idioten. Ergo, terechte straf.

10 juni 2016 om 20:14

Hadden ze niet moeilijk moeten doen en de handreiking van de clubs moeten aanpakken mbt televisie gelden, maar nee eigenwijs in beroep gaan terwijl iedereen bij voorbaat al wist wat de uitspraak ging worden..
Helaas hebben inderdaad 4 man het verpest voor de supporters, maar wat die 4 uitgespookt hebben kan ook absoluut niet door de beugel..
De straffen die Twente tot op heden heeft gehad vallen in mijn ogen ook in het niets met wat ze geflikt hebben..

10 juni 2016 om 20:14

Dus jij vindt het OK dat Twente jarenlang de boel heeft lopen besodemieteren.

Dat de foute bestuurders nu weg zijn, betekend niet dat Twente ongestraft hier mee weg moet komen. Immers, de structuur van Twente heeft dit mogelijk gemaakt. Er was geen enkele controle op de directie.

10 juni 2016 om 20:15

Precies, ik snap dat gehuil uit Enschede daarom ook niet zo goed. Eerst als CLUB 5 jaar de boel lopen flessen en dan vervolgens zelf in de slachtofferrol gaan kruipen.

10 juni 2016 om 20:22

En vergeet niet dat de gemeenschap al 2x ingesprongen is met miljoenen steun en garanties. Zuurverdiend belastinggeld. Twente is technisch al meerdere keren failliet.
En t heeft niks met een paar idioten te maken maar met governance ofwel: slecht geregelde controle.
Iets als ABN AMRO heeft nieuw bestuur dus alles is klaar en ze hoeven niets meer terug te betalen?

10 juni 2016 om 21:18

Om over Az te zwijgen...

10 juni 2016 om 21:36

35 lijken ben benieuwd!? Roeptoeter!

10 juni 2016 om 22:09

Ach jullie hebben met 30.000 man slaafs achter deze idioten aan gelopen, als munsterman hier weer eens voor leugenaar werd uitgemaakt hier dan waren we jaloers dat we niet zo'n grote sterke leider hadden. Jullie zijn allemaal in de luchtfietserij gaan geloven en nu moet je op de blaren zitten. Hoe wrang ook zo werkt het nu eenmaal. Als een bedrijf heeft gefraudeerd moeten ze ook hun straf accepteren ondanks dat de verantwoordelijke bestuurders misschien allang weg zijn......

10 juni 2016 om 23:19

Het is leuk en aardig dat twente dan 25 miljoen had af kunnen lossen, en dat ze nu 2.5 miljoen mislopen. maar daar hebben ze zelf voor gezorgd doordat ze hebben zitten frauderen hebben andere eredivsie clubs ook aan miljoenen aan tv geld mis gelopen, en die zijn nu de dupe er van

11 juni 2016 om 00:08

Als Twente niet in hoger beroep was gegaan hadden ze het tv geld gewoon gekregen,ook nog 2 directe promotie plaatsen in het nieuwe seizoen, maar nee hoor Twente moest in beroep gaan met alle risico van dien. Net zoals de afgelopen 4 jaar weer gegokt en nu goed verloren. Misschien dat de commissie maandag besluit om Twente toch maar te matsen en in de Jupiler League te zetten maar kan net zo goed afgelopen zijn zonder licentie. In dat geval welkom in de 5e klasse zaterdag amateurs.

11 juni 2016 om 02:07

Tja iets van... https://www.youtube.com/watch?v=o9gok51hoqi
Bedrijfsrisico zullen we maar zeggen. Waarbij het opvalt dat het geld zo langzamerhand de doodsteek van de sport (niet alleen voetbal) wordt.

Volgens mij was het beter geweest om de licentie geheel in te trekken. Twente failliet te laten verklaren. Dan een amateurclub in de regio te stimuleren om een proflicentie te laten aanvragen en deze te verlenen (denk aan Rbc, de zwarte schapen en FC Zeeland; deze zijn ook zonder kampioen te worden van de hoogste klasse of zelfs niet eens in de hoogste amateurklasse spelend toegelaten tot de eerste divisie). Dan die club in de Grolschveste te laten behuizen, de sponsoren vriendelijk vragen om ipv Twente dan de nieuwe club te sponsoren en vervolgens een deel van de selectie over te nemen zodat het eerste divisie waardig is. hebben de fans echt een nieuwe FC Twente en is er schoon schip gemaakt.

11 juni 2016 om 15:58

Gewoon accepteren, geen huilie huilie doen en sterk terugkomen! NAC, VVV, Sparta gaan toch ook niet failliet als ze degraderen? Als dat bij Twente wel gebeurd is dat het gevolg van het beleid. Niet het gevolg van de KNVB regelgeving.

Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met de spelers? Zijn die contracten niet geldig bij het "oude Twente" en nu transfervrij nu de club een nieuw licentie heeft gekregen, waardoor die helemaal niks meer opbrengen?

10 juni 2016 om 20:00

Dat is bij een faillissement zo, dan vervallen de spelerscontracten (en andere contracten), maar het lijkt me sterk dat dit ook het geval is bij een nieuwe licentie anders had je daar al heel veel over gehoord, o.a. door Jacobs zelf.

10 juni 2016 om 20:08

@tomvan Maasdam

Ik ben bang dat als een speler een rechtszaak zou gaan beginnen hij daadwerkelijk transfervrij verklaard zal gaan worden. De betaald voetbal licentie is ingetrokken geweest en ook al is het aar een seconde, Fc Twente heeft even geen betaald voetbal licentie gehad. Ook daar heeft de Knvb geen enkele rekening mee gehouden.

10 juni 2016 om 21:43

De knvb hoeft geen rekening te houden met de gevolgen van een straf. Twente had de risicos beter ij moeten schatten.

Ik ben er onderhand wel klaar mee dat iedereen de schuld krijgt behalve twente zelf.

Denk niet dat de beroepscomissie ,de uitspraak van de rechter negeert

10 juni 2016 om 20:09

Dat verwacht ik ook niet, maar de vraag blijft. Wat gaat Twente doen, gaan ze in hoger beroep. En als ze in hoger beroep gaan. Gijzelen ze in feite de eredivisie. Het is een puinhoop aan het worden.

10 juni 2016 om 20:16

Twente kennende zullen ze dat gewoon gaan doen. Iedereen heeft het namelijk verkeerd gedaan, behalve zijzelf.

10 juni 2016 om 20:31

Dus het is fout dat ze vechten voor hun voortbestaan ??

10 juni 2016 om 20:35

Het is absoluut niet verkeerd dat ze vechten voor hun voortbestaan, zou ik ook doen. Is het alleen maar om Bert van Oostveen een hak te zetten.

10 juni 2016 om 20:37

@jochemsjakie, Wat Twente heeft gedaan is absoluut verkeerd. En daarvoor dienen ze ook gestraft worden en zijn ze ook gestraft. Maar deze straf is veel te zwaar en druist ook in tegen de regels van de bond. Dit heet overleven. Ben blij dat jij geen bestuurder van mijn club bent. Dan waren we allang failliet. Het doemscenario is allang doorberekend. Dat betekent een faillissement.

10 juni 2016 om 21:44

Hoezo te zwaar gestraft? Dit is blijkbaar de nieuwe strafmaat van de knvb. Twente zal niet de laatste zijn waarbij fraude wordt geconstateerd. Mocht volgend jaar blijken dat de boekhouding bij bijv Az of vitesse niet deugt dan zullen zij hiervoor ook worden gestraft. En de supp van deze zelfde club zullen zich (zoals bovemstaand valt te lezen) neerleggen bij het besluit! Toch?

Fox sports per meteen opgezegd. Ik ga geen clubs spekken die geen vragen stelden toen FC Twente spelers kocht en toen de club op de grond lag, gingen trappen.

10 juni 2016 om 20:31

Grote jongen

10 juni 2016 om 20:53

Jouw Gudde heeft jouw club naar de afgrond gebracht en is onder andere gered door de verkoop van Fer. Hij was niet opgewassen tegen munsterman en nu deze weg is slaat hij tterug. Dan ben je echt heel klein. Gudde stond voorop om de boel op te stoken.
Nu we er in twente blijkbaar alleen voorstaan is het ieder voor zich en je zal wel snappen dat ik zal genieten als je mede fans weer eens even stad verbouwen en feyenoord weer wordt uitgesloten van europees voetbal. Wordt tijd dat de knvb de licentie dan maar eens afpakt

10 juni 2016 om 21:21

Achja wij willen best ziyech voor 5miljoen ophalen bij jullie hoor

10 juni 2016 om 20:33

Dus het ligt aan de andere clubs? Hahahahaha moet niet veel gekker worden met die Twente-supporters.

10 juni 2016 om 23:32

Nee, het getuigt gewoon niet van veel klasse dat je van een club die elke rode cent moet omdraaien miljoenen eist om vervolgens te zeggen dat ze maar moeten degraderen omdat ze ongeoorloofde tv-gelden e.d. hebben ontvangen.

11 juni 2016 om 00:01

En welke club is schuldig dat ze elke euro moeten omdraaien?

11 juni 2016 om 05:56

En toch "kopen" ze Tadic.
En laat dit nu eens het probleem zijn. Schimmige transacties via nog schimmiger constructies.
Nee Twente heeft het aan zichzelf te danken. Ten koste van alles in de top willen blijven. En maandag kan het ten koste van alles zijn gegaan, als de beroepscommissie eventueel besluit om de licentie helemaal in te trekken.
Ook dan zal ik geen medelijden met Twente hebben aangezien ze zelf tot het uiterste gaan.

11 juni 2016 om 10:31

nee het getuigt niet van klasse dat je alle clubs benadeeld door vals te spelen en dan te gaan roepen dat die clubs je moeten helpen dat kan je gewoon niet vragen van de andere clubs.

bij mijn club was er ook geen geld meer en daardoor hebben wij bijna 10 jaar kleurloos in de middenmoot gespeeld en personeelsleden moeten ontslaan spelers continu moeten verkopen omdat de club gezond moet worden en omdat de club zich daarbij aan de regels heeft gehouden itt twente en dan moeten wij twente gaan helpen die dat niet hebben gedaan met de andere clubs zo werkt het gewoon niet.

Ik vraag me af of in het geval van degradatie spelers ook transfervrij kunnen vertrekken. Ze hebben wel een contract, maar dat is onder "valse omstandigheden" getekend. Ik hoop dat overigens niet voor Twente.

10 juni 2016 om 22:07

Valse omstandigheden, lees ik dat goed. Waar baseer je dat op. Dat moet je me toch eens uitleggen.

Met marsman onder de lat denk ik dat fc twente het toch niet meer kan redden in de eredivisie ;D

Blufpoker van het bestuur. Oprotten met die club uit de eredivisie.

De Knvb treed strenger op, dat zie je ook als historische club als Hfc Haarlem dat nooit zou verdwijnen en toch een paar divisies zijn teruggezet.

Fc Twente mag nog blij zijn dat het niet verder wordt teruggezet, maar duim voor de supporters die hun club trouw zijn en deel van hun maandsalaris daar heenbrengen dat zij nog in de eredivisie blijven, dat is de club hun steun en toeverlaat als ik dat zo mag zeggen, de directie etc.. zal mij een zorg zijn.

Nou Nick, jij was als eerste een paar maanden geleden om te roepen dat je geen zin had in de JL. Prima, dan rot je maar lekker op. Meer dan een topklasser keeper ben je toch niet! We willen nu allen gasten die trots zijn dat ze ondanks de situatie voor onze FC willen spelen, want die gasten die ons weer daar terug gaan brengen verdienen aan het einde van de rit pas écht alle credits en horen dan een speciale plek te krijgen in de historie van onze club. En daar pas jij zeker niet in!

En voor al die 'haatzaaiende' 'supporters'van andere clubs. Ga vooral door! QIj komen terug en sterker dan ooit! Hoe meer 'haat' er tegen een clubs is hoe beter het voor de psychologische ontwikkeling van de spelers is.

11 juni 2016 om 08:21

Klopt olley, we pakken dat minderwaardige hypocriete zooitje keihard terug

Dat gelul over dat de Knvb nog mild is geweest. Bullshit! Als het ajax. psv of feyenoord was geweest hadden ze dit nooit gedaan! Denk daar maar eens over na! En dan vooral de mensen die ons proberen weg te werken. Ook dat is namelijk pure corruptie!

11 juni 2016 om 01:04

Joh niet om het een of ander, maar dat gejank ben ik nu echt wel zat.

Fc Twente is ZELF verantwoordelijk voor alles wat er nu gebeurt. Het is enorm sneu voor alle supporters en clubmensen, dat meen ik serieus. Ik zou er doodziek van zijn als dit bij mijn club zou gebeuren. Ook zal ik de derby gaan missen. Maar dat loze geroep van supporters dat iedereen ze moet hebben en dergelijke: ONZIN. De club heeft er zelf een zooitje van gemaakt. Elke straf die de licentie commissie uitspreekt is dan terecht. Een aantal keer viel het jullie kant op. Nu niet meer en meteen iedereen boos omdat het dan de KNVB tegen jullie is. Onzin.

11 juni 2016 om 01:11

@olley
Zielig hè?

Ben er nu ook wel helemaal klaar mee! Elke keer weer een X aantal dagen wachten tot de volgende uitspraak. Volgend jaar Jupiler League en met heel Twente er achter staan. Als dat lukt weet ik zeker dat we binnen een paar jaar weer mooi meedoen in de subtop van NL, daar waar we horen.

Hou nou aub eens een keer op met dat gezeik twente na de jl en snel ook...
Verdiende loon het liefste had ik gezien dat de hele licentie werd afgenomen ik heb niets tegen twente maar regels zijn regels komop zeg,
Ik zie het al voor me meneer u moet een jaartje gaan zitten vanwege u mis gedrag en maar zaniken en zaniken hopend dat ik toch op vrije voeten mag blijven lopen gewoon lekker branden op die blaren!!!

Voor Marsman is een niveautje lager misschien wel goed! Wat een grabbelaar is dat!

11 juni 2016 om 08:23

Wat weet jij daarvan? Je roept maar wat zoals 95 procent, marsman heeft een redelijk goed seizoen gehad en zeker progressie geboekt, dat zijn de feiten

Wel grappig, tw(c)ente v az. Spandoeken met de tekst " spelen we tegen de reservebank ? "

(az) is financieel gezond verklaard, en twente degradeert.

Hoe heet dit ook alweer, oja Karma.....

Ach, de overige clubs schijten hun eigen vreetbak vol nu. Door blind achter het toch al blindende paard der Knvb aan te lopen zorgen de Eredivisieclubs voor hun eigen ondergang. Het is een miljoenenbusiness, het Nederlandse voetbal, maar de winstmarges zitten in enkele procenten daarvan. Dat wordt door FC Twente te laten degraderen nog minder, want je raakt een groot aantal potentiële Eredivisiekijkers kwijt. Dan kun je wel zeggen dat dat onzin is etcetera, maar het hart van de gemiddelde Tukker zal niet opeens harder gaan kloppen voor De Graafschap. Hierboven wordt dan lacherig gedaan over iemand die zijn Fox Sports abonnement heeft opgezegd, maar dat is wel aan de orde van de dag; Fox heeft sinds gistermiddag al een groot aantal opzeggingen gehad. Dat zal er niet toe leiden dat Fox Sports of de Eredivisie failliet gaan, maar de clubs krijgen uiteindelijk weer minder geld te verdelen. Ook al zou dat maar een procent of wat zijn, uiteindelijk kan dat wel funest worden voor het vaderlandse voetbal. Eerst gezamenlijk het handje ophouden voor al niet een te grote fooi (d.w.z., de "genoegdoening" van FC Twente t.a.v. de oneerlijk verkregen concurrentiepositie à EUR 1,7 miljoen), vervolgens gezamenlijk door je eigen broodwinning een streep zetten. De Eredivisie gaat kamikaze. En het vervelende is: alle supporters die Twente liever kwijt dan rijk zijn lopen er als een blind paard achteraan om te zeggen dat het goed is. Net zo blind voor de consequenties als de Twentesupporters die blind achter het oude bestuur of het nieuwe bestuur aanhobbelen. Daar waar Twente het water aan de lippen staat en de kans vrij reëel is dat het ten onder gaat, beseffen veel supporters niet dat Twente in zijn gang naar de afgrond andere clubs mee zal nemen. Je kunt oud zeer naar boven halen, en Twentesupporters gaan nadragen dat een deel van hen de hosanna danste toen andere clubs op omvallen stonden. Maar dat neemt niet weg dat als Twente geheel van het strijdtoneel verdwijnt, er ook een reële kans is dat meerdere andere clubs in de problemen geraken. Een ieder die dat niet wil zien, is naïef.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren