Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik hoop dat er in de toekomst geen buitenlanders meer bij Milan spelen’

Laatste update:

In de eerste selectie van AC Milan zitten momenteel veertien buitenlanders, maar eigenaar Silvio Berlusconi zou het liefst zien dat de ploeg van trainer Filippo Inzaghi uit alleen maar Italianen bestaat. Dat zegt de voormalig minister-president van Italië in de krant Quotidiano Nazionale.

/

“Het maakt me soms machteloos om allemaal buitenlanders in Italiaanse teams te zien, dat moet ik wel bekennen ja. Het doet mij pijn om zo veel Italiaanse ploegen met elf buitenlanders te zien spelen. Voor de toekomst hoop ik op een Milan dat volledig bestaat uit jonge Italianen, kampioenen bovendien”, aldus Berlusconi, die al sinds 1986 de scepter zwaait bij i Rossoneri.

Berlusconi heeft ook geen goed woord over voor stadsgenoot Internazionale. Bij die club kocht de Indonesische mediamagnaat Erick Thohir zich afgelopen zomer voor zeventig procent van de aandelen in. “Er zijn Arabieren, Russen en Indonesiërs naar Italië gekomen, allemaal personen met veel economische mogelijkheden die de markt op zijn kop hebben gezet.”

Trofeo Berlusconi
Milan heeft woensdagavond de Trofeo Berlusconi gewonnen. Men versloeg San Lorenzo met 2-0 door doelpunten van Stephan El Shaarawy en Giampaolo Pazzini en middenvelder Marco van Ginkel maakte voor het eerst sinds 23 september zijn opwachting. De Nederlander deed de gehele wedstrijd mee en kreeg na afloop nog de complimenten van vicevoorzitter Adriano Galliani. De vriendschappelijke voetbalprijs wordt jaarlijks gespeeld en werd in 1991 door Silvio Berlusconi in het leven geroepen, ter nagedachtenis aan zijn vader Luigi.

Voor welke club heb jij meer sympathie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal geen buitenlanders is mij wat teveel van het goede maar ik begrijp zijn punt. De ontwikkeling van Italianen wordt echt in de weg gestaan door de goedkope Argentijnen en de jeugdspelers uit voormalig Joegoslavië.
AC Milan is van oudsher ook een club die is 'gebaseerd' op de Italianen. Het is niet voor niets gescheiden tussen Internazionale ( de naam zegt het al) en Milan. Hetzelfde geldt voor Juventus, dat is de club voor de Italianen en Torino de club voor de buitenlanders.

Ik wil hier niet mee zeggen dat buitenlanders niet welkom zijn, integendeel maar het Italiaanse voetbal moet ook wel Italiaans blijven. Net als het Engelse ook Engels moet blijven, die raken langzamerhand hun identiteit kwijt, niet alleen internationaal maar ook bij supporters zelf. Een percentage van 70 zal prima zijn, maar niet alleen voor Italië. Ook voor landen als Spanje, Engeland en Duitsland. Zo worden de competities denk ik ook gelijkwaardiger en is er alsnog ruimte voor Afrikanen, Zuid-Amerikanen, andere Europeanen en Aziaten.

6 november 2014 om 16:11

Dat is wel iets wat je in Engeland merkt, de traditionele topclubs hebben een Britse kern (brits is niet hetzelfde als Engels, dat weet ik, maar toch). het nieuwe geld heeft dat absoluut niet.

En in EU-landen is het onmogelijk om zulke regels te hanteren, of in ieder geval voor burgers uit de EU. Vrij verkeer van diensten en goederen.

6 november 2014 om 16:13

Het is ook voor 99% zeker niet op te lossen, maar men kan er wel voorzichtig naar toe werken. Buitenlanders in een competitie zijn niet verkeerd, maar het moet niet gaan vervreemden en dat moet vooral Engeland weten te voorkomen.

6 november 2014 om 16:21

Bovendien: Wat dacht je van Argentijnen met een Italiaans paspoort? Volgens de wet zijn het italianen.

Voor een individuele club is het wel te doen, Bilbao is daar een goed voorbeeld van, alhoewel de term Bask daar wel al redelijk opgerekt is.

6 november 2014 om 18:39

Denk dat dat in engeland al te laat is. Meeste teams hebben meer buitenlanders dan engelsen

9 november 2014 om 13:25

Welke Britse kern? Die geïmporteerde Britten die uit oud Engelse koloniën komen??

6 november 2014 om 16:14

Het zou waarschijnlijk ook mindere landen motiveren om proberen een betere opleiding te geven aan spelers, omdat die dan waarschijnlijk vaker niet naar het buitenland gaan. En alleen de echte top zou dan naar de eliteclubs gaan.

Trouwens blijft dit een utopie want Blatter en de Sjeiks hebben veel liever grote transfers en alle top spelers in een team.

9 november 2014 om 13:24

Het is lange tijd andersom geweest tussen Torino en Juventus. De absolute grootmacht in Turijn was destijds Torino en het stond bekend om zijn Italiaanse spelers. Juventus had later de economische macht en kocht veel in. De laatste jaren is dat ietwat geminderd.

woooow wat een racist juist met buitenlander spelen is het beste

6 november 2014 om 16:06

Wat is hier racistisch aan? Dit is wel heel makkelijk scoren, er zit zeker geen racistisch smaakje aan.

6 november 2014 om 16:09

Waarom is het racistisch? Hij ziet graag een team met veel italianen, wat begrijpelijk is.

Ik zie het liefst ook alleen maar Nederlandse spelers in de Eredivisie, en dan bedoel ik spelers die uit mogen komen voor Oranje.

Ik vind een team wat bestaat uit 2 Denen, 3 Noren, 1 Canadees, 2 Roemenen bijvoorbeeld maar niks. Heeft niks te maken met racisme.

6 november 2014 om 16:09

Weet jij wel wat racisme betekend.. bah om ziek van te worden figuren die steeds meteen over racisme beginnen

6 november 2014 om 16:41

Nou,.. vind ik ook wel weer wat makkelijk de andere kant op denken. Feit is dat Berlusconi uit zichzelf weinig bezwaren heeft tegen buitenlandse voetballers, althans daar hebben we in de geschiedenis niets van gemerkt.
Wat hij hier dus zegt is populistisch gezwam,... hij probeert een wit voetje te halen bij de achterban door te zeggen wat zij willen horen. Daarbij speelt hij wel in op racistische en/of nationalistische sentimenten... Foute retoriek dus, maar niets wat we niet allang kenden van deze man(iak)...

6 november 2014 om 16:27

Niks racistisch aan, Florentino Perez wilt ook een Real Madrid bouwen met veel Spaanse internationals.

6 november 2014 om 16:46

Het is discriminatie in zijn puurste vorm! En daarbij komt ook dat deze man zo Hypocriet is als wat! Hij heeft toch ook Kaka en Robinho enz.. gehaald!? Een Milan met alleen maar "echte" Italianen zal degradatie voetbal spelen en dan is hij de eerste die buitenlanders wil hebben.

6 november 2014 om 21:56

Met je laatste zin ben jij juist racistisch -_-

Ik vind ook al jaren dat er een 7 4 regel in de nederlandse competitie moet komen. Als we dan toch een opleidingsland zijn, doe het dan ook goed. Ik wil niet zeggen dat spelers uit andere landen niet welkom zijn, en je kunt ook zien dat veel spelers zich snel thuis voelen (scandinaviers bijv.) en zich ook heel goed aanpassen. Maar dat gaat wel weer te kosten van toekomstige nederlands elfal spelers.

6 november 2014 om 16:12

Onmogelijk. Er is alleen een limiet op het aantal non-EU players te stellen, met mensen van binnen de EU is dat onmogelijk.

6 november 2014 om 16:16

Wist ik niet, bedankt.

6 november 2014 om 16:20

In Frankrijk is er ook een limiet op non-EU players trouwens, je mag er volgens mij maar 5 hebben. En dubbele nationaliteit telt mee, dus als je een Argentijns en een Italiaans paspoort hebt ben je volgens die regeling een Italiaan.

6 november 2014 om 16:23

Klopt niet helemaal. De clubs kunnen onderling of in samenspraak met de Knvb dit soort afspraken maken. Een afdwingbare limiet is inderdaad niet mogelijk.

6 november 2014 om 16:32

Ja, dan kom je uit zoals Bilbao, maar dat is geen afspraak met de Spaanse bond, dat is gewoon een stuk van de eigen cultuur. Maar de Knvb kan niet bepalen waar de spelers van Nederlandse clubs vandaan mogen komen.

In Engeland is het weer anders, daar moeten non-EU players die geen Eu-paspoort hebben aan criteria voldoen om in aanmerking te komen voor een werkvergunning. Een ervan is dat je een werkvergunning kan krijgen als je minimaal 80 procent van de interlands in de laatste 2 jaar van een land wat in de top 100 van de Fifaranking staat hebt gespeeld. Hele mond vol, dat klopt. Maar daar voldoen spelers als Alexis, Yaya Toure en Di Maria met gemak aan.

6 november 2014 om 16:37

Kan best, alleen niet per wet vastgelegd worden. Een verkapt lul verhaal over het subsidiëren van Nederlanders aan de topsport helpen zou kunnen. Soort gelijke lukt in de landbouw ook. Hele melk-opkoop verhaal zeg maar.

Indirect een belemmering ja. En er zal commotie ontstaan. Maar onmogelijk is het niet.

6 november 2014 om 16:58

@stravven

Je mag inderdaad geen beperking op personeel hebben. Je kan als uefa echtervolgens mij best zeggen dat je er maar zoveel op mag stellen. Dan mag je er best 100 in dienst hebben, maar toch maar bijv. 7 opstellen. Dan omzeil je volgens mij de eu regels voor vrij verkeer

De man heeft groot gelijk, alleen jammer dat hij alleen met buitenlandse spelers
het een en ander heeft bereikt. Beperking akkoord, maar dan wereldwijd. 1 op zeven en
maximaal 2 spelers van andere nationaliteit in het veld. Dan gaat de CL tussen Psv, Feyenoord
en Ajax. Klasse toch!!!!!

6 november 2014 om 16:31

CL staat voor Champions League en niet voor Competitie Laagvliegers he?

Alleen Italianen in je elftal gaat het niveau naar beneden halen kijk naar Turkije.

6 november 2014 om 16:37

Waarop basseer je dat? Ik denk dat Italië meer en betere voetbalscholen heeft dan Turkije en dat daarom het niveau van Turks voetbal lager zou liggen dan Italiaans voetbal.

Had ik ook gezegd in zijn situatie (ac milaan) nu. In het tijdperk Mvb, Gullit en Rijkaard was het een ander verhaal.

6 november 2014 om 16:21

Nee, juist niet. Toen was er in heel Europa een strikte regelgeving, je mocht maar 3 of 5. dat weet ik even niet, buitenlandse spelers hebben.

6 november 2014 om 16:29

Ze mochten drie buitenlanders opstellen, na vijf jaar verblijf in hetzelfde land konden spelers een paspoort aanvragen en telden ze niet meer mee. Dat neemt niet weg dat Berlusconi hier droomt over een team met alleen maar Italianen en dat was in de tijd van het Hollandse Trio toch anders.

A.c. Milan heeft overigens al zo lang als ik me kan herinneren (vanaf jaren 80) veel buitenlandse spelers gehad. Het punt is nu alleen dat ze middelmatige kwaliteit hebben en dat ligt toch aan het beleid en niet aan de spelers zelf....

Dit roept een belangrijk persoon in Italie, die ook nog premier is geweest.

Dit zijn fascistische uitspraken, die niet kunnen in deze tijd. Een voetbal club is net als een bedrijf. Ik zie daarom ook niet een bestuursvoorzitter van de Rabobank roepen dat hij droomt van een bank met alleen maar Nederlandse werknemers. Hij zou alles en iedereen overzich heen krijgen.

Daarbij moeten voetbalclubs een voorbeeldfunctie vervullen en juist moeten laten zien, dat je met verschillende nationaliteiten een team kan vormen en successen kan behalen.

Hij zegt wat velen denken.
Het Bosman arrest heeft het voetbal kapot gemaakt.
Bij Apoel spelen meer Portugesen dan bij Benfica. Oh wacht Benfica heeft dit seizoen 2 Portugesen verkocht. De enige die zij hebben daarvan zitten er 1 of 2 wekelijks op de bank. Porto heeft ook nog een paar. Wissels. Zelfs Quaresma (international) is bankzitter vanwege de Spaanse coach die zij hebben. Waarom eigenlijk niet de kaarten opnieuw schudden?
Er spelen per slot van rekening genoeg goede spelers in het buitenland. Maar niet in de eigen competitie.
Tja...sorry dat ik het over Portugal heb ipv ...maar wacht dat geldt voor zo'n beetje alle landen is het niet?
Toch maar de kaarten opnieuw schudden? Spelers uitruilen. Soort kwartetten, totdat iedereen weer speelt met 75% "eigen" spelers.

6 november 2014 om 16:27

Er zou in ieder geval iets moeten gebeuren. Op de manier waarop het nu gaat is het in ieder geval niet eerlijk meer. De financieel daadkrachtige clubs maken de dienst uit en ze hebben bij lotingen ook nog eens het voordeel dat ze niet tegen elkaar kunnen spelen. Het wordt saai op deze manier. Elke keer zijn het dezelfde clubs die winnen.

Je bent helemaal niet afhankelijk van regels. Je contracteert gewoon alleen spelers met italiaans paspoort als je dat graag wilt. Niets strafbaars aan lijkt mij. Ik zie t liefst ook alleen maar spelers uit de regio bij groningen spelen. Vind ik juist prachtig. At. Bilbao heeft volgens mij ook alleen maar basken.

Ac Milan is groot geworden door de buitenlandse spelers, vooral halverwege jaren 90.

Nu ze geen top meer zijn ligt het weer daar aan.

9 november 2014 om 13:26

Jij bent geboren na 1990 neem ik aan? @wimme

Hahaha ik zeg niet doen! In Turkije bestaat er al zo'n belachelijke regel, de 5 3 regel... Dat houdt in dat je maar 5 buitenlanders in je opstelling mag hebben. Dit zou zogenaamd het Turks voetbal stimuleren, hierdoor is het niveau van de Turkse competitie nog zwakker geworden dan dat het al was. Dus het helpt voor geen meter!!! Owja btw sinds die achterlijke 5 3 regel, hebben Turkse clubs en het nationale team nog niks gewonnen, dus voor de Italianen adviseer ik om het niet te doen!

6 november 2014 om 18:42

Dit vind ik nou juist wel een goeie regel, het gaat alleen pas echt werken als het voor alle competities zou gelden.
Clubs zouden altijd eerst naar hun eigen jeugd moeten kijken, dan naar spelers uit hun eigen land en dat aanvullen met buitenlandse toppers.
Zo ontwikkellen spelers uit je eigen land zich optimaal en krijgt een club weer een eigen identiteit.
Het Milan van eind jaren tachtig was hier een perfect voorbeeld van, een Italiaanse kern (baresi, Maldini, Costacurta enz.) aangevuld met echte kanonnen uit het buitenland (van Basten, Gullit, Rijkaard)
Niemand wordt vrolijk van Mexes Muntari enz.

6 november 2014 om 18:56

Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik nam als voorbeeld de Turkse competitie, daar heeft het natuurlijk gefaald! En als er in Turkije van die toptalenten komen zoals Hakan Calhanoglu, dan komen ze meestal uit Duitsland. In Italië zijn de jeugdopleiding sowieso beter dan in Turkije, dus wie weet pakt het wel goed uit in Italië als deze regel ingevoerd wordt...

Vrije markt toch? snap het idee wel maar als ik een club zoals NAC als voorbeeld neem er spelen daar genoeg buitenlanders die door gelijkwaardige nederlanders te vervangen zijn maar als men een 7-4 regel gaat hanteren dan krijg je dat meneer 5 buiten de boot valt ik vind dat gewoon de beste voetballer moet spelen en niet naar afkomst moet kijken. tuurlijk vind ik het leuker om allerlei nederlandse talenten te zien groeien in NL maar je moet ook begrijpen dat dit niet klopt. Misschien was groningen nooit in uruguay gaan kijken als er maar 4 buitenlanders bij de selectie mochten en was suarez nooit voor zo'n bedrag vertrokken ajax. misschien was robben nooit naar bayern gegaan als die maar 4 buitenlanders mochten. het heeft voordelen maar veel nadelen waar we geen rekening mee houden

Dan zul je bij tweederangs Italianen uitkomen. De besten spelen bij Juventus of in het buitenland.

Tuurlijk ... topspelers gaan niet meer naar Italie zoals dat het geval was tot 10 jaar geleden en dan is het makkelijk zoiets roepen.

Als je een goed draaiende ploeg wil dan mag je geen onderscheid maken. Tzijn de kwaliteiten die tellen en niet afkomst. Voetbal is voor iedereen die racist moet gwn zijn mond houden.

Zodra ze degraderen zit er niets anders op. Gun Milaan niets meer na alles wat dit jaar gebeurde.

Daar dacht ik laatst nog aan. De opleiding opzetten. Jeugd halen. Jeugd laten doorstromen en een groots Italiaans AC neerzetten. Een geheel Italiaans AC is echter stupide, want enkele historische spelers van AC zijn buitenlanders.
Maar dit is natuurlijk een beetje zwarte pieten (lekker actueel).

Wat maakt het nu uit dat je ploeg uit 11 buitenlanders bestaat?

Als ze goed spelen en veel winnen, dan juich je even hard hoor.

Ik ben ervaringsdeskundige. Trond Sollied heeft als eerste in de wereld 11 buitenlanders op het veld gezet bij AA Gent.

Niemand klaagde, want ze wonnen veel en dan heb je vrienden leerde de legendarische Herman Brood ons al.

Volgens mij is meneer Silvio een beetje gek aan worden (wilt hij weer de politiek in of zo)beetje rare uitspraak en nee niet zo zeer discriminerend maar wel erg dubbel en dom !

Aangezien zo een beetje elke historisch belangrijke speler van hun team een ander paspoort had dan de Italiaanse en nu wil ik niet al te ver terug gaan in de geschiedenis maar is Ac-milan niet opgericht door geïmmigreerde Engelse zaken lui ?

En als ik het niet aan verkeerde eind heb heeft Milan zijn grootste prijzen met een vrij multicultureel elftal behaald

Big old Silvio staat niet bepaald bekend om zijn nuance blijkt weer. Deze opmerkingen komen ietwat fascistisch over. Het is respectloos voor alle niet-italianen in het Milanese team om de malaise van Milan toe te schrijven aan de hoeveelheid buitenlanders in een elftal. Berlusconi vergeet dat Milan's vele successen toch echt toe te schrijven zijn aan o.a buitenlanders. Neem van Basten, Rijkaard, Gullit, Seedorf en Kaka. Ik kan in beperkte mate begrijpen dat het aantal buitenlanders een issue kan zijn. Soms zie je elftallen met enkelt spelers van buiten de landsgrenzen. Dan kunnen fans met de wenkbrauwen fronsen omdat ze zich nauwelijks kunnen identificeren met hun team. Maar wanneer buitenlanders een team verrijken dan moet je kleur bekennen. Ik neem aan dat je best een Ronaldo of Messi in je elftal wilt hebben ongeacht hun afkomst. Ik vind de 6 5-regel wel goed. Zo heeft elke club een merendeel van spelers uit eigen land en zijn er 5 buitenlanders die een team ondersteunen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren