Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

IJslanders geven niks cadeau: 'Geen zorgen mijn Nederlandse vrienden!'

Laatste update:
/

Het EK is bijna uit zicht, maar de spelers van Oranje én de Nederlandse voetbalfans hebben nog één strohalm: IJsland. Wanneer de koploper uit Groep A dinsdag wint in Turkije, behoort de derde plek voor Danny Blind en zijn spelers nog tot de mogelijkheden. Voorwaarde is uiteraard wel dat Oranje zelf wint van Tsjechië.

Het reeds gekwalificeerde IJsland kwam zaterdag in eigen huis niet verder dan een 2-2 gelijkspel tegen Letland, maar spits Alfred Finnbogason biedt hoop. De ex-speler van sc Heerenveen laat via Twitter weten dat de Turken het niet cadeau zullen krijgen, dinsdagavond. “Mooi om te zien dat de Nederlanders ons steunen”, reageert hij op een foto van een billboard (zie hieronder). “Geen zorgen mijn Nederlandse vrienden!”

Het biedt een sprankje hoop, maar de kans op een sensatie lijkt niet zo groot. Turkije heeft dinsdag in Konya genoeg aan een punt om Nederland achter zich te houden in de groep. Zaterdag won het elftal van Fatih Terim met 0-2 bij Tsjechië, dat dinsdag naar Amsterdam komt om de kwalificatiecyclus af te sluiten. Alleen bij winst van IJsland in Turkije en een Nederlandse zege, eindigt Oranje nog derde in Groep A.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor alle hoopvolle mensen hier... waarom zou Turkije naar een 3-0 op Nederland en een 0-2 bij Tsjechië ook maar punten laten liggen in eigen huis. De kwalificatie was al drama met en door het aanstellen van Hiddink.

11 oktober 2015 om 14:03

Telt doelsaldo niet in de kwalificatierondes? Want anders hoeft nederland alleen te winnen en turkije gelijk te spelen/verliezen?

11 oktober 2015 om 14:07

Onderling resultaat gaat voor dacht ik...

11 oktober 2015 om 14:08

Onderling resultaat.

11 oktober 2015 om 14:08

Turkije moet verliezen want hebben een beter onderling resultaat tov Nederland. Dus gelijk in punten en Turkije gaat door naar Play offs.

11 oktober 2015 om 14:08

Nee, onderling resultaat telt, bij een gelijke stand gaat Turkije door

11 oktober 2015 om 14:08

Eerst onderling resultaat en dat is in het voordeel van Turkije. Ach, we verdienen het ook helemaal niet om erbij te zijn. Met alle respect moet je als Nederland zijnde gewoon eerste worden in deze poule..

11 oktober 2015 om 14:09

Die ene keer in de eeuw dat dat voor komt overleven we wel hoor . Misschien maar beter ook, een zeer jonge lichting die nog moet groeien en over 2 jaar al stukke verder in hun ontwikkeling zullen zijn. Het is niet anders

11 oktober 2015 om 14:29

Je vergeet dat deze lichting over 10 maanden beginnen met een jaar al beginnen aan de kwalificatie met Frankrijk en Zweden. Daarbij moet je eerste of tweede worden.

Ach ik moet het de turken wel nageven, als ze thuis winnen of gelijkspelen tegen ijsland dan hebben ze het ook gewoon verdiend, klaar.

Verder is Turkije toch ook een prima land om erbij te hebben op het EK volgende zomer?
Ze zijn er de laatste jaren niet vaak bij geweest maar als ze erbij waren kleurden ze het toernooi wel deels: zie WK 2002 en EK 2008.

11 oktober 2015 om 14:09

Ja wanneer je de resultaten nakijkt van Oranje kan je ook concluderen dat wij het juist NIET verdienen. Dan maar zonder Nederland, blijft het toch een mooi toernooi. Blijven al doe kuddedieren die nooit een wedstrijd kijken ook lekker binnen.

11 oktober 2015 om 17:52

Ik heb ook een hekel aan al die nep supporters die de polonaise lopen als we winnen en als het eens niet meezit ze de rug naar oranje toe keren.

WK 2014 was het perfecte voorbeeld, dag voor Nederland - Spanje zat bijna iedereen te zeiken en zich af te vragen waarom we zelfs naar Brazilie gingen want we waren zo kansloos, dag na Nederland - Spanje de polonaise en we gingen wereldkampioen worden.

Ik heb nog steeds vertrouwen in een goede afloop, hoop doet leven. Maar mochten we het niet halen vind ik Turkije een prima alternatief voor het EK.

11 oktober 2015 om 14:11

Er moeten ook nog play-offs gespeeld worden naar deze poule fase. Ze zijn er nog niet

Dit is toch te triest voor woorden dat een land als Ijsland het NL elftal hoop moet gaan geven, lol. De landen die dalijk de play off gaan spelen zullen ook niet altijd de makkelijkste zijn, voor al niet in de staat hoe het NL elftal zich in verkeerd. Ook al wordt je 3rde er is nog steeds geen garantie dat je het EK haalt. Al die verhalen met 3rde worden en we gaan naar het EK.

Turkije kan bij een 1-0 de deuren op slot gaan gooien en dan op winst of gelijkspel spelen. Echter wordt het misschien lastiger voor de Turken als zij bij het startsignaal al de 0-0 willen vasthouden, dan kunnen de Ijslanders er best eentje maken en gaan zij de boel dichtgooien. Ben benieuwd hoe die wedstrijd zal gaan verlopen.

Maar goed eigenlijk dat Ijsland niet de laatste tegenstander van NL was geweest, dan had je met dit soort uitspraken wel kunnen rekenen op een match fixing lmao. Ijsland had NL dan sowieso laten winnen. NL verdiend het gewoon niet om naar het EK te gaan, lekker thuis blijven en bouwen aan een nieuwe solide team.

11 oktober 2015 om 14:13

Dat is onzin, als Ijsland wint van Turkije en Nederland wint van Tsjechie, dan verdiend Nederland het gewoon om naar de play offs te gaan. Het feit dat de belangrijke Ijslandse spelers een verleden in nederland hebben. komt ons toevallig goed uit. Net zoals in 2004 de Tsjechen van Ajax perse wilde spelen om Nederland te helpen.

11 oktober 2015 om 15:44

Dus jou hele redenatie is gebaseerd op 1 wedstrijd? Dat is pas onzin. Als we kijken naar het gehele proces van de kwalificatie dan verdiend NL het simpelweg niet en hebben zij helemaal niets te zoeken op het EK.

De turken zijn kwalitatief ook matig (net zo dat NL ook extreem matig is), maar zij hebben iets wat NL niet heeft en dat is mentaliteit, passie en vechtlust. Alleen al op die kwaliteiten verdienen zij het meer dan NL.

11 oktober 2015 om 17:18

Onzin, niet op één wedstrijd maar op tien wedstrijden. Als je na tien wedstrijden derde staat, heb je je gewoon gekwalificeerd voor de play-offs. Als Nederland dus na tien wedstrijden boven Turkije staat, hebben ze het gewoon beter gedaan. Zo eenvoudig is het.

En elke ploeg die zich kwalificeert voor het EK heeft daar iets te zoeken. Zou mooi zijn zeg, hebben we voortaan Ek's met vijf ploegen. Competities met drie ploegen. De rest kan tenslotte toch niet winnen.

11 oktober 2015 om 17:39

@ Yondaime

Zoals Speedyafc al aangeeft, je moet gedurende de hele kwalificatie laten zien, als je het op het moment suprême zo´n goede uitgang positie alsnog uit handen geeft is dat gewoon je eigen schuld. Als passie en vechtlust de graadmeter zijn zou Turkije het ook verdienen om wereldkampioen te zijn, dat is dezelfde soort onzin zoals dat er mensen zijn die zeggen dat een ploeg die ultra defensief speelt niets verdiend.

Daarnaast heeft die passie en vechtlust van jullie ook vaak genoeg tegen jullie spelers gewerkt in belangrijke wedstrijden, dus we zullen het gaan zien.

Nu zie ik het nogmaals niet 1,2,3 gebeuren dat jullie het alsnog uit handen geven, maar als dat wel gebeurd is dat in principe jullie eigen schuld (tenzij je 1 of meerdere keren opzichtig genaaid word door de wedstrijdleiding). Nogmaals je moet presteren op het moment suprême want daar gaat het uiteindelijk om. Wie er dan staat heeft het gewoon verdiend.

Al die berichten over Ijsland die zullen strijden alsof het een finale is, lachwekkend. Tsjechie zou dit ook zogenaamd doen, hehe. Ik voorspel van zowel Turkije als Nederland een winst en dat Nederland er dus uiteindelijk eruit vliegt.

11 oktober 2015 om 14:13

Die kans is groot echter de Turken kunnen ook onder de druk bezwijken. It aint over yet.

11 oktober 2015 om 14:24

als ijsland het wel best vind gaat er niks gebeuren dus ligt puur aan hoe ijsland erin klapt. ijsland is deze situatie niet gewend en ze zullen ook deze wedstrijd wel willen winnen verwacht ik, tsjechie is er vaak wel bij en vinden het eerder prima denk ik. ijsland staat al eerste, dat werkt dan wel in het nadeel van nederland want als nederland vroeg voorkomt vinden ze het bij ijsland ook sneller goed

11 oktober 2015 om 14:33

Het is inderdaad nog niet over. Maar tegen Nederland en Tsjechië was het ook 1 voor 12 voor Turkije. Ik zie Turkije echt niet verliezen van Ijsland. We winnen gewoon van Ijsland en verliezen daarna traditioneel in de play-off.

11 oktober 2015 om 14:37

Zowel Finnbogason als Sigthorsson hebben al verklaard ervoor te zullen gaan. die gasten zijn jong naar Nederland gekomen, hebben jaren in gastgezinnen gewoond, spreken de taal. Die willen echt wel wat terug doen voor al hun Nederlandse vrienden en kennissen. En reken maar dat die allemaal aan het bellen en sms-en zijn.

11 oktober 2015 om 15:23

Hahahahah zo zielig dit. Afhankelijk zijn van Ijsland. Sjonge jonge. Turkije rolt dat Ijsland gewoon op hoor. In Turkije zal IJsland ze niet verslaan. Tsjechië kon gister in eigen huis niets uithalen.

11 oktober 2015 om 15:43

Ik geloof er eerlijk gezegd ook geen zak van. Bedoel, Ijsland speelde gister gewoon in eigen huis gelijk tegen Letland. Die gaan echt niet in Turkije winnen. Te groot risico m.b.t. blessures om er bovenop te klappen. Als die Turken de motor aanzetten zullen de Ijslanders eerder de poot terugtrekken dan doorzetten.

11 oktober 2015 om 17:19

Dat weet je niet, de Turken kunnen zich ook irritant gaan gedragen met overtredingen waardoor Ijsland geirriteerd raakt en er vol voor gaat.

11 oktober 2015 om 17:45

@ keizerstad
Turkije speelde thuis ook gelijk tegen Letland... Maw het kan alle kanten op. IJsland heeft een manier van spelen die Turkije wel eens minder kan liggen, ongeacht de vechtlust. De vraag is of Nederland wel kan winnen van Tsjechie. Laten we het zo zeggen: van het slechtste scenario uitgaan, dan kan het alleen meevallen.

Is het tegen de regels als de KNVB een premie betaalt aan de spelers van IJsland bij winst op Turkije? Zo niet, dan zou ik dit echt doen want je hebt toch niks meer te verliezen. Zolang de IJslanders niet met 100 procent inzet erin knallen aanstaande dinsdag, pakt Turkije hoe dan ook minstens een punt. Als ze echt iets hebben om voor te spelen, zie ik ze wel met 0-1 of 1-2 winnen.

11 oktober 2015 om 16:55

Dat jij en misschien andere Nederlanders hier zo over denken, ongeacht dat het natuurlijk niet mag, is echt zielig hoor!!
Nederland hoort qua historie en naam bij de "grote" landen op voetbalgebied. Dat je een keer een mindere periode hebt, moet je accepteren. Hebben duitsland frankrijk etc ook gehad.
Om te roepen dat ze Ijsland premie moeten geven is wel erg erg laag.

11 oktober 2015 om 17:24

Haha, beetje triest zou dat zijn. Bovendien: waarom zouden Ijslandse spelers, die tegenwoordig allemaal in Europa spelen, harder gaan lopen als ze een premie van, ik zeg maar iets, 10.000 euro. Vroeger, in de tijd dat je zelfs nog een baan naast het voetbal moest hebben was dat handig, nu niet.

In deze poule is alles mogelijk. Ijsland wint vrolijk uit bij Nederland, en speelt later gelijk tegen Letland. Ijsland heeft eerder met 3-0 gewonnen van Turkije, dus ze kennen de Turkse zwaktes. Maar ik vrees eigenlijk dat Turkije voor het gelijkspel gaat, in eigen huis. En Ijsland wil ook vooral niet verliezen, dus het zou wel eens een hele saaie wedstrijd kunnen worden.
Nederland moet niet boos worden op Tsjechië en Ijsland, als we dinsdag zijn uitgeschakeld. We hebben zelf genoeg kansen gehad om de zaken te redden (Turkije-thuis, IJsland-thuis, Turkije-uit) maar die hebben we allemaal niet gegrepen.

11 oktober 2015 om 17:55

Nederland wordt ook niet boos op andere landen, Nederland wordt boos op de Knvb en met name op de voorzitter. Iedereen is er tenslotte van overtuigd dat we ons met Koeman aan het roer gewoon gekwalificeerd hadden. Koeman was nooit terug gevallen op de klassieke 4-3-3, Koeman was tenslotte de coach die van Gaal met Feyenoord liet zien hoe effectief 5-3-2 kan zijn.

Turkije kan voor een gelijk spel gana spelen en achterin alles dicht houden, geen enkel risico nemen. Maar in voetbal is alles mogelijk, een balletje in de negentigste minuut die precies goed valt voor Sigi die hem vervolgens in de kruising ramt. En dan heeft Turkije geen tijd meer om gelijk te maken. In voetbal kan alles, tot het laatste fluit signaal heeft nederland nog steeds een kans.

12 oktober 2015 om 15:56

Nou er klonken al geluiden dat er misschien sprake was van matchfixing. Dat bedoel ik.
Verder ben ik het gewoon met je eens. Nederland heeft genoeg kansen gehad om alles te redden, maar tegen Ijsland uit, Ijsland thuis, Turkije thuis en Turkije uit is dat keer op keer niet gelukt. Dan vraag je er ook gewoon om.

Geen zorgen mijn Nederlandse vrienden zeg tfinnbogason.
Het is te hopen mijn vriend ook al is ons voetbal niet om over naar huis te schrijven.
Finnbogason, Turkije speel thuis dat is geen makkelijke opgave, maar ik wens je
succes toe. En wij hebben ook nog niet gewonnen van Tsjechië.
En wat @hectormoreno in zijn reactie zegt ,
We hebben zelf genoeg kansen gehad om de zaken te redden.

We zullen maar een kaarsje opsteken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren