Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heerenveen maakt zich zorgen over knollenveld ADO en belt KNVB

Laatste update:

ADO Den Haag won woensdagmiddag op een belachelijk slecht veld van Vitesse en na afloop zei Peter Bosz dat hij oprecht blij was dat er geen geblesseerden waren gevallen. Bij sc Heerenveen maakt men zich nu zorgen: de Friezen moeten zaterdagavond op bezoek bij ADO en het ziet er niet naar uit dat het veld in het Kyocera Stadion er dan veel beter bij zal liggen.

/

Na het zien van de wedstrijd tussen ADO en Vitesse heeft Gaston Sporre, directeur van Heerenveen, de telefoon gepakt en de KNVB gebeld. Volgens Sporre gaat de bond bekijken of het veld ADO voetbalwaardig is. "Je moet er toch niet aan denken dat er gewonden vallen", zegt de sportbestuurder in gesprek met de Leeuwarder Courant.

Eric Braamhaar was woensdag de scheidsrechter bij ADO-Vitesse en hij stelde na afloop dat hij geen reden had gezien om de wedstrijd niet te laten spelen. "Druk van de KNVB om de wedstrijd door te laten gaan? Daar heb ik niets van gemerkt. Als ik het niet veilig had gevonden, had ik de wedstrijd zeker afgelast", zegt hij in het Algemeen Dagblad.

Als het veld er zaterdag nog zo bijligt, moet ADO-Heerenveen afgelast worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En volledig terecht. Buiten dat het complete competitievervalsing is omdat het voetballende ploegen het voetballen onmogelijk maakt moet je er ook niet aan denken dat een Eikrem of een Finbogasson hier hun kruisbanden of iets vergelijkbaars afscheuren.

3 oktober 2013 om 11:23

Het is niet zo dat Ado op dit veld wel de sterren van hemel speelt, maar over de blessures heb je een punt

3 oktober 2013 om 11:33

Ze gaan er niet beter van voetballen nee, zeker niet. Maar als je een betere ploeg het voetballen compleet onmogelijk maakt nemen je kansen wel flink toe natuurlijk.

3 oktober 2013 om 11:25

Het is gewoon te gek voor woorden dit veld. Heel snel afkeuren en Den Haag heeft maar te zorgen dat er een knap veld komt te liggen. Dit wisten ze al weken en toch doen ze er niks aan. De Knvb zou ze gewoon moeten dwingen een nieuw veld te leggen en als ze het niet doen gewoon elke wedstrijd cancellen en punten in mindering brengen. Dit is gewoon schandalig.

3 oktober 2013 om 11:31

Waarom gaan ze niet gewoon in een willekeurig weiland spelen langs de A12? Ok, er kunnen dan iets minder toeschouwers komen kijken, maar je voetbalt wel op een stuk beter veld.

Ik hoorde net dat de wedstrijd waarschijnlijk niet eens doorgaat. Ze zouden de veiligheid niet kunnen garanderen omdat de politiehonden weigeren dat veld te betreden.

3 oktober 2013 om 13:30

Ik snap ook niet dat er iemand het veld moet komen keuren, het is toch wel van 100 meter te zien dat het een belachelijke aardappelakker is.zoals Oiramor zegt al zei, langs de A12 zijn er gewoon weilanden die er beter uit zien dan het veld van Ado.

Ik ben het er wel mee eens, gewoon iedere thuiswedstrijd van ADO niet spelen en 0-3 invullen. Misschien kunnen ze dan opeens wel actie ondernemen.

4 oktober 2013 om 00:35

Naast dat dit competitie vervalsing zou zijn met het slechte veld, vind dat dat eigenlijk ook geldt voor de kunstgrasvelden die er liggen. Het is toch heel anders voetballen op zo'n mat.

Heracles profiteert daar ook al jaren van. Het zou gewoon verplicht moeten worden om een goed grasveld neer te kunnen leggen. Zo moeilijk is dat ook niet als je kijkt naar AZ. Ja natuurlijk kost dat geld maar dat zei maar zo.

3 oktober 2013 om 13:31

Ja want dat is heel relevant met het slechte veld van Ado

4 oktober 2013 om 18:09

Altijd die kleine kinderen die hun frustratie op een club willen uiten...

de knvb zou er serieus over moeten nadenken om een eigen stadion te bouwen net zoals de bond in Engeland dan kun je daar de halve finales ook net zoals daar doen.

ook met het oog op het WK van ik geloof 2020 zou dit handig zijn en natuurlijk andere interlands. ook zou het heel handig zijn bij wedstrijden als deze die dan gewoon elders door kunnen gaan op neutraal terrein.

3 oktober 2013 om 11:23

Welnee joh, we zijn geen Engeland....levert geen Lor op voor de Knvb

3 oktober 2013 om 11:24

Waarom zou de Knvb dat doen? Wie gaat dat geld ophoesten? Wie wordt beheerder?
Kijk eens naar de nieuwe kuip van Feyenoord wat een gedoe het is om een nieuw stadion te bouwen. ! van de grootste punten was bezettingsgraad. Concerten worden niet meer in een stadion gegeven maar in een evenementenhal.

3 oktober 2013 om 11:32

En wie betaalt dat? Zo'n stadion kost honderden miljoenen..

3 oktober 2013 om 11:52

Hoeft geen drol te kosten toch? Gewoon een voetbalveld met minimale tribunes. Alleen plaats voor de bezoekende toeschouwers. Zorgt er dan meteen ook voor dat de ontvangende club meer druk voelt om de zaakjes op orde te hebben.

3 oktober 2013 om 14:26

Ik reageerde op de persoon die zei dat er dan ook halve finales en WK-wedstrijden in kunnen worden gespeeld. Dan voldoet een voetbalveld met minimale tribunes niet... En dat soort velden zijn altijd wel ergens vrij, hoef je niet nieuw te bouwen.

Dit is een akker, geen voetbalveld. Maar ben bang dat het de komende weken/maanden ook zo zal blijven. De herfst en winter moet nog komen.

3 oktober 2013 om 11:33

Klopt. Ze gaan er vandaag winterpeen zaaien. Is een extra inkomstenbron en zo wordt het stadion ook multifunctioneel.

3 oktober 2013 om 11:39

Het is al een wonder als het zo blijft. Regen en sneeuw maakt het er niet beter op...

Een aanfluiting. Desondanks terecht dat ADO niet al tijdens de winterstop mag overgaan tot kunstgras, want dat is competitievervalsing.

Laat ADO de thuiswedstrijden maar in een ander stadion spelen zolang dit niet is opgelost.

Weigeren om te spelen Heerenveen! Dit veld kan echt niet, er is een grens.

3 oktober 2013 om 12:07

En dan dus reglementair verliezen?

3 oktober 2013 om 12:21

Hmm! Ja, dat zou best een overweging zijn denk ik! Jammer van die punten, maar iedereen fit houden levert uiteindelijk misschien wel meer punten op!

3 oktober 2013 om 13:04

Dan zou ik het eerder met Ado op een akkoordje gooien. Zij zouden vooraf ook tekenen voor een gelijkspel en hebben dezelfde kans op blessures.
Spelers, neem je tuinstoel mee en ga demonstratief 90 minuten op het veld zitten. Zou een leuke situatie opleveren (niet voor supporters helaas), en heb je beiden een puntje.

3 oktober 2013 om 15:10

Ben ik met je eens. En anders maar gewoon in heerenveen voetballen. Is het ook opgelost.

Je kon op dit artikel wachten.
Heerenveen moet vooraf al in overleg met de Knvb en kenbaar maken te weigeren om hierop te voetballen.
Het brengt de veiligheid van de spelers in gevaar.
Niet meer, niet minder

Je kan het van 2 kanten bekijken, Afgelast worden kans om geblesseerd te raken is redelijk groot. Maar aan de andere kant Vitesse moest ook gewoon spelen en die verliezen uiteindelijk.

3 oktober 2013 om 18:27

Vitesse heeft van tevoren niet kenbaar gemaakt aan de Knvb dat ze niet op dit veld willen spelen, wat Heerenveen nu wel doet.
Daarom moest Vitesse ook wel spelen en is het nu afwachten of Heerenveen moet afreizen naar Den Haag.

Dus als een veld veilig genoeg is, heeft de Knvb er geen problemen mee? Gezien dit veld stelt de Knvb niet hele hoge eisen. Laat in ieder geval veel ruimte voor clubs om met hun veld te doen en laten wat ze willen. Ben je degradatiekandidaat en kun je alleen vechtvoetbal spelen? Een kleine moeite om je veld belabberd te maken. Tegenstanders met verzorgd combinatiespel kunnen niet uit de voeten. Bonus voor jou. De Knvb accepteert het toch wel.

3 oktober 2013 om 11:37

Men hoeft het veld toch niet aan te passen aan de behoefte van je tegenstanders?

Natuurlijk ziet het veld er niet uit, maar dat zie je ook bij tegenstanders in een CL of een EL. Volgens mij had Ajax vorig jaar in Brazilië een oefenwedstrijd op een knollenveld en speelde PSV volgens mij een EL op een knollenveld.

In de voorwaarden staan volgens mij niet hoeveel grassprietjes een veld moet hebben of hoeveel kale plekken een veld mag hebben. De bal rolt gewoon goed in Den Haag en volgens mij zijn het alleen maar kale plekken op het veld en geen kuilen.

3 oktober 2013 om 11:51

Nog even een toevoeging uit het interview met Sporre:

“We moeten veldverwarming hebben om in de winter te kunnen spelen en het drainagesysteem moet op orde zijn zodat er geen waterballet ontstaat. Maar als de Knvb nu vindt dat er wél kan worden gespeeld op iets dat half weiland en half zandbak is, dan wordt er een nieuwe norm gesteld. Je mag toch verwachten dat de Knvb erop toeziet dat de velden er ordentelijk bij liggen”, zo stelt de interim-directeur van sc Heerenveen.

Ik vraag me inderdaad af of de Knvb, naast dat een bal er kan rollen, veldverwarming, drainage en geen gevaar voor spelers, nog meer eisen aan een veld stelt. Zo niet, dan kun je er inderdaad weinig tegen doen. In dit geval helemaal. Braamhaar heeft het veld, onder vergelijkbare omstandigheden al goedgekeurd, als je het als Knvb nu afkeurt, zet je daarmee Braamhaar openlijk voor schut.

3 oktober 2013 om 12:18

@frisianreds
Als er een bal kan rollen word het veld goed gekeurd.
Hoe zit het dan met een bevroren veld?
Dan rolt de bal ook,maar mag het veld wel afgekeurd worden.
Het was gewoon dom van Braamhaar om deze wedstrijd te beginnen.
Mar het is aan de Knvb om nu een standpunt in te nemen.
Mocht deze weer eens laks reageren is het aan de scheidsrechter voor komend weekend,
Nou ben ik bang dat die de Knvb niet durft te overrulen .
Ben toch heel benieuwd hoe Heereneveen, cq van Basten hier in gaat staan.
Ik hoop voor iedereen dat de wedstrijd afgelast gaat worden,of verplaatst naar een ander stadion in de regio.

3 oktober 2013 om 12:34

Aangezien veldverwarming verplicht is in de Eredivisie, lijkt me een bevroren veld niet meer aan de orde. Maar zoals ik al aangaf, vraag ik me juist af wat voor eisen de Knvb nog meer aan een veld stelt. En hoe nauwkeurig is dat vastgelegd. Bijvoorbeeld ook grashoogte; mag dat maximaal 3cm zijn? Of zouden daar geen regels voor zijn?

3 oktober 2013 om 13:30

je doet net alsof jullie op een goede mat spelen. Hou toch op man. Je kan er nog wel 10 berichten aan wijden maar die schaatsbaan in heerenveen voldoet toch ook aan de eisen van de knvb?

3 oktober 2013 om 13:40

Die schaatsbaan in Heerenveen? Je bedoelt Thialf natuurlijk. Daar wordt ook niet gevoetbald.
Nog een gefrustreerde Cambuurfan die iets de schuld moet geven van hun nederlaag

3 oktober 2013 om 14:42

Grappig, bij sommige reacties kun je de woonplaats zo raden: Leeuwarden.

Volgens de aanvoerders van de Eredivisieteams komt het veld van Heerenveen op de 9e plaats. Dat is een lijstje van begin 2013. Hetzelfde veld ligt er nog steeds in. Het is een snel en glad veld. Maar met fatsoenlijk schoeisel lijkt me dat geen probleem. De enigen die er over zeuren zijn de Cambuursupporters...

3 oktober 2013 om 15:23

haha daar zijn ze hoor, de toeschouwers uit heerenveen die denken dat ze mij kunnen jennen met de nederlaag. Helaas boys gaat je niet lukken. Ik vind namelijk dat we goed gespeeld hebben en dat vind ik minstens zo belangrijk als winnen...wellicht dat we in Leeuwarden een puntje kunnen behalen. Wij hebben als promovendi geen spits als finnbogason rondlopen..helaas.

Grappig is juist, dat jullie nu tegen veld van een ander ageren, waar ik alleen maar aangeef dat het veld bij jullie ook niet hosanna is. Maar daar moet je inderdaad vooral niet op ingaan, want dan zou je ook nog inhoudelijk reageren. Vervolgens mij wel iets verwijten terwijl jullie je aan het indekken zijn. Dat is pas grappig.

Wel fijn dat Runtelaar je komt helpen Frysianreds, Ik zal hem zo zijn tweede duimpje up geven voor zijn inhoudelijk sterke reactie.

3 oktober 2013 om 15:36

Lezen is blijkbaar lastig voor je. Ten eerste verwijs ik nergens naar de nederlaag van Cambuur. Cambuur heeft goed gespeeld. Ben ik het helemaal mee eens. Maar jij bent, samen met nog een enkele Cambuursupporter hier, de gene die deze wedstrijd erbij haalt.

Ten tweede verwijt je me niet inhoudelijk op je verhaal in te gaan. Ik geef in mijn reactie juist duidelijk aan dat het veld goed wordt beoordeeld door Eredivisiespelers. Het is glad en snel(dat is iets anders dan slecht), maar dat merk je in de warming-up al en daar kun je je dus op voorbereiden door goede schoenen aan te trekken.

Verder heb ik in een discussie met jou de hulp van niemand nodig. Zo moeilijk maak je het me niet.

3 oktober 2013 om 16:36

hehe, waarom verwijs je dan mijn woonplaats?

Maargoed, inderdaad jullie staan elfde in het klassement, althans dat was na 6 gespeelde wedstrijden, wellicht dat jullie een plekje gestegen zijn.

Je weet overigens wel hoe die rating tot stand komt? Als je ergens punten haalt na een uitwedstrijd krijgt het veld ook meer punten. Cambuur staat 18e en dat is niet omdat het veld zo slecht is, los van de discussie echt gras/ kunstgras. Het is maar net hoe kop van de aanvoerder staat. Ik kan me voorstellen dat de cambuuraanvoerder het heerenveenveld ook een slecht cijfer heeft gegeven omdat er door een glijpartij punten verspeeld zijn. Cambuur staat (denk ik) in het veldenklassement onderaan omdat er veel niet graag op kunstgras spelen en er niet (heel) makkelijk punten op te halen zijn Leeuwarden. Ons veld verschilt namelijk weinig tot niets in vergelijking met Heracles of Pec Zwolle. Hangt dus af van de mood van de aanvoerder van de tegenpartij, die bij een winstwedstrijd wel positiever is.

Overigens heb ik niet de wedstrijd Heerenveen - Cambuur erbij gehaald. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn, andere ploegen zullen evengoed last hebben van het gladde veld. Ik heb de bekerwedstrijd tegen twente ook gezien

Ik ben hier niet om het je moeilijk te maken, waarschijnlijk verschillen we gewoon van mening. Desalniettemin wou ik het benoemd hebben dat de vliegen niet weten hoe snel ze erbij moeten zijn om naar de Friese hoofdstad te verwijzen.

Gewoon kunstgras erin zetten.

Heerenveen moet niet zo schijnheilig doen. De achterliggende reden is natuurlijk helemaal niet de veiligheid, het gaat ze er om dat ze bang zijn punten te verliezen op zo'n waardeloos knollenveld.

3 oktober 2013 om 11:38

Het lijkt mij dat het een combinatie is. Je kunt het ontkennen, maar de kans op blessures op een knollenveld is natuurlijk veel groter dan op een strakke grasmat. Maar ook qua voetbal maakt het nogal verschil. Een ploeg die het van vechtvoetbal en lange ballen moet hebben, komt hier normaal gesproken beter tot z'n recht dan een ploeg die graag veel over de grond combineert. Ik zou het niet als angst zien, meer een vorm van competitievervalsing.

3 oktober 2013 om 11:39

en ook dat is een prima geldige reden

3 oktober 2013 om 12:01

Ja, want 3 punten verliezen is uiteindelijk belangrijker dan bijv. een Finnbogason die zn kruisbanden afscheurt.

Natuurlijk spelen die 3 punten ook mee, maar over een heel seizoen is dat verwaarloosbaar. Een bepalende speler verliezen omdat het veld verwaarloosd is kan je veel meer schade toebrengen.

3 oktober 2013 om 12:22

@ Lovre
Heerenveen is een technische ploeg. net als de meeste ander ploegen die bij de eerste acht staan.
Een fysieke ploeg heeft nu eenmaal meer voordeel als een technische ploeg.
Dus competitie vervalsing.
Dom van Vitesse om gisteren de wedstrijd te beginnen.
Ze hebben hier zichzelf te kort mee gedaan , en brengen de nu te nemen beslissing veel moeilijker

3 oktober 2013 om 13:02

Dus een perfect gemaaid en verzorgd veld is dan ook competitievervalsing t.o.v. de fysieke ploegen? De term competitievervalsing wordt veel te makkelijk gebruikt. Het is een waardeloos veld, echt niet om aan te gluren, maar competitievervalsing zou ik het niet willen noemen. Vitesse moest wel spelen trouwens, als je scheidsrechter het veld goedkeurt heb je niets in te brengen. Had Vitesse niet gespeeld, dan hadden ze sowieso verloren en een grote kans gehad op een extra straf in de vorm van een boete of punten in mindering.

3 oktober 2013 om 13:32

Als vitesse niet gespeeld had , hadden ze verliespunten en een geldboete geriskeerd, ze hadden geen keus.

Ik vind dat het duel niet door mag gaan als het veld er nog steeds zo bij ligt. Ik vind het echter ook oneerlijk als de wedstrijd tegen Heerenveen afgelast zou worden, terwijl de omstandigheden niet zijn verslechterd. Eigenlijk vind ik het gewoon belachelijk dat de wedstrijd gisteren door ging...

3 oktober 2013 om 11:56

Hierin heb je wel een punt, als de wedstrijd wordt afgelast voor H'veen is vitesse wel de dupe ervan. Uiteindelijk kun je er niet voor zorgen dat een veld er voor elke tegenstander exact hetzelfde uitziet, maar nu vitesse er al op heeft gespeeld zou je dit seizoen eigenlijk wel af moeten maken met ditzelfde veld, zo zijn de nadelen er voor elke ploeg...

3 oktober 2013 om 11:58

oneerlijk ja maar wat nou als er over 4 weken een nieuw mat ligt dan is het weer oneerlijk voor al de clubs die op het knollenveld hebben gespeeld

Kortom wat er ook met de wedstrijden en het veld gebeurd vitesse is benadeeld maar er moet toch een oplossing komen dit kan zo niet.

Offtopic : (is niet van mezelf) Gerucht gaat dat het veld van ADO onlangs gebruikt is om het reclamespotje van HAK met Ronald Koeman op te nemen

Als deze wedstrijd niet door gaat zal er ook wel een protestje van Vitesse komen vermoed ik, het zou pas echt competitievervalsing zijn als Heerenveen op een goede mat tegen Ado mag... Dan zijn de rapen gaar in Arnhem gok ik.

3 oktober 2013 om 12:17

Dikke onzin, dan zou ADO dus het seizoen moeten afmaken op dit knollenveld omdat het anders competitievervalsing zou zijn voor de clubs die hierop gespeeld en verloren hebben.
Na elke wedstrijd gaat zo'n veld er toch weer slechter uitzien..wanneer zou je dan je veld moeten vernieuwen?

Dit veld is een absolute aanfluiting en heeft helemaal niks met voetbal te maken. Daarnaast is de kans op blessures immens. De Knvb heeft zich echter in een moeilijk pakket gemanoeuvreerd door het duel van gisteren koste wat kost door te laten gaan. Ze kunnen nu nog maar op een manier terug en dat is door Braamhaar te slachtofferen.

3 oktober 2013 om 12:31

Scheidsrechter Blom was er dinsdag ook al geweest en ook hij zag geen problemen ivm de veiligheid.
Dus niet zeuren gewoon voetballen en klagen bij de gemeente den Haag, die heeft alle ellende veroorzaakt.

Waarom doen ze geen kunstgras bij Den Haag.? Als ze een gewoon veld niet kunnen onderhouden.

3 oktober 2013 om 11:59

Wouden zij in de winterstop, maar de Knvb ziet dit als competitievervalsing omdat men voor de winterstop op een akker speelt en men na de winterstop op een kunstgrasveld speelt. Echter ben ik van mening dat het wel zou mogen, dan wel niet moeten. Dit is min of meer ook competitievervalsing, want ADO is nagenoeg altijd in voordeel op deze manier, omdat dat misschien wel de minst voetballende ploeg in de Eredivisie is, maar juist een ploeg die knokt

Ook grappig dat ze (om het erger te doen klinken) spreken over gewonden ipv geblesseerden. Hoe je het ook noemt, gevaarlijk is het wel op zo'n slecht veld. Tevens is Ado naar mijn mening sterk in het voordeel omdat die met het publiek erachter de beuk erin kunnen gooien.

De Graafschap heeft jarenlang een knollenveld gehad,en daar werden ook geen wedstrijden afgelast. Ik zie geen reden waarom het nu wel zou moeten worden afgelast.

3 oktober 2013 om 11:51

Eens! Daarbij heb ik zo'n vermoeden dat wanneer Vitesse had gewonnen, je Heerenveen niet gehoord had...
Als deze wedstrijd wordt afgelast mag Ado - Vitesse ook weer opnieuw gespeeld worden.
Ik vind het allemaal best, als de knvb maar consequent is.

3 oktober 2013 om 11:51

Ja, maar bij de Graafschap is een knollenveld onderdeel van de clubidentiteit. Is zelfs vastgelegd in de statuten van de superboeren.

3 oktober 2013 om 11:55

Een knollenveld als die van de Graafschap was nog bespeelbaar. Een loopgraven veld als nu in Den Haag is niet bespeelbaar. De kans op blessures is echt zeer groot in deze loopgraven. De wedstrijd van Feyenoord in den Haag zal nog wel even op zich laten wachten gezien jouw reactie maar je moet er toch niet aan denken dat Pelle zijn been hier zou breken alleen maar omdat de Knvb het veld als bespeelbaar verklaard. Dan is het hele seizoen voor Feyenoord voorbij. Zelfde geldt nu voor Heerenveen met Finnbogason.

3 oktober 2013 om 12:04

Arenacum
Op een goed veld kan een speler zich ook blesseren,dus vind dat nou niet echt een reden om het (eventueel) af te lassen..tuurlijk is het zuur als een bv Pelle/finnbogason iets zou oplopen,maar dat geld voor elke club. Wat nkufo-ole ook al zegt,ik heb ook het idee dat als Vitesse had gewonnen dat Heerenveen niks had gezegd.

3 oktober 2013 om 12:14

De kans tegen een trein aan te lopen is op het spoor ook nogal wat groter dan op de weg. Iedereen kan toch zien dat de kans op blessures op een knollenveld als dat in Den Haag een stuk gróter is dan op de andere velden in de Eredivisie? Een heel slecht veld kan wel degelijk reden zijn een om een wedstrijd af te gelasten. Het is nu aan de Knvb om te beoordelen.

3 oktober 2013 om 12:25

Zeker van Ginkel bij Chelsea een prima veld scheurt zijn kniebanden.
Kevin Jansen van ADO op een goed veld scheurt zijn kniebanden op een goed veld.
Die Jansen die gehuurd is van Twente scheurt ook zijn kniebanden op een goed veld, voetbal blijft altijd een risico het is een mannensport en is nooit zonder gevaar.

3 oktober 2013 om 12:42

Wat denk je nou met deze opmerking te bewerkstelligen adodoelpunt?
Als je als voetganger buiten op de stoep in Lutjebroek loopt, loop je ook het risico dat je geschept wordt door een auto. Maar als je geblinddoekt oversteekt in een buitenwijk van Moskou is die kans vele malen groter.

Ado kan er misschien niks aan doen maar dat neemt niet weg dat het veld er bij ligt als een buitenwijk in Moskou!

"de scheidsrechter vond de grasmat goed genoeg om op te spelen, maar de vraag is of de bond dat ook vindt."

Wat een lulkoek. De scheidsrechter vertegenwoordigd de bond toch? Als Heerenveen niet hoeft te gaan zaterdag moet Vitesse overspelen eisen. Anders is het pas competitievervalsing.

En wat betekend dat dan voor Vitesse? Wedstrijd opnieuw spelen of winnen we reglementair?
Hadden er gisteren geen gewonden kunnen vallen? Moest het veld tegen Vitesse niet voldoen aan de norm?
Hier begint het gewring van de schoen in Zeist al. Wat een stelletje amateurs.
Bosz had de spelers al gewaarschuwd voor het gevaar en dat is in de koppies blijven zitten. Geef ze eens ongelijk. Steijn en co hebben er alles aan gedaan om de wedstrijd niet door te laten gaan maar zoals Bosz al zei: "iedereen heeft nu netjes acht wedstrijden gespeeld".
Vitesse laat je niet piepelen door van Oostveen. Als er met Heerenveen rekening gehouden gaat worden dan gelijk in aktie komen.

Het veld zal alleen maar slechter worden dus de kans op afgelasting (mag nog maar 2x) ook.
Daarnaast zullen clubs serieus gaan overwegen de wedstrijd in Den Haag te boycotten vanwege de veiligheid.

Dat Braamhaar zegt dat het veilig was is natuurlijk ronduit belachelijk. Gisteren lieten ze nog even de glij en struikel partijen zien.
Gerth die tijdens het dribbelen met de bal gewoon op zijn plaat gaat. Noem het maar veilig.
Uit alles blijkt dat deze wedstrijd, ten koste van alles, ingehaald moest worden.
Den Haag wilde niet spelen en Vitesse ook niet vanwege de veiligheid van de spelers. Hoe kan een orgaan als de knvb dan toch besluiten het door te laten gaan?
Zijn de clubs en de spelers niet meer de hoofdrolspelers? Knvb begint een beetje op de fifa van Blatter te lijken. Alles moet wijken voor de inkomsten.

Als bestuur van nac, nek en rkc zou ik het nu wel weten.
Het veld laten omploegen zodat er niet fatsoenlijk gevoetbald kan worden. Toestemming van de Knvb heb je.
Ik heb altijd met verbazing gekeken naar de velden tijdens een Afrika-cup maar dat waren biljartlakens in vergelijking met het veld in Den Haag.
Dat dit anno 2013 nog kan. Diep en diep triest!

3 oktober 2013 om 12:04

VdB vergeet niet dat we vrijdag ook nog regen krijgen wat denk je dat er met die mat gebeurd dat wordt een compleet moeras.

Tuurlijk iedereen is het er over eens het veld kon gister ook niet maar als je het dan over eerlijk hebt moet het veld dan maar het gehele seizoen zo blijven liggen met kans op zware blessures.

Het bestuur van Heerenveen heeft alleen maar aangegeven dat dit zo niet kan en wacht nu op antwoord, daarbij snap ik vitesse niet helemaal die hadden ook onder protest de wedstrijd kunnen spelen.

Ik verwacht dat Zeist de wedstrijd gewoon laat spelen en dat Heerenveen onder protest deze wedstrijd gaat spelen en naderhand dan schade claims kan indienen mochten er blessures etc ontstaan.

Maar als het aan mij ligt wordt de wedstrijd elders gespeeld (sparta bv.)

3 oktober 2013 om 13:09

Beste vries153,

Wat jij aangeeft heeft Vitesse ook gedaan, onder protest gespeeld.
Peter Bosz heeft voor, tijdens en na de wedstrijd al aangegeven dat het te gevaarlijk is voor de spelers.
Volgens de knvb moet het veld ook zo blijven ivm competitievervalsing.
Dat is ook de reden waarom het verzoek van ADO voor een kunstgrasveld in de winterstop is afgewezen.
Of iedereen, dus ook Heerenveen, speelt op deze schandalige mat of er zal een nieuwe mat komen met een reglementaire overwinning voo Vitesse.
ADO heeft 2 weken de tijd gehad de grasmat in orde te maken en dat is ze dus niet gelukt. Nalatigheid!

P.s. hoop voor jullie dat de wedstrjd wordt afgelast. Moet je toch niet aan denken dat Finnbogason ernstig geblesseerd raakt?
Spelers lopen als een soort balletdanseressen op het veld. En maar zeggen dat het niet gevaarlijk is. Schandalig!

Als de wedstrijd zaterdag wordt afgelast moet Vitesse in beroep gaan bij de Knvb. De wedstrijd van gisteren moet dan overgespeeld worden op een fatsoenlijk veld, desnoods bij een amateurvereniging...

Inderdaad, Vitesse moest gister ook gewoon spelen en dus zal (vindt ik) ook Heerenveen gewoon moeten aantreden. Hoewel ik begrip heb voor het argument van risico's op blessures, ben ik ook van mening dat dat gewoon een gelegenheidsargument is. Als het straks winter wordt en gaat vriezen lopen spelers ook meer risico's op blessures. Ik zou het ongelofelijk zwak van de Knvb vinden als de Knvb gaat zwichten voor de wensen van Heerenveen.

3 oktober 2013 om 12:12

hou er wel even rekening mee dat het veld nu droog is terwijl ze vrijdag een hoop regen verwachten wat denk je dat er met het veld gebeurd punt 1 .

Juist ja het wordt een modderpoel waar we onze veestappel hier in Friesland nog niet eens op laten lopen ivm kans op blessures van onze koeien.
Ik heb nog wel een akker liggen hier die zo glad is een biljartlaken en geheel bezaaid met gras zonder wortel stroken ertussen.

Wat een drama en overdreven gedoe, doodsbang voor blessure!?! Zeg gewoon dat het gaat om hoe moeilijk combinatie voetbal is op zo'n veld, maar komt niet met "blessure" ela excuse. Anders mogen voetbal voorlopig hun clubhouse niet meer verlaten. Ze kunnen zo opgeschept worden door een trein of erger nog ze kunnen zich blesseren tijdens het uitlaten van hun hond(hofland) of het kopen van een nieuwe schoen (brama). Zeikwijven.

3 oktober 2013 om 12:18

Wát een onzinnige vergelijkingen. Even voor de duidelijkheid: het speelveld is onderdeel van het spel voetbal. Is dat niet goed, dan heeft dat direct invloed op het spel. Jouw voorbeeldjes zijn volstrekt irrelevant.

3 oktober 2013 om 12:29

Dat is juist het mooie van voetbal, je moet onder verschillende omstandigheden resultaat boeken. Geen een veld is t zelfde en elke week heeft de ploegen verschillende omstandigheden. Anders moet elke wedstrijd in dezelfde stadion gespeeld worden voor de eerlijkheid van het spel. Vitesse heeft gespeeld op dat veld dan kan Heerenveen het ook.

3 oktober 2013 om 12:39

Ik beweer ook nergens anders. Tuurlijk verschillen velden, bijvoorbeeld ook in afmetingen. Maar ze moeten allen wel aan bepaalde eisen voldoen. De vraag in dit geval is of het veld aan de eisen van de Knvb voldoet. Daarbij heeft Braamhaar gisteren besloten dat het veld veilig was, maar had Vitesse eerder en nu Heerenveen daar twijfels over. De Knvb mag beslissen. Niks meer, niks minder.

Hier kan je toch niet op voetballen. Menig amateurvelden zien er 10x beter uit. Er moet gewoon wat aan gedaan worden.

Ik heb zojuist een vriend die Jurist is gebeld en hij geeft aan dat als de Knvb de wedstrijd van a.s. zaterdag aflast na het onderzoek door die onafhankelijke partij, Vitesse in beroep kan gaan tegen de uitslag van gistermiddag. De kans is groot dat de uitslag van gisteren dan in een reglementaire 0-3 overwinning voor Vitesse wordt omgezet. Zeer waarschijnlijk zal de wedstrijd a.s. zaterdag dus gewoon doorgang vinden, want anders snijdt de Knvb zich zwaar in de vingers.....

3 oktober 2013 om 12:27

Had je vriend erbij moeten vertellen dat het alleen opgaat als er vooraf protest is aangetekend. Uit alles wat ik erover heb gelezen lijkt het dat Vitesse dat niet gedaan heeft.

3 oktober 2013 om 13:15

Lees de media even goed door en je zult lezen dat Peter Bosz zelfs voor de westrijd bij Braamhaar in de kleedkamer is geweest om aan te geven dat het veels te gevaarlijk is.
Zelfde vwb Maurice Steijn.
Tijdens de wedstrijd hebben Bosz en Steijn nog gesproken en aangegeven dat het zo echt niet kon.
Dus Vitesse heeft het voor, tijdens en na de wedstrijd al aangegeven.
Dus reglementaire nederlaag voor Ado.

3 oktober 2013 om 13:19

De knvb komt nu ook zelf naar buiten dat het veld niet goedgekeurd had mogen worden.

3 oktober 2013 om 14:07

@ wilmpie71, in dat geval staat Vitesse nóg sterker in het recht om beroep aan te tekenen. Dan hebben ze een sterke zaak.

3 oktober 2013 om 20:27

@ Joey

Vitesse staat met dit bericht van de knvb zeker sterk, maar ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren, maar eigenlijk had er woensdag al wat moeten gebeuren, die wedstrijd had nooit gespeeld mogen worden.

Lijkt me duidelijk dat dit niet kan, is gewoon competitievervalsing eigenlijk.

Iets met gelijke monniken ......

Wanneer ADO - Heerenveen afgelast gaat worden dan zijn er twee mogelijkheden: overspelen of een reglementaire nederlaag voor Ado.
Ze hebben in Den Haag twee weken de tijd gehad om een bespeelbaar veld te hebben en daarin hebben ze verzuimd.
Mocht dat externe bureau ook tot die conclusie komen dan is het dus een reglementaire nederlaag voor Ado.
Tevens is het dan einde oefening voor ADO volgens de reglementen. Eerste wedstrijd afgelast door het water, gisteren had dan ook afgelast moeten worden en dan zaterdag de afgelasting tegen Heerenveen.
De knvb is altijd van de regeltjes dus ben benieuwd hoeveel kloten ze hebben.

3 oktober 2013 om 12:17

Ik snap dat je gefrustreerd bent omdat jullie hebben verloren maar hoe graag je ook wil dat wat je zegt zou gebeuren...... Het gebeurd toch niet.
Ik denk dat de wedstrijd tegen Heerenveen gewoon doorgaat, in de wedstrijd tegen Vitesse zijn er immers ook geen geblesseerden gevallen.
Al met al moet hier wel een goede oplossing komen want op dit veld voetballen daar is niemand bij gebaat. (ook den haag niet)

3 oktober 2013 om 22:08

Het is voor jullie te hopen dat die wedstrijd gewoon door kan gaan, maar als die wedstrijd afgekeurd wordt dan teken Vitesse een bewaar aan voor de gespeelde wedstrijd van gister, maar dat is dan ook een normale zaak, zou iedere voetbalclub doen, dus ook Vitesse.

misschien kan de knvb ook naar het veld van heerenveen zelf kijken dan. afgelopen zondag de ene glijpartij na de andere. het schijnt dat ze daar ook alleen sproeien op de aanvallende helft van de tegenstander

3 oktober 2013 om 12:15

Dit is complete onzin astine3 als je er bij was (ik wel ) dan had je kunnen zien dat er over het gehele veld gesproeid werd.

De reden dat veel voetballers tegenwoordig weg glijden lig niet aan de grasmat maar aan die plastic ondingen waar ze tegenwoordig op spelen.
Finbogasson bv gleed per wedstrijd zon 10x weg maar heeft nu ander schoeisel.

3 oktober 2013 om 12:24

Oh jee, daar komt weer een complotdenker uit Leeuwarden. Ik heb even op het Cambuurforum meegelezen en er zijn daar werkelijk supporters die denken dat Heerenveen steeds de helft sproeide, waarop het moest aanvallen. Ze durfden zelfs de verliespartij daar aan op te hangen (plus dat een enkeling zeker wist dat ze 5 penalty's was onthouden). Dan vraag ik me af of die personen wel eens van de 'toss' hebben gehoord. Vlak voor de wedstrijd kun je nog van speelhelft wisselen. Dan zou het toch wel een groot risico zijn om één helft minder te maken dan de andere.

3 oktober 2013 om 12:28

Hoeveel onzin kan je uitkramen in zo'n klein stukje tekst.
Als je alleen sproeit op de aanvallende helft van de tegenstander glijden dus je eigen verdedigers ook de hele tijd weg, daar zit je vast op t wachten. Daarnaast wissel je in de rust van helft en hebben je eigen aanvallers er dus last van.

Daarnaast heeft vries153 gelijk met zijn schoeisel.
Ik snap dat jullie in Leeuwarden balen van de nederlaag, maar geef daarvan maar jullie eigen aanvallers de schuld. Hadden die er maar meer in moeten schieten, kansen genoeg.

Wat een mietjes die profvoetballers.
Ik voetbal zelf ook en ik kom soms op velden waar je nog niet eens begraven wilt worden zo slecht. Het gras kleurt blauw/geel en op een enkel plukje gras na ligt er eigenlijk een hoop grijs zand op dat (voetbal)veld.
Maar je hoort mij niet klagen de tegenstander speelt ook op dezelfde mat. Daarbij kan je wel roepen dat er een kans is op blessures maar je kan deze uitspraak in het rijtje plaatsen met : Je kan tijdens het oversteken ook worden aangereden. Alles is mogelijk maar waar gaat het over.
Ajax , Ado , Heracles allemaal een zeer slecht veld.
Al moet ik zeggen dat ik me verbaasd hebt over de kwaliteit van het veld in de Arena die tijdens de klassieker er even slecht bij lag al het veld van ADO maar inmiddels weer erg netjes hersteld lijkt te zijn.
Maar zoals een wijze trainer ooit zei : Kein geloel, fussball spielen!
Laten we lekker met zijn alle daarachter staan anders mogen ze van mij de Kakprofs gaan uithangen!

3 oktober 2013 om 12:35

We hebben het hier wel over profclubs. Die hier geld mee verdienen. Met professionele voetballers, dan horen de velden hier ook naar te zijn.
Op amateurniveau kan het zijn dat de clubs hier even geen geld voor hebben, maar bij de profs zou dit niet moeten kunnen.

Dan even terugkomend op je: 'je kan tijdens het oversteken ook worden aangereden. Alles is mogelijk maar waar gaat het over.'
Dat klopt, maar de kans is groter dat je geraakt wordt wanneer je de snelweg wil oversteken dan in een 30km zone.

3 oktober 2013 om 15:27

Dan is de vraag als volgt! Is de kans groter dat je word aangereden op een snelweg of op een Formule 1 baan?

3 oktober 2013 om 20:31

Op de snelweg, Omdat er maatregel zijn genomen op een circuit

oftwel hetzelfde als op een voetbalveld voor profs het veld hoort de spelers te beschermen tegen blessures.

Als jij tijdens een amateur wedstrijd eruit raakt door een blessure dan is er niets aan de hand, stel je verliest als Heerenveen Finboggason door het veld en je raakt hem 5 maanden kwijt.

Dank je wel gemeente Den Haag voor het vernaggelen van ons veld, dank je wel Knvb voor het geen toestemming geven voor kunstgras dit seizoen.

Ben benieuwd hoe ze dit oplossen want Ado is hier ook totaal niet blij mee. Triest om dan kortzichtige reacties te lezen dat Ado dit expres zou doen om er zo voordeel uit te halen en/of dat ze geen veld kunnen onderhouden.

3 oktober 2013 om 13:20

Helemaal mee eens.
Snap dat ze er bij ADO ook niet blij mee zijn (of misschien toch een beetje) maar het is wel logisch dat jullie erop worden aangesproken.
ADO moet zo snel mogelijk met de gemeente om de tafel om het op te lossen anders voorzie ik zeer grote problemen voor Ado.
Neem wel aan dat je snapt dat wij (vitesse supporters en andere supporters) hier ADO op aanspreken mdat het "jullie" veld is.

Dat is een groot dilemma voor de Knvb want er zijn twee scheidsrechters geweest die het veld op veiligheid gecontroleerd hebben, dinsdag was Kevin Blom daar en woensdag Braamhaar, en beiden vonden het niet gevaarlijk.
Als de Knvb nu zou zegen dat het wel gevaarlijk is gaat Vitesse zich dan ook weer beklagen want die hebben er wel op gespeeld.
Bovendien ligt alle schuld bij de gemeente den Haag die wilde perse het WK Hockey daar organiseren en hebben alle ellende veroorzaakt ADO had altijd een prima grasmat, maar de gemeente wilde volgend jaar kunstgras dit is het voorlopige resultaat.
Voor zaterdag zal het bespoten en gewalst worden en dan maar hopen dat het iets beter is.

Dat Ado zo'n veld heeft is natuurlijk niet goed te praten. Het is een baggerveld waar zelfs een hoofdklasser niet op zou willen spelen in deze staat. Echter,ado heeft hier zelf net zoveel hinder van als Heerenveen. Het is niet zo dat de mensen van ADO zich anders kunnen uitdossen qua schoenen om beter met de omstandigheden om te gaan.
Het is geen Heerenveen, waarbij er tijdens de derby tegen Cambuur in de pauze van de wedstrijd nog even extra gesproeid werd, waarbij je weet dat het veld gladder wordt. Je zag dat de spelers van Cambuur daar veel meer moeite mee hadden dan de spelers van Heerenveen. DAT is in mijn optiek een veel kwalijkere zaak en moedwillig omstandigheden aanpassen.

3 oktober 2013 om 12:28

Wát een onzin. Die zielige complottheorieën. Beide kanten werd er gesproeid. Bovendien kunnen spelers toch fatsoenlijke noppen dragen om staande te blijven op een veld? Maar Cambuurspelers kunnen dus niet omgaan met een nat en snel veld en Heerenveenspelers wel? Dan lijkt mij dat toch echt een gebrek aan kwaliteit.

3 oktober 2013 om 15:41

Zegt iemand uit Hurdegaryp (ja zo heet het), en natuurlijk weer cambuur supporter. Zielig stelletje die overal complotten achter zoekt omdat ze hebben verloren. Niet tegen je verlies kunnen is wel heel zielig.

3 oktober 2013 om 16:38

Daarnaast vergeet je voor het gemakt even dat besproeien van het (hele - dus niet de helft) veld zowel voor de wedstrijd als tijdens de rust al tijden gebeurd. Dus niet alleen voor deze derby.
Dat jullie dat nog niet hebben gemerkt ivm jupiler league voetbal is natuurlijk niet het probleem van sc Heerenveen.

Meerdere ploegen sproeien nl hun veld voor de wedstrijd en tijdens dus rust.

Dus die complottheoriën van jullie kunnen wel heel snel de prullenbak in.

Vorig seizoen gleden ook regelmatig sc Heerenveen spelers uit.
Een van de beheerders van het veld het toentertijd wel eens aangegeven dat het ligt aan de schoenen die de spelers over het algemeen dragen.
Zie kiezen vaker voor een mooi kleurtje ipv goede schoenen met een stel goede noppen.

ADO moet gewoon een kunstgrasveld neer kunnen leggen. Alles beter dan dat mislukte weiland nu.

3 oktober 2013 om 15:44

Kunstgras is ook niks, kwam dit veld ook niet door een defect in de verwarming onder het veld + afwatering systeem? Gewoon gras is altijd het beste.

3 oktober 2013 om 16:44

Nee er waren juist geen problemen met het drainage. En er zit al hockeykunstgras onder. Het is daarom niet mogelijk op het moment een nieuwe grasmat neer te leggen. Ik weet overigens niet hoe moeilijk het is om het voetbalkunstgras er over heen te leggen.

Dat het veld te slecht is om op te voetballen zal ik meteen..........gister. Maar de onzinnige reactie inzake de schuldvraag hier zijn wel heel erg. De gemeente Den Haag is eigenaar van het stadion (lees veld) deze heeft het WK hockey gepland in het ADO stadion. Hockey wordt op kunstgras gespeeld en daarom krijgt ADO volgend jaar ook kunstgras (niet omdat ze het zelf willen!) Hiervoor heeft de Gemeente het veld vlak voor de competitie weggehaald en een nieuwe onderlaag aangebracht met waarschijnlijk door de aannemer verkeerd asfalt (geen Zoap) hierdoor is de wedstrijd tegen Vitesse in eerste instantie afgelast. Daarna is er een nieuwe mat ingekomen die er prima uitzag in de voorlaatste thuiswedstrijd! Welke idioot van de Gemeente vervolgens die zandsleuven heeft bedacht.......... mag Joost weten! Dat ADO gister in het voordeel was geef ik direct toe maar is Heracles dat niet al jaren met een kunstgrasveld? Kijk eens naar de resultaten uit en thuis van Heracles!!

DE Gemeente Den Haag moet dit Asap oplossen maar om ADO hierop aan te spreken gaat iets te ver. Een boete zal Den Haag trouwens niet veel doen omdat deze één op één wordt doorbelast aan de gemeente. Deze is immers verantwoordelijk voor deze puinzooi! Volgens mij ligt er nog een prima grasmat in het Zuiderpark :-)

Denk dat Heerenveen de bui al ziet hangen, die zijn gewoon bang punten te verliezen. Ja het is rot maar ADO kan er ook niet zo veel aan doen. Als de scheids het veld gewoon goed keurt moet je als Vitesse of Heerenveen niet meer gaan lopen zeiken en gewoon lekker gaan voetballen

3 oktober 2013 om 12:43

Klopt, als Vitesse had gewonnen had je Heerenveen niet gehoord.
Feit blijft wel dat er iets moet gebeuren want dit schiet niet op natuurlijk.

3 oktober 2013 om 12:49

Hoezo had je Heerenveen dan niet gehoord? Op dat veld is het gewoon een kwestie van geluk wie wint. Vitesse had net zo goed kunnen winnen.

3 oktober 2013 om 13:07

niks met geluk te maken. Gewoon bikkelen

3 oktober 2013 om 13:17

Bikkelen hoor niet op een voetbalveld, dat doe je maar bij rugby !!

3 oktober 2013 om 16:45

Wilmpie,

Grootste onzin ooit natuurlijk, mentaliteit is één van de belangrijkste dingen in het voetbal, en in de Eredivisie al helemaal!

3 oktober 2013 om 20:21

@180dhc

één van de belangrijkste dingen is een goed verzorgd voetbalveld, en daar past het veld van Ado dus niet tussen, en dan kan je nog zo'n mentaliteit hebben, als jij je spelletje niet kan spelen op een veld vol met zand dan moet je bikkelen om vooruit te komen, of nog belangrijke, zorgen dat je geen blessure oploopt, want dat hebben ze gedaan, niet alleen de spelers van Vitesse, maar ook die van Ado.

Gewoon direct een kunstgrasveld laten aanleggen, ik snap de argumenten voor competitie vervalsing wel.
Maar een gewoon grasveld zal nooit kunnen groeien op deze voor kunstgras aangelegde ondergrond. En dat is het probleem wat de gemeente den Haag heeft gecreëerd, dus om dan de volledige schuld bij ADO neer te leggen is niet eerlijk.
En ik denk dat ADO niet echt voordeel zal hebben op kunstgras met het voetbal dat ze willen en kunnen spelen.

3 oktober 2013 om 13:29

nu direct kunstgras neer leggen gaat ook niet dat duurt twee weken dat aan leggen daar van. en er word dan weer gezegd dat het competitie vervalsing is !! ik zie die vervalsing niet in den haag moet toch ook wennen ingespeeld raken op kunstgras.

3 oktober 2013 om 15:39

Ik denk dat de meeste teams waartegen ADO al thuis heeft gespeeld, ook liever op een beter veld hadden gespeeld. En met dat argument zullen ze dan waarschijnlijk komen, dus bij vervanging van het veld is er dan wel sprake van een zekere mate van competitie vervalsing.
En over het aanleggen van het kunstgras, ik begrijp dat het meeste werk (de ondergrond ) al is aangelegd, dus nu is het vullen met gele grond en de mat erop, dat kan toch wel in twee weken.

Dit veld is een regelrechte aanfluiting voor alles wat met voetbal te maken heeft. Zelfs amateurclubs moeten een bepaalde standaard hebben voor de grasmat, maar die zullen zichzelf nu toch achter de oren gaan krabben.

Dit kun je niet eens een grasmat noemen, aangezien het bestaat uit stroken gras, afgewisseld met stroken zand. Ik heb zelf ook wel eens op mindere grasmatten gevoetbald (niet zo vreemd als lagere amateur zijnde), maar die waren een stuk beter als deze. Ze hadden dan vaak wat oneffenheden, maar niets om je ernstig zorgen te maken. Wat de grasmatten van Ado betreft, dit wil de club natuurlijk zelf ook niet, maar komt voor uit het nieuwe drainagesysteem dat er al ligt voor het kunstgrasveld wat er volgend jaar moet komen met het oog op het hockey. Compleet de schuld van de gemeente.

Zolang het veld van Ado er zo bijligt, moet de KNVB eigenlijk als straf de wedstrijd omdraaien. Maar dat zal ook gezien worden als competitievervalsing daar dan bijv. Heerenveen 2x thuis speelt tegen Ado. Enige oplossing lijkt mij voorlopig uitwijken naar een ander stadion in de buurt van Den Haag en Ado de tijd geven om een kunstgrasveld aan te leggen.

ik wil een oproep doen aan alle vitesse supporters, laten we allemaal online officieel aangifte doen tegen de knvb van diefstal, corruptie oid. Dit veld bestaat gewoon uit geulen!!!! Hier koop je dan kaartjes voor, ga je voor op reis, neem je ook nog eens verlof op van je werk vanwege het fijne tijdstip en dan krijg je dit. Dit veld verhoogt de winkansen van ADO tegen alle clubs uit het linker rijtje en dat is vervalsing. En Hagenezen, ga nu niet beginnen over ons dak, want ik heb veel te veel wedstrijden gezien waar clubs als Ajax Psv etc ons helemaal zoek hebben gespeeld. Mede mogelijk gemaakt door een fantastische grasmat!!

3 oktober 2013 om 17:08

ach ja. Jullie stelen een trainer van ons, wij pikken nu de punten. Veel succes met je aangifte haha

3 oktober 2013 om 21:52

Dat hoeven de supporters niet te doen, dat doe Vitesse dan wel zelf

Iedere amateurvereniging in Den Haag heeft een beter veld, dit is bijna een ode aan de kunstgrasmat en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Zou het zeer triets vinden wanneer deze wedstrijd afgelast zou worden!! Niet dat ik het heerenveen niet gun, maar meer het feit dat ik vind dat de wedstrijd van woensdag nog eens gespeeld moet worden. Terecht deze wedstrijd aflassen en vitesse overnieuw spelen.. belachelijk veld dit bah...

Kunnen ze niet in Heerenveen gaan spelen?
En dan wanneer de wedstrijd Heerenveen - ADO is in het voorjaar, dan kunnen ze wel weer in Den Haag spelen.

Wanneer is eencellig goed genoeg, puff gaan die Friezen kapsones krijgen met hun voetballende ploeg , er is een verschil tussen de teams en dat is finnbogardson

Als deze wedstrijd word afgelast dan teken Vitesse een beroep aan bij de knvb en gelijk hebben ze !!!

Dit is wel een mooi veld voor de anti-kunstgras-supporters toch?

Deze supporters willen toch de gras ruiken, de pollen in de lucht zien vliegen en demodder op de teneu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren