Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gudde: ‘Jong Ajax speelde op vrijdag soms met zeven andere spelers’

Laatste update:

Vanaf komend seizoen mogen beloftenteams van profclubs in de Jupiler League, Tweede Divisie en Derde Divisie alleen nog maar spelers opstellen die jonger zijn dan 24 jaar en daar kan Eric Gudde zich goed in vinden. De directeur van de KNVB begrijpt de stengere regelgeving van de bond, nadat clubs het afgelopen seizoen zijn gaan klagen.

"Talentontwikkeling gaat boven alles". benadrukt Gudde in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Dat spelers die ouder zijn en die buiten de boot vallen bij een eerste elftal niet meer spelen, dat is dan maar zo. Ze kunnen ook oefenduels organiseren voor die spelers."

Met name bij kampioen Jong Ajax kwamen veel spelers uit het eerste elftal aan spelen toe in de Jupiler League en dat was tegen het zere been van de concurrenten. "Jong Ajax speelde op vrijdag soms met zeven andere spelers dan op maandag. Dan kan ik begrijpen dat er clubs gaan klagen”, aldus Gudde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je dan nog niet wint van een elftal met tieners wat iedere week een totaal andere basiselftal heeft? Dan moet je toch ook bij jezelf te rade gaan als JL club?

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat door bovengenoemde redenen en een fysieke achterstand dat Jong Ajax nooit kampioen zou worden in de JL.

8 juni 2018 om 10:18

Kennelijk is het dus toch zo. Dan kun je bv. een NEC wel verwijten dat ze niet goed genoeg zijn, maar je kunt niet ontkennen dat de selectie van Jong Ajax op een heel aantal momenten meer heeft gekost dan de gehele jaarbegroting van Nec. Dan kun je wel wijzen dat Jong Ajax moet rouleren en dat NEC daar dan weer van kan profiteren, maar je blijft het pijnpunt houden dat het maar net van de planning afhangt tegen welk Jong Ajax je speelt. Kan me voorstellen dat dat niet heel eerlijk is, op deze manier wil iedereen een vrijdagavondwedstrijd tegen JA.

8 juni 2018 om 10:42

@aadhandgranaat

Je schrijft: "dan kun je bv. een NEC wel verwijten dat ze niet goed genoeg zijn, maar je kunt niet ontkennen dat de selectie van Jong Ajax op een heel aantal momenten meer heeft gekost dan de gehele jaarbegroting van Nec".

Ik snap die redenatie niet zo heel goed. Datzelfde geldt in de Eredivisie net zo goed voor de clubs in het linkerrijtje ten opzichte van die uit het rechter rijtje. Het gaat hier om betaald voetbal en niet om een amateursport. Er staat in de Knvb reglementen mbt het betaalde voetbal geen enkel artikel waarin een restrictie is opgenomen tav de hoogte van de begroting. Dat is derhalve helemaal geen issue. Dat de beloftenteams geen spelers meer mogen opstellen van 23 jaar en ouder is logisch en verdedigbaar omdat je volgens de regels niet meer als talent geldt op die leeftijd. De andere regels zijn volslagen belachelijk, willekeurig en uitsluitend bedoeld om het gemekker van de JL clubs in te dammen. Het voornaamste bezwaar van de overige JL clubs dat de Jong teams vaak in wisselende opstellingen spelen zal alleen maar toenemen omdat de Jong teams vaker een beroep zullen moeten doen op spelers uit de o19 waardoor de verschillen per wedstrijd alleen maar zullen toenemen. Het verschil in kwaliteit tussen selectiespelers die niet in aanmerking komen voor een basisplaats in het A elftal en spelers van het Jong team, is natuurlijk veel kleiner dan het verschil tussen spelers van het Jong team en de O19.

8 juni 2018 om 11:08

Kosten van spelers is in dit geval niet geheel relevant.
Stel een toptalent kost 1 miljoen voor ajax. Dat bedrag wordt betaald omdat die speler veel potentie heeft.
Nec koopt een speler van 2 ton. Op de top van zijn carriere. Nec is zijn top. Die speler kost maar 1/5e van het talent, maar kan op het veld beter presteren omdat hij al verder is, meer ervaring heeft, de taal spreekt langer met zijn teamgenoten heeft samengespeeld etc.

Aankoopbedragen gaan pas spelen als je kijkt naar vergelijkbare ploegen. Bv twee opleidingsclubs, of 2 clubs uit de top van de premier league.

8 juni 2018 om 11:46

Rugnummer wat jij zegt is onzin. Jij vertelt het alsof je een spion mag hebben die het sowieso bij het juiste eind moet hebben. Stel dat nec tegen jong ajax speelt, nec kan ook zomaar 7 wijzigingen doorvoeren net als ajax. Het komt allemaal eeop neer dat die clubs jaloers zij op de kwaliteiten van de jong teams. Ze lopen zelf jaren mee in het betaald voetbal en zijn geen steek beter geworden daar ligt de echte frustratie. Als je dan ook nog eens van het kastje naar de muur word getikt door iemand die net ze eerste kus heeft gehad dan is dat allemaal heel vervelend. Als je dan niet eens van een jong team kan winnen waarom dan graag willen promoveren en dan tegen de grote clubs willen spelen?

8 juni 2018 om 10:19

Zo is het ook, mensen hebben altijd wat te zeuren en vergeten heel snel. De JL was op sterven na dood, de ene na de andere club ging failliet, want er was geen sponsor geinteresseerd en niemand keer op televisie naar de uitzendingen. Toen kwam Fox dat miljoenen in de JL wilde steken met als voorwaarde dat de belofteelftallen erin zouden komen en dat heeft de competitie gered. Juist door de jong elftallen kijken er weer meer mensen, gaan er meer naar het stadion en is het weer gaan lopen met de JL.

Ik vind die leeftijdsgrens overigens een prima zet, maar die Gudde klets maar raak. Jong Ajax speelde nauwelijks met senioren, alleen de 3e keeper speelde af en toe, en de spelers die van het eerste zouden zijn, waren vnl jong Ajax spelers die bij het eerste op de bank zaten. Dolberg heeft bijvoorbeeld zijn rentree niet gemaakt bij Jong Ajax. Je kan dus eerder stellen dat het succes van Jong Ajax Jong Ajax bij tijd en wijle zwakker maakte.


8 juni 2018 om 12:07

Hou toch eens op met die geschiedvervalsing. De jupiler is niet gered door die tv deal. Het probleem is dat in een klein land als Nederland de eisen te hoog zijn op het tweede nivo. Zeker zonder gezonde doorstroming van andere clubs.
De clubs zijn hier in gechanteerd. Er is geen aanbod gedaan. Er is gezegd als je niet akkoord gaat moet je zelf de productie kosten gaan betalen. Wetende dat de clubs dat niet kunnen. En sponsors willen op tv.
Als de knvb realistische eisen had gesteld aan de eerste divisie hadden clubs als Veendam en Haarlem nog bestaan.

8 juni 2018 om 12:47

@rugnummer

"meer bezoekers en televisiekijkers

Uit cijfers blijkt dat de deelname van Jong Ajax en Jong PSV een positieve bijdrage heeft op de bezoekersaantallen en kijkcijfers. Zo is afgelopen seizoenen gebleken dat als Jong Ajax op bezoek komt, de thuisspelende club tot 27 procent meer bezoekers heeft. Over de thuiswedstrijden van beloften, die vaak minder bezocht worden, zijn de CED en beloftenteams in gesprek. Door middel van clubacties en speciale tarieven wordt er vanuit gegaan dat het bezoekersaantal in de toekomst zal toenemen. Verder hebben Jong Ajax en Jong PSV een positieve invloed op de kijkcijfers. Wedstrijden met Jong Ajax en Jong PSV worden respectievelijk 57 procent en 8 procent meer bekeken dan de gemiddelde wedstrijd in de Jupiler League."

Bron: Knvb website

Het aanbod was vaak Jong Ajax vanwege de hogere kijkcijfers, niet andersom. Kom nou zeg. Als volgend seizoen Jong ajax minder oplevert dan bijv Sparta dan heeft Jong Ajax gewoon weer pech.

8 juni 2018 om 12:49

Dus klopt het toch. De Jong teams hebben de jl gered. Zonder jong teams, zelf productiekosten dokken. Echter ging dat niet, dus zonder jong teams geen tv uitzendingen. Geen tv uitzendingen, minder sponsorinkomsten en 0,0 recht op tv gelden. Een dusdanige verlaging van inkomsten was voor veel clubs het einde geweest. Stoppen van veel clubs, betekend einde competitie.

8 juni 2018 om 10:19

Of het een voor- of nadeel is weet ik niet. Valt voor beide wat te zeggen. Maar het is gewoon compleet oneerlijk als de ene ploeg een beter jong-ajax tegenover zich krijgt dan de andere, gebaseerd op welke dag de wedstrijd wordt gespeeld. Ook het feit dat volwaardige Ajax 1 spelers "gewoon" mee kunnen doen met de competitie maakt het niet eerlijker. Daarnaast is het ook gewoon amateuristisch. Mooi dat het nu wat beter wordt ingevuld. Hopelijk weten alle teams, jong en "echt", dan volgend seizoen waar ze aan toe zijn.

8 juni 2018 om 10:52

@timmatavz7

Dat is bij het eerste niet anders, de ene keer zal het eerste sterker zijn dan de andere keer, afhankelijk van schorsingen en blessures. Zo zou je ook kunnen redeneren dat een opgelopen schorsing van Ajax tegen Feyenoord de week daarop tegen PSV voordeel oplevert voor Psv.

8 juni 2018 om 10:54

@timmatavz7

Je schrijft: "of het een voor- of nadeel is weet ik niet. Valt voor beide wat te zeggen. Maar het is gewoon compleet oneerlijk als de ene ploeg een beter jong-ajax tegenover zich krijgt dan de andere, gebaseerd op welke dag de wedstrijd wordt gespeeld".

Daar gaan de reglementswijzigingen dus helemaal niets aan veranderen. Sterker nog, dat probleem zal alleen maar toenemen. De Jong teams hebben relatief kleine selecties en zullen dus van tijd tot tijd een beroep moeten doen op selectiespelers van onder de 23. Als dat niet meer is toegestaan, zal men zich voor de aanvulling moeten richten op de O19. De essentie van het probleem zal derhalve helemaal niets veranderen omdat de mogelijkheid blijft bestaan dat de ene tegenstander in de wedstrijd tegen een Jong team zal moet aantreden aantreden tegen een elftal dat uit volwassen spelers bestaat en de andere tegenstander een team kan treffen dat gedeeltelijk bestaat uit junioren. Of het probleem zich nu opwaarts of neerwaarts voordoet, de essentie blijft het exact hetzelfde en het kan er in de praktijk (bijv. tijdens interlandperiodes waarin ook jeugdinternationals vaak niet beschikbaar zijn) zelfs op uitdraaien dat een Jong team genoodzaakt wordt 16 jarigen op te stellen, waardoor de verschillen alleen maar groter zullen worden.

8 juni 2018 om 10:54

Maar de dag van de week is helemaal niet bepalend voor hoe sterk een elftal is. Ik heb een tijdje terug even opgezocht wanneer Ajax 1 spelers meededen. De paar keer dat dit gebeurde was het zowel op vrijdag als maandag. De dag maakte niets uit omdat het vooral om spelers gingen die terug kwamen van een blessure en één keer mededen.

8 juni 2018 om 12:40

Klopt helemaal Ronzie. Erg jammer dat een deel van de glans van de knappe titel van Jong Ajax afgehaald word door slechte verliezers. Ipv van die jonge gastjes te feliciteren en bij zichzelf ten rade gaan hoe dit heeft kunnen gebeuren word er een hoop onzin verkondigd. Gudde praat alsof deze regel ook maar enige invloed zou hebben gehad op Jong Ajax dit seizoen, ja de 3e keeper ofzo een handvol wedstrijden.

Zeer zorgelijk dat de directeur van de Knvb zo slecht is geïnformeerd.

8 juni 2018 om 10:23

Dat is inderdaad ook competitievervalsing. Het is dan ook geen wonder ook dat sommige JL-clubs geen motivatie hebben gehad om tegen ajax wat op de mat te leggen. FC Emmen had er ook geen zin in tegen jong ajax. eerste 30 minuten niks uitvoeren en 3 goals incasseren. Na de belachelijke veldbesproeiing tijdens de wedstrijd (dat Ajax hier niks over te horen heeft gekregen is ook belachelijk) toch nog even vol erop en spelen ze nog bijna gelijk ook. Zo hebben ze wel meer punten cadeau gekregen lijkt me. Je gaat toch als volwassen kerels toch niet voor je plezier tegen een paar snotjongens lopen voetballen alleen om ze voor de grote clubs op te leiden?

Zonder de jeugdteams in de JL hadden een paar van die jongens ervaring kunnen opdoen in een echt team en zo het slaan van de zweep kunnen leren kennen. Dan worden ze uit hun comfortzone gehaald en daar wordt je alleen maar sterker van. Daarnaast gaan snotjongens ala Kluivert juniorniet zomaar naast hun schoenen lopen. Ik denk niet dat iemand als Vertonghen zo goed was geworden als hij bij jong ajax had gespeeld ipv de verhuurperiode bij Rkc.

8 juni 2018 om 11:02

Dat doen ze inderdaad niet voor hun plezier. Ze doen het omdat het hun werk is en ze 3 punten willen pakken om kans te maken op een (periode)titel. Ik heb altijd begrepen dat Ajax als rode lap werkt voor veel tegenstanders, het tegenovergestelde hoor ik letterlijk voor het eerst. Bij Ajax spelen de zogenaamde toptalenten dus lijkt het mij dat je graag wil bewijzen dat ze nog veel te leren hebben. Lukt dat niet dan heb je daar respect voor en bovendien is de leeftijd in de JL sowieso al niet zo hoog.

8 juni 2018 om 11:25

Waarom zou (jong!) ajax als een rode lap werken op pak hem beet emmen, oss, helmond en alemere? Die hebben nog nooit wat met ajax te maken gehad dus waarom zouden die gevoelens hebben bij nota bene een jeugd elftal? Vooral als er 100 man en een paardenkop op de tribune zitten. Die er ook alleen maar zitten om naar de jochies te kijken alsof het een training is. 0 Stadiongevoel op die velden, daar sta je onbewust minder gemotiveerd te ballen. Zelfs voor de meereizende supporters zijn het wedstrijden die er minder toe dan dan wanneer je naar een gae of een cambuur moet. Dat zijn de wedstrijden waar het om gaat. Naar MVV gaan zelfs meer supporters mee. Dat bij thuiswedstrijden de stadions wat voller zit komt doordat er veel ajaxsupporters door het hele land wonen en die gemakkelijk en goedkoop even een wedstrijdje mee kunnen pakken. Die zitten er anders inderdaad nooit.

"bij Ajax spelen de zogenaamde toptalenten dus lijkt het mij dat je graag wil bewijzen dat ze nog veel te leren hebben. Lukt dat niet dan heb je daar respect voor"
Dit is precies wat alleen Ajaxsupporters zeggen. Met vaak als toevoeging dat het 'leuk' is om tegen een toptalent gevoetbald te hebben die later misschien voor oranje in actie komt. Nee daar gaat het helemaal niet om. Alsof een trainer gaat zeggen: We spelen nu tegen de helden van de toekomst dus als je hier vandaag wint kan je later opscheppen tegenover je kinderen. Wat een Bullshit. Het gaat om winnen en de sfeer die jupilerleague wedstrijden hebben.

Overall ligt de gemiddelde leeftijd op 23.4. Dit is sterk beïnvloed door de 4 jong-teams. Dus het valt nog wel mee.

8 juni 2018 om 10:24

Onzin, Clubs in NL hebben hele goede jeugdopleidingen. Ajax heeft één van de, en misschien wel de beste jeugdopleidingen ter wereld. De spelers van Jong Ajax zijn technisch en snel genoeg om het fysieke uit de weg te gaan. Daarnaast valt fysiek nog best mee hoor in de JL, word door veel ploegen gewoon gevoetbald en juist daar zijn beloftenelftallen beter in, en misschien maar goed ook want dat zijn de jongens die later de wereldtop moeten halen. Bij JL zijn het vooral jongens die het niet hebben gered en nog betaald voetbal spelen omdat ze het leuk vinden, voor het echte geld hoef je het in de JL niet te doen namelijk. Jong Ajax zou in de Eredivisie in de middenmoot eindigen.

Ook ligt de gemiddelde leeftijd van Jong Ajax (20) niet gek veel lager dan die van ploegen als Fortuna Sittard (22), MVV (22) of Eindhoven (23).

8 juni 2018 om 11:20

Haal alle belofte-elftallen weg uit de Jupilair League en het niveau zal nog veel verder wegzakken naar een bedenkelijk niveau dat nu al heel laag is. Dat Ajax meerdere spelers gebruikte had ook een oorzaak, interlandverplichtingen terwijl de competitie gewoon door ging waardoor Ajax gedwongen werd om veel spelers uit de A1 te gaan gebruiken maar had geen invloed omdat Ajax in die periode zijn wedstrijden bleef winnen. Dit is geen borstklopperij van hoe goed de jeugdspelers van Ajax zijn maar eerder om aan te geven hoe bedenkelijk het niveau is van veel clubs uit de J.l.

8 juni 2018 om 11:29

Elke ploeg heeft last van deze interlandverplichtingen. Ajax wat meer omdat ze daar meer spelers voor hebben. Daarvoor spelen ze ook bij Ajax. Het gaat ook nog te zot worden als ze de JL ook al stil gaan leggen tijdens O-19 interlandverplichtingen. Om ajax te ontzien.
Vroeger werd er in de JL ook gewoon doorgespeeld bij gewone interlandweken. Daar had ook iedereen wel last van. (teams die internationals afstaan aan landen als honduras, cuba, pakistan etc.

Het is ook logisch dat de Jong-ajax het zo goed doen omdat ze overal de beste talenten wegvissen..... De andere clubs moeten het doen met de best of the rest. Niet echt eerlijke concurrentie

8 juni 2018 om 11:55

Ach hou toch op met dat Calimero gedrag alsof Psv, Feyenoord en AZ overal geen talenten wegkapen. De vermaarde talentenopleiding van Sparta is daar helemaal aan kapot gegaan.

8 juni 2018 om 12:17

Volgens mij stelt het hele Nederlandse voetbal niets voor. En dat heeft vooral met geld te maken. Als je ziet dat de grote clubs de talenten bij de kleinere clubs weg halen wat verwacht je dan van de kleine clubs ? Daarnaast zitten er bij Ajax o19 duurdere spelers (gekocht voor enkele miljoenen) dan bij welke jl club dan ook.

8 juni 2018 om 12:47

Natuurlijk heeft alles met geld te maken en daarom pleit ik al jaren ervoor om beide competities kleiner te gaan maken waardoor clubs gedwongen worden om te gaan fuseren en daarom financieel sterker kunnen worden. Zoals het nu gaat is de financiã«le spoeling te dun geworden.

8 juni 2018 om 15:16

Dus omdat Ajax meer geld heeft en dat investeert in talenten/spelers is het niet eerlijk?! Als dat het gedachtengoed is, dan zijn de competities in Engeland, Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk evenals Champions League alswel EUFA cup t.o.v. Nederland, België etc ook hartstikke oneerlijk.

Kom op, word wakker, dit is wat het is. In bijna elke sport.

Een oplossing zou kunnen zijn: de 'jong' elftallen een eigen competitie geven. De JL aanvullen met amateur teams. Beide competities uitzenden. Geen tv gelden meer uitkeren obv deelname, maar obv kijkersaantallen. Ik ben benieuwd hoe lang de JL dan nog bestaat.

8 juni 2018 om 12:15

Wat een droeftoeter

Welke 1e elftal spelers deden er dan mee ?
Volgens mij viel dat reuze mee.

Lamprou heeft een paar keer meegedaan. En volgens mij deden Cassiera en Orejuela ook vaak mee (jongens die vrijwel geen minuten maken in Ajax 1). Mazraoui was een volwaardig Jong Ajax speler. Maar deed het zo goed dat hij aan de A selectie werd toegevoegd aan het eind van de competitie.

Mensen doen net of Jong Ajax elke week met Dolberg of Ziyech aantrad.

Jong Ajax speelde ook erg vaak met A-junioren. Is dat ook competitievervalsing ?

8 juni 2018 om 10:17

Is alleen maar onzin wat Gudde spreekt heeft duidelijk geen onderzoek gedaan en roept maar wat.
Ernstig zat voor een bestuurder van de nationale bond.
Er deden bijna geen spelers mee dus totale onzin.
Een groepje 18 jarigen heeft de complete JL voor lul gezet en dat is tegen het zere been van de meeste.
Daarbij mogen de regeltjes wel hoor geen probleem.
Als deze regels afgelopen seizoen al van kracht waren was JA nog steeds kampioen geworden.
En over competitie vervalsing gesproken gaar kunstgras/4 teams regeltjes opleggen en de rest niet/niet kunnen degraderen zijn genoeg redenen om ds JL niet serieus te nemen maar dat zijn niet de Jong teams.

8 juni 2018 om 11:02

Als je niet inziet dat er sprake is van competitievervalsing dan ben je ook niet echt objectief.

Het probleem is niet dat jong Ajax kampioen is geworden, maar dat JL clubs elke keer tegen een ander team spelen.

8 juni 2018 om 11:08

Dat is dus onzin als je naar Ajax kijkt.
Voor PSV - AZ en Utrecht kan ik niet spreken die kijk ik niet.
Maar Ajax had bijna geen wisselingen.
Dus of kijk naar de wedstrijden of doe onderzoek maar roep AUB niets uit je onderbuik.

8 juni 2018 om 11:27

Dus clubs moet eigenlijk een standaard basiself hebben? Dat is volgens mij in geen competitie verplicht. Ik ben verre van een Ajax fan, maar ik snap deze ophef nooit zo. Het komt er voor mij ook op neer dat een aantal mensen het simpelweg niet hebben kan dat door een stel tieners de zwakte van de Jupiler League is blootgelegd. En inderdaad, het is eigenlijk ook beschamend dat een veredeld jeugdteam zo die competitie kan winnen.

8 juni 2018 om 11:29

Dan moet dus ook de JL plat als ned O21 speelt gaat meestal gewoon door en komen er spelers uit O19 en dan niet de beste naar Jong. Hoor je ze dan?? Andere JL clubs mogen toch ook spelers uit de jeugd er in zetten elke week andere maar ja dat doen ze niet. Dus gewoon niet zeiken.

8 juni 2018 om 12:38

Is onzin wat je hier schrijft. Gudde verkondigd alleen de menig van de overige clubs. Daarnaast als jij je onderzoek had gedaan, had je gezien dat JA 46 spelers heeft gebruikt d dit seizoen. Heeft niets met een zeer been te maken, mag hopen dat de aangekochte talenten van JA de baas zijn over een paar spelers van bijv FC Dordrecht met een amateurcontract

8 juni 2018 om 10:21

Ik zou ook wel eens concrete voorbeelden zien van volwaardige eerste elftalspelers van Ajax die vorig jaar stelselmatig in het belofteteam hebben gespeeld. Volgens mij is er geen één op te noemen. Er valt misschien wat te zeggen voor Cassierra omdat hij 5 mil heeft gekost. Verder zijn dit, op de reserve keeper van het eerst na, allemaal beloften van Ajax geweest die nog nooit 90 minuten in het eerst hebben gespeeld.
Dat tieners van Ajax instaat zijn om op het tweede niveau in Nederland kampioen te worden zegt meer over de concurrentie dan wat anders.

8 juni 2018 om 11:04

Blijkbaar is een spits van 5 miljoen verreweg de beste spits van de jupiler league, ook al is hij nog jong. Blijkbaar is het niveau van de Jupiler League echt zo matig. Maar dan nog is het competitievervalsing.

8 juni 2018 om 11:11

Hahaha AsRoma8 serieus?
Je bent duidelijk niet serieus te nemen in deze kwestie.
Dat hij 5m kost geeft totaal geen beeld van kwaliteit en mag ook met de nieuwe regels in JA spelen.
Beetje jammer dat je dat niet kan inzien en maar in je negatieve mindset blijft zitten.

8 juni 2018 om 11:12

Hahaha AsRoma8 serieus?
Je bent duidelijk niet serieus te nemen in deze kwestie.
Dat hij 5m kost geeft totaal geen beeld van kwaliteit en mag ook met de nieuwe regels in JA spelen.
Beetje jammer dat je dat niet kan inzien en maar in je negatieve mindset blijft zitten.

8 juni 2018 om 11:27

Maar VVV Venlo kan Amrabat toch ook niet voor 5 miljoen halen, dat is toch ook geen competitievervalsing? Of Heracles Moreno voor 10 miljoen? Ik snap het gevoel van oneerlijkheid wel, maar de stempel competitievervalsing is in mijn ogen niet juist als je dat puur beargumenteerd met dat de ene club meer geld heeft dan de ander. Cassiera is geen eerste elftal speler bij Ajax tot dusver, dat zegt men alleen vanwege de 5 miljoen.

8 juni 2018 om 11:41

Als het stelselmatig was, was we geen probleem. Het probleem is de totale willekeur. Kijk even voor de grap naar de voorhoede die Jong Ajax twee jaar gelden tegen NAC had. Met oa, El Ghazi en zee Jong was het een elftal. van ongeveer 15 miljoen.

Hetzelfde geld voor Jong PSV waar De Jong een uurtje op mocht draven tegen NAC.

Als er een week later tegen een concurent van NAC dan weer een paar tieners in staan, kan je toch echt niet beweren dat er tegen dezelfde club gespeeld is.

8 juni 2018 om 15:09

De concurrentie in de JL moet niet de club Ajax zijn, maar de overige JL clubs. Pas als de JL clubs in de Eredivisie spelen is Ajax de concurrentie. Jong Ajax is geen club maar wordt volledig gefinancierd door Ajax en dat is oneerlijke concurrentie.

Zie het als volgt. Stel dat PSV structureel spelers krijgt van Manchester City die individueel duurder zijn dan de begroting van Ajax. En stel dat PSV dan kampioen wordt. Dan is er ook sprake van oneerlijke concurrentie aangezien Manchester City dan PSV financiert.

Pas als Ajax ooit weer CL speelt zou dan de concurrentie Manchester City moeten zijn en niet in de Eredivisie.

Stel dat dit zou gebeuren dan zou ik de Ajax supporters wel eens willen horen.

8 juni 2018 om 10:40

Siem, Younes, Sinkgraven en Viergever hebben allen 1 wedstrijd gespeeld na hun blessure en dat was het. Ook echt "vooral Jong Ajax" terwijl die juist van alle Jong teams met de meest vaste kern speelden heel het jaar..

8 juni 2018 om 12:33

Opmerkelijk dat jij dat allemaal uit je duim zuigt inderdaad.. Alleen Donny valt nog wat van te zeggen, die speelde veel met het eerste (19 wedstrijden ED), deed in speelronde 37 nog een keer in je JL mee en een maand later in de EL finale. Neres heeft 4 wedstrijden voor Jong gespeeld überhaupt toen hij net als 19-jarige over kwam uit Brazilië. De Ligt speelde voor de winterstop 17 wedstrijden in Jong, vanaf dat hij nodig was in 1 is hij niet meer terug gegaan. Nouri speelde 3x in de EL (2 keer groepsfase toen ze al door waren en Legia), voor de rest gewoon altijd bij jong (ook maar 200 minuten in de ED, dus geen idee waarom je hem als eerste elftal speler zou beschouwen). Frenkie de Jong heeft gewoon bijna heel het jaar vast bij Jong gezeten alleen werd aan het eind uit nood naar het eerste gehaald. Al met al is het dus vooral opmerkelijk hoe mensen hun gedachten de vrije loop laten en niet even iets opzoeken. Dat Van de Beek nog 1 keer mee deed richting het einde van de JL betekent niet dat "Neres, De Ligt, Frenkie, Donny en Nouri allemaal in de JL stonden te ballen nadat ze net Schalke hadden verslagen". Dit jaar is de kritiek helemaal bizar inderdaad, Ajax speelde elke week met zo goed als dezelfde kern en men doet alsof het halve eerste erin staat, gewoon puur uit de duim gezogen!

8 juni 2018 om 13:09

Afgelopen jaar viel het geloof ik inderdaad wel mee bij Ajax. Het jaar daarvoor speelde ze echter bijna wekelijks met de Ligt, vd Beek, De Jong, Nouri, Neres e.d.

Even een paar feiten voor je op een rij:

Neres heeft vorige jaar 4 JL wedstrijden gespeeld met een gemiddeld van 67 min per wedstrijd (waarvan 3 wedstrijden kort nadat hij in Nederland was aangekomen). Tot de EL finale heeft hij 3 wedstrijden met een gemiddeld van 7 min p/wedstrijd gespeeld.

De ligt heeft 17 JL wedstrijden gespeeld waarvan 5 na de winterstop. Laatste wedstrijd in de JL was in februari daarna is hij naar het 1ste werd gepromoveerd.

vd Beek heeft 16jl wedstrijden gespeeld. 19 Ered. wedstijden met een gemiddeld van 28 min p/w. Was gewoon J-Ajax speler die langzaam de stap naar het 1ste maakte op dat moment. Hij was dus de enige spelers die regelmatig op de bank zat bij Ajax1.

F de Jong speelde 31 wedstrijden in JL. 4 wedstrijden met een gemiddeld van 37 min in de Eredivisie en 4 wedstrijden met een gemiddeld 12 min in EL. Dus was gewoon Jong Ajax speler.

Nouri speelde 26 wedstrijden in de JL. 9 wedstrijden met een gemiddeld van 25 min in eredivisie en dat gemiddeld is "zo hoog"omdat hij in de laatste 2 wedstrijden van het seizoen 127 min heeft gespeeld (dus gemiddeld was 14 min voor de overige 7 wedstrijden)

Conclusies trek je aan de hand van feiten en niet onderbuik gevoelens. Van de Jongens die jij noemt was alleen vd Beek aan het schommelen tussen de 2 elftallen maar zelf hij was officieel jong Ajax speler.

8 juni 2018 om 13:00

En..., PSV heeft nog meer spelers gebruikt voor hun belofte-elftal. Wat zit die man nou te zeiken!

Ja gelijk hebt ie. Ongelooflijk hoor die competitie vervalsing wat het was vorig seizoen. Nu met de restricties belooft ht een mooier seizoen te worden. Maar toch hoop ik dat willem II de stap durft te nemen en hun 2e elftal in de jupiler lea zet. Zo kunnen onze talenten rijpen voor het eerste

8 juni 2018 om 10:12

Ik gok dat het niet zo werkt

8 juni 2018 om 10:18

Ajax had nog steeds kampioen geworden met deze regels dus weet niet precies waar je op doelt Jonas

Ze hebben het voor zichzelf en de andere jong teams verpest. Jammer, maar wel terecht dit besluit.

8 juni 2018 om 10:51

Wie heeft wat precies verpest? Ajax heeft hier geen nadeel van hoor. Die spelen al voor 95% met spelers on de 24.

8 juni 2018 om 13:25

Inderdaad. Dit is juist eerder een voordeel voor Jong-Ajax en een nadeel voor Ajax 1.
Jong-Ajax gaat er alleen maar op vooruit omdat ze minder wisselingen qua spelers zullen hebben. De echte Ajax 1 spelers hebben afgelopen heel weinig toegevoegd aan Jong-Ajax. Voor Ajax is het wat lastiger, want een speler kan geen wedstrijdritme meer opdoen bij Jong-Ajax.

8 juni 2018 om 14:41

Ook dat valt wel mee, de spelers die voor Jong Ajax uitkwamen en eigenlijk bij het eerste elftal hoorde te spelen waren spelers die terugkwamen van blessures. Dus voor een enkele speler die terugkeert na een blessure zal het lastig zijn. Voor de rest zal het niet veel uitmaken, het effect is zeer beperkt.

wat een zeldzaam slap geklets weer
op de keeper na die soms een wedstrijdje moest spelen heeft er nooit iemand meegedaan die ouder was dan 22jaar
de bond heeft jong ajax zelfs benadeelt door interlands van jong oranje en -19 op de zelfde dag te laten spelen als wedstrijden van jong ajax!!
er wordt gestrooid met het getal van 46 spelers
dat zijn dus vooral jeugdspelers -19 en jonger
door de grens te verhogen naar 24 verandert er voor ajax niets
alleen de kleinere clubs (zonder jeugd) komen in de problemen

8 juni 2018 om 10:35

Tijdens de interlandperiode speelden de beloftenelftallen tegen elkaar. Dat was juist om competitievervalsing te voorkomen. Snap niet hoe je erbij komt dat de bond dat speciaal voor jong ajax heeft gedaan.

8 juni 2018 om 12:09

ik zeg niet dat de bond dat speciaal voor jong ajax heeft gedaan maar jong ajax was wel benadeeld
net als NEC trouwens

8 juni 2018 om 10:43

Er zijn inderdaad maar 4 spelers van boven de 23 die hebben gespeeld. Paar wedstrijdjes voor de keeper en Younes, Siem en Viergever alle 3 één wedstrijd na hun blessure. Dat was het. Mensen die roepen dat "het halve eerste meedoet" zijn echt niet helemaal lekker, dat gebeurt niet, nooit!

Dat scheelt alleen lamprou en spelers die terug komen van een blessure. Grote ingreep hoor. JL clubs moeten zich schamen met een vaste opstelling en meer ervaring en fysiek geen kampioen kunnen worden.

Wat een onzin zeg. Dat spelers met Ajax 1 meetrainen betekent nog niet dat zij volwaardig Ajax 1 spelers zijn.

Als je kijkt naar de spelers die de meeste wedstrijden gespeeld hebben:

Verdedigers:

Sidoel (16 wedstrijden)
Bakker (15 wedstrijden)
Doekhi (33 wedstrijden)
Orejuela (16 wedstrijden)
Bergsma (33 wedstrijden)
Lartey (13 wedstrijden)

Dijks (3 wedstrijden)
Sinkgraven (4 wedstrijden)
Viergever (1 wedstrijd)

Middenvelders:
Eijting (18 wedstrijden)
Mazraoui (22 wedstrijden)
Bijleveld (29 wedstrijden)
Matusiwa (24 wedstrijden)
de Wit (33 wedstrijden)
Lang (14 wedstrijden)
Flemming (25 wedstrijden)

Siem de Jong (1 wedstrijd)

Aanvallers:
Johnsen (27 wedstrijden)
Cassiera (29 wedstrijden)
Sierhuis (20 wedstrijden)
Nunnely (24 wedstrijden)

Younes (1 wedstrijd)
Neres (1 wedstrijd)

Tuurlijk, vaak gaan talenten als Eijting mee met Ajax 1 en spelen ze niet met Jong Ajax mee. Maar het is niet zo dat Jong Ajax door Ajax 1 spelers de titel heeft weten te pakken.

Ook de leeftijdsgrens slaat nergens op. Want alleen Younes, Siem de Jong, Dijks en Viergever zullen dan buiten de boot vallen. Dat zijn bij elkaar opgeteld 6 wedstrijden...

8 juni 2018 om 10:26

Anders hadden Eiting, Cassiera en Bergsma gewoon vast bij de A-selectie gezeten en nooit gespeelkd voor jong

8 juni 2018 om 10:46

Bergsma?! Hoe kom je daar nou weer bij. En nee, ook Eiting en Cassierra hebben nog te weinig minuten gemaakt in het eerste om daar vast bij te horen..

8 juni 2018 om 10:43

goed stuk
weg met al dat nepnieuws

8 juni 2018 om 10:47

Inderdaad. Het is schandalig dat een directeur van de Knvb zich zelf zo belachelijk maakt. Kennelijk weet hij niet eens wat en wie er spelen in de Jupiler league en praat hij alleen met de populaire meute mee. Het blijft mij verbazen hoeveel mensen nog steeds het Jong Ajax beeld van vier jaar terug hebben en gebruiken om te zeggen dat het competitie vervalsing is.

8 juni 2018 om 11:30

Gudde heeft hier duidelijk z'n Feyenoordpet nog op, sorry dat ik het zeg. Is nu waarschijnlijk gefrustreerd dat Feyenoord de stap niet waagde te nemen en ziet dat o.a. Ajax hier wel profijt uit halen. Anders kun je toch niet verklaren dat een objectief instituut als directeur van de Knvb zo'n eenzijdig en partijdig stuk ventileert? Waarom zo expliciet alleen Ajax benoemen?

8 juni 2018 om 11:55

Ik snap het ook niet, en vind het echt niet kunnen als directeur van de Knvb. Inderdaad expliciet Ajax benoemen terwijl die misschien wel (ik heb geen specifieke cijfers) het minst eerste elftal spelers laat mee doen. Op het begin was het inderdaad een zootje bij Ajax met veel wisselspelers, maar ze zijn gewoon stelselmatig een vast elftal aan het bouwen en iemand van de Knvb hoort dat toch te zien en erkkennen. Kritiek geven op het moment dat iets juist niet aan de orde is...

8 juni 2018 om 11:18

Ben blij met je post, wilde deze lijst zelf ook neerzetten. Scheelt weer wat werk, dank!!
Het is behoorlijk slecht dat Gudde dit zegt, heeft klaarblijkelijk totaal geen idee wat er speelt en lult gewoon uit zijn nek. Met name het zinnetje ‘vooral Ajax’ spreekt boekdelen, dan heb je er niet veel van begrepen.
Aangepaste regels helemaal prima, maar je moet niet uit je nek gaan lullen want zo kom je erg ongeloofwaardig over, en dat voor een directeur betaald voetbal, wat een grap.. wat mij betreft legt ie zijn taken per direct neer, dit kan toch niet.
Zoals hierboven vermeld is JA op eigen kracht kampioen geworden, dat een geblesseerde 1e elftal speler een wedstrijd mee heeft gespeeld met jong mag geen excuus zijn. Dat JA vaak met een ander team speelt is een feit, dat dit voornamelijk jong spelers waren ook, dat het moeilijker is om kampioen te worden met een team dat steeds veranderd is ook een feit, het is veel makkelijker om kampioen te worden met een vast team, je kan dan aan vastigheden werken en een hecht team creëren.

Het leukste van alles is, is dat er met de nieuwe regels niets veranderd.. oudere 1ste elftalspelers mogen niet meer meedoen, maar zoals hierboven vermeld word maakt dat voor JA geen verschil, deze spelers hebben vorig seizoen toch amper minuten gemaakt(en kwamen terug van een blessure, hoe sterk ben je dan?), daarbij heeft Ajax voornamelijk jonge spelers in de selectie, die komen nog gewoon in aanmerking. Ook volgend jaar zul je niet zien dat jong teams met een vaste selectie spelen, maandag zal het team vrijwel altijd sterker zijn. Maar goed, zorg als JL club voor een goede selectie, werk aan een vast team en laat het kaas niet van je brood eten door jonge spelertjes van gemiddeld 20 jaar waarvan de basiself steeds wijzigt, je hebt als JL zoveel meer voordelen dat wanneer je geen kampioen wordt je enkel en alleen naar jezelf kunt wijzen.

8 juni 2018 om 13:22

Mooie overzicht. Gek dat Gudde reageert uit onderbuik gevoelens net als supporters ipv naar feiten te kijken. Met de nieuwe regels zou eigenlijk alleen viergever, dijks, Younes en S de Jong niet mogen doen met J- Ajax afgelopen jaar.
Een reden waarom zo veel spelers is gebruikt komt omdat in de interland periode J-Ajax veel jeugdspelers moest afleveren aan diverse nationale ploegen. Dus als er ook een break was voor de JL tijdens de interlandperiodes had Ajax ook minder spelers gebruikt over het hele jaar.

8 juni 2018 om 14:32

De grap is dat Siem de Jong en Neres beide tegen een ander beloftenteam hun enige wedstrijd speelde (waarin ze overigens beide scoorde). Dus ook niet relevant voor de specifieke klachten van veel Eerste divisie clubs.

Viergever, Younes en Sinkgraven deden overigens alleen mee na langdurige afwezigheid vanwege blessures. Dijks is eigenlijk de enige speler die je zou kunnen opnoemen die puur vanwege het feit dat hij overbodig was in Jong Ajax speelde.

Ik denk niet dat ze bij Ajax wakker hoeven te liggen van deze regel. Jammer voor spelers die terugkomen van een blessure dat ze geen ritme meer mogen opdoen, maar dat betreft slechts een enkele speler.

Ajax 1 heeft amper 3 spelers die ouder zijn dan 24 jaar. Wat een onzin om deze regel dan toe te passen. Kan me niet voorstellen dat de jongens ouder dan 24 voor het kampioenschap hebben gezorgd. Dat er soms een compleet ander team stond heeft ook te maken met (jeugd)interlands.

8 juni 2018 om 10:38

Precies, ik moet echt hard nadenken over welke speler die ouder is dan 24 met enige regelmaat in Jóng Ajax speelde als de gemiddelde leeftijd van Ajax 1 daar al duidelijk onder ligt. Wie moet dat dan zijn geweest? Lamprou? Alsof je daarmee het kampioenschap binnenhaalt, zelfs in de Jupiler League.

8 juni 2018 om 10:48

Lamprou is de enige ja. En Dijks (3), Younes (1), Siem (1) en Viergever (1). Waarvan zeker de laatste 3 alleen was omdat ze terugkeerden van een lange blessure..

Vind het wel frappant.. iedereen doet alsof deze regel puur gebaseerd is op het afgelopen seizoen. Maar de seizoenen ervoor was het ook een frustratie van menig JL club/clubfan.

En tja idd Gudde had zich beter wat kunnen temperen en het in 't algemeen pakken wat mij betreft.

Gudde moet Jong-Ajax als ze kampioen worden gewoon laten promoveren naar de eredivisie.
Als je 2 keer kampioen wordt,ben je gewoon de jupiler league ontgroeid. Als bond moet je dit soort talentvolle ploegen juist steunen,en niet klein houden.

8 juni 2018 om 10:49

Dit slaat dan weer helemaal nergens op, een 2e elftal kan nooit in dezelfde competitie als hun eerste spelen? Ik neem aan dat je het als grap bedoeld anders kan je ook beter stoppen haha..

Hoeveel van de spelers die dit jaar in jong ajax speelde waren ouder dan 24 dan? Want deze regel heeft volgens mij totaal geen effect op de situatie bij jong ajax waar clubs op tegen waren. In ajax 1 selectie zaten 8 man die boven de 24 waren, dus de rest kan in theorie gewoon meedoen nog..

Hoe kan een directeur van de Knvb dit soort dingen zeggen? Dit is gewoon een leugen.

Stoppen ze dan ook met voetballen in de eerste divisie in de periode als het interland voetballen is of plannen ze dan wel tijdens die wedstrijden de jong ploegen tegen elkaar? Want vaak is het zo dat de spelers van die teams met jeugd elftallen van oranje mee moeten waardoor er jonge spelers uit onder 19 mee voetballen bij de jong teams. Maar daar hoor je de clubs niet over. Dat is dan weer een voordeel voor andere ploegen

8 juni 2018 om 10:48

Voor zover ik weet spelen zoveel mogelijk jong ploegen tegen elkaar tijdens interland periodes.

is het ook niet zo als je als jl speler ook leert van een betere tegenstander?

8 juni 2018 om 12:32

Dat is het probleem ook niet. het probleem is dat jouw club tegen een aantal spelers die bij Ajax 1 horen speelt en je directe concurrent met een veredeld jong 19 elftal. vaste teams zoals ze ook in Duisland doen en het probleem is opgelost. Dan speelt iedereen tegen dezelfde spelers en is het eerlijk.

Ok, goed dat ze ernaar kijken, maar de uitvoering is niet echt super. Jonge spelers kunnen nog meedoen met de jeugdelftallen, maar jong ajax is gewoon ajax 2. Sinds jaar en dag speler daar spelers die het net niet redden in het eerste. Moet je die dan verhuren en bij blessures in de shit zitten? Ok ik snap dat het niet leuk is om tegen een team te spelen dat bijna uitsluitend bestaat uit 1e elftal spelers, maar zet daar dan gewoon een limiet op. 3 spelers max boven de 24 oid. Spelers die terugkomen van een blessure moeten toch ritme op kunnen doen, en dat doe je niet in een incidenteel oefenpotje.

Talentvolle spelers kunnen in potentie wel nooit het niveau halen van de spelers van boven de 24. Daar moet niet per se extra in geinvesteerd worden. En die wel die potentie hebben, die laat ajax heus wel spelen hoor.

Ik vind het bovendien naar dat een directeur van de knvb een sneer geeft naar ajax. Dit komt waarschijnlijk door zijn verleden bij ons, maar hij moet neutraal blijven.

Krijgen we nu volgend jaar het gezeik dat er in de Eredivisie sprake is van competitievervalsing omdat Ajax en PSV spelers ouder dan 24 niet wedstrijdfit kunnen krijgen na een lange blessure?

Het is een maatregel voor de bühne, vooral bedoeld om een argument voor de JL-clubs weg te nemen om de aanwezigheid van beloftenteams te bekritiseren, maar de spelers boven de 23 waren echt niet de reden dat Jong Ajax kampioen werd. Sterker nog, in het eerste van Ajax lopen maar een paar veldspelers rond die met de nieuwe regel geen minuten meer in de JL zouden mogen maken: Veldman, Tagliafico, Siem de Jong, Ziyech, Schöne en Huntelaar. Alsof die afgelopen jaar de hele JL op zijn kop gezet hebben... De andere spelers in het eerste zijn gewoon nog jong genoeg om alsnog voor Jong Ajax te mogen spelen.

Ordinaire jaloezie van iemand die eigenlijk neutraal hoort te zijn. Iemand als Cassierra is ook pas 20.
Carel Eiting heeft alleen de eerste seizoenshelft bij Jong gespeeld en is toen doorgeschoven. Mazraoui later.
Als alleen de leeftijd bepalend zou zijn zou, zou Jong Ajax al met de kerst kampioen zijn in die loserscompetitie.
Het feit dat er in andere samenstellingen werd gespeeld ligt aan het feit dat er bij het eerste 10 man op de bank mochten zitten. Los daarvan, Er deden veel vaker jongens vano19 mee dan vaste spelers van het eerste. Tegen Fortuna speelde bijna de hele O19 vanwege een trainingskamp..

Zegt onze feyenoord man. Baalt gewoon dat jong feyenoord niet mee mag doen Door hun eigen stommiteiten

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen als zelfs met de beperkende regels die er komen de Jong-teams alsnog flinke concurrentie blijken te zijn. Dan zal er wel weer nieuwe kritiek komen, want de kern van het probleem is dat teams het niet kunnen hebben dat ze worden weggetikt door een stel 17-jarigen.

Dat er veel gewisseld wordt in zo'n Jong-ploeg zou enkel in het nadeel moeten werken van die teams aangezien dit elke vorm van stabiliteit in een team weghaalt. Het meedoen van A-spelers is volgens mij bij PSV en Ajax een keer of vijf gebeurt, het wordt nu gebracht alsof Jong PSV elke week met Lozano en Van Ginkel aantrad en Jong Ajax met Ziyech en Van de Beek.

Als de Jupiler clubs lef hebben geven ze gewoon toe, jongens voor het aanzien competitie is het niet goed als wij wekelijks worden weggespeeld door een stel tieners. De Jong-ploegen zijn geduchte concurrentie en dat vinden we vervelend, we willen liever met andere volwaardig kleinere clubs de dienst uitmaken en niet moeten concurreren met een halve jeugdploegen die dan nog een stuk beter zijn ook. Dit zou tenminste eerlijk zijn.

het is toch niet zo heel ingewikkeld. je laat zo een Jong Ajax team aan het begin van een seizoen een selectie van bv 22 man inleveren en dat zijn de enige spelers die mogen worden opgesteld in de Jupiler League dat seizoen. halen ze tussentijdse versterkingen komen die ook op die lijst maar die mogen dan dat seizoen niet meer voor Ajax 1 uitkomen en andersom ook niet

8 juni 2018 om 13:24

japie neem nog een kroket

8 juni 2018 om 13:24

Dan had De Ligt dus het hele vorige seizoen (16/17) in het tweede moeten bliiven?

Wat een onzinnig voorstel...

Jongens draai het eens om. Stel je eens voor dat Barcelona hun Belofte elftal in de eredivisie mogen uitkomen en Ajax met PSV om het kampioenschap zou spelen in de laatste wedstrijd van de competitie. Ajax speelt de laatste wedstrijd tegen de beloftes van Barcelona. Omdat Barcelona al uitgespeelt is sturen zij het eerste naar Amsterdam. Weet zeker dat dan iedereen dan uit zn plaat gaat.

robby dit noemen ze nu nep nieuws!!
argumenten gebruiken die ver buiten de werkelijkheid zijn
terwijl je heel goed weet dat er nauwelijks spelers van ajax 1 bij jong ajax hebben gespeeld
je lijkt wel knudde.......

sorry foutje Gudde.........

Wat een onzin verhaal van Gudde. Hij kent blijkbaar de feiten niet; met de nieuwe regels had Ajax precies dezelfde spelers over het hele seizoen kunnen opstellen. Doordat ze juist elke week een andere selectie samenstelling hadden, zou het eerder moeilijker voor Jong Ajax moeten zijn.

Beste Gudde, óf je snapt er echt geen snars van, óf je laat toch je Feyenoord hart af en toe spreken...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren