Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola waarschuwt Real Madrid met knipoog na winst van ‘f*cking trophy’

Laatste update:

Josep Guardiola is blij met het feit dat Manchester City voor de eerste keer in de clubgeschiedenis de Champions League heeft weten te winnen. Een doelpunt van Rodri was in de finale genoeg voor een 1-0 overwinning op Internazionale. De Spaanse manager kon het na het veroveren van de cup met de grote oren niet laten om recordhouder Real Madrid met een knipoog te waarschuwen.

Guardiola had moeite zijn opluchting na afloop van de Champions League-finale te verbergen. City speelde verre van overtuigend en zwijnde in de slotfase, maar trok een 1-0 voorsprong uiteindelijk over de streep. Guardiola prees in gesprek met BT Sport vooral het geduld van zijn ploeg na een moeizame eerste helft. "Ik ben moe, kalm en tevreden", zei Guardiola nadat hem gevraagd werd hoe hij zich voelde. “Deze fucking prijs, het is zo moeilijk om hem te winnen. Het had ook de andere kant op kunnen vallen. Inter is een erg sterk team.”

Guardiola zag City in de eerste helft ‘angstig’ spelen. "Het is een kwestie van geduld bewaren. Tijdens de vorige Champions League-finale stonden we 1-0 achter (tegen Chelsea, red.), deze keer stond het bij rust 0-0. Je moet geluk hebben. Ik denk dat het in de sterren geschreven stond . Het is ons gelukt.” De manager liet zich vervolgens kritisch uit over de lengte van het seizoen. "Op dit moment heb ik geen energie om aan het volgende seizoen te denken, we hebben een zomerstop nodig, het seizoen is te lang. De Premier League is twee of drie weken geleden afgelopen. Mijn spelers hebben straks weer twee tot drie weken vakantie en beginnen dan opnieuw, het is te veel. Volgend seizoen beginnen we vanaf nul.”

Op de persconferentie na afloop van de Champions League-finale waarschuwde hij Real Madrid nog met een knipoog. De Koninklijke wist het miljardenbal maar liefst veertien keer te winnen en is daarmee recordhouder. “Wees gewaarschuwd Real Madrid, we zijn dertien Champions League-zeges van jullie verwijderd en hebben nu een eerste stap gezet! Als jullie een beetje in slaap sussen, dan zullen we jullie achterhalen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een ontzettend slechte grap

11 juni 2023 om 01:36

Doet me denken aan dat sir alex zei dat united het aantal landstitels van liverpool in ging halen

11 juni 2023 om 12:03

Een dag. niet gelachen is een dag niet geleefd. Of een grap geslaagd is, daar kun je over twisten, maar ik heb van Gaal weleens prijzen zien pakken om dan naar alle journalisten toe ontzettend zijn gelijk te halen, dat vind ik dan weer tenenkrommend. En dat kan en mag allemaal, he?

11 juni 2023 om 12:15

Moet Pep nu ook op het matje geroepen worden na het gebruik van het woord 'f*ckin' net als EtH?

Guardiola verdient alles respect en behoort nu tot de beste managers aller tijden. Vooral de manier waarop hij zijn ploegen laat spelen vind ik heel erg mooi. Gefeliciteerd Pep

11 juni 2023 om 01:39

Zeker Pep en Mourinho behoren 100% tot de beste managers. Beiden zijn gestoord alleen de ander totaal gestoord. Qua prijzenkast en alles uit een selectie

11 juni 2023 om 03:25

Wat deed Inzaghi daar op het einde? Dat zag het ook vrij gestoord uit als je het mij vraagt. Over gestoorden gesproken: Simeone, Tuchel en Conte kunnen er ook wat van. En dan mis ik er nog een hoop

11 juni 2023 om 04:33

Mourinho hoort toch nooit tot de beste managers. De managers die daarbij horen laten hun ploeg op een manier voetballen waar voetballiefhebbers van smullen. Een speelstijl waarbij techniek de hoofdrol speelt. Dat heeft Mourinho nog nooit voor elkaar gekregen.

11 juni 2023 om 04:40

Counter voetbal van Mourinho’s Madrid was anders wel bizar goed en mooi.

11 juni 2023 om 07:13

In 3 seizoenen tijd 1 kampioenschap en 1 beker met Real. Echt bizar goed.

11 juni 2023 om 07:14

Mourinho hoort er wel bij want hij haalt maximalr resultaten met gemiddeld of minder geld en keuzes.

Fc Porto, AS Roma (oude Chelsea) dat zijn echt prestaties.

Beter zelfs dan Guardiola die bij Barcelona geblessed was met Messi of Bayern Munchen (farmers league) Man City (sinds hij er is 1.2 billion aan transfersommen betaald).

11 juni 2023 om 07:45

Dat heeft hij 1 seizoen volgehoudrn bij Real. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan met zijn carriere. Bij geen enkele club meer geslaagd.

11 juni 2023 om 07:57

Hij heeft daarna nog de Premier League gewonnen met Chelsea, de Europa League met United en de Conference League met Roma.

11 juni 2023 om 08:02

Als je met Porto de CL pakt. Prijzen wint met Chelsea dat pas was overgenomen. Real na jaren de Barca de boventoon voerde het kampioenschap brengt.
Hij behoort gewoon tot de beste manager aller tijden.
Maar een verschrikkelijk naar mens.

11 juni 2023 om 08:54

Op basis van zijn prijzen hoort mourinho zeker bij de beste managers. Maar hoeveel spelers zijn nou echt significant betere voetballers geworden onder hem? Bij de laatste clubs die hij heeft gehad heeft hij constant een puinzooi achtergelaten door dat afbraak voetbal.

11 juni 2023 om 09:10



@linley,

6 Europese finales gespeeld met 6 verschillende teamswaarvan vijf gewonnen.. kampioen geworden in vier landen…

Tja,,, het is helemaal niet mijn type trainer, maar je kan niet zeggen dat het geen goede trainer is.

11 juni 2023 om 09:58

Het is niet mijn smaak, maar Mourinho hoort zeker bij een van de beste. Uiteindelijk gaat het om prijzen winnen.

11 juni 2023 om 12:10

Een gestolen kampioenschap en een nog meer gestolen bekerwinst, ik nodig je uit om die Copa del Rey finale uit 2011 terug te zien. Zo'n gekochte wedstrijd heb ik in mijn leven niet meer gezien. Er hadden wel 4 rode kaarten moeten vallen voor Real, ook werd Barcelona benadeeld door 'buitenspelgevallen', die door het arbitrale trio ter plekke verzonnen werd. Mourinho en Real was een match made in heaven. Die Liga die Mourinho won, in 2012 was helemaal een schande. Barcelona, het meest aanvallende team ter wereld op dat moment, kreeg geen strafschop mee, zelfs als er overduidelijk, expres, hands gemaakt werd. Het was zo overduidelijk wie dat seizoen kampioen moest worden. Toen Real kampioen werd, kreeg Barcelona gemiddeld 2 penalty's mee, puur voor de statistieken. Dat jaar ben ik denk ik mijn onschuld kwijtgeraakt, voetbal-wise dan.

12 juni 2023 om 09:30

Je vergeet even de twee halve finales van de champions league. In een tijd perk dat het barcelona van Pep echt alles domineerde. Daarvoor was real Madrid qua punten ver verwijderd van een landstitel en de champions league geen rol van betekenis. Misschien niet bizar goed. Maar hij heeft wel voor een ommekeer gezorgd bij real

11 juni 2023 om 08:35

Zeker mee eens. Het is wel een beetje een gek langs de lijn. Maar zolang hij zijn ploegen zo laat voetballen kan ik het van hem beter hebben dan van een Mourinho.

11 juni 2023 om 08:51

Zo ben jij, dubbele maat hanteren. Terwijl je zelf aangeeft dat ze objectief gezien hetzelfde gedragen langs de zijlijn

11 juni 2023 om 09:35

Jij kent me niet, dus beter praat je ook niet zo over mij.

Ik zeg dat ze beide een gek langs de lijn zijn, maar dat kan natuurlijk op allerlei manieren. De manier waarop Mourinho gedraagt is vele malen erger dan dat Guardiola zicht gedraagt. Die heb ik nog nooit een 4e official zijn aanvallen en scheidsrechters horen uitschelden.

11 juni 2023 om 09:59

Guardiola kwam wel altijd bij een club in gespreid bedje en (zeker bij City) vies mogen investeren. Persoonlijk vind ik eerder een schande dat hij niet eerder de CL won met City.

11 juni 2023 om 11:37

Wat vind je dan wel niet van United die over de laatste 10 jaar meer netto hebben uitgegeven dan City? Vorig jaar nog 58 puntjes in de PL zonder Champions league voetbal

11 juni 2023 om 11:59

Het verschil is dat het tov van city, bij utd geen gespreid bedje is. De chaos en wanbeleid wat daar de afgelopen jaren door de hele club aan het druipen was kan je moeilijk een gespreid bedje noemen. Hoeveel geld je dan ook uitgeeft, het blijft moeilijker voor een trainer om goed te presteren. Vooral omdat om de haverklap een andere trainer voor de groep staat, die dus ook andere spelers nodig heeft voor zn speelwijze.

11 juni 2023 om 12:26

United doet het belachelijk slecht. Hoewel het in het begin na tijdperk Ferguson een chaos was hebben ze nu al genoeg tijd en geld gehad om het inorde te krijgen.
City doet het hedendaags beter met meer gerichte aankopen, maar toch hadden ze hier niet gestaan zonder hun geldschieter.

11 juni 2023 om 13:36

Dat is dus juist slecht. City voert beter beleid en heeft het management beter geregeld dan United. Het verschil is dat City het nooit goed kan doen volgens sommigen als ze niet alles winnen, maar dat United het al prima doet als ze 4e eindigen. Dat is gek

City heeft veruit al jaren het beste team met een geweldige manager. Het is belachelijk dat het zolang heeft geduurd met een manager als Pep aan het roer en de investeringen.
Verder nog 1 kritische noot Pep moet niet gaan janken over het aantal wedstrijden en dat FA hun niet helpt om CL te winnen. Als je zo geweldig elftal hebt logisch.
Nu de goeie punten City heeft terecht de tereble gewonnen spelen geweldig voetbal. Het was een genot dit seizoen om naar ze te kijken ookal ben ik totaal geen fan van ze. Gundogan de man van de tweede seizoenshelft geweldige speler. Ake is dit jaar voor mij bij City de verrassing en Akanji ookwel nooit gedacht dat deze twee zo goed waren. Akanji was bij BVB wel goed maar ook vaak slordig. De missing link Haaland en KDB heeft ze dit jaar zover gebracht.
Moet ookwel zeggen dat ik city de afgelopen drie seizoenen al geweldig vind spelen maar opvallend genoeg geen CL.
PSG zal zolang ze niet een trainer meer dan twee jaar laten zitten nooit een CL pakken. Je ziet bij City met veel geld en goeie trainer kost het ook tijd en geluk.

11 juni 2023 om 01:42

Inderdaad, als je op je bank; Alvarez, Foden, Laporte, Mahrez en Walker hebt zitten moet je niet aankomen met het aantal wedstrijden. Dit City kan wel twee elftallen samenstellen waarmee ze de Premier League, FA Cup en waarschijnlijk de CL kunnen winnen..

11 juni 2023 om 02:38

Iedere club heeft toch een reserve bank. Dat neemt toch niet weg dat het een lang seizoen is en er te veel wedstrijden worden gespeeld. Nu nog de nations league finales.

11 juni 2023 om 03:01

Sterker nog, met zo'n selectie ben je in het voordeel met zoveel wedstrijden in een seizoen. De concurrentie kan het veel moeilijker dragen dat schema dus de verschillen worden groter.

11 juni 2023 om 03:26

Met Lewis, Palmer, Alvarez, Phillips en Perrone vanaf de bank ga je helemaal niks winnen

11 juni 2023 om 03:45

@mv010, mooi ook hoe je die laatste zin neer zet over de nations league. Na de CL ook gewoon; dat is als of je net een hele dure fles whiskey hebt leeg gemaakt je begint over aanmaaklimonade.

11 juni 2023 om 08:05

Phillips zou gewoon bij de meeste PL clubs in de basis staan net zoals Alvarez die het dit seizoen geweldig deed bij City,
en uitblonk op het WK

11 juni 2023 om 10:23

De Philips van dit en vorig seizoen zou zeker niet basis staan, waar baseer je dat op? Enkel omdat ie voor teveel geld naar City gehaald is?

11 juni 2023 om 11:39

Dat Alvarez bij een Brighton in de basis zou staan betekent niet dat je daarmee de PL wint. Dat is namelijk wat hier wordt gesuggereerd. Alvarez is een leuke spits, maar heeft echt nog wel stappen te zetten om een topspits te worden. Jesus een betere 2e spits

Pep Guardiola is aardig op weg om de Goat onder de trainers te worden,
Zou hem graag in Italië aan het werk zien.

11 juni 2023 om 12:05

Laat hem maar eens zo'n prestatie neerzetten met een subtopper, dan kunnen we spreken van "de goat". Het is natuurlijk een geweldige trainer die zijn elftallen verschrikkelijk mooi laat voetballen. Maar het is nou niet zo dat hij verschrikkelijk aan het overpresteren is als je kijkt naar alle selecties die hij waar dan ook onder zn hoede heeft gehad. Het is nou eenmaal een stuk makkelijker presteren als je een prime messi hebt, uberhaupt bij bayern zit, of een city team erft wat al jaren de beste in de competitie is en vervolgens jaren de tijd hebt om het compleet naar je hand te zetten voor de CL.

11 juni 2023 om 14:36

Doel je op Barça B, toen ie daarmee in de vierde divisie kampioen werd? Of het eerste team van Barça, dat derde werd met tien punten afstand om de nummer twee het jaar ervoor?

Wat een held op sokken. Na jarenlang met een heel goed elftal dit presteren. Bij Barcelona zit het winnen in het bloed, bij city moest er eerst veel extern geld in. Nou boehoe en wat fantastisch dat het eindelijk gelukt is. Ik ben veel te veel van de nostalgie van vroeger gezien mijn leeftijd dus ik trek de oliedollars echt slecht. Maar het feit dat 85% van de PL-clubs in de handen van clubeigenaren is zal het niet snel veranderen.

11 juni 2023 om 08:54

Je moet je minder storen aan het geld een meer genieten van voetbal zelf. Er gebeuren genoeg mooie dingen en city heeft terecht de CL gewonnen.

11 juni 2023 om 11:44

Ex eigenaar van Inter (Moratti) heeft aangegeven dat hij 1.5 miljard uit eigen zak heeft gespendeerd aan transfers voor Inter in zijn 18 jaar bij Inter. Dat was in een tijd waarin topspelers nog voor 30m te halen waren. Ik heb niemand daarover gehoord toen Inter de treble won onder Mourinho. Maar toen was FFP nog relatief nieuw en interesseerde het niet wat. Nostalgie junkies 😉

11 juni 2023 om 12:13

@Silvacity, Ik snap best dat je graag naar city kijkt tegenwoordig hoor. Maar fan zijn van zo'n nepclub kan ik echt niet bij met m'n hoofd, ervanuitgaande dat je geen Manc arbeider bent van middelbare leeftijd. Dat is alleen mogelijk als je 40+ bent. Of nog maar een jaar of 7 voetbal volgt. Dus zou je mij kunnen vertellen hoe dit bij jou is ontstaan? Het probleem is van de meeste mensen ook niet dat er steeds zoveel geld wordt uitgegeven (hoewel dat zeker meewerkt), maar vooral dit soort clubs totaal geen ziel hebben. Geen beleving op de tribunes etc.

11 juni 2023 om 12:49

Wat een onzin en arrogant om zo'n waardeoordeel te geven over fans van een andere club. Ik ben een jaar of 20 fan van Man City en vind het juist een hele fijne vereniging die, ondanks de successen, nog heel erg zichzelf is gebleven. De beleving op de tribunes is in elk land anders. Engelse clubs kunnen erg gezellig zijn, maar er zijn clubs waarbij het ook rustig kan zijn op de tribunes. Ik snap dat men vanaf de buitenkant een bepaald beeld heeft van een club, maar een club is zoveel meer dan dat. Het management, de mensen, de sfeer en cultuur binnen de club zelf en ja die heeft City wel. Het woord geen ziel is een hippe term voor mensen die geen enkel beeld van een club hebben.

11 juni 2023 om 13:21

Dat is helemaal goed en heb ik mij eventueel vergist. Maar persoonlijk vind ik het gewoon moeilijk te bevatten dat een inwoner van NL zo'n oprecht gevoel heeft bij een club als manchester city, en al helemaal als zo'n club pas echt een jaar of 12 echt relevant is. Bij bij komt het dan al snel over als:"oh deze club doet het nu goed, dit is vanaf nu mijn club". Daarom ben ik ook benieuwd hoe jouw liefde/affectie (hoe je het ook wil noemen) voor city is ontstaan. Ik zal ook nergens stellen dat city geen echte fans heeft. Maar als ik naar wedstrijden van city kijk zie ik vooral mensen die gewoon even een goed potje voetbal willen kijken, of dat nou city is of Barcelona maakt voor een groot gedeelte niet uit.

Zoals ik al voorspelde, Guardiola kan eigenlijk nooit winnen.

Nu niet dat de reacties van de VZ leden hem ooit zouden raken, maar ik wist exact dat die CL zijn zwakte punt zou zijn.

Winst is te wijten aan de chequeboek, verlies is een schande. Geen eer bij te behalen bij de gemiddelde voetbalfan.

11 juni 2023 om 08:56

Hij heeft gebouwd en gesleuteld aan zijn machine en nu krijgt hij de beloning, terechte winnaars van de CL met het beste voetbal.

11 juni 2023 om 08:57

Het is wel grappig inderdaad. Als hij hem niet won, kon hij geen topper zijn want geen CL bij city. En nu hem hem wel wint moeten ze zich in allerlei bochten wringen om hem toch nog naar beneden te kunnen halen.

11 juni 2023 om 09:56

Oh naar beneden praten vind ik ook niet hoor, maar gigantisch ophemelen na eindelijk 1 CL na 7 seizoenen eindeloos geld mogen investeren en met enorme blamages is weer de andere kant van het spectrum.

11 juni 2023 om 10:07

Afgelopen 3 jaar domineren ze gewoon Europa. Niemand doet het dan beter dan hen.

11 juni 2023 om 11:11

@lierse1997,

En de afgelopen 7 jaar onder leiding van Guardiola..? Of pak je bewust de afgelopen 3 jaar omdat het na 4 jaar en 900 miljoen eindelijk eens lukte om verder te komen dan de halve finale?

11 juni 2023 om 11:22

5 Keer de PL gewonnen (1 keer 2e en in zijn eerste seizoen derde met 12 punten meer dan het seizoen daarvoor), 4 EFL-cups gewonnen, 3 Community shields en 2 FA Cups. Daarboven nu een CL-winst na eerder al een CL-finale verloren te hebben.

Wat is je punt precies?

11 juni 2023 om 12:05

@Lierse,

Je had het over drie jaar domineren Europa, waar ik op door vraag, om vervolgens over nationale prestaties te beginnen..?

Het geeft aan dat je eerdere statement wankel is…

11 juni 2023 om 12:40

Mijn statement is niet wankel. Ze hebben de afgelopen drie jaar Europa gedomineerd nadat ze de afgelopen 7 jaar de PL hebben gedomineerd. Dat is gewoon een feit. Verzinnen dat Van Gaan en Ancelotti een CL winnen bij Bayern, dat is wankel.

11 juni 2023 om 08:59

Hetzelfde als met Messi en het niet winnen van het WK, om de beste allertijden te zijn en dan wint ie em....

11 juni 2023 om 09:24

@FCBinsider,

Dat klopt en die situatie heeft Guardiola zelf volledig gevreeerd met zijn spendeer ziekte. Door er 1,25 miljard er tegen aan te gooien leg je zelf de lat hoog.

City heeft verdiend gewonnen dit jaar, en Guardiola heeft ook verdiend gewonnen dit jaar.

Maar is het (net zo) knap als het winnen van de treble door Heynckes, Ancelotti of Zidane?

Absoluut niet, laatste drie kwamen, zetten het team naar hun hand zonder noemenswaardige investeringen en wonnen. Dat zijn de echte trainers die hun spelers in hun kracht zetten en er een team van maken. En alle drie de trainers deden dit al meerdere keren.

Ik zie Guardiola dit graag doen, en wanneer dat lukt schaar ik hem met alle plezier in het rijtje met grootste trainers ooit.

Maar op basis van 1,25 miljard aan uitgaven vind ik deze CL persoonlijk gekocht ipv gewonnen. En niet andersom..

11 juni 2023 om 09:30

Wanneer hebben Zidane en Ancelotti de nationale beker, competitie en CL gewonnen?

11 juni 2023 om 09:57

@Lierse

Is dat de enige reactie die je had?

Je hebt gelijk, Zidane en Ancelotti wonnen niet een directe treble.

11 juni 2023 om 10:08

Jij vraagt of het net zo knap is als twee trainers die dat helemaal niet gewonnen hebben.

11 juni 2023 om 10:21

Lierse, wat een kinderachtige reactie.. Je kan heel goed uit zijn tekst halen dat hij het over de CL heeft. D-Bergkamp heeft imo ook gewoon gelijk, Guardiola heeft ontzettend veel mogen uitgeven terwijl de andere mannen het team die er al was (en ja het waren al top teams) naar hun hand hebben gezet. Maargoed even Real als voorbeeld nemen, voordat Zidane er was hebben verschillende coaches met hetzelfde materiaal enorm gefaald. Dus het gaat niet zo zeer om alleen het materiaal, maar ook hoe je je team smeed. City heeft Pep carte blanche gegeven 7 jaar lang ongelimiteerd spenderen, en dan vind ik deze prijs op een gegeven moment ook niet meer zo uniek.

11 juni 2023 om 10:28

En daarom kan Pep het in de ogen van sommigen nooit goed doen. Ik vind het absurd dat een club zoveel aanklachten tegen zich kan hebben lopen en gewoon actief mag zijn. Ik baal ervan dat Arsenal de PL niet gewonnen heeft, voornamelijk door eigen toedoen natuurlijk. En ik vind plastic clubs blegh. Maar toch heb ik sympathie voor Pep en kan ik genieten van hoe hij zijn team laat spelen. Daarnaast vind ik het jammer dat mensen elke keer maar in een bocht moeten gaan liggen om de prestaties naar beneden te praten. Geniet van het voetbal, probeer het althans.

11 juni 2023 om 10:42

Kinderachtig? De prestatie van iemand naar beneden proberen te halen door andere mensen hun prestaties aan te halen is op zich niet kinderachtig. Prestaties van anderen verzinnen om zo de discussie te verkleuren en de prestatie van Pep naar beneden te halen vind ik echter zeer dubieus. Daarom dat ik het aanhaal.

11 juni 2023 om 10:59

@samcro,

Ooh maar ik kan wel genieten van het voetbal van City en Guardiola, dat absoluut. Het voetbal dat gespeeld word is iets teveel op balbezit naar mijn wens, de pressing mag er iets meer zijn. Desondanks is het zeker bij vlagen fenomenaal om te zien.

Verder praat ik mijzelf helemaal niet in een bocht omtrent Guardiola. Het is een goede trainer met een voetballende mooie filosofie. Daarnaast is het een gemankeerde trainer met maar 1 op vatting en geen plan B die af en toe de raarste fratsen uit haalt. Elke genie zijn manco en elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen?

Het voetbal waarmee de CL titel gewonnen is, dat spreekt van verdiend.

Maar, ik vind het geen CL titel waar klasse vanaf straalt. Het was meer een schande als hij hem niet zou hebben gewonnen.

11 juni 2023 om 11:00

@lierse1997,

Ach, ik heb mijn ongelijk daar al in toegegeven.. Aangezien dat dit je enige commentaar was ipv een verdere inhoudelijke reactie was er verder weinig om op te reageren. Dus ga ik er in dat opzicht maar vanuit dat je het met de rest eens bent?

11 juni 2023 om 11:23

Aangezien alles daarna voortbouwt op die onjuiste stelling ben ik het met meer dan de helft van je reactie niet eens.

11 juni 2023 om 11:50

Komop man. Heynkes, Ancelotti en Zidane wonnen de CL met een selectie die geen haar onderdoet aan dat van City. Het Real van Zidane vond ik individueel zelfs nog beter. Cristiano vs Grealish, Stones vs Kroos op het middenveld, Ake vs Marcelo. Je vergeet dat Real en Bayern een schat aan ervaring hebben met het winnen van de CL en de druk er bij City gigantisch hoog in zat. Dat is echt een factor bij City geweest wat het voor City extra moeilijk maakt. De CL winnen is altijd knap. Overigens hebben die topclubs de CL ook "gekocht". Die spelers kwamen niet gratis en is goed geld voor neergelegd. Je ziet dat Real nu moet heropbouwen en ook weer flink moet uitgeven om wat neer te zetten. 100m voor een middenvelder afgelopen zomer, Hazard voor 140m en straks Bellingham voor 130m

11 juni 2023 om 12:06

@Lierse1997,

Nee het geeft alleen maar aan dat je op de rest geen antwoord hebt..

11 juni 2023 om 12:07

@Silvacity,

Bayern München 2007-2017
4 trainer:
- Van Gaal
- Heynckes
- Guardiola
- Ancelotti

Er won er 1tje geen CL…
I rest my case

11 juni 2023 om 12:26

Wauw, wat zeg je nou man? En dan eindigen met "I rest my case".

Bayern 2007-2017 won 1x de CL en dat was onder Heynckes. Wat is je punt? Het laat alleen maar weer eens zien hoe moeilijk het is om de CL te winnen, want Bayern had een geweldige selectie die 10 jaar en konden hem 1x winnen.

11 juni 2023 om 12:39

@Silvacity

Nee Bayern won drie keer de CL in tien jaar tijd… Van Gaal en Heynckes (voor Guardiola) en Ancelotti (na Guardiola)

Alle drie de coaches die de CL wonnen zaten er korter dan Guardiola maar wonnen wel alle drie de CL.. en Guardiola niet.

Zoals mijn oorspronkelijk post aangeeft, Guardiola is een goede trainer. En mits hij geld uit mag geven zorgt hij voor succes.

Maar een bestaand team snel naar je hand zetten zonder grote uitgaven en daarmee successen boeken. Dat kenmerkt echt een goede trainer. Dan creeer je namelijk iets vanuit niets. En daar heeft Guardiola in zijn gehele carrière nog niet mee gehandeld.

11 juni 2023 om 12:45

Wat zit jij hier allemaal te bazelen kerel. Bayern won de CL in 2001 onder Hitzfeld. Van Gaal won nooit de CL met Bayern (wel de finale behaald in 2010 volgens mij). En daarna wonnen ze hem in 2020 onder Flick. Ancelotti was een flop bij Bayern die is zelfs ontslagen.Opnieuw verzin je gewoon dingen om de prestatie van Guardiola na beneden te praten. 1 Keer kan toeval zijn, 2 keer begint verdacht te worden.

11 juni 2023 om 12:51

Hier sla je de plank echt volledig mis Bergkamp. Van Gaal heeft met Bayern de CL nooit gewonnen en Ancelotti werd na 1 jaar ontslagen door Bayern. Overigens was Pep met Barca B ook succesvol met een team dat het jaar daarvoor nog slecht had gepresteerd. Ik zou niet weten waarom hij niet bij een team zoals Ajax verdienstelijke prestaties zou kunnen neerzetten (in de Europa League en overwinteren CL). Hij kan een voetbal aan het voetballen krijgen en spelers motiveren

11 juni 2023 om 15:05

Hoe kan hij én geen plan B hebben én rare fratsen uithalen?

11 juni 2023 om 21:34

@D-Bergkamp

Wel pijnlijk als je denkt argumenten te hebben maar deze volledig uit de lucht zijn gegrepen 😃.

Ik merk vooral bij jouw een soort van persoonlijke aversie jegens Guardiola. Je reageert ook bijna enkel en alleen als er dit soort artikelen over Guardiola zijn en in andere topics ben je vrij stil.

Ik kan er naast zitten, ik denk echter wel dat je een aversie hebt tegen Pep.

Met Chelsea en PSG had ik al eerder het idee dat deze clubs binnen 10 jaar na overname een paar keer de CL zouden winnen. Dit blijkt dus niet zo te zijn, ook City heeft er de grootste moeite mee.

11 juni 2023 om 09:58

@Scirea,

Chelsea heeft dit ook twee keer gewonnen in 19 jaar tijd…?

11 juni 2023 om 12:18

Ja dat zeg ik toch net?

Als je bijna 10 jaren miljarden investeert in spelers om nu pas 1 champions league te winnen dan ben je niet de beste coach aller tijden. Bij Barca had hij de beschikking over een gouden generatie voetballers, bij bayern is hij mislukt en bij city kan hij gooien met geld. Met zo een spelersmateriaal kan iedere trainer met een beetje kwaliteit wel alles winnen.

11 juni 2023 om 11:15

Is dat zo ja? Waarom winnen o.a. Manunited, Chelsea, PSG dan niet alles? Die hebben ook onbeperkt geld en zelfs meer uitgegeven dan City.

Altijd weer hetzelfde verhaaltje ''met zoveel geld kan iedereen het wel'' nee, want met een zak met geld heb je nog geen prijzen binnen. Je moet met een zak met geld nog wel beleid kunnen voeren en niet alles wat los of vast zit maar gewoon kopen en hopen op het beste.

Ajax, nog zo'n voorbeeld. Met afstand het meeste geld v.d Eredivisie, eindigden gewoon op de 3e plek. Waarom? Omdat het beleid ver te zoeken is. Des te mooier dat Feyenoord kampioen is geworden, daar voeren ze namelijk prima beleid en hebben ze met beperkte mogelijkheden een geweldig team neergezet die simpelweg een maatje te groot was voor Ajax en PSV.

11 juni 2023 om 12:10

@Agueroo,

Chelsea won 2 seizoenen geleden nog de CL?

Oh ja, Guardiola heeft 1,25 miljard uitgegeven op een selectie die al 600 miljoen had gekost…

11 juni 2023 om 12:33

Chelsea heeft over het algemeen heel veel teleurstellende seizoenen gespeeld oindanks de investeringen. Dit seizoen het record qua uitgaven verdubbeld 600m in 1 seizoen en zijjn 12e geeindigd als dieptepunt. Geld is een middel, maar met geld alleen ben je er nog niet

11 juni 2023 om 14:19

PSG wint ieder jaar de landstitel, Chelsea won de champions league en United de Europa league. Zoals ik al zei, iedere gemiddelde trainer kan met dit City alles winnen aangezien de club letterlijk met geld gooit. Stel een Tuchel, Pochettino aan en die behalen waarschijnlijk soortgelijke resultaten als Pep. Daarom vind ik dat Pep niet de beste trainer ooit is. Persoonlijk vind ik Ancelotti de beste trainer ooit, niet omdat hij toevallig bij Madrid speelt, maar omdat hij de belangrijkste prijzen heeft gepakt bij de grote clubs in de wereld zonder miljarden uit te geven in zo een korte tijdsbestek.

11 juni 2023 om 14:56

United gaf netto meer uit dan City over de laatste 10 jaar en zijn voor het laatst kampioen geworden in 2013, laat staan dat ze de CL winnen. De juiste spelers zijn door City gehaald en Pep heeft ze naar het nodige niveau getraind. Onder een Pochettino waren er wellicht andere spelers aangetrokken en was hij wellicht allang ontslagen geweest. Je moet op alle niveaus blijven presteren om coach te kunnen blijven. Er zijn genoeg bewijzen dat een zak geld nog niet tot succes leidt, laat staan een CL winnen. Overigens heeft Ancelotti ook jaar in jaar uit voor wereld selecties gestaan. Zijn AC Milan was legendarisch en zat vol met wereldklasse spelers. Zijn Real teams precies hetzelfde. Hij hoeft ze niet allemaal zelf gekocht te hebben, het feit is dat hij voor wereldselecties heeft gestaan.

11 juni 2023 om 15:09

Vandaar dat Tuchel en Poche werden ontslagen. Het is me toch een partij treurig gesteld met die merengues.

11 juni 2023 om 11:16

@kra89,

Iedereen doet alsof Guardiola bij Barcelona alleen een gouden generatie had. Het duurde slechts een seizoen voordat hij het transfer record van de club aan diggelen gooide. Om het vervolgens in het seizoen erna weer aan diggelen te gooien.

Guardiola spendeerde in zijn eerste 3 seizoenen bij Barcelona meer dan in de 6 voorgaande jaren tezamen was uitgegeven...

En als je bedenkt dat ze een jaar voor zijn aantreden nog de CL wonnen en kampioen werden...

11 juni 2023 om 12:37

Barca werd met slechts 67 punten 3e het seizoen voordat Pep voor het team stond met zelfs bijna 20 punten minder dan Real. Het team was in verval. Supersterren als Ronaldinho en Deco werden verkocht en het waren de jeugdspelers die onder Pep de sterren van de hemel speelden (xavi, Iniesta, Messi, Busquets en later Pedro). Natuurlijk werd er ook gespendeerd, maar laten we niet vergeten dat er ook spraken was van inflatie op de markt. In 2000 betaalde je veel minder voor een speler dan in 2010. Ondertussen in 2023 betaal je al snel 70-100m voor een speler.

11 juni 2023 om 13:49

Pedri speelde echt fantastisch onder Pep. Man man man.

11 juni 2023 om 14:24

Precies, leuk dat City eindelijk de champions league heeft gewonnen, nadat er miljarden zijn uitgegeven, maar dat Pep door iedereen gebombardeerd wordt als de beste trainer ooit vind ik niet terecht.

11 juni 2023 om 14:59

@tijger typefoutje tjongejonge. Dat was natuurlijk Pedro. Meteen happen he

11 juni 2023 om 21:41

@kra89

Het valt me op dat 90% van de Madridistas Pep zijn prestaties altijd bagatelliseren. Er zijn er weinig (ModricMagic heb ik wel gezien) die hem het lof geven dat hij verdient. Ik ben zelf misschien niet 100% objectief, aangezien ik Barça fan ben en gewoon de gouden periode heb meegemaakt waar zijn team meerdere Europese topclubs degradeerden tot middenmotors van La Liga.

Ik denk dat er meerdere redenen hiervoor zijn : Pep heeft in de Clasico’s destijds een wonde geopend bij de Madridistas. Ik kan me heus voorstellen dat er enorm veel gefrustreerde Madridistas waren in die periode, hoe zou je zelf zijn als je voorzitter 350 miljoen tegen aantikt met wereldaankopen als Alonso, Ronaldo, Kaka, Benzema en dan meermaals rammel krijgt?

Daarnaast is er misschien een tweede reden en die vind ik persoonlijk misschien het hardst kloppen : Madridistas kunnen het niet hebben dat zowel een van de beste spelers aller tijden als een van de beste coaches aller tijden in één en dezelfde centrum zijn opgeleid : La Masia.

Ik heb niks met City en PSG en vind het jammer dat deze clubs überhaupt ver komen of winnen. Had toch liever Inter als winnaar gehad.

11 juni 2023 om 15:16

Je doelt op de club die sinds 2016 in handen is van een groep Chinezen? De club die in zes jaar tijd meer dan een half miljard heeft uitgegeven?

11 juni 2023 om 17:27

Nog steeds niet zoveel als City heeft uitgegeven. En buiten loopt er geen onderzoek naar Inter zoals bij City dat wel het geval is.

11 juni 2023 om 17:35

Moratti (ex eigenaar Inter) heeft aangegeven uit eigen zak 1.5 miljard te hebben gespendeerd aan transfer van Inter in zijn 18 jaar bij de club. Dat was geen probleem omdat er toen geen FFP was. Nu is er, mede door gelobby, een heksenjacht ontstaan op geld van eigenaren met de FFP en is iedereen selectief verontwaardig. De media gaf er ook flink wat aandacht aan, meer dan destijds met Chelsea. Er zijn genoeg clubs die onder een rijke eigenaar een City project waren gestart. Maarja, iets met vergeten en nostalgie

11 juni 2023 om 19:01

In die zes jaar scheelt het niet zo heel veel, vriend. En dat terwijl clubs uit de PL aanzienlijk meer binnenharken dan uit de Serie A. En dan nog, is dat waar het om draait? Hij had het over "deze clubs". Me dunkt dat Mrjandegroot1 zich niet bewust is van het gegeven dat Internationale net zo Italiaans is als Manchester City Engels.

Voor Pep bij City arriveerde was het verschil 11 trofeeen. Sinds zijn komst is dat aantal gestegen naar 13...

Hoewel ik dit een leuke trainer vind zie je hierin toch echt weer het barca dna. Grote prijs gewonnen, succes behaald, maar waar ligt de aandacht? Real Madrid. Rent free.

11 juni 2023 om 18:54

Eerder op het veld in een gesprek ontstaan met een spaanse journalist. Blijkbaar vond hij het leuk genoeg om het mee te nemen naar de perszaal. En gezien de ironie die overduidelijk aanwezig is in zijn opmerking, denk ik dat jij het met liefde en plezier groter maakt dan het is.

11 juni 2023 om 21:43

@Kaka2007

Lul nou niet zo. Dit is toch puur met een knipoog gezegd. Dit is zelfs eerder een soort van lofzang voor Real, aangezien hij zelf al toegegeven heeft dat het een enorme moeilijke beker is om te winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren