Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gesprekken gestart: Luuk de Jong met gortige salariseis op weg naar Mexico

Laatste update:

Deportivo Toluca wil serieus werk maken van de komst van Luuk de Jong. Nadat eerder TUDN al berichtte over de interesse van de club uit Mexico, bevestigt Fabrizio Romano dat er gesprekken gaande zijn met Sevilla. De Mexicaanse subtopper hoopt te ‘stunten’ met het aantrekken van een ‘Europese topspits’. Toluca had zijn pijlen in eerste instantie gericht op Edinson Cavani, maar moest toezien hoe de Uruguayaan de voorkeur gaf in om Europa actief te blijven. Sevilla heeft naar verluidt een prijskaartje van circa vijf miljoen euro aan De Jong gehangen.

Cavani, die transfervrij kan vertrekken bij Manchester United, gold lange tijd als topprioriteit voor Toluca. De Uruguayaan wil echter liever wachten op enkele aanbiedingen uit Europa. Door de afzegging van de Zuid-Amerikaan is de aandacht verlegd naar De Jong. De nummer zes van afgelopen seizoen zou zich inmiddels officieel hebben gemeld bij Sevilla en de onderhandelingen hebben ingezet. Het Spaanse AS weet dat De Jong een bruto jaarsalaris van circa vijf miljoen euro wenst op te strijken.

Sevilla betaalde in de zomer van 2019 circa 12,5 miljoen euro aan PSV om De Jong over te nemen. Na een seizoen bij los Nervionenses maakte de spits afgelopen seizoen op huurbasis de overstap naar Barcelona. Op 30 juni keert De Jong terug bij Sevilla, waar zijn contract volgend jaar zomer afloopt. Vooralsnog zijn beide partijen het niet eens geworden over een contractverlenging. Met het oog op het WK in Qatar is het voor de De Jong het belangrijkst om veel speelminuten te krijgen. Ook PSV heeft al kenbaar gemaakt de 38-voudig international graag terug te willen halen.

De Jong kwam afgelopen seizoen namens Barcelona in alle competities tot 29 optredens. In die duels was de voormalig PSV’er in totaal zevenmaal trefzeker. Met name door Xavi werd de aanvaller met name als pinchitter gebruikt, waardoor hij in totaal tot 936 minuten kwam. In Sevilla wordt de spits vooral geroemd om zijn twee doelpunten in de finale van de Europa League waarmee hij de Andalusiërs de titel bezorgde. Hij werd daarmee de eerste speler sinds 2009 die twee kopdoelpunten maakte in een Europa League-finale.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 5 miljoen moeten wij hem gewoon kopen zijn we verzekerd van veel Goals.

9 juni 2022 om 20:15

Met de 2 snelle buitenspelers, Gakpo (als hij blijft) en Madueke heb je wel gevaarlijke aanval.

Maar gaat Gakpo en raakt Madueke weer lang geblesseerd, speelt hij dan opeens met Bruma en Doan... Weet niet of hij dan veel goals kan garanderen.

9 juni 2022 om 20:17

Gakpo blijft denk ik we zagen tegen Wales dat hij nog niet klaar is voor een stap hoger op, maar vinden wij in Eindhoven niet erg als hij nog 1 jaartje blijft.

9 juni 2022 om 20:19

Indien gakpo vertrekt dan is dat voor waarschijnlijk een nieuw clubrecord en dan gaat PSV gegarandeerd een vervanger halen dus dan komt Luuk zeker niet met Bruma en Doan te spelen. Die Mexicaan die de laatste dagen flink naar PSV wordt geschreven lijkt ook wel van lekker aanvallen te houden en als Max zijn vorm van het eerste seizoen kan terugvinden dan legt hij de ook panklaar op het voorhoofd van de Jong. Luuk lijkt me ook geen speler om zo een stap naar Mexico te nemen.

9 juni 2022 om 20:36

@lampen wanneer je deze wedstrijd er bij gaat pakken had eigenlijk het hele Nederlands elftal wel terug naar de Keuken Kampioen Divisie gemogen. Uiteraard snap ik dat je hem als PSV fan graag wilt behouden, maar ik denk dat hij met zijn 23 jarige leeftijd echt een stap moet gaan maken dit jaar (en er ook wel klaar voor is). Ik zeg dit uiteraard met een Ajax bril, maar ook voor Oranje hoop ik dat hij ergens in het buitenland gaat presteren

13 juni 2022 om 10:38

Ik verwacht dat de nieuwe coach inzet op Bakayoko i.p.v. Doan/bruma. Daarnaast zijn er meerdere artikelen waarbij wordt verwezen naar een mogelijk vertrek van Bruma. Doan zou prima kunnen functioneren op het middenveld bij een vertrek van Gotze! een Middenveld met Sangare, Veerman en Doan is in mijn ogen minimaal gelijkwaardig aan die van Ajax.

13 juni 2022 om 10:41

Blijven lijkt mij voor Gakpo ook de beste optie zeker met het WK voor de deur. Hij zal daar niet veel spelen, maar wil je minimaal geselecteerd worden kun je beter captain zijn bij PSV dan bankzitter bij de Gunners (ofso).

13 juni 2022 om 13:49

@ MrKrillin

Met Gakpo en Madueke op de huidige posities gaat ie ook geen enkele voorzet krijgen want die gaan vrijwel altijd voor eigen s6 🤣🤣

9 juni 2022 om 20:22

Je kan hem kopen maar hij moet zelf ook willen he.

9 juni 2022 om 20:27

Hij wil ook zei Luuk vanmiddag tegen mij ik heb hem op WhatsApp

9 juni 2022 om 20:43

Nou dan moet jij alles maar even regelen voor psv of niet…..

9 juni 2022 om 20:57

Komt goed volgende week is de transfer geregeld en alles getekend.

9 juni 2022 om 21:46

dat moet nog maar blijken of hij veel goals gaat maken. Ik vindt een bruto salaris van 5 miljoen wel een beetje gortig voor deze middelmatige spits.

13 juni 2022 om 10:24

Als ik Luuk was nog even cashen en dan naar PSV.

13 juni 2022 om 10:55

‘Nog even cashen en dan naar PSV’ ? Nou Luuk is bijna 32, het is nu wel een beetje nu of nooit. En anders als breekijzer over 2 jaar.

13 juni 2022 om 20:20

Nee want z'n salaris kost dat ook per jaar. Veel te veel

Haha leuk onderonsje dan daar tussen Luuk en Vincent

Hij weet, gewoon daar 3 goals maken en je zit bij Oranje!

9 juni 2022 om 22:20

Geen idee of Luuk getrouwd is, maar een datum staat genoteerd!

Voor 5 miljoen direct terug halen naar Eindhoven. Scoort er minimaal 20 in de Eredivisie. Kan ook nog wel 2/3 jaar mee

9 juni 2022 om 23:06

Dat vind ik te simpel Luuk heeft bij PSV ook een poos met een vorm dip gezeten waar hij uiteindelijk zelfs even ze basisplaats verloor. Ik zie Luuk graag komen maar wel als 2e spits achter een speler die waarde kan gaan vormen voor PSV. En daar zal hij waarschijnlijk geen genoegen mee nemen wat ik ook goed begrijp.

10 juni 2022 om 09:46

In 16-17 even een kort dipje gehad inderdaad, maar heeft zich aardig herpakt dacht ik zo. 112 goals gemaakt voor PSV, en won de meeste kopduels van iedereen in de CL. Er duikt altijd wel iemand op die de prestaties van deze jongen bagetalliseert, maar dat is echt totaal niet gerechtvaardigd. Bij Sevilla cruciaal op de momenten dat het er echt om ging(europa League finale) Iedereen lachte toen Koeman hem naar Barcelona haalde, maar het gros van de supporters daar heeft hem ook in hun hart gesloten. Luuk de Jong zou voor PSV en de Eredivisie een absolute aanwinst zijn.

13 juni 2022 om 11:41

Luuk is wel afhankelijk van aanvoer en met gakpo madueke die meer voor eigen succes gaan, en de huidige backs, zal hij het toch moeilijk krijgen ben ik bang.

5m is echt een koopje als je het mij vraagt. Ik weet niet of hij terug wil naar nl maar psv en ja ook feyenoord en ajax zouden achter hem aan moeten zitten.

13 juni 2022 om 10:45

Het is natuurlijk een bedrag dat je dient af te schrijven en hij is ook op een leeftijd dat hij wellicht nog een laatste klapper wilt maken. Als je naar zijn broer Siem kijkt kun je zien hoe snel de aftakkeling kan beginnen. In het begin dichte iedereen Siem meer kwaliteiten toe, maar Luuk is uit eindelijk de gene met de imposantere carriere. Ik kan me voorstellen dat hij zegt ik ga nog 2 á 3 jaar in Mexico me zakken vullen op het strand en ga op me 34 terug naar Nederland als supper sub nog 2 seizoenen balletjes inkoppen..

5 mil zegt wel genoeg over hoe goed ze hem vinden….

10 juni 2022 om 01:49

Volgends hun is het een “Europese topspits”

Als ik luuk was zou ik het niet doen met het oog op het wk, cavani als je dit leest kom maar een jaartje naar amsterdam

9 juni 2022 om 20:21

Luuk naar Amsterdam? wat gaat hij daar doen dan? langs de wallen?

9 juni 2022 om 20:24

Cavani zegt barcefail...

13 juni 2022 om 09:44

Hij schrijft Cavani naar Amsterdam, Luuk willen we daar op de Wallen nog niet eens zien, wie weet wat voor gekke Brabantse ziektes hij daar zou kunnen overbrengen. Eigenlijk hoop ik op Suarez naar Ajax, zou het allermooist zijn!

13 juni 2022 om 09:49

Geen gekke Brabantse ziektes in Amsterdam willen maar wel hopen op iemand met hondsdolheid? 😉

13 juni 2022 om 10:50

Helemaal mee eens met in ieder geval het Suarez deel van je betoog!
Mocht Haller vertrekken en je kunt Brobbey terug halen voor een "acceptabel" bedrag zou ik Suarez graag in het spitsen gilde zien. Luuk de Jong zou ook mooi zijn, maar alleen in de rol zoals hij die nu invult bij Barca (inbrengen in de slot minuten) en verwacht niet dat hij dit wilt.

Hoezo wil sevilla 5 miljoen voor Luuk als zijn contract 30 juni afloopt? Die gaat toch gewoon transfervrij de deur uit dan?

9 juni 2022 om 20:27

nee
heeft nog contract

30/6 loopt huurcontract af

9 juni 2022 om 20:36

Ah, ok. Dat stond niet duidelijk in het stukje/artikel.

Misschien handig (of leuk) om erbij te melden dat in Mexico, men net als bij MLS het kampioenschap beslist via Playoff rondes. Want een Toluca is met de 6e plaats inderdaad traditioneel gezien een subtopper, maar ze strijden dus wél bijna ieder toernooi mee om het kampioenschap. Van de 75 tot nu toe gehouden competites op deze manier (elke competite is maar een half jaar) is slechts 22 keer, de club die als 1ste in het algemeen klassement is geeindigt, kampioen geworden.

9 juni 2022 om 20:51

Bijzondere feit
Thanks weer wat geleerd.

Playoffs vind ik echt niets. Slecht systeem

10 juni 2022 om 17:29

Precies, zie België dit jaar.

13 juni 2022 om 09:54

Dat zegt in mijn optiek dus ook meteen waarom dat systeem faalt. Je kunt in theorie het hele seizoen lang eerste staan, ongeslagen, bij de playoffs een paar van je beste spelers verliezen met een blessure en alsnog met lege handen komen te staan.

5 miljoen voor Luuk de Jong is in de huidige markt een koopje. Het wordt tijd voor PSV om doortastend zijn want met een dergelijk prijskaartje is Luuk voor meer clubs interessant. Maak die man grootverdiener, geef hem de aanvoerdersband en schets ook alvast een mooi toekomstplan waarmee hij na zijn carriere als speler aan de club verbonden kan blijven. Luuk zou echt topprioriteit nummer 1 moeten zijn. Naast goals een echte leider op het veld en staat er in de grote wedstrijden. Precies waar het bij PSV de afgelopen jaren aan ontbreekt. Sommigen riepen hier na zijn vertrek dat PSV hem niet zou missen, maar zelfs de grootste Luuk de Jong criticaster zou van die woorden terug moeten komen na Zahavi en Vinicius te hebben zien stuntelen op zijn positie. Och wat heeft PSV De Jong gemist de afgelopen jaren

9 juni 2022 om 21:09

Nee, want Zahavi heeft meer G+A per minuten dan Luuk de Jong voor PSV.

9 juni 2022 om 22:29

En wat wil je nu precies zeggen? Luuk de Jong is zoveel meer dan een optelsom van doelpunten en assists en dat weet jij net zo goed als ik.

Luuk de Jong is iemand die geregeld in de eigen zestien is te vinden om als een ware libero mee te verdedigen en het team te helpen. Luuk de Jong is bereid zich compleet weg te cijferen zodat de vleugelspelers om hem heen kunnen excelleren zoals hij dat in het verleden deed voor Memphis, Lozano en Bergwijn. Luuk de Jong is in staat om als targetman te fungeren waardoor je als team onder de druk uit kan voetballen. Luuk de Jong is een leider die er staat in wedstrijden waar het er echt om gaat. Luuk de Jong legt zoveel energie in wedstrijden dat het uitstraalt naar zijn medespelers.

Zahavi daarentegen is een pure afmaker aan wie je letterlijk helemaal niets hebt op het moment dat hij geen doelpunten maakt. Dan voetbal je gewoon met tien man

Edit: je cijfers kloppen niet eens. Luuk de Jong 168 G A in 17521 minuten (1 per 104,3 minuten) en Zahavi 53 G A in 5563 minuten (1 per 105,0 minuten). Bron: Transfermarkt

Luuk de Jong heeft dus meer G A per minuut. En dat dus met de wetenschap dat hij in tegenstelling tot Zahavi ook nog eens iets toevoegt op het moment dat hij een keer niet beslissend is.

9 juni 2022 om 22:37

Dit is wel echt statistieken erbij halen om een heel ver punt te maken hoor😅.. Luuk is meerdere seizoenen bij 30+ G/A betrokken geweest, waarbij Zahavi nooit meer dan 20+ heeft gehaald in de Eredivisie. Zahavi zijn piek is ver van de piek die Luuk meerdere seizoenen heeft gehaald en Luuk zijn matigste seizoen komt al in de buurt van Zahavi’s statistieken. Überhaupt ook maar enige schijn van het feit dat Zahavi ook maar in de buurt is geweest van Luuk zijn prestatie in al die jaren kan ik met me hoofd niet bij.

13 juni 2022 om 09:33

Maar kijk ook ff naar de manier van spelen. Destijds alle ballen op luuk met veel lange ballen en voorzetten, waardoor die veel kopgoals heeft kunnen maken. Iets wat we afgelopen 2 jaar nauwelijks hebben gedaan: hoge voorzetten. Denken mensen dat luuk weer zoveel goals had gemaakt als hij ipv zahavi in de spits had gestaan, met nauwelijks voorzetten (kopgoals) en 2 buitenspelers die veelal voor het schot gaan? Een oprechte vraag.

10 juni 2022 om 01:43

Als je Luuk de Jong haalt als club moet je spelers hebben die hem bedienen. Jetro Willems had bijv record aantal assists, voor zijn doen en als LB, waarvan meerendeel geleverd aan de Jong. Zowel destijds psv als Sevilla werd de Jong met voorzetten bedient, daar waar zijn kracht en meerwaarde aanvallend het best tot zijn recht komt.

Edit:
de Jong kan ook als target man worden gebruikt. Echter op een of ander wijze heeft dat negatieve effect op zijn scorings vermogen.

Voor 5 miljoen zou ik graag zien dat Barcelona hem houdt... Ideale spits gebleken voor de laatste 20 minuten. Luuk doet mij denken aan die Choupo-Moting die bij PSG en Bayern heeft gezeten. Kwalitatief hoort hij er totaal niet thuis, en als topclub schaam je je dood wanneer je er 90 minuten mee moet spelen. Maar als tweede spits kan je hem er maar beter bij hebben.

Altijd beter dan dat je met middenvelders en vleugelspelers moet gaan schuiven voor een of andere nootgreep. Lekker halen voor dat geld!

5 miljoen is gewoon degelijk. Denk zelfs dat Barca dat nog zal overwegen. Ideale pinchitter voor die club hoor!

Ik zou hem als topclub toch even oppikken. Perfect breekijzer, ligt volgens mij altijd goed in de groep en pikt toch vaak (belangrijke) goals mee. Echt het perfecte plan B

Een bruto jaarsalaris van 5 miljoen....dat is te gortig voor psv.

Nu snel doorschakelen en concreet worden. Vorig seizoen was psv er vroeg bij en had het de selectie voor elkaar. Ik denk doordat Schmidt hier bij betrokken was.
2 jaar geleden toen Schmidt begon waren we afhankelijk van J. De Jong, naast dat ie alleen maar slechte transfers maakte, al het geld over de balk smeet was ie ook veeeeeel te laat.

Over een maandje begint alles alweer en lijkt psv met J. De jong aan het roer, weer veeeel te laat en vooral achter het net te vissen.
Er zijn al heel wat spelers weg maar nog niks terug op Luckassen na (zucht).
Heeft Gakpo al bijgetekend? Dat zou het enige positieve zijn.

Op dit moment heb ik er 0 vertrouwen in. Ik hoop dat de Jong eens wat (goed) werk gaat verrichten want man man.... 10x niks tot nu toe.

13 juni 2022 om 10:41

Het grote verschil tussen dit en vorig seizoen is dat we nu 2 weken later beginnen in de voorronde CL, dus 2 weken extra om te handelen. Zelfs vorig seizoen hadden we niet zo ruim van te voren al een hoop spelers binnen hoor. Buiten dat gebeurt er gezien de geruchten en berichten genoeg achter de schermen. Het is onmogelijk voor élke TD om zo vroeg in het seizoen al je selectie grotendeels op orde te hebben. Tenminste, als je kwaliteit wil.

14 juni 2022 om 00:17

Dat klopt maar ik hoor tot nu toe slechts wat vage geruchten meestal betreffende een oudr bekende of waar we als 2e/ 3e partij aankloppen.
Geen vertrouwen helaas, we zullen het zien.

Van Cavani naar Luuk De Jong, dat is toch wel een behoorlijke stap terug. Maar ik snap serieus niet dat Luuk De Jong hier zelf interesse in zou hebben in deze fase van zijn carrière en met een WK voor de deur.

Kamp de Jong ontkent dat er met Mexicaanse club wordt gesproken. Ik denk niet dat ie dit gaat doen. De Jong wil 100% zeker naar WK.

Ik snap niet waarom het telkens zo lang moet duren, wil hij na PSV of niet. Wat moet je doen in Mexico? Geld heeft hij al genoeg, als het echt zo psv man is dan komt hij nu terug,
. Later hoeft het niet meer want hij was al niet zo snel en dat word steeds minder.

Wat een vergelijking ook, Cavani met Luuk de Jong. Cavani heeft afgezged dus dan maar Luuk de Jong. Met alle respect, dat is alsof je een Mercedes naast een Dacia zet. Beide goed maar toch echt wel een verschil in kwaliteit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren