Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Geheime clausule biedt Josep Guardiola uitweg bij Manchester City'

Laatste update:

Josep Guardiola heeft een ontsnappingsclausule in zijn contract opgenomen, waardoor hij Manchester City aan het einde van dit seizoen kan verlaten, zo onthult de Daily Mail vrijdag. De beleidsbepalers van the Citizens dat Guardiola zijn tot medio 2021 lopende contract uitdient. Mocht dat niet het geval zijn, dan komt Mauricio Pochettino in beeld als opvolger. Laatstgenoemde werd vorige maand ontslagen bij Tottenham Hotspur.

Guardiola tekende vorig jaar nog een nieuwe contract bij de regerend landskampioen, met de optie om de club een jaar eerder te verlaten. De geruchten over een voortijdig vertrek van de Spaanse manager worden versterkt door de tegenvallende resultaten in de Premier League. Manchester City, dat vorige week met 1-2 verloor van buurman Manchester United, staat veertien punten achter koploper Liverpool. In de Champions League werd overigens wel zonder problemen de achtste finale bereikt.

Guardiola en Solskjær eensgezind over racisme op tribune: 'Absoluut onacceptabel'

De 48-jarige Guardiola, sinds 2016 verbonden aan Manchester City, liet in november in de Engelse media optekenen dat hij openstaat voor verlenging van zijn dienstverband in het Etihad Stadium. "Dat is inderdaad het geval", aldus de ex-trainer van onder meer Barcelona en Bayern München. "Het gaat er niet om wat de club wel of niet voor ogen heeft. Voor mij is de reactie van de spelers belangrijk, dus ligt het allemaal niet zo gemakkelijk. Ik wil weten hoe de club en de spelers er dan voorstaan en de samenwerking nog eens grondig analyseren."

Het is een publiek geheim dat Guardiola met Manchester City dolgraag de Champions League wil winnen. Op nationaal niveau zijn alle prijzen al veroverd, maar op het Europese toneel stellen the Citizens vaak teleur. Pochettino, genoemd als mogelijke opvolger van Guardiola, schakelde Manchester City afgelopen seizoen uit met Tottenham uit in de kwartfinale, na een zinderend duel in Manchester. Raheem Sterling leek in blessuretijd de bevrijdende 5-3 te hebben gemaakt, maar op aanraden van de VAR werd het doelpunt geannuleerd, waarodoor de formatie van Guardiola alsnog werd uitgeschakeld.

Josep Guardiola is ook volgend seizoen manager van Manchester City

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Hopelijk gaat hij naar Barcelona

13 december 2019 om 10:06

Persoonlijk hoop ik dat niet. Ik hoop dat hij een keer laat zien dat hij een "mindere" periode te boven kan komen. Landstitel gewonnen, jaar erop minder goed, kan hij het dan weer omdraaien? In plaats van wederom weg te gaan, net zoals bij Bayern.

13 december 2019 om 10:49

Ik hoop dat hij City verlaat en iets mindere selectie top kan maken en dan ook de CL kan winnen. Klopp deed het, Mou deed het maar Pep niet. Het is “makkelijk” om kampioen te worden met de beste selectie, maar een club opbouwen is wat anders. Natuurlijk toch wel een smet dat je nooit de CL hebt kunnen winnen of überhaupt de finale bereiken zonder Lionel Messi & co.

13 december 2019 om 11:05

Zo lees ik het ook; kampioenschap is redelijk ver weg/kansloos dus hij wil mogelijk weg. Wanneer hij de CL niet wint, en die kans acht ik aanzienlijk groot, dan vertrekt hij verwacht ik. Heel zwak imo. Pakt ie een subtopper (AS Roma, z’n oude club) en maakt ie daar top van (zonder een extreme geldschieter of super volle kas) dan is hij een geweldige trainer. Nu is hij een manager die Messi en een heleboel geld te besteden had.

13 december 2019 om 11:06

Ik zie hem graag naar Arsenal komen. Een mooiere uitdaging kan hij volgens mij niet krijgen: enorm potentieel, tijd om iets op te bouwen, Guardiola filosofie is Arsenal fit, ... helaas zal dit nooit gebeuren. Na Man City een sabbatical en dan richting Juve of iets dergelijk zeker?

13 december 2019 om 11:27

Ik begrijp je punt maar we moeten niet doen alsof Man City zo top was toen hij kwam. Dat zie je ook wel terug aan de resultaten van het eerste jaar en de daarop volgende "renovatie" van de selectie. Mourinho heeft in elke land ook altijd een van de grootste clubs getraind en volop kunnen investeren, maar Klopp vind ik een heel goed voorbeeld inderdaad. Wat dat betreft zou Arsenal of Milan echt een uitdaging zijn.

13 december 2019 om 12:59

Mourinho won de CL met Inter en Porto, vooral de weg naar de finale met Inter was mooi. Het Barca van Pep eruit gehaald, Bayern verslagen in de finale. Bij Real de dynastie van Barca verslagen, met een record aantal punten kampioen geworden en Ronaldo omgetoverd tot de beste afmaker allertijden.

13 december 2019 om 13:13

Voor elk team heb je een bepaalde trainer nodig. Zo heb je trainers die goed zijn om aan een team te bouwen en zo heb je trainers die goed met vedettes kunnen omgaan. En sommige trainer kunnen beide.

13 december 2019 om 13:30

@JeoNowIt
Laten we niet vergeten hoe City eraan was toen Guardiola binnen kwam lopen. 4e plaats met 66 punten, de oudste selectie van de Champions League, een team zonder motivatie. Uiteraard zaten er al enkele toppers tussen. David Silva, Aguero en De Bruyne waren al wereldspelers. Fernandinho was destijds nog een prima speler en Sterling leek een net-niet speler te gaan worden. Er is veel geld geinvesteerd, omdat het ook echt nodig was. Pep en het team heeft goed werk geleverd door de heropbouw van Man City.

13 december 2019 om 13:45

Natuurlijk, ongekend voetbal pure dominantie. 2 jaar geleden met 18p verschil kampioen geworden? Vorig jaar een sublieme comeback in de titelrace. Hij heeft veel mooie dingen gedaan bij City, maar het zijn niet veel wauw dingen als je denkt hoe het allemaal terecht is gekomen. Dat die de spelers een nieuwe manier van spelen heeft geleerd en zoals je zegt, Fernandinho en vooral Sterling toppers heeft gemaakt vind ik het mooiste van allemaal. Natuurlijk ook heel veel pech gehad in de CL met City, maar uiteindelijk rekenen we hem daarop omdat ze hem daarvoor hebben aangenomen. Want de coaches voor hem zijn allemaal al eens kampioen geworden met City. Dus wat brengt hij nou echt, is de vraag die het bestuur zichzelf moet stellen. Zie overigens geen betere trainer voor City op moment dan Pep. Wat nog niet is, kan nog worden.

13 december 2019 om 18:26

@JeoNowIt Bij de aanstelling van Pep is het management duidelijk geweest. Men heeft Pep aangestelde om het voetbal dat het team speelt een stap verder te brengen. Een speelstijl creeeren die passen bij de idealen van het bestuur: aantrekkelijk aanvallend voetbal. En dat deed City in combinatie met sportief succes, waarbij ook records werden verbroken. Dat is het grote verschil in vergelijking met de vorige trainers. Ik ben veel meer onder de indruk van dit Manchester City dan onder Mancini of Pellegrini. Dit team is minimaal 1 klasse beter. De doelstelling zou moeten zijn om hun eigen niveau ook innde Champions League te evenaren. Dat is de smet op het succes van de afgelopen jaren geweest.

13 december 2019 om 11:28

Carlos, wie wil er nog naar barcelona straks als messi daar niet meer speelt? Good luck with that hahah! Weet je wat mij zo stoort aan deze meneer guardiola, dat hij een fucking miljard aan spelers heeft uitgegeven na 2013 en geen Champions League gewonnen heeft, hij is niet eens verder dan de kwartfinale gekomen in al die edities. Schokkend, en dan noemt men deze meneer in 1 rijtje met toppers als Ancelotti, SAF en Del Bosque. Zonder messi is hij niets, en altijd maar dat geklaag van hem. Daarom hou ik van een echte gentleman als Zidane, die altijd de oorzaak bij zichzelf zoekt en vanuit daar gaat verbeteren.

13 december 2019 om 11:57

@insidemadrid: Guardiola heeft sinds 2013 800 miljoen uitgegeven. Mourinho heeft zelfs 820 miljoen uitgegeven sinds 2013 , dus meer dan Guardiola, en ook geen CL gewonnen. Zelfs de bewierookte Klopp heeft Sons 2013 550 miljoen gespendeerd en kan daartegenover 1 CL zetten. Voorts heb je wel gelijk dat Guardiola zijn Europese balans te zwak is voor de ploegen die hij getraind heeft de afgelopen jaren.

13 december 2019 om 12:46

Guardiola heeft meer uitgegeven sinds 2013. 2019-2020 168 miljoen 2018-2019 78.59 miljoen 2017-2018 317.50 miljoen 2016-2017 213.50 miljoen 2015-2016 89 miljoen 2014-2015 53.40 miljoen 2013-2014 62 miljoen. In totaal 982 miljoen, bron transfermarkt

13 december 2019 om 13:36

Puur naar de uitgaven kijken is wel wat scheef vergelijken. Kijk je bijvoorbeeld naar Klopp, dan heeft hij voor £394,650,000 gekocht, maar in dezelfde tijd ook voor £327,400,000 verkocht. Dus sinds oktober 2015 £67,250,000 netto uitgegeven. Dat plaatst het transferbeleid toch weer in een heel ander perspectief.

13 december 2019 om 14:08

Neem ook even de uitgaande transfers mee; Coutinho voor 140 miljoen verkocht of zo?Dit geeft een vertekend beeld want Liverpool heeft voor veel meer verkocht.Precies Frisian; dit zou Zermatt moeten lezen.

13 december 2019 om 14:51

Akkoord dat Klopp zijn netto balans beter is. Laat ons dat echter ook in perspectief plaatsen: de eerste seizoenen onder Klopp was Liverpool gewoon niet in staat om zijn beste spelers te behouden. Daar waar een Man City bijvoorbeeld zijn topspelers niet hoeft te verkopen omdat die niet weg willen ( Aguero, De Bruyne, Sane, Sterling) Want stel dat Guardiola pakweg De Bruyne en Aguero had moeten verkopen dan was zijn balans ook minstens 300 miljoen beter geweest. Desalniettemin absolute topprestatie van Klopp met Liverpool en vandaag de dag terecht de beste manager ter wereld genoemd. Bovendien heeft Liverpool/ Klopp gewoon beter ingekocht dan Man City, klaar.

13 december 2019 om 15:17

Ja, hij moest z'n beste speler inderdaad verkopen. Maar daarom is het toch juist des te knapper dat hij zijn team daarna, door goede investeringen, alleen maar sterker heeft gemaakt?als Guardiola De Bruyne en Aguero had moeten verkopen, had hij ook weer moeten investeren in vervangers. Ik vind het daarom zeker van belang om te kijken naar de situatie waarmee een trainer te make krijgt. Simpelweg roepen dat de één meer heeft uitgegeven dan de ander is veel te kort door de bocht.

13 december 2019 om 16:24

Frisianreds/ bedoel je dat Zidane zijn sterspeler moest verkopen? Want daar hoor ik helemaal niemand over. Als we gaan kijken naar de plus-min (balans) van Zidane, dan moet je je voorstellen dat hij met praktisch geen uitgaven en met veel inkomsten gewoon drie Cl's op rij heeft gewonnen. Hij nam alleen maar ontslag omdat Florentino dus Cristiano ging verkopen en Bale wilde houden. Zidane heeft hem in z'n gezicht uitgelachen en succes gewenst, maar daar zou hij nooit aan meewerken. En ook nu weer heeft hij het op orde, en het is niet zo dat hij opeens iets heel anders doet dan in het begin van het seizoen, toen men kritiek had. Het is gewoon Real Madrid die weer sneller bij het doel van de tegenpartij is en er een paar inlegt iedere wedstrijd. De gretigheid is terug gekomen, en dat in een periode dat Bale amper tot niet speelde. Die jonge Brazilianen van ons voelen zich ook vereerd dat ze zoveel vertrouwen genieten van Zidane en de voorkeur boven Bale lijken te krijgen. Dit is zeker één van de mooiste periodes van Real Madrid in hun gehele geschiedenis, al was 1998 - 2000 - 2002 ook een intense periode. Over alle blessures nog maar te zwijgen, het wordt een heel interessant tweede seizoenshelft, maar eerst nog maar die drukke decembermaand doorkomen met grote partijen!

13 december 2019 om 16:39

Nee, ik doelde op Klopp die Coutinho moest verkopen.

Een nieuw contract tekenen met de optie om 'm juist niet uit te dienen. Wie legt mij dit uit?

13 december 2019 om 11:06

Hij zag de bui (het niet winnen van de CL en niet per de kampioen worden in de PL) al hangen en wilde een uitweg.

Altijd welkom bij Arsenal😀! En dan is het gezeur meteen weg dat hij het ook eens bij een ‘kleinere’ club moet laten zien. Zonder gekken, als Arsenal zijnde zou ik toch eens een ballonnetje oplaten bij het management van Guardiola( hoe kansloos dit waarschijnlijk ook is).

13 december 2019 om 14:42

Dit zou perfect zijn voor Arsenal. Gewoon heel veel geld geven. Heb liever Guardiola dan een matige speler voor tientallen miljoenen.

Nou als hij nog leuke uitdaging zoekt, ideale opvolger van ten hag. Nee ff serieus. Ik kijk er naar uit om hem weer aan de slag te zien gaan bij een andere club. Altijd weer mooi om te zien hoe hij elk elftal weer geweldig voetbal laat spelen. Maar wil het nu ook wel eens zien bij een club die niet alles en iedereen kan kopen. Niveautje lager.

Kom naar Juventus! Competitie die nieuw is voor hem en hij kan werken aan een totaal nieuw team met in de punt de beste speler samen met Messi van de afgelopen tien jaar.

Effe met Juventus de serie a domineren en in Europa teleurstellen. Dan even met PSG een all star team kopen en nog 3-4 titels aan de wagen binden. Vervolgens met het beste, meest talentvolle land een internationale trofee winnen en met pensioen. Hopelijk bewijst hij mij ongelijk en gaat ie bij een club als Roma aan de slag. Behaalt hij daar succes dan ben ik pas echt onder de indruk

13 december 2019 om 13:57

Iemand die met negen jeugdspelers het beste voetbal in de geschiedenis heeft gespeeld en daarmee alles heeft gewonnen, moet die nog wat bewijzen? Ik begrijp zoiets niet. Ik heb niks met Barcelona. Al gaat iedereen ervan uit dat ik als Ajacied zijnde een of andere voorkeur buiten Ajax zou moeten hebben. Dat heb ik niet. En Guardiola vind ik maar een rare vlegel. Maar wel een topcoach. Ik heb geen enkele ploeg zien doen wat zijn Barcelona deed. Ook het Duitse voetbal is volledig veranderd na de komst van Guardiola. Zijn invloed in Engeland is overduidelijk. Waar vooraf iedereen zei dat het zo makkelijk in Spanje en Duitsland was, in Engeland zou dat nooit kunnen. Nou, in Engeland is de bal ook rond gebleken en speel je gewoon elf tegen elf. Nee, Guardiola heeft echt niets meer te bewijzen.

Als Cruijf-adept zou hij natuurlijk wel passen in Amsterdam, als Ten Hag weg zou gaan. MAAR goed of hij (Guardiola , red.) daar trek in heeft is 2.....

Wat mij betreft keert hij terug bij Barcelona. Valverde laat echt matig voetbal zien gezien de kwaliteiten in zijn selectie, dan kunnen de Koeman-geruchten ook weer de ijskast in en kan hij Nederland ver brengen op het komende EK en WK!

Zelden zoveel fouten gezien in 1 artikel.. -De beleidsbepalers van the Citizens dat Guardiola zijn tot medio 2021 lopende contract uitdient.-Het is een publiek geheim -afgelopen seizoen uit met Tottenham uit inon: Overigens zou ik lekker bijtekenen, leuke stad, riant salaris en geniale spelers in je elftal. Bedenk daarbij de verschrikkelijk vette sfeer in alle stadions.. Ik wist het wel

Ik geloof zowel niks van de clausule als de aanstelling van Pochettino. Lijkt wederom op fakenews. Laat ons eens meegenietrn van de feiten als kranten dit soort uitspraken doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren