Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FOX-analisten oordelen spijkerhard: ‘Dit hoort niet als je voor Ajax speelt!’

Laatste update:

Ajax verloor donderdag met 2-0 van Getafe, waardoor de volgende ronde in de Europa League een lastig verhaal gaat worden voor de Amsterdammers. De Spaanse club irriteerde de Ajacieden met overtredingen en veel theater. Ryan Babel dreef de spot met Allan Nyom, die zich volgens de aanvaller aanstelde, maar dat viel verkeerd bij Arnold Bruggink en Sonny Silooy.

"Er werd een beetje denigrerend gedaan over Getafe, we praten over de nummer drie van Spanje. Ze hadden gewoon een goed plan", begint Bruggink bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports. "Ze hadden Ajax heel goed geanalyseerd. Ze kregen nooit een seconde de tijd. Ze hebben heel goed geanalyseerd hoe ze Ajax moesten bestrijden."

Ten Hag: 'Dit is een heel slecht perspectief voor de return'

Daarna richt Bruggink de pijlen op Babel, die Nyom nadeed nadat de aanvaller van Ajax een overtreding had begaan. "Het was niet slim", oordeelt presentator Milan van Dongen. Bruggink repliceert: "Het was niet slim?! Dit hoort niet als je voor Ajax speelt! Je bent speler van Ajax. Er speelden zes jongens die vorig jaar de halve finale van de Champions League speelden. Dit gedrag hoort niet bij een speler van Ajax."

Silooy, eveneens te gast bij het tv-programma, is het eens met de oud-middenvelder. "Het is niet wat je moet laten zien. Je moet laten zien hoe wij voetballen", zegt de oud-speler van de Amsterdammers. "Dat heb je niet kunnen doen. Dan moet je dát achterwege laten, een koprol te doen. Je zet jezelf voor schut, maar je zet ook de club Ajax voor schut", besluit de oud-international.

Ben jij het met Arnold Bruggink eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spijkerhard hoor, Bruggink zegt dat het niet hoort als Ajax speler. Ongelofelijk, zelden zo'n spijkerhard oordeel gehoord. Vraag me af hoe Babel hiervan hersteld. Dit moet zijn carriã¨re toch permanent schaden. Ik zou er in ieder geval niet meer overheen komen als iemand zo enorm hard oordeelde over mij. Maar het was ook niet netjes dus dat er commentaar volgt is ook wel te begrijpen, maar zó hard.. poeh. Overigens vond ik het zelf wel een mooie actie, het illustreerde perfect dat die scheidsrechter geen enkel gevoel voor de wedstrijd had en totaal geen vat had op wat er allemaal gebeurde.

23 februari 2020 om 11:22

Het geeft aan dat Babel evengoed geen vat had op wat er gebeurde. Dat is nu precies het punt, niet gek laten maken hoe moeilijk ook en doorvoetballen.

23 februari 2020 om 11:29

Ik moest er ook om lachen Babel reageerde als een gefrustreerde supporter ipv als een topsporter.

23 februari 2020 om 11:36

Niet gek laten maken en gewoon lijdzaam toekijken hoe de scheids keer op keer die gasten de ruimte geeft de boel te besodemieteren? Dacht het even niet hè. Hoe kan je door voetballen als je elke keer afgefloten wordt door het zoveelste toneelstukje van je tegenstander. Dat kan toch niet?

23 februari 2020 om 11:55

Babel maakte gewoon een overtreding. Dat ie gast dan door rolt moet je gewoon negeren.

23 februari 2020 om 12:04

Die scheids had geen greep maar wat wil je nou bereiken door iemand na te doen? Dan laat je je eigen frustratie zien, maar wat schiet je daarmee op? Babel bewijst Ajax en zichzelf een slechte dienst hiermee.

23 februari 2020 om 13:06

Hoe je kan door voetballen? Bijvoorbeeld de bal passen naar iemand in het zelfde kleurtje. daarbij is getafe ook 18 keer afgesloten, (Ajax 13 keer), en getafe kreeg voor de 80ste minuut de bal wel meerdere keren op goal...

23 februari 2020 om 13:18

Ik vond het anders een prima actie van Babel! En vogens mij hielp het wel want zo tegen het eind van de wedstrijd floot die scheids op een gegeven moment niet meer voor die comedy en maande hij de spelers van Getafe om zich niet zo aan te stellen. Gek dat dat nu net de periode was dat Ajax begon te voetballen, dus volgens mij heeft het wel geholpen.

23 februari 2020 om 13:36

Ik kon er wel om lachen, maar wat een draak van een wedstrijd was dit, Ajax speelde zeker beroerd, maar dit theater hoort niet op een voetbalveld thuis.

23 februari 2020 om 14:26

Als Veltman Lozano een kaart aannaait is het prachtig. Als Tadic een speler van Valencia een rode kaart aannaait hoor je ook geen enkele Ajacied. Veroordeel het spel van je eigen ploeg en wijs niet naar de scheids. Ajax is belabberd uit de winterstop gekomen. Doordat je zelf totaal uit vorm bent, erger je aan de tegenstander omdat jezelf niet in staat bent om een goede bal te geven. Vorig seizoen in de CL zouden alle steekballetjes van Tadic zijn aangekomen en kreeg je hem niet van de bal af. Nu komt geen enkele bal aan en wordt je simpel in de duels afgetroefd. Dat is de frustratie en niet het acteerwerk. Loop je zelf goed te voetballen, dan stoor je niet aan het doorrollen. Dan lach je daarom.

23 februari 2020 om 15:08

Nee, het is onprofessioneel en je laat de tegenstander ook direct zien dat hun trucje werkt en dat je jezelf laat provoceren. Leuk hoor, dat sarcastische toontje in jouw betoog, maar Bruggink heeft hier gewoon volledig gelijk. Wat de spelers van Getafe deden is naar mijn mening zeer onprofessioneel, maar wat Babel deed was echt niet beter. Hem haal je juist vanwege zijn ervaring en die laat hem op dat moment in de steek. Kwalitatief kun je namelijk wel wat beters krijgen dan een Ryan Babel.

Tsja. Je bent ambassadeur voor Ajax, maar tegelijkertijd ook voor het voetbal in het algemeen. De actie van Babel genereert nu misschien wel dat beetje aandacht om de aanstellerij en matenaaierij onder de loep te nemen. Ik bedoel, iedereen schreeuwt moord en brand als Neymar loopt te rollen, maar nu het tegen Ajax gebruikt wordt moet Ajax daar maar mee zien om te gaan? Begrijp me niet verkeerd, zelfs zonder dat gedrag van Getafe had Ajax alsnog verloren, maar als toeschouwer wil je op zn minst naar iets kijken wat meer lijkt op voetbal en minder op het zwanenmeer.

23 februari 2020 om 11:29

Ik heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat ik naar 2x 11 acteurs zit te kijken ipv naar een voetbalwedstrijd. Het is allemaal zo voorspelbaar wat er gebeurt (bv kleine blessures voorwenden vanaf minuut 80 als je voor staat of een gelijkspel er uit wil slepen etc.). Puur bedrog maar we noemen het 'professioneel'. Geen enkel team staat boven de wet; ze doen er allemaal aan mee.

23 februari 2020 om 11:36

Ben zelf nog steeds van overtuigd dat zuivere speeltijd deels de oplossing is voor het probleem dat jij benoemt. Je zal het nooit helemaal eruit halen, omdat het deels ook ontregelen van de tegenstander is, maar voorkomt wel minutenlang getreuzel.

23 februari 2020 om 11:48

Dan blijft er genoeg over in het voetbal. Zelf heb ik aan waterpolo gedaan. Dan had je inderdaad zuivere speeltijd en kritiek op de scheidsrechter werd op geen enkele manier getolereerd. Al dat heetgebakerde gedoe in het voetbal, gebrek aan respect voor de arbiters etc. Allemaal onder het mom van 'emotie'.gedraag je als de professional die je geacht hoort te zijn.

23 februari 2020 om 12:09

Weet je wat ik nog het meest irritant vind. Als de var na een situatie kijkt en dan nog met 5 man om de scheids staan schreeuwen. Heel kinderachtig en onnodig. Dat proberen te beïnvloeden van de scheids moet gewoon betreft worden met geel. Kost in het begin een hoop schorsingen maar na verloop van tijd leren ze het wel af.

23 februari 2020 om 12:14

Njfromvol. Dat klopt. Maar het zijn volgens mij niet dingen die niet consequent aan te pakken zijn. Ik vind Rugby altijd een mooi voorbeeld van respect ook. De stoerste en breedste kerels, maar niemand die het in zijn hoofd haalt om de scheidsrechter te belagen. Alleen de aanvoerder spreekt met de scheids. Ook heel makkelijk in te voeren door iedereen direct geel te geven die de scheids denkt te kunnen belagen en geen aanvoerder is. Levert in het begin misschien veel kaarten op, maar alleen zo breng je verandering in de sport.

23 februari 2020 om 12:24

Inke eens. Denk btw niet dat waterpolo geen contactsport is, maar Rugby is ook een mooi voorbeeld. .wat ook een probleem in het voetbal is, is dat je momenteel te weinig sanctie mogelijkheden hebt, die je bij andere sporten wel hebt, bv. een strafcorner of korte uitsluitingen, zoals (idd. bij waterpolo) of zelfs in het amateurvoetbal. Mss moet je wel een '20 meter strafschop' oid dergelijk introduceren om de sanctiemogelijkheden uit te breiden.

23 februari 2020 om 14:34

Misschien moeten kaarten omgezet worden met tijdstraffen zoals bij de lagere amateurwedstrijden. Ook de regel bij hockey invoeren dat een vrije trap meteen genomen mag worden en niet voldoende afstand is een gele kaart. Daarbij worden blessurebehandelingen in het veld niet meer toegestaan, behalve bij een kaart en hoofdwonden.

23 februari 2020 om 15:10

Maar dat begint bij de Uefa en het scheidsrechterskorps. Zij bepalen en hanteren de regels en die regels zijn momenteel verre van waterdicht.

Ik snap niet dat hier zo zwaar aan getilt wordt. Ik vond het wel komisch.

23 februari 2020 om 12:19

Het laat wel zien dat Babel zich mee laat sleuren in het spel van Getafe. Van zon ervaren speler mag je verwachten dat dit niet gebeurd ook al snap ik dat je er helemaal gek van wordt. Vind ook dat er niet te zwaar aan getild moet worden, maar het geeft wel aan dat Babel niet helemaal gefocust meer was.

23 februari 2020 om 12:29

Achja, soms zijn het net mensen..

23 februari 2020 om 13:59

Hetis meer typerend hoe Ajax geen raad wist op het plan van Getafe. En dan je kop zo erg verliezen om als een klein kind iemand na te doen om even te laten dat hij aanstelt. Ik ben juist blij dat hier zoveel aandacht aan wordt besteed. Niet alleen voor Ajax, maar ook voor de rest van de eredivisie. Eerst naar jezelf kijken!

Het gebeurt niet vaak, maar ben het volledig eens met Brugink. Getafe was vreselijk irritant, maar er werd de afgelopen dagen gedaan alsof ze de ene na de andere doodschop uitdeelden. Het is niet mijn voetbal, maar wel effectief en binnen de regels.

Ik snap Babel wel. Op een gegeven moment wordt je er gek van dat die scheids er elke keer weer in trapt. Dan knapt er op een gegeven moment iets en dan probeer je die man duidelijk te maken hoe die gasten bezig zijn. En volgens mij werkte het wel want die scheids begon toch anders te fluiten.

23 februari 2020 om 11:40

Nou denk het juist van niet he.. maar 3 minuten extra tijd erbij.. zou best kunnen dat dat door die koprol kwam. Babel probeerde de scheids gewoon voor schut te zetten. Moet je nooit doen.

23 februari 2020 om 15:11

Maar goed, waar haal je Babel dan voor? Kwalitatief loopt er wel wat beters rond en als je niet eens kunt terugvallen op zijn ervaring, wat voegt hij dan nog toe?

En weer doen we waar we in Nederland zo goed in zijn; lekker overgevoelig ergens op reageren en jezelf enorm serieus nemen. Wat wonen wij toch in een steeds zieliger wordend landje..

On: Babel had groot gelijk, begrijpelijke reactie. Bijzonder dat niemand het voor hem opneemt.

23 februari 2020 om 11:42

Als je dat doet toon je toch geen respect voor de scheidsrechter? Geen wonder dat er maar 3 minuten bijkwamen.

Bruggink heeft geen flauw idee 'wat hoort' als je speler van Ajax bent. Ik vond het wel een goede actie. Het leek de scheidsrechter een klein beetje bewust te maken van het feit dat hij naar toneelspel zat te kijken.

23 februari 2020 om 12:03

Sonny is het met hem eens? Heeft hij ook geen flauw idee?

23 februari 2020 om 15:13

Bruggink heeft ook gewoon bij PSV gespeeld. Die weet echt wel wat er in de top van de Eredivisie en in Europa word verwacht. Het is geen goede actie, want je laat zien dat je je laat provoceren en dat het trucje van de tegenstander veel te goed werkt. Zeker bij een 33-jarige speler verwacht je dan dat je terug kunt vallen op ervaring. Schijnbaar kan dat bij Babel op dat soort momenten niet.

Kan iemand me uitleggen waarom de ajacieden altijd zo lopen te zeuren als ze verliezen van een ploeg die niet wil voetballen. Ajax vindt toch dat het in de CL thuishoort. Dan moet je dit soort ploegen gewoon kapot kunnen spelen met de kwaliteit die je in huis hebt. Hebben we Liverpool horen klagen na de nederlaag tegen Atletico. Ook zo'n vervelende ploeg. Vanaf minuut 1 de wedstrijd dood maken. Maar Liverpool had het die avond gewoon even niet. Mane en Salah werden niet voor niks gewisseld. Het lukte gewoon even niet. Maar daarna was er geen gezeik of niks

23 februari 2020 om 12:08

Ja Liverpool liep ook te klagen, vooral de trainer

23 februari 2020 om 12:33

" Kan iemand me uitleggen waarom de ajacieden altijd zo lopen te zeuren als ze verliezen van een ploeg die niet wil voetballen. Ajax vindt toch dat het in de CL thuishoort ". Het pleit niet voor je dat je dat niet zelf snapt. Als er een tractor op de weg voor je rijdt en je er niet langs kan, loop je zelf ook te klagen terwijl je voor je je rijbewijs hebt gehaald dat er ook tractoren deel uitmaken van het verkeer. Het is volstrekt logisch dat de Ajacieden liepen te klagen omdat zij de enige waren die wilden voetballen en de tactiek van de tegenstander er op was gericht om hen dat onmogelijk te maken. Zolang de scheidsrechter dat toelaat, rest je niets anders dan dat te accepteren, maar dat wil niet zeggen dat je het daarom leuk moet vinden. Ik vond het zelf ook helemaal niets. Volgens de regels duurt een wedstrijd 90 minuten, terwijl in deze wedstrijd het spel vaker dood lag, dan dat er wat gespeeld. Het is toch volstrekt logisch dat je daar als voetballiefhebber van baalt en als er daadwerkelijk wat te zeiken valt, mag je dat ook gewoon doen.

23 februari 2020 om 16:37

" Het is volstrekt logisch dat de Ajacieden liepen te klagen omdat zij de enige waren die wilden voetballen en de tactiek van de tegenstander er op was gericht om hen dat onmogelijk te maken."dat is alleen logisch als je de arrogantie bezit om te vinden dat er maar éã©n manier is om te voetballen: door (mooi) te voetballen. Terwijl dat onzin is. Voetbal is geen jurysport en wat exact 'mooi' voetbal is of 'de wil om te voetballen' is volstrekt subjectief. Vraag maar eens wat ze in sommige landen van Zuid-Europa verstaan onder 'mooi' en 'goed' voetbal. Dus het is het volste recht van een ploeg als Getafe om met álle middelen die ze kunnen bedenken te proberen een wedstrijd te winnen. En ja, ik vind mã©t jou dat soort voetbal ook niet leuk om naar te kijken. Maar dã¡ã¡r gaat het dus niet om. Sowieso moet jij je dan eens afvragen hoe het komt dat Getafe zó speelt als ze ook nog eens weten dat een elftal als (dit) Ajax het 'niet leuk' vindt als tegenstanders zo spelen, laat staan dat ze genante volkstoneelstukjes gaan opvoeren. Ja duh, alsof elke ploeg verplicht is om een elftal als (dit) Ajax lekker veel ruimte te geven zodat de individuele kwaliteiten van de Ajaxspelers heerlijk geã«taleerd kunnen worden. Nee hoor, als je Europees succes wil hebben zul je ook om moeten (leren) gaan met dit soort ploegen en dit soort voetbal.

De actie van Babel was voor mij echt het enige lichtpuntje van de wedstrijd, heb me echt kapot gelachen😂

"er werd een beetje denigrerend gedaan over Getafe, we praten over de nummer drie van Spanje. Ze hadden gewoon een goed plan", begint Bruggink bij Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports". Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Ten Hag heeft er voortdurend op gewezen dat Getafe niet voor niets op de derde plaats staat, het zijn juist de media die denigrerend deden.

Wat mij irriteerde is dat Ajax de aandacht verlegd naar de wijze hoe Getafe heeft gespeeld. En dan met name de effectieve speeltijd.
Die effectieve speeltijd was inderdaad minimaal, maar Getafe weet daarin wel twee keer te scoren, en Ajax niets eens een normale kans te creëren. Dan moet je het probleem toch vooral bij je zelf zoeken.

Daarentegen vind ik de actie van Babel prima, maak maar eens op een andere wijze duidelijk dat dit soort gedrag nergens op slaat.

23 februari 2020 om 12:45

" Wat mij irriteerde is dat Ajax de aandacht verlegd naar de wijze hoe Getafe heeft gespeeld. En dan met name de effectieve speeltijd. Die effectieve speeltijd was inderdaad minimaal, maar Getafe weet daarin wel twee keer te scoren, en Ajax niets eens een normale kans te creëren ". En wat denk je hoe dat kwam? Omdat hen het voetbal volstrekt onmogelijk werd gemaakt en niet alleen met geoorloofde middelen. Je hebt natuurlijk niet alleenrecht om je te irriteren en als je je zelf al irriteert aan iets gerings als een afwijkende mening heb je natuurlijk geen enkel recht om spelers verwijten te maken die zich ergeren aan een tegenstander die je het spelen zo goed als onmogelijk heeft gemaakt. Dat is volstrekt logisch, het zou pas vreemd zijn als ze dat niet hadden gedaan.

Het gaat al dagen over het gedrag van de Getafe spelers. Ik las op het AD van hun analist vorige week dat dat hun spel. Is en als ajax zich mee laat slepen erin dat ze voor gaas gaan. En dat is gebeurd

Zijn ze bij het AD bekwame dan de hele technische staf van Ajax om dat te kunnen analyseren en de spelers erop te instrueren hun kop erbij te houden. Verder was het gewoon een kansloze missie en die blunder van schuurs heeft het bijna onmogelijk gemaakt als opdracht

Nadeel van Ajax in de EL is dat we (ze) meteen denken favoriet te zijn! Dus iedere tegenstander wordt wel effe weggespeeld!
Dus als je dan tegen zo’n kut ploeg als Getafe speelt en niet de focus hebt die je normaal hebt als je tegen Juve/Real Madrid speelt - want je pakt ze wel effe - dan krijg je dus dit!!!
In eerste plaats ligt het aan Ajax zelf: weinig goede passes gezien en weinig vecht/werklust
Daarna ligt het aan Getafe die hun spelletje uitstekend speelden
En pas daarna ligt het aan de scheids! Die liet zich vaak foppen, maar dat kon je inschatten vantevoren

23 februari 2020 om 16:43

Het is niet zozeer dat Ajax geen 'focus' zou hebben, in mijn ogen, maar vooral het feit dat grote ploegen zélf ook willen voetballen en dat dit spel juist beter past bij het spel van Ajax dan wanneer de tegenstander niet wil voetballen. Dan heeft Ajax het gewoon een stuk moeilijker. Dat is trouwens al jaren zo. De stelling dat het ajaxspel het best tot zijn recht komt in de CL (tegen de grote ploegen) is eigenlijk niet zo'n gekke.

Volstrekt begrijpelijke actie van Babel! Al de 4e wedstrijd in Europa op rij een rare fluiter en volledig in het nadeel van Ajax ook. Een onterecht afgekeurde goal en een legitieme penalty niet gegeven tegen Chelsea thuis; twee rode kaarten en een penalty tegen in 1 actie terwijl voor dit verhaal Blind keihard werd onderuit geschoffeld; Valencia mocht ook continu het spel vertragen, etc
Hierdoor vloog Ajax uitende CL ipv dat ze eigenlijk poule-winnaar hadden moeten zijn (zou ook terecht zijn geweest). Nu vliegen ze waarschijnlijk uit de EL door een verschrikkelijke scheids. Daar wordt je als Ajacied toch helemaal gek van en niemand zegt het zo hard als dat het is...waar is men bang voor?! UEFA IS ZO CORRUPT ALS DE PEST! Ajax, begin gewoon een eigen Europese competitie met Manchester City, buiten de UEFA om, genoeg van die corruptie.

De aktie van Babel verwacht je ergens bij een 4de elftal van een ameteur vereniging, niet bij Ajax 1.
Hopelijk de thuis wedstrijd laat Ajax wel hun ware gezicht zien

23 februari 2020 om 15:16

Precies. Babel haal je vanwege zijn ervaring en die laat hem dus schijnbaar in de steek als het echt van hem gevraagd word. Gewoon thuis laten zien wat je in je mars hebt en niet weer in die naaistreken van Getafe trappen. Het wordt een ontzettend zware opgave, maar niets is onmogelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren