Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord-supporters zijn definitief niet welkom bij uitduel met AS Roma

Laatste update:

De supporters van Feyenoord zijn niet welkom in de Italiaanse hoofdstad voor de Europa League-wedstrijd tegen AS Roma, zo heeft het Italiaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken besloten. Burgemeester Roberto Gualtieri van Rome maakte medio maart al duidelijk er alles aan te doen om aanhangers van Feyenoord buiten zijn stad te houden voor de wedstrijd van donderdag 20 april. Gualtieri vroeg het Ministerie van Binnenlandse Zaken om een verbod op uitsupporters uit te vaardigen, hetgeen nu gebeurd is.

Feyenoord speelde dit seizoen in de Europa League al tegen Lazio, maar moest ook toen toezien hoe fans niet welkom waren in het Stadio Olimpico. Eenzelfde scenario voltrekt zich nu in de kwartfinale van de Europa League. "Ik heb de minister gebeld en mijn bezorgdheid geuit", liet de burgemeester een paar weken geleden weten aan de Corriere dello Sport.

"We willen er alles aan doen om de stad Rome en de bevolking te beschermen. We hebben al eens te maken gehad met ernstig geweld", zei Gualtieri. De burgemeester doelde op de vernielingen in 2015. Feyenoord-supporters beschadigden toen de monumentale Barcaccia-fontein in het centrum van Rome. De schade als gevolg daarvan liep tot enkele miljoenen euro's.

Het is voor de tweede keer in een jaar tijd dat Feyenoord en AS Roma elkaar treffen in Europees verband. Vorig jaar vormde de ontmoeting de finale van de Conference League. Toen gingen de Romeinen er met de winst vandoor (1-0). Rond dat duel vonden er in Tirana ook enkele wanordelijkheden plaats en moest de Albanese politie ingrijpen om erger te voorkomen. Nu treffen de clubs elkaar in de kwartfinale van de Europa League. Feyenoord speelt op 13 april thuis en reist op 20 april af naar Rome.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb er ergens wel begrip voor. Al vind ik ook dat dan hun supporters ook niet mogen komen. Wel zo eerlijk toch

31 maart 2023 om 19:21

Uit sportieve overwegingen is dat zeker zo eerlijk inderdaad. En scheelt weer een hoop politie kosten denk ik

31 maart 2023 om 19:35

Ook uit veiligheidsoogpunt. In Tirana was het meerendeel van de gearresteerden aanhanger van AS Roma

1 april 2023 om 10:25

Blijft mooi, jullie reacties is precies het probleem dat Feyenoord geen fans mag meenemen. Feyenoord heeft een van de slechtste reputaties in Europa, het gaat niet om eerlijkheid, het gaat erom dat Feyenoord het voor zichzelf verpest. Pak als “legioen” eens alle “supporters” aan die het voor jullie club verpesten, in plaats van te zeggen als wij niet dan zij ook niet.

Feyenoord sloopt bijna overal de stad, Italiaanse fans zijn ook geen lieverdjes, maar andere Nederlandse clubs hebben dit probleem niet. Ook bij de klassieker zijn geen fans welkom, het is niet dat dit aan Ajax fans ligt, het probleem is van Rotterdamse kant. Natuurlijk hebben Ajax fans zich ook regelmatig misdragen, maar bij Feyenoord is het altijd extreem, zo werden de laatste jaren bussen/treinen massaal bekogeld en stilgezet naar Rotterdam, terwijl dit andersom niet voorkwam.

31 maart 2023 om 19:24

Want de Roma supporters hebben eeuwenoud erfgoed vernield in Rotterdam?

Ik zie geen reden waarom er geen Roma supporters welkom zouden kunnen zijn.

31 maart 2023 om 19:27

Tja met jouw instelling zullen er ook nooit meer supporters aanwezig zijn tijdens de klassiekers

31 maart 2023 om 19:32

Er is helaas geen eeuwenoud erfgoed in Rotterdam, dus dat kan ook niet gesloopt worden nee. Verder zie ik genoeg reden om de Romasupporters niet toe te laten in Rotterdam. Naast een vergroot risico op gevechten in de binnenstad, is het eerder al gebleken dat Romasupporters geen lieverdjes zijn, en moet je natuurlijk willen vermijden dat Roma een voordeel heeft op sportief vlak.

31 maart 2023 om 19:33

@Ryan Die spelen zonder uitpubliek omdat beide kampen voor problemen zorgen, dat is toch wel anders.

31 maart 2023 om 19:43

Ik acht de kans dat dat zo gaat zijn ook gewoon hoger dan de kans dat het niet zo gaat zijn. Elke kans om zich wel te gedragen, wordt duidelijk gemeden, dus waarom zouden burgemeesters dan besluiten om het weer te gaan proberen, met alle risico's van dien?

Ik acht zelfs de kans groter dat er op termijn helemaal geen uit supporters meer worden toegestaan, in de Eredivisie, omdat de maatschappelijke kosten niet meer gedragen kunnen worden.

En dat zou dan ook nog eens volledig de verantwoordelijkheid zijn van de uit supporters. Als zelfs Volendam tegen Emmen uitmondt in rellen...

31 maart 2023 om 19:43

@Martijn, nee dat hebben de Duitsers in ‘40 al gedaan.

31 maart 2023 om 19:50

@ryan888
Nee klopt. Het is heel normaal voor 8 miljoen euro schade aan te richten. En erfgoed uit 1623 te er vernielen.

Wanneer je daar dan verantwoordelijk voor wordt gehouden zijn de reacties niet: "wij schamen ons enorm en bieden hierbij onze excuses aan." Nee, wat je hoort is een compleet gebrek aan realiteitszin, of reflecterend vermogen. Met teksten als "Dan ook een Roma supporters!!!1!" of "zo zijn er nooit meer uitfans welkom."

Neem eens verantwoordelijkheid.

31 maart 2023 om 19:53

@Martijn R

8 miljoen schade? Stond dat in de nieuwe editie van de fabeltjeskrant?

Het NRC heeft onderzoek gedaan en daaruit is geconcludeerd dat er welgeteld €10,000 schade was aan de Barcaccia fontein. €10,000 te veel, maar termen als “erfgoed vernielen” en “8 miljoen schade” is gebaseerd op werkelijk waar helemaal niets.

Niet voor niets hebben de donaties vanuit Nederland de kosten meer dan gedekt. Of dacht je soms dat er voor meer dan 8 miljoen was gedoneerd?

31 maart 2023 om 19:57

€10.000? Daarvoor heb je in Nederland nog geen nieuwe keuken in je huis. Maar nee, daarvoor kan je erfgoed uit de 17de eeuw herstellen..

Of die 8 miljoen klopt zou ik niet weten, het zal wel optimistisch in zijn geschat zoals wel normaal is met dit soort zaken waar werkelijk iedere raming opgeteld wordt.

Reken maar tonnen voor de fontijn. Er was al een ton schade aan de bussen. Verder heb je nog de opruimwerkzaamheden en gederfde inkomsten daar aan één van de populairste locaties in Rome bij de Spaanse trappen.

31 maart 2023 om 19:59

Het was 75.000 euro schade. De rest hebben ze er heel creatief bij in gefietst. 3 miljoen voor imagoschade en 3 miljoen voor gemiste omzet door omliggende winkels bijvoorbeeld. Verder prima om uitfans te weren overigens.

edit: ik lees nu de reactie van Jjr12, geen idee of het 10.000 of 75.000 was. Het is alsnog kansloos om zo'n fontein te slopen, maar die 8 miljoen is lariekoek.

31 maart 2023 om 20:04

@Martijn R

Ik zou het artikel van het NRC er gewoon bijpakken, daar staat heel mooi beschreven hoeveel schade er was aangericht.

Verder heb je het over gederfde inkomsten, wat bedoel je exact? De supermarkten daar hebben een omzet gedraaid waar ze nu nog steeds van profiteren omdat dat de enige zaken waren die alcohol verkochten. De overige zaken mochten vanwege het alcoholverbod niets verkopen, maar dat komt enkel door de autoriteiten die dat de avond daarvoor beslist hadden. Of gaan we AS Roma ook laten opdraaien voor gederfde inkomsten omdat de gemeente Rotterdam geen parkeerkosten kon innen toen de Romeinen in de Oude Haven in Rotterdam zaten, daar waar er normaal mensen zijn die met de auto komen en wél parkeerkosten betalen?

31 maart 2023 om 20:22

Ga ff lekker de moraal ridder uithangen jongen lekker anders lopen trollen. Zoveel schade was er geen eens en nee de schade die er was is niet goed te keuren. Maar geloof me de politie daar moet eerst zichzelf in de ogen kijken want die waren grotendeels de aanstichters van deze grapjes

31 maart 2023 om 20:49

Martijn R is vooral teleurgesteld dat hij ook niet welkom is in een van de Europese steden met zijn voetbalclubje dit seizoen. Dan verlies je het verschil tussen 10.000 euro en 8 miljoen weleens uit het oog.

31 maart 2023 om 22:01

@Ryan888
Zowel de Ajax- als Feyenoordsupporters hebben toch allang laten zien dat er nooit meer uitsupporters aanwezig kunnen zijn.

1 april 2023 om 00:35

@ryan888 Feyenoord en as roma vergelijken met Feyenoord en Ajax?? Dat is echt totaal niet te vergelijken!

31 maart 2023 om 20:04

Precies dit

31 maart 2023 om 20:15

Hebben de Roma supporters zich als tokkies gedragen in Rotterdam?

31 maart 2023 om 20:51

Nou, er zijn wel meer Feyenoorders neergestoken door Romafans dan andersom. Maar dat was in Italië (en pogingen in Tirana, weet niet of dat daar gelukt is)

31 maart 2023 om 20:53

Nou is het eigenlijk dus de bedoeling dat er überhaupt geen supporters worden neergestoken hè? Dat de één er dan meer heeft neergestoken dan de ander maakt dan geen reet meer uit.

31 maart 2023 om 20:54

Helemaal mee eens, maar er is bij mijn weten geen elke roma supporter neergestoken door een Feyenoordfan.

31 maart 2023 om 21:08

In Tirana hebben ze er flink op los gevochten. Dat zijn ook de "schermutselingen" waar het Italiaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken het op gooien.

Het overgrootte deel van gearresteerde supporters in Tirana waren Romeins. Veelal voor illegaal wapenbezit.

31 maart 2023 om 21:53

Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal is voorgevallen tussen Feyenoord en Romasupporters, buiten de schade aan de fontein en ik dacht de Spaanse trappen. Ik dacht uit jouw formulering op te maken dat beiden anderen hadden neergestoken, maar Romafans meer Feyenoorders dan andersom. Gelukkig zijn we het uiteindelijk eens, gewoon niemand neersteken

31 maart 2023 om 22:27

Er zijn Feyenoordfans gestoken in Rome, maar het ging alleen over een blusje van een fontein af.

Eigen schuld. Dikke bult.

31 maart 2023 om 19:28

Het is inmiddels 8 jaar geleden. Dit is natuurlijk raar dat ze nu nog steeds geen Feyenoord supporters toelaten en al helemaal als je rellen ziet die in Marseille en Napels hebben plaatsgevonden. Daarmee praat ik wat er in 2015 gebeurt is absoluut niet goed, maar het is wel raar dat zo’n maatregel nu wordt genomen. Ik hoop dat het eerste mogelijke gevolg vanuit de UEFA nu doorgevoerd wordt en dat Roma zijn thuiswedstrijd in de EL in een ander stadion moet gaan spelen.

31 maart 2023 om 19:34

Die rellen in Marseille en Napels zijn toch juist meer redenen om de supporters niet toe te laten. Het laat zien dat supporters zich nog altijd niet kunnen gedragen, en elke gelegenheid aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan. Dat het in Napels en Marseille erger mis ging dan destijds in Rome doet daar niks aan af. Dat iemand anders iemand heeft vermoord betekent ook niet dat het oke is om iemands arm te breken.

31 maart 2023 om 19:34

En dat de Feyenoord supports de East Side Gallery vernielden is slechts 1,5 jaar geleden. Ze hebben dus helemaal niks geleerd in 8 jaar tijd.

31 maart 2023 om 19:39

Vernield zelfs, toertje? 😂😂

31 maart 2023 om 19:43

‘Het is inmiddels 8 jaar geleden’.

Eens. Maar gelukkig hebben de ‘Feyenoordsupporters’ 4 maanden geleden in Oostenrijk (Sturm Graz) laten zien dat ze veranderd zijn.

31 maart 2023 om 19:43

Stevig vandaliseerden is inderdaad een betere omschrijving.

Prima. Andere kant op ook niet dan. Gelijke behandelingen.

31 maart 2023 om 19:25

Nee als je het echt gelijk wilt trekken moet je eerst nog wat Rotterdamse monumenten offeren

31 maart 2023 om 19:28

Moment, ik verklaar het sparta stadion even als monument, succes :-)

31 maart 2023 om 19:30

Welke monumenten? De Duitsers waren de Romeinen voor 60 jaar geleden!!

31 maart 2023 om 19:35

Wat hebben de Duitsers in 1963 uitgespookt dan?

31 maart 2023 om 19:38

Bijdehand Martijn, je weet echt wel waar hij op doelt. Als je het echt niet weet, Rotterdam is ondertussen 83, de tijd gaat sneller dan je denkt, jaar geleden helemaal met de grond gelijk gemaakt door de Duitsers.

31 maart 2023 om 19:41

Hahahaha

31 maart 2023 om 19:48

Moet zeggen dat ik het Sparta stadion wel redelijk monumentaal vind .

1 april 2023 om 09:18

Sorry martijn :-) lange dag gisteren laten we het daar maar ophouden

31 maart 2023 om 21:38

Wat hebben die gedaan dan?

Dan hoop ik dat dat andersom ook zo is. Ik hoop dat Feyenoord beroep aantekent. Laatst las ik dat Roma volgens de regels verplicht is om uitfans toe te laten.

31 maart 2023 om 19:25

Nee joh, laat lekker komen. Wij kunnen dat wel regelen in Nederland. In Italië zijn ze nog niet zover.

Zo, kijken of de Uefa ballen heeft om de wedstrijd naar een neutraal terrein te verplaatsen. Wedde van niet..

31 maart 2023 om 19:27

Jullie hebben je daar zo erg misdragen dat nota bene onze minister president openlijke excuses heeft moeten maken, namens Nederland, aan de Italianen.

En nu je daar de gevolgen van ondervind moet de wedstrijd naar neutraal terrein?? Omgekeerde wereld! Je doet net of jullie de slachtoffers zijn hahah.

31 maart 2023 om 19:30

Tuurlijk is iedere welwillende supporter slachtoffer van deze belachelijke maatregel. Dat begrijp je best, maar daarmee scoor je natuurlijk geen puntjes op deze ajax-minded voetbalsite.

31 maart 2023 om 19:31

Schei toch eens uit met het woordje ‘jullie’. Niet iedere supporter heeft zich misdragen! Daarnaast heb ik filmpjes gezien dat het Niet alleen de supporters waren die zich hebben misdragen!

31 maart 2023 om 19:33

@Martijn R

Openlijk excuses heeft moeten maken? Dat ervoor gekozen is betekend niet dat het een verplichting was.

Of moet Merkel ook excuses maken voor hetgeen de Frankfurt-supporters daar gedaan hebben?

31 maart 2023 om 19:37

Martijn…ik keur het echt niet goed, maar daar zijn dingen gebeurd waar Feyenoorders niet helemaal schuld aan hebben. Zo was er geen goede plek om te verzamelen, geen toiletten of prullenbakken, 1 kleine doorgang waar 5000 man doorheen moesten en heel toevallig gingen om 15:50 alle camera’s uit waar heel de wereld naar kon kijken. Om16:00 sluit de politie alle andere doorgangen en begint van achter iedereen richting het kleine straatje te slaan. Hier worden een paar vrouwen en kinderen geraakt die niet weg konden. Vervolgens zijn er supporters die zich zelf en andere probeerde te beschermen en gaan te keer tegen de politie….zelfs de politie van Nederland die aanwezig was heeft aangeven dat het niet goed was.

31 maart 2023 om 19:52

Ik stel voor om nooit meer een Ajax supporter in de Kuip toe te laten, ook niet met de beker finale, want enkele hebben zich laatst misdragen. Vind je dat ook een goed plan Martijn?

31 maart 2023 om 20:02

Een liedje zingen staat gelijk aan erfgoed uit 1623 vernielen. Fijn dat we dat vast hebben gesteld..

Maar nee, van mij hoeven er nooit meer Ajax en Feyenoord fans bij de klassiekers aanwezig te zijn als uitsupport.

Stel tokkies die het voetbal stelselmatig misbruiken om zich te kunnen misdragen. Die hoeven we als samenleving niet te faciliteren met extreme maatregelen.

Het is alleen zo dat ze zich bij Feyenoord iets meer en structureler misdragen dan bij menig andere club. Maar verder heeft iedere club die soort idioten.

31 maart 2023 om 20:07

Jeetje Martijn,

Heb je weer een mooi artikel gevonden om Feyenoord te bashen? Je bent ineens weer erg actief. Je haat voor Feyenoord is wel erg groot, blijkt uit dit artikel.

31 maart 2023 om 20:24

Die Martijn toch.. doet zo zijn best om op een internetsite Feyenoord supporters te trollen. Ergens ook wel aandoenlijk

31 maart 2023 om 20:26

Wikipedia erbij gehad vrees ik, denk dat hij eerst dacht dat de Spaanse trappen in Spanje waren. Kan me niet voorstellen dat zaagsel zoveel opslaat

31 maart 2023 om 20:37

@FR-4life
Volgens mij veeg ik in mijn laatste reactie hier evengoed de vloer aan met dezelfde categorie "supporters" van mijn eigen club. Maar afijn, jij je zin, het is allemaal mijn haat jegens Feyenoord..

31 maart 2023 om 20:42

@SjonniebravooToch ook wel aandoenlijk dat mensen onder "trollen." Tegenwoordig verstaan: "boehoe, heeft een mening die ik niet leuk vind."

31 maart 2023 om 20:48

Justbecause l, daar noem je precies heel veel redenen waarom een burgemeester niet zit te wachten op een toestroom van welke supportersgroeo dan ook in het historisch centrum. Goed om te lezen dat sommigen toch die burgervader nog begrijpen.

31 maart 2023 om 21:18

Tsja, het is maar wat je wilt zien. Hierboven benoem je 8 miljoen euro schade, gebaseerd op de Fabeltjeskrant. Niet zo heel gek dat ik dan zo'n mening vorm over jou?

Begrijpelijk
Maar elke club heeft losers erbij lopen.
Jammer dat de goeie lijden

31 maart 2023 om 19:23

Zoals PSV nu (gezien je naam haha) na de actie van die ene debiel.

31 maart 2023 om 19:29

@rickelche ja klopt
Dat was/is een mafklapper eerste klasse.

Zijn meeste een handje vol sukkels

31 maart 2023 om 20:27

Terecht dat we niet mogen gaan. We hebben het daar zelf verziekt

Ik als Feyenoorder denk toch "Eigen kut schuld jongens".
Misschien leren om ons te gedragen als je ergens te gast bent.

31 maart 2023 om 19:38

Je gaat wss nooit mee he pik, lekker achter je tvtje

31 maart 2023 om 19:48

Jij hoort dus wel bij die doorgesnoven idioten? Of zijn het allemaal lieve jongens die naar dit soort wedstrijden gaat?

31 maart 2023 om 20:21

Want het is ook letterlijk elke Feyenoord supporter die doorgesnoven is? Zijn zeker allemaal criminele en maloot in het uitvak van Feyenoord? Kansloze opmerking man, iemand die een club met gasten uit vak P heeft zal toch beter moeten weten

En terecht. Overal waar ze gaan laten ze een spoor van vernieling achter, dus is wel logisch dat ze in Rome geen zin hebben om weer aan de beurt te zijn. De Nederlandse voetbalsupporters moeten uitkijken dat ze niet hetzelfde labeltje gaan krijgen als de Engelse supporters..

31 maart 2023 om 19:26

@YoerieCFC

Groot gelijk heb je: van Belgrado, Herning, Tirana, Luzern, Pristina en Praag is helemaal niets meer over.

Die dekselse Rotterdammers toch altijd.

Vlucht en hotel reeds geboekt, maken we er een mooi stedentripje van met onze vrienden

31 maart 2023 om 19:29

Het is een prachtige stad, dus geniet ervan.

31 maart 2023 om 19:40

Zeker de Sant Ignazio-kerk doen. Mooiste kerk ter wereld. Ook de thermen van Caracalla zijn een grote aanrader.

31 maart 2023 om 20:01

En wat als de beveiliging dit keer wel in orde is, en ze je op het vliegveld weer terugsturen naar Nederland?
Lijkt mij zonde van het geld.

31 maart 2023 om 20:04

Mogen je niet weigeren op basis van je nationaliteit. Iets met het Schengen verdrag 😉

31 maart 2023 om 20:55

Überhaupt op basis van je grondrechten haha. Geniet ervan kerel, tof dat je er nog positief instaat, al neem ik aan dat je je al een beetje had voorbereid op een verbod op uitsupporters.

31 maart 2023 om 21:07

Zeker, maar in Napels in 17/18 ook een mooie tijd beleefd, met daar overigens wel een zeer vriendelijke lokale bevolking.

Dat laatste zal in Rome minder zijn, maar komt heus goed. Thanks!

31 maart 2023 om 21:55

Over het algemeen staan Napolitanen juist bekend als minder vriendelijk an Romeinen toch? Zolang je niet enorm laat blijken Feyenoorder te zijn zal het wel goedkomen denk ik, veel plezier daar!

31 maart 2023 om 21:56

Dat klopt maar ze kunnen je wel weigeren op grond van Artikel 28 in het Schengenverdrag.

Op grond van artikel 28 van de richtlijn kunnen zij uitsluitend worden uitgezet om redenen van openbare
orde of openbare veiligheid.

Was te verwachten maar het blijft toch jammer. Die Italianen kunnen in dat opzicht een voorbeeld nemen aan de Duitse of Engelse autoriteiten.

Desalniettemin zullen er nu ook, net zoals dit jaar tegen Lazio en voorheen tegen Napoli, tientallen tot honderden Feyenoorders in Rome aanwezig zijn.

Prima, zolang we de Roma fans dan ook weigeren in Rotterdam.

En hoe gaan ze alle Feijenoord supporters weren uit de stad? Bij elke straat en elk zandpad Rome in een controle post? Snap wel waar ze vandaan komen met hun beslissing maar nu loop je het risico ze de hele wedstrijd in de stad te hebben inplaats van in het stadion.

begrijpelijk na die fontein, maar vrees dat dit juist meer kwaad dan goed doet. na het ''go'' signaal van afgelopen week zijn er nu honderden Feyenoord fans met vliegtickets naar Rome, die nu tijdens de wedstrijd dus niet veilig in het uitvak zitten... we hebben gezien wat er in precies eenzelfde scenario gebeurde met Frankfurt fans. hou mn hart vast

Is Roma niet verplicht om uit supporters volgens de UEFA binnen te laten? Hoop dat Feyenoord bezwaar aantekent en als ze andersom zouden weren zou er minder geld in het laatje komen voor Feyenoord.

31 maart 2023 om 19:29

Want de UEFA staat boven de overheid? De gedachtengang van sommige Feyenoorders..

31 maart 2023 om 19:30

Je snapt toch ook wel dat het dan om sancties vanuit uefa gaat, en niet om alsnog fans af te dwingen?

31 maart 2023 om 19:32

Nee, maar de Uefa bepaalt wel waar en hoe een voetbalwedstrijd georganiseerd dient te worden, toch? De gedachtengang van mensen uit Overijssel..

31 maart 2023 om 19:43

Oh, ik wist niet dat de UEFA het faciliteert.. weer iets geleerd

31 maart 2023 om 19:54

Twente speelt natuurlijk nauwelijks Europees dus niet echt op de hoopte.

31 maart 2023 om 19:58

Topniveau.. als ze het inhoudelijk niet kunnen gaan ze kijken naar de club voorkeur van de ander. Ik zou het haast typisch willen noemen.

31 maart 2023 om 20:41

Gelukkig deed je dat zelf nog niet, toen je over "sommige Feyenoorders" sprak. 🤡

31 maart 2023 om 20:50

Heel raar ja.. in een topic waar het over een wedstrijd van Feyenoord gaat en er Feyenoorders reageren. Jullie blijven me verbazen met dit soort uitspraken, haha.

31 maart 2023 om 22:26

Je reageert anders op 1 persoon en stopt hem in een hokje. Net als je nu met mij doet trouwens. Hypocrietje.

31 maart 2023 om 23:43

Echt hè. Ongelofelijk hoe sommigen mensen zich hier in alle kronkels blaten om maar 'gelijk' te hebben.

Lijkt me prima. Kunnen zij de supporters ook thuislaten. Scheelt de gemeente Rotterdam geld en is wel zo eerlijk. Moet Rome wel ook ff de grenzen dichtgooien voor Nederland trouwens, anders heb je hier weinig aan.

31 maart 2023 om 19:29

Kan me niet herrineren dat fans van Roma ooit iets hebben gesloopt in Rotterdam dus wat jij aandraagt kan de prullenbak in.

31 maart 2023 om 19:36

Nee hoor, als Rome mag weigeren mag Rotterdam dat ook. Op sportief vlak gewoon het eerlijkst.

31 maart 2023 om 19:42

Er moet wel gewoon een reden zijn voor het weigeren natuurlijk.

31 maart 2023 om 19:44

Roma fans gingen massaal op de vuist met Napoli fans in januari en gooiden met stenen, vuurwerk en van alles en nog wat op de snelweg. Moet je niet willen hier. De gasten die in Rome waren toen zijn inmiddels 8 jaar ouder, dat lijkt me minder relevant dan iets van 2 maanden terug. Ik ben overigens sowieso tegen uitfans. Geld uittrekken voor politie en beveiliging, omdat zwakbegaafden niet snappen dat voetbal een spelletje is, vind ik erg zonde.

31 maart 2023 om 19:49

Met dat laatste ben ik het gedeeltelijk eens. Een uitpotje kan echt wel leuk zijn. Gewoon die idioten die het altijd verkloten weren.

31 maart 2023 om 19:55

Maar daar zit het grote probleem. Dat kun je bijna niet.

31 maart 2023 om 19:59

En wanneer kwam Napoli ook alweer in dit topic voor....?
Het gaat om Feyenoord supporters in Rome.

31 maart 2023 om 20:07

@Tinus45

De discussie ging over op basis waarvan Rotterdam de AS Roma supporters zou mogen weigeren. Aangezien die een paar maanden geleden midden op de snelweg massaal op de vuist (of op de stok/riem) zijn gegaan met supporters van Napoli, zou dat best een gegronde reden kunnen zijn.

Helemaal als je bedenkt dat er in Leeuwarden de rest van het jaar geen uitsupporters welkom zijn terwijl de clubs die daar de dupe van zijn, niet de oorzaak zijn van het verbod.

31 maart 2023 om 20:07

Nee het gaat om Romasupporters in Rotterdam. Romasupporters die andere supporters met stokken, stenen en vuurwerk te lijf gaan. Dan maakt het mij niet zoveel uit welk shirt de andere supporters aan hadden. Dat tuig hoeven we hier dan ook niet.

31 maart 2023 om 20:59

Daarnaast is er sowieso een vergroot risico op rellen in de binnenstad wanneer je supporters van ploegen als Roma toestaat erbij te zijn. Beide supportersgroepen hebben bewezen niet goed overweg te kunnen met hun gevoelens als ze supporters van de tegenstander zien en dan de boel maar kort en klein te slaan. Lijkt me genoeg reden om uitsupporters sowieso te weren. Wat dat betreft is de conference league een prachtig toernooi. Je komt op plekken waar je nog nooit bent geweest, en er zijn nauwelijks clubs die genoeg fans hebben om het echt uit de hand te kunnen laten lopen.

31 maart 2023 om 19:31

Er is al gezegd dat zij gewoon welkom zijn. Ik denk dat het geen goede beslissing is en er hierdoor een ongecontroleerde chaos zal zijn omdat er al honderden supporters maar ook hooligans richting Rome zullen gaan. Ze hadden het beter goed kunnen regelen

31 maart 2023 om 19:35

Zie wel dat politiechef al heeft gezegd dat het dan logisch is dat zij ook niet welkom zijn.

31 maart 2023 om 19:41

Ik snap je punt, maar het probleem is toch juist dat ze het niet goed kunnen regelen en daarom de supporters weren?

31 maart 2023 om 20:15

De politiechef die weet wat er in Rome is gebeurd..maar ik de k dat ook de burgemeester en Feyenoord iets hebben te zeggen. Ik de k dat wij gewoon moeten laten zien hoe het wel moet en kan.

En ja Boyonline, dat snap ik, maar er gaan er minimaal 1000 man naar Rome en nu denk ik ook die gene die normaal nooit een kaart kunnen kopen, zoals in Nancy. Daar gaat Feyenoord 100 procent weer in een slecht daglicht komen te staan ben ik bang

Resultaten behaald in het verleden bieden dus wél garanties voor de toekomst.
H3lemaal eens met de stad Rome.
Supporters hebben wél eens niet door dat je nog een keer dezelfde tegenstander kan loten in de toekomst 3n dan dit soort maatregelen tegenkomt.
Niet zeuren dus.

31 maart 2023 om 19:34

Jullie dus nooit meer in de kuip na die ravage die jullie hadden achtergelaten na de bekerfinale?

31 maart 2023 om 19:52

Wanneer was dat?

31 maart 2023 om 19:58

@Oelie Wapper

De bekerfinale in 2018 toen je medesupporters vuurwerk op het veld gooiden.

31 maart 2023 om 20:02

Dat is niet goed te keuren, maar bij een ravage denk ik aan andere zaken.

31 maart 2023 om 20:27

Toiletten waren ook totaal vernield. De kuip is ook overigens een gemeentelijk monument

31 maart 2023 om 20:29

Volgens mij waren dat de Ajax-fans.

31 maart 2023 om 19:39

Helemaal mee eens. De Roma fans hebben in januari tijdens de clash met Napoli nog laten zien zich niet te kunnen gedragen. Lijkt me beter dat die niet komen.

Nou dan hun ook niet laten komen mes snijdt aan 2 kanten

31 maart 2023 om 19:31

Niet in dit geval, het mes heeft toendertijd ook alleen maar aan 1 kant gesneden.

Hele slechte beslissing…er zijn al 100’den reizen geboekt. Zij hadden beter naar Feyenoord kunnen luisteren en het gewoon een keer goed regelen. Nu is er totaal geen controle en zal er het zelfde gebeuren als bij Lazio tegen Frankfurt…of net als bij Nancy waar geen controle en begeleiding was….nu zullen de grootse koekepakkers kunnen afreizen….ik hoop dat de UEFA dit tegenhoudt en ze ergens anders zullen spelen. Ze hadden net als Feyenoord en Rotterdam gewoon moeten zeggen dat ze welkom zijn en het goed moeten regelen….nu vrees ik voor het ergste

Tsja. Ik kan helaas niet zeggen dat het onterecht is.

Hoopvolle gedachte: in Amsterdam werd er ook gewonnen zonder uitsupporters.

Prima! Maar dan ook geen AS Roma fans in de Kuip!
Uitvak vullen met eigen publiek

You can't ban a Feyenoord fan. Dan maar pils drinken ergens op een terras

Net of dat de feyenoord fans tegen houdt om naar Rome te gaan..

Logisch, die Feyenoordsupporters slopen hun eigen stad, laat staan de stad van de tegenstander. Nu maar hopen dat er toch niet supporters die kant op gaan.

31 maart 2023 om 19:56

@HCH1

Elke thuiswedstrijd schud Rotterdam op z’n grondvesten inderdaad. Laatst hebben we Sittard, Groningen en Enschede ook volledig van de kaart geveegd. Elke week is het raak met die sloopgrage Rotterdammers.

Honderden Feyenoorders hebben de reis al geboekt en zullen dus, net zoals eerder dit jaar tegen Lazio, aanwezig zijn in Rome. Aangezien je allereerst Nederlands (Europees) burger bent, kan daar niets aan gedaan worden.

31 maart 2023 om 20:24

Nee, je hebt gelijk. De Feyenoorsupporters staan er juist heel erg goed op, vooral Europees gezien zien ze hen graag komen….

Dubbel. Het is lang geleden maar het was ook niet niets. Ik kan het wel begrijpen.

Gelijk hebben ze! Dit kon nooit goed gaan.

Jammer van dit soort wedstrijden . Zakelijke Mourinho wedstrijden zonder (uit)publiek.
Ook al snap ik de Italianen, ik hoop toch dat zij hier niet mogen komen. Sportief wel zo eerlijk en scheelt ook weer inzet van Politie. Zonde van de inzet en belasting geld.

Heel goed dat ze voet bij stuk houden. Wegwezen. Elke uitwedstrijd in Europa is uit de hand gelopen. Wat verwacht je nu? Zelfs monumentale fonteinen waren zwaar beschadigd. Hoe je alleen al op het idee komt. Die eencelligen gaan maar lekker thuis op de bank bij hun moeder tv kijken. Sloop je eigen huiskamer maar.

31 maart 2023 om 20:02

Weet je waar je ook niet op komt. Om een groep Feyenoordsupporters (hadden toen ook echt al wel dat imago) in een klein gebied te proppen waar een monument staat en dan geen Wc's neerzetten.

Ik zou de fontein dan nog steeds niet slopen, maar het is wel dom

31 maart 2023 om 22:59

Dus als er geen wc’s zijn, sloop je een monumentale fontein. Ja precies, je komt er niet op idd 😂

Er zullen gewoon Feyenoorders naar Rome gaan. Die reizen zijn allang geregeld. En ja er zullen ook gewoon Feyenoorders in het stadion zitten. De supporters komen altijd wel aan kaartjes. Uit tegen Shaktar waren ze er ook terwijl ze niet welkom waren.

En terecht toch. Als een gast zich de vorige keer niet heeft gedragen in je huis dan is die de volgende keer niet meer welkom .. had het juist gek gevonden als ze wel welkom waren

31 maart 2023 om 20:09

@mcgregor

Als je zo beredeneerd is zowel Ajax als AZ niet meer welkom in de Kuip (vooral niet bij bekerfinales), is Vitesse niet meer welkom bij NEC en zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Collectieve straffen zijn altijd de makkelijkste keuze, maar nooit de juiste oplossing.

En terecht!Ik ben zelf fanatiek Feyenoorder maar die gasten die alleen maar Europees meevliegen zonder kaartje, voor de rellen mogen wmb opbokken. Dit zijn geen Feyenoord supporters, dit zijn doorgesnoven, eencellige relnichten.

Het zal niet lang meer duren voordat Aboutaleb laat weten dat er geen Roma fans welkom zijn in Rotterdam. En zo mijn kinderen, werd het begin van het einde geboren. Geen supporters meer mee naar uitwedstrijden…
Zorgwekkende ontwikkeling!

Prima, ik snapndat wel. scheelt veel onrust en politie-inzet . Wat mij betreft gaan ze supporters van risico clubs ook weren in uitwedstrijden op NL politie is toch al overbezet en het houdt een keer op

Terecht. Zooitje kan zich niet gedragen.

Had ook niet veel gastvrijheid van de Italianen verwacht. Buiten wat er natuurlijk een paar jaar geleden in Rome is gebeurt.

Tijdens de UEFA cup campagne 2001/2002 ben ik Milaan geweest. Schitterend feest op het Piazza del Duomo. Toegejuicht worden door AC Milan supporters. Destijds kaartjes gekregen via een bevriende Italiaan voor een "neutraal" vak in San Siro. We werden uiteindelijk toch in een overvol uitvak gedreven. Tijdens de wedstrijd werd er van de ring er boven het nodige urine naar beneden gestuurd. Feyenoord won door een eigen doelpunt. Als dank daarvoor had elke Nederlandse auto in de buurt van het stadion lekke banden.

Kortom, lang leve de Italiaanse gastvrijheid.

En helaas terecht. Supporten prima slopen is sneu

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren