Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord komt tegengoal niet meer te boven en daalt af naar derde plek

Laatste update:

Feyenoord heeft dinsdagavond een nederlaag geleden in de Champions League. Op bezoek bij Lazio verloor de formatie van Arne Slot nipt: 1-0. Een doelpunt van Ciro Immobile op slag van rust bleek uiteindelijk genoeg voor een Italiaanse overwinning. Door de verliespartij en de overwinning van Atlético Madrid tegen Celtic (6-0) dalen de Rotterdammers af naar de derde plek in Groep E van het miljardenbal.

Bij Feyenoord keerde Mats Wieffer terug in de basis. De middenvelder was door ziekte afwezig tegen RKC (1-2), maar verscheen tegen Lazio weer aan de aftrap. Luka Ivanusec moest genoegen nemen met een reserverol. Door het gebrek aan fitheid en de basisplaats voor Ramiz Zerrouki moest de Kroaat wijken. Gernot Trauner is bijna volledig hersteld van zijn blessure, maar begon nog op de bank. Daarom begon Bart Nieuwkoop aan de wedstrijd.

Diezelfde Nieuwkoop speelde in de openingsfase een vervelende hoofdrol. Zo liep hij na welgeteld 45 seconden spelen gelijk tegen een gele kaart aan. De verdediger vloerde Mattia Zaccagni aan de rand van de zestien. Kort daarna zag de back er weer niet goed uit.

Hij speelde de bal door het midden uit, maar door ingrijpen van Quilindschy Hartman kon Felipe Anderson niet op doel mikken. Bij die ingreep claimden i Biancocelesti overigens een strafschop, maar die kwam niet. Nieuwkoop moest vervolgens na een vervelende hoofdblessure per brancard het veld verlaten, waardoor Trauner, eerder dan Slot hoopte, in de ploeg kwam.

Lazio oogde in de openingsfase sterk in het Stadio Olimpico, waar Feyenoord de Romeinse storm in het eerste gedeelte van de wedstrijd moest zien te overleven. Met een rollertje van Calvin Stengs noteerde Feyenoord daarna het eerste schot op doel van de wedstrijd.

Even later was daar wel een grote kans voor Feyenoord. Santiago Gimenez stond na een geweldige steekpass van Quinten Timber plots vrij voor Ivan Provedel, maar de doelman wist de bal met de vingertoppen tot een corner te verwerken. Een hard schot van Igor Paixão vloog, na een zeer fraaie Rotterdamse aanval, rakelings naast.

Op slag van rust kreeg de regerend Nederlands kampioen een flinke domper te verwerken. Na knullig balverlies van Timber én Wieffer op het middenveld kon Felipe Anderson een steekbal geven. Lutsharel Geertruida hief vervolgens buitenspel op, waarna Immobile ongehinderd op Justin Bijlow af kon lopen. De Italiaanse spits omspeelde de doelman eenvoudig en schoof de bal in het lege doel: 1-0.

Na de theepauze ontstond een beetje hetzelfde spelbeeld. Feyenoord had veel de bal en het veldoverwicht, maar kwam nauwelijks tot mogelijkheden. Na ruim 65 minuten creëerden de Rotterdammers wel weer een goede kans.

Een kopbal van Gimenez uit een vrije trap van Paixão draaide echter van het doel af en rolde derhalve naast de paal. Een inzet met het hoofd van Wieffer landde kort daarna bovenop het dak van het doel. In het laatste kwartier trapte Feyenoord het gaspedaal verder in, mede dankzij aanvallende wissels van Slot.

Het leverde, buiten een kopkans voor invaller Ayase Ueda, weinig op. De Romeinse muur hield relatief eenvoudig stand en zodoende verdedigde Lazio de minimale voorsprong. De nederlaag betekent voor Feyenoord dat het voorlopig terugvalt naar de derde plek, met zes punten uit vier wedstrijden. Atlético bezet de eerste plek met acht punten, waar Lazio de tweede positie inneemt met zeven punten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo ongelooflijk jammer dit, hier had je gewoon met minimaal 1 punt weg moeten gaan. Totaal geen bijzonder ploeg dat Lazio. Maar dan is de harde realiteit dat zelfs dan Feyenoord de kwaliteit niet heeft om er overheen te gaan. Nu wordt het wel een erg moeilijk verhaal gezien het programma van Feyenoord t.o.v. Lazio.

Jammer genoeg Gimenez die er helemaal niet in zat vandaag, en Wieffer die weer eens op standje koffiejuffrouw stond. Laatstgenoemde heeft toch veel moeite om mee te gaan in het tempo, denkt steeds overal dezelfde hoeveelheid tijd te hebben als in de Eredivisie. Ook onzuiver in de passing vandaag.

7 november 2023 om 23:00

Oei oei. Dan ziet de positie van Feyenoord in de groep er na vandaag toch opeens een stuk minder rooskleurig uit. Je hebt het nog wel in eigen hand maar dan moet je waarschijnlijk wel minimaal een resultaat halen tegen Atletico. Tegen Celtic winnen gaat wel lukken als het goed is.

Hoewel Slot niet gelooft in vorm of in een dip zie ik toch wel een beduidend minder sprankelend Feyenoord. Hopen dat ze die overwintering in de CL nog veiligstellen. En anders maar hoge ogen gooien in de Europa League, want die vorm komt wel weer terug!

7 november 2023 om 23:02

Atletico kon niet winnen bij Celtic uit dus we gaan het allemaal zien.

7 november 2023 om 23:05

Gasten hebben 2 weken geleden zoveel veren in de reet gekregen dat ze sindsdien niet meer vooruit te branden zijn. Tijd dat ze weer op aarden belanden.

7 november 2023 om 23:05

Ik denk dat tegenstanders zich aanpassen aan Feyenoord, waardoor Feyenoord minder in het spel kan komen. Ik geloof niet dat een heel team een vorm dip heeft op hetzelfde moment.

7 november 2023 om 23:05

Antivoetbal heeft weer gewonnen.

7 november 2023 om 23:07

Europa League is ook meer het niveau voor NL topclubs. Derde worden helemaal geen schande en voor de punten Europees misschien ook wel beter.

7 november 2023 om 23:09

Beste Eredivisieajax,

Feyenoord moet winnen van Atletico aanstaande wedstrijd. Bij een gelijkspel krijg je de volgende situatie (uitgaande dat Lazio wint van Celtic):

1. Lazio 10 pt
2. Atletico 9 pt
3 Feyenoord 7 pt
4. Celtic 1 pt

Mocht dit het geval zijn dan kunnen Lazio en Atletico in de laatste wedstrijd gewoon voor een salon remise gaan waardoor Feyenoord buiten de boot valt. Feyenoord kan als het gelijkspeelt tegen Atletico op max 10 punten komen. Bij een gelijkspel tussen Lazio en Atletico en winst van Feyenoord op Celtic komt de volgende stand:

1. Lazio 11 pt
2. Atletico 10 pt
3. Feyenoord 10 pt maar op basis van onderling resultaat onder Atletico
4. Celtic 1 pt

Kortom, Feyenoord MOET winnen van Atletico!

7 november 2023 om 23:09

Hou toch op. Heb je de andere wedstrijden niet gezien? En vandaag ook zeker een punt verdiend. Je lijkt wel een Hollander.

7 november 2023 om 23:10

Voor de coëfficiënten wel, maar voor de bankrekening niet. Je kan beter in de CL overwinteren, dan laatste 8 EL.

7 november 2023 om 23:12

De vraag is of Atletico wel voor een salonremise wíl gaan, aangezien de eerste plek in de poule vaak flinke voordelen heeft voor de vervolgfase.

7 november 2023 om 23:16

Tjah als je ivanusec passeert en een middenveld Zerroukki-Wieffer de "champions league variant" noemt dan vraag je gewoon om puntverlies.

7 november 2023 om 23:21

Ik denk dat Atletico liever het voordeel van überhaupt de vervolgfase heeft dan het voordeel van een mogelijkheid op een gunstigere tegenstander.

7 november 2023 om 23:33

Mentalist, je bedoelt het duo Zerrouki-Wieffer die in de thuiswedstrijd nog domineerden? Bovendien heeft Ivanusec sinds z'n terugkeer van z'n blessure nog geen bal goed geraakt, ook vandaag weer een dramatische invalbeurt.

7 november 2023 om 23:52

Fey95, ja dat duo bedoel ik ja. Speelden weer ouderwets dramatisch als in de eerste 2 competitiewedstrijden. Goal komt uit balverlies van Wieffer. En Zerrouki werd alle kanten heengelopen door Guendouzi.

Bovendien had Sarri er aardig op gestudeerd. 1 van de 2 werd constant weggelokt tot de cv's omdat ze doordekken waardoor Lazio de vrije man kon zoeken. De verrassing van de thuiswedstrijd was er wel af.

Ivanusec was inderdaad matig maar toen lag Lazio al met 11 man in de doelmond. Zo slecht als Jahanbaksh was zal hij nooit overtreffen.

7 november 2023 om 23:57

@mentalist, enkel als je puur naar Wieffer wil wijzen wijs je bij de tegengoal naar Wieffer.
Timber heeft de bal daarna volledig onder controle. Er onstaat al een volledig nieuwe situatie
Timber en Geertruida gaan daarna in de fout

8 november 2023 om 00:04

Ja speelt al 2 cl wedstrijden geweldig met zerrouki en wieffer en dan is het nu ineens vragen om punt verlies. Je wilt gewoon bashen om het bashen, dat zie je duidelijk want na het balverlies van wieffer had feyenoord gewoon opnieuw rustig balbezit maar timber verpeste het. Beetje jammer dat je dingen gaat verzinnen om je punt proberen te maken.

8 november 2023 om 00:04

FR10FRDAM, Timber had de bal onder controle maar de knullige technische fout van Wieffer leidt de omschakeling en voorwaartse druk in van Lazio. Timber krijgt vervolgens met een invliegende speler te maken nadat hij Wieffer zijn fout herstelt.

Bovendien was Feyenoord bezig aan een veelbelovende aanval. Wieffer verliest zonder aanwijsbare reden de bal.

8 november 2023 om 00:11

Je maakt er weer wat moois van. Maar Timber had alle tijd om gewoon naar rechts te spelen

8 november 2023 om 00:12

Mentalist kijk alsjeblieft het doelpunt terug voordat je zulke onzin uitkraamt. Wieffer raakt de bal kwijt en zet daarna gelijk druk op de man. Hij probeerd wieffer uit te kappen en komt daardoor zerrouki tegen en gaat naar de grond, daardoor rolt de bal in de voeten van timber, die draait om heeft ongeveer 20 meter Vrij ruimte voor zich. Loopt in zon 3 seconde rustig met de bal op de tegenstander af en leid kinderlijk eenvoudig balverlies door de bal niet naar rechts te geven op stengs. Zerrouki en wieffer herstelde samen de fout van wieffer, niet timber die daarna zelf zonder aanwijsbare reden de bal verliest

8 november 2023 om 00:19

@mentalist,

De goal komt helemaal niet door een fout van Wieffer. Het was Timber die dom balverlies leed. Hij geeft het zelf toe in een interview.

Wieffer speelde prima en deed niet zoveel fout. Ze geven 1 kans weg door een individuele fout maar verder niets. Ze creëren ook niet veel maar een punt in deze wedstrijd was volkomen terecht geweest.

Nu moeten ze nog vol aan de bak maar Feijenoord is gewoon een goede ploeg en het zal niet eenvoudig worden maar thuis tegen Atletico zijn ze zeker niet kansloos. Dus een overwinning is gewoon mogelijk.

8 november 2023 om 00:28

Met name de vergelijking met het Ajax van 2019, halfe finale 😝,er werd gezegd dat dit Feyenoord net zo goed als het Ajax in 2019 was , haha

8 november 2023 om 00:29

Uiteraard verliest Timber de bal en het is mooi dat hij schuldbewust is.

Maar de gehele omschakeling komt door simpel balverlies van Wieffer op gevaarlijke positie. Hierdoor schiet Lazio bij hernieuwd balverlies in de tegenpressie.

Maar een foutje maakt ook niet uit. Vond het duo Zerrouki-Wieffer gewoon weer erg matig vandaag. Met Timber erbij zit er amper creativiteit in en ze zijn ook niet vast genoeg.

8 november 2023 om 00:40

Tony, dat heeft vrijwel niemand gezegd. Ga toch weg, aansteller

8 november 2023 om 01:17

@tony1 : Na halfe gestopt met lezen... pfff hou op met me

8 november 2023 om 01:49

Jawel hoor. Sinds de interlandbreak is het allemaal een stuk minder bij Geertruida, Hancko, Wieffer, Stengs, Gimenez en vooral die Paixao is dramatisch zeg.

8 november 2023 om 07:40

@tony Nice try 😉

7 november 2023 om 23:01

Thuis tegen Atleti winnen en uit bij Celtic gelijkspelen. Of andersom. Dan zit je op 10 en dat is normaal gesproken genoeg.

7 november 2023 om 23:02

Dat klopt Feye_88, maar dat zie ik dus niet gebeuren. Er wordt denk ik ook iets te gemakkelijk gedacht over die pot op Celtic park. Feyenoord heeft het moeilijk tegen ploegen die er vol op klappen met intensiteit.

7 november 2023 om 23:03

Thuis gelijk tegen atleti… dan kunnen atleti en lazio voor de salonremise gaan. Ben je met 10 punten gewoon exit.

Je moet winnen van atleti

7 november 2023 om 23:04

Ja en van Atletico win je ook ff zomaar.. zoals Feyenoord ook ff zomaar van Lazio ging winnen..

7 november 2023 om 23:08

@shenkie, mits lazio van celtic wint. Dat is ook nog geen gegeven. Kwamen de vorige pot tegen hun ook maar net optijd goed weg

7 november 2023 om 23:11

Feye_88,

Ik denk dat als je gelijkspeelt tegen Atletico niet genoeg zal zijn. Lees mijn bijdrage hierboven. Atletico en Lazio lijken mij wel ploegen die voor een salon remise gaan in de laatste wedstrijd om zo beide door te gaan.

7 november 2023 om 23:27

Atletico wil elke wedstrijd winnen, die gaan in eigen huis echt niet bewust op een gelijkspel spelen.

8 november 2023 om 01:19

Zegt hij dat dan ? @Nikos_

7 november 2023 om 23:02

Zelden zo,n incapabele en saaie commentator gehoord op dat RTL, met als hoogte punt op het eind roepen dat er een penalty gegeven wordt terwijl er gewoon afgefloten is. Ontopic: Feyenoord geeft nu al twee keer de punten weg, tegen Atletico was het idemdito. Ze komen heel onvolwassen over en zo heb je dan ook niets in het volgende ronde te zoeken.



7 november 2023 om 23:06

Die zat er een paar keer flink naast. Met die penalty als dieptepunt.

7 november 2023 om 23:07

Feyenoord had vooral veel balbezit, maar creëerde zelf ook vrij weinig. Tegen Atletico gaf je de punten weg, vanavond niet.

7 november 2023 om 23:08

Klopt, echt hele slechte commentaar, zou hij zelf wel gevoetbald hebben.

7 november 2023 om 23:23

Ernumsjong Feyenoord speelde zeker niet goed. Maar heeft toch 3 behoorlijke kansen gehad waarbij die van Gimenez op dit niveau er gewoon in moet.

De goal van Immobile was letterlijk de enige kans van lazio.

7 november 2023 om 23:32

Lazio had zeker 3 fantoom gele kaarten gekregen en Feyenoord op het eind een fantoom pingel. Hij was even goed van het padje, die commentator.

8 november 2023 om 00:15

@Riddle, die kaarten had hij ook wel mogen geven als je bij Nieuwkooop wel geeft.

7 november 2023 om 23:02

Laten we realistisch blijven: Feyenoord presteert misschien niet zo sterk als sommigen denken. Kijk maar naar de huidige posities in de Eredivisie en de Champions League-groep. Hoewel het seizoen nog niet voorbij is, lijkt het erop dat sommige mensen Feyenoord te hoog inschatten.

7 november 2023 om 23:03

Thuis win je wel van Atletico

7 november 2023 om 23:04

Helemaal met je eens, met name ajacieden overschatten ons

7 november 2023 om 23:05

Ach Feyenoord kan gewoon nog doorgaan in deze groep en zeker als ze in vorm zijn zijn ze erg sterk. Alleen de vorm zit een beetje in een dip. Dat is het probleem. Bovendien zegt er niemand in Rotterdam dat ze wel even doorgaan in de groep of wel even kampioen worden.

7 november 2023 om 23:06




Thuis win je wel van Atletico?.. zoals Feyenoord ook bij Lazio wel ging winnen.. Atletico win je juist helemaal niet zomaar ff van..



7 november 2023 om 23:13

Nikos ik ben het niet met je eens, maar ik heb deze bijdrage ook pas twee keer gelezen in dit draadje. Post hem nog een keer, dan ben ik misschien overtuigd

7 november 2023 om 23:15



Als je nou nog niet overtuigd bent dan word het tijd dat je je roze bril eens gaat afzetten.. Feyenoord is niet zo goed als dat jij denkt..

7 november 2023 om 23:22

Kan je dit in drievoud posten Nikos? Ik vind dit niet overtuigend

7 november 2023 om 23:26

Is in tweevoud ook goed? overtuigend afgerond door Immobile..waar was nou die top spits Gimenez..deed die wel mee?..

7 november 2023 om 23:31

Nee ik voel m niet Nikos. Ik denk dat jouw kracht de herhaling is

7 november 2023 om 23:40

Wat is jouw mening over deze wedstrijd, Baardgrasmus? Het komt over alsof je wat neerbuigend en "grappig" doet tegen Nikos, alsof je je te goed voelt om met hem in discussie te gaan. Het is duidelijk dat Feyenoord niet het verwachte niveau heeft behaald. En nu staat ook de wedstrijd tegen AZ voor de deur. De tiki-taka speelstijl die ik tegen Lazio had verwacht, heb ik helaas niet gezien.

7 november 2023 om 23:42

Nikos die in elk topic van Feyenoord te vinden is als ze verliezen. Opvallend zeg..

7 november 2023 om 23:43

Uit bij Lazio ben je de betere zonder goed te spelen. Deze moet je niet verliezen, maar gebeurt door een fout toch. Zonde maar nog geen man overboord, nog alles in eigen hand.

7 november 2023 om 23:49

Baardgrasmus nee hoor, niets overschatten maar gewoon beter vinden. Ik was wederom niet onder de indruk van Roma, gewoon onnodig en botte pech. Jammer dat reguliere scherpte weer ontbrak, denk dat jullie te weinig vertrouwen hebben. Dat Roma vind ik echt niet beter, Psv had ook kunnen winnen vandaag tegen hen.

7 november 2023 om 23:53

Amen... Baardgrasmus maar heeft Feyenoord geen kansen gekregen op doelpunten ? Als je die maakt maak je je fouten goed op de fouten en win je alsnog?! Voetbal is een teamsport en wordt gespeeld met 11 man... Om de fout te leggen bij een fout is zwak... Als je je kansen maakt win je hier ondanks de fout of minimaal gelijk! Eens ?

8 november 2023 om 01:21

Wederom maak je er weer van wint wel of wint wel ff... je verzint je eigen teksten @Nikos_

8 november 2023 om 01:25

Dat zeker. Duimen met zijn allen!

8 november 2023 om 01:30

@ Ajax Rotterdam : "Wij" Feyenoord vond ik beter dan Lazio, meer gecreërd, meer balbezit, meer doelpogingen/kansen etc.. Maar helaas was effectiviteit een vrij belangrijke factor in deze wedstrijd. Waardoor Lazio met 1 doelpoging en 1 goal uiteindelijk met 1-0 wint. Ongelukkig en onverdiend verlies van Feyenoord.
Dit is mijn mening @ Ajax Rotterdam

7 november 2023 om 23:04

Programma’s zijn vergelijkbaar toch?

7 november 2023 om 23:05

Vond Feyenoord een beetje slapjes, misschien bij vlagen zelfs laf of laks. Lazio troeft Feyenoord af op felheid en dat is zonde en onnodig. Feyenoord heeft in de slotfase ondanks de wissels ook niet echt gedrukt of kunnen drukken. Sommige passes te slap, de bal afwachten inplaats van aanvallen en simpele onnodige fouten maken. Feyenoord kan beter! Aangezien het de laatste wedstrijd ook al niet zo sprankelend was, hoop ik dat dit geen trend wordt voor alle Feyenoorders, ik hoop dat Slot dit om kan draaien.

7 november 2023 om 23:10

Ik had de spelers laten staan, want de wissels brachten helemaal niets extra’s, het spel werd zelf minder.

7 november 2023 om 23:18

Ik dacht precies hetzelfde! Het middenveld was weg, want Wieffer ging de bal achterin halen en de rest stond voorin. Er was totaal geen beweging meer tussen de linies, waardoor het echt heel moeilijk voetballen was.

7 november 2023 om 23:26

@nl1900 aaaaah, jij had ze laten staan! Omdat jij natuurlijk al wist dat de wissels niks gingen brengen. Ik denk dat iedereen met enig voetbalverstand ivanusec wel had gebracht. Maargoed, jij had het niet gedaan.

8 november 2023 om 00:09

Had Ivanusec wel gebracht in die situatie (liever basis). Maar had Paixao naar rechts gehaald ipv Jahanbaksh. Dat was de enige die wat deed de eerste helft.

7 november 2023 om 23:05

Wieffer speelde prima vandaag. Vooral Zerrouki, Stengs en Santi vielen tegen.
Dan wordt het lastig.
Onzuivere passing kan altijd met het drukzetten van Lazio.
Speelden er vaak genoeg onderuit..
Daarbuj moet Slot stoppen met dat alles of niets wisselen, levert niks op. Eigen spel blijven spelen.
En Alireza gratis weggeven, wat een bagger speler al 2 jaar

7 november 2023 om 23:11

Helemaal eens, het spel werd minder door de wissels, dat is Slot aan te rekenen.

7 november 2023 om 23:34

Die Jahanbakhsh viel inderdaad dramatisch in. Vooral die breedtepass ter hoogte van de middellijn waaruit bijna 2-0 ontstond was gewoon lachwekkend. Maar ik vind sowieso dat Feyenoord geen al te sterke bank heeft, dat kan mogelijk ook nog problemen gaan geven in de Eredivisie.

7 november 2023 om 23:40

@kironi
Vind de bank sterk genoeg, we hebben het hele seizoen nog niet met onze eerste 11 gespeeld wegens blessures. Een Zerrouki, Nieuwkoop, Ueda, Lingr en Minteh op de bank is voor Eredivisiebegrippen gewoon uitstekend. Alleen Ajax heeft een bredere selectie.

7 november 2023 om 23:43

Ajax breder? Met middelmaat ja

7 november 2023 om 23:08

Het gedoe wat jammer, we waren niet slechter ben ik nu ook gewoon zat. Die kleine kansjes die je krijgt moeten er gewoon in. Waarom loopt Geertruida niet in lijn met zijn verdediging.

Middenveld moet toch anders, het liefst met stengs op 10. Dit werkt niet zo.

Wie nog een beetje positief was over Nieuwkoop, mag ook achter de oren gaan krabben.

7 november 2023 om 23:10

Wieffer vond ik beste man aan onze kant. Ik vond Alireza dramatisch invallen en Nieuwkoop kon het niveau duidelijk niet aan. En dat in 20 min… Trauner zorgde voor zoveel rust.

7 november 2023 om 23:26

Als je niet van dit Lazio kan winnen of minimaal een punt halen dan heb je ook niets in de overwintering van de CL te zoeken. Jammer want ik vond Feyenoord wel beter maar ook een beetje onmachtig. Ik hoop dat Feyenoord nog veel punten gaat pakken in de Europa League.en sowieso 40 miljoen bijschrijven voor een nieuwe kuip.

7 november 2023 om 23:36

Feyenoord heeft al van Lazio gewonnen....en denk ook op de absolute top na dat er weinig ploegen uit bij Lazio winnen hoor.

8 november 2023 om 14:36

Voor 40 miljoen ga je niet veel bewerkstelligen. Wanneer ben je voor het laatst in de Kuip geweest? Zoveel dat moet gebeuren daar, van de toiletten tot aan de horecagelegenheden tot aan de business boxen, echt alles moet moderner.

7 november 2023 om 23:27

Ik had wel een beetje een klassiek CL Nederland - Italie gevoel bij deze wedstrijd.

Zelf heel veel de bal hebben en ook grote delen van de wedstrijd heel dominant zijn (of lijken afhankelijk van de draai die je er aan wil geven) maar uiteindelijk wint de Italiaanse ploeg omdat ze aan 1 kans voldoende hebben en je zelf ondanks het overwicht niet veel kansen krijgt.

Pffff wat zuur dit. Lazio 1 doelpoging 1 doelpunt. Daarna is Lazio alleen maar bezig geweest met het ontregelen van Feyenoord en het vakkundig dood maken van de wedstrijd. Het lijkt wel of Mourinho trainer is van beide Romeinse ploegen. Bah!

7 november 2023 om 23:01

Lazio was slecht maar hier had Feyenoord veel meer kunnen doen, die speelde zelf ook een dramatische wedstrijd. Met als klap op de vuurpijl Alireza met misschien wel de slechtste invalbeurt die ik ooit heb gezien.

7 november 2023 om 23:08

Ongelooflijk dat Slot maar met die Alireza op de proppen blijft komen. Echt bizar. Lijkt bij vlagen wel een amateur.

7 november 2023 om 23:11

Sowieso vind ik het niveau van Feyenoord ver inzakken als ze gaan wisselen… ik vond Ivanusec ook slecht invallen, speelde alles terug en had geen snelheid.

7 november 2023 om 23:13

Ik ben al 1,5 jaar volledig klaar met die man. Scoort dan weer een keer en dan loopt iedereen er mee weg. Vervolgens weer 15 wedstrijden troep.

7 november 2023 om 23:20

Het is echt gewoon verschrikkelijk, ik mag toch hopen dat zelfs alle Feyenoordfans vanavond volledig af willen stappen van Ali. Ik zie hier nog regelmatig leden zoals Clarkkent die Ali beter vinden van bijvoorbeeld Minteh. Ik kan mn ogen gewoon niet geloven bij dat soort comments.

7 november 2023 om 23:02

De wedstrijden waarin we 1 doelpoging 1 doelpunt tegen hebben gekregen zijn talrijk. Dat is gewoon een manco van Feyenoord.

7 november 2023 om 23:08

Dan geven we blijkbaar toch altijd een niet te missen kans weg.

7 november 2023 om 23:10

Juist. Dit mag en moet Feyenorod zichzelf gewoon echt verwijten.

7 november 2023 om 23:02

Feyenoord was ook wel een beetje een blaffende hond. Hadden een punt verdient maar het was niet veel soeps. Veld was ook belachelijk slecht wat niet in Feyenoord haar voordeel was

7 november 2023 om 23:06

Vergeet niet hoeveel pech Feyenoord had bij Atletico en hoeveel geluk Lazio had bij Celtic park met die buitenspel goal van Pedro in blessuretijd... Echt zo naaiend dit.. Feyenoord kon makkelijk deze groep overleven... Nu moet je minimaal een punt pakken tegen atletico en dan nog hopen dat Atletico en Lazio niet op een akkoordje gooien.

8 november 2023 om 07:23

En Feyenoord had geen geluk dat Celtic 2 rode kaarten had tegen Feyenoord?

8 november 2023 om 07:51

Dus het is geluk als een tegenstander je 2x doormidden probeert te zagen?

Enorm onnodig dit. Door persoonlijke fouten een goal tegen en vervolgens een typische Italiaanse 2e helft wat verschrikkelijk is om naar te kijken. Lazio is echt geen goed team, maar wel vervelend om tegen te spelen.

Stengs lijkt de laatste wedstrijden wat terug te vallen, met Trauner ipv Nieuwkoop ging je er een paar niveaus op vooruit. En ik kan er niks aan doen, maar Wieffer is weer niet best hoor. Zerrouki was tot nu toe in de CL goed maar vandaag helaas ook niet.

Raar einde trouwens, ik dacht hij geeft een penalty en toen was het opeens klaar?!

7 november 2023 om 23:07

Wieffer had ondanks het vele drukzetten van Lazio een passingspercentage van 88%. En dat met enorm veel balcontacten. En daarnaast enorm veel balverroveringen

7 november 2023 om 23:29

Allemaal zowat tikkies breed of terug.in alle duels komt hij te laat of word hij als een kind afgetroefd.was gewoon erg matig vandaag

7 november 2023 om 23:45

@Ryan, kom dan met stats die het tikkie breed en terug onderstrepen.
Dat bekt lekker, maar is niet waar.
Daarbij ook duels gewonnen en geknokt

7 november 2023 om 23:09

Het was ook tijd, zes plus nog een extra minuut zaten erop. Presentator riep penalty. Zou niet weten waarom?

7 november 2023 om 23:25

Ik ook niet, maar trok wel meteen een fles champagne open.

Jahanbaks in de winter verkopen krijgt te veel kansen om te kunnen laten zien

7 november 2023 om 23:02

Van hem weet je intussen dat ie geen volle zalen trekt. Geertruida mag je meer aankijken, staat noncha te sjokken waardoor Immobile niet buitenspel loopt.

Jammer genoeg kansen gehad , 2x winnen en je maakt een goede kans


Feyenoord mag zich echt de ogen uit hun kop schamen dat je bij dit armoedige Lazio niet minimaal een punt pakt en de groepsfase wellicht niet overleeft. Wat een klote resultaat

8 november 2023 om 00:08

mc significant, wat heeft Feyenoord dan weggegeven deze uitwedstrijd? 1 kans en 1 doelpunt/ Lazio deed niks anders dan de wedstrijd ontregelen en daarin slaagden zij.

8 november 2023 om 07:52

Wat heeft Feyenoord precies gecreëerd? Twee echte kansen ofzo?

Zeer zeer zeer onverdiend. Man wat zuur zeg!

7 november 2023 om 23:05

Nu laat je het klinken alsof Feyenoord Lazio ondersteboven heeft gespeeld. Feyenoord had een overwicht maar was ook erg matig.

7 november 2023 om 23:06

Meer dan gelijk spel zou ook niet verdiend zijn. Ook Feyenoord vrijwel geen kans gecreëerd tegen de nr 10 uit Italië

7 november 2023 om 23:08

Te makkelijk. Als 3 (!) spelers zo laks handelen bij de tegengoal (Wieffer, Geertruida en de slechtste van allemaal Timber), dan verdien je de tegentreffer en weet je dat het vervolgens moeilijk gaat worden. Tegen Atletico waren de lovende woorden ondanks de nederlaag terecht, vandaag is kritiek niet meer dan gepast.

7 november 2023 om 23:09

Ja dat is het welbekende gevoel van spelen tegen Italiaanse tegenstanders. En zeker tegen Feyenoord blijkt het iedere keer weer te werken uit in Italië. Doodzonde want je doet jezelf zo tekort. Niet voor het eerste deze groepsfase.

Daarnaast ook gewoon teveel slordigheden. Kansen niet optimaal benut. Helemaal de laatste minuten was het zo slordig. Na minuut 85 had je al het idee dat het er niet meer in zat. Waar het vorig jaar totaal het tegenover gestelde was richting het einde van dit soort wedstrijden. Jammer, snel door naar de volgende.

7 november 2023 om 23:12

Ze laten je gewoon aan de bal, jagen niet door maar vangen je op net voor de middenlijn. Dan wordt de opbouw traag, veel tikje terug.
Wissels waren ook niet sterk want meeste dreiging kwam van Paxiau.

7 november 2023 om 23:35

Dit is het inderdaad, Je hebt zelf heel veel de bal tegen die ploegen, maar dat vinden zo ook prima waardoor je het gevoel krijgt dat je heel veel beter bent.

Je krijgt altijd een paar kansjes, maar de 2e helft heeft Feyenoord uit open spel geen hele grote kansen gehad. De 2 kopballen kwamen uit dode spel momenten.

Overigens vind ik het niet alleen iets van Feyenoord maar van het hele Nederlandse voetbal.

Op dit niveau moet je veel beter dan Jahanbaks hebben, slecht ingekocht.

7 november 2023 om 23:06

Schande inderdaad. Ook de 4e keus op rechts moet van CL-niveau zijn!!!

7 november 2023 om 23:08

Gozer valt alleen maar in omdat het een topvent is.
Veel liever een Sauer met veel meer potentie en dreiging.
Nou was het niveau niet bijster hoog, maar Ali en een Nieuwkoop kunnen dit echt niet aan

Beschamend dat Feyenoord van dit Lazio verliest.
Dit is echt een tegenstander van niets.

7 november 2023 om 23:06

Daar zit inderdaad echt helemaal niks in, enorm matig team. Al is hier verliezen ook wel deels pech, het is nou ook niet echt dat Lazio verdiend won

7 november 2023 om 23:33

Dat zeg je alleen als je alleen kijkt naar hoe ze het aan de bal doen, maar qua drukzetten is het een lastige tegenstander hoor. Was echt een tactisch spel qua drukzetten

Terecht, maar zo onnodig dit.

Dit middenveld met Wieffer - Zerrouki heeft je nou al 7 verliespunten in de competitie gekost en 6 verliespunten in de CL. Is nu wel klaar toch, Arne?

Helemaal uit balans.

7 november 2023 om 23:02

Klopt, door Wieffer en Timber ontstaat de 1-0.

7 november 2023 om 23:07

Enige die je die goal kunt aanrekenen zijn Timber en Geertruida imo. Wieffer maakte een fout maar daarna zijn we weer in balbezit in kansrijke positie, maar krijgt Timber kortsluiting. Jammer, want Timber speelde op die fout na wederom een prima wedstrijd.

Maar Geertruida die de hele laatste lijn opheft vind ik veel kwalijker eigenlijk.

7 november 2023 om 23:09

Wieffer zag er bij 2 goals tegen atleti ook al niet lekker uit.

Viel bij oranje beroerd in.

Was tegen Twente zeer slecht

En in de Johan Cruijff-schaal tegen psv ook.

Verdiend zijn oproepen voor oranje thuis tegen Excelsior en Vitesse. Goede voetballer hoor maar in grote wedstrijden nog zelden thuis.

7 november 2023 om 23:15

Gozer Wieffer was vandaag onze beste man op het middenveld, waar heb je het over?

7 november 2023 om 23:15

Die bal komt gewoon bij Timber aan. De fout van Wieffer doet er totaal niet toe

7 november 2023 om 23:22

Wat is het aan Wieffer dat fans van andere clubs zo vervelend vinden vraag ik me af. Speelde vandaag prima (als een van de weinigen)

7 november 2023 om 23:37

@shenkie,
Wieffer was vandaag de beste man, tegen Atletico erg goed, dat glijden bij buitenspel kan je hem niet kwalijk nemen. Tegen Twente was hij ook helemaal niet slecht.
Statistieken bewijzen anders, maar blijkbaar kijk jij niet verder dan wat balverlies...

7 november 2023 om 23:38

De goal was een samenloop van omstandigheden. Je mag gewoon nooit op die plek 2x balverlies lijden, zeker zo kort voor rust. Uiteindelijk leidde beide situaties voor dat beetje desorganisatie, wat leidt tot het doelpunt. Wel eens dat Timber kwalijker is, maar ook goed verdedigd door Lazio.Overigens vond ik Wieffer ook best prima, alleen zijn motoriek is echt een dingetje zoals je zag bij dat balverlies moment. Dat gebeurd hem iets te vaak.Stengs moet ik ook wel een lans voor breken. Als het enigszins gevaarlijk werd rondom de 16 was hij erbij betrokken. Het moest vandaag echt van hem en Timber komen. Zonde dit.

7 november 2023 om 23:38

@Zanazanyan Ik vind dat Hancko ook niet vrijuit gaat daar hoor. Hij gokt erop dat Immobile de bal afgeeft, maar daar mag je nooit vanuit gaan.. Als hij doorloopt naar de achterlijn en Immobile had de bal dan afgelegd en het was een goal geweest, dan had hij niet meer kunnen doen in mijn ogen.

7 november 2023 om 23:53

Eens Zan, wel echt jammer. Ik dacht dat Feyenoord gewoon zou winnen, Roma is gewoon niet beter vind ik.

7 november 2023 om 23:55

Mja, ik snap wat je zegt, maar is dat een fout? Hij had twee opties en koos er een. Zoals je zelf al zegt, loopt hij tot de doellijn geeft Immobile hem af en hangt hij ook.

Als Geertruida gewoon een meter naar voren stapt zet hij de complete voorhoede van Lazio buitenspel, dat vind ik toch echt het meest kwalijke.

8 november 2023 om 02:48

Haha Migi, doet me denken aan Gakpo.

Verreweg de beste speler van de Eredivisie, maar zodra hij een bal niet perfect aannam of passte kwamen de fans van andere clubs tevoorschijn.

Wieffer heeft een beetje hetzelfde. Ik weet niet hoe dat kan of waar dat aan ligt.

8 november 2023 om 08:55

Ja Gakpo was ook altijd de gebeten hond idd. Al vind ik het bij Gakpo wel nog onterechter, die was de Eredivisie echt compleet ontgroeit.

7 november 2023 om 23:02

Je mist dit jaar zo erg een spelmaker zoals orkun vorig jaar.

7 november 2023 om 23:06

En hoe was jou commentaar na de thuiswedstrijd tegen Lazio? Toen stond het als een huis en werden de Romeinen compleet ondersteboven gespeeld.
In de ED ben ik het met je eens. In Europa is dit niet zo verkeerd

7 november 2023 om 23:09

Toen zei ik dat ze fantastisch waren en dat ik dit niet had verwacht, wat is je punt? Tegen die ene fantastische wedstrijd staan 3 verloren wedstrijden en 2 gelijke spelen tegen middenmotors.

Of moeten we het maar laten staan omdat de eerste helft tegen Lazio zo fantastisch was? Je zegt in Europa niet verkeerd maar Atletico verlies je gewoon en vandaag ook weer, is dat allemaal vergeten en vergeven vanwege één fantastische helft?

8 november 2023 om 00:33

Nee maar de wedstrijd bij Atletico verlies je niet door deze 2 middenvelders. Die buitenspel goal daar waar Wieffer met z’n sliding aanzit kun je hem niet aanrekenen.
Op het middenveld was Zerrouki vandaag de minste en Wieffer de beste. Maar ik denk dat als je vandaag met Stengs, Timber en Wieffer op het middenveld had gespeeld dat het absoluut niet beter was gegaan. Stengs was misschien nog wel matiger dan Zerrouki.
Zoals gezegd vind ik het in de competitie ook te statistisch maar in Europese wedstrijden echt de beste optie

8 november 2023 om 01:23

Vond wieffer eigenlijk helemaal niet zo goed. Defensief misschien wel prima maar aan de bal .. die jongen heeft best een traag handelingssnelheid en brengt daardoor toch onrust. Het goede aan wieffer is dan wel dat hij snel zn eigen balverlies kan veroveren. Zerrouki verwacht in ook meer van die stelt toch teleur. Feyenoord had moeten scouten op een speler die een beetjr zoals aursnus speelde, je mist dat heel erg in dit team.

7 november 2023 om 23:07

Ik vind Zerrouki tot nu wel lekker in de CL. Zet hem maar basis ipv Wieffer.

8 november 2023 om 09:57

Want dat ging zo lekker tegen RKC?

7 november 2023 om 23:07

Speelden beiden wederom een prima pot. Je verliest gewoon zeer onverdienstelijk. Koppie omhoog en door. Deze kritiek van je slaat helemaal nergens op.

7 november 2023 om 23:35

Dan kijken jij en ik anders naar voetbal. Dat ze beiden een prima pot speelden in jouw ogen terwijl we in de hele tweede helft maar tot twee kansen zijn gekomen en nul (!) uitgespeelde kansen uit een aanvalsopbouw hebben gecreëerd is op zijn minst een tegenstelling van jewelste.

We misten Stengs’ creativiteit op 10. Daarnaast is Timber de draaischijf van het elftal op 8 en onze belangrijkste man op het middenveld, die haal je uit zijn kracht door hem puur in de tweede fase van het middenveld pas in de bal te laten komen. Wieffer en Zerrouki ontberen die creativiteit.

Dàt is mijn kritiek en dat mag jij onzin vinden.

7 november 2023 om 23:08

Een persoonlijke fout kost je hier punten. Timber moet daar kiezen voor een steekpass en niet de man omspelen. Harde leer op het hoogste niveau. Voor de rest Feyenoord zwaar ondermaats, de klad zit er behoorlijk in de afgelopen weken sinds Twente. En zo irritant dat Gimenez meer op de grond lag dan wat te doen. 50 miljoen? Een lachertje, beide kansen van hem moeten minimaal binnen de palen. Laconiek knikje met die kopbal is echt treurig en tekenend dat het vandaag er niet in zou zitten. Klote Romeinen ook altijd met rotsvast verdedigen.

7 november 2023 om 23:45

Die eerste kans was toch ook gewoon tussen de palen? Gimenez kon daar echt niet meer dan vanuit de hoek hoor. Vond het al erg knap dat hij hem tussen de palen schoot. Bij die kopbal kiest hij er gewoon voor om hem te verlengen en dat pakt niet goed uit. Geen nood aan de man, is alsnog een goudmijntje

7 november 2023 om 23:48

Hij schiet hem niet zuiver in! Wel goed gered... Maar een giminez in vorm knalt hem erin en maakt het verschil in deze wedstrijd

8 november 2023 om 00:23

@Zanazanyan.... Loop hier nou al tijdje rond zonder te posten... Maar vind je feyonoord hart heel mooi!!oook kan ik aan je reacties zien dat je veel verstand hebt van het spelletje... Heb je zelf ook voetbal gespeeld op hoog niveau?

8 november 2023 om 09:56

Haha thanks voor je woorden Killabee. Zelf nooit verder gekomen dan de derde divisie.

Jammer! Kwalitatief is Feyenoord sterker. Ook onnodig dit verlies, gelijkspel had er wel ingezeten. Beide teams vandaag erg slecht.

8 november 2023 om 00:00

Slecht.? Waarom dan onderbouw?

Stengs echt by far het zwakste van het veld. Zonde want hij was wel sterk begonnen.

7 november 2023 om 23:25

Moet ook niet op rechts staan. Gewoon weer op 10

Heel jammer had niet gehoeven. Mouwen opstropen en volgas de volgende cl wedstrijd.

Jammer dit, precies wat Lazio wilde. Zaadploeg met bijna geen kansen en gewoon een nette goal. Wetten van het voetbal. Zelf oeverloos de bal rondtikken en deksel op de neus na individuele fouten!

Wat is het omgekeerde van een lans breken voor iemand? Alireza dra-ma-tisch om die van de bank te brengen.

Doodzonde en gezien de wedstrijd gevoelsmatig zeer onterecht. Minstens een gelijkspel was verdiend geweest. Ik kijk al uit naar een wedstrijd Feyenoord-PSV, toch wel 2 ploegen die (mooi) voetbal willen tonen. Dit snel vergeten en met nog 1 mooi resultaat is die groepsfase in de pocket

Was gewoon te verwachten dat je de uitwedstrijd in Rome niet met 3 punten naar huis zou gaan. Dat is voor geen enkele club makkelijk. Hopelijk staat iedereen die verwachtte dat Feyenoord hier wel even gemakkelijk zou winnen weer met beide beentjes op de grond en kunnen al die analisten ophouden met die domme vergelijking met het Ajax van 18/19.

7 november 2023 om 23:04

Alsof Lazio gemakkelijk heeft gewonnen. In de Kuip is Lazio weggeblazen en in Roma speelde Feyenoord ook beter. Puur aan hun zelf te danken dat ze hier niet winnen omdat er aardig wat kansen niet in gingen. Lazio maakt er 1 door een persoonlijke fout van Geertruida en deed verder niets.

7 november 2023 om 23:10

Dat is hoe Italianen winnen. Die weten wanneer ze zich moeten ingraven. En echt grote kansen had Feyenoord niet. Meer dan een gelijkspel zat er echt niet in.

7 november 2023 om 23:12

Dat zijn (de meeste) Italiaanse ploegen, ik weet niet hoe oud je ben, maar dat moet je toch wel inmiddels weten? De meeste Italiaanse ploegen jagen op dat ene kansje, hebben aan 1 kans genoeg en sluiten het dan zakelijk af in Europa. Lazio kwam niet om Feyenoord onderste boven te voetballen, wat ze wel kunnen met een Anderson en Alberto in je ploeg, maar ze kwamen om 3 punten te pakken, niets meer, niets minder

7 november 2023 om 23:44

Maurootje, dit Lazio kan niemand onderste boven voetballen. Kijk eens een keer wat ze met die ruimtes deden. Helemaal niets. Schat Feyenoord wel wat hoger in, dat hebben ze de vorige pot ook wel laten zien. Nu kwam Lazio op het eind nog goed weg. Totaal niet onder de indruk van dit team.

7 november 2023 om 23:13

Probleem is Nederlandse supporters denken overal te makkelijk over, en zeker als ze tegen Italiaanse teams gaan zie al in verleden met Roma en Atalanta en Fiorentina.

7 november 2023 om 23:13

Als je in deze poule niet doorkomt heb je in de rest van het toernooi ook niks te zoeken. Lazio en Celtic zijn voor CL begrippen zeer povere ploegen en zelfs Atletico is op zijn best een middenmoter. Wel jammer maar we moeten toch concluderen dat het de laatste weken toch wel wat grootspraak was van uit Rotterdam. Die zagen zichzelf al in de halve finale staan.

7 november 2023 om 23:16

Eindelijk, iemand die deze mening verkondigt. Na de uitwedstrijd in Madrid werd er gedaan of er een topploeg over de knie was gelegd en Simeone nog weken slapeloze nachten zou hebben. Atletico is geen wereldtop in deze vorm. Lazio is ook geen wereldtop maar een EL-ploeg die vorig jaar een uitschieter naar boven had, om over Celtic nog maar te zwijgen.

7 november 2023 om 23:46

RedBaron, met je eens hoor. Lazio is de nummer 10 van Italië, dan moet je wel wat meer laten zien deze pot.

En voor wat betreft de halve finale. Dan moet ik een lans breken voor mijn Rotterdammse vrienden, die zeiden dat absoluut niet. Het waren vooral Ajacieden die spraken van 2019 vibes.

7 november 2023 om 23:31

Wat ook best pijn deed aan de oren toen ze dat durfde te vergelijken. Dat Ajax zou dit Feyenoord ook helemaal kapot spelen. Dat was gewoon ongekend hoe goed Ajax toen was.
En dat dood leuk zitten verkondigen na inderdaad een puike pot maar tegen een lazio….

Feyenoord heeft gewoon de deksel op de neus gekregen die Ajax en meerdere Nederlandse ploegen zo vaak hebben gekregen tegen dit soort ploegen.
Ik snap gewoon niet dat het onze clubjes altijd moeten overkomen. Gewoon te pijnlijk altijd.

7 november 2023 om 23:36

Het Ajax van 18/19 had toch ook veel meer kwaliteit haha. In die selectie zaten sprookachtige figuren, zo goed waren ze. Dit Feyenoord heeft echt niks te zoeken in de CL als ze niet doorkomen.

8 november 2023 om 00:37

Met de bewering dat Feyenoord in de buurt komt met het Ajax van 2019 is echt belachelijk,! op 10 posities stonden er bij Ajax betere spelers op het veld en met name de bank was erg sterk , laat staan het rijtje met top teams die Ajax versloeg tot de halve finale, Ajax groeide met name het seizoen vorderde, en Feyenoord gaat nu een beetje bergafwaarts

Wat een irritante kut gefluit. Doen Italianen heel vaak, geen fijn publiek.

7 november 2023 om 23:03

Dit is in de Kuip of Arena net zo hoor op een Europees avondje...

7 november 2023 om 23:05

Zo constant niet hoor...

7 november 2023 om 23:11

Ik kijk niet zo veel wedstrijden, maar ik vind dit echt drie keer niks. Zou ook niet daartussenin willen zitten. Krijg je toch spontaan migraine van. Ik vind het in ieder geval zeer onsportief. Moedig in plaats daarvan je club aan.

In deze wedstrijd kwam wel duidelijk de onervarenheid van Feyenoord naar boven, geen schande kan gebeuren.

Waar is het lef en naar voren durven spelen gebleven afgelopen weken. Het is teveel tikje breed en terug, zo creëer je gewoonweg niets. Zo jammer, want ook hier zat er meer in, maarje dat word een beetje cliché om te zeggen ondertussen. Wanneer je jezelf tekort blijft doen ligt het echt aan jezelf

Halve finale CL. Toen driessen dat zei wist ik al dat feyenoord waarschijnlijk groepsfase niet eens zou redden.

Beetje een saaie pot. Maar Feyenoord had hier inderdaad wel minimaal een punt verdiend. Ja Gimenez, als je echt Europese top wil zijn moet je hier ook kunnen scoren 😅

Het meest bijzondere van deze wedstrijd is toch wel dat Stengs hem helemaal uit heeft mogen spelen.

Feyenoord speelt nu al 3? wedstrijden achter elkaar slecht.
Dat wordt lastig zondag

7 november 2023 om 23:20

Als je zondag verliest ben je al in november klaar met het seizoen. Ik had een ander seizoen voor ogen maar een zeer zwak oktober en november doen je de das om. Ongelofelijk hoe snel het van top naar een complete fiasco kan gaan.

7 november 2023 om 23:29

Vergeet een zeer zwak augustus niet, met puntverlies tegen Fortuna en Sparta.

7 november 2023 om 23:31

ik begin me nu ik je reactie lees af te vragen of het virig jaar wel zo goed was of dat Psv en Ajax zo slecht waren door het WK.
Nee Feyenoord was gewoon heel goed. Zou het verschil dan komen door het vertrek van die Turk ( zoals Driessen buitenlanders niet bij hun naam noemt maar naar Nationalteit
Hij nam het team bij de hand als het niet ging of scoorde gewoon
Slot heeft maar 1 keertje geklaagd in Ned doet hij het aan de lopende band.
Teveel onder de indruk?
ach een waardeloze avond
Nu wordt cl lastiger

7 november 2023 om 23:54

Ajax en PSV waren vooral heel slecht na het WK en toen begon Feyenoord juist heel goed te draaien.
Ajax stond rond deze tijd nog "gewoon" boven aan in de eredivisie (lijkt heeeeel ver weg dat dat voor het laatst het geval was). Geen idee of het WK een rol in speelde in het verval, de laatste wedstrijden voor het WK liep het bij Ajax immers ook al niet en PSV verkocht in de winter zijn 2 beste aanvallers wat niet meegeholpen zal hebben. Maar uiteindelijk was het gewoon vooral Feyenoord zelf die een hele hoge ondergrens hadden vorig jaar waardoor ze bijna niets meer weg gaven na de winter en 13? wedstrijden op rij wonnen.

In Nederland is het vooral PSV dat nu een waanzinnig goede start heeft. Een goed begin is het halve werk natuurlijk. En er zal ongetwijfeld een element in zitten rond het programma dat de clubs hebben gehad. Feyenoord zelf heeft na 11 wedstrijden 2 punten meer dit seizoen ten opzichte van vorig jaar.

8 november 2023 om 02:57

Het is altijd wanneer feyenoord iets bereikt dat de concurrenten slecht waren. Is het zo moeilijk om te erkennen dat feyenoord vorig jaar gewoon het meest stabiele was? Inprincipe is er dit jaar nog weinig veranderd kwa punten halen alleen mis je nu Kokcu die echt de spelmaker en leider was op het Middenveld. We hebben met zerrouki en wieffer niet de speler die de opbouw man verzorgen. De enige die een mannetje vrij kan zetten is Timber en als stengs op 10 staar dan ook stengs. Hij speelt op rechts echt een stuk minder.

8 november 2023 om 00:04

Ach is dat AZ nog slechter is anders had ik het anders gezien.

8 november 2023 om 07:58

Doe dat nou niet.. tegen lazio zou Feyenoord ook wel even winnen toch. AZ kan een heel lastig ploegje zijn als ze er zin in hebben.

Zoveel aanvallende wissels maar niemand die een normale voorzet geeft. Met als dieptepunt de afzwaaier van Jahanbakhsh die daarmee nog een tegenaanval veroorzaakt. Er dient een beter gameplan te komen voor dit soort scenario's.

7 november 2023 om 23:11

Laat iemand ook Gimenez even vermanend toespreken want zijn populariteit stijgt teveel naar zijn bol. Eerst al die mislukt panenka, vandaag laconiek met de twee kansen. Schiet verdomme eens en lig minder op het gras te jammeren voor een vrije trap. Die trouwens vandaag nog slechter waren dan de lokale f-jes.

7 november 2023 om 23:13

Wanneer Gimenez niet steeds was gaan liggen, had hij zo 2 a 3 extra kansen gehad.

Zeer onnodig tegen een povere tegenstander. Ik weet niet wie de term “Sarri-bal” ooit heeft verzonnen, maar staat dat voor slecht voetbal zonder visie? Feyenoord brengt zichzelf in de problemen, beginnend bij dat bakverlies op het middenveld van Timber (?) en daarna slecht stappen van Geertruida.

Feyenoord is dit seizoen niet stabiel genoeg en acht ik kansloos voor de landstitelprolongatie.

"Dit is een wedstrijd die je niet zou moeten verliezen, maar door 'één schot op doel tegen wel verliest", zei de verslaggever. Standaard zin na wedstrijden tegen Italianen als het er echt om gaat. Niet slecht gespeeld, maar voorhoede heeft het de laatste tijd niet. Jammer, maar niet dramatisch. Vier punten tegen Atletico en Celtic en je bent er ook.

8 november 2023 om 15:46

Dan ben je niet door. Atletico kan op laatste speeldag salon remise doen met Lazio.

Commentator aan het einde... Die is te gewend geraakt aan penalty's voor Feyenoord.
Feyenoord was heer en meester, maar wel in een wedstrijd met vrijwel geen kansen.

Nu moet je bijna zekers een punt pakken tegen Atletico.

7 november 2023 om 23:28

Feyenoord staat in de laatste 2 seizoenen in Nederland bij de top 2 van Nederland qua kansenn binnen de 16 en qua strafschoppen ergens op 7 of 8 geloof ik.
Dus leuke grap, maar krijgen in verhouding dus weinig strafschoppen

De lat voor Feyenoord mag wel wat hoger gelegd worden. Laten we de pijnpunten maar meteen benoemen. Wieffer komt handelingssnelheid tekort op dit niveau. Zerrouki heeft überhaupt geen idee wat hij moet doen. Geertruida en Gimenez lijken vedettetrekjes te krijgen. Maar met stip op 1 als diepste dieptepunt staat Timber. Als een F-pupil balverlies lijden, nota bene in de laatste minuut van de eerste helft, is echt onvergeeflijk.

8 november 2023 om 00:00

@hijniet! - Ik denk juist dat een beetje nuance eerder op z'n plaats is. Feyenoord doet pas weer 2 jaar echt mee en werken voor CL-begrippen sowieso met een laag budget. De club zit in de lift. Het is altijd aantrekkelijk als supporter om dan verwend te raken en ik ken het als FC Twente-supporter na jaren van puinhoop, maar je moet ook niet te snel al te veel gaan verwachten. Een kritische blik is prima, maar vergeet niet dat Feyenoord ook van ver komt.

Feyenoord mag zich kapot schamen. Op papier is 3e worden natuurlijk prima. Maar wat geef je het weg tegen een waardeloos Lazio.

Het is duidelijk dat de combinatie Wieffer Zerrouki een toevalstreffer was. Dit werkte 1 wedstrijd, maar in de eredivisie is het niks en ook vandaag was het slecht.

Gimenez zat totaal niet in de wedstrijd. Hij lijkt metaal erg sterk, maar ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Timber en Geertruida gaven echt onnodig een goal weg.

Ik snap het wisselbeleid van Arne ook totaal niet. Alireza moet je gelijk afscheid van nemen, hoe belangrijk hij ook is geweest. En ook Ueda en Ivanusec voegden wederom weinig toe in de invalbeurt.

En als laatste wat is Feyenoord slecht met hoekschoppen zeg! Er moet toch iemand zijn die de bal goed voorlegt?

Een typisch Italiaanse wedstrijd waarin je weer het kaas van het brood laat eten. Feyenoord wederom matig , na de thuiswedstrijd tegen Lazio lijken sommige spelers te veel in zich zelf zijn gaan geloven . Net dat stapje minder doen om te denken dat je aan de bal beter bent. Als je tegen zo een matig Lazio geen punt(en) pakt word overwinteren in de CL een heel karwei.

Feyenoord zonder giminez in vorm is een wereld van verschil in punten... Feyenoord tog wel de betere vandaag... Maar 2 kansen die giminez in vorm wel degelijk afmaakt die er niet ingaan... De steekpass van Timber die de keeper tegen houd... En de kopbal die naast gaat.... Al met al goed gespeeld maar met lege handen helaas....Timber kan een hele grote worden als ie deze lijn doortrekt!

Dit kost je hoogstwaarschijnlijk gewoon je overwintering, met een gelijkspel had je aan een overwinning op een uitgeschakeld celtic genoeg gehad. Nu moet je minstens 4 punten halen en om de kans op handjeklap tussen atleti en lazio te voorkomen eigenlijk ook van atletico winnen thuis. Zo zonde, dit was je kans in deze poule.

Wat een vreemde scheidsrechter. Hij wijst in de laatste seconde naar de penaltystip en daarna fluit hij maar gewoon voor het einde..

Gimenez ging te vaak te snel naar de grond. Wanneer die wat meer doorpakte in plaats van te mikken op een overtreding mee, dan had hij zo 2 a 3 extra kansen voorin.

Zat er nooit echt in maar ik ben niet teleurgesteld....kan prima leven met europa league. Feyenoord komt net tekort om echt iets te kunnen betekenen op het hoogste niveau. Geen schande.

7 november 2023 om 23:18

Lat mag best omhoog hoor. We zijn absoluut niet minder dan Lazio. Achter Atletico eindigen: akkoord, heb ik vrede mee. Achter Lazio eindigen is echt ongelooflijk onnodig. Dan heb je het zelf laten liggen.

Ben ik nou echt de enige die Ivanusec nog slechter vond invallen dan Jahanbakhsh? Die probeerde in ieder geval nog met energie en loopacties iets te forceren, ondanks dat er natuurlijk veel te veel fout ging. Ivanusec heeft elke bal die hij kreeg aangenomen en naar achteren gespeeld, vond ik erg opvallend.

7 november 2023 om 23:23

Ivanusec heeft nog niet zijn niveau aangetikt van voor zijn blessure.

7 november 2023 om 23:47

Je bent echt de enige, iets proberen en alles fout doen is gewoon slechter dan dat je niks forceert. Alireza moet gewoon nooit meer opgesteld worden, die is al 2 jaar lang ontiegelijk slecht.

Lazio speelde zo erbarmelijk slecht. Het is geen visite kaartje voor de Champions League wanneer die door naar de laatste 16 gaan. Laat Feyenoord aub voor het respect voor het voetbal alles er aan doen dit Lazio uit de laatste 16 te houden.

7 november 2023 om 23:23

Dat kan zo zijn maar Feyenoord speelde niet veel beter..2 kop kansjes en dat was het wel bij Feyenoord.. gaat er niet om hoe je wint als je maar wint en dat doet Lazio..1 kansje genoeg om de wedstrijd te beslissen..dat is ook klasse en kwaliteit..

Als je Celtic en Lazio ziet spelen is dit eigenlijk een matige poule. Die van PSV is sterker. Feyenoord heeft wel een probleem nu. Als ze zo blijven spelen, dan verlies je van Atletico. En bij Celtic kan het ook nog lastig worden. Lazio heeft ze afgebluft en dat hebben ze ook voor een groot deel aan hun zelf te danken. Feyenoord zit een beetje in een neerwaartse spiraal en het is te hopen dat Slot ze er snel uit weet te krijgen, want de achterstand in de competitie wordt ook alsmaar groter.

7 november 2023 om 23:29

Sevilla en Lens stellen anders ook weinig voor

7 november 2023 om 23:52

@fcdc1
En dan staat PSV ook nog eens onderaan in die poule.

8 november 2023 om 01:47

Sevilla staat net boven de degradatiestreep in Spanje en Lens staat ook lager in Frankrijk dan Lazio in Italië. Die poule is in werkelijk alle opzichten zwakker dan die van Feyenoord. Die stand in de Eredivisie wordt ook niet alsmaar groter. Na de eerste 2 speelden ronden is er maar in 1 wedstrijd niet de volle mep gepakt.

Een beetje trollen is prima hoor maar je moet het er dan niet zo dik bovenop leggen.

Feyenoord op bijna alle facetten de betere ploeg. Behalve het creëren van echte grote kansen, dat is toch niet echt gelukt. Lazio 1 grote kans en die hangt dan meteen. En die kans komt dan ook nog eens voort uit dom balverlies van Timber en een slaapmoment van Geertruida. Kortom, niet goed genoeg. Zeker niet goed genoeg om ver te komen in de Champignons League. Jammer, had hier meer van Feyenoord verwacht.

Helaas verloren wordt lastig als je je eigen kansen niet afmaakt... En dan op een onoplettende manier net voor rust achter komt in een uitwedstrijd tegen een Italiaanse ploeg... Die dit dan goed uitspeeld op zen Italiaans

Je mag Slot wel aanrekenen dat ie Alireza blijft brengen. Dat kan gewoon echt niet. Hij deed voor de zoveelste keer echt alles verkeerd met als dieptepunt die "lange" bal van em.

7 november 2023 om 23:43

Ja eens Alireza beter blijven banken.... Aan de andere kant wie moet je brengen dan?

7 november 2023 om 23:54

Het probleem is vooral: Wie moet je dan in laten vallen? Feyenoord zit nog in een opbouwproces en daarbij is het als Nederlandse club gewoon erg lastig om een brede selectie op de been te brengen, althans voor dat niveau.

8 november 2023 om 00:00

@sirius, Paixao naar rechts en Ivanusec links, en anders Lingt, Sauer, Ueda of zelfs Zechiel

8 november 2023 om 00:11

Eens met de eerste 2 die je noemt ueda is een spits en zechiel is een middenvelder.. vertel jij het maar maar een links buiten niet tog ?

8 november 2023 om 08:19

Lingr, Sauer, Ueda, desnoods mij. Of laat Paixao lekker staan. Die is met 10% energie nog steeds beter dan Ali.

Zo zie je maar weer wat te hoog gras allemaal niet teweeg brengt.

On: van de branie en durf van Feyenoord was vandaag weinig te merken. Waar ze Lazio thuis helemaal van de mat veegden, slaagden ze er hier niet in om gevaarlijk te worden. Ouderwets in de Italiaanse val gelopen. Feyenoord de bal, Lazio de goal en de punten. Je moet nu enorm aan de bak tegen Atletico en hopen dat Celtic stunt tegen Lazio, uit in Schotland wordt het namelijk nog lastig zat.

Totaal onnodige nederlaag van Feyenoord bij een armzalig Lazio Roma dat vooral verdedigde. Gimenez had zijn dag niet, Zerrouki miste vaak balcontrole en invaller Jahanbakhsh viel gewoon beroerd in en produceerde een verschrikkelijke breedtepass ter hoogte van de middellijn waaruit bijna de 2-0 ontstond. Feyenoord had toch zeker één van de kansen moeten benutten, de kopbal in de allerlaatste minuut van blessuretijd had er wel in gemogen maar helaas. De komende thuiswedstrijd tegen Atletico Madrid wordt de sleutelwedstrijd voor Feyenoord waar het overwinteren in de Champions League betreft.

Ik mis toch wel een bepaalde urgentie om te winnen.
Vond dat tegen twente ook al.

Is toch heerlijk dit.. Forza Lazio!!

Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen. Het gevoel dat je de wedstrijd onder controle hebt en denkt dat je beter bent. Na de 1-0 heb je op de kans van Gimenez (vrije trap) na geen tot weinig grote kansen gehad. Lazio niet geweldig maar het blijven Italianen en die kunnen wel verdedigen, vooral als ze 1-0 voor staan. Toch blijft het gevoel natuurlijk wel dat je hier minstens een punt had moeten kunnen halen.

Scheids had Lazio wel iets meer kaarten mogen geven, nu konden ze zo veel flikken en natuurlijk zijn ze daar heer en meester is, vooral tegen een niet gewend team als Feyenoord.

Enorm zonde dat je Lazio Roma zo in de kaart speelt met z’n knullig tegendoelpunt! Op het moment dat ze moeten komen, zijn ze zeer kwetsbaar. Nu konden ze helaas doen, waar ze goed in zijn..

Mario pusic is weg en het stort als een kaartenhuis in elkaar bij Feyenoord.

Als je zo speelt heb je gewoon niks te zoeken op dit niveau helaas.

7 november 2023 om 23:36

Als je zo speelt? 62% balbezit, 2x zoveel passes, 3x zovaak op doel geschoten en überhaupt op vreemde bodem slechts 1 schot op doel tegen gekregen.
Echt een belachelijke reactie.

7 november 2023 om 23:47

Als je dit wilt wijten aan het vertrek van Pusic, overschat je de man wel enorm. Niets tegen Pusic verder hoor, maar Lazio is ondanks een zwak seizoen nog altijd beter dan het gros van de Eredivisie of iets dergelijks. Als je in de CL even een slechte wedstrijd hebt, kunnen de meeste ploegen dat afstraffen.

8 november 2023 om 00:43

Dan hebben er weinig ploegen iets te zoeken op dit niveau, maar je roept sowieso maar wat vanavond

Slaapmoment Geertruida kost Feijenoord 1 punt en beloont Lazio met 2 bonuspunten. Dat kan op het eind fataal blijken te zijn.

Pijnlijke nederlaag. In Rome is gewoon niks te halen voor Feyenoord. Al jaren niet. Het middenveld was weer ontzettend statisch. Eigenlijk heb je 2 stengs nodig. Timber mist de finesse. Vond Wieffer best sterk spelen. Zerrouki kwam niet echt in het spel voor. Enja Nieuwkoop is nog steeds dezelfde. Een nummer 10 uit de jeugd omgetoverd tot back. Wat die van nature niet is. Ik zie 0 progressie. Paixao beste Feyenoorder vandaag in mijn ogen samen met Hancko.

Ach ja eerst vielen dat soort kopballen van Gimenez net binnen en nu net naast de paal. Het is die paar % minder die het verschil maken in winnen of verliezen. Lazio stelde niet zoveel voor maar Feyenoord laat het zelf liggen helaas....beetje hetzelfde als tegen Atletico

Heeeeeerlijk....altijd zó een smoel alleen is de champions league weer te zwaar 🤣

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren